Λογοτεχνικό Εργαστήρι

Διαβάζουμε, εμπνεόμαστε και δημιουργούμε!

Με έμπνευση από τον Ερωτόκριτο, οι μαθητές του Γ3 δημιουργούν τα δικά τους κείμενα

Νοέ 202427

erotokritos

 

Ακροστιχίδα με θέμα την αγάπη από τη μαθήτρια του Γ3 Κ.Π

Επιμονή και επιμονή

Ρίζες που μας ενώνουν

Ωραίες στιγμές

Τα όνειρα

Όνειρα χτίζονται

Κάθε μέρα είναι μια νέα ευκαιρία

Ρομαντικές βραδιές

Ιδέες που εμπνέουν

Τρέξε προς τους στόχους σου

Ομορφες αναμνήσεις

Σκέψεις θετικές

 

 Αξίζει να κάνεις θυσίες

Ρομαντικές στιγμές

Ελπίδα ανθίζει παντού

Τίποτα δεν είναι αδύνατο

Ο  κόσμος είναι γεμάτος θαύματα

Υποσχέσεις για το μέλλον

Σκέψεις για το μέλλον

Αγάπη ενώνει καρδιές

 

Από τον μαθητή Π.Π

ΕΡΩΤΑΣ                                                                                            

ΡΑΓΙΖΕΙ ΚΑΡΔΙΕΣ                                                                              

ΩΡΑΙΑ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ ΦΕΡΝΕΙ                                                      

ΤΥΡΑΝΝΑΕΙ ΔΥΟ ΚΑΡΔΙΕΣ                                                                

ΟΛΟ ΣΕ ΜΑΓΕΥΕΙ                                                                                 

ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΑΝΑΚΑΛΥΠΤΩΝΤΑΙ                                 

ΡΟΜΑΝΤΙΣΜΟΣ ΣΤΟ ΕΠΑΚΡΟ                                                            

ΙΣΧΥΡΗ ΑΓΑΠΗ                                                                                    

ΤΡΑΥΜΑΤΑ ΑΦΗΝΕΙ

ΟΜΟΡΦΟ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑ

ΣΠΑΝΙΑ ΤΟΝ ΒΡΙΣΚΕΙΣ

 

  ΑΦΟΣΙΩΣΗ

 ΡΟΜΑΝΤΙΣΜΟΣ

 ΕΙΝΑΙ

 ΤΑ

ΟΜΟΡΦΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ

 ΥΠΑΡΞΗΣ ΤΟΥ ΕΡΩΤΑ

 ΣΥΝΑΜΑ ΜΑΖΙ ΚΑΙ Η

 ΑΓΑΠΗ

 

Από τη μαθήτρια Χ. Π 

Έρωτας ανάμεσα σε δύο νέους

Ραντίζοντας καρδιές με φως κι ελπίδα

Ως αστέρι που φωτίζει τη νύχτα

Τα λόγια του είναι αληθινά

Ο δρόμος του είναι γεμάτος δυσκολίες

Καρτερεί τη μέρα του γυρισμού

Ραγίζει η καρδιά του

Ικανός ν’ αλλάξει την πορεία των πραγμάτων

Τολμηρός στις αποφάσεις

Ονειρεύεται κι αγαπά

Στη ζωή του είχε θάρρος

 

Ανάμεσα σε όνειρα και σε ελπίδες ζει

Ραντίζει τη ζωή του Ερωτόκριτου με χαρά

Είναι δύσκολο να πάει κοντά στον πατέρα της

Τα όνειρά της χάθηκαν

Ό, τι αγαπούσε έφυγε μακριά

Υπερβαίνει τις δυσκολίες

Στην καρδιά της υπάρχει δύναμη

Αντιμετωπίζει κάθε δυσκολία

 

Ο Πεζόστρατος, μετά τις απειλές του Βασιλιά Ηράκλη, φεύγει από το παλάτι… Και η μαθήτρια Β.Α δίνει τη δική της συνέχεια στην ιστορία..

Έτσι και έγινε, μετά από ακριβώς  τέσσερεις μέρες ο Ερωτόκριτος εξαφανίστηκε , μακριά από την Αθήνα. Ο πατέρας του τού έγραφε κάθε μέρα, να μαθαίνει τα νέα του, τι κάνει, πως είναι, μιας που δεν μπορούσε να πάει και εκείνος … Στο παλάτι του βασιλιά ήταν αλλιώς τα πράγματα, κανονιζόταν γάμος για την μοναχοκόρη του με βασιλόπουλο ενός  γειτονικού βασιλείου, βασιλιάς το επέλεξε για οικονομικό συμφέρον. Η Αρετούσα όμως δεν ήθελε να παντρευτεί, ήθελε τον άνθρωπο που αγάπησε πραγματικά, τον Ερωτόκριτο… Σκεφτόταν πολλές φορές να φύγει, να πάει να τον βρει αλλά δίσταζε.

