Εισήγηση στο 7ο Πανελλήνιο Συνέδριο Διδακτικής των Φυσικών Επιστημών και των Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση

Η ανάπτυξη της συναισθηματικής εμπλοκής μαθητών/τριών δημοτικού μέσα από προγράμματα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης

Εισήγηση στο 7ο Πανελλήνιο Συνέδριο των Εκπαιδευτικών για τις ΤΠΕ

Διερεύνηση Της Γεωμετρικής Σκέψης Των Αποφοίτων Του Δημοτικού

ΑΠΟΨΕΙΣ ΚΑΙ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΣΠΠΕ

ΑΠΟΨΕΙΣ ΚΑΙ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΣΠΠΕ

Σενάριο Webquest – Ιωάννης Καποδίστριας

Ο πρώτος κυβερνήτης της Ελλάδας: Ιωάννης Καποδίστριας 

Κάντε κλικ στην εικόνα για να μεταφερθείτε στη σελίδα του σεναρίου.

 Το σενάριο κρίθηκε βέλτιστο από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής και αφορά στο μάθημα της Ιστορίας της ΣΤ΄  Δημοτικού.

Η Διδασκαλία της Κλασματικής Μονάδας

Προκειμένουν να ξεκινήσουμε να διδάσκουμε τα κλάσματα θα μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε απλά έναν βιντεοπροβολέα (ιδανικά έναν διαδραστικό πίνακα) προκειμένου να προβάλουμε την παρουσίαση που ακολουθεί.  Είναι σχεδιασμένη έτσι ώστε να χρησιμοποιεί διαφορετικά υλικά παρουσίασης της κλασματικής μονάδας.

Παρουσίαση της Κλασματικής Μονάδας

Μιας και η Δ΄τάξη διδάσκεται κλασματικούς αριθμούς μόνο μέσα από το πρίσμα των δεκαδικών αριθμών καλό είναι και στην Ε΄τάξηνα χρησιμοποιηθεί η ίδια παραουσίαση προκειμένου να διδάξουμε – υπενθυμίσουμε από μηδενική βάση τις κλασματικές μονάδες οι οποίες είναι θεμελιακήσς σημασίας.

Συνοδευτικά με τη δική μου παρουσίαση μπορεί είδικά για την Ε΄τάξη να προβληθεί και η παρακάτω παρουσίαση.

Δείτε το στο slideshare.net

Παρακάτω παρατίθενται οι σκοποί αναφορικά με τη διδασκαλία των κλασματικών μονάδων σε κάθε τάξη.

Γ Δημοτικού

Ενότητες Διδακτικού πακέτου στις οποίες μπορεί να χρησιμοιηθεί: ενότητα 22, 23, 24.

Με βάση το ΔΕΠΠΣ του Δημοτικού Σχολείου σκοπός των Μαθηματικών της Γ΄ Τάξης είναι:

Να γνωρίσουν τις απλές κλασματικές μονάδες ( π.χ. 1/2, 1/4, 1/3, 1/8, 1/16, 1/5, 1/10 κτλ.).
Να μπορούν να συγκρίνουν, με τη βοήθεια κατάλληλων αναπαραστάσεων, απλές κλασματικές μονάδες.

Ε΄Δημοτικού

Οι μαθητές πρέπει να μπορούν:

  • Να δημιουργούν και να διακρίνουν ομώνυμα και ετερώνυμα κλάσματα.
  • Να μετατρέπουν ετερώνυμα κλάσματα σε ομώνυμα.
  • Να απλοποιούν κλάσματα.
  • Να συγκρίνουν και να διατάσσουν κλάσματα

Ενότητες του Διδακτικού πακέτου στις οποίες μπορεί να χρησιμοιηθεί: ενότητα 16.\

Προσωπικά προτείνω η ενότητα 16 να διδαχθεί πριν από την 15 προκειμένου να έχει γίνει η ανάλογη προεργασία μια και η 15 είναι πολύ μεγαλύτερης δυσκολίας.

Ο μηχανισμός των Αντικυθήρων λειτουργεί ξανά μετά από 2000 χρόνια

Η τελευταία φορά που ακούσαμε για τον πρώτο (;) υπολογιστή του κόσμου, τον Μηχανισμό των Αντικυθήρων, ήταν πριν από δύο χρόνια, όταν ο Michael Wright κατάφερε να επαναλειτουργήσει το σύστημα. Αυτή τη φορά, μπορούμε να δούμε ένα αντίγραφο αυτού του υπολογιστή κατασκευασμένο αποκλειστικά από τουβλάκια LEGO!
Η προσπάθεια έγινε από έναν τεχνικό της Apple, ο οποίος χρησιμοποίησε 1500 τουβλάκια LEGO για να κατασκευάσει 110 γρανάζια, και κάθε ένα μπορεί να πραγματοποιήσει έναν ξεχωριστό μαθηματικό υπολογισμό.
Αξίζει να αναφέρουμε ότι ο Μηχανισμός των Αντικυθήρων υπολόγιζε με αξιοθαύμαστη ακρίβεια την κίνηση των πλανητών, τις εκλείψεις και τις τετραετίες που μεσολαβούσαν μεταξύ των Ολυμπιακών Αγώνων!

Χρήσιμο Υλικό για την Α΄ Δημοτικού

Η παρακάτω ηλεκτρονική διεύθυνση περιέχει πολύχρήσιμο υλικό για μαθητές και εκπαιδευτικούς Α΄τάξης Δημοτικού.

Για να την επισκευθείτε κάντε κλικ στην εικόνα.

Ο σκοπός του Ιστολογίου

Το παρόν ιστολόγιο έχει σκοπό να μην αποτελέσει απλά άλλον ένα δθκτυακό τόπο χωρίς περιεχόμενο. Στις σελίδες του δικτυακού τόπου αυτού διλοδοξό να προσφέρω υλικό και ιδέες για τη διδασκαλία των μαθημάτων του Δημοτικού Σχολείου, αλλά και για το μάθημα Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον της Γ΄ Λυκείου.

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση