Μια πολύ ενδιαφέρουσα συνέντευξη του ομότιμου καθηγητή του Παν/μίου των Ιωαννίνων, Γιώργου Μαυρογιώργη, που προσεγγίζει τα πράγματα ουσιαστική τους πλευρά:
Η σθεναρή αντίσταση στην επιβαλλόμενη “αξιολόγηση” δεν απαραίτητη, αλλά καθήκον.
Μια πολύ ενδιαφέρουσα συνέντευξη του ομότιμου καθηγητή του Παν/μίου των Ιωαννίνων, Γιώργου Μαυρογιώργη, που προσεγγίζει τα πράγματα ουσιαστική τους πλευρά:
Η σθεναρή αντίσταση στην επιβαλλόμενη “αξιολόγηση” δεν απαραίτητη, αλλά καθήκον.
Ολοκληρώθηκαν την Κυριακή 30/3/2014 οι εργασίες του 8ου Πανελλήνιου Συνεδρίου Καθηγητών Πληροφορικής. Το πρόγραμμα των εργασιών του μπορείτε να το δείτε στο ακόλουθο σύνδεσμο:
http://synedrio.pekap.gr/sites/synedrio.pekap.gr/files/Programma-8SynedrioPekap.pdf
Ενώ τα πρακτικά, δηλαδή Εργασίες και Διδακτικά Σενάρια για διάφορα μαθήματα του γνωστικού μας αντικειμένου, μπορείτε να τα κατεβάσετε ακολουθόντας τον σύνδεσμο:

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ενέκρινε στις 26 Φεβρουαρίου 2014 την συνεισφορά των 146.635.815 ευρώ που προέρχεται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης για επένδυση υποδομής με άμεση υλοποίηση και χρήση από την εκπαιδευτική κοινότητα της χώρας, συνολικού προϋπολογισμού 174.441.435 ευρώ, και τίτλο «Ψηφιακές Υπηρεσίες Υπουργείου Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων».
Πρόκειται για το τρίτο μεγάλο έργο που εγκρίθηκε, το τελευταίο τρίμηνο, στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ψηφιακή Σύγκλιση» και συμβάλλει στην ψηφιακή αναβάθμιση της εκπαιδευτικής διαδικασίας στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, με την εισαγωγή διαδραστικών συστημάτων και κινητών εργαστηρίων πληροφορικής μέσα στην σχολική τάξη.
Σκοπός του έργου είναι η εισαγωγή των Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών στην εκπαίδευση και η παιδαγωγική αξιοποίησή τους η οποία επιφέρει ουσιαστικές καινοτομίες τόσο στα μέσα διδασκαλίας όσο και στη διδακτική διαδικασία.
Η επένδυση αυτή θα πραγματοποιηθεί με την προμήθεια και εγκατάσταση υποδομών πληροφορικής στα σχολεία της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στην Ελλάδα και συγκεκριμένα με την προμήθεια και εγκατάσταση 36.804 «Διαδραστικών Συστημάτων» και δημιουργία και εγκατάσταση 11.426 «Κινητών Εργαστηρίων Πληροφορικής» που το κάθε ένα αντιστοιχεί σε δέκα (10) φορητούς ηλεκτρονικούς υπολογιστές για κάθε Δημοτικό σχολείο και (15) φορητούς για κάθε Γυμνάσιο, Λύκειο και Επαγγελματικό Λύκειο και Σχολή (ΕΠΑΛ-ΕΠΑΣ).

Για 4η συνεχόμενη χρονιά, η θα πραγματοποιηθεί στο Κέντρο Αρχιτεκτονικής Μεσογείου (Κ.Α.Μ.) στο παλιό λιμάνι των Χανίων, την Πέμπτη 3, την Παρασκευή 4 και το Σάββατο 5 Απριλίου 2014.
Πέρυσι με μεγάλη επιτυχία παρακολουθήσαμε και συμμετείχαμε σε μια γιορτή δημιουργίας και έκφρασης των μαθητών μας σε 293 ψηφιακά έργα, παράλληλα με το 3ο Μαθητικό Φεστιβάλ Ψηφιακής Δημιουργίας που έλαβε χώρα στα Χανιά, στο Ηράκλειο, στο Αγρίνιο, στην Αλεξανδρούπολη, στην Κέρκυρα, στη Λάρισα, στη Μυτιλήνη και στη Ρόδο.
Το φετινό Φεστιβάλ Μαθητικής Ψηφιακής Δημιουργίας (www.digifest.info) θα διεξαχθεί στα Χανιά, στο Ηράκλειο, στο Αγρίνιο, στην Καλαμάτα, στην Κέρκυρα, στη Λάρισα, στη Μυτιλήνη, στη Ξάνθη, στην Πάτρα και στη Ρόδο την Πέμπτη 3, την Παρασκευή 4 και το Σάββατο 5 Απριλίου 2014. Η κοινή μέρα όλων των πόλεων θα είναι η Παρασκευή 4 Απριλίου, όταν στις 12 το μεσημέρι θα συναντηθούν όλες οι πόλεις με τηλεδιάσκεψη. Στο πλαίσιο της Έκθεσης Μαθητικής Δημιουργίας, θα αρουσιαστούν
εργασίες μαθητών οι οποίες δημιουργήθηκαν στα μαθήματα Πληροφορικής. Αφορά όλες τις βαθμίδες Α΄/θμιας και Β΄/θμιας Εκπαίδευσης (Δημοτικό, Γυμνάσιο, Γενικό και Επαγγελματικό Λύκειο).
Στο πλαίσιο της Έκθεσης Μαθητικής Δημιουργίας, θα παρουσιαστούν εργασίες μαθητών οι οποίες δημιουργήθηκαν στα μαθήματα Πληροφορικής. Αφορά όλες τις βαθμίδες Α΄/θμιας και Β΄/θμιας Εκπαίδευσης (Δημοτικό, Γυμνάσιο, Γενικό και Επαγγελματικό Λύκειο). Στην Έκθεση μπορούν να συμμετέχουν και έργα μαθητών, διαθεματικού/ διεπιστημονικού περιεχομένου, τα οποία δημιουργήθηκαν στο πλαίσιο των μαθημάτων βιωματικές δράσεις της Α΄ Γυμνασίου, Ερευνητικές Εργασίες (Project) των ΓΕ.Λ. και ΕΠΑ.Λ., όπως και έργων Πληροφορικής του μαθήματος Ειδικές Θεματικές Δραστηριότητες των ΕΠΑ.Λ., ή άλλων σχολικών δραστηριοτήτων με συμμετοχή εκπαιδευτικών Πληροφορικής.
Σκοπός της έκθεσης είναι η ανάδειξη, διάχυση και παρουσίαση της ψηφιακής μαθητικής δημιουργίας καθώς και η συνεργασία και επικοινωνία της εκπαιδευτικής κοινότητας με την ευρύτερη κοινωνία.
Συμμετέχουν όλα τα σχολεία των νομών Χανίων και Ρεθύμνου
Για περισσότερα επισκευτείτε το ιστολόγιο της έκθεσης: http://ekthesi-mathitikis-dimiourgias.blogspot.gr/
ή δείτε την 2η Ανακοίνωση της έκθεσης


Η Ένωση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών στην Εκπαίδευση (ΕΤΠΕ) και η Σχολή Επιστημών Αγωγής του Πανεπιστημίου Κρήτης, συνδιοργανώνουν το 7ο Πανελλήνιο Συνέδριο
«Διδακτική της Πληροφορικής»
κατά το διάστημα 3-4 Οκτωβρίου 2014 στο Ρέθυμνο (Πανεπιστημιούπολη Γάλλου).
