Δειγματικές 2015-16
Οι δειγματικές διδασκαλίες τη σχολική χρονιά 2015-16 πραγματοποιούνται μετά από οικειοθελή προσφορά εκπαιδευτικών ΠΕ04 των σχολικών μονάδων ΔΕ Κυκλάδων ή μετά από πρόσκλησή μου και την αποδοχή της από συνάδελφο. Στόχο έχουν την εξοικείωση σας με τη διαδικασία της δειγματικής σε κανονική μαθητική τάξη με διακριτική παρουσία στο βάθος της αίθουσας συναδέλφων από τις γειτονικές σχολικές μονάδες του νησιού. Μέσω τηλεδιάσκεψης την παρακολουθούν και συνάδελφοι από μικρές σχολικές μονάδες ή συνάδελφοι σε κάποια από τα ΕΚΦΕ Κυκλάδων. Τα θέματα των δειγματικών διδασκαλιών προτείνονται από εσάς και μετά από συνεργασία με τον Σχ. Σύμβουλο παρέχονται στον εκπαιδευτικό προτάσεις και το υπόδειγμα του σχεδίου διδασκαλίας. Για τη φετινή χρονιά οι δειγματικές πραγματοποιούνται μετά την ολοκλήρωση των Επιμορφωτικών Σεμιναρίων πρώτου τετραμηνου. Οι Δειγματικές βασίζονται στην αξιοποίηση ΤΠΕ / Φωτόδεντρου ή/και κλασικού εργαστηρίου και τα διδακτικά σενάρια είναι Διερευνητικού χαρακτήρα και βασίζονται στην Συνεργατική μέθοδο. Φέτος στοχεύουμε στη διοργάνωση Ημερίδων/Διημερίδων Μικροδιδασκλίας στα αποκεντρωμένα ΕΚΦΕ Κυκλάδων, όπου συνάδελφοι θα παρουσιάσουν / διδάξουν για 20 λεπτά μέρος / στόχους από τα Διερευνητικά Διδακτικά τους σενάρια. Μετά τις δειγματικές ακολουθούν Επιμορφωτικές συναντήσεις – Σεμινάρια για ανατροφοδότηση των δειγματικών βάσει συγκεκριμένων κριτηρίων όπως (Στόχοι διδασκαλίας, έναρξη διδασκαλίας, επίτευξη των στόχων, επιλογή υλικών και μέσων διδασκαλίας (ΤΠΕ – κλασικά πειράματα κά, επιλογή τεχνικών και μεθόδων, μορφών διδασκαλίας, τήρηση του χρόνου, συμπεριφορά διδάσκοντος, σχέδιο διδασκαλίας, λήξη διδασκαλίας). Παρακάτω παρατίθεται το επιμορφωτικό υλικό του ΜΠΕ στις Φυσικές Επιστήμες καθώς και τα κριτήρια αξιολόγησης των δειγματικών:
- Σενάρια Ομαδοσυνεργατικής και Διερευνητικής μάθησης του ΜΠΕ – τόμος Β ΠΕ04
- Αξιολόγηση Δειγματικής διδασκαλίας – Ενδεικτικά κριτήρια αξιολόγησης – αυτοαξιολόγησης
- Φύλλο αξιολόγησης δειγματικής διδασκαλίας
Τρίτη-Τετάρτη 5-6/4/2016 – Εργαστήριο ΦΕ ΓΕΛ Θήρας σε συνεργασία με το ΕΚΦΕ Θήρας – ΔΙΗΜΕΡΙΔΑ ΔΙΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ μαθημάτων ΦΕ – (Inquiry Based Science Learning)
– 20′ λεπτές Μικροδιδασκαλίες – παρουσιάσεις διδακτικών παρεμβάσεων ή σεναρίων των συναδέλφων ΠΕ04 των σχολικών μονάδων ΔΕ Θήρας-Θηρασιάς, της Υπ/νης ΕΚΦΕ Θήρας και του Σχολικού Συμβούλου ΠΕ04:
– Προαιρετική παρουσίαση σεναρίων διερευνητικής μάθησης, μα αξιοποίηση κλασικού εργαστηρίου ή ΤΠΕ με βιωματικών ή ομαδοσυνεργατικών διδακτικών τεχνικών, τα οποία έχουν εφαρμοστεί από εκπαιδευτικούς ΠΕ04 σε μαθητικές τάξεις, τα τελευταία έτη. Επιθυμητή είναι η δια ζώσης παρουσίαση αλλά, μπορεί να παρουσιαστεί το υλικό βιντεοσκοπημένα ή ηλεκτρονικά.
