Μαύρη διαφήμιση, ευθεία απαξίωση

Το βλέπουμε χρόνια τώρα στα ιδιωτικά κανάλια και τις εφημερίδες, τοπικά και πανελλήνια.

Μαύρη, απροκάλυπτη διαφήμιση σε ιδιωτικά φροντιστήρια, μες αφορμή τη μια αποτελέσματα εξετάσεων, την άλλη τη συμπλήρωση του μηχανογραφικού και τον «επαγγελματικό προσανατολισμό».

Ιδιωτικές επιχειρήσεις κι οι μεν κι οι δε, δεν μας πέφτει παραπάνω λόγος, αυτά έχουμε, αυτά μας αξίζουν. Δουλειά του κράτους να ελέγχει τις συνθήκες δουλειάς σε αυτές, τη φολολογική και την ασφαλιστική τους συνέπεια, δικιά μας να μην τις χρειαζόμαστε.

Όμως, όταν η ίδια μαύρη διαφήμιση εμφανίζεται στη δημόσια τηλεόραση, στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων, ε, τότε κάτι, διάολε, πάει στραβά -τουλάχιστον, όχι αριστερά. Υπήρχε η ελπίδα ότι αυτά τα τερτίπια και μπαξίσια θα είχαν κοπεί… Κι ότι η ευθεία απαξίωση της δημόσιας εκπαίδευσης, με το μονοπώλιο των «ειδικών» της «ελεύθερης αγοράς» και της παραπαιδείας, στις κάθε λογής αναλύσεις, θα περιοριζόταν.

Κεντρικό Δελτίο Ειδήσεων ΕΡΤ, 30/6/2016

Όταν εύχεσαι να είναι Πρωταπριλιά

Για να δώσει μαθηματικές προεκτάσεις στους στίχους του, ο ‘Ομηρος χρησιμοποιεί, σύμφωνα με την κ. Τσώνη, τους λεξάριθμους, στους οποίους το γράμμα «άλφα» αντιστοιχεί στον αριθμό «ένα», το «Β» στο δύο και ούτω καθεξής (μετά το «κάππα» οι αριθμοί ανεβαίνουν ανά γράμμα σε δεκάδες και μετά το «ρο» σε εκατοντάδες). Ενδεικτικά αναφέρει, ότι αν οι πρώτες τέσσερις λέξεις της Α’ Ραψωδίας της Οδύσσειας («άνδρα μοι έννεπε, μούσα») «αποκωδικοποιηθούν» με λεξάριθμους προκύπτει ο αριθμός 1182, που αν αθροιστεί ανά ψηφίο, προκύπτει και πάλι ο αριθμός τρία. Ολόκληρες αριθμητικές παραστάσεις καταλήγουν στον αριθμό τρία και τα πολλαπλάσιά του…

Μικρό δείγμα ανυπέρβλητης βλακείας, σαν κι αυτές που έχουν κατακλύσει τον ελληνόγλωσσο Ιστό και το φουμπού.

Να, όμως, που η είδηση -από το Αθηναϊκό και Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων, διάολε, τον επίσημο κρατικό ειδησεογραφικό φορέα- μιλάει για ανακοίνωση σε Επιστημονικό Συνέδριο, με επιστημονική και οργανωτική επιτροπή, 8η Διεθνή Μαθηματική Εβδομάδα 2016, σου λέει. Κι εύχεσαι να είναι πρωταπριλιάτικο αστείο.

Όμως δυστυχώς, δεν είναι. Πρωτίστως δε, δυστυχώς για τους δύστυχους τους μαθητές της «συναδέλφου», που τα έρμα έδωσαν κι εξετάσεις για να έχουν το προνόμιο να τους καίνε το μυαλό από νωρίς νωρίς τέτοιοι τσαρλατάνοι!

Τι να περιμένεις όμως από ένα «Επιστημονικό» συνέδριο που κοσμείται από την παρουσία επιστημόνων ταξίαρχων, που περιμένουν το μετάλλιο Φιλντς

Σας γνωρίζουμε ότι ο αγαπητός Συνάδελφος Ταξχος (ΜΧ) Κυριαζής Νικόλαος εξέδωσε ένα βιβλίο 800 σελίδων (!!!) αναφερόμενο στην «Αρμονική Γεωμετρία» ,που είναι μια νέα (!!!!) Γεωμετρία που θα προστεθεί στις άλλες υφιστάμενες Γεωμετρίες (Ευκλείδεια, Παραβολική, Επιπεδομετρία κλπ). Την Γεωμετρία αυτή θα την παρουσιάσει στο Διεθνές Συνέδριο των Μαθηματικών που θα πραγματοποιηθεί στην Θεσ/νίκη τον Μάρτιο. Θερμά συγχαρητήρια.

Ντροπή σας κύριοι των επιτροπών, ντροπή σας και όνειδος!

Η ίδια Δοκτόρισσα διδάσκει (;) στους μαθητές της και τους ανύπαρκτους Οξυρρύγχιους [σικ] Παπύρους, τη φάρσα που σκάρωσε ο Κ. Τσάτσος πριν από 60 χρόνια –και ποιος ξέρει τι άλλο. Εύγε!

