Παραθέτω μερικά σχόλια, πριν ξεκινήσει η διόρθωση την Τρίτη…
Α1. 2. Σκοπός της ταξινόμησης είναι να διευκολυνθεί στη συνέχεια η αναζήτηση των στοιχείων του ταξινομημένου πίνακα.
Ακριβέστερη είναι η διατύπωση αναζήτηση τιμών μέσα στον ταξινομημένο πίνακα. Η αναζήτηση των στοιχείων ενός οποιουδήποτε πίνακα, ταξινομημένου ή όχι, είναι εύκολη υπόθεση: Το 1ο στοιχείο προσδιορίζεται με το δείκτη 1, το 2ο με το δείκτη 2, κ.ο.κ.
Α3. δ. Να εκτελέσετε τις λογικές πράξεις, ώστε να υπολογίσετε την τελική τιμή της έκφρασης.
Πέρα από την τυχαιότητα, δεν φαίνεται να υπάρχει άλλος λόγος το ερώτημα αυτό να αξιολογείται με διπλάσια δυσκολία από τα προηγούμενα.
Α4. α. Να γράψετε τους κανόνες που πρέπει να ακολουθούνται στη χρήση των εμφωλευμένων βρόχων με εντολές ΓΙΑ.
Απαράδεκτο ερώτημα, που σε κάνει να αναρωτιέσαι για πολλοστή φορά για τα κριτήρια σύνθεσης των επιτροπών. Φαντάσου στα μαθηματικά, για 6 μονάδες στις 100 (1,2 στα 20), να υπάρχει το αντίστοιχο ερώτημα: Να γράψετε τους κανόνες που πρέπει να ακολουθούνται στην παραγοντοποίηση μιας αλγεβρικής παράστασης. Οι κανόνες εξετάζονται στην πράξη, όχι στο να τους διατυπώνει ο μαθητής. Κι όπως μου υπενθύμισαν σήμερα μαθητές μου ότι τους είχα διδάξει, ελπίζω ότι δεν θα υπάρξει βαθμολογητής που θα κόψει μονάδες από τη σωστή διατύπωση των ζητούμενων κανόνων που συνοψίζεται στο ότι κάθε «Τέλος_Επανάληψης» ταιριάζει στο κοντινότερο «Για» ή «Όσο» που προηγείται, και τίποτα περισσότερο. Από αυτό, κι απ’ το ότι ο μετρητής του «Για» δεν μπορει να αλλάζει μέσα στην επανάληψη, προκύπτει η φλυαρία των τριών κανόνων του βιβλίου, που, καλοί είναι όταν μαθαίνεις πώς να γράφεις κώδικα, αλλά κανείς, εκτός από την επιτροπή αυτή, δεν διανοήθηκε ποτέ να τους ζητήσει ως θεωρία.
Α4. β, γ και δ…
Η χρήση του όρου Προγραμματιστικό Περιβάλλον είναι γενικότερα λανθασμένη σε όλο το βιβλίο και τον τίτλο του μαθήματος· και είναι και αδόκιμος ο όρος στην επιστημονική κοινότητα γενικότερα. Δυστυχώς, ο υποψήφιος που θέλει να μην χάσει μονάδες «χαζές», είναι αναγκασμένος να τις αποστηθίσει όπως του σερβίρονται, γιανα βρεθεί στην ασφαλή πλευρά της βαθμολόγησης.
Β2. …
Θέμα αυτούσιο από το Τετράδιο Ασκήσεων. Λύση με ΜΕΧΡΙΣ_ΟΤΟΥ είναι λανθασμένη σε κάθε περίπτωση. Σε έναν άλλο κόσμο, όπου η βαθμολόγηση δεν είναι ισοπεδωτική η λύση με ΓΙΑ θα επιβραβευόταν παραπάνω. Προφανώς, όχι με τους τρέχοντες κανόνες του παιχνιδιού.
Θέμα Γ …
Θα προτιμούσα μία σαφέστερη εκφώνηση που θα ξεκαθάριζε ότι ένας λογαριασμός περιλαμβάνει πολλές αγορές ειδών. Περιμένω να μην υπάρξει υποχώρηση στο να γίνει δεκτή, ισότιμα ή εν μέρει, λύση με χρήση πίνακα μεγάλης διάστασης -δεν είμαι, ωστόσο, αισιόδοξος γι’ αυτό. Τέλος, θα ήθελα να υπάρχουν πάντα διευκρινίσεις για το αν απαιτείται ή όχι, έλεγχος εγκυρότητας δεδομένων.
Θέμα Γ …
Θα προτιμούσα μία σαφέστερη εκφώνηση που θα ξεκαθάριζε ότι ένας λογαριασμός περιλαμβάνει πολλές αγορές ειδών. Περιμένω να μην υπάρξει υποχώρηση στο να γίνει δεκτή, ισότιμα ή εν μέρει, λύση με χρήση πίνακα μεγάλης διάστασης -δεν είμαι, ωστόσο, αισιόδοξος γι’ αυτό. Τέλος, θα ήθελα να υπάρχουν πάντα διευκρινίσεις για το αν απαιτείται ή όχι, έλεγχος εγκυρότητας δεδομένων.
Θέμα Δ …
Ναι, δεν είμαστε φιλόλογοι, όμως τα σωστά ελληνικά αποτελούν παράδειγμα για τους μαθητές. Γράφουμε,λοιπόν: Για καθέναν από… Μου άρεσε ότι δεν ζητήθηκε η συγγραφή υποχρεωτικά προγράμματος, απαλλάσσοντας τον υποψήφιο και το διορθωτή από την έγνοια των δηλώσεων μεταβλητών. Η διατύπωση Να διαβάζει το όνομα ενός ιστοτόπου. Αν το όνομα αυτό δεν είναι ένα από τα δέκα ονόματα που έχουν δοθεί, να το ξαναζητά είναι λιγάκι προβληματική. Ο όρος ζητά απαιτεί την εμφάνιση μηνύματος, πριν την αναμονή για ανάγνωση, ή μόνο το δεύτερο; Αν είναι το πρώτο, τότε πώς δικαιολογείται το συνθετικό ξανά-, αφού αρχικά η εκφώνηση λέει μόνο Να διαβάζει χωρίς και όχι Να ζητά να διαβάσει; Τελικά είναι η όχι απαραίτητο το μήνυμα όταν ο έλεγχος εγκυρότητας έχει αποτύχει;
Κι ένα γενικότερο σχόλιο: Για μια ακόμη χρονιά η επιτροπή πετάει στα σκουπίδια το διάβασμα των υποψηφίων και την ενασχόλησή τους και των διδασκόντων, στην τάξη, ή αλλού, με τον τμηματικό προγραμματισμό και τα υποπρογράμματα. Μάλλον, άλλη μια χρονιά, εξαντλήθηκε η έμπνευση των θεματοθετών πιο νωρίς.
Εκφωνήσεις, εδώ.
10/6: Έγινε μικρή ενημέρωση της ανάρτησης