Ώσπου μια μέρα το πήρε απόφαση, με την βοήθεια κάποιων υπηρετών το έσκασε από το παλάτι, νύχτα, χωρίς κανέναν και φυσικά χωρίς να το ξέρει ο πατέρας της. Μετα από κάποιες μέρες ταξίδι έφτασε στην πολιτεία που έμενε ο Ερωτόκριτος, τον έψαχνε παντού, ώσπου τον βλέπει μπροστά της! Τρέχει να τον αγκαλιάσει, ήταν τόσο μεγάλη η χαρά της που τον ξαναβλέπει. Ξαφνικά ακούγεται ένας πυροβολισμός, ο  Ερωτόκριτος παραλύει, και πέφτει στο χώμα μαζί με την Αρετουσα. Ολα τα μάτια πάνω τους και περισσότερο στον βασιλιά, στον βασιλιά που σκότωσε την ίδια του την κόρη και τον αγαπημένο της…

 

από κάτω από: Γ΄3, Οι μαθητές δημιουργούν, Σχολικό έτος 2024-25 | με ετικέτα ,  |  Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Με έμπνευση από τον Ερωτόκριτο, οι μαθητές του Γ3 δημιουργούν τα δικά τους κείμενα    

Οι μαθητές του Β΄1, κρυμμένοι σε σύγχρονο πολεμικό καταφύγιο, γράφουν τις σκέψεις και τις αγωνίες τους

Νοέ 202427

Στη Μέση Ανατολή αυτή την περίοδο διεξάγεται πόλεμος μεταξύ Ισραήλ και Παλαιστινίων. Ζεις μέσα στην εμπόλεμη ζώνη και συνεχείς βομβαρδισμοί σε αμάχους απειλούν τη ζωή σου και της οικογένειάς σου. Κρυμμένος/-η μέσα στο καταφύγιο γράψε στο ημερολόγιό σου τις σκέψεις και τα συναισθήματά σου για τη φρίκη του πολέμου που είσαι αναγκασμένος/-η να βιώνεις. 

πόλεμος 1

Από τον μαθητή του  Β1 Ε.Α

Γάζα, 12-11-2024

Αγαπημένο μου ημερολόγιο,

Είναι απόγευμα. Αν βρισκόμασταν σε μια χώρα όπου επικρατούν κανονικές συνθήκες, θα χαιρόμασταν παίζοντας στη φύση με τα τόσο ωραία πλάσματα του Θεού. Αλλά όχι. Έχουμε πόλεμο, παντού πέφτουν βόμβες και ακούγονται εκρήξεις. Οι νεκροί…άπειροι. Στην ατμόσφαιρα, δυστυχώς, συνυπάρχει με τον καπνό, ένα κλίμα εχθρικό, γεμάτο μίσος και κακία. Εμείς, κρυβόμαστε σε ένα υπόγειο μετά βίας, με τις καρδιές μας να τρέμουν. Άσχημη κατάσταση, αλλά, εκτός απ’ το φαγητό και την ηρεμία, ένα μου λείπει απίστευτα: ο πατέρας μου, ο οποίος είναι στο μέτωπο και πολεμάει. Δεν μπορώ, ή, μάλλον, δεν τολμώ, να φανταστώ πως νιώθει, τι τρώει, αν…ζει.

Εδώ πέρα, στο μουντό υπόγειο, πλάι στη μητέρα μας, εγώ και τ’ αδέλφια μου, δεν περνάμε καλύτερα, αντιθέτως μάλιστα! Η μητέρα, σήμερα, προσπάθησε να φέρει φαγητό, να μην πεθάνουμε της πείνας, αν δεν αποχαιρετήσουμε τούτο τον κόσμο απ’ τη στενοχώρια. Δεν τα κατάφερε. Κάθε μέρα που ξυπνώ, στρέφω τα μάτια μου στον ουρανό και εύχομαι, με όλο μου το είναι, μ’ ολάκερη την καρδιά και την ψυχή μου, να σταματήσει αυτή η φρίκη, που δεν έχει λόγο και κέρδος, ούτε θετική πλευρά. Μόνο ένα πράγμα μας δίνει, που δε θέλω ούτε να το σκέφτομαι… τον θάνατο. Μακάρι να σταματήσει όλο αυτό και να επανέλθουμε σε μία κατάσταση που θα έχουμε φαγητό, που θα αγαπάμε ο ένας τον άλλον, που θα μπορούμε να πούμε: δόξα τω Θεώ!