 

Το «νέο σύστημα» εισαγωγής στην Τριτοβάθμια σε 15+1 ερωτήσεις

  1. Μετράνε οι προφορικοί μου βαθμοί;
    Όχι. Η συμμετοχή της ενδοσχολικής επίδοσης του υποψήφιου στη Γ΄ Τάξη έχει απαλειφθεί εντελώς.
  2. Τι μετράει;
    Μόνο οι γραπτοί βαθμοί σου στις πανελλήνιες στα 4 ή τα 5 μαθήματα που θα εξεταστείς.
  3. Πώς μετράνε αυτοί;
    Ξεχωριστά για το κάθε πεδίο (αν δηλώσεις και δεύτερο πεδίο), αθροίζονται οι 4 γραπτοί βαθμοί του πεδίου και μετράνε κατά 80% σε εκείνο το πεδίο. Επιπλέον, 13% μετράει ο γραπτός βαθμός του πρώτου και 7% ο γραπτός βαθμός του δεύτερου μαθήματος αυξημένης βαρύτητας ανά πεδίο. Έτσι, ο συνολικός συντελεστής του πρώτου μαθήματος αυξημένης βαρύτητας απογειώνεται στο 33% και του δεύτερου στο 27%.
  4. Δηλαδή, αν δηλώνω 2 πεδία, θα έχω 2 διαφορετικά σύνολα «μορίων»;
    Ακριβώς!
  5. Άρα αν στο «5ο μάθημα» δεν πάω καλά, αυτό θα επηρεάσει μόνο το «2ο πεδίο» κι όχι και τα δύο.
    Ακριβώς! Και όχι μόνο· δεν πρόκειται να επηρεάσει ούτε το απολυτήριό σου (δες παρακάτω).
  6. Κι αν μια σχολή είναι σε 2 πεδία, από ποιο σύνολο μορίων θα μετρηθεί αν τά ’χω δηλώσει και τα δύο;
    Από αυτό που έχεις τα περισσότερα μόρια.
  7. Και με τα ειδικά μαθήματα τι γίνεται;
    Ισχύει ό,τι κι ως τώρα. Τα μόρια τους προστίθενται με συντελεστή 2 στα 12 (16,67%)[1], ή 1 στα 11 (9,09%)[2] στα υπόλοιπα μόρια. Φυσικά, αλλάζουν, αντίστοιχα, και οι υπόλοιποι συντελεστές: της τετράδας μαθημάτων από 80% σε 8 στα 12 (75%), ή 8 στα 11 (72,73%), του 1ου μαθήματος αυξημένης βαρύτητας από 13% σε 1,3 στα 12 (10,83%), ή 1,3 στα 11 (11,82%) και του 2ου μαθήματος αυξημένης βαρύτητας από 7% σε 0,7 στα 12 (5,83%), ή 0,7 στα 11 (6,36%).
  8. Και το «10%»; Υπάρχει ακόμα;
    Ναι, για ένα χρόνο μόνο, πλέον.
  9. Άλλαξε κάτι άλλο;
    Ναι. Πλέον δεν υπάρχει η περιβόητη «Βεβαίωση Πρόσβασης». Άλλαξε όνομα, λέγεται πια Βεβαίωση Συμμετοχής, και έχει γραπτούς βαθμούς και μόρια για το 1 ή τα 2 πεδία όπου συναγωνίζεσαι. Κι έχει ισχύ ένα χρόνο.
  10. Ενδοσχολικό απολυτήριο; Εξακολουθεί να υπάρχει;
    Διάκριση ανάμεσα σε ενδοσχολικά και μη απολυτήρια δεν υφίσταται πλέον (δες παρακάτω).
  11. Και τελικά θα δώσω πανελλήνιες πριν τις ενδοσχολικές;
    Ναι, αυτό εγγυήθηκε με Δελτίο Τύπου ο Υπουργός. Μένει να ανακοινωθούν οι ημερομηνίες των εξετάσεων. Βέβαια, οι ενδοσχολικές θα είναι διαρκείας· 14 μαθήματα: 8 γενικής παιδείας, 1 επιλογής, και 5 κατεύθυνσης (δες παρακάτω).
  12. Άρα δεν θα είμαι απόφοιτος ακόμα όταν δίνω πανελλήνιες;
    Όχι. Παρότι το αντίθετο υπαγόρευε ο νόμος.
  13. Μπορεί, δηλαδή, να περνάω σε κάποια σχολή, αλλά να μην παίρνω απολυτήριο;
    Μαθηματικά, ναι, είναι πιθανό, αλλά πρακτικά, πολύ λιγότερο (δες παρακάτω).
  14. Και αν συμβεί;
    Τότε δεν εισάγεσαι σε σχολή, κι έρχεσαι το Σεπτέμβριο για εξετάσεις απόλυσης. Αν δεν τα καταφέρεις, επανέρχεσαι την επόμενη χρονιά για απολυτήριες εξετάσεις.
  15. Και οι καθηγητές τώρα τι προφορικούς βαθμούς θα βάζουν;
    Αυτούς που υπαγορεύει η παιδαγωγική κι η επαγγελματική τους συνείδηση. Πιο ελεύθερα από πριν, πιο αντικειμενικά ίσως, αφού ό,τι βάλουν δεν επηρεάζει τη διαδικασία εισαγωγής.
  16. Και τι είναι αυτό το «παρακάτω» που μου λες να δω;
    Από φέτος, όλοι οι μαθητές εξετάζονται σε όλα τα μαθήματα που έχουν γραπτή εξέταση -συμπεριλαμβανομένων και αυτών που δίνουν στις πανελλήνιες- ενδοσχολικά. Ο βαθμός σε όλα τους τα μαθήματα στο απολυτήριο προκύπτει κατά 50% από την προφορική τους επίδοση στα 2 τετράμηνα και κατά 50% από την επίδοσή τους στην ενδοσχολική γραπτή εξέταση. Όλοι οι μαθητές, είτε συμμετέχουν, είτε όχι, στις πανελλήνιες, παίρνουν τον ίδιο τύπο απολυτηρίου που είναι απολύτως αποσυνδεδεμένο από τις πανελλήνιες εξετάσεις.

