Βαγγέλης Ψωματάκης – Ιστολόγιο

Ιστολόγιο για την εκαίδευση πληροφορικής

Έρευνα για την απήχηση -θετική ή αρνητική- των αλλαγών στην εκπαίδευση και την κατάρτιση

Νοέ 201424

Μια πολύ ενδιαφέρουσα έρευνα ετοίμασε o πρόεδρος της ΕΕΤΕΚ Κώστας Ανδριανοπολίτης σχετικάμε τον αριθμό των μαθητών στα ΓΕ.Λ. και ΕΠΑ.Λ. καθώς και τον αριθμό των καταρτιζομένων στα Δημόσια Ι.Ε.Κ. κατά τα δύο τελευταία έτη.

Τα στοιχαία αποτελούν αδιάψευστα στοιχεία για την απήχηση θετική ή αρνητική που έχουν στην ελληνική κοινωνία οι ποικίλες αλλαγές στην εκπαίδευση και την κατάρτιση στη χώρας μας.

Ενδεικτικά αξίζει να σημειωθεί ότι το νέο λύκειο, απ’ την πρώτη χρονιά της εφαρμογής  (λειτουργίας) του, επέφερε άμεση μείωση κατά 5529 μαθητές στο δυναμικό των ΓΕ.Λ. και κατά 1238 σ’ αυτό των ΕΠΑ.Λ.

Πατήστε εδώ για να ανοίξετε την έρευνα και τα συμπεράσματα αυτής.

Πηγή: http://www.esos.gr/

Διδακτικό σενάριο: «Γνωριμία με τον κόσμο της Κινούμενης Εικόνας – Animation»

Οκτ 20145

Περίληψη

Στην εργασία αυτή παρουσιάζεται ένα διδακτικό σενάριο για την εισαγωγή στην κινούμενη εικόνα (animation), το οποίο προορίζεται, πρωτίστως, για το μάθημα «Εφαρμογές Πολυμέσων» της ειδικότητας Τεχνικός Εφαρμογών Πληροφορικής του Επαγγελματικού Λυκείου. Η προτεινόμενη από το σενάριο διδασκαλία βασίζεται σε ιστοεξερεύνηση (http://bit.ly/Vanimation). Πρόκειται για δίωρο εκπαιδευτικό σενάριο που εισάγει τον μαθητή στις βασικές έννοιες της κινούμενης εικόνας, κινητοποιώντας το ενδιαφέρον για την συγκεκριμένη δραστηριότητα, αφού με απλά και γρήγορα βήματα τον οδηγεί στην δημιουργία του πρώτου δικού του animation. Η πρώτη ώρα αφιερώνεται στην γενικότερη κινητοποίηση του μαθητή και την ανακάλυψη των βασικών εννοιών και τεχνικών, ενώ η δεύτερη τον οδηγεί στην γνωριμία με το περιβάλλον του «Pencil» (Ελεύθερο Λογισμικό Ανοικτού Κώδικα για την επεξεργασία κινούμενης εικόνας) και την δημιουργία του πρώτου animation. Η ανάπτυξη και διάρθρωση του διδακτικού σεναρίου βασίζεται στο πρότυπο της επιμόρφωσης Β’ επιπέδου για τους καθηγητές Πληροφορικής.

Λέξεις κλειδιά: Animation, Κινούμενο Σχέδιο, Κινούμενη Εικόνα

Κατεβάστε την εργασία κάνοντας κλικ εδώ…

Θα το χάσουμε το τραίνο της Ψηφιακής Τεχνολογίας στο σχολείο;

Σεπ 201421

 

Άρθρο στο alfavita πανεπηστιμιακών (υπογράφουν Β. Δαγδιλέλης,  Β. Κόμης,  Δ. Κουτσογιάννης,  Π. Κυνηγός,  Δ. Ψύλλος).

«Κάποιος είπε κάποτε ότι ο Ιονέσκο (πατριάρχης του λεγομένου «θεάτρου του παραλόγου») στην Ελλάδα θα ήταν άνεργος, γιατί όλη η Ελλάδα κυριαρχείται από το παράλογο. Ορίστε ακόμη ένα δείγμα για την ενίσχυση αυτής της διαπίστωσης: πώς κινδυνεύουμε να «χάσουμε» το τραίνο της ψηφιακής τεχνολογίας στο σχολείο.»

Σχεδιάζεται κατάργηση της Επιμόρφωσης Β΄ Επιπέδου στις Τ.Π.Ε.;

Σεπ 201419

Σύμφωνα με πληροφορίες που προέρχονται από το Υπουργείο Παιδείας, το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.) και το Ινστιτούτο Τεχνολογίας Υπολογιστών & Εκδόσεων – ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ /Ι.Τ.Υ.Ε. εξετάζεται σοβαρά το ενδεχόμενο της διακοπής (κατάργησης) του προγράμματος: «Επιμόρφωση των Εκπαιδευτικών για την Αξιοποίηση και Εφαρμογή των ΤΠΕ στη Διδακτική Πράξη», που υλοποιείται στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση», ΕΣΠΑ (2007-2013) με τη συγχρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και του Ελληνικού Δημοσίου.

Συγκεκριμένα σχεδιάζεται η κατάργηση τόσο του παραδοσιακού μοντέλου (δια ζώσης συνεδρίες σε Κέντρα Στήριξης Επιμόρφωσης) όσο και του μοντέλου της μεικτής μάθησης για απομακρυσμένες και δυσπρόσιτες περιοχές (επιμόρφωση Β επιπέδου ΤΠΕ, διάρκειας 96 διδακτικών ωρών). Στη θέση αυτών προγραμματίζεται εισαγωγική επιμόρφωση για την εκπαιδευτική αξιοποίηση ΤΠΕ, εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης όλων των ειδικοτήτων προκειμένου να είναι σε θέση να αξιοποιήσουν τις ψηφιακές υποδομές που πρόκειται να διατεθούν στα σχολεία και ιδίως, τους διαδραστικούς πίνακες, τις εκπαιδευτικές πλατφόρμες και αποθετήρια συλλογής και διάθεσης ψηφιακού υλικού (επιμόρφωση Β1 επιπέδου ΤΠΕ, διάρκειας 36 διδακτικών ωρών).

Περισσότερα στον ιστότοπο του Συλλόγου Επιμορφωτών (Σ.ΕΠ.-ΤΠΕ), απ’ όπου και η σχετική πληροφόριση.

Το Διαδίκτυο που Θέλουμε

Σεπ 20146

Το βιβλίο «Το Διαδίκτυο που Θέλουμε» (52 σελίδες), είναι ένα εκπαιδευτικό εγχειρίδιο που απευθύνεται σε εφήβους 13-16 ετών. Δημιουργήθηκε το 2013 από το Ευρωπαϊκό Σχολικό Δίκτυο (EUN – http://www.eun.org/) σε συνεργασία με το δίκτυο Insafe (http://www.saferinternet.org/). Στην ανάπτυξή του συνέβαλαν νέοι άνθρωποι, οι οποίοι συμμετείχαν ενεργά στη δημιουργία και την πιλοτική εφαρμογή του. Ως εκ τούτου, πρόκειται για ένα εγχειρίδιο από και για νέους ανθρώπους.

 Η συνολική προσέγγιση και το περιεχόμενο του εν λόγω πονήματος, προσεκτικά σχεδιασμένα ώστε να ανταποκρίνονται στις ανάγκες, τα ενδιαφέροντα και τις προτιμήσεις των νέων σήμερα, έχουν ως στόχο να ευαισθητοποιήσουν και να προκαλέσουν προβληματισμό σχετικά με θέματα όπως:

  • τα δικαιώματα και οι υποχρεώσεις των εφήβων στον κόσμο του διαδικτύου
  • η ανάπτυξη κριτικής επεξεργασίας των διαδικτυακών πληροφοριών
  • η υπεύθυνη και ασφαλής συμμετοχή στο διαδίκτυο
  • η προστασία της ιδιωτικότητας και η διαδικτυακή φήμη
  • τα πνευματικά δικαιώματα

Η μετάφραση και η επιμέλεια της ελληνικής έκδοσης του βιβλίου έγινε από τους Άρη Λούβρη και Ηλία Κουρτέση για τον Ενημερωτικό Κόμβο «Ασφάλεια στο Διαδίκτυο» του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου.

Περισσότερα στο http://internet-safety.sch.gr/index.php/articles/teens/item/300-www

 

Πηγή:

Ενημερωτικός Κόμβος Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου

«Ασφάλεια στο Διαδίκτυο»

http://internet-safety.sch.gr

!

Ιούν 20143

Καλούνται οι εκπαιδευτικοί που ολοκλήρωσαν επιτυχώς τα προγράμματα επιμόρφωσης Β’ επιπέδου ΤΠΕ (παραδοσιακού ή μεικτού μοντέλου επιμόρφωσης) τα οποία υλοποιήθηκαν στα ΚΣΕ κατά τις προηγούμενες περιόδους επιμόρφωσης παραδοσιακού μοντέλου (τέσσερις περίοδοι επιμόρφωσης) και μεικτού μοντέλου επιμόρφωσης (πιλοτική φάση πρώτης περιόδου εφαρμογής) από τον Φεβρουάριο 2010 μέχρι τον Μάρτιο 2014, στο πλαίσιο της Πράξης Επιμόρφωση των Εκπαιδευτικών για την αξιοποίηση και Εφαρμογή των ΤΠΕ στη Διδακτική Πράξη» του Ε.Π. «Εκπαίδευση και δια βίου μάθηση», ΕΣΠΑ 2007-2013, που υλοποιείται με τη συγχρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και του Ελληνικού Δημοσίου, καθώς και κατά τις δύο περιόδους επιμόρφωσης του προηγούμενου σχετικού έργου του Γ’ ΚΠΣ, που υλοποιήθηκαν από τον Μάιο μέχρι τον Νοέμβριο 2008,

να υποβάλουν αιτήσεις συμμετοχής στα προγράμματα πιστοποίησης που θα διεξαχθούν στο αμέσως προσεχές χρονικό διάστημα και συγκεκριμένα:

14-15, 21-22, 28-29 Ιουνίου και 5-6, 12-13 Ιουλίου 2014

Οι αιτήσεις γίνονται ηλεκτρονικά μέσω του Πληροφοριακού συστήματος (MIS) της Πράξης (http://b-epipedo2.cti.gr/mis, επιλογή «Διαχείριση Αιτήσεων Πιστοποίησης») με χρήση των κωδικών πρόσβασης που ήδη διαθέτουν οι εκπαιδευτικοί.

Διαβάστε περισσότερα εδώ…

Nέα Ωρολόγια Προγράμματα Πληροφορικής των ΕΠΑΛ

Μαΐ 201430

Νέο ΕΠΑΛ

Δόθηκε στη δημοσιότητα το Ωρολόγιο Πρόγραμμα των μαθημάτων ανά Ομάδα Προσανατολισμού/ Τομέα/ Ειδικότητα,  των Β΄, Γ΄ τάξεων
Ημερησίων ΕΠΑ.Λ. και των B΄, Γ΄, Δ΄ τάξεων Εσπερινών ΕΠΑ.Λ.

Διαβάστε το σχετικό Φ.Ε.K. κάνοντας κλικ εδώ…

Η ισχύς του παραπάνω Φ.Ε.Κ. αρχίζει για τη Β΄ τάξη Ημερησίων και Εσπερινών ΕΠΑ.Λ. από το σχολικό έτος 2014−2015 ,για τη Γ΄ τάξη Ημερησίων και Εσπερινών ΕΠΑ.Λ. από το σχολικό έτος 2015−2016 και για τη Δ’ τάξη Εσπερινών ΕΠΑ.Λ. από το σχολικό έτος 2016−2017.

Παγκόσμια ημέρα του Scratch!

Μαΐ 201417

Με την ευκαιρία της σημερινής παγκόσμιας ημέρας του Scratch (και δραπευτεύοντας απ’ τον τον εκλογικό αναβρασμό), αξίζει να συγχαρούμε τους Super-Χιώτες, τους δημιουργικούς συναδέλφους απ’ την Χίο για τη δουλειά τους και συγκεκριμένα το εργαστηριακό σεμινάριο για την χρήση του Scratch στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση.

Για το  σεμιναρίου δημιουργήθηκε υλικό που περιλαμβάνει 6 πρωτότυπες δραστηριότητες σε Scratch 2.0 και το αντίστοιχο συνοδευτικό υλικό.Όλες οι δραστηριότητες αφορούν αντικείμενα που διδάσκονται στο Δημοτικό, όπως Γλώσσα, Ιστορία, Μαθηματικά και Φυσική.

Πραγματικά αξιόλογη δουλειά,

συγχαρητήρια παιδιά!

Το σχολείο του αύριο – μια ανάγκη του σήμερα

Μαΐ 20145

Η δωρεάν εκπαίδευση για όλους υπήρξε ένα από τα μεγάλα επιτεύγματα της σύγχρονης εποχής. Σήμερα, το σχολείο που άλλαξε τη ζωή δισεκατομμυρίων ανθρώπων, βγάζοντάς τους από την κοινωνική απομόνωση και την αμάθεια, συχνά και από τη φτώχεια, δέχεται πιέσεις τόσο στην Ελλάδα όσο και διεθνώς, από δημοσιονομικές κρίσεις που απαιτούν μειώσεις κονδυλίων. Τίθεται ωστόσο και ένα θέμα απολογισμού πεπραγμένων και χάραξης μελλοντικών στόχων. Είναι ικανοποιητικό το περιεχόμενο της παρεχόμενης γνώσης σε μια εποχή που τα πάντα αλλάζουν με μεγάλη ταχύτητα; Είναι το σχολείο ένας συντηρητικός θεσμός που δεν δέχεται εύκολα την αλλαγή ή μπορεί και να είναι ευέλικτος, αν πρέπει, για να προσαρμόζεται στις διαρκώς μεταβαλλόμενες συνθήκες; Και τι είδους οφείλει να είναι αυτή η προσαρμοστικότητα; Πρέπει να υπακούει στα κελεύσματα της αγοράς εργασίας ή να τα αγνοεί, υιοθετώντας μια οπτική πλήρους αυτονόμησης της παιδείας που θα ετοιμάζει πολίτες χωρίς να λαμβάνει υπόψη τέτοιες παραμέτρους; Μπορεί επίσης να εξασφαλίσει άμβλυνση των ανισοτήτων στην πρόσβαση της γνώσης;

Παρακολουθήστε τη συζήτηση σε ζωντανή αναμετάδοση από το sgt.gr, την Τρίτη 6 Μαΐου στις 19:00, στα ελληνικά ή αγγλικά. Το βίντεο θα παραμείνει διαθέσιμο στο sgt.gr και μετά το τέλος της εκδήλωσης, στο tab ΟΛΑ ΤΑ LIVE.

Περισσότερα κάνοντας κλικ εδώ…

Περί αξιολόγησης…

Απρ 20146

Μια πολύ ενδιαφέρουσα συνέντευξη του ομότιμου καθηγητή του Παν/μίου των Ιωαννίνων,  Γιώργου Μαυρογιώργη, που προσεγγίζει τα πράγματα ουσιαστική τους πλευρά:

Η σθεναρή αντίσταση στην επιβαλλόμενη «αξιολόγηση» δεν  απαραίτητη, αλλά καθήκον.

« Παλιότερα άρθραΠιο πρόσφατα άρθρα »

Night and Day Blogging…

Αύγουστος 2019
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
« Ιούλ    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  

Όχι στην ACTA!

Say NO to ACTA!
obj=new Object;obj.clockfile="free003-silver.swf";obj.TimeZone="IST";obj.width=150;obj.height=150;obj.wmode="transparent";showClock(obj);


Top
 
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων