Οδηγίες προς εξεταζομένους

Εξετάσεις

Πριν τις εξετάσεις (όταν είναι ιδιαίτερα σημαντικές)

– Ενημερώσου για τα θέματα που συνήθως πέφτουν στις εξετάσεις για να ξέρεις τι πρέπει να προσέξεις περισσότερο. Ρώτησε τους συμμαθητές σου, θυμήσου τα σημεία στα οποία είχε δώσει έμφαση ο καθηγητής στην τάξη, χρησιμοποίησε παλαιότερες εξετάσεις, έντυπα και σημειώσεις.

– Φτιάξε μια λίστα με τα πιθανά θέματα που θα έβαζες αν ήσουν στη θέση του εξεταστή και προσπάθησε να απαντήσεις.

-Μια – δυο μέρες πριν κάνε μια βόλτα στο χώρο των εξετάσεων (αν γίνονται σε τόπο που δεν έχεις επισκεφτεί) για να εξοικειωθείς με το περιβάλλον.
Κοιμήσου αρκετά το βράδυ πριν από τις εξετάσεις ώστε να είσαι ξεκούραστος και με διαύγεια.

-Φρόντισε να φτάσεις νωρίς στο χώρο των εξετάσεων έχοντας μαζί σου όλα όσα θα σου χρειαστούν (στυλό, μολύβι, χάρακα, χαρτομάντιλα, ρολόι, νερό
κ λ π )

Την ώρα των εξετάσεων

-Διάλεξε μια θέση που σε βολεύει ώστε να νιώθεις άνετα. Ανάπνευσε βαθιά και χαλάρωσε το σώμα όσο μπορείς. Σκέψου κάτι που θα μπορούσε να σου φέρει γέλιο.

-Φέρε στο νου σου θετικές σκέψεις όπως: «Είναι φυσικό να αισθάνομαι άγχος.

-Δέχομαι όσο πιο ήρεμα γίνεται αυτό που αισθάνομαι χωρίς να παλεύω για να το αλλάξω. “Όλα θα πάνε καλά» «Δεν χρειάζεται να απαλλαγώ από το άγχος, μπορώ να τα καταφέρω θαυμάσια μαζί με αυτό. Το άγχος μου δίνει ενέργεια και δύναμη» «Είμαι δυνατός, αντιμετωπίζω τις δυσκολίες και τα καταφέρνω».

-Ρίξε πρώτα μια ματιά σε ολόκληρο το φυλλάδιο των εξετάσεων για να πάρεις μια ιδέα για όλα τα θέματα. Αν έχεις απορίες ρώτησε τους εξεταστές για διευκρινήσεις.

-Διάβασε προσεκτικά την κάθε ερώτηση για να καταλάβεις με ακρίβεια τι είναι αυτό που σου ζητείται. Να είσαι συνοπτικός. Ανάπτυξε με ακρίβεια μόνο τα κύρια σημεία του θέματος χωρίς περιττά στοιχεία. Μη γράφεις με αόριστο τρόπο ό,τι γνωρίζεις σχετικά με το θέμα. Δώσε ξεκάθαρες, σαφείς και άμεσες απαντήσεις.

-Για να μην κολλήσεις στα δύσκολα θέματα και χάσεις πολύτιμο χρόνο απάντησε πρώτα στις εύκολες ερωτήσεις. Άφησε τα δύσκολα για το τέλος.
Χρησιμοποίησε το «πρόχειρο» Πριν αρχίσεις το γράψιμο σημείωσε λέξεις και έννοιες κλειδιά που σου έρχονται στο νου σχετικά με τα θέματα. Αργότερα ξεκαθάρισε τη σειρά με την οποία θα χρησιμοποιήσεις τις πληροφορίες που έχεις στο πρόχειρο για να αναπτύξεις ολοκληρωμένα το κάθε θέμα και αν χρειάζεται να καταλήξεις σε κάποιο συμπέρασμα.

-Μην προσπαθήσεις να φύγεις από τους πρώτους. Φρόντισε να σου μείνει χρόνος για να διορθώσεις απροσεξίες.

-Πρόσεξε ώστε το γραπτό σου να είναι ευανάγνωστο, χωρίς ορθογραφικά, γραμματικά και συντακτικά λάθη.

Αν η μορφή των ερωτήσεων είναι multiple choice

-Διάβαζε πάντοτε όλες τις επιλογές αργά και προσεκτικά ακόμη και όταν η πρώτη ή η δεύτερη σου φαίνονται σωστές. Απόκλεισε πρώτα τις λανθασμένες επιλογές και μετά επέλεξε τη σωστή.

-Αν χρειαστεί ξαναδιάβασε την ερώτηση.

-Μην κάνεις δικές σου ερμηνείες και προεκτάσεις μείνε με συνέπεια στα ακριβή στοιχεία που σου δίνει το τεστ.

-Αν δύο επιλογές συμπίπτουν ή εννοούν ακριβώς το ίδιο πράγμα είναι πολύ πιθανόν να είναι και οι δύο λάθος.

-Αν δύο επιλογές μοιάζουν πολύ ή είναι αντίθετες τότε η σωστή απάντηση είναι μια από αυτές τις δύο.

-Υπογράμμισε και πρόσεξε το νόημα που έχουν στην πρόταση λέξεις όπως: πάντοτε, ποτέ, όλα, μερικές φορές, δεν, ούτε, μόνο, κανένα. αυτές τις λέξεις.

