Ανοιχτή Επιστολή στον Υπουργό Παιδείας

Πρότυπο Πειραματικό Γενικό Λύκειο Ηρακλείου
15μελές Μαθητικό Συμβούλιο

Προς
τον κ. Υπουργό Παιδείας & Θρησκευμάτων

Ηράκλειο, 24 Νοεμβρίου 2014

Αξιότιμε κύριε Υπουργέ,

Με αφορμή τις πρόσφατες αντιδράσεις και κινητοποιήσεις σε ολόκληρη την χώρα για τα προβλήματα στη δημόσια εκπαίδευση και τις αλλαγές που επέφερε σε αυτήν ο Νόμος για το «Νέο Λύκειο», τέθηκε και στο σχολείο μας, τη Δευτέρα 3 Νοεμβρίου, το ερώτημα της πραγματοποίησης κατάληψης ως τρόπου διαμαρτυρίας και διεκδίκησης.

Θεωρώντας ότι η απόφαση για μια τέτοια πράξη οφείλει να είναι αποτέλεσμα διεξοδικής συζήτησης, καθώς μια κατάληψη αποτελεί το έσχατο μέσο διαμαρτυρίας στην κλιμάκωση ενός αγώνα, πραγματοποιήσαμε γενική συνέλευση, με σχεδόν καθολική συμμετοχή, όπου και συζητήσαμε τα προβλήματα που μας απασχολούν και τους τρόπους διεκδίκησης της επίλυσης τους.

Στην γενική συνέλευση η σχολική κοινότητα κατέληξε στο συμπέρασμα ότι, ενώ το αποκαλούμενο «Νέο Λύκειο» φαίνεται να έχει σωστές προθέσεις, επιμέρους λεπτομέρειες καθιστούν την εφαρμογή του δυσμενή και άδικη για τους μαθητές, ιδιαίτερα για αυτούς που φοιτούν στη Β’ Λυκείου.

Ένα από τα βασικά αιτήματά μας είναι η μείωση της εξεταστέας ύλης των μαθημάτων. Εξαιτίας της, εμείς οι μαθητές αναγκαζόμαστε να καταφεύγουμε σε φροντιστήρια, δυσκολευόμαστε ιδιαίτερα να αντεπεξέλθουμε στις απαιτήσεις των ενδοσχολικών εξετάσεων και ουσιαστικά ως έφηβοι ξεχνάμε την έννοια του ελεύθερου χρόνου.

Επιπλέον, κατά τη γνώμη των περισσότερων από εμάς, αλλά και καθηγητών, υπάρχει μια μεγάλη ανισορροπία ως προς τον βαθμό δυσκολίας των θεμάτων που υπάρχουν στην Τράπεζα Θεμάτων, παρότι είναι ελεγμένα -υποθέτουμε- και διαβαθμισμένα ως προς την δυσκολία. Η περσινή πρώτη εφαρμογή του θεσμού κατέδειξε ότι η κλήρωση θεμάτων ήταν αλλού ιδιαίτερα ευνοϊκή και αλλού καταδικαστική. Θεωρούμε ότι αυτό επιφέρει ανισότητα, τη στιγμή μάλιστα, που οι βαθμοί μας από όλες τις τάξεις θα μετρήσουν για την εισαγωγή μας στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Επίσης άδικο βλέπουμε τον τρόπο που προσαρμόζονται οι τελικοί βαθμοί των 3 τάξεων, με βάση τα γραπτά των πανελληνίων. Για τους φετινούς τελειόφοιτους, η αντίστοιχη προσαρμογή γίνεται συμμετρικά και για διαφορά μόνο πάνω από 2 μονάδες. Τώρα θα γίνεται για διαφορά πάνω από 1 μονάδα, και όχι συμμετρικά: Αν γράψουμε 15 και έχουμε 19, το 19 μας θα γίνει 16. Όμως αν έχουμε 15 και γράψουμε 19, το 15 θα γίνει μόνο 16, και όχι 18.

Θα ήταν παράλειψη να μην αναφερθούμε στην υποχρέωση να επιλέξουμε ανάμεσα σε 2 ομάδες προσανατολισμού από τη Β’ Λυκείου και 5 στην Γ’ Λυκείου -και, σύμφωνα με τροπολογία σας τώρα στη Βουλή, 6 πλέον- χωρίς να είναι ξεκάθαρο ποια από αυτές είναι η προτιμότερη για την πρόσβασή μας στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, και ταυτόχρονα περιορίζοντας πολύ τις επιλογές για το μηχανογραφικό μας. Θεωρούμε συνετό να επανεξεταστεί το θέμα, με στόχο να έχουμε τουλάχιστον ίδια με τώρα, της φετινής Γ’ Λυκείου, δυνατότητα επιλογών στο μηχανογραφικό μας.

Στο «Νέο Λύκειο» οι ενδοσχολικές εξετάσεις στην Γ’ Λυκείου θα προηγούνται των πανελληνίων, επιλογή, που από όποια πλευρά και να την δει κανείς είναι άστοχη. Θα μας προκαλέσει περισσότερο άγχος, οι επιδόσεις μας δεν θα είναι καλές, διότι όλοι θα είμαστε αφοσιωμένοι στις πανελλήνιες, παραμελώντας αναγκαστικά τις ενδοσχολικές. Όμως, ο ενδεχόμενος χαμηλός βαθμός στο απολυτήριο, μετράει μαζί με την Α’ και Β’ τάξη ως «5ος βαθμός» των πανελληνίων εξετάσεων και επηρεάζει την εισαγωγή μας στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Τέλος, θέλουμε να αναφερθούμε και στα εξής προβλήματα. Το πρώτο είναι πολύ σοβαρό και είναι επιτακτική η ανάγκη για την άμεση αντιμετώπισή του. Χρειαζόμαστε την, κατά το δυνατόν, πιο έγκαιρη δημοσίευση της ύλης των πανελληνίων εξετάσεων της επόμενης χρονιάς, ώστε να έχουμε τη δυνατότητα να προετοιμαζόμαστε από νωρίς. Τώρα δεν γνωρίζουμε ούτε γενικά, οι μαθητές της Β’ Λυκείου, ποια θα είναι η ύλη μας του χρόνου. Το άλλο ζήτημα είναι γενικό και επηρεάζει εδώ και χρόνια τη λειτουργία στα σχολεία σε όλη την Ελλάδα. Είναι η κάλυψη των κενών θέσεων σε όλα τα σχολεία, καθώς κάθε χρόνο περνούν μέρες και μήνες μέχρι να έχουμε όλοι μας σταθερό πλήρες πρόγραμμα, με σταθερούς καθηγητές και τμήματα.

 

Συνοψίζοντας, τα αιτήματά μας είναι:

  • η μείωση της εξεταστέας ύλης,
  • η έγκαιρη ανακοίνωση της εξεταστέας ύλης της Γ’ Τάξης 2015-16 μέσα στο τρέχον σχολικό έτος,
  • η εξισορρόπηση του βαθμού δυσκολίας των θεμάτων,
  • η διόρθωση της προσαρμογής των βαθμών προαγωγής – απόλυσης, ώστε να είναι συμμετρική και προς τα πάνω και προς τα κάτω,
  • η αναδιάταξη των ομάδων προσανατολισμού, με στόχο την διεύρυνση των επιλογών μας στο μηχανογραφικό,
  • η πραγματοποίηση των πανελληνίων εξετάσεων πριν τις ενδοσχολικές,
  • η έγκαιρη κάλυψη των κενών θέσεων που υπάρχουν όσον αφορά τους καθηγητές.

 

Παραμένοντας πιστοί στα δημοκρατικά ιδανικά της χώρας και στον στόχο του Υπουργείου, που είναι η παροχή Παιδείας υψηλού επιπέδου σε όλους, ελπίζουμε ότι τα αιτήματά μας θα εισακουστούν.

Με εκτίμηση,

Οι μαθητές του Πρότυπου Πειραματικού Γενικού Λυκείου Ηρακλείου

Σε μορφή pdf

Αυτή η εργασία έχει άδεια χρήσης Creative Commons -Αναφορά Δημιουργού – Μη Εμπορική Χρήση – Παρόμοια Διανομή4.0.

Κατηγορίες: Ηλεκτρονική έκδοση. Ετικέτες: , , . Προσθήκη στους σελιδοδείκτες.