11 ΑΙΣΘΗΤΗΡΑΣ ΑΦΗΣ DJS10

Σκοπός:Στην ενότητα αυτή θα ασχοληθούμε με τον αισθητήρα αφής (DJS10).perif DJS10 αφής

Διδακτικοί στόχοι:Στο τέλος της ενότητας/δραστηριότητας θα είστε σε θέση να:

  • χρησιμοποιείτε τον αισθητήρα αφής (DJS10)
  • γνωρίζετε σε ένα πρώτο επίπεδο τις εντολές Arduino

Ψηφιακός αισθητήρας αφής (DJS10)

perif DJS10 αφήςΓια το S1, συνδέεται στις ψηφιακές θύρες D5, D6, D7, D8 και D9.

Ο διακόπτης αφής είναι μια συσκευή, που χρησιμοποιείται για την ανίχνευση της αφής ή της πίεσης από έναν χρήστη σε μια επιφάνεια, όπως ένα smartphone, ένα tablet ή ένα laptop trackpad. Ο σκοπός του αισθητήρα αφής είναι να μετατρέψει τη φυσική αλληλεπίδραση του χρήστη σε ηλεκτρικό σήμα, το οποίο ο υπολογιστής μπορεί να κατανοήσει.


ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ 1 : Για πάντα, εάν πατήθηκε ο αισθητήρας αφής ενεργοποιείται ένα LED αλλιώς απενεργοποιείται.     ΑΡΧΕΙΟ ΕΔΩ    ΛΥΣΗ ΕΔΩ


ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ 2 : Μόνο με εντολές από το πρόσθετο Arduino

ΤΟ ΣΕΝΑΡΙΟ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ: Στο ρομπότ S1, στον ελεγκτή συνδέουμε ένα LED και τον αισθητήρα αφής. Για πάντα, εάν πατιέται ο αισθητήρας αφής ενεργοποιείται ένα LED αλλιώς απενεργοποιείται.

BINTEO ΕΔΩ                ΛΥΣΗ ΕΔΩ


ΑΣΚΗΣΗ 1 : Με τον αισθητήρα αφής: LED και ήχος

ΤΟ ΣΕΝΑΡΙΟ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ: Στο ρομπότ S1, στον ελεγκτή συνδέουμε ένα LED, τον παθητικό βομβητή (AJX03) και τον αισθητήρα αφής. Σύμφωνα με το σενάριο του έργου για πάντα εάν πατήθηκε ο αισθητήρας αφής τότε ενεργοποιείται το LED και παίζει ο παθητικός βομβητής μια νότα αλλιώς το LED αναβοσβήνει.

ΣΥΝΔΕΣΜΟΛΟΓΙΑ:

  • Θα χρησιμοποιηθούν ψηφιακές θύρες από D5, D6, D7, D8 και D9.    ΒΙΝΤΕΟ ΕΔΩ         ΛΥΣΗ  ΕΔΩ

ΑΣΚΗΣΗ 2 : Με εντολές Arduino: αισθητήρας αφής, laser και LED 

ΤΟ ΣΕΝΑΡΙΟ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ: Στο ρομπότ S1, στον ελεγκτή συνδέουμε τον αισθητήρα αφής, το laser και ένα LED. Σύμφωνα με το σενάριο του έργου εάν πατιέται ο αισθητήρας αφής τότε ανάβει ένα LED και ανάβει και το laser σταθερά αλλιώς το LED σβήνει και το laser αναβοσβήνει.

ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ 1:Οι εντολές για τον αισθητήρα αφής, το laser και το LED θα χρησιμοποιηθούν από την παλέτα εντολών του Arduino κι όχι από την προσθήκη επέκτασης.

ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ 2: Εφόσον πρόκειται να καλέσουμε έναν ψηφιακό ενεργοποιητή (για παράδειγμα ένα LED ή το laser) αυτός μπορεί να αποδώσει δύο καταστάσεις:

  • να είναι ενεργοποιημένος δηλαδή να ανάβει- οπότε η κατάστασή του θα είναι HIGH.
  • να μην είναι ενεργοποιημένος δηλαδή να είναι σβηστός – οπότε η κατάστασή του θα είναι LOW.

ΛΥΣΗ ΕΔΩ