-Συσχέτισε αν μπορείς κάποια λέξη κλειδί της ερώτησης με κάποια λέξη κλειδί στις απαντήσεις.

-Μην αμφισβητείς την πρώτη απάντηση που έδωσες χωρίς ιδιαίτερο λόγο εκτός και αν στην αρχή είχες παρανοήσει την ερώτηση ή συνάντησες πραγματικά στοιχεία που αποδεικνύουν ότι η πρώτη απάντηση ήταν λανθασμένη. Μην αλλάξεις την πρώτη σου επιλογή ακολουθώντας κάποιο προαίσθημα γιατί αυτό συχνά οφείλεται στο άγχος
Μελέτη και ψυχοσωματική ισορροπία
-Άφησε να περάσει μία περίπου ώρα μετά από το φαγητό πριν αρχίσεις το διάβασμα.

-Άφησε να περάσει μια περίπου ώρα μετά από τη μελέτη πριν κοιμηθείς
.
-Μη διαβάζεις συνεχόμενα πάνω από μία ώρα. Κάνε συχνά διαλείμματα αλλάζοντας παραστάσεις, απομακρύνσου για λίγο από το χώρο διαβάσματος και κάνε κάτι που σε ευχαριστεί.

-Φτιάξε ένα πρόγραμμα μελέτης και προσπάθησε να το τηρήσεις χωρίς να παρασύρεσαι από άσχετες προκλήσεις (τηλεόραση, παρέα, ταινίες κλπ).
-Αν την ώρα της μελέτης διασπάται η προσοχή σου και σκέπτεσαι άλλα πράγματα μην προσπαθείς με το ζόρι να συγκεντρωθείς. Αντί να καταπιέζεις τον εαυτό σου χαλάρωσε και δοκίμασε με ψυχραιμία και αυτοσεβασμό να συγκεντρώσεις την προσοχή σου και πάλι. Αν σε βοηθά επαναλάμβανε μέσα σου μια θετική λέξη όπως «συγκέντρωση», «επιστροφή», «συμμετοχή». Η προσοχή σου θα επιστρέψει από μόνη της στο βιβλίο.
-Αν δεν έχεις όρεξη για μελέτη κάνε κάτι άλλο που σε ευχαριστεί και προσπάθησε αργότερα. Αν είσαι κουρασμένος, αγχωμένος, ταραγμένος, μπερδεμένος ή αφηρημένος δεν μπορείς να αποδώσεις. Είναι σημαντικό να προσπαθείς χαρούμενα. Αν «σέρνεσαι» η μελέτη δεν θα είναι εποικοδομητική. Το να καταπιέζεις τον εαυτό σου να μελετήσει όταν το μυαλό σου πετάει σε άλλα πράγματα δεν αποδίδει.
-Τα ευχάριστα διαλείμματα δεν είναι χάσιμο χρόνου αλλά προϋπόθεση της δημιουργικής μελέτης. Η ξεκούραση και η μετρημένη διασκέδαση ακόμη και σε περιόδους εξετάσεων είναι απαραίτητες. Αν νιώθεις καλά και είσαι ξεκούραστος θα έχεις την κατάλληλη διαύγεια και την εγρήγορση για να αφομοιώνεις σωστά.

– Γράψε σε ένα χαρτί τους προσωπικούς λόγους για τους οποίους θέλεις να μελετήσεις. Τι σου προσφέρει σε προσωπικό επίπεδο η μελέτη;

– Εκμεταλλεύσου όλες τις ώρες της ημέρας για να μελετάς ή να περνάς ευχάριστα. Ποτέ μη στενοχωριέσαι για το χρόνο που χάθηκε.
-Μην κρίνεις αυστηρά τον εαυτό σου και απογοητεύεσαι επειδή δεν αφομοιώνεις με το ρυθμό που θα ήθελες.
-Μην έχεις υπερβολικές απαιτήσεις από τον εαυτό σου. Κάνε με ηρεμία και νηφαλιότητα το καλύτερο που μπορείς
-Αναγνώρισε και δέξου με αυτοσεβασμό ότι μερικές φορές βαριέσαι και δεν έχεις καμιά όρεξη για μελέτη.
-Αν νιώθεις μοναξιά δοκίμασε να μελετάς σε κάποια βιβλιοθήκη ή μαζί με κάποιο άλλο μαθητή που μπορείς να συνεργαστείς.

-Φτιάξε ένα κολάζ που να δείχνει αυτά που θέλεις να πετύχεις στη στο μέλλον.

-Βάλε φωτογραφίες με αυτά που θα ήθελες να έχεις (σπίτι, παιδί, αυτοκίνητο), αυτά που θα ήθελες να κάνεις (σπορ, ταξίδια, χορό), και πρόσθεσε ανάμεσα στις φωτογραφίες λέξεις και προτάσεις που εκφράζουν θετικές σκέψεις όπως : «Αξιοποιώ τις δυνάμεις που κρύβονται μέσα μου», «Το διάβασμα ανοίγει προοπτικές στη ζωή μου», «Αντιμετωπίζω τις δυσκολίες με ψυχραιμία», «Αυτοπεποίθηση», «Δυναμισμός», «Αυτοσυγκέντρωση».