 

ΥΑ Αριθμ. Φ.253/193309/Α5/27-11-2015: Πρόσβαση στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση υποψηφίων με τις Πανελλαδικές Εξετάσεις Γενικού Λυκείου του Ν. 4186/2013 (ΦΕΚ 193 Α΄/2013), όπως τροποποιήθηκε και ισχύει

N.4351/2015: Bοσκήσιμες γαίες Ελλάδας και άλλες διατάξεις (άρθρο 40)

Ένταξη των Σχολών, των Τμημάτων και των Εισαγωγικών Κατευθύνσεων στα Επιστημονικά Πεδία του άρθρου 3 του Ν. 4327/2015 (ΦΕΚ 50 τ. Α΄) και συντελεστές βαρύτητας μαθημάτων (Φ.253/85476/Α5/28-05-2015)

 

[1] 2 στα 12 (16,67%):

  • Ο μέσος όρος βαθμολογίας στο ΕΛΕΥΘΕΡΟ ΣΧΕΔΙΟ και στο ΓΡΑΜΜΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ για τα τμήματα Αρχιτεκτόνων Μηχανικών, Γραφιστικής-εισαγωγική κατεύθυνση Γραφιστικής, Γραφιστικής- εισαγωγική κατεύθυνση Τεχνολογίας Γραφικών Τεχνών, Εσωτερικής Αρχιτεκτονικής Διακόσμησης και Σχεδιασμού Αντικειμένων, Τεχνολόγων Περιβάλλοντος ΤΕ (Ζάκυνθος) – εισαγωγική κατεύθυνση Συντήρησης Πολιτισμικής Κληρονομιάς ΤΕ, Συντήρησης Αρχαιοτήτων και Έργων Τέχνης
  • Ο μέσος όρος βαθμολογίας στην ΑΡΜΟΝΙΑ και στον ΕΛΕΓΧΟ ΜΟΥΣΙΚΩΝ ΑΚΟΥΣΤΙΚΩΝ ΙΚΑΝΟΤΗΤΩΝ για τα τμήματα Μουσικής Επιστήμης & Τέχνης, Μουσικών Σπουδών
  • Η βαθμολογία στην αντίστοιχη ξένη γλώσσα για τα τμήματα Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας, Γαλλικής Γλώσσας και Φιλολογίας, Γερμανικής Γλώσσας και Φιλολογίας, Ιταλικής Γλώσσας και Φιλολογίας, Ισπανικής Γλώσσας και Φιλολογίας
  • Ο μέσος όρος βαθμολογίας σε 2 εξετασθείσες ξένες γλώσσες -ΑΓΓΛΙΚΑ, ΓΑΛΛΙΚΑ, ή ΓΕΡΜΑΝΙΚΑ- για το τμήμα Ξένων Γλωσσών Μετάφρασης και Διερμηνείας του Ιονίου Παν/μίου
  • Ο μέσος όρος βαθμολογίας από τις δοκιμασίες στα αθλήματα για τα Τμήματα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού

[2] 1 στα 11 (9,09%):

  • Η βαθμολογία στα ΑΓΓΛΙΚΑ για το τμήμα Ναυτιλιακών Σπουδών του Παν/μίου Πειραιά
  • Η βαθμολογία σε μία από τις ξένες γλώσσες ΑΓΓΛΙΚΑ, ΓΑΛΛΙΚΑ, ΓΕΡΜΑΝΙΚΑ, ή ΙΤΑΛΙΚΑ για τα τμήματα Δημοσιογραφίας & Μέσων Μαζικής Επικοινωνίας, Διεθνών & Ευρωπαϊκών Σπουδών, Διεθνών Ευρωπαϊκών και Περιφερειακών Σπουδών, Επικοινωνίας & Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης, Επικοινωνίας Μέσων και Πολιτισμού, Διοίκησης Επιχειρήσεων-εισαγωγική κατεύθυνση Διοίκηση Τουριστικών Επιχειρήσεων και Επιχειρήσεων Φιλοξενίας, Ανώτερες Σχολές Τουριστικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.Τ.Ε.)
  • Η βαθμολογία στο ΕΛΕΥΘΕΡΟ ΣΧΕΔΙΟ για το τμήμα Πλαστικών Τεχνών και Επιστημών της Τέχνης του Παν/μίου Ιωαννίνων

Το νέο σύστημα εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση σε 15 ερωτήσεις

Δείτε το ενημερωμένο άρθρο, όπου έχουν απαντηθεί κάποια τελευταία σημεία.

Μετράνε οι προφορικοί μου βαθμοί;
Όχι. Η συμμετοχή της επίδοσης του υποψήφιου στη Γ΄ Τάξη έχει απαλειφθεί εντελώς.

Τι μετράει;
Μόνο οι γραπτοί βαθμοί στις πανελλήνιες στα 4 ή τα 5 μαθήματα που εξετάζεται ο υποψήφιος.

Πώς μετράνε αυτοί;
Ξεχωριστά για το κάθε πεδίο (αν ο υποψήφιος δηλώνει και δεύτερο πεδίο), αθροίζονται οι 4 γραπτοί βαθμοί του πεδίου και μετράνε κατά 80% σε εκείνο το πεδίο. Το υπόλοιπο 20%, με αναλογία 13:7, μετράνε οι γραπτοί βαθμοί των 2 μαθημάτων αυξημένης βαρύτητας ανά πεδίο. Πρόσεξε ότι έτσι, ο συνολικός συντελεστής του πρώτου μαθήματος αυξημένης βαρύτητας απογειώνεται στο 33% (από  26,33%, με 6 μαθήματα, ή 24,43%, με 7, πέρσι) και του δεύτερου στο 27% (από  20,33%, με 6 μαθήματα, ή 18,43%, με 7, πέρσι).

