Επίσκεψη στο ΚΠΕ Νέας Κϊου

Η Δ’ τάξη στο πλαίσιο της ολοκλήρωσης του εκπαιδευτικού άξονα “Φροντίζω το Περιβάλλον”, επισκεφτήκαν το Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Νέας Κίου.

 

IMG20211110090133

Οι μαθητές και οι μαθήτριες είχαν την ευκαιρία να συζητήσουν και να καταγράψουν τις σκέψεις τους με τις υπεύθυνες κα Γαρυφαλλιά και κα Λούλα, για θέματα που αφορούσαν γενικότερα στο φυσικό περιβάλλον και ειδικότερα για τον ποταμό Ερασίνο, τις πηγές του και το οικοσύστημα στο οποίο ανήκει.

IMG20211110093039

Έπειτα, έπαιξαν παιχνίδια που σκοπό είχαν να τους κάνουν να γνωρίσουν ακόμα πιο βαθιά το οικοσύστημα στο οποίο είχαν αναφερθεί πρωτύτερα.

IMG20211110093740

Ενώ, το πρόγραμμα στο κτήριο που στεγαζόταν το ΚΠΕ έληγε με μία εξαιρετική παρουσίαση όλων όσων μελετήθηκαν και ειπώθηκαν.

IMG20211110095237 IMG20211110095149 IMG20211110094924 IMG20211110094835

Στη συνέχεια τα παιδιά επιβιβάστηκαν εκ νέου στο λεωφορείο και κατευθύνθηκαν στο χωριό Κεφαλάρι με προορισμό τις πηγές του Ερασίνου αλλά και το δάσος (άλσος) που βρίσκεται σε κοντινή απόσταση με τις πηγές.

Στην διαδρομή προς τις πηγές είχαν την ευκαιρία να γνωρίζουν την χλωρίδα που αναπτύσσεται στην ευρύτερη περιοχή καθώς και το βασικό επάγγελμα των ντόπιων κατοίκων.

IMG20211110101947 IMG20211110110024 IMG20211110110145 IMG20211110110437 IMG20211110110725 IMG20211110110703 IMG20211110110835 IMG20211110111903 IMG20211110112345 IMG20211110112256 IMG20211110112804 IMG20211110113526

Μάθανε πως όσοι έμενα κατά μήκος του ποταμού ασχολούνταν με τις νεροτριβές. Το επάγγελμα αυτό το επιλέγαν λόγω της μεγάλης ποσότητας υδάτων που μπορούσε να συναντήσει κανείς στον Ερασίνο, κάτι το οποίο δυστυχώς δεν συναντάμε σήμερα λόγω λυψυδρίας.

IMG20211110110145 IMG20211110111003 IMG20211110114157 IMG20211110114709 IMG20211110114819

Επίσης, είχαν την ευκαιρία να κατατοπιστούν γνωρίζοντας τα σημεία του ορίζοντα με διάφορα “τρικ” και φυσικά με τη βοήθεια πυξίδας.

IMG20211110112453 IMG20211110112553

Μετά τις πηγές επισκεύτηκαν την εκκλησία της Ζωοδόχου Πηγής η οποία είχε το χαρακτηριστικό ότι η μισή ήταν κατασκευασμένη μέσα σε βράχο, καθώς και την σπηλιά που βρισκόταν δίπλα στην εκκλησία.

IMG20211110114724 IMG20211110114727 IMG20211110114813 IMG20211110114826 IMG20211110115107 IMG20211110115113 IMG20211110115230 IMG20211110115514 IMG20211110115648 IMG20211110120138 IMG20211110120134 IMG20211110115925 IMG20211110115816 IMG20211110115748 IMG20211110115725 IMG20211110115713 IMG20211110115708 IMG20211110115657

Για το τέλος, το πρόγραμμα είχε επίσκεψη στο δάσος δίπλα από την σπηλιά όπου τα παιδιά έμαθαν να μετράνε το ύψος και την ηλικία του δέντρου με απλούς τρόπους, μελέτησαν την θερμοκρασία του εδάφους, έπαιξαν παιχνίδια και στο τελευταίο στάδιο συμπλήρωσαν ερωτηματολόγιο αξιολόγησης του προγράμματος και των δράσεων πάνω στο οποίο σχημάτισαν το πλατανόφυλλό τους.

IMG20211110121441 IMG20211110121501 IMG20211110121523 IMG20211110121526 IMG20211110121551 IMG20211110123728 IMG20211110123314 IMG20211110122533 IMG20211110122127 IMG20211110122124 IMG20211110121621

Υπεύθυνος τάξης: Πουλτσάκης Στέφανος