-Καθημερινά πρόσφερε στον εαυτό σου κάποιο μικρό δώρο σαν επιβράβευση για την προσπάθειά του. Υποσχέσου στον εαυτό σου ένα μεγαλύτερο δώρο όταν θα έχεις πετύχει το στόχο σου.

-Κλείσε τα μάτια, χαλάρωσε και φαντάσου πως θα είναι ο εαυτός σου μετά την επιτυχία. Νιώσε τα θετικά αισθήματα που συνοδεύουν την επιτυχία.
Πως αντιμετωπίζουμε το μαθητή που
πρόκειται να δώσει εξετάσεις.
– Ενισχύουμε το παιδί με θετικά μηνύματα. Δεν το διαβεβαιώνουμε ότι είμαστε σίγουροι για την επιτυχία του. Εξηγούμε ότι εκτιμάμε την προσπάθειά του και όχι το τελικό αποτέλεσμα. Το βοηθάμε να καταλάβει ότι ακόμη και αν αποτύχει θα συνεχίσουμε να τα αγαπάμε το ίδιο. Τα βοηθάμε να αντιμετωπίζει ψύχραιμα και νηφάλια την αποτυχία.
– Υπογραμμίζουμε στο παιδί ότι οι εξετάσεις δεν κρίνουν την αξία του ως πρόσωπο ούτε και προσδιορίζουν απόλυτα το μέλλον του.
– Δεν μεταφέρουμε το άγχος μας στο παιδί. Φροντίζουμε όσο μπορούμε να υπάρχει μια ευχάριστη και ειρηνική ατμόσφαιρα στο σπίτι
– Μιλάμε στο παιδί για τις δικές μας δυσκολίες και αποτυχίες. Του εξηγούμε ότι είναι σημαντικό να προσπαθούμε όσο μπορούμε να πετύχουμε τους στόχους μας. Όμως πολλές φορές στη ζωή οι δυσκολίες και οι αποτυχίες ανοίγουν το δρόμο προς την επιτυχία.
– Αν παραμελεί το διάβασμα το προτρέπουμε να διαβάσει με ευγένεια και σεβασμό και όχι με εκβιασμούς, αυστηρές κριτικές και καταστρεπτικές προβλέψεις.
– Δεν πιέζουμε το παιδί να μελετά συνεχώς. Το προτρέπουμε να κάνει συχνά διαλλείματα ώστε να ξεκουράζετε και να βγαίνει σύντομες βόλτες με τους φίλους του ώστε να αλλάζει παραστάσεις και να εκτονώνεται.
– Δείχνουμε έμπρακτα ότι είμαστε διατεθειμένοι να στηρίξουμε το παιδί με τον τρόπο που το χρειάζεται και όχι με τον τρόπο που εμείς νομίζουμε..
– Δεν προσκολλόμαστε στο παιδί αλλά φροντίζουμε να έχουμε προσωπική ζωή ώστε να μην εξαρτάμε ολοκληρωτικά την ισορροπία και την ευτυχία μας από αυτό.
– Δεν το συγκρίνουμε με τα αδέρφια του ή συγγενικά πρόσωπα ή φίλους που έχουν περάσει σε ανώτατες σχολές.
– Δεν συζητάμε μπροστά στο παιδί με τρίτους για τις επιδόσεις του.
– Ανταμείβουμε με κάποιο δώρο την προσπάθεια του παιδιού και όχι το αποτέλεσμα.

Ετικέτες: , , , , , ,

Οδηγίες προς Αναγνώστες

Εποικοδομητική Μελέτη.
Στρατηγικές για καλύτερη αφομοίωση και απομνημόνευση
www.psyche.gr/psystudy.htm

«Δούλεψε έξυπνα
όχι σκληρά»


Διάβασμα – Μελέτη

-Πριν αρχίσεις να διαβάζεις αναλυτικά το κείμενο που σε ενδιαφέρει αφιέρωσε λίγα λεπτά για να διαμορφώσεις μια γενική εικόνα.

-Για να αξιοποιήσεις το διαθέσιμο χρόνο σου όσο πιο παραγωγικά γίνεται φτιάξε ένα χρονοδιάγραμμα μελέτης ξεκαθαρίζοντας πόσο χρόνο μπορείς να αφιερώσεις σε κάθε κεφάλαιο. Στην πορεία μπορείς να αλλάξεις το χρονοδιάγραμμα για να το προσαρμόσεις στις ανάγκες σου.

-Διάβασε όλη την ύλη χωρίς παραλείψεις. Δώσε ιδιαίτερη προσοχή σε τυχόν υποσημειώσεις, πίνακες και διαγράμματα.

-Μοίρασε την ύλη σε μικρές ενότητες.

-Κατάλαβε με το δικό σου τρόπο την κεντρική ιδέα κάθε παραγράφου.

-Ξεκαθάρισε πια είναι τα σημαντικά σημεία και αφιέρωσέ τους ιδιαίτερη προσοχή.

-Φέρε στη μνήμη σου ότι γνωρίζεις από προηγούμενες μελέτες σου σχετικά με το θέμα.

-Μάθε και εξάσκησε την τεχνική της υπογράμμισης. Υπογράμμισε με διάφορα χρώματα λέξεις κλειδιά και φράσεις που θα σε βοηθήσουν στις επαναλήψεις να ξαναφέρεις στη μνήμη σου τα κύρια σημεία.