Τα λέμε αύριο…

Δικός σου, 

Α.

Από τον μαθητή Γ.Α

Γάζα, 15  Οκτωβρίου 2024                  

Αγαπητό μου ημερολόγιο,           

Σήμερα είναι η όγδοη μέρα στο καταφύγιο. Δεν έχω δει τον ήλιο για οχτώ μέρες…Η κατάσταση εδώ είναι τραγική. Βλέπω ανθρώπους να πεθαίνουν κάθε μέρα, μπορεί και οι γονείς μου να είναι νεκροί. Δεν τους έχω δει εδώ και ένα μήνα. Ο θείος, μου λέει πως έχουν φύγει στην Ελλάδα για να βρουν βοήθεια. Δεν τον πιστεύω…. Δεν αντέχω άλλο. Το σπίτι μου καταστράφηκε μαζί με όλα μου τα πράγματα, οι φίλοι μου δεν ξέρω καν αν ζουν και η οικογένειά μου έχει διαλυθεί. Μπορεί να μην έχει νόημα αλλά κάθε μέρα προσεύχομαι στον θεό, για να είμαι καλά εγώ και όλοι οι άνθρωποι που υποφέρουν από αυτόν τον αβάσταχτο πόλεμο. Το μόνο που πρόλαβα να σώσω από το σπίτι μου, ήταν ένα μολύβι και εσένα αγαπημένο μου ημερολόγιο. Χωρίς εσένα και τον θείο μου δεν θα τα είχα καταφέρει! Η μόνη ελπίδα που με κρατά ζωντανό είναι ότι μια μέρα θα τελειώσει ο πόλεμος και θα ξαναδώ τους γονείς μου!  Ελπίζω να τα τα πούμε αύριο.

 Καληνύχτα !

Δικός σου

Γ.

 

από κάτω από: Β΄1, Οι μαθητές δημιουργούν, Σχολικό έτος 2024-25 | με ετικέτα ,  |  Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Οι μαθητές του Β΄1, κρυμμένοι σε σύγχρονο πολεμικό καταφύγιο, γράφουν τις σκέψεις και τις αγωνίες τους    

Με έμπνευση από το “Ημερολόγιο της Άννας Φρανκ” οι μαθητές κάνουν ακροστιχίδες με τα θέματα που τους απασχολούν

Νοέ 202427

Από τον μαθητή του Β2 Μ.Μ

Ελπίδα για ένα καλύτερο μέλλον

Φαντασία και δημιουργικότητα

Ηρεμία και αυτοέλεγχος

Βελτίωση και εξέλιξη

Εμπειρίες που αποκτούμε καθημερινά

Ιδέες που καθοδηγούν τις επιλογές μας

Αναζήτηση ταυτότητας και αυτογνωσίας

από κάτω από: Β΄2, Οι μαθητές δημιουργούν, Σχολικό έτος 2024-25 | με ετικέτα ,  |  Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Με έμπνευση από το “Ημερολόγιο της Άννας Φρανκ” οι μαθητές κάνουν ακροστιχίδες με τα θέματα που τους απασχολούν    

Οι μαθητές του Β΄2, κρυμμένοι σ’ ένα σύγχρονο πολεμικό καταφύγιο, γράφουν στο ημερολόγιό τους τις σκέψεις και τις αγωνίες τους

Νοέ 202427

Στη Μέση Ανατολή αυτή την περίοδο διεξάγεται πόλεμος μεταξύ Ισραήλ και Παλαιστινίων. Ζεις μέσα στην εμπόλεμη ζώνη και συνεχείς βομβαρδισμοί σε αμάχους απειλούν τη ζωή σου και της οικογένειάς σου. Κρυμμένος/-η μέσα στο καταφύγιο γράψε στο ημερολόγιό σου τις σκέψεις και τα συναισθήματά σου για τη φρίκη του πολέμου που είσαι αναγκασμένος/-η να βιώνεις. 

πόλεμος 1

Από τη μαθήτρια του Β΄2  Χ.Μ

Γάζα 16-10-2024

Αγαπητό μου ημερολόγιο,
Μόλις ξύπνησα. Βρήκα την ευκαιρία να σου γράψω, μιας και δεν έχει ξυπνήσει κανένας ακόμα. Χθες ήμασταν όλοι πολύ κουρασμένοι επειδή το προηγούμενο βράδυ κανείς μας δεν έκλεισε μάτι. Το προηγούμενο βράδυ ήμασταν όλοι συγκεντρωμένοι σε ένα δωμάτιο. Ξαφνικά ακούμε βομβαρδισμούς. Εγώ και ο πατέρας μου που παρακολουθούσαμε από ένα μικρό παράθυρο όσα γίνονταν έξω, είδαμε πολύ κόσμο να τρέχει πανικόβλητος στους δρόμους για να σωθεί. Αμέσως κλείσαμε το παράθυρο για να μην μας πάρουν είδηση. Οι βομβαρδισμοί συνεχίστηκαν όλο το βράδυ. Κατά το χάραμα τα πράγματα ηρέμησαν.
Δεν αντέχω άλλο! Είμαι κλεισμένη μέσα στο καταφύγιο εδώ και πέντε μήνες και τίποτα δεν φαίνεται να καλυτερεύει την κατάσταση. Κάθε μέρα πεθαίνουν όλο και περισσότεροι άνθρωποι. Έχω πια χάσει την ελπίδα μου. Το μόνο πράγμα που με παρηγορεί είναι η οικογένεια μου. Ζούμε σε μια δύσκολη εποχή με άθλιες συνθήκες. Το μόνο που μπορούμε να κάνουμε είναι υπομονή και τότε ίσως ο κόσμος να γίνει λίγο καλύτερος…

Δική σου, 

Χ.

Από τη μαθήτρια του Β2 Κ.Μ

  γαζαΔευτέρα, 11 Νοεμβρίου 2024         

Αγαπητό μου ημερολόγιο,

Έχει περάσει σχεδόν μισός χρόνος από τότε που είμαστε κρυμμένοι εδώ. Οι γονείς μου ακόμη αγνοούνται. Είμαστε μόνο   εγώ ο αδελφός μου και η μικρή Αμάλ. Οι μέρες περνάνε πολύ  δύσκολα, δεν έχουμε αρκετό φαγητό και το κρύο είναι πού τσουχτερό. Χθες ακούσαμε και άλλους βομβαρδισμούς και η Αμάλ πάλι άρχισε να κλαίει, όμως ο Ουσάν την ηρέμησε. Τι να πει και αυτή η καημενούλα, οι γονείς της σκοτώθηκαν και από τότε που την βρήκαμε δεν έχει ξαναμιλήσει. Ευτυχώς όμως ο αδελφός μου την προσέχει πολύ και είμαι πολύ περήφανη για εκείνον.

 Είναι το αγαπημένο μου άτομο στον κόσμο ο αδελφός μου. Κάθε μέρα μου δίνει ελπίδες και δύναμη. Άλλωστε είναι ο μεγαλύτερος και ξέρει να με φροντίζει. Μερικές φορές νιώθω ότι τα κάνει όλα αυτός και εγώ δεν του δίνω αρκετά. Την περασμένη εβδομάδα βγήκε έξω μόνος του μέσα στη νύχτα για να μας βρει φαγητό. Φοβάμαι πολύ για εκείνον… Θέλω και εγώ να τον προστατεύσω, όπως προστατεύει και  αυτός εμάς. Δεν είναι τόσο εύκολο όμως. Σήμερα η μέρα ήταν πιο ήσυχη, δεν έχουμε ακούσει βομβαρδισμούς μέχρι τώρα  και η Αμάλ κοιμάται. Μακάρι να ήταν πάντα έτσι…Μακάρι να μην υπήρχε πόλεμος, να ήμασταν και πάλι όλοι μαζί, να ξαναπήγαινα σχολείο με της φίλες μου και η Αμάλ να ήταν  πάλι την οικογένεια της.

 Ελπίζω μια μέρα να ξαναγίνουν όλα όπως ήταν, αλλά τώρα σημασία έχει να επιβιώσουμε. Σήμερα ο αδελφός μου, όταν βγήκε να πάρει φαγητό   βρήκε ένα αγόρι, περίπου στην ηλικία μου, τραυματισμένο μέσα στον κάδο. Χωρίς δισταγμό τον πήρε και τον έφερε στο καταφύγιο μας. Έχει  χτυπήσει πολύ άσχημα και δεν είναι σε καλή κατάσταση. Εμείς κάνουμε ότι μπορούμε  για να τον σώσουμε. Όσο το σκέφτομαι, μου ραγίζει  η καρδιά. Κάθε μέρα είναι και πιο σκοτεινά και πιο κρύα και πιο επικίνδυνα. Μακάρι αυτή που κήρυξαν τον πόλεμο να σκέφτονταν και εμάς τα παιδιά. Σε τι φταίμε εμείς και το περνάμε όλο αυτό, ενώ θα μπορούσαμε να ζούμε σαν όλα τα αλλά παιδιά… Αν είχα την ευκαιρία να μιλήσω σε όλα τα παιδιά που ζούνε τη φρίκη που ζούμε κι εμείς, θα τους έπαιρνα μια σφιχτή αγκαλιά και θα τους έλεγα «Μην τα παρατάτε! Ο δρόμος για τον παράδεισο είναι μακρύς…»

Εξάλλου είμαστε παιδιά…

Ελπίζω να τα ξαναπούμε σύντομα.

Κ. 

από κάτω από: Β΄2, Οι μαθητές δημιουργούν, Σχολικό έτος 2024-25 | με ετικέτα ,  |  Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Οι μαθητές του Β΄2, κρυμμένοι σ’ ένα σύγχρονο πολεμικό καταφύγιο, γράφουν στο ημερολόγιό τους τις σκέψεις και τις αγωνίες τους    

Οι μαθητές του Β΄2 μπαίνουν στη θέση της μητέρας της Άννας Φρανκ

Νοέ 202427

Φανταστείτε ότι η Ήντιθ, η μητέρα της Άννας Φρανκ, γράφει και αυτή ημερολόγιο. Προβληματισμένη από το περιστατικό ανάμεσα στις κόρες της και τη σχέση της με τη μικρότερη κόρη της, Άννα, γράφει τις σκέψεις της στο ημερολόγιό της, κάνει την αυτοκριτική της και αναρωτιέται επίσης, κατά πόσο οι συνθήκες της ζωής τους στο κρησφύγετο επηρεάζουν τη σχέση τους.

Η Αννα Φρανκ με την οικογενειά της

Η Άννα Φρανκ με την οικογένειά της

Η μαθήτρια Α.Μ γράφει: 

Αγαπητό μου ημερολόγιο,

Τώρα τελευταία με απασχολούν πολλά, δεν ξέρω τι να κάνω, χρειάζομαι κάποιον να με βοηθήσει αλλά δυστυχώς έχω μόνο εσένα, γιατί κανείς δεν με καταλαβαίνει.

Την προηγούμενη εβδομάδα υπήρξε ένα περιστατικό ξανά με την Μαργκότ και την Άννα. Ούτε που κάθισα να ακούσω περί τίνος πρόκειται, έδωσα κατευθείαν το δίκιο στην Μαργκότ. Μήπως ήταν λάθος μου αυτό;

Βαρέθηκα! Βαρέθηκα να πρέπει όλο κάτι να λύσω, κάποιο πρόβλημα των κοριτσιών, υπάρχουν και σημαντικότερα. Οι συνθήκες ζωής μας είναι άθλιες, το σπίτι είναι παγωμένο, φαγητό βρίσκουμε πολύ δύσκολα και τα κορίτσια ενδιαφέρονται μόνο για να τσακωθούν. Εγώ στη θέση τους θα ήμουν κολλητή με την αδερφή μου και θα με ένοιαζε να ζήσω και να παραμείνουμε όλοι μαζί!

Πριν λίγες μέρες βρήκα κάτι πολύ στενόχωρο, το ημερολόγιο της Άννας. Τυχαία το βρήκα φυσικά και μόλις άνοιξα να διαβάσω, με έπιασαν τα κλάματα κατευθείαν. Δεν άντεξα να διαβάσω άλλο μιας και τα μάτια μου είχαν θολώσει από το σιωπηλό μου κλάμα.

 Ξέρω ότι πολλές φορές τις αδικώ, είτε την μια είτε την άλλη, αλλά δεν μπορώ να ασχοληθώ και με αυτό, είμαι πολύ ταραγμένη για όλα όσα μας συμβαίνουν…

Στο τέλος απλά βγαίνω η κακιά και τελειώνει η ιστορία. Αλλά τις αγαπώ και τις δύο τόσο, που απλά λέω ένα τυχαίο όνομα που μου έρχεται. Ποτέ δεν λέω αυτό που νιώθω και τελικά πάντα με βρίσκω ξαπλωμένη να γράφω γιατί τίποτα άλλο δεν με ευχαριστεί και έτσι θα συνεχίσω να κάνω μέχρι να τελειώσει αυτό το μαρτύριο!