Το 7ο Πανελλήνιο Συνέδριο «Διδακτική της Πληροφορικής» θα πραγματοποιηθεί σε μια ιδιαίτερα σημαντική χρονική στιγμή, αφού απειλείται η διδασκαλία του μαθήματος της Πληροφορικής στο Λύκειο με κατάργηση από το Υπουργείο Παιδείας, ο εξοστρακισμός του από την Τεχνολογική Κατεύθυνση των Πανελλαδικών Εισαγωγικών Εξετάσεων, καθώς και ο περιορισμός των ωρών διδασκαλίας του στο Γυμνάσιο. Η κατάργηση/μείωση των μαθημάτων αυτών δημιουργεί ένα μεγάλο κενό στην εκπαίδευση των μαθητών που θα εισέρχονται στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση χωρίς καμιά προετοιμασία στο τομέα αυτό.
Το 7ο Πανελλήνιο Συνέδριο «Διδακτική της Πληροφορικής» θα πραγματοποιηθεί παράλληλα με το 9ο Πανελλήνιο Συνέδριο με Διεθνή Συμμετοχή «Τεχνολογίες Πληροφορίας & Επικοινωνιών στην Εκπαίδευση». Η παράλληλη διοργάνωση των δύο Συνεδρίων στοχεύει αφενός στην εξοικονόμηση ανθρώπινων και οικονομικών πόρων και αφετέρου στη διαμόρφωση δυνατοτήτων επικοινωνίας και αλληλεπίδρασης μεταξύ επιστημόνων, ερευνητών και εκπαιδευτικών που δραστηριοποιούνται σε συγγενή γνωστικά αντικείμενα. Τα δύο Συνέδρια διατηρούν την οργανωτική και οικονομική τους αυτοτέλεια με διαφορετικά: Προγράμματα, Πρακτικά, Θεματολογία, Εγγραφές, Βεβαιώσεις.
Σε κάθε ιστοσελίδα του ενιαίου ιστοτόπου των Συνεδρίων http://www.hcicte2014.edc.uoc.gr, ο οποίος ενημερώνεται διαρκώς περιλαμβάνονται ξεχωριστά οι πληροφορίες που αφορούν κάθε Συνέδριο. Προσδοκούμε στην υλοποίηση ενός άκρως ενδιαφέροντος συνεδρίου, με υψηλού επιπέδου εργασίες και επιστημονικό διάλογο. Μπορείτε, επίσης, να επικοινωνείτε ηλεκτρονικά ή τηλεφωνικά για θέματα σχετικά με τα Συνέδρια με τον Επίκουρο Καθηγητή Βασίλη Οικονομίδη στα εξής στοιχεία: τηλ.: 28310- 77657, 6974324979, ηλεκτρονική διεύθυνση (e-mail): hcicte2014@edc.uoc.gr
Για περισσότερα κάντε κλικ εδώ…

Η Πανελλήνια Ένωση Καθηγητών Πληροφορικής (Π.Ε.ΚΑ.Π.) και το Παράρτημα Π.Ε.ΚΑ.Π. Θεσσαλίας διοργανώνουν σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας (Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών), το Τ.Ε.Ι. Θεσσαλίας (Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής Τ.Ε.) και την Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε. (Παράρτημα Βόλου) το
8ο Πανελλήνιο Συνέδριο Καθηγητών Πληροφορικής με θέμα:
«Η Πληροφορική στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
Το συνέδριο θα διεξαχθεί από 28 έως 30 Μαρτίου 2014 στην πόλη του Βόλου και τελεί υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων.
Πληροφορίες στο τηλέφωνο 211-8508055, στην ιστοσελίδα: http://synedrio.pekap.gr και στο email: synedrio@pekap.gr.