-Σταμάτα το διάβασμα σε τακτά διαστήματα και φέρνε στη μνήμη σου αυτά που διάβασες. Έκφρασε με δικά σου λόγια αυτό που έχεις καταλάβει. Άλλο πράγμα είναι να νομίζεις ότι έμαθες κάτι και άλλο να μπορείς να το εκφράσεις προφορικά ή γραπτά.

-Φτιάξε ένα νοητό χάρτη με τα στοιχεία που μπορείς να θυμηθείς.

-Κάνε όσο περισσότερους συσχετισμούς μπορείς ανάμεσα σε ιδέες και έννοιες.

-Σύγκρινε διαφορετικά στοιχεία, φτιάξε νοηματικές ενότητες, συσχέτισε τις έννοιες του κειμένου μεταξύ τους αλλά και με άλλες έννοιες που έχεις διαβάσει σε άλλα κείμενα. Οργάνωσε και ξαναοργάνωσε τα δεδομένα.

-Το βασικό κλειδί της μάθησης είναι η επανάληψη. Όσο περισσότερες φορές διαβάζεις μια πληροφορία τόσο περισσότερες πιθανότητες έχεις να την απομνημονεύσεις. Όποτε σου δίνεται η ευκαιρία κάνε συστηματικές επαναλήψεις.

-Μάθε και εξάσκησε την τεχνική των σημειώσεων. Το συμμάζεμα και η οργάνωση της ύλης με πίνακες και διαγράμματα βοηθούν στην αφομοίωση και την απομνημόνευση.

-Βάλε ερωτήσεις στον εαυτό σου σχετικά με τα βασικά σημεία του κειμένου.

-Διατύπωσε τις απαντήσεις με δικά σου λόγια και επαλήθευσέ τις ανατρέχοντας στο κείμενο. Αν δεν μπορείς να απαντήσεις διάβασε το από την αρχή.

-Αυτό που δεν καταλαβαίνεις συχνά οφείλεται σε κενά που έχεις από προηγούμενα μαθήματα. Το να διαβάζεις ξανά και ξανά ένα δύσκολο κείμενο δεν ωφελεί. Για να λύσεις τις απορίες σου είναι καλύτερα να κοιτάξεις στις σημειώσεις σου ή σε προηγούμενα κεφάλαια ή σε άλλα βιβλία. Αν είναι δυνατόν ρώτησε τον καθηγητή ή τους συμμαθητές σου.

-Σημείωσε τα δύσκολα και σημαντικά στοιχεία (ημερομηνίες, λίστες ονομάτων, κανόνες, μαθηματικούς τύπους) σε μικρές έγχρωμες κάρτες. Έχε τις κάρτες πάντα μαζί σου και ρίχνε τους μια ματιά όταν έχεις ελεύθερο χρόνο.

Εάν επεξεργαστείς καλά τις πληροφορίες και τις συνδέσεις με άλλα δεδομένα που ήδη υπάρχουν στο νου σου διευκολύνεις την αποθήκευσή τους στην μακροπρόθεσμη μνήμη (Long Term Memory) η οποία είναι στερεή και ανθεκτική στο πέρασμα του χρόνου. Εάν συνεχίσεις να ανανεώνεις τις πληροφορίες με επαναλήψεις και συνδέσεις με άλλα νοητικά δεδομένα δεν θα τις ξεχάσεις ποτέ. Αν δεν αποθηκευτούν οι πληροφορίες στη μακροπρόθεσμη μνήμη σε ένα εικοσιτετράωρο θα έχεις ξεχάσει το 80% από όσα έμαθες.

-Σκέψου με ποιο τρόπο αυτό που διαβάζεις μπορεί να έχει κάποια εφαρμογή στην καθημερινή ζωή. Συσχέτισε τις πληροφορίες με προσωπικές σου απόψεις και με τα δικά σου ενδιαφέροντα. Βρες ένα προσωπικό νόημα σε αυτό που διαβάζεις.

-Αν μπορούσες να μιλήσεις προσωπικά στον συγγραφέα τι θα ήθελες να τον ρωτήσεις ή τι κριτική θα του έκανες;

-Με ποιο τρόπο θα μπορούσες να παρουσιάσεις την ύλη που διάβασες σε άλλους μαθητές ώστε να τους κινήσεις το ενδιαφέρον και να τους ενθουσιάσεις.

-Ανάτρεξε σε κάποιο λεξικό ή στο κατάλληλο κεφάλαιο για να καταλάβεις το ακριβές νόημα των καινούργιων όρων και εννοιών. Αν εξοικειωθείς με τις νέες λέξεις δεν θα «ξανακολλήσεις» την επόμενη φορά που θα τις συναντήσεις

-Χρησιμοποίησε την υπερβολή για να βοηθήσεις την απομνημόνευση.

-Πριν τελειώσεις το διάβασμα γράψε σε λίγες γραμμές αυτό που κατάλαβες με τόσο απλό τρόπο που θα μπορούσε να το καταλάβει ακόμη και ένα παιδάκι που δεν έχει πάει ακόμη σχολείο.

-Συζήτησε με συμμαθητές σου τα θέματα που διαβάζεις.

-Καθώς επεξεργάζεσαι τις σημειώσεις σου αφιέρωσε λίγο χρόνο για να προβλέψεις πιθανές ερωτήσεις εξετάσεων.

-Κάνε αλλαγές στο χώρο, τη μέθοδο και την ύλη που μελετάς για να ανανεώνεσαι.

-Μια τεχνική που βοηθά πολύ ένα συμμαθητή σου μπορεί να μην λειτουργεί σε σένα.

-Διαμόρφωσε το προσωπικό σου στυλ μελέτης. Διαπίστωσε στην πράξη τις τεχνικές που σου πάνε καλύτερα. Κράτησε αυτό που ταιριάζει στην ιδιοσυγκρασία σου.

Ετικέτες: , , , , ,

Guardian: Το Facebook παρακολουθεί όλους τους επισκέπτες, κατά παράβαση των νόμων της Ε.Ε.

Το Facebook παρακολουθεί το web browsing όλων όσων επισκέπτονται μια σελίδα στο site του, ακόμα και αν δεν έχουν λογαριασμό σε αυτό, ή έχουν επιλέξει το «opt out» όσον αφορά στην παρακολούθηση (εντός της Ε.Ε.) , έδειξε έρευνα που ζητήθηκε από την αρμόδια υπηρεσία προστασίας δεδομένων του Βελγίου, όπως αναφέρεται σε δημοσίευμα του Guardian.

Η σχετική αναφορά προέρχεται από ερευνητές του ICRI και του τμήματος Ασφάλειας Υπολογιστών και Βιομηχανικής Κρυπτογραφίας του Πανεπιστημίου του Leuven, καθώς και του τμήματος Smit (ΜΜΕ, πληροφορίας και τηλεπικοινωνιών) του Vrije Universiteit Brussels και ζητήθηκε μετά από προηγούμενη αναφορά περί παραβίασης της ευρωπαϊκής νομοθεσίας από την πολιτική ιδιωτικότητας του Facebook.

Οι ερευνητές υποστηρίζουν ότι το Facebook παρακολουθεί/ ανιχνεύει τη δραστηριότητα υπολογιστών χρηστών χωρίς τη συναίνεσή τους, είτε είναι συνδεδεμένοι στο Facebook είτε όχι, και ακόμη και αν δεν είναι εγγεγραμμένοι χρήστες, ή αν έχουν επιλέξει να κάνουν opt out- για σκοπούς στοχευμένης διαφήμισης.

Το ζήτημα έχει να κάνει με τη χρήση social plugins, όπως το «like» που βρίσκεται πλέον σε πάνω από 13 εκατ. ιστοσελίδες, περιλαμβανομένων sites κυβερνητικών υπηρεσιών ή υγείας. Το Facebook , σημειώνεται, τοποθετεί cookies στους υπολογιστές εάν επισκεφθούν κάποια σελίδα στο domain του (facebook.com), περιλαμβανομένων fan pages ή άλλων σελίδων που δεν απαιτούν λογαριασμό Facebook για να τις επισκεφθεί κανείς.

Όταν ένας χρήστης επισκέπτεται ένα «τρίτο» site που φέρει κάποιο από αυτά τα plugins, τότε ακολουθεί ανίχνευση και αποστολή tracking cookies πίσω στο Facebook, ακόμα και αν ο χρήστης δεν αλληλεπιδράσει με το like, το Facebook login ή άλλη παρόμοια επέκταση, σημειώνεται στο δημοσίευμα.

Σύμφωνα με τον νόμο της Ε.Ε., πρότερη συναίνεση πρέπει να δοθεί πριν τη χρήση ενός cookie ή την παρακολούθηση, εκτός και αν είναι απαραίτητο είτε για την απαιτούμενη διασύνδεση ή για την παροχή μιας υπηρεσίας που απαιτείται συγκεκριμένα από τον χρήστη. Βάσει του ίδιου νόμου απαιτείται από τις ιστοσελίδες να ενημερώνουν τους χρήστες κατά την πρώτη τους επίσκεψη σε ένα site για τη χρήση cookies, και να ζητείται συναίνεση.

Σημειώνεται ότι cookie είναι ένα μικρό αρχείο που αποθηκεύεται στον υπολογιστή ενός χρήστη από μια ιστοσελίδα το οποίο αποθηκεύει settings, προηγούμενες δραστηριότητες και άλλες μικρές πληροφορίες που απαιτούνται από το site. Αποστέλλονται στη σελίδα σε κάθε επίσκεψη και ως εκ τούτου μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την αναγνώριση του υπολογιστή ενός χρήστη και την παρακολούθηση των κινήσεών του στο Web.

Όπως σημειώνεται στο δημοσίευμα, ακόμα και αν γίνεται επιλογή για opt out από το «συμπεριφορικό tracking» (behavioural tracking) το Facebook εγκαθιστά νέο cookie σε υπολογιστές χρηστών οι οποίοι δεν παρακολουθούνταν (tracking) στο παρελθόν. Τις διαπιστώσεις αυτές επιβεβαίωσε και το Στίβεν Ένγκλχαρντ, ερευνητής του Princeton University.

