Ένας σχολικός κήπος στην άλλη άκρη του Ατλαντικού

Το διάβασα, μου άρεσε και το μοιράζομαι μαζί σας: Jefferson Elementary garden grows vegetables – and students’ minds

Είναι η περίπτωση μιας Δασκάλας, της Renee Heinrich του σχολείου Thomas Jefferson Elementary στο Wausau που εξιστορεί πως ο σχολικός κήπς βοήθά τους μαθητές της στα μαθήματα και να μάθουν τρώνε πιο σωστά. Περιγράφει επίσης πως ο κήπος βελτιώνει τη δική της διάθεση για διδασκαλία.

Καλή σχολική χρονιά εύχομαι σε πείσμα των καιρών

γφ

Οι βραγιές του 1ου Νηπιαγωγείου Γιαννιτσών-Α’

Σας παρουσιάζουμε τις βραγιές που δημιουργήσαμε μ’ ένα γονιό  στον αύλειο χώρο του Νηπιαγωγείου μας καθώς και το φύτεμα των σβώλων που είχαμε φτιάξει νωρίτερα με τα παιδιά, όπως έχετε δει σε προηγούμενη ανάρτηση.

Δημιουργούμε βραγιές με τη βοήθεια ενός γονιού.

Δημιουργούμε βραγιές με τη βοήθεια ενός γονιού.

Τα παιδιά ρίχνουν τους σβώλους στη βραγιά.

Τα παιδιά ρίχνουν τους σβώλους στις βραγιές.

Ρίχνουμε στην κάθε  βραγιά άχυρο.

Ρίχνουμε στην κάθε βραγιά άχυρο.

 

Τα πρώτα φυτά ξεμύτισαν.

Τα πρώτα φυτά ξεμύτισαν.

Τα παιδιά ποτίζουν τον λαχανόκηπο με τα μπουκάλια τους.

Τα παιδιά ποτίζουν τον λαχανόκηπο με τα μπουκάλια τους.

Η εικόνα του λαχανόκηπου στα τέλη της άνοιξης.

Η εικόνα του λαχανόκηπου στα τέλη της άνοιξης.

ρτηση.

2ο Ολοήμερο Νηπιαγωγείο Πέλλας – “Ο λαχανόκηπός μας”

Το πρόγραμμα αυτό έγινε στο  2ο Ολοήμερο Νηπιαγωγείο Πέλλας, από τον Οκτώβριο του 2012 έως και τον Μάιο του 2013.

Συμμετείχαν σ’ αυτό και τα 26 παιδιά που φοιτούν στο νηπιαγωγείο, στο κλασικό και στο ολοήμερο τμήμα.

Το πρόγραμμα εφάρμοσαν στις τάξεις τους οι νηπιαγωγοί Βασιλική Νίκα, Μαρία Χόμπουρλου, Έρικα Έππλε, με συντονίστρια τη Βασιλική Νίκα.

Ο λαχανόκηπός μας” – Παρουσίαση σε pdf

Ερωτήσεις για συνέντευξη

Κάποιες ερωτήσεις που θα ήθελα να υποβάλλω στον κύριο Μανίκη είναι οι εξής

1 . Υποστηρίζετε ότι δεν επιτρέπετε το ξεβοτάνισμα και το σκάλισμα του εδάφους .

Σε περίπτωση που το έδαφος μας είναι βαρύ και μετά από κάποια ποτίσματα ή δυνατή βροχή πιάνει κρούστα , εμείς τι κάνουμε για να το αφρατέψουμε  ; Το χωράφι μου είναι έτσι και τσιμεντοποιείται κάθε λίγο και λιγάκι .Προχθές πήγα να ποτίσω τα λαχανικά μου και το έδαφος δεν απορροφούσε το νερό . Ξεβοτανίζω , ποτίζω αλλά δεν χρησιμοποιώ καθόλου φυτοφάρμακα . β

2 .  Μια τετραμελής οικογένεια τι έκταση πρέπει να καλλιεργεί για να καλύπτει τις ανάγκες τις σε λαχανικά , αν εφαρμόζει τη φυσική μέθοδο ;

3 .  Γιατί το κόστος των φυσικών αγροτικών προϊόντων είναι πιο υψηλό αφού λέτε ότι με τη φυσική ισορροπία που υπάρχει αυξάνεται η γονιμότητα άρα και η ποσότητα των παραγόμενων προϊόντων ;

Παγκόσμια Μέρα Περιβάλλοντος 2013

Το φετινό θέμα είναι: Think....Eat....Save..! 5 πράγματα που μπορούμε να κάνουμε συνήθεια.!

Το φετινό θέμα είναι: Think….Eat….Save..!