 

από κάτω από: Β΄2, Οι μαθητές δημιουργούν, Σχολικό έτος 2024-25 | με ετικέτα ,  |  Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Οι μαθητές του Β΄2 μπαίνουν στη θέση της μητέρας της Άννας Φρανκ    

Οι μαθητές του Α΄3 εμπνέονται από τη “Νινέτ”

Νοέ 202417

Η μαθήτρια Ε. Μ. στον ρόλο της Νινέτ γράφει στο ημερολόγιό της :

Αγαπητό μου ημερολόγιο,

σήμερα έγινε κάτι απίστευτο!
Το πρωί, μόλις ξύπνησα από έναν εφιάλτη, άκουσα τη μητέρα μου και τον θείο μου Προσπέρ να μιλάνε, γι’ αυτό αποφάσισα να κάνω ότι κοιμάμαι και να τους κρυφακούσω. Ό,τι άκουγα με έκανε να νιώθω σοκαρισμένη. Άκουσα τη μητέρα μου να λέει κάτι για την ημέρα που γεννήθηκα και την αδυναμία της σε εμένα.. Ο κόμπος στο στομάχι μου λύθηκε και τα κακά μάγια σκορπίστηκαν.
Όλα αυτά τα πράγματα που μου είπε ο παλιό-Κόλιας για εμένα ήταν ψέματα!
Ένιωσα να αναγεννιέμαι στο τρένο για το Παρίσι.
Τότε άνοιξα τα μάτια μου και ένιωσα έναν νέο κόσμο.
Είδα την μητέρα μου και μου είπε:
-Ξύπνησες κόρη μου;
-Καλημέρα μητερούλα…, της απάντησα.

από κάτω από: Α΄3, Οι μαθητές δημιουργούν, Σχολικό έτος 2024-25 | με ετικέτα , ,  |  Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Οι μαθητές του Α΄3 εμπνέονται από τη “Νινέτ”    

Μια επιτύμβια στήλη μνήμης και τιμής αφιερωμένη στα παιδιά-θύματα του Ολοκαυτώματος από τους μαθητές του Β΄3

Νοέ 202413

Screenshot 121 1

Σ’ εσάς που πήραν τις ζωές σας τόσο άδικα, που χάθηκαν τα όνειρά σας μέσα σ’ ένα στρατόπεδο και κάηκαν σε δευτερόλεπτα. Σ.Π.

Βασανισμένα τα παιδιά, θυμωμένη η δικαιοσύνη, αδύνατο το μέλλον. Χ.Π.

Παιδιά του Άουσβιτς και του Νταχάου, σ’  εσάς που δεν προλάβατε να πραγματοποιήσετε τα όνειρά και τις επιθυμίες σας εξαιτίας του ναζισμού. Ε.Π.

Παιδιά, εσείς που χαθήκατε σε τούτη εδώ τη γη∙ ένα μέρος γεμάτο χαμένα όνειρα. Το Άουσβιτς. Α.Δ.

Κλεμμένα τα όνειρα… σιγή σαν ηλιοβασίλεμα. χάνονται πίσω από τα βουνά. Αντίο, λοιπόν… Κι ας μην πρόλαβαν. Ε.Π.

Μικρά παιδιά, μεγάλα όνειρα, η μοίρα τους έταξε μεγάλες καταστροφές. Καμία επιστροφή και κανένα μέλλον. Σ.Ν.

Σ’ εσάς που δεν προλάβατε να ονειρευτείτε αυτά που θα θέλατε να κάνετε με την οικογένειά σας εξαιτίας του ναζισμού. Κ.Ο.

Σαν καπνός έφυγες από τη ζωή, μα σαν ευωδιαστό λουλούδι θα μείνεις στην ψυχή.

Μαζί με την παιδική μου ηλικία χάθηκαν τα όνειρα, η ελπίδα και το νόημα του να είσαι παιδί. Γ.Μ.

Μαζί με την παιδική ηλικία σας, χάθηκαν τα όνειρα και το μέλλον των περισσότερων ανθρώπων. Γ.Π.

Οι σκέψεις του Ε.Κ. 

Καλά παιδιά του Δεύτερου Παγκόσμιου, έχουν περάσει σχεδόν ογδόντα χρόνια από την άλωση του κόσμου από τον ναζισμό. Έχετε γράψει ένα μεγάλο κομμάτι της ιστορίας για εμάς τα παιδιά, αλλά τα δικά σας όνειρα χάθηκαν, πεινάσατε, διψάσατε, τίποτα δεν ήταν εύκολο. Η θυσία σας θα μας φωτίζει για πάντα.

 

Ο Δ.Μ. αφιερώνει ένα ποίημα:

Παιδιά μικρά, μεγάλα,

κλεισμένα, απομονωμένα

μέσα στο σκοτάδι

κάτω από τη γη.

Με σκοπό να ζήσουν

να φύγουν από τους κακούς

τους δρόμους του Άουσβιτς,

του Μαουτχάουζεν και του Νταχάου.