Ετικέτες: , , ,

Νέα σελίδα στο «κυνήγι» των βαρυτικών κυμάτων

nea-selida-sto-kunigi-ton-barutikon-kumaton

Ένα αιώνα μετά τη διατύπωση της Γενικής Θεωρίας της Σχετικότητας, Αμερικανοί επιστήμονες ελπίζουν πως η τεχνική που έχουν στα σκαριά θα τους δώσει τη δυνατότητα να ανιχνεύσουν για πρώτη φορά βαρυτικά κύματα, κι έτσι να επιβεβαιώσουν τη μοναδική πρόβλεψη του Άλμπερτ Αϊνστάιν που δεν έχει επαληθευτεί πειραματικά μέχρι σήμερα. Γι’ αυτό τον σκοπό οι επιστήμονες, οι οποίοι ανήκουν στην κοινοπραξία North American Nanohertz Observatory for Gravitational Waves (NANOGrav), εξασφάλισαν χρηματοδότηση 14,5 εκατ. δολαρίων από το Εθνικό Ίδρυµα Επιστήµης (NSF) στις ΗΠΑ, ώστε να δημιουργήσουν και να λειτουργήσουν για μία πενταετία ένα εξειδικευμένο ερευνητικό κέντρο.

Το κέντρο ονομάζεται NANOGrav Physics Frontiers Center (PFC) και στόχος του είναι να εντοπίσει βαρυτικά κύματα χαμηλής συχνότητας, δηλαδή διαταραχές στο χωροχρονικό συνεχές που, όπως προβλέπει η Γενική Θεωρία της Σχετικότητας, προκαλούνται από βίαια συμπαντικά φαινόμενα στα οποία παίρνουν μέρος ουράνια σώματα με εξαιρετικά μεγάλη μάζα. Οι επιστήμονες υποστηρίζουν πως θα ανιχνεύσουν τέτοιες διαταραχές από τα «αποτυπώματα» που αυτές αφήνουν σε ραδιοπαλμούς οι οποίοι φθάνουν στη Γη προερχόμενοι από πάλσαρ.

«Πλέον έχουμε όλοι συνηθίσει να βλέπουμε εντυπωσιακές εικόνες του σύμπαντος από το διαστημικό τηλεσκόπιο Hubble», λέει ο καθηγητής αστρονομίας του πανεπιστημίου Κορνέλ Τζέιμς Κορντ στο σάιτ του ιδρύματος, το οποίο συμμετέχει στην κοινοπραξία. «Τέτοιες εικόνες είναι η αποκορύφωση τεσσάρων αιώνων αστρονομικών παρατηρήσεων, που ξεκίνησαν από τον Γαλιλαίο και το τηλεσκόπιό του, με το οποίο είδε για πρώτη φορά ουράνια αντικείμενα αόρατα στο γυμνό μάτι».

Έκτοτε, για τη μελέτη του σύμπαντος έχει χρησιμοποιηθεί όλο το φάσμα της ηλεκτρομαγνητικής ακτινοβολίας, οδηγώντας σε εντυπωσιακές ανακαλύψεις. «Το ίδιο θα συμβεί και με τα βαρυτικά κύματα, τα οποία είναι θεμελιωδώς διαφορετικά από το ορατό φως, τα ραδιοκύματα ή τις ακτίνες Χ», προσθέτει ο Κορντ. «Από τη στιγμή που θα έχουμε στα χέρια μας μια τεχνική ανίχνευσής τους, θα ξεκινήσει μία νέα εποχή για την αστρονομία. Έτσι, για παράδειγμα, θα μάθουμε περισσότερες λεπτομέρειες για το πώς τα ζεύγη από μαύρες τρύπες στροβιλίζονται μεταξύ τους, ή θα λύσουμε ερωτηματικά που αφορούν το πρώιμο σύμπαν».

Τα βαρυτικά κύματα που έχουν στο «στόχαστρο» οι επιστήμονες χαρακτηρίζονται από τόσο μεγάλα μήκη κύματος –μεγαλύτερα από τις διαστάσεις του ηλιακού μας συστήματος- που δεν θα μπορούσαν να καταγραφούν από κανέναν επίγειο ανιχνευτή. Ευτυχώς για τους επιστήμονες, η φύση έχει προνοήσει, παρέχοντάς τους ως ανιχνευτικό εργαλείο τους πάλσαρ – αστέρες νετρονίων που περιστρέφονται με μεγάλη ταχύτητα και έχουν βαφτισθεί «φάροι του διαστήματος», καθώς εκπέμπουν ραδιοσήματα με τη μορφή παλμών εντυπωσιακά σταθερής συχνότητας.

Καθώς τα βαρυτικά κύματα διαδίδονται στον χωρόχρονο, επηρεάζουν τη χρονική στιγμή άφιξης των ραδιοπαλμών στη Γη. Έτσι, οι ερευνητές φιλοδοξούν να μετρήσουν αυτές τις απειροελάχιστες χρονικές μεταβολές, επιβεβαιώνοντας επομένως για πρώτη φορά την ύπαρξη των βαρυτικών κυμάτων. Αν και οι διακυμάνσεις δεν αναμένεται να ξεπερνούν τα λίγα δισεκατομμυριοστά του δευτερολέπτου, η αμερικανική ομάδα ελπίζει πως θα τα καταφέρει, αφού θα «επιστρατεύσει» γι’ αυτό τον σκοπό τα δύο πιο ευαίσθητα τηλεσκόπια στον κόσμο – το Παρατηρητήριο Arecibo στο Πουέρτο Ρίκο και το Τηλεσκόπιο Green Bank από το Εθνικό Παρατηρητήριο Ραδιοαστρονομίας, στη Δυτική

Ετικέτες: , , ,

Την 7η θέση κατέκτησε η ομάδα της Εκπαιδευτικής Αναγέννησης, στην Παγκόσμια Ολυμπιάδα Ρομποτικής

Την 7η θέση κατέκτησε η ομάδα της Εκπαιδευτικής Αναγέννησης, στην Παγκόσμια Ολυμπιάδα Ρομποτικής, με θέμα το Διάστημα, που πραγματοποιήθηκε στo Σότσι της Ρωσίας από τις 21 έως τις 23 Νοεμβρίου 2014.

Η ομάδα μας, έχοντας κατακτήσει για δεύτερη συνεχή χρονιά την 1η θέση στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Εκπαιδευτικής Ρομποτικής, εκπροσώπησε και φέτος τη χώρα μας στην Παγκόσμια Ολυμπιάδα Ρομποτικής. Στο διαγωνισμό συμμετείχαν 390 ομάδες από 47 χώρες.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η κατηγορία open στην οποία συμμετείχαμε θεωρείται ιδιαίτερα απαιτητική, καθώς σε αυτήν λαμβάνουν μέρος και άτομα μεγαλύτερης ηλικίας, όπως φοιτητές Πανεπιστημίων, ακόμη και επαγγελματίες, από όλον τον κόσμο.

Υπεύθυνος για την προετοιμασία της ομάδας ήταν ο καθηγητής Πληροφορικής και Αναπληρωτής Διευθυντής του Λυκείου κύριος Δημήτριος Μωραΐτης.

Ετικέτες: , , ,

3ο βραβείο στον 20ο Πανελλήνιο Μαθητικό Διαγωνισμό Αστρονομίας και Διαστημικής 26-03-15

O μαθητής της β΄ Γυμνασίου Πολυχρόνης-Άγγελος Λεονταράκης κατέκτησε το 3ο βραβείο στην τρίτη φάση («Ίππαρχος») του 20ου Πανελλήνιου Μαθητικού Διαγωνισμού Αστρονομίας και Διαστημικής, έχοντας περάσει επιτυχώς τις δύο πρώτες φάσεις του διαγωνισμού.
Ο διαγωνισμός πραγματοποιήθηκε στο Αμφιθέατρο του Οικονομικού Τμήματος του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, στο Βόλο, το Σάββατο 14 Μαρτίου 2015.

Ο μαθητής μας, ύστερα από τη μεγάλη αυτή επιτυχία του, προκρίθηκε στην τέταρτη φάση («Πτολεμαίος») του διαγωνισμού που θα πραγματοποιηθεί τον Απρίλιο 2015. Σημειώνουμε ότι οι τέσσερις πρώτοι της επόμενης φάσης θα λάβουν μέρος στη θερινή προετοιμασία, η οποία θα τους οδηγήσει στην 9η Διεθνή Ολυμπιάδα Αστρονομίας-Αστροφυσικής που θα πραγματοποιηθεί στην Ινδονησία.

Ετικέτες: , , ,

3η Ανακοίνωση – 2ου Πανελλήνιου Συνεδρίου Ελεύθερου Λογισμικού στην Εκπαίδευση

2ο πανελλήνιο συνέδριο για το Ελεύθερο Λογισμικό / Λογισμικό Ανοικτού Κώδικα (ΕΛ/ΛΑΚ) στην Εκπαίδευση

Χανιά, 8 έως 10 Μαΐου 2015

Υπό την Αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, έγγραφο: 151687/Γ2/23-09-2014

Σκοπός του συνεδρίου είναι η προώθηση κι ανάπτυξη του ΕΛ/ΛΑΚ στην εκπαίδευση και στην ελληνική επιστημονική κοινότητα ώστε να αξιοποιηθεί κριτικά και δημιουργικά σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης.

Αφίσα

http://www.foss4edu.gr/

Ετικέτες: , , ,

4η Ανακοίνωση του 9ου Συνεδρίου Καθηγητών Πληροφορικής

4η Ανακοίνωση

9ου Πανελλήνιου Συνεδρίου Καθηγητών Πληροφορικής

Η Πανελλήνια Ένωση Καθηγητών Πληροφορικής (Π.Ε.ΚΑ.Π.) και το Παράρτημα Π.Ε.ΚΑ.Π. Δυτικής Μακεδονίας διοργανώνουν σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας (Παιδαγωγική Σχολή και Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής & Τηλεπικοινωνιών), το Τ.Ε.Ι. Δυτικής Μακεδονίας (Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής και Τμήμα Ψηφιακών Μέσων & Επικοινωνίας) και την Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε. (Παράρτημα Δυτικής Μακεδονίας) το:

Αντικείμενο

Οι ψηφιακές τεχνολογίες και οι καινοτόμες δράσεις είναι σήμερα δύο αλληλένδετες έννοιες και αποτελούν απαραίτητα εργαλεία για την οικονομική ανάπτυξη και την εκπαίδευση, τη διδασκαλία και τη μάθηση, την επικοινωνία και την κοινωνική δικτύωση. Στο πλαίσιο αυτό η εκπαιδευτική κοινότητα καλείται να τις διαχειριστεί αποδοτικά και αποτελεσματικά ώστε να συμβάλλει καθοριστικά στη βελτίωση της εκπαίδευσης και στην ανάπτυξη της χώρας, που είναι σήμερα λόγω της οικονομικής κρίσης το κύριο ζητούμενο.

Σκοπός του συνεδρίου είναι να προσφέρει ένα δημόσιο βήμα ώστε να αναδειχθούν και συζητηθούν όλα τα θέματα σε σχέση με τη διδασκαλία και τη διδακτική της Πληροφορικής και αφορούν:

  • στις ψηφιακές τεχνολογίες και τα πλεονεκτήματα που προσφέρουν στην εκπαιδευτική διαδικασία
  • στις καινοτόμες παιδαγωγικές πρακτικές που εμπεριέχουν και προωθούν νέες αντιλήψεις για την εκπαίδευση όσον αφορά στην αλλαγή στάσεων, στην εφαρμογή νέων διδακτικών προσεγγίσεων και στη χρήση νέων διδακτικών μέσων και στην τόνωση της αξιοποίησης των ψηφιακών δεξιοτήτων από τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές.

Στόχος του συνεδρίου είναι να ενθαρρύνει και να προωθήσει την επικοινωνία και την ανάπτυξη ουσιαστικού και παραγωγικού διαλόγου μεταξύ εκπαιδευτικών της Πληροφορικής, στελεχών της εκπαίδευσης, επιστημόνων και ερευνητών και γενικότερα όλων όσων ενδιαφέρονται για τα ζητήματα της Πληροφορικής στην εκπαιδευτική διαδικασία.

Ετικέτες: , , ,

3η Ανακοίνωση του 9ου Συνεδρίου της ΠΕΚΑΠ

3opekap

 

Η Πανελλήνια Ένωση Καθηγητών Πληροφορικής (Π.Ε.ΚΑ.Π.) και το Παράρτημα Π.Ε.ΚΑ.Π. Δυτικής Μακεδονίας διοργανώνουν σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας (Παιδαγωγική Σχολή και Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής & Τηλεπικοινωνιών), το Τ.Ε.Ι. Δυτικής Μακεδονίας (Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής και Τμήμα Ψηφιακών Μέσων & Επικοινωνίας) και την Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε. (Παράρτημα Δυτικής Μακεδονίας) το:

9ο Πανελλήνιο Συνέδριο Καθηγητών Πληροφορικής με θέμα: «Η Πληροφορική στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση – Καινοτόμες Παιδαγωγικές Πρακτικές». Το συνέδριο θα διεξαχθεί από 24 έως 26 Απριλίου 2015 στην πόλη της Καστοριάς και τελεί υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων (Αρ. Πρωτ. 183716/Δ2/13-11-2014).

 

Σημαντικές Ημερομηνίες

• Λήξη υποβολής εργασιών 31 Ιανουαρίου 2015
• 4η Ανακοίνωση 1 Φεβρουαρίου 2015
• Ενημέρωση αποδοχής εργασιών 28 Φεβρουαρίου 2015
• Έναρξη εγγραφών 1 Μαρτίου 2015
• Υποβολή εργασιών για πρακτικά 20 Μαρτίου 2015
• 5η Ανακοίνωση 31 Μαρτίου 2015
• Ανακοίνωση προγράμματος 15 Απριλίου 2015
• Διεξαγωγή συνεδρίου 24 – 26 Απριλίου 2015

Ετικέτες: , , ,

1ος Πανελλήνιος Διαγωνισμός Εκπαιδευτικής Ρομποτικής

 

Στις αρχές Οκτωβρίου ανακοινώθηκε για πρώτη φορά από τον Μη Κερδοσκοπικό Οργανισμό WRO Hellas ο 1ος Πανελλήνιος Διαγωνισμός Εκπαιδευτικής Ρομποτικής αποκλειστικά για παιδιά Δημοτικού, ηλικίας 8-12 ετών.

Θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε ότι έως την πρώτη εβδομάδα του Μαρτίου 2015 θα έχουν διεξαχθεί όλοι οι περιφερειακοί διαγωνισμοί, ούτως ώστε να προκύψει η πρώτη νικήτρια ομάδα από κάθε περιφέρεια στις αντίστοιχες έδρες – πόλεις (π.χ. στη Θεσσαλονίκη για την Κεντρική Μακεδονία, στην Κοζάνη για τη Δυτική Μακεδονία, κ.ο.κ.). Οι νικήτριες ομάδες θα μεταβούν στην Αθήνα, εντός του Μαρτίου 2015, με σκοπό να αξιολογηθούν οι τρεις πρώτοι νικητές του 1ου Πανελλήνιου Διαγωνισμού « Η Δική μου Πόλη». Ο κάθε μαθητής- μέλος των 3 πρώτων ομάδων του Πανελλήνιου Διαγωνισμού, δηλαδή εκείνων που θα συλλέξουν τους περισσότερους βαθμούς, θα κερδίσει:

Μέλη 1ης Ομάδας: Laptop

Μέλη 2ης Ομάδας: Tablet

Μέλη 3ης Ομάδας: Φωτογραφική Μηχανή

Παρακαλούμε οι συνάδελφοι που ενδιαφέρονται να συμμετέχουν με τις ομάδες τους στον περιφερειακό διαγωνισμό της Δυτικής Μακεδονίας να μας ενημερώσουν άμεσα αποστέλλοντας email στην ηλεκτρονική διεύθυνση atmatzid@csd.auth.gr.

Ετικέτες: , , ,

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση