Παρακάτω σας δίνονται ορισμένες βασικές χρονολογίες από την αρχή του βιβλίου της Αρχαίας Ιστορίας έως το τέλος της Θηβαϊκής κυριαρχίας. Αφού αντιγράψετε κάθετα τις παρακάτω χρονολογίες, στη συνέχεια γράψτε πλάι σε κάθε χρονολογία το γεγονός που αντιστοιχεί, όπως στο παρακάτω παράδειγμα:
«Το όνομά μου είναι Μύρτις, ωστόσο δεν πρόκειται για το αληθινό μου όνομα! Μου το έδωσαν οι αρχαιολόγοι που ανακάλυψαν το 1994-1995 τα οστά μου μαζί με άλλους 150 σκελετούς σε έναν ομαδικό τάφο στην Αθήνα, συγκεκριμένα στην περιοχή του Κεραμεικού.
Μπορεί να μοιάζω κορίτσι του 21ου αιώνα αλλά σας διαβεβαιώνω ότι είμαι ένα εντεκάχρονο παιδί που έζησε και πέθανε στην Αθήνα τον 5ο αιώνα π.Χ.
Πώς, λοιπόν, μπορεί ένα παιδί από την αρχαία Αθήνα να γίνει “Φίλος της Χιλιετίας” των Ηνωμένων Εθνών;
Οι επιστήμονες είναι σίγουροι ότι ήμουν ένα από τα θύματα του λοιμού που έπληξε την Αθήνα στη διάρκεια του Πελοποννησιακού πολέμου, το 430-426 π.Χ. Γνωρίζουν, επίσης, ότι αιτία του θανάτου μου ήταν ο τυφοειδής πυρετός: η αρρώστια που σκότωσε τον Αθηναίο πολιτικό, Περικλή, και περίπου το ένα τρίτο όλων των κατοίκων της πόλης εκείνη την εποχή. Λένε, επίσης, πως η επιδημία συνέβαλε στην τελική ήττα της Αθήνας από την Σπάρτη κατά τον Πελοποννησιακό Πόλεμο.
Το κρανίο μου βρέθηκε σε ασυνήθιστα καλή κατάσταση και αυτό ενέπνευσε τον καθηγητή Ορθοδοντικής του Πανεπιστημίου Αθηνών, Μανώλη Ι. Παπαγρηγοράκη, να ξεκινήσει, σε συνεργασία με ειδικούς επιστήμονες, την ανάπλαση του προσώπου μου. Να ’μαι, λοιπόν! Μπορείτε να δείτε το αποτέλεσμα των προσπαθειών τους στη φωτογραφία μου: είμαι σχεδόν όπως την ημέρα που πέθανα.
Ο καθηγητής Μανώλης Ι. Παπαγρηγοράκης πίστευε ότι η “αναβίωσή” μου δεν θα έπρεπε να είναι μόνο μια ευκαιρία για να δει ο κόσμος το πρόσωπο ενός κοριτσιού που έπαιζε στoυς πρόποδες της Ακρόπολης όταν οι Αθηναίοι δημιουργούσαν τον Παρθενώνα, αλλά ήθελε επίσης η “επιστροφή” μου να στείλει ένα ηχηρό μήνυμα στον κόσμο και στους ηγέτες του.
Ο θάνατός μου ήταν αναπόφευκτος. Τον 5ο αιώνα π.Χ. δεν είχαμε ούτε τη γνώση ούτε τα μέσα για την καταπολέμηση θανατηφόρων ασθενειών. Όμως εσείς, οι άνθρωποι του 21ου αιώνα, δεν έχετε καμία δικαιολογία. Διαθέτετε όλα τα απαραίτητα μέσα και πόρους για να σώσετε τις ζωές εκατομμυρίων ανθρώπων, εκατομμυρίων παιδιών που όπως εγώ πεθαίνουν από αρρώστιες οι οποίες μπορούν να προληφθούν και να θεραπευτούν.
2.500 χρόνια μετά το θάνατό μου, ελπίζω ότι το μήνυμά μου θα επηρεάσει και θα εμπνεύσει περισσότερους ανθρώπους να εργαστούν και να κάνουν πραγματικότητα τους “Στόχους της Χιλιετίας της Ανάπτυξης”. Ακούστε με! Ξέρω τι λέω. Μην ξεχνάτε ότι είμαι πολύ μεγαλύτερη και ως εκ τούτου πιο σοφή από εσάς.» (από την ιστοσελίδα: http://www.myrtis.gr/, προσπελάστηκε στις 29/03/2017).
Τώρα που μάθαμε τα μελανόμορφα και τα ερυθρόμορφα αγγεία, σας απολαύσουμε δύο βίντεο:στο πρώτο μορφές διαφόρων αγγείων κινούνται και μας αφηγούνται στην ιστορία τους ενώ στο δεύτερο οι μορφές ενός αγγείου ζωντανεύουν την ιστορία της Καλλιπάτειρας, της μόνης Ελληνίδας από οικογένεια Ολυμπιονικών, η οποία αψήφησε την απαγόρευση και θέλησε να δει, έστω και μεταμφιεσμένη, τον γιο της να αγωνίζεται στους Ολυμπιακούς Αγώνες.
Για να κατανοήσουμε καλύτερα την αρχιτεκτονική των αρχαίων ελληνικών ναών καθώς και τους διαφορετικούς τύπους κιόνων, καλό θα ήταν να μεταβείτε στο Φωτόδεντρο, στη διεύθυνση http://photodentro.edu.gr/v/item/ds/8521/8816, όπου μέσα από μια διαδραστική εφαρμογή όχι μόνο θα μάθετε ευχάριστα τα κυριότερα στοιχεία της αρχαίας ναοδομίας αλλά θα έχετε και την ευκαιρία να δοκιμάσετε τις γνώσεις.
Τέλος, μπορείτε να δείτε το παρακάτω βίντεο σχετικά με τους τύπους των αρχαίων ελληνικών ναών και των κιόνων τους
από ΣΑΡΔΗ ΕΛΙΣΣΑΒΕΤ κάτω από: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Αρχαίος ελληνικός ναός, η κατοικία του θεού
Ξέρατε ότι στους αρχαίους Έλληνες άρεσε η πολυχρωμία και ότι συνήθιζαν να χρωματίζουν τα αγάλματα και τους ναούς τους;
Από τις 29 Ιανουαρίου μέχρι τις 25 Μαρτίου του 2007 παρουσιάστηκε στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο της Αθήνας η Προσωρινή Έκθεση «Πολύχρωμοι Θεοί». Εκεί ο επισκέπτης μπορούσε να απολαύσει δείγματα φυσικών χρωμάτων με τα οποία οι αρχαίοι έβαφαν και στόλιζαν τα αγάλματα καθώς και 21 χρωματιστά εκμαγεία πολύ γνωστών αγαλμάτων.
Δείτε το σχετικό βίντεο και σκεφτείτε και εσείς αν σας αρέσουν τα αγάλματα έτσι όπως πιστεύουμε ότι πραγματικά ήταν ή έτσι όπως τα θαυμάζουμε σήμερα. Στη συνέχεια γράψτε μία παράγραφο υποστηρίζοντας τη θέση σας.
Τέλος, επισκεφθείτε τη σελίδα του Μουσείου της Ακρόπολης και ζωγραφίστε και εσείς την Πεπλοφόρο. Αξίζει να πατήσετε το εικονίδιο με την ένδειξη i για να διαβάσετε πώς η Πεπλοφόρος διηγείται την ιστορία της. http://www.theacropolismuseum.gr/peploforos/
Ας δούμε σε μικρά βίντεο αναπαραστάσεις των μεγαλύτερων μαχών και ναυμαχιών της πρώτης φάσης των Περσικών Πολέμων. Και ΑΦΟΥ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΟΥΜΕ ΤΑ ΒΙΝΤΕΟ στο τέλος μπορούμε να μπούμε στην ιστοσελίδα του Βρετανικού Μουσείου και να παίξουμε ένα απλό παιχνίδι: πρέπει να εμβολίσουμε τα περσικά πλοία. Αυτό όμως δεν είναι εύκολο. Χρειάζεται να αναπτύξουμε ταχύτητα και αμέσως μετά τον εμβολισμό να τραβήξουμε γρήγορα πίσω το δικό μας πλοίο ώστε να μπουν νερά στο εχθρικό , να βυθιστεί γρήγορα και εμείς να φύγουμε ασφαλείς. Αν δεν τα καταφέρουμε, θα μας καταλάβουν οι εχθροί. (Τη διεύθυνση θα την βρείτε μετά το τέλος των βίντεο).
Αξίζει να αφιερώσουμε λίγη ώρα ως φόρο τιμής σε εκείνους που “φύλαξαν Θερμοπύλες” και έσωσαν όχι μόνο την πατρίδα μας αλλά και όλη τη περιοχή που ονομάζουμε σήμερα Ευρώπη.
Η μάχη του Μαραθώνα (490 π.Χ.)
Η μάχη στις Θερμοπύλες (480 π.Χ.)
Η ναυμαχία της Σαλαμίνας (480 π.Χ.)
Α μέρος
Β μέρος
Η μάχη των Πλαταιών (479 π.Χ.)
Ας ηγηθούμε λοιπόν του ελληνικού στόλου και ας φανούμε αντάξιοι των προγόνων μας:
Αν θέλετε να περιηγηθείτε στην πόλη της αρχαίας Μιλήτου και να θαυμάσετε το μεγαλείο και τον πολιτισμό της, μπορείτε να παρακολουθήσετε το βίντεο που ακολουθεί καθώς και να μεταβείτε στην ιστοσελίδα του Ιδρύματος Μείζονος Ελληνισμού, όπου θα έχετε τη δυνατότητα μιας τρισδιάστατης εικονικής περιηγήσης σε συνδυασμό με πληροφορίες και “φωτογραφίες” της σπουδαίας αυτής ελληνικής αποικίας της Μ. Ασίας.
Αφού μάθαμε για την αρχαία Σπάρτη, ας δούμε τώρα δύο σχετικά βίντεο. Το πρώτο προέρχεται από την Εκπαιδευτική Τηλεόραση και μας δείχνει με παραστατικό τρόπο τη ζωή στη αρχαία Σπάρτη. Το δεύτερο βίντεο είναι εργασίες-ζωγραφιές μαθητών του Γυμνασίου Κοίμησις Σερρών που παρουσιάζουν την εκπαίδευση των Σπαρτιατών.
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.ΕντάξειΔιαβάστε περισσότεραΜη αποδοχή