Στο νέο, ή «νέο», συμπληρωματικό βιβλίο ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ – ΒΙΒΛΙΟ ΜΑΘΗΤΗ – ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ, η υλοποίηση της ουράς με στατικό πίνακα κουβαλάει την παθογένεια που υπάρχει εδώ και 20 χρόνια στο βιβλίο της ΑΕΠΠ (παράγραφος 3.5): Είναι ελλιπής, καθώς δεν προβλέπει την αντιμετώπιση των κενών που αφήνουν οι εξαγωγές στοιχείων. Μάταια κάποιοι από εμάς φωνάζουμε από το 1999…
Κι αφού και στην πρόσφατη ενημέρωση του ΙΕΠ προς τους Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου φάνηκε να μην γίνεται αντιληπτό το λάθος, ας προχωρήσουμε με σχήμα -άλλωστε, και το ΙΕΠ φαίνεται να προτιμά τα σχήματα από τον κώδικα…
Στο σχήμα παραπάνω, ξεκινούμε με μία άδεια ουρά 5 θέσεων, με την υλοποίηση του παραπάνω νέου βιβλίου (Παράγραφος 1.2 και παραδείγματα 2 και 3):
- Διαδοχικά εισάγουμε στοιχεία α, β, και γ στην ουρά, με συνέπεια η τιμή του fr(ont) να γίνει 1 και του re(ar) να γίνει 3.
- Διαδοχικά εξάγουμε 2 στοιχεία από την ουρά, με συνέπεια η τιμή του fr(ont) να γίνει 3 και του re(ar) να παραμείνει 3.
- Διαδοχικά εισάγουμε 2 στοιχεία στην ουρά, με συνέπεια η τιμή του fr(ont) να παραμείνει 3 και του re(ar) να γίνει 5.
Στο σημείο αυτό η ουρά φαίνεται λανθασμένα από την υλοποίηση (ΑΝ rear = 10 στο βιβλίο, 5 στο παράδειγμά μας), ως πλήρης ενώ στην πραγματικότητα έχει 3 στοιχεία και 2 άδειες θέσεις στις πρώτες θέσεις του πίνακα.
Ας δούμε και κώδικα σε ΓΛΩΣΣΑ που ακολουθεί την ελλιπή αυτή υλοποίηση των παραδειγμάτων στο νέο βιβλίο:
Φυσικά, οι παθογένειες στην υλοποίηση ουράς και στοίβας με πίνακες είναι εγγενείς· οι δομές αυτές έχουν ελάχιστο νόημα και σχεδόν μηδενική διδακτική αξία ως στατικές. Η χρησιμότητά τους αναδεικνύεται μόνο όταν είναι δυναμικές.
Γενικότερα, κττμγ, η ενημέρωση του ΙΕΠ προς τους Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου ΠΕ86 στις 4/7 ήταν απογοητευτική, και οι όποιες προσδοκίες μπορεί να είχαμε για τη νέα χρονιά διαψεύδονται ξανά. Αν αντέχετε, μπορείτε να την παρακολουθήσετε παρακάτω, εν αναμονή του επίσημου βίντεο…
