Συμβολή στο ξεπέρασμα της κρίσης

Η λύση για τον κ. Υπουργό είναι απλή:

Ας αναστείλει προσωρινά, και για όσο διαρκεί η έλλειψη διδακτικού προσωπικού στα σχολεία, τη διδασκαλία του μαθήματος της Ερευνητικής Εργασίας/Project (και του αντίστοιχο στην Πρωτοβάθμια). Οι 3 ώρες που θα εξοικονομηθούν στο εβδομαδιαίο ωρολόγιο πρόγραμμα να μην αντικατασταθούν από τίποτε άλλο.

Το 99,9% της εκπαιδευτικής κοινότητας -μαθητές, καθηγητές, διευθυντές, προϊστάμενοι, σχολικοί σύμβουλοι- θα είναι ευχαριστημένοι.

  • Το μάθημα διδάσκεται από όλες τις ειδικότητες, άρα κανείς εκπαιδευτικός δε θα βρεθεί θιγόμενος· οι καθηγητές Τεχνολογίας που θα μπορούσαν, ήδη έχουν πάρει πολλές παραπάνω ώρες στα Γυμνάσια με την αναβάθμιση του μαθήματος εκεί.
  • Το μάθημα αποτελεί βιτρίνα και μόνο, αποθέωση της λογοκλοπής, κι εθίζει το μαθητή στην απάτη και τις αστραφτερές χάντρες.
  • Ακόμη κι αυτό που θα μπορούσε ίσως να προσφέρει, μηδενίζεται τη στιγμή που η ανάθεσή του αποτελεί την έσχατη λύση συμπλήρωσης διδακτικού ωραρίου.
  • Εντέλει, έχει προνομιακή μεταχείριση τόσο στην αξιολόγησή του, όσο και στη συμβολή του στο Γενικό Βαθμό του μαθητή· δεν έχει γραπτή εξέταση, αλλά μετρά όσο και μαθήματα με τριπλή γραπτή εξέταση (Φυσική, Χημεία, Βιολογία) που διδάσκονται αληθινά για 6 ή 9 ώρες (Γλώσσα, Λογοτεχνία, Αρχαία) την εβδομάδα.

Οι μόνοι που θα γκρινιάξουν θα είναι αυτοί που σχεδιάζουν επί χάρτου, μακρυά από την εκπαιδευτική πραγματικότητα, κι αυτοί που χτίζουν καριέρες και διδακτορικά με ερωτηματολόγια όπου το δείγμα προσέρχεται οικειοθελώς κι η «επεξεργασία» γίνεται κατ’ ανάθεση σε τρίτους…

Καλά τα μεταξωτά βρακιά, αλλά οι πισινοί έχουν πάψει να είναι επιδέξιοι.

Σχετικό: http://www.ert.gr/?p=140203

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *