Δημοτικό Σχολείο Άρνισσας – Ανοιξιάτικες εργασίες

25 Απριλίου - παρτέρι με ντομάτες, κατιφέδες, πιπεριές, μελιτζάνες και βασιλικούς

Αναζητούμε ιστορίες και μύθους για τα φυτά(λαχανικά, αρωματικά, καλλωπιστικά κ. ά.) που έχουμε ήδη φυτέψει ή που θα φυτέψουμε προσεχώς.

5 Μαρτίου 2013

Σπέρνουμε  κρεμμύδια, αρακά και μαρούλια. Θέλουμε να τα συγκρίνουμε με αυτά που σπείραμε το Νοέμβριο. Να δούμε πόσο πιο γρήγορα θα βλαστήσουν.(ΟΛΟΗΜΕΡΟ)

14 Μαρτίου 2013

Φύτεμα τριανταφυλλιών(προσφορά του Δήμου Έδεσσας). 15 το πρωί με ψιλόβροχο και άλλες 5 στο ΟΛΟΗΜΕΡΟ σ` έναν χώρο έξω από τον αρχικά σχεδιασμένο που δουλεύαμε μέχρι τώρα. Ο κήπος μας απλώνει τις ρίζες του και παραέξω.

15 Μαρτίου 2013

Δημιουργία σπορείου με παραδοσιακές ποικιλίες με τη βοήθεια και την σχετική ενημέρωση από την τοπική ομάδα Κοζάνης του ΠΕΛΙΤΙ. Είναι μια κοινότητα ανθρώπων που έχει ως σκοπό τη διάσωση και διάδοση των παραδοσιακών, ελληνικών κυρίως, ποικιλιών σπόρων που χάνονται. Ένα γενετικό υλικό που θα αφήσουμε παρακαταθήκη στην επόμενη γενιά με τη δημιουργία μιας Τράπεζας …Σπόρων. Μάλλον είναι η πιο χρήσιμη απ΄ όλες τις άλλες Τράπεζες και με εγγυημένες αποδόσεις. Ας τη φροντίσουμε λοιπόν.

Τα φυτά που σπείραμε ήταν ηλιόσπορος, φασόλια, ντομάτα,, καλαμπόκι, φασκόμηλο και καλέντουλα. Τα οποία στη συνέχεια παρακολουθούμε για να δούμε την ανάπτυξή τους.

21 Μαρτίου 2013

Δημιουργία ενός 2ου σπορείου με συνδυασμό παραδοσιακών ποικιλιών και φακελάκια σπόρων του εμπορίου. Αυτή τη φορά έχουμε τις παραδοσιακές ποικιλίες ντομάτας(καρδιά βοδιού) και του εμπορίου σπόρους πεπονιού, καρπουζιού, αγγουριού, πιπεριάς κόκκινης και κατιφέ(για συγκαλλιέργεια με την ντομάτα, επειδή διώχνει τα βλαβερά έντομα). ΟΛΟΗΜΕΡΟ

28 Μαρτίου 2013

Εμπλουτίζουμε τη συλλογή μας με τα αρωματικά φυτά φυτεύοντας, θρούμπι, δυόσμο και ρίγανη.

Το δυόσμο οπωσδήποτε απομονωμένο, γιατί είναι πολύ «λαίμαργος» και θα τα πνίξει τα άλλα φυτά γύρω του. ΟΛΟΗΜΕΡΟ

1 Απριλίου 2013

Φυτεύουμε πατάτες (συμβατικό και βιολογικό σπόρο που μας έδωσαν δύο γονείς- παραγωγοί μαθητών μετά από σχετικό αίτημά μας). Σπέρνουμε καρότα και φυτεύουμε λουλούδια – βολβούς(γλαδιόλες, ντάλιες, λίλιουμ). Προηγήθηκε κοπιαστική προετοιμασία, για τις πατάτες κυρίως, από τους μαθητές για τη διαμόρφωση του χώρου.

8 Απριλίου 2013

Παρακολουθούμε την πρόοδο που παρουσιάζει το σπορείο μας(πότε άρχισαν να βγαίνουν από το χώμα, πόσα εκατοστά μεγάλωσαν, πόσα φύλλα έβγαλαν κλπ.).

17 Απριλίου 2013

Παρακολουθούμε την πρόοδο του σπορείου και αποφασίζουμε τα φυτά που παρουσιάζουν ιδιαίτερα μεγάλη ανάπτυξη να τα μεταφυτεύσουμε στον κήπο. Αυτά είναι το καλαμπόκι, τα φασόλια και ο ηλιόσπορος. Επιλέγουμε να τα βάλουμε δίπλα – δίπλα για να προσφέρουμε «πεδίο αναρρίχησης» στα φασόλια. Ίσως θα έπρεπε να προηγηθεί το καλαμπόκι στην περίπτωση που θα χρησιμοποιούσαμε   σπόρο αντί για φυτά, όπως γίνεται συνήθως.

Ε` ΤΑΞΗ

18 Απριλίου 2013

Προχωράμε στο αραίωμα του σπορείου μεταφυτεύοντας κάποια φυτά που «ασφυκτιούν» στα κυπελλάκια τους, επειδή είναι δύο ή τρία ή και τέσσερα μαζί, σε άλλα κύπελλα. Έτσι εξασφαλίζουμε την αύξηση του αριθμού των φυτών που έχουμε στη διάθεσή μας είτε για να τα μεταφυτεύσουμε στον  κήπο είτε για να δώσουμε στους μαθητές για να τα παρακολουθήσουν στον δικό τους κήπο κάνοντας καταγραφή της προόδου αυτών.

Αραιώσαμε λοιπόν τους κατιφέδες, τα αγγούρια και τα πεπόνια. Λίγη προσοχή θέλει αργότερα για να μην μπερδέψουμε τα δύο τελευταία είδη, γιατί το φύλλωμά τους μπορεί να αποτελέσει έναν καλό γρίφο για «δύσκολους λύτες». ΟΛΟΗΜΕΡΟ

22 Απριλίου 2013

Σήμερα πήρε «ζωτικό χώρο» στον κήπο και η Δ` τάξη. Φύτεψε φακές και φασόλια που είχε ετοιμάσει σε κύπελλα – σπορεία  μέσα στην τάξη της. Επίσης έβαλε και λουλούδια( γαρύφαλλα).

25 Απριλίου 2013

Λίγο πριν αποχαιρετήσουμε το σχολείο μας για τις διακοπές του Πάσχα κάναμε τη μεγαλύτερη, μέχρι τώρα, προσπάθειά μας – από πλευράς ποικιλότητας κηπευτικών και αρωματικών φυτών- προετοιμάζοντας δύο νέα παρτέρια για το σκοπό αυτό.  Κάποια αρωματικά κατέληξαν στο μεγάλο παρτέρι των αρωματικών φυτών, ενώ το δεντρολίβανο το εξορίσαμε σε ένα παρτέρι έξω από τον βασικό μας χώρο – όπου δεν έχουμε σύστημα άρδευσης- παρέα με μια ελιά και μια κυδωνιά. Εξάλλου τα αρωματικά δεν έχουν ιδιαίτερες απαιτήσεις για νερό δίνοντας έτσι πιο μυρωδάτα αποτελέσματα κατά τη συγκομιδή τους.

Έχοντας στο μυαλό μας την περίπτωση της συγκαλλιέργειας βάλαμε στο ένα παρτέρι ντοματιές, πιπεριές, μελιτζανιές, κατιφέδες και βασιλικούς μαζί, ενώ στο άλλο βάλαμε αγγουριές και πεπονιές και πάλι με την προσθήκη κατιφέδων κα βασιλικών χωρίς να γνωρίζουμε την αποτελεσματικότητα τους σε σχέση με το πρώτο παρτέρι.

Εκτός από τα παραπάνω στο παρτέρι των αρωματικών φυτέψαμε ακόμα μάραθο, σχοινόπρασο, βαλσαμόχορτο και βασιλικό (ελληνικό, πλατύφυλλο και κόκκινο). Επίσης τοποθετήσαμε στηρίγματα – πασαλάκια σε ντοματιές και αγγουριές.

27 Απριλίου 2013

Επισκεύασα κάποιες διαρροές που είχαμε στο δίκτυο άρδευσης και  δεν είχαμε ισορροπημένη απόδοση στο πότισμα.

Ήδη υπάρχουν μαθητές που για την περίοδο των διακοπών του Πάσχα θα φροντίζουν για το πότισμα του κήπου μας.

Μετά που θα επιστρέψουμε πρέπει να φροντίσουμε για την εδαφοκάλυψη γύρω από τον βλαστό των φυτών μας. Ενδείκνυται να χρησιμοποιηθούν για το σκοπό αυτό άχυρο, πριονίδι ή φλοιός από κορμούς δασικών δέντρων.

2 σχόλια στο “Δημοτικό Σχολείο Άρνισσας – Ανοιξιάτικες εργασίες

  1. Ηλία, πόσο θα ήθελα να συμμετέχω στις εξαιρετικές δράσεις σας. Δεχόσαστε εθελοντές;

  2. Οι μαθητές που ανέλαβαν το πότισμα του κήπου σας κατά την περίοδο του Πάσχα, το έκαναν μετά από ανάθεση ή προσφέρθηκαν εθελοντικά;

Τα σχόλια δεν επιτρέπονται.