 

από κάτω από: Β΄3, Οι μαθητές δημιουργούν, Σχολικό έτος 2024-25 | με ετικέτα ,  |  Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Μια επιτύμβια στήλη μνήμης και τιμής αφιερωμένη στα παιδιά-θύματα του Ολοκαυτώματος από τους μαθητές του Β΄3    

Οι μαθητές του Α΄3 δημιουργούν

Νοέ 202413

Υποθέτοντας ότι είστε η ηρωίδα του κειμένου, η Νινέτ, να αφηγηθείτε σε μία σελίδα του ημερολογίου σας αυτά που συνέβησαν στο ταξίδι προς το Παρίσι

Ο μαθητής Θ.Μ. γράφει στο ημερολόγιο της Νινέτ: 

                                                                                                                                                               Δευτέρα, 27 Νοεμβρίου

Αγαπημένο μου ημερολόγιο,

Σήμερα που σου γράφω είμαι πολύ χαρούμενη, διότι, καθώς ταξιδεύαμε με το τρένο προς το Παρίσι, έλυσα ένα μυστήριο που με βασάνιζε καιρό. Άκουσα με τα ίδια μου τα αυτιά τη μητέρα μου να περιγράφει στον θείο μου για την ημέρα της γέννησής μου. Ακούς ημερολόγιο, η μέρα που η μητέρα μου με γέννησε! Ποιος μπορεί να το πιστέψει; ‘Eχω τρελαθεί από τη χαρά μου, γιατί πάντα πίστευα ότι η μητέρα μου με έχει υιοθετήσει και πιο πολύ την ιδέα αυτή μου την είχε βάλει ο παλιο-Κόλλιας,  που μου είχε πει ότι είμαι παιδί τσιγγάνας. Άκου  εκεί! Εγώ παιδί τσιγγάνας; Αχ,  και να τον είχα μπροστά μου, να του έλεγα ότι η μητέρα μου με ξεχωρίζει από  τα άλλα τα αδέρφια μου!

 

Με αγάπη,

Νινέτ

από κάτω από: Α΄3, Οι μαθητές δημιουργούν, Σχολικό έτος 2024-25 | με ετικέτα , ,  |  Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Οι μαθητές του Α΄3 δημιουργούν    

Οι μαθητές του Α’3 εμπνέονται από τη “Νινέτ” της Ζωρζ Σαρή

Νοέ 202413

Υποθέτοντας  ότι είστε η ηρωίδα του κειμένου, η Νινέτ, να  αφηγηθείτε σε μία σελίδα του ημερολογίου σας αυτά που συνέβησαν στο ταξίδι προς το Παρίσι.

Η μαθήτρια Κ. Μ. γράφει στο ημερολόγιό της: 

«Το ημερολόγιο της Νινέτ»

Αγαπητό μου ημερολόγιο,

Μετά από έναν τρομερό εφιάλτη που είδα και ξύπνησα, άκουγα τη μαμά μου να αναστενάζει, οπότε αποφάσισα να παραστήσω την κοιμισμένη. Έπειτα κάποιος χτύπησε την πόρτα, ήταν ο θείος Προσπέρ. Η αντίδραση της μαμάς μου με ξάφνιασε, αφού άρχισαν να μιλάνε ψιθυριστά με τον θείο, γιατί «η καημενούλα κοιμάται». Η μαμά μου, έδειξε να είναι πολύ ταραγμένη με την αποχώρησή μου από το σπίτι, με σκοπό τις σπουδές μου στο Παρίσι.

Ύστερα άκουσα κάτι που δεν περίμενα! Αυτό ήταν η εξιστόρηση της μαμάς μου για τη γέννησή μου στον θείο Προσπέρ. Ακούγοντας αυτήν την εξιστόρηση, άρχισα να ανακουφίζομαι όλο και περισσότερο αφού κατάλαβα ότι ήμουν πραγματικό παιδί της Έμμας και όχι μιας τσιγγάνας που με πούλησε για ένα μουχλιασμένο ψωμί, όπως μου είχε πει ο χαζο-Κόλιας πριν χρόνια. Αυτή η αποκάλυψη με γαλήνεψε και με έκανε να αισθανθώ πολύ όμορφα!

Παρ’ όλα αυτά, αν δεν ήταν όντως πραγματική μου μαμά, τα συναισθήματά μου δε θα άλλαζαν ποτέ για εκείνη.

