Παρουσίαση δράσεων Δημ. Σχολ. Αγίου 2024-2025 και του Ευρωπαϊκού “Cultural Treasures Intagible Heritage” σε γονείς και την τοπική κοινωνία “Ο θρύλος της Ντούμινας”

Άυλη πολιτιστική κληρονομιά  Συνοπτική Παρουσίαση του Ευρωπαϊκού έργου “Cultural Treasures Intagible heritage” στους γονείς του σχολείου και την τοπική κοινωνία. 

PAROYSIASH

Κλείσιμο του Ευρωπαϊκού έργου Cultural Treasures με τη θεατρική αναπαράσταση του τοπικού θρύλου του γεφυριού της Κβέλας και το στοίχειωμα της Ντούμινας. 

NTOYMINA THRYLOS NTOYMINASNTOYM

Στην τελική συνάντηση του έργου μας, ζητήσαμε από τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς μας να αξιολογήσουν το έργο με τρεις λέξεις και δημιουργήσαμε ένα σύννεφο λέξεων με την εφαρμογή «Mentimeter».

Μοιραζόμαστε μαζί σας το τελικό μας προϊόν, γράφοντας στίχους με αυτές τις λέξεις και χρησιμοποιώντας τις παραδοσιακές μελωδίες των χωρών-εταίρων του έργου μας και την τεχνητή νοημοσύνη. Ακούστε το τραγούδι συνεργατικό αποτέλεσμα όλων των χωρών με το εργαλείο Suno.

Πιστοποιητικά συμμετοχής για όλα τα παιδιά του Δημοτικού Σχολείου Αγίου

ANTRIANA CERTIFICATE



Λήψη αρχείου

 

Aναγνώσεις λογοτεχνικών βιβλίων Β Γ Δ “Ο μικρός Πρίγκηπας” του Αντουάν Εξυπερύ ” Παραμύθι χωρίς όνομα” της Πηνελόπης Δέλτα

Εκλεκτά βιβλία στο σχολείο μας, ο Μικρός Πρίγκηπας του Αντουάν Εξυπερύ και ” Παραμύθι χωρίς όνομα” της Πηνελόπης Δέλτα από το Υπουργείο Παιδείας σε μια δράση που προωθεί τη φιλαναγνωσία, δανείζοντας  βιβλία στα παιδιά για καλοκαιρινές αναγνώσεις με σκοπό την απόλαυση της ανάγνωσης αλλά και τη βελτίωση της αναγνωστικής ικανότητας, την ανάπτυξη της φαντασίας και την καλλιέργεια των συναισθημάτων των μικρών μας μαθητών.

Διαβάστε τις ιδέες των μαθητών μας για το τι μπορεί να λένε αυτά τα βιβλία.

IDEES PAIDIONFILANAGNOSIAFILANAGNOSIA 2FILANAGNOSIA 3

Cultural Treasures Intagible Heritage Άυλη Πολιτιστική Κληρονομιά Αξιολόγηση Κλείσιμο προγράμματος

Με τους μαθητές μας αξιολογήσαμε τις δράσεις μας γράψαμε στο φόρουμ της Esep και αποτυπώσαμε με μια λέξη τις εντυπώσεις τους από το Ευρωπαϊκό πρόγραμμα στο ψηφιακό εργαλείο mentimeter με σκοπό να δημιουργηθεί σε συνεργασία με τους μαθητές των άλλων χωρών ένα  συνεργατικό συννεφόλεξο.

https://www.menti.com/aldgtwivdbwk

Stigmiotypo othonhs 2025 06 10 145818

Ακολούθησαν ψηφιακές έρευνες αξιολόγησης για τους μαθητές, τους γονείς και τους εκπαιδευτικούς

 https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLScl2YCvQKLzEWdNqnOngU4aRTt5DRROY52Fyqap4ljkqeJXrw/viewform

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSc1IjUCvrMWzICgPhnk7Q7v2iScRhcwpoF6UYK4UJxfoPD8Zg/viewform

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSf8KKffpuF0AtqOk6PgC0nGsFq8a6EoZyhn585hs4udUqxohA/viewform

Κλείνουμε το ευρωπαϊκό πρόγραμμα με την αναβίωση του θρύλου της Ντούμινας , τοπικού θρύλου του χωριού μας από τον συγγραφέα Αναστ. Παπαποστόλου ( Μύθοι και θρύλοι της Β. Εύβοιας)

Ο θρύλος συνδέθηκε με το στέριωμα του πετρόκτιστου γεφυριού, το γεφυριού της Κβέλας, όταν στοιχειώθηκε μια όμορφη κοπέλα, η Ντούμινα.

Οι μαθητές μας σε χειροτεχνίες και κατασκευές σκηνικών…

NTOYM EIKONAgefyrigefyri 2

skhnika skhnika 2 shnika 3 skhnika 4skhnikSKHN

 

Ευρωπαϊκό Cultural Treasures Intagible Heritage Παραδοσιακοί χοροί, παραδοσιακά παιχνίδια- Παροιμίες Ιδιώματα-Ψηφιακά ημερολόγια Ειδικών και Παραδοσιακών ημερών- Το κτίριο μιλάει -Hμέρα E twinning 9 May

Παραδοσιακοί χοροί στην αυλή του σχολείου μας

Κοινό βίντεο παραδοσιακών χορών από όλα τα συνεργαζόμενα σχολεία του Ευρωπαϊκού προγράμματος.

Oι μαθητές μας χορεύουν τον χορό των κουταλιών τον παραδοσιακό χορό της Τουρκίας.( KONYA SPOON DANCE)

Παραδοσιακά παιχνίδια στην αυλή 

Τα infographic των παιχνιδιών μας

 

THE APPLES 1Handkerchief  Rubber Band  

Κοινό ebook στο Canva με τα infografic των παραδοσιακών παιχνιδιών

 https://www.canva.com/design/DAGp_SIDykU/NQpGivfEKACLt-hAMhuyMQ/view?utm_content=DAGp_SIDykU&utm_campaign=designshare&utm_medium=link&utm_source=viewer

 Τυφλόμυγα με λάστιχο : Ένα παιχνίδι που έφτιαξαν τα παιδιά.

 

aylhAAAYLH

Παροιμίες Ιδιώματα e book Cultural Treasures με παροιμίες και ιδιώματα των συνεργαζόμενων χωρών 

https://app.bookcreator.com/library/-OQSGvlB8RkyTC8olsEF

paroimies idiomataParoimia 1h 1Paroimia 2h 1paroimia 3hparoimies idiomparoimies

Ψηφιακά ημερολόγια Ειδικών και Παραδοσιακών ημερών των συνεργαζόμενων χωρών του Cultural Treasures Intagible Heritage

ortak takvimmart 2 nisan 1 may 7

“Το κτίριο μιλάει” Ψηφιακή ξενάγηση στο Λαογραφικό Μουσείο Αγίου

E twinning day 9 May 2025  Η συμμετοχή της χώρας μας με το γράμμα Α (σύμβολα Ελλάδας: Παρθενώνας και στεφάνι ελιάς) από την ημέρα εορτασμού για την ημέρα Etwinning 

7f9df623 0f08 4f8e b7c2 1081752a605eDAY

Tο κοινό βίντεο από τη συνεργατική δράση 

Για το κλείσιμο του προγράμματος επιλέξαμε να δραματοποιήσουμε με τους μικρούς μας μαθητές, έναν τοπικό θρύλο, τον Θρύλο της Ντούμινας.

Ακόμη παρουσιάσαμε με power point το Ευρωπαϊκό μας έργο στους γονείς και την τοπική κοινωνία. O σύνδεσμος περιέχει την παρουσίαση, τη δραματοποίηση του θρύλου και το κλείσιμο του προγράμματος με το τελικό βίντεο ( στίχοι και μουσική από όλες τις χώρες) Πατήστε τον σύνδεσμο

https://blogs.sch.gr/skourtani/2025/06/16/paroysiasi-draseon-dimotikoy-scholeioy-agioy-2024-2025/

Πάσχα 2025 Παραδοσιακό έθιμο Τα λαζαράκια

PPPSCHALAZARA

Kαι η πασχαλινή μας αλληλογραφία με το Τμήμα Ελληνικής Γλώσσας Ζυρίχης ( εθνικό έργο που εντάχθηκε σε ευρωπαϊκό)

fakefakelo

Παγκόσμια ημέρα παιδικού βιβλίου 2025

HMERA BIBLIOYΗ Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου (ICBD) του 2025, υποστηριζόμενη από το τμήμα της IBBY στην Ολλανδία εστιάζει στην ελευθερία της φαντασίας, με το μότο από το ποίημα “Η γλώσσα των εικόνων” της Rian Visser:

«Φτιάξε εικόνες για το ποίημά μου και νιώσε ελεύθερος: αυτά τα λόγια σου ανήκουν, παρόλο που προήλθαν από μένα».

Με αφορμή τη σπουδαία αυτή μέρα , οι μαθητές μας σε όλη τη διάρκεια της εβδομάδας διάβασαν ατομικά αλλά και σε ζευγάρια τα αγαπημένα τους βιβλία κι έφτιαξαν χειροποίητους σελιδοδείκτες. Ακόμη άκουσαν ebooks, ζωγράφισαν τους αγαπημένους τους ήρωες και σκηνές από τα βιβλία τους , φτιάχνοντας μοναδικά το κολλάζ των βιβλίων και της φαντασίας τους.

AFISA 1PAGKOSMIA HMERA BIBLIOY

Όλες οι τάξεις του Σχολείου μας συμμετείχαν στο Silent Book  της Οικοσυμμαχίας ,αναρτώντας σε κοινό πάντλετ τα υπέροχα κολλάζ τους, και τις δράσεις τους.

PANTLET

b kollaz

AGGLIKO

 

KOLLAZ BIBLIO AFISA

KOINH AFISA

Ε- Twinning Ευρωπαϊκό έργο “Cultural Τreasures Intagible heritage” Άυλη πολιτιστική κληρονομιά

 

SHMA EYROPAIKOYΜε ιδιαίτερη χαρά το Δημοτικό Σχολείο Αγίου και το ΤΕΓ ( Τμήμα Ελληνικής Γλώσσας) Ζυρίχης συμμετέχουν στο Ευρωπαϊκό Etwinning έργο με τίτλο “Cultural Treasures : Intangisble heritage” (Θησαυροί πολιτισμού-Άυλη πολιτιστική κληρονομιά).

Το έργο αυτό έχει ως στόχο να ευαισθητοποιήσει τους μαθητές σχετικά με τη σημασία της άυλης πολιτιστικής κληρονομιάς και να τους δώσει τη δυνατότητα να αλληλεπιδράσουν με άλλους πολιτισμούς μαθαίνοντας και παρουσιάζοντας δημιουργικά τον δικό τους πολιτισμό.
Ταυτόχρονα, το έργο αποσκοπεί στην προστασία της πολιτιστικής κληρονομιάς, στην προώθηση της ποιοτικής εκπαίδευσης, της ισότητας και των ειρηνικών κοινωνιών, σύμφωνα με τους Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης του ΟΗΕ. 
             Παρακάτω ο εννοιολογικός χάρτης της Πολιτιστικής Κληρονομιάς ( Υλική και Άυλη)
PARADOSH PAROYSIASH
     Ακολουθεί το logo και η αφίσα του Δημοτικού Σχολείου μας και το εργαστήρι για την ασφάλεια στο διαδίκτυο.
475511193 507017102209306 7468166866858013717 nesafety Antigrafh 1
Ακολουθεί η παρουσίαση του Σχολείου και του τόπου μας για τη γνωριμία με τους εταίρους μας. Πατήστε στην εικόνα
1
                                  Αφίσα bunner και ψηφοφορία logo από τα παιδιά του σχολείου και τη χώρα μας
The FESTIBAL
LOGO 1lllll AFFFISA
Stigmiotypo othonhs 2025 04 07 192847
                    Παραδοσιακές συνταγές και δημιουργία ebook συνταγών όλων των συνεργαζόμενων χωρών
GARIDES SAGA 2 soyblaki tyropit kolok Pilmeni
GALAKT KEIK
                                            
483330529 572784989150681 4183783569553862890 n487069096 1000467824979431 7798212563384954351 n
 PILMENI 486060038 9429269463860458 5605301182033846788 n
486255359 2123315934807787 1150454799875195003 nmark gk zef
IMG 20250321 143726TYROPITAKIA ME CHOR FYLLGALAKTOMPOYRgarides saganaki
Aκολουθεί το συνολικό βίντεο των συνταγών αλλά και όλα τα βίντεο των παιδιών αναλυτικά.

 

 

 

 

 

 

 

2o Ευρωπαϊκό Etwinning έργο “Eρατοσθένης 2025”

logo 400x400 1

Στο Ευρωπαικό Etwinning έργο «Το πείραμα του Ερατοσθένη 2025» Μαθητές από όλες τις ηπείρους συνεργάζονται για να αναπαράγουν ένα από τα 10 πιο όμορφα πειράματα όλων των εποχών της επιστήμης: τη μέτρηση της περιφέρειας της Γης από τον Ερατοσθένη.
Ένα ευρωπαϊκό έργο με χώρες από όλη την Ευρώπη αλλά και παγκόσμιο σε συνεργασία με τη Βιβλιοθήκη της Αλεξάνδρειας και άλλα πανεπιστήμια της Αμερικής και της Ασίας. 

 

 

Απόκριες 2025 “Mπούλοι και Μπούλες” από την ελληνική παράδοση

εικονα γενιτσ

Το έθιμο αυτό  έχει τις ρίζες του στη λατρεία του θεού ΔιονύσουΧαρακτηριστικό αυτού του εθίμου είναι η παραδοσιακή φορεσιά του «Γενίτσαρου και της Μπούλας» αλλά τις εντυπώσεις κερδίζει ο «Πρόσωπος» που φορούν οι «Γενίτσαροι». Το λευκό χρώμα του Προσώπου συμβολίζει το νεκρικό στοιχείο και το κόκκινο την Ανάσταση.

Το έθιμο έχει πολλές ρίζες.: Στη διάρκεια της Τουρκοκρατίας , οι Έλληνες για να προστατέψουν τα αγόρια από το παιδομάζωμα φρόντιζαν να τα μεταμφιέζουν σε κορίτσια. Ακόμη όταν κάποιοι αγωνιστές ήθελαν να κατεβούν από το βουνό για να εφοδιαστούν με τις απαραίτητες προμήθειες μεταμφιέζονταν σε «Γενίτσαρους». Το έθιμο σχετίζεται ακόμη με τη ενηλικίωση των αγοριών, ενώ η Μπούλα δίνει έναν γιορταστικό τόνο στο έθιμο.

ομαδικη ομαδ μπ μπ 4 μπ 6 μπ 7 μπ 8 μπο 4 μπο 7 μπου 2μπολα 11 μπου 3 μπουλα 8 μπουλα 10μπου 7 μπουλα9 μπου 5μπ 2 μπ 3 πππρ προ πρρρ προετ

 

Ευρωπαϊκό Etwinning έργο 2024-25 “Cultural Treasures : Intangisble heritage” (Θησαυροί πολιτισμού-Άυλη πολιτιστική κληρονομιά)

 

ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ ΑΥΛΗ

Με ιδιαίτερη χαρά το Δημοτικό Σχολείο Αγίου και το ΤΕΓ ( Τμήμα Ελληνικής Γλώσσας) Ζυρίχης συμμετέχουν στο Ευρωπαϊκό Etwinning έργο με τίτλο “Cultural Treasures : Intangisble heritage” (Θησαυροί πολιτισμού-Άυλη πολιτιστική κληρονομιά).
Το έργο αυτό έχει ως στόχο να ευαισθητοποιήσει τους μαθητές σχετικά με τη σημασία της άυλης πολιτιστικής κληρονομιάς και να τους δώσει τη δυνατότητα να αλληλεπιδράσουν με άλλους πολιτισμούς μαθαίνοντας και παρουσιάζοντας δημιουργικά τον δικό τους πολιτισμό.
Ταυτόχρονα, το έργο αποσκοπεί στην προστασία της πολιτιστικής κληρονομιάς, στην προώθηση της ποιοτικής εκπαίδευσης, της ισότητας και των ειρηνικών κοινωνιών, σύμφωνα με τους Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης του ΟΗΕ.