Το φετινό θέμα για τους εορτασμούς της Παγκόσμιας Ημέρας Περιβάλλοντος είναι Think.Eat.Save.  Το Think.Eat.Save αποτελεί μια καμπάνια κατά των απορριμμάτων τροφίμων αλλά και της απώλειας τους .  Σύμφωνα με τον Οργανισμό Τροφίμων και Γεωργίας του ΟΗΕ (FAO), κάθε χρόνο 1,3 δισεκατομμύρια τόνοι τροφίμων σπαταλιούνται άδικα.  Αυτό το ποσό είναι ισοδύναμο με το ποσό που παράγεται σε όλη την υποσαχάρια Αφρική. Παράλληλα, 1 στους 7 ανθρώπους σε όλο τον κόσμο πάει για ύπνο πεινασμένος  και περισσότερα από 20.000 παιδιά κάτω των 5 ετών πεθαίνουν καθημερινά από την πείνα.

Ενώ ο πλανήτης προσπαθεί να μας παρέχει επαρκείς πόρους για να στηρίξει 7 δισεκατομμύρια ανθρώπους  (αναμένεται αύξηση του πληθυσμού σε 9 δισεκατομμύρια έως το 2050), ο FAO εκτιμά ότι το ένα τρίτο της παγκόσμιας παραγωγής τροφίμων οδηγείται σε σπατάλη ή απώλεια. Τα απορρίμματα τροφίμων αποτελούν πληγή για τους φυσικούς πόρους και συμβάλλουν σε αρνητικές περιβαλλοντικές επιπτώσεις.

Η φετινή καμπάνια παροτρύνει όλους να αναλάβουν δράση από το σπίτι τους και στη συνέχεια να γίνουν μάρτυρες της δύναμης των συλλογικών αποφάσεων που έχουν παρθεί από τους ίδιους αλλά και από τον υπόλοιπο κόσμο, για τη μείωση των αποβλήτων τροφίμων, την εξοικονόμηση χρημάτων, την ελαχιστοποίηση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων της παραγωγής τροφίμων αλλά και τη επιβολή στο να γίνουν οι  διαδικασίες παραγωγής πιο αποτελεσματικές.

Έτσι, σκεφτόμαστε πριν καταναλώσουμε τρόφιμα και σώζουμε το περιβάλλον.
http://www.unep.org/wed/

“Με λάχανα και χάχανα…φυτεύω ένα σποράκι!”

Τα μαρουλάκια και τα κρεμμυδάκια  στον  κήπο μας έχουν μεγαλώσει αρκετά. Το  ί-

διο ο μαϊντανός και  το σέλινο. Ξεκινάμε λοιπόν για τις  συνταγές μας: μαρουλο-

σαλάτα,  λαχανόσουπα και σάντουιτς με μαρούλι και ντομάτα.  Όσα υλικά μας

λείπουν τα προμηθευόμαστε από τον μανάβη.

Ετοιμαζόμαστε για να φτιάξουμε  τη μαρουλοσαλάτα. Ξεκινάμε καταγράφοντας τα υλικά που θα χρειαστούμε.

Ετοιμαζόμαστε για να φτιάξουμε τη μαρουλοσαλάτα. Ξεκινάμε καταγράφοντας τα υλικά που θα χρειαστούμε.

Τα υλικά για τη μαρουλασαλάτα. Μαρουλάκια, κρεμμυδάκια από τον κήπο μας. Ντομάτες, αγγουράκι, άνηθος , λεμόνι από τον μανάβη.

Τα υλικά για τη μαρουλασαλάτα. Μαρουλάκια, κρεμμυδάκια από τον κήπο μας. Ντομάτες, αγγουράκι, άνηθος , λεμόνι από τον μανάβη.

Έτοιμη η μαρουλοσαλάτα!

Έτοιμη η μαρουλοσαλάτα!

Και τώρα η σειρά της λαχανόσουπας.

Και τώρα η σειρά της λαχανόσουπας.

Μετά την καταγραφή της συνταγής ακολουθούν  μαθηματικές ασκήσεις και ασκήσεις προγραφής και προανάγνωσης.

Μετά την καταγραφή της συνταγής ακολουθούν μαθηματικές ασκήσεις και ασκήσεις προγραφής και προανάγνωσης.

Έτοιμη και η λαχανόσουπα.

Έτοιμη και η λαχανόσουπα.

Κια μια πρόταση για ένα υγιεινό πρωινό: σάντουιτς με κασέρι, μαρούλι και ντομάτα.

Κια μια πρόταση για ένα υγιεινό πρωινό: σάντουιτς με κασέρι, μαρούλι και ντομάτα.

“Με λάχανα και χάχανα… φυτεύω ένα σποράκι !”

Είμαστε το Β΄τμήμα του 1ου Νηπιαγωγείου Γιαννιτσών. Μαζί με το Α΄τμήμα

πραγματοποιούμε το σχέδιο εργασίας  “Με λάχανα και χάχανα… φυτεύω ένα

σποράκι!” Μετά την ανάρτηση φωτογραφιών από τη συνάδελφο του Α΄τμήματος,

Ρούση Ευδοξία, ακολουθεί ανάρτηση  φωτογραφιών από το δικό μας τμήμα.

Προς αποφυγή της επανάληψης επιλέξαμε φωτογραφίες από διαφορετικές δραστηριότητες για  το κάθε τμήμα. Οι δραστηριότητες όμως είναι κοινές και

έχουν πραγματοποιηθεί και από τα δύο τμήματα.

Μετά τα μαρουλάκια, φυτεύουμε πιπεριές και  μία κολοκυθιά  στο παρτέρι στο μπαλκόνι.

Μετά τα μαρουλάκια, φυτεύουμε πιπεριές και μία κολοκυθιά στο παρτέρι στο μπαλκόνι.

Μαζεύουμε χώμα από την αυλή για να φυτέψουμε αρωματικά  και μαρουλάκια μέσα σε γλάστρες

Μαζεύουμε χώμα από την αυλή για να φυτέψουμε αρωματικά και μαρουλάκια μέσα σε γλάστρες

Οι γλάστρες με τα φυτά  είναι έτοιμες.

Οι γλάστρες με τα φυτά είναι έτοιμες.

Κοσκινίζουμε αργιλόχωμα για να φτιάξουμε  σβώλους.

Κοσκινίζουμε αργιλόχωμα για να φτιάξουμε σβώλους.

Ρίχνουμε  διάφορους σπόρους στο αργιλόχωμα. Λίγο νερό και το μείγμα είναι έτοιμο  για να πλάσουμε σβώλους.

Ρίχνουμε διάφορους σπόρους στο αργιλόχωμα. Λίγο νερό και το μείγμα είναι έτοιμο για να πλάσουμε σβώλους.

Η εργασία αύτή με το πλάσιμο των σβώλων ενθουσίασε τους μικρούς μαθητές μας

Η εργασία αύτή με το πλάσιμο των σβώλων ενθουσίασε τους μικρούς μαθητές μας

Με τους σπόρους που μας έφεραν στο νηπιαγωγείο πραγματοποιήσαμε πλήθος μαθηματικών δραστηριοτήτων ,όπως ομαδοποιήσεις , ταξινομήσεις, μετρήσεις κλπ.

Με τους σπόρους που μας έφεραν στο νηπιαγωγείο πραγματοποιήσαμε πλήθος μαθηματικών δραστηριοτήτων ,όπως ομαδοποιήσεις , ταξινομήσεις, μετρήσεις κλπ.

Μία τελευταία δραστηριότητα σχετική με τους σπόρους ήταν η εικονογράφηση της γνωστής από την Παλαιά Διαθήκη  "Κιβωτού του Νώε" , όπου κυρίως επιμείναμε στην αποθήκευση των σπόρων έτσι ώστε να διασωθούν μετά τον κατακλυσμό.

Μία τελευταία δραστηριότητα σχετική με τους σπόρους ήταν η εικονογράφηση της γνωστής από την Παλαιά Διαθήκη “Κιβωτού του Νώε” , όπου κυρίως επιμείναμε στην αποθήκευση των σπόρων έτσι ώστε να διασωθούν μετά τον κατακλυσμό.

1ο ολοήμερο Νηπιαγωγείο Γιαννιτσών, Η ομάδα μας

Η σχολική μας μονάδα είναι το 1ο ολοήμερο Νηπιαγωγείο Γιαννιτσών, το οποίο χωρίζεται σε δύο ολoήμερα τμήματα με σύνολο 36 παιδιών.Συμμετέχουμε στο τοπικό θεματικό δίκτυο της περιβαλλοντικής με το σχέδιο εργασίας  ” Με λάχανα και χάχανα…. φυτεύω ένα σποράκι”.

Το νηπιαγωγείο μας ανήκει σε συγκρότημα 5 νηπιαγωγείων και διαθέτει μεγάλο αύλειο χώρο, ο οποίος στο μεγαλύτερο του μέρος αποδείχτηκε ακατάλληλος λόγω ύπαρξης μπάζων. Παρόλα αυτά δημιουργήσαμε δύο  μικρές τετράγωνες βραγιές όπου και φυτέψαμε τα λαχανικά μας. Επίσης, φυτέψαμε λαχανικά σε δυο μεγάλους πλαστικούς κάδους στο μπαλκόνι του σχολείου  μας. Οι εκπαιδευτικοί που εργάστηκαν για το πρόγραμμα είναι: Ρούση Ευδοξία, Τζουκμάνη Μαρία, Χριστοφορίδου Χρυσή.

 

 

Αρακάς, πατάτες και ανθισμένες τριανταφυλλιές!

Οι τριανταφυλλιές μας άνθισαν κι ομόρφυναν την είσοδο του σχολείου μας. Ο αρακάς μας είναι έτοιμος, δεν φτάνει για να μαγειρέψουμε για όλους μια και φυτέψαμε λίγα φυτά με σκοπό να δούμε πως μεγαλώνει αυτό το αναρριχώμενο φυτό και πως είναι ο καρπός του. Οι πατάτες μας μεγαλώνουν, ελπίζουμε μέχρι το τέλος του Ιουνίου να είναι έτοιμες και να τις δοκιμάσουμε!

2013-05-20 07.49.29 2013-05-20 07.50.59      2013-05-20 13.08.24 2013-05-20 13.08.53