από κάτω από: Α΄3, Οι μαθητές δημιουργούν, Σχολικό έτος 2024-25 | με ετικέτα ,  |  Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Οι μαθητές του Α’3 εμπνέονται από τη “Νινέτ” της Ζωρζ Σαρή    

Οι μαθητές του Β΄3 μπαίνουν στη θέση της μητέρας της Άννας Φρανκ

Νοέ 20247

Φανταστείτε ότι η Ήντιθ, η μητέρα της Άννας Φρανκ, γράφει και αυτή ημερολόγιο. Προβληματισμένη από το περιστατικό ανάμεσα στις κόρες της και τη σχέση της με τη μικρότερη κόρη της, Άννα, γράφει τις σκέψεις της στο ημερολόγιό της, κάνει την αυτοκριτική της και αναρωτιέται επίσης, κατά πόσο οι συνθήκες της ζωής τους στο κρησφύγετο επηρεάζουν τη σχέση τους.«Έχω πάντα την πρόθεση να παραβλέπω τα ελαττώματα της μαμάς»: Από το Ημερολόγιο της Άννας Φρανκ         Η οικογένεια της Άννας Φρανκ

Η Χ.Π. του Β΄3 γράφει :

Σάββατο, 7 Νοεμβρίου 1942

Αγαπητό μου ημερολόγιο,

Σήμερα η Άννα τσακώθηκε για μία ακόμα φορά με την αδελφή της. Δε γίνεται άλλο με αυτή την κατάσταση! Έχω κουραστεί!

Χτες το απόγευμα, η Μαργκότ διάβαζε ένα βιβλίο. Μόλις το άφησε πάνω στο τραπέζι για να βγει έξω από το δωμάτιο, η Άννα πήγε αμέσως να το πάρει – φαίνεται της είχε τραβήξει πολύ το ενδιαφέρον. Όταν γύρισε η Μαργκότ και το είδε, πειράχτηκε και ζάρωσε τα φρύδια της. Της ζήτησε το βιβλίο, αλλά η Άννα ήθελε να το κρατήσει. Τότε είδα τη Μαργκότ να νευριάζει για τα καλά. Μπήκα στη μέση για να τις χωρίσω. Δεν μπορούσα να κάνω διαφορετικά. Υπάρχει πάντα ο κίνδυνος να γίνει καβγάς και να μας ακούσουν οι Γερμανοί.

Ο φόβος δε βγαίνει ποτέ από το μυαλό μου. Ζούμε καθημερινά με το άγχος, τον φόβο, την έγνοια να μη μας ανακαλύψουν. Ποιος ξέρει τι θα γίνει και πού θα καταλήξουμε αν μας καταλάβουν κάποια μέρα! 

Τέλος πάντων, εγώ εκνευρισμένη – και μπορεί και λίγο απότομα – ζήτησα από την Άννα να δώσει το βιβλίο πίσω στην αδελφή της.

Καμιά φορά νιώθω άσχημα όταν δε μιλάω ωραία στη μικρότερη κόρη μου. Όμως, δεν μπορώ να κάνω διαφορετικά. Πρέπει να κρατήσουμε κάποιες ισορροπίες μέσα σε αυτό το σπίτι, όχι μόνο επειδή κινδυνεύουμε, αλλά και επειδή, εφόσον έξω από το σπίτι μας δεν υπάρχει ψυχραιμία και ειρήνη, θα πρέπει οπωσδήποτε να υπάρχει μέσα.

Για να πω την αλήθεια, δεν μπορώ πάντα να κρατώ την ηρεμία μέσα στο σπίτι μου. Πολλές φορές είμαι και εγώ αναστατωμένη. Η πίεση μέσα στο σπίτι – που μόνο σπίτι μου δεν το νιώθω· δεν είναι παρά τέσσερις τοίχοι που προσφέρουν σ’  εμένα και στην οικογένειά μου απλώς στέγαση – είναι πολύ μεγάλη. Υπό αυτές τις συνθήκες δεν μπορώ να σκέφτομαι πάντα καθαρά και συχνά ξεσπάω στην οικογένειά μου.

Στην πραγματικότητα ξέρω πως δεν πρέπει να δίνω σημασία στους καβγάδες των παιδιών μου, αφού καταλαβαίνω πως είναι όλα ξεσπάσματά τους λόγω των συνθηκών και της εφηβείας.

Σου υπόσχομαι πως θα προσπαθήσω να το κάνω. Πρέπει να το κάνω. 

Η Ήντιθ σου 

από κάτω από: Β΄3, Οι μαθητές δημιουργούν, Σχολικό έτος 2024-25 | με ετικέτα ,  |  Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Οι μαθητές του Β΄3 μπαίνουν στη θέση της μητέρας της Άννας Φρανκ    
« Παλιότερα άρθραΠιο πρόσφατα άρθρα »


Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων