Τάξη Α

Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνιών Α’ τάξη

Ενδεικτική κατανομή διδακτικών ωρών ανά ενότητα 
1.Γνωρίζω, δημιουργώ και εκφράζομαι με τις ΤΠΕ
1.1 Γνωρίζω και χειρίζομαι τον υπολογιστή
Μάθημα 1 : Γνωριμία με τους μαθητές.

 Συζήτηση για τους κανόνες της τάξης των υπολογιστών.Σχηματισμός ομάδων για το μάθημα και τοποθέτηση της κάθε ομάδας σε έναν υπολογιστή.

Μάθημα 2 : Εισαγωγή στους υπολογιστές

Βίντεο με θέμα τον Υπολογιστή.  Πέρης_Κάτια_Εισαγωγή_στο_υλικό_Υπολογιστή

Οι μαθητές μαθαίνουν να ανοίγουν και να κλείνουν σωστά τον υπολογιστή.

Μάθημα 3  και 4 : Εξοικείωση με το ποντίκι

 Τα παιδιά παίζουν το εκπαιδευτικό λογισμικό GCompris. (Για να κατεβάσετε το παιχνίδι μπορείτε να μεταβείτε εδώ. )

Στην ενότητα με τη Γάτα και το Ποντίκι θα βρούνε τα παιδιά πολλές δραστηριότητες για εξοικείωση με το ποντίκι.

1.2 Δημιουργώ και εκφράζομαι με τη Ζωγραφική
Μάθημα 5 – 8 : Εισαγωγή στο Ελεύθερο λογισμικό Tux Paint

(Για να κατεβάσετε το παιχνίδι μπορείτε να μεταβείτε εδώ. )


Να ζωγραφίσουν έτοιμες εικόνες που έχει η εφαρμογή.
Να ζωγραφίσουν ένα δάσος με τις σφραγίδες.  Άλλες ιδέες :  έναν ηλεκτρονικό υπολογιστή ή ένα ρομπότ ή ένα σπίτι με τη βοήθεια έτοιμων γεωμετρικών σχημάτων.

1.3 Δημιουργώ με τον κειμενογράφο
Μάθημα 9 – 15 : Εισαγωγή στον κειμενογράφο ( Microsoft Office ή Openoffice ή WordPad)

Γνωριμία με το πληκτρολόγιο. Για την εργασία πατήστε  στο πληκτρολόγιο. 

Για γράψουν με κεφαλαία γράμματα διάφορες λέξεις, να μετακινηθούν στο κείμενο. Για την εργασία πατήστε εδώ

Να γράψουν με κεφαλαία ένα κείμενο, να αλλάξουν παραγράφους , να αποθηκεύσουν την εργασία τους. Για να δείτε την εργασία πατήστε εδώ.

Να γράψουν με κεφαλαία και με μικρά και τόνους διάφορες λέξεις. Για την εργασία πατήστε εδώ.  

2. Επικοινωνώ και συνεργάζομαι με ΤΠΕ
2.1 Γνωρίζω το Διαδίκτυο
Μάθημα 16 – 19 : Εξοικείωση με το διαδίκτυο. 

Να μπούνε στο διαδίκτυο και να παίξουν κάποια εκπαιδευτικά λογισμικά. 

Παράδειγμα τη Γλώσσα Α – Β . Πατήστε εδώ.

Παράδειγμα τα Μαθηματικά Α- Β.  Πατήστε εδώ.

2.2 Επικοινωνώ και συνεργάζομαι
 
 3. Διερευνώ, ανακαλύπτω και λύνω προβλήματα με ΤΠΕ
3.1 Μοντελοποιώ με εννοιολογικούς χάρτες
Μάθημα 20: Να κάνω χάρτες με το πρόγραμμα Kidsinspiration

Να κάνουν έναν εννοιολογικό χάρτη με θέμα το σχολείο. 

Να κάνουν ένα σχέδιο με θέμα τη θάλασσα και τα ζώα που ζουν εκεί. 

3.2 Υλοποιώ σχέδια έρευνας

Εκπαιδευτικό λογισμικό

Εξοικείωση με το ποντίκι. Πατήστε εδώ.

Ζωγραφίζω αθλήματα. Πατήστε εδώ.

Μαθαίνω να κυκλοφορώ με Ασφάλεια. Για να κατεβάσετε το λογισμικό πατήστε εδώ.

 

Εκπαιδευτικό λογισμικό με βάση την ύλη της τάξης

Η γλώσσα για την Α δημοτικού. Για να παίξετε το παιχνίδι πατήστε εδώ.

Η Μελέτη Περιβάλλοντος για την Α τάξη. Για να παίξετε το παιχνίδι πατήστε εδώ.

Ένα Διαδραστικό Σύστημα Εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων με βάση την ύλη του δημοτικού.

Για να το παίξετε πατήστε στην εικόνα. 

Εκπαιδευτικό λογισμικό Sebran. Για να κατεβάσετε το παιχνίδι πατήστε δίπλα. 

 

Ιστολόγια σχετικά με την Ά τάξη

https://www.stintaxi.com/alpha-tau940xieta.html

Βιβλία 

Όλα τα διαδραστικά βιβλία για την Α τάξη Δημοτικού θα τα βρείτε εδώ.