Σκοπός :Στην ενότητα αυτή θα ασχοληθούμε με τη σύνθετη δομή επιλογής (ελέγχου), τον αισθητήρα ήχου (AJS02) και τον ενεργοποιητή laser.
Διδακτικοί στόχοι: Στο τέλος της ενότητας/δραστηριότητας θα είστε σε θέση να:
- αναγνωρίζετε τη βασική δομή προγραμματισμού (σύνθετη δομή ελέγχου ή επιλογής)
- χρησιμοποιείτε τον αισθητήρα ήχου (AJS02) και τον ενεργοποιητή laser.
Σύνθετη δομή επιλογής (ελέγχου)
Θυμίζουμε ότι οι δομές επιλογής διακρίνονται στις ακόλουθες (εκδοχές / μορφές):
- Απλή δομή επιλογής –> Υπάρχει έλεγχος μόνο για μία περίπτωση
- Σύνθετη (ή πλήρης) δομή επιλογής –> Υπάρχει έλεγχος για δύο περιπτώσεις
- Εμφωλευμένες δομές επιλογής –> Συνδυασμοί απλής και σύνθετης δομής επιλογής
Στο πλαίσιο του μαθήματος αυτής της εβδομάδας θα ασχοληθούμε μόνο με την Σύνθετη Δομή Επιλογής (ελέγχου).
Στη Σύνθετη Δομή Επιλογής (ελέγχου) ελέγχουμε τη συνθήκη (θέση 1). Εάν η συνθήκη είναι αληθής (ισχύει) τότε εκτελείται μία οι περισσότερες εντολές (θέση 2) αλλιώς (εάν η συνθήκη είναι ψευδής, δεν ισχύει) εκτελείται μια άλλη εντολή ή/και περισσότερες εντολές (θέση 3). Η διαφορά από την απλή δομή επιλογής είναι ότι στη σύνθετη δομή επιλογής προσδιορίζουμε επιπλέον ποιες εντολές θα εκτελεστούν εάν δεν ισχύει η συνθήκη.
ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ 1 : ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ 1
ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ 2 : Ενεργοποιητής Laser (AFX02) ΕΝΕΡΓΟΠΟΙΗΤΗΣ LAZER
ΑΙΣΘΗΤΗΡΑΣ ΗΧΟΥ : α) Αισθητήρας ήχου β) Βελτίωση της ευαισθησίας του αισθητήρα ήχου
ΆΣΚΗΣΗ ΠΟΤΕΝΣΙΟΜΕΤΡΟ : Ανάβει λαμπάκι ανάλογα με την τιμή του ποτενσιόμετρου. ΛΥΣΗ ΕΔΩ
ΆΣΚΗΣΗ ΚΟΥΜΠΙ ΠΙΕΣΗΣ Α’ : Ανάβει λαμπάκι ανάλογα με την τιμή του κουμπιού πίεσης. ΛΥΣΗ ΕΔΩ
ΆΣΚΗΣΗ ΚΟΥΜΠΙ ΠΙΕΣΗΣ Β’ : Ανάβει λαμπάκι ανάλογα με την τιμή του κουμπιού πίεσης. ΛΥΣΗ ΕΔΩ