Nοέμβρ -Δεκέμβρ. 2025 1.Διεθνής Αμνηστία 2025-26 Το λεξικό των δικαιωμάτων του παιδιού – Μία ιστορία για μια Χώρα που δεν υπήρχαν δικαιώματα.- Εργαστήρια 2. Νεράιδα Πλωτό Μουσείο
1ο εργαστήριο : Το αλφαβητάρι των δικαιωμάτων
Ταιριάζουμε τις εικόνες με τα 24 γράμματα της αλφαβήτας και μιλάμε γι αυτά. Συνδέουμε τα 24 δικαιώματα των καρτελών με τα 12 δικαιώματα της αφίσας κατανοώντας πως είναι αλληλένδετα μεταξύ τους και πως κανένα δεν μπορεί χωρίς το άλλο. Τα παιδιά δημιουργούν το πιο πάνω λεξικό σε e book.
2ο εργαστήριο Ποιο δικαίωμα νομίζεις ότι είμαι; Τα παιδιά χωρίζονται σε τρεις ομάδες και η καθεμιά ομάδα παρουσιάζει ένα δικαίωμα με παντομίμα. Τα άλλα παιδιά το μαντεύουν, διασκεδάζοντας. Στη συνέχεια δημιουργούμε την πιο πάνω ιστορία για μια χώρα χωρίς διακιώματα.
3 Δεκεμβρίου Δικτύωση και εκπόνηση δράσεων με το Δημοτικό Σχολείο Γιάλτρων με αφορμή την Παγκόσμια ημέρα Ατόμων με ειδικές ανάγκες 3 Δεκεμβρίου από την εκπαιδευτική βαλίτσα της Διεθνούς Αμνηστίας.
1ο εργαστήριο Γνωριμία με τα παιδιά των Γιάλτρων και παρουσίαση των δικαιωμάτων στα παιδιά των δύο σχολείων από βίντεο κάρτες και το λεξικό που φτιάξαμε. Συνεχίσαμε με το “Έχω κι εγώ φωνή”. Με αφορμή το κερί, σύμβολο της ελπίδας για τη Διεθνή Αμνηστία, οι μαθητές των δύο Σχολείων μίλησαν για τα δικαιώματα και έφτιαξαν τη ζωγραφιά – σύμβολο για το δικαίωμα που ήθελαν σε ατομικές κονκάρδες. Κάθε παιδί φόρεσε την προσωπική του κονκάρδα.
2ο εργαστήριο” Ένας κόσμος για όλους” Με αφορμή την Παγκόσμια ημέρα ατόμων με ειδικές ανάγκες τα δύο σχολεία εκπόνησαν τη δράση από το εκπαιδευτικό καρότσι με σκοπό την ενσυναίσθηση, την αποδοχή της διαφορετικότητας και τη διαφύλαξη του δικαιώματος της ισότητας για όλους και όλες. Στο τέλος των δράσεων αποχαιρέτισαν τη βαλίτσα με ευχαριστίες και ζωγραφιές.
Eργαστήρια δεξιοτήτων 2025-26
Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κώδικα 2025 -2026 EU Code Week – Ερατοσθένης
Συμμετοχή των τάξεων του σχολείου μας στις δραστηριότητες του κώδικα του Ερατοσθένη: https://codeweek.eu/codeweek4all
Οι μαθητές μετατρέπονται σε «ρομπότ» και «προγραμματιστές». Στόχος τους είναι, χρησιμοποιώντας τις τρεις βασικές εντολές:
- 🟩 Πήγαινε μπροστά🟦 Στρίψε δεξιά 🟥 Στρίψε αριστερά
να οδηγήσουν το «ρομπότ» να φτάσει στο κουτί-έκπληξη πάνω σε μια σκακιέρα φτιαγμένη στο προαύλιo.
1η Δραστηριότητα Τα ρομπότ στη ζωή μας
- Προβάλλεται ένα σύντομο βίντεο για τα ρομπότ και τις εφαρμογές τους στην καθημερινή ζωή (π.χ. ρομπότ στην ιατρική, στη βιομηχανία, στην εξερεύνηση).
- Ακολουθεί συζήτηση με τα παιδιά: Πού συναντάμε ρομπότ γύρω μας; Τι μπορούν και τι δεν μπορούν να κάνουν τα ρομπότ;Ποιος τους λέει τι να κάνουν;
📍Στόχος: Να αντιληφθούν ότι τα ρομπότ εκτελούν εντολές που τους δίνουν οι άνθρωποι.
2η δραστηριότητα Παίζουμε τον ρόλο του ρομπότ και του προγραμματιστή
- Στο προαύλιο φτιάχνεται μια μικρή σκακιέρα στο έδαφος με χαρτοταινία
- Σε ένα από τα τετράγωνα τοποθετείται ένα κουτί-έκπληξη (π.χ. χρωματιστά μπαλόνια)
- Ένα παιδί αναλαμβάνει τον ρόλο του ρομπότ και ένα άλλο τον ρόλο του προγραμματιστή.
- Ο «προγραμματιστής» δίνει σειρά εντολών χρησιμοποιώντας τις κάρτες Cody Roby για να οδηγήσει το «ρομπότ» ως το κουτί.
- 📍Στόχοι: Να βιώσουν οι μαθητές τη διαδικασία του προγραμματισμού μέσα από παιχνίδι, να αναπτύξουν συνεργατικό πνεύμα και δημιουργική σκέψη και να εξοικειωθούν με την τεχνολογία.
ΒΡΑΒΕΥΣΗ ΜΕ ΤΗΝ ΕΘΝΙΚΗ ΚΑΙ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΤΙΚΕΤΑ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΓΙΑ ΤΟ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΕΡΓΟ ” CULTURAL TREASURES INTAGIBLE HERITAGE”
Kαλή σχολική χρονιά!!!
Παρουσίαση δράσεων Δημ. Σχολ. Αγίου 2024-2025 και του Ευρωπαϊκού “Cultural Treasures Intagible Heritage” σε γονείς και την τοπική κοινωνία “Ο θρύλος της Ντούμινας”
Άυλη πολιτιστική κληρονομιά Συνοπτική Παρουσίαση του Ευρωπαϊκού έργου “Cultural Treasures Intagible heritage” στους γονείς του σχολείου και την τοπική κοινωνία.
Κλείσιμο του Ευρωπαϊκού έργου Cultural Treasures με τη θεατρική αναπαράσταση του τοπικού θρύλου του γεφυριού της Κβέλας και το στοίχειωμα της Ντούμινας.
Στην τελική συνάντηση του έργου μας, ζητήσαμε από τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς μας να αξιολογήσουν το έργο με τρεις λέξεις και δημιουργήσαμε ένα σύννεφο λέξεων με την εφαρμογή «Mentimeter».
Μοιραζόμαστε μαζί σας το τελικό μας προϊόν, γράφοντας στίχους με αυτές τις λέξεις και χρησιμοποιώντας τις παραδοσιακές μελωδίες των χωρών-εταίρων του έργου μας και την τεχνητή νοημοσύνη. Ακούστε το τραγούδι συνεργατικό αποτέλεσμα όλων των χωρών με το εργαλείο Suno.
Πιστοποιητικά συμμετοχής για όλα τα παιδιά του Δημοτικού Σχολείου Αγίου
Aναγνώσεις λογοτεχνικών βιβλίων Β Γ Δ “Ο μικρός Πρίγκηπας” του Αντουάν Εξυπερύ ” Παραμύθι χωρίς όνομα” της Πηνελόπης Δέλτα
Εκλεκτά βιβλία στο σχολείο μας, ο Μικρός Πρίγκηπας του Αντουάν Εξυπερύ και ” Παραμύθι χωρίς όνομα” της Πηνελόπης Δέλτα από το Υπουργείο Παιδείας σε μια δράση που προωθεί τη φιλαναγνωσία, δανείζοντας βιβλία στα παιδιά για καλοκαιρινές αναγνώσεις με σκοπό την απόλαυση της ανάγνωσης αλλά και τη βελτίωση της αναγνωστικής ικανότητας, την ανάπτυξη της φαντασίας και την καλλιέργεια των συναισθημάτων των μικρών μας μαθητών.
Διαβάστε τις ιδέες των μαθητών μας για το τι μπορεί να λένε αυτά τα βιβλία.
Cultural Treasures Intagible Heritage Άυλη Πολιτιστική Κληρονομιά Αξιολόγηση Κλείσιμο προγράμματος
Με τους μαθητές μας αξιολογήσαμε τις δράσεις μας γράψαμε στο φόρουμ της Esep και αποτυπώσαμε με μια λέξη τις εντυπώσεις τους από το Ευρωπαϊκό πρόγραμμα στο ψηφιακό εργαλείο mentimeter με σκοπό να δημιουργηθεί σε συνεργασία με τους μαθητές των άλλων χωρών ένα συνεργατικό συννεφόλεξο.
https://www.menti.com/aldgtwivdbwk
Ακολούθησαν ψηφιακές έρευνες αξιολόγησης για τους μαθητές, τους γονείς και τους εκπαιδευτικούς
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLScl2YCvQKLzEWdNqnOngU4aRTt5DRROY52Fyqap4ljkqeJXrw/viewform
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSc1IjUCvrMWzICgPhnk7Q7v2iScRhcwpoF6UYK4UJxfoPD8Zg/viewform
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSf8KKffpuF0AtqOk6PgC0nGsFq8a6EoZyhn585hs4udUqxohA/viewform
Κλείνουμε το ευρωπαϊκό πρόγραμμα με την αναβίωση του θρύλου της Ντούμινας , τοπικού θρύλου του χωριού μας από τον συγγραφέα Αναστ. Παπαποστόλου ( Μύθοι και θρύλοι της Β. Εύβοιας)
Ο θρύλος συνδέθηκε με το στέριωμα του πετρόκτιστου γεφυριού, το γεφυριού της Κβέλας, όταν στοιχειώθηκε μια όμορφη κοπέλα, η Ντούμινα.
Οι μαθητές μας σε χειροτεχνίες και κατασκευές σκηνικών…
Ευρωπαϊκό Cultural Treasures Intagible Heritage Παραδοσιακοί χοροί, παραδοσιακά παιχνίδια- Παροιμίες Ιδιώματα-Ψηφιακά ημερολόγια Ειδικών και Παραδοσιακών ημερών- Το κτίριο μιλάει -Hμέρα E twinning 9 May
Παραδοσιακοί χοροί στην αυλή του σχολείου μας
Κοινό βίντεο παραδοσιακών χορών από όλα τα συνεργαζόμενα σχολεία του Ευρωπαϊκού προγράμματος.
Oι μαθητές μας χορεύουν τον χορό των κουταλιών τον παραδοσιακό χορό της Τουρκίας.( KONYA SPOON DANCE)
Παραδοσιακά παιχνίδια στην αυλή
Τα infographic των παιχνιδιών μας
Κοινό ebook στο Canva με τα infografic των παραδοσιακών παιχνιδιών
Τυφλόμυγα με λάστιχο : Ένα παιχνίδι που έφτιαξαν τα παιδιά.
Παροιμίες Ιδιώματα e book Cultural Treasures με παροιμίες και ιδιώματα των συνεργαζόμενων χωρών
https://app.bookcreator.com/library/-OQSGvlB8RkyTC8olsEF
Ψηφιακά ημερολόγια Ειδικών και Παραδοσιακών ημερών των συνεργαζόμενων χωρών του Cultural Treasures Intagible Heritage
“Το κτίριο μιλάει” Ψηφιακή ξενάγηση στο Λαογραφικό Μουσείο Αγίου
E twinning day 9 May 2025 Η συμμετοχή της χώρας μας με το γράμμα Α (σύμβολα Ελλάδας: Παρθενώνας και στεφάνι ελιάς) από την ημέρα εορτασμού για την ημέρα Etwinning
Tο κοινό βίντεο από τη συνεργατική δράση
Για το κλείσιμο του προγράμματος επιλέξαμε να δραματοποιήσουμε με τους μικρούς μας μαθητές, έναν τοπικό θρύλο, τον Θρύλο της Ντούμινας.
Ακόμη παρουσιάσαμε με power point το Ευρωπαϊκό μας έργο στους γονείς και την τοπική κοινωνία. O σύνδεσμος περιέχει την παρουσίαση, τη δραματοποίηση του θρύλου και το κλείσιμο του προγράμματος με το τελικό βίντεο ( στίχοι και μουσική από όλες τις χώρες) Πατήστε τον σύνδεσμο
https://blogs.sch.gr/skourtani/2025/06/16/paroysiasi-draseon-dimotikoy-scholeioy-agioy-2024-2025/












































