Για την πλήρης ανακοίνωση σε pdf κάντε κλικ εδώ…

στο πνεύμα της εξέλιξης και κυρίως της “Ανάπτυξης” ας ευχηθούμε με MS-DOS like εικόνες!…
Η Πανελλήνια Ένωση Καθηγητών Πληροφορικής (Π.Ε.ΚΑ.Π.) και το Παράρτηµα Π.Ε.ΚΑ.Π. Θεσσαλίας διοργανώνουν σε συνεργασία µε το Πανεπιστήµιο Θεσσαλίας (Τµήµα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών), το Τ.Ε.Ι. Θεσσαλίας (Τµήµα Μηχανικών Πληροφορικής Τ.Ε.) και την Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε. (Παράρτηµα Βόλου) το:
8ο Πανελλήνιο Συνέδριο Καθηγητών Πληροφορικής µε θέµα:
«Η Πληροφορική στην Πρωτοβάθµια και ∆ευτεροβάθµια Εκπαίδευση – ∆ιδασκαλία και ∆ιδακτική»
Το συνέδριο θα διεξαχθεί από 28 έως 30 Μαρτίου 2014 στην πόλη του Βόλου.
Σηµαντικές Ηµεροµηνίες:
• Έναρξη υποβολής εργασιών 30 Νοεµβρίου 2013
• Λήξη υποβολής εργασιών 30 Ιανουαρίου 2014
• Ενηµέρωση αποδοχής εργασιών 20 Φεβρουαρίου 2014
• Έναρξη εγγραφών 1 Μαρτίου 2014
• Υποβολή εργασιών για πρακτικά 10 Μαρτίου 2014
• Ανακοίνωση προγράµµατος 25 Μαρτίου 2014
• ∆ιεξαγωγή συνεδρίου 28 – 30 Μαρτίου 2014
για περισσότερα κάντε κλικ εδώ…

Αγαπητές/οί εκπαιδευτικοί, γονείς, παιδιά,
Μέχρι στιγμής, περισσότερα από 450 άτομα έχουν υπογράψει με το e-mail τους στη διεθνή συμμαχία για τα δικαιώματα του παιδιού στο Διαδίκτυο (από 13/9/2013 που ξεκίνησε η εκστρατεία).
Με τη δική σας συνεισφορά, ας προσπαθήσουμε να φτάσουμε τους 1000 έως 4 Νοεμβρίου 2013.
Αυτό που όλοι μαζί από κοινού απαιτούμε ως χρήστες από την εταιρεία Facebook είναι να σεβαστεί τα δικαιώματα των παιδιών:
1. Να σταματήσει να έχει εξ αρχής τα προφίλ των χρηστών δημόσια γιατί με τον τρόπο αυτό θέτει σε κίνδυνο τα παιδιά που γίνονται χρήστες.
2. Να σεβαστεί την υποχρέωσή της απέναντι στον νόμο και να ταυτοποιεί τους χρήστες με τέτοιο τρόπο ώστε να αποκλείει παιδιά κάτω από τα 13 έτη.
Μπορείτε να μοιραστείτε απευθείας το σύνδεσμο https://secure.avaaz.org/en/petition/Alliance_for_childrens_online_rights/ μέσω e-mail ή από τα πιο γνωστά μέσα κοινωνικής δικτύωσης Facebook ή Twitter.
Περισσότερες λεπτομέρειες: http://internet-safety.sch.gr/index.php/component/k2/item/249-allvsfb2
Αυτόν το Δεκέμβρη το Code.org, στα πλαίσια της Εκπαιδευτικής Εβδομάδας στην Επιστήμη Υπολογιστών (Computer Science Education Week), οργανώνει μια τεράστια καμπάνια ενθάρρυνσης 10 εκατομμυρίων μαθητών και σπουδαστών στη δοκιμή μιας Ώρας Κώδικα.
Πρόκειτε για την μεγαλύτερη πρωτοβουλία αυτού του είδους.
Εκπαιδευτικοί και κοινότητες απ’ όλο τον κόσμο θα βοηθήσουν μαθητές κάθε ηλικίας να αφιερώσουν μια ώρα εκμάθησης των βασικών αρχών της Επιστήμης των Υπολογιστών.
Μάθετε πώς να οργανώσετε μια ώρα του Κώδικα για τους μαθητές σας!
Δεν απαιτείται προηγούμενη εμπειρία ή εξειδικευμένες γνώσεις πληροφορικής!