Δηλαδή, αν δηλώνω 2 πεδία, θα έχω 2 διαφορετικά «μόρια»;
Ακριβώς!

Άρα αν στο «5ο μάθημα» δεν πάω καλά, αυτό θα επηρεάσει μόνο το «2ο πεδίο» κι όχι και τα δύο.
Ακριβώς!

Κι αν μια σχολή είναι σε 2 πεδία, από ποια μόρια θα μετρηθεί αν τάχω δηλώσει και τα δύο;
Από αυτό που έχεις τα περισσότερα μόρια.

Και με τα ειδικά μαθήματα τι γίνεται;
Ισχύει ό,τι κι ως τώρα. Τα μόρια τους προστίθενται ως 10% ή 20% στα συνολικά μόρια (άρα το 80% γίνεται 80 στα 110 ή τα 120 πλέον, κι αντίστοιχα τα 2 μαθήματα βαρύτητας)

Και το 10%; Υπάρχει ακόμα;
Ναι, για ένα χρόνο μόνο, πλέον.

Άλλαξε κάτι άλλο;
Ναι. Πλέον δεν υπάρχει η περιβόητη «Βεβαίωση Πρόσβασης». Άλλαξε όνομα, λέγεται πια Βεβαίωση Συμμετοχής, και έχει γραπτούς βαθμούς και μόρια για το 1 ή τα 2 πεδία όπου συμμετείχε ο μαθητής. Κι έχει ισχύ ένα χρόνο.

Ενδοσχολικό απολυτήριο; Εξακολουθεί να υπάρχει;
Δεν υπάρχει καμία αναφορά, άρα μάλλον εξακολουθεί να υπάρχει.

Και τελικά θα δώσω πανελλήνιες πριν τις ενδοσχολικές;
Ναι, αυτό εγγυήθηκε με Δελτίο Τύπου ο Υπουργός.

Άρα δεν θα είμαι απόφοιτος ακόμα όταν δίνω πανελλήνιες;
Όχι. Παρότι το αντίθετο υπαγόρευε ο νόμος.

Μπορεί, δηλαδή, να περνάω σε κάποια σχολή, αλλά να μην παίρνω απολυτήριο;
Ναι, είναι πιθανό (σίγουρα πιο πιθανό από πριν, αφού οι καθηγητές σου δεν θα έχουν την πίεση της πριμοδότησης με υψηλούς προφορικούς). Ιδίως για σχολές που απαιτούν πολύ χαμηλούς γραπτούς βαθμούς, μπορεί αυτοί, σε συνδυασμό με χαμηλούς προφορικούς, να μη φτάνουν για απόλυση;

Και τότε;
Τότε δεν εισάγεσαι σε σχολή, κι έρχεσαι το Σεπτέμβριο για εξετάσεις απόλυσης. Αν δεν τα καταφέρεις, επαναλαμβάνεις την Γ΄ Τάξη.

Και οι καθηγητές τώρα τι προφορικούς βαθμούς θα βάζουν;
Αυτούς που υπαγορεύει η παιδαγωγική κι η επαγγελματική τους συνείδηση. Πιο ελεύθερα από πριν, πιο αντικειμενικά ίσως, αφού ό,τι βάλουν δεν επηρεάζει τη διαδικασία εισαγωγής.

 

ΥΑ Αριθμ. Φ.253/193309/Α5/27-11-2015: Πρόσβαση στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση υποψηφίων με τις Πανελλαδικές Εξετάσεις Γενικού Λυκείου του Ν. 4186/2013 (ΦΕΚ 193 Α΄/2013), όπως τροποποιήθηκε και ισχύει

N.4351/2015: Bοσκήσιμες γαίες Ελλάδας και άλλες διατάξεις (άρθρο 40)

Ένταξη των Σχολών, των Τμημάτων και των Εισαγωγικών Κατευθύνσεων στα Επιστημονικά Πεδία του άρθρου 3 του Ν. 4327/2015 (ΦΕΚ 50 τ. Α΄) και συντελεστές βαρύτητας μαθημάτων (Φ.253/85476/Α5/28-05-2015)

Επιτυχόντες Ν. Ηρακλείου (2015) στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση – Μια γεωχωρική ματιά

Και φέτος, όπως κάθε χρόνο, η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ν. Ηρακλείου ανάρτησε τα αποτελέσματα εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση στον Ιστότοπο της· 110 αρχεία αρχεία Excel, για όλα τα γενικά και επαγγελματικά λύκεια του νομού και όλες τις κατηγορίες υποψηφίων. Ένας μεγάλος όγκος δεδομένων για τους 2.125 επιτυχόντες, από 45 σχολικές μονάδες, σε 91 τμήματα τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, 44 Ιδρυμάτων, σε 58 τουλάχιστον* πόλεις.

Επιτυχόντες Ν. Ηρακλείου (2015) στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση

Με κλικ στην εικόνα, θα οδηγηθείς στο διαδραστικό χάρτη, όπου έχεις τη δυνατότητα να πλοηγηθείς στα δεδομένα μέχρι το επίπεδο υποψήφιου ή τμήματος.

Μια και στο σχολείο τρέχει από πέρσι ένα Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Erasmus+, στο οποίο χρησιμοποιούμε Γεωγραφικά Πληροφοριακά Συστήματα Ανοιχτού Κώδικα σε συνδυασμό με Ανοιχτά Δεδομένα, σκέφτηκα ότι είναι κρίμα να πάει χαμένη όλη η πληροφορία που κρύβεται στον πλούτο των συγκεκριμένων δεδομένων.

Γεωγραφικό μήκος και πλάτος για τα Τμήματα της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης χρειάστηκε να τα συλλέξω ένα-ένα. Το καθάρισμα των δεδομένων από τα εξελόφυλλα ήταν αρκετά απαιτητικό, αλλά όταν όλα ήταν έτοιμα, το Awesome Timetable Gadget της Google βοήθησε τα μάλα στο αρκετά εντυπωσιακό, διαδραστικό μέχρι το επίπεδο υποψήφιου / τμήματος, αποτέλεσμα. Ελπίζω να το χαρείτε**.

 

*πιθανότατα περισσότερες, καθώς δεν φαίνονται στα αποτελέσματα οι έδρες των Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού (κεντρική στον Ασπρόπυργο), ή των Σχολών Αστυνομίας (κεντρική στην Κομοτηνή).

**αφήστε που εύκολα εντοπίζεις και δυνητικούς συγκατοίκους σου ή συμφοιτητές σου.

 

Αριθμοί, πρώτη φορά αριστερά…

Εδώ και μερικές εβδομάδες είδαμε τη διαδικασία υπολογισμού των ελλειμμάτων και των πλεονασμάτων σε διδακτικές ώρες και ειδικότητες να επαναλαμβάνεται για το σχολικό έτος 2015-16, σαν να μην αλλάζει τίποτε από το Σεπτέμβριο, και τον κ. Υπουργό να αναγγέλλει -ποιος ξέρει με ποιους δικούς του υπολογισμούς- τις ανάγκες που προκύπτουν: ντάξει, μωρέ, μια-δυο ώρες αύξηση ωραρίου και κλείσαμε…

Προφανώς, Υπουργείο, ΠΥΣΔΕ, Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας, κάτι παραπάνω θα γνωρίζουν από τους υπόλοιπους εμάς, τους κοινούς θνητούς, και τους ταλαίπωρους συναδέλφους που θα κληθούν το Σεπτέμβριο να βγάλουν ωρολόγια προγράμματα, ξύνοντας την κεφαλή τους… Περιοριζόμενος στο χώρο μου, λοιπόν, στο Γενικό Λύκειο, περιμένω γραπτές ρυθμίσεις για μια σειρά από άγνωστες παραμέτρους:

  • Ποια είναι η πρώτη και δεύτερη ανάθεση του μαθήματος της Β΄ Τάξης Ιστορία Κοινωνικών Επιστημών.
  • Πώς θα σχηματιστούν στη Γ΄ Τάξη τα τμήματα του μαθήματος προσανατολισμού ΑΕΠΠ για Προσανατολισμούς Σπουδών Οικονομίας & Πληροφορικής και Θετικών Σπουδών, το οποίο είναι για μαθητές που θα το εξεταστούν εφ’ όλης της ανακοινωθείσας ήδη ύλης και με την ανάλογη βαρύτητα σε πανελλήνιο επίπεδο, και για μαθητές που θα τα εξεταστούν σε ενδοσχολικό επίπεδο στα 2/3 της ύλης για τον τελικό βαθμό τους στο απολυτήριο με μηδενική βαρύτητα στο αποτέλεσμα της πρόσβασης τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Θα είναι ξεχωριστά τα τμήματα των δύο κατηγοριών μαθητών; Με ρητή εγκύκλιο του υπουργείου, ή με μαγείρεμα και βόλεμα σε όποια σχολεία είναι εφικτό και με την αντίστοιχη ανισότητα για τους υποψήφιους; Ακόμη οξύτερο δηλαδή μπάχαλο και ανισότητα με αυτήν της Βιολογίας, ή της Ιστορίας ή των Μαθηματικών Γενικής Παιδείας όπου εξακολουθούν να συνυπάρχουν μαθητές με τελείως διαφορετικούς στόχους, βαρύτητα των μαθημάτων και έκταση εξεταστέας ύλης.
  • Πώς θα σχηματιστούν στη Γ΄ Τάξη τα τμήματα των μαθημάτων προσανατολισμού Ιστορία και Κοινωνιολογία για Προσανατολισμούς Ανθρωπιστικών Σπουδών και Σπουδών Οικονομίας & Πληροφορικής που είναι κοινά.
  • Πώς θα διδαχτούν από τον ίδιο εκπαιδευτικό ενός λυκείου την ίδια μέρα και ώρα τα μαθήματα επιλογής της Ιστορίας της Τέχνης και του Ελεύθερου Σχεδίου. Μήπως η Ιστορία της Τέχνης υπολογίζεται για δεύτερη ανάθεση σε φιλολόγους; Παρεμπιπτόντως τι σόι επιλογή είναι αυτή για τον μαθητή, περιορισμένος ανάμεσα σε Σχέδια, Ξένες Γλώσσες, Ιστορία της Τέχνης και ένα αποτυχημένο μάθημα Διοίκησης («ΑΟΔΕ»); Επιλογή του λιγότερο αδιάφορου είναι αυτό, για να μην πούμε του λιγότερο δαπανηρού (εξοπλισμός για σχέδιο / ξενόγλωσσα βιβλία). Μήπως, το Υπουργείο ξέχασε να πει ότι το μάθημα επιλογής είναι προαιρετικό;
  • Τι θα ισχύσει φέτος για την ανάθεση του μαθήματος της Ερευνητικής Εργασίας, με τη συνέχιση της κοροϊδίας του ενός εκπαιδευτικού, καθώς και της μιας ώρας στη Β΄ Τάξη.
  • Τι θα ισχύσει με τους εκπαιδευτικούς Ξένης Γλώσσας και τη δεύτερη ανάθεση του μαθήματος επιλογής του Ελληνικού & Ευρωπαϊκού Πολιτισμού (έληξε, κανονικά).
  • Ποια θα είναι η δεύτερη, αλλά κι η πρώτη, ανάθεση του μαθήματος της Κοινωνιολογίας. Οικονομολόγοι και Φιλόλογοι θα το διδάσκουν ακόμη;

Απορώ πώς προέκυψαν οι υπολογισμοί των προϊστάμενων αρχών…

Προσθήκη 31/7: Προέκυψε νέα συνέντευξη του κ. Υπουργού. Συγγνώμη που θα το πω, αλλά βαθιά νυχτωμένος για την πραγματική σχολική λειτουργία δείχνει… Ακόμα χειρότερα, αν ο πήχης σου είναι στα αυτονόητα -βιβλία, κενά και πανελλήνιες- πάει κι αυτή η αριστερή ελπίδα.

Συμβολή στο ξεπέρασμα της κρίσης

Η λύση για τον κ. Υπουργό είναι απλή:

Ας αναστείλει προσωρινά, και για όσο διαρκεί η έλλειψη διδακτικού προσωπικού στα σχολεία, τη διδασκαλία του μαθήματος της Ερευνητικής Εργασίας/Project (και του αντίστοιχο στην Πρωτοβάθμια). Οι 3 ώρες που θα εξοικονομηθούν στο εβδομαδιαίο ωρολόγιο πρόγραμμα να μην αντικατασταθούν από τίποτε άλλο.

Το 99,9% της εκπαιδευτικής κοινότητας -μαθητές, καθηγητές, διευθυντές, προϊστάμενοι, σχολικοί σύμβουλοι- θα είναι ευχαριστημένοι.

  • Το μάθημα διδάσκεται από όλες τις ειδικότητες, άρα κανείς εκπαιδευτικός δε θα βρεθεί θιγόμενος· οι καθηγητές Τεχνολογίας που θα μπορούσαν, ήδη έχουν πάρει πολλές παραπάνω ώρες στα Γυμνάσια με την αναβάθμιση του μαθήματος εκεί.
  • Το μάθημα αποτελεί βιτρίνα και μόνο, αποθέωση της λογοκλοπής, κι εθίζει το μαθητή στην απάτη και τις αστραφτερές χάντρες.
  • Ακόμη κι αυτό που θα μπορούσε ίσως να προσφέρει, μηδενίζεται τη στιγμή που η ανάθεσή του αποτελεί την έσχατη λύση συμπλήρωσης διδακτικού ωραρίου.
  • Εντέλει, έχει προνομιακή μεταχείριση τόσο στην αξιολόγησή του, όσο και στη συμβολή του στο Γενικό Βαθμό του μαθητή· δεν έχει γραπτή εξέταση, αλλά μετρά όσο και μαθήματα με τριπλή γραπτή εξέταση (Φυσική, Χημεία, Βιολογία) που διδάσκονται αληθινά για 6 ή 9 ώρες (Γλώσσα, Λογοτεχνία, Αρχαία) την εβδομάδα.

Οι μόνοι που θα γκρινιάξουν θα είναι αυτοί που σχεδιάζουν επί χάρτου, μακρυά από την εκπαιδευτική πραγματικότητα, κι αυτοί που χτίζουν καριέρες και διδακτορικά με ερωτηματολόγια όπου το δείγμα προσέρχεται οικειοθελώς κι η «επεξεργασία» γίνεται κατ’ ανάθεση σε τρίτους…

Καλά τα μεταξωτά βρακιά, αλλά οι πισινοί έχουν πάψει να είναι επιδέξιοι.

Σχετικό: http://www.ert.gr/?p=140203

Νέο Λύκειο: ατέρμων βρόχος

Δείτε το στο slideshare.net

Αποκωδικοποίηση του ισχύοντος καθεστώτος για την αξιολόγηση των μαθητών στο Γενικό Λύκειο και την πρόσβαση στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση, μετά και τις τροποποιήσεις του Ν. 4186/2013 από το Ν. 4327/2015, και την Υπουργική Απόφαση 77451/Δ2/15-5-2015 (ΦΕΚ τ. Β΄ 862/15.5.2015), που επέφεραν μόνιμες αλλαγές, αλλά όχι πλήρεις, για τη Γ΄ Τάξη, και μερικού και εφήμερου χαρακτήρα (μόνο για το τρέχον σχολικό έτος) στην Α΄ και Β΄ Τάξη.

Αλλαγές που θα μπορούσε κάποιος να χαρακτηρίσει ως και σιωπηρές ή αόριστες, αφού η καταραμένη φράση Κάθε διάταξη που ρυθμίζει με διαφορετικό τρόπο τα θέματα της απόφασης αυτής παύει να ισχύει. σε συνδυασμό με τη φράση – ατέρμονα βρόχο ισχύουν τα π.δ. 60/2006 (Α΄ 65) και π.δ. 50/2008 (Α΄ 81) όπως τροποποιήθηκαν και ισχύουν αποτελούν λάστιχο που μπορεί κάποιος να τραβάει όσο θέλει, από όπου θέλει.

Πού και να μην είχαν απαγορευτεί δια νόμου αυτές οι μεσοβέζικες νομοθετήσεις:
4. Σε περίπτωση κατάργησης διατάξεων κανονιστικών πράξεων είναι απαραίτητη η ρητή απαρίθμηση σε ιδιαίτερο άρθρο της προωθούμενης πράξης των καταργούμενων διατάξεων και του χρόνου έναρξης της κατάργησής τους.

Τουλάχιστον δεν μετράει πια η γυμναστική στο Γ.Μ.Ο. Εξακολουθεί όμως η Ερευνητική Εργασία να έχει τριπλάσιο συντελεστή από τα Αρχαία, ή τη Φυσική, ή τα Μαθηματικά, και υποπολλαπλάσιο μερίδιο στο Ωρολόγιο Πρόγραμμα και το φόρτο του μαθητή.

 

Τ̶ι̶ ̶υ̶π̶ε̶ρ̶ι̶σ̶χ̶ύ̶ε̶ι̶;̶ ̶μ̶ι̶α̶ ̶Υ̶π̶ο̶υ̶ρ̶γ̶ι̶κ̶ή̶ ̶Α̶π̶ό̶φ̶α̶σ̶η̶,̶ ̶έ̶ν̶α̶ ̶Π̶ρ̶ο̶ε̶δ̶ρ̶ι̶κ̶ό̶ ̶Δ̶ι̶ά̶τ̶α̶γ̶μ̶α̶,̶ ̶ή̶ ̶έ̶ν̶α̶ς̶ ̶Ν̶ό̶μ̶ο̶ς̶;̶

Από το 2006, το Προεδρικό Διάταγμα 60 (ΦΕΚ 65 τ. Α΄ /30.3.2006) «Αξιολόγηση των μαθητών του Ενιαίου Λυκείου» ρυθμίζει, βάσει των ισχυόντων κάθε φορά Νόμων, τα ζητήματα που αφορούν τις λεπτομέρειες -κατά το νομοθέτη- της αξιολόγησης, των συνακόλουθων εξετάσεων και των αποτελεσμάτων της στα Γενικά Λύκεια -που όλοι ξεχνούμε ότι ακόμη επίσημα ονομάζονται Ενιαία.

Έτσι μέχρι πέρυσι τέτοιες μέρες, είχε υποστεί μια σειρά από τροποποιήσεις, που το επικαιροποιούσαν και το συγχρόνιζαν με τους τρέχοντες νόμους. Σε φθίνουσα χρονική σειρά αυτές έγιναν από τα:

ΠΔ 68/2014 (ΦΕΚ τ. Α΄ 110/7.5.2014), ΠΔ 24/2013 (ΦΕΚ τ. Α΄ 55/6.3.2013), ΠΔ 48/2012 (ΦΕΚ τ. Α΄ 97/27.4.2012) , ΠΔ 41/2011 (ΦΕΚ τ. Α΄ 107/9.5.2011), ΠΔ 21/2011 (ΦΕΚ τ. Α΄ 72/7.4.2011), ΠΔ 31/2010 (ΦΕΚ τ. Α΄ 69/14.5.2010), ΥΑ 39575/Γ2 (ΦΕΚ τ. Β΄ 494/23.4.2010), ΥΑ Φ.253/155439/Β6 (ΦΕΚ τ. Β΄ 2544/30.12.2009), Ν.3763/2009 (ΦΕΚ τ. Α΄ 80/ 27.5.2009) , ΠΔ 12/2009 (ΦΕΚ τ. Α΄ 22/13.2.2009), ΠΔ 36/2008 (ΦΕΚ τ. Α΄ 61/10.4.2008) και ΠΔ 105/2006 (ΦΕΚ τ. Α΄ 102/2006).

Το φτωχό μου το μυαλό λέει ότι μια Υπουργική Απόφαση δεν μπορεί να καταργήσει ή να μεταβάλει δραστικά ένα Προεδρικό Διάταγμα, χωρίς μάλιστα καν να το κατονομάζει! Βλέπετε, άλλωστε, ότι όλα τα Προεδρικά Διατάγματα δημοσιεύονται στο ίδιο τεύχος Α΄ με τους Νόμους, ενώ οι Υπουργικές Αποφάσεις στο Β΄.

Έτσι στέκομαι με απορία μπροστά στην πρόσφατη ΥΑ 77451/Δ2/15-5-2015 (ΦΕΚ τ. Β΄ 862/15.5.2015), όπου ο νομοθέτης αλλάζει ό,τι θυμάται, και στο ακροτελεύτιο Άρθρο 14 προσπαθεί να καθαρίσει για την προχειρότητά του με μια φράση: Κάθε διάταξη που ρυθμίζει με διαφορετικό τρόπο τα θέματα της απόφασης αυτής παύει να ισχύει. Η απόφαση αυτή ισχύει για το σχολικό έτος 2014−2015.

Αναρωτιέμαι και θα ήθελα μια απάντηση νομικών (δεν έχει το Υπουργείο;):

  • Τι ακριβώς από το σε ισχύ ΠΔ60/2006 εξακολουθεί να ισχύει;
  • Τι ακριβώς από το σε ισχύ ΠΔ60/2006 επιχειρεί να καταργήσει, χωρίς καν να κατονομάζει, η φράση «κάθε διάταξη» στην ΥΑ 77451/Δ2/15-5-2015 (ΦΕΚ τ. Β΄ 862/15.5.2015);
  • Γιατί δεν ακολουθήθηκε και τώρα η ίδια οδός με τα προηγούμενα χρόνια, η έκδοση δηλαδή ενός ΠΔ που ονομαστικά, εδάφιο-εδάφιο, παράγραφο-παράγραφο, άρθρο-άρθρο, τροποποιεί το ΠΔ60;
  • Τι θα γίνει αν ένας γονέας ή φορέας προσβάλει την ΥΑ 77451/Δ2/15-5-2015 (ΦΕΚ τ. Β΄ 862/15.5.2015)
  • Η απόφαση αυτή ισχύει για το σχολικό έτος 2014−2015. Αυτό σημαίνει ότι δεν θα ισχύει το 2015-2016;

Μπράβο στους συναδέλφους στο myschool που καταφέρνουν να αποκωδικοποιήσουν όλο αυτό το συνονθύλευμα…
ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΗ
Βρίσκομαι στη διαδικασία προετοιμασίας μιας παρουσίασης της ισχύουσας Νομοθεσίας προς τους γονείς και μαθητές του σχολείου μου, και έχω μείνει άναυδος από τις αντιφάσεις που συναντώ. Η ΥΑ 77451/Δ2/15-5-2015 (ΦΕΚ τ. Β΄ 862/15.5.2015) φαίνεται να έρχεται σε αντίφαση όχι μόνο με το ισχύον ΠΔ60/2006, αλλά και με αυτόν το Νόμο 4186/2013 που τροποποιήθηκε πρόσφατα με τον 4327/2015. Πιο συγκεκριμένα:

Οι παράγραφοι 3 και 4 του άρθρου του Ν.4186/2013 (για το επονομαζόμενο «Νέο Λύκειο») δεν αγγίχτηκαν καθόλου από το Νόμο 4327/2015. Συνεπώς εξακολουθούν να είναι σε ισχύ –μαζί και όσα ορίζουν για την Α΄ και Β΄ Τάξη: 50% θεματα με κλήρωση από την Τράπεζα Θεμάτων, δαιδαλώδης τρόπος προαγωγής. Ο 4327/2015 φρόντισε να ορίσει ρητές αλλαγές μόνο για την Γ΄ Λυκείου.

  • Είναι δυνατόν μια απλή Υπουργική Απόφαση, η  ΥΑ 77451/Δ2/15-5-2015 (ΦΕΚ τ. Β΄ 862/15.5.2015), με τις παραγράφους 7 έως 11, να καταστρατηγεί Νόμο;

ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΗ 2
Καλά να πάθω, να διαβάζω άλλη φορά ολόκληρους τους νόμους, χωρίς να θεωρώ ότι υπάρχει μια λογική στη δομή τους.

Το άρθρο 9 του 4327/2015 παρέχει ειδικά για το έτος 2014-2015, στον τρόπο εξετάσεων Α΄ και Β΄ Λυκείου, τη νομοθετική εξουσιοδότηση στον Υπουργό να ρυθμίσει τα θέματα αυτά με υπουργική απόφαση, δίνει, λοιπόν, το δικαίωμα σε ΥΑ να τροποποιήσει ΠΔ, ή καλύτερα, να παρακάμψει, ειδικά για το 14-15 το ΠΔ60/2006, με δικαιολογία τα μειωμένα χρονικά περιθώρια (η δικαιολογία στην αιτιολογική έκθεση του 4327).

Κοπτοραπτική, πρώτη φορά αριστερά

Istoria_Koinwnikwn_Episthmwn-Biblio_Mathiti_Page_001Επί Αρσένη, με τα περίφημα διδακτικά πακέτα και το πολλαπλό βιβλίο, υπήρχε το δίωρο μάθημα επιλογής της Β΄ Τάξης Ιστορία Κοινωνικών Επιστημών. Στο Ψηφιακό Σχολείο υπήρχε μέχρι πέρυσι. Φυσικά, ό,τι ανεβαίνει, έστω και για ένα λεπτό, κατακτά την ψηφιακή αιωνιότητα, π.χ., στην τύχη, εδώ: Βιβλίο Μαθητή, Τετράδιο Εργασιών.

Αναλυτικό Πρόγραμμα, λοιπόν, 2 ωρών την εβδομάδα, υποτίθεται για το γνωστικό υπόβαθρο αποφοίτου Α΄ Λυκείου, βιβλίο 240 σελίδων.

Τώρα, πρώτη φορά αριστερά, μετασχηματίζεται σε βιβλίο Γενικής Παιδείας μονόωρου μαθήματος Γ’  Τάξης. Τότε, είχε πρώτη ανάθεση ΠΕ10, και μετά και ΠΕ33, και δεύτερη ΠΕ09 και ΠΕ13. Τώρα το ορέγονται κι οι ΠΕ02…

Με τη μια ώρα τη βδομάδα, μόνο τους αρχαίους θα προλάβουμε έτσι κι αλλιώς… Εξάλλου από μας κλέψατε τη μια ώρα Λογοτεχνίας.

Πριτς, που θα μας το πάρετε! Τζάμπα κλαιγόμασταν* στη Διαρκή Μορφωτική Επιτροπή της Βουλής;

Υποτίθεται ότι με τη Φιλοσοφία της Β΄ Λυκείου, είχε καταργηθεί η σκοπιά της χρονικής ακολουθιακής προσέγγισης των Κοινωνικών Επιστημών, και είχε αλλάξει προς τη θεματική προσέγγιση. Με την Ιστορία Κοινωνικών Επιστημών, πάμε κι εδώ προς τα πίσω.

 

*πολύ συναισθηματικιά -εκλεκτική, ωστόσο- αυτή η Επιτροπή. Βγήκε ένας «απόφοιτος» της Ζωσιμαίας από το 1821, και κόντρα στην άρνηση του εκπαιδευτικού προσωπικού και στην καταβαράθρωση στην προ τριετίας αξιολόγησης, τους έψησε όλους ότι η ιστορία καλεί η Ζωσιμαία με τ’ όνομα να γίνει Πρότυπο. Και την κάνανε!

Σκάσε και δούλευε εσύ, ηλίθιε! Α, και πείσε και τους μαθητές σου ότι δεν είναι παρακατιανοί, μόνοι αυτοί να έχουν δίωρο μάθημα πανελλήνιες, ενώ όλα τα άλλα είναι τρίωρα και πεντάωρα…