ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΠΟΛΥΤΡΟΠΙΚΟΥ ΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΕ ΠΡΩΤΟΣΕΛΙΔΟ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑΣ
ΤΑΞΗ Γ΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ:
Α) «ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ»
ΕΝΟΤΗΤΑ 2η: “Γλώσσα – Γλώσσες και Πολιτισμοί του κόσμου”
ΕΝΟΤΗΤΑ 5η: “Ειρήνη – Πόλεμος”
Β) «ΙΣΤΟΡΙΑ»
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 8ο: “Ο Μικρασιατικός Πόλεμος (1919-1922)” – Ενότητα 38 & 39
ΘΕΜΑ ΠΡΩΤΟΣΕΛΙΔΟΥ: Η ΕΙΔΗΣΗ ΤΗΣ ΜΙΚΡΑΣΙΑΤΙΚΗΣ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗΣ.
1ο ΣΤΑΔΙΟ
Χωρίζουμε τους μαθητές σε 4 ομάδες.
2ο ΣΤΑΔΙΟ
Αναθέτουμε στις ομάδες να “στήσουν” με τη χρήση power point το δικό τους πρωτοσέλιδο με θέμα τη μικρασιατική εκστρατεία και την καταστροφή της Σμύρνης.
- Η 1η ομάδα θα σχεδιάσει το πρωτοσέλιδο μιας ελληνικής εφημερίδας που κυκλοφόρησε την επομένη της καταστροφής.
- Η 2η ομάδα θα σχεδιάσει το πρωτοσέλιδο μιας τουρκικής εφημερίδας που κυκλοφόρησε την επομένη της καταστροφής.
- Η 3η ομάδα θα σχεδιάσει το πρωτοσέλιδο μιας γαλλικής, ιταλικής ή σοβιετικής εφημερίδας (σύμμαχοι Κεμάλ) που κυκλοφόρησε την επομένη της καταστροφής.
- Η 4η ομάδα θα σχεδιάσει το πρωτοσέλιδο μιας εφημερίδας που κυκλοφόρησε σε μια ουδέτερη ως προς τις δύο αντιμαχόμενες πλευρές (ελληνική – τουρκική) χώρα την επομένη της καταστροφής.
3ο ΣΤΑΔΙΟ
Στη συνέχεια ζητείται από τους μαθητές να αλλάξουν:
α) τη γραμματοσειρά
β) το χρώμα στο φόντο και στα γράμματα
γ) το μέγεθος των γραμμάτων
δ) τις φωτογραφίες που πλαισιώνουν τον τίτλο
4ο ΣΤΑΔΙΟ
Οι μαθητές θα καταγράψουν τις παρατηρήσεις τους. Στη συνέχεια θα αξιολογήσουν τα πρωτοσέλιδα που παρουσιάστηκαν και θα ψηφίσουν την καλύτερη παρουσίαση.
Αφήστε μια απάντηση