Στο πλαίσιο του Δικτύου Συνδεδεμένων Σχολείων της UNESCO (ASPnet/ Associated Schools Project Network), το σχολείο μας επέλεξε για τη φετινή χρονιά το θέμα «Άυλη πολιτισμική κληρονομιά: οι εγγραφές της Ελλάδας στον κατάλογο της UNESCO». Έτσι, οι μαθητές που συμμετείχαν στον Όμιλο Γλώσσα και Λογοτεχνία: «Ταξιδεύοντας» …, ασχολήθηκαν με «Εκφάνσεις της παράδοσης από την αρχαιότητα έως σήμερα: συγκεντρώσεις και γιορτές». Κατέγραψαν και παρουσίασαν τοπικές συνταγές και μελέτησαν τον διαχρονικό ρόλο της μουσικής και του χορού στη ζωή του ανθρώπου, με αναφορές στο έργο του Ν. Καζαντζάκη «Βίος και Πολιτεία του Αλέξη Ζορμπά».
Στην πρώτη δράση, ερεύνησαν και κατέγραψαν σε βίντεο τοπικές συνταγές και προϊόντα. Σε συνεργασία με σχολεία από την Τουρκία, Ισπανία και Πολωνία (eTwinning; “Chefs across borders”), παρουσίασαν online τις συνταγές στους εταίρους και έφτιαξαν «πολυεθνικά» μενού με τοπικά προϊόντα και συνταγές της κάθε χώρας. Επίσης, στις συναντήσεις μας με θέμα «Ο πολιτισμός του φαγητού», οι μαθητές ήρθαν σε επαφή με λογοτεχνικά κείμενα και ταινίες που περιγράφουν τη διαδικασία προετοιμασίας του φαγητού και του γιορτινού τραπεζιού (π.χ. «Λωξάντρα» της Μ. Ιορδανίδου, η ταινία «Πολίτικη κουζίνα» κ. ά.). Στη συνέχεια, μέσα από δραστηριότητες δημιουργικής γραφής, οι μαθητές του Ομίλου κατέγραψαν σκέψεις και συναισθήματα που συνδέονται με ιστορίες γύρω από το φαγητό. Με τα ευρήματα των μαθητών από τη συγκεκριμένη δράση, δημιουργήθηκε το ψηφιακό βιβλίο «Φαγητό και ιστορίες».
Στη δεύτερη δράση, οι μαθητές του Ομίλου μελέτησαν σε ομάδες μαζί με τους συμμαθητές τους από τα τμήματα Β1 και Β2, αποσπάσματα από το βιβλίο του Ν.Καζαντζάκη «Βίος και Πολιτεία του Αλέξη Ζορμπά» και τα παρουσίασαν στην ολομέλεια της τάξης. Σε συνεργασία με την υπεύθυνη της Παγκόσμιας Λέσχης Ανάγνωσης έργων του Ν. Καζαντζάκη, κ. Κατερίνα Ζωγραφιστού, συζήτησαν για τη ζωή και το έργο του Καζαντζάκη, καθώς και τους ήρωες που παρουσιάζονται στον «Ζορμπά». Μελέτησαν, επίσης, τον ρόλο του χορού και της μουσικής στο έργο του Καζαντζάκη αλλά και στη ζωή του ανθρώπου διαχρονικά. Εικαστικές δημιουργίες των μαθητών των δύο τμημάτων της Β’ Λυκείου με αφορμή θέματα του συγκεκριμένου έργου – τον χορό και τη μουσική- εμπεριέχονται στην έκδοση του σχολείου με τίτλο «Σμιλεύοντας Λόγο και Γραφή. Μαθητικές Δοκιμές Ποίησης και Πεζογραφίας».
Ειρήνη Κασσωτάκη
Αυτή η εργασία έχει άδεια χρήσης Creative Commons -Αναφορά Δημιουργού – Μη Εμπορική Χρήση – Παρόμοια Διανομή4.0.