– Επιθυμητό ήταν να παρουσιαστούν 1 ή 2 διδακτικές παρεμβάσεις – σενάρια – μικροδιδασκλίες ανά σχολική μονάδα Θήρας (Γυμνάσια Εμπορείου-Μεσαριάς-Θήρας-Θηρασιάς και ΓΕΛ , ΕΠΑΛ Θήρας, ΕΚΦΕ Θήρας, Σχολικός Σύμβουλος)
– Ακολούθησε συζήτηση επί της σεναριακής διδασκαλίας, της διερευνητικής προσέγγισης, των συνεργατικών και βιωματικών διδακτικών τεχνικών και Ανατροφοδότησή της διημερίδας.
Τετάρτη 6-4-2016 ώρα 11:00-14:00 – Εργαστήριο ΦΕ ΓΕΛ Θήρας – ΕΚΦΕ Θήρας
Μηλιός Νεκτάριος – Αργυρού Ελευθερία, Βιολόγος – Υπ/νη ΕΚΦΕ Θήρας, Χημικός – Γυμνασίου Θήρας: Ο πυρήνας του ευκαρυωτικού κυττάρου και ο πυρήνας του ατόμου χημικών στοιχείων. Διερευνητικές διδακτικές προσεγγίσεις στο Γυμνάσιο Θήρας. Σενάριο-Παρουσίαση Πυρήνας Κυττάρου και Ατόμου, Βίντεο:
Κολοβού Μαρία, Βιολόγος – Γυμνασίου Μεσαριάς Θήρας. – Εισαγωγή στις ασθένειες στη Βιολογία Γ Γυμνασίου με τη χρήση διερευνητικής μεθόδου σε συνδυασμό με βιωματικές δράσεις στο Γυμνάσιο Μεσαριάς Θήρας. Σενάριο: Βίντεο:
Μπρες Αλέξης, Φυσικός – Γυμνασίου Εμπορείου Θήρας. – Βιντεοσκοπημένα πειράματα με διερευνητικές προσεγγίσεις από την Ομάδα Φυσικών Επιστημών του Γυμνασίου Εμπορείου Θήρας. Βίντεο:
Αργυρού Ελευθερία – Μηλιός Νεκτάριος, Βιολόγος – Υπ/νη ΕΚΦΕ Θήρας, Χημικός – Γυμνασίου Θήρας: Μικροοργανισμοί – Μύθοι και αλήθειες – Βιολογία Β” Γυμνασίου. Διερευνητικές διδακτικές προσεγγίσεις στο Γυμνάσιο Θήρας. Σενάριο Μικροοργανισμοί , Βίντεο:
Κουτσομπόγερας Παναγιώτης, Χημικός – ΓΕΛ Θήρας – Οξειδοαναγωγή – Χημεία Γ” Λυκείου – Εισαγωγικές Έννοιες – Ποσοτικοί Υπολογισμοί – Πείραμα – Σύνδεση με άλλες τάξεις – Διερευνητική προσέγγιση στο ΓΕΛ Θήρας. Σενάριο-Φύλλο Εργασίας Οξειδοαναγωγή Γ Λυκ, Βίντεο:
Θεοδωρόπουλος Κώστας, Φυσικός – ΕΠΑΛ Θήρας. – Φωτογραφία, φως, τεχνικές φωτογράφισης σε Ομάδες μαθητών του ΕΠΑΛ και ενηλίκων της Σαντορίνης – ΕΠΑΛ Θήρας.
Τρίτη 5-4-2016 ώρα 17:30 – Εργαστήριο ΦΕ ΓΕΛ Θήρας
Ρούμελης Νικόλαος, Χημικός – Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ04 Κυκλάδων – Διαγράμματα στην Απλή Αρμονική Ταλάντωση Φυσική Γ” Λυκείου – Διδακτική προσέγγιση του Βαμβακούση Χριστόφορου τέως Υπ/νου ΕΚΦΕ Θήρας (2007) με αξιοποίηση MB–Vernier, Συστήματος Συγχρονικής Λήψης και Απεικόνισης – Σενάριο-Φύλλο Εργασίας – ΑΑΤ και Οδηγίες Καθηγητή-ΑΑΤ – Vernier, βίντεο:
ΓΕΛ Πάρου – Τρίτη 22-3-2016, 11:00-14:00 ΔΙΔΑΚΤΙΚΑ ΣΕΝΑΡΙΑ ΔΙΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ
– Δειγματική Διδασκαλία του Σχολικού Συμβούλου ΠΕ04 σε μαθητές Γ” Θετικού Προσανατολισμού του ΓΕΛ Πάρου – Απλή Αρμονική Ταλάντωση – Φυσική Γ’ Προσανατολισμού – ώρα 11:40 – 12:25 – Συνεργασία με Πούλιου μαρία – Φυσικού ΓΕΛ Παρου και Σχ. Συμβούλου ΠΕ04 Κυκλάδων – Διερευνητική προσέγγιση με το σύστημα MBL – Vernier – Φύλλο Εργασίας – ΑΑΤ – Οδηγίες Καθηγητή-ΑΑΤ – Vernier, βίντεο:
– Δειγματικές συνδιδασκαλίες Σχολικού Συμβούλου σε καθηγητές ΠΕ04 μέσω σεναρίων διδασκαλίας διερευνητικής μάθησης – με τα Συστήματα ΣΛΑ – MBL – 12:40 – 14:00 :
Φυσική Β” Λυκείου – Διδακτικά Σενάρια – Μικροδιδασκαλία:
– Χαρακτηριστική Καμπύλη V/I για Ωμικό Καταναλωτή και Πηγής με Multilog & Vernier –
– Μαγνητικό Πεδία Σωληνοειδών με Μultilog και Vernier
Φυσική Γ΄Λυκείου Προσανατολισμού – Διδακτικά Σενάρια – Μικροδιδασκλία:
Αρχή Διατήρησης Στροφορμής και Θεμελιώδης Νόμος Στροφικής Κίνησης – Φύλλο εργασίας – Παρουσίαση ppt
Πέμπτη 31-3-2016, 11:00-14:00 – Εργαστήριο ΦΕ Γυμνασίου ΛΤ Κορθίου συνεργασία με το ΕΚΦΕ Άνδρου:
ΔΙΔΑΚΤΙΚΑ ΣΕΝΑΡΙΑ ΔΙΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ
– Δειγματική Διδασκαλία του Σχολικού Συμβούλου σε μαθητές Γ΄ Θετικού Προσανατολισμού του ΛΤ Κορθίου – Απλή Αρμονική Ταλάντωση – Φυσική Γ” Προσανατολισμού – Συνεργασία με Λαμπρόπουλο Κώστα – Φυσικού ΛΤ Γυμνασίου Κορθίου Άνδρου & Πιάγκου Λεωνίδα Υπ/νου ΕΚΦΕ Άνδρου – Σχ. Συμβούλου ΠΕ04 Κυκλάδων – Διερευνητική προσέγγιση με το σύστημα MBL – Vernier – Φύλλο Εργασίας – ΑΑΤ – Οδηγίες Καθηγητή-ΑΑΤ – Vernier, βίντεο:
Τετάρτη 2-3-2016, 11:00-14:00 – Εργαστήριο ΦΕ ΓΕΛ Νάξου – συνεργασία με ΕΚΦΕ Νάξου – ΔΙΔΑΚΤΙΚΑ ΣΕΝΑΡΙΑ ΔΙΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ
– Δειγματική Διδασκαλία του Σχολικού Συμβούλου σε μαθητές Γ” Θετικού Προσανατολισμού του ΓΕΛ Νάξου – Απλή Αρμονική Ταλάντωση – Φυσική Γ” Προσανατολισμού – Συνεργασία των Μαργαρίτη Μανώλη – Φυσικού ΓΕΛ Νάξου, Βαθρακοκοίλη Νικολάου – Υπ/νου ΕΚΦΕ Νάξου και Σχ. Συμβούλου ΠΕ04 Κυκλάδων – Διερευνητική προσέγγιση με το σύστημα MBL – Vernier – Φύλλο Εργασίας – ΑΑΤ – Οδηγίες Καθηγητή-ΑΑΤ – Vernier, βίντεο:
– Δειγματικές συνδιδασκαλίες Σχολικού Συμβούλου και Υπ. ΕΚΦΕ Νάξου σε καθηγητές ΠΕ04 Νάξου – μέσω σεναρίων διδασκαλίας διερευνητικής μάθησης – με τα Συστήματα ΣΛΑ – MBL – 12:40 – 14:00 :
Φυσική Β” Λυκείου – Διδακτικά Σενάρια – Μικροδιδασκαλία:
– Χαρακτηριστική Καμπύλη V/I για Ωμικό Καταναλωτή και Πηγής με Multilog & Vernier –
– Μαγνητικό Πεδία Σωληνοειδών με Μultilog και Vernier
Φυσική Γ΄Λυκείου Προσανατολισμού – Διδακτικά Σενάρια – Μικροδιδασκλία:
Αρχή Διατήρησης Στροφορμής και Θεμελιώδης Νόμος Στροφικής Κίνησης – Φύλλο εργασίας – Παρουσίαση ppt
Δευτέρα 5-10-2015 – Εργαστήριο ΦΕ ΓΕΛ ΝΑΟΥΣΑΣ ΠΑΡΟΥ – ΔΕΙΓΜΑΤΙΚΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ
– Ιοντική Ισορροπία – Επιμόρφωση – Δειγματική διδασκαλία με αξιοποίηση ΤΠΕ στη διδασκαλία Χημείας Προσανατολισμού Γ Λυκείου – Μια ολοκληρωμένη διδακτική πρόταση μέσω ιοντικών αντιδράσεων – – Παρουσίαση από τον συνάδελφο χημικό Νούλα Χρήστο του ΓΕΛ Νάουσας Πάρου – Chembi: Χημεία Γ Κατ. – Βιολογία Γ Κατ – Χημεία Β – σε Flash media player Noulas Christos, βίντεο:
Δειγματικές 2014-15
Οι δειγματικές διδασκαλίες τη σχολική χρονιά 2014-15 πραγματοποιούνται μετά από οικειοθελή προσφορά εκπαιδευτικών ΠΕ04 των σχολικών μονάδων ΔΕ Κυκλάδων ή μετά από πρόσκλησή μου και την αποδοχή της από συνάδελφο. Στόχο έχουν την εξοικείωση σας με τη διαδικασία της δειγματικής σε κανονική μαθητική τάξη με διακριτική παρουσία στο βάθος της αίθουσας συναδέλφων από τις γειτονικές σχολικές μονάδες του νησιού. Μέσω τηλεδιάσκεψης την παρακολουθούν και συνάδελφοι από μικρές σχολικές μονάδες ή συνάδελφοι σε κάποια από τα ΕΚΦΕ Κυκλάδων. Τα θέματα των δειγματικών διδασκαλιών προτείνονται από εσάς και μετά από συνεργασία με τον Σχ. Σύμβουλο παρέχονται στον εκπαιδευτικό προτάσεις και το υπόδειγμα του σχεδίου διδασκαλίας. Για τη φετινή χρονιά οι δειγματικές πραγματοποιούνται μετά την ολοκλήρωση των Επιμορφωτικών Σεμιναρίων πρώτου τετραμηνου. Οι Δειγματικές βασίζονται στην αξιοποίηση ΤΠΕ (με πρότυπο τα σενάρια Β΄ επιπέδου) ή/και κλασικού εργαστηρίου και τα διδακτικά σενάρια είναι Διερευνητικού και Συνεργατικού χαρακτήρα. Μετά τις δειγματικές ακολουθούν Επιμορφωτικές συναντήσεις – Σεμινάρια για ανατροφοδότηση των δειγματικών βάσει συγκεκριμένων κριτηρίων όπως (Στόχοι διδασκαλίας, έναρξη διδασκαλίας, επίτευξη των στόχων, επιλογή υλικών και μέσων διδασκαλίας (ΤΠΕ – κλασικά πειράματα κά, επιλογή τεχνικών και μεθόδων, μορφών διδασκαλίας, τήρηση του χρόνου, συμπεριφορά διδάσκοντος, σχέδιο διδασκαλίας, λήξη διδασκαλίας). Παρακάτω παρατίθεται το επιμορφωτικό υλικό του ΜΠΕ στις Φυσικές Επιστήμες καθώς και τα κριτήρια αξιολόγησης των δειγματικών:
- Σενάρια Ομαδοσυνεργατικής και Διερευνητικής μάθησης του ΜΠΕ – τόμος Β ΠΕ04
- Αξιολόγηση Δειγματικής διδασκαλίας – Ενδεικτικά κριτήρια αξιολόγησης – αυτοαξιολόγησης
- Φύλλο αξιολόγησης δειγματικής διδασκαλίας
31- 03 – 2015 Δειγματική διδασκαλία στο εργαστήριο ΦΕ του ΓΕΛ Πάρου, σε καθηγητές ΠΕ04 σχολικών μονάδων ΔΕ Πάρου-Αντιπάρου, της χημικού Τσέλιγκα Ελένη σε συνδιδασκαλία του χημικού Ρούμελη Νικολάου – Σχολικού Συμβούλου ΠΕ04 σε μαθητική τάξη Γ΄ ΓΕΛ Κατεύθυνσης του ΓΕΛ Πάρου, στη Χημεία Γ΄ Κατ/σης » Ρυθμιστικά Διαλύματα – μια διερευνητική προσέγγιση μέσω αξιοποίησης σεναρίου Β΄ επιπέδου με αξιοποίηση του Vlab-Ιridium Chemistry»,
- Σενάριο ΡΔ -ΤΠΕ Β” ΕΠ-3-15 – Ρούμελης-Τσέλιγκα
- ΡΔ-Φύλλο Εργασίας Μαθητών 2ο Σενάριο σελ. 6-11
- ΡΔ-Φύλλο εργασίας καθηγητή-2ο Σενάριο σελ. 6-11
- Δες φωτό: Φωτό δειγματικής
- Δες βίντεο: Βίντεο 1 , Βίντεο 2 ,
17- 03 – 2015 Δειγματική διδασκαλία στο εργαστήριο ΦΕ Γυμνασίου ΛΤ Σίφνου σε καθηγητές ΠΕ04 σχολικών μονάδων ΔΕ Σίφνου – του φυσικού κ. Λουκάκου Θοδωρή σε μαθητική τάξη Α΄ Λυκείου των Λ.Τ. Σίφνου στη Φυσική Α΄ Λυκείου: «Ο 3ος νόμος της κίνησης – Διερευνητική προσέγγιση μέσω βιωματικών δραστηριοτήτων, κλασικών πειραμάτων και αξιοποίησης ΤΠΕ».
- Senario_didaskalias_3os_nomos_Loukakos
- Fyllo_ergasias_3os_nomos_Loukakos
- diafanies_3os_nomos_Loukakos – pptx
- Βίντεο στη Δειγματική (jetpack, rockets, 3d law in space)
- Δες φωτό: Φωτό δειγματικής Φωτό δειγματικής
- Δες βίντεο: Βίντεο μέρος 1, Βίντεο μέρος 2, Βίντεο μέρος 3
10- 03 – 2015 Δειγματική διδασκαλία στο εργαστήριο ΦΕ Γυμνασίου – ΓΕΛ Μήλου, σε καθηγητές ΠΕ04 σχολικών μονάδων ΔΕ Μήλου-Κιμώλου (και μέσω oovoo Κύθνου, Σίφνου, Σερίφου), της φυσικού κ. Βαμβακινού Ειρήνης, σε τμήμα μαθητών Β΄Γυμνασίου Μήλου, στο κεφάλαιο: Φυσική Β’ Γυμνασίου – Πίεση – Άνωση , με τίτλο «Άνωση – Αρχή Αρχιμήδη », μια διερευνητική διδακτική πρόταση συνεργατικής μάθησης, με αξιοποίηση κλασικού εργαστηρίου.
- Σενάριο διδασκαλίας _Άνωση_Βαμβακινού
- Φύλλο εργασίας_Άνωση-Βαμβακινού
- Ανωση_Αρχή Αρχιμήδη_ppt
- Δες φωτό: Φωτό δειγματικής
- Δες βίντεο: Βίντεο μέρος 1, Βίντεο μέρος 2, Βίντεο μέρος 3
22- 10 – 2014 Δειγματική διδασκαλία στο εργαστήριο ΦΕ ΓΕΛ Νάξου, σε καθηγητές ΠΕ04 σχολικών μονάδων ΔΕ Νάξου, του φυσικού κ. Μαργαρίτη Μανώλη και του φυσικού κ. Βαθρακοκοίλη Νίκου – Υπεύθυνου ΕΚΦΕ-Επιμορφωτή Β΄επιπέδου, σε τμήμα μαθητών Β΄ΓΕΛ Νάξου, στο κεφάλαιο: Φυσική Β’ΓΕΛ – Ορμή – Κρούσεις, με τίτλο «Κρούσεις – Αρχή Διατήρησης Ορμής με το Interactive Physics », μια διερευνητική διδακτική πρόταση σε σενάριο Β΄ επιπέδου.
- Σενάριο – Κρούσεις-Αρχή διατήρηση ορμής – Μαργαρίτης Μ.
- Φύλλο Εργασίας – Κρόυσεις – Α.Δ.Ορμής – Μαργαρίτης Μ.
- Κρούσεις-Α.Δ.Ο. – I.P. Interactive physics
- Δες βίντεο και φωτό: Βίντεο δειγματικής
Παρουσίαση – Σύνοψη Δειγματικών 2013-14
Οι δειγματικές διδασκαλίες τη σχολική χρονιά 2013-14 πραγματοποιούνται μετά από οικειοθελή προσφορά εκπαιδευτικών ΠΕ04 των σχολικών μονάδων ΔΕ Κυκλάδων ή μετά από πρόσκλησή μου και την αποδοχή της από συνάδελφο. Στόχο έχουν την εξοικείωση σας με τη διαδικασία της δειγματικής σε κανονική μαθητική τάξη με διακριτική παρουσία στο βάθος της αίθουσας συναδέλφων από τις γειτονικές σχολικές μονάδες του νησιού σας. Μέσω τηλεδιάσκεψης την παρακολουθούν και συνάδελφοι από μικρές σχολικές μονάδες ή συνάδελφοι σε κάποια από τα ΕΚΦΕ Κυκλάδων. Τα θέματα των δειγματικών διδασκαλιών προτείνονται από εσάς και μετά από συνεργασία με τον Σχ. Σύμβουλο παρέχονται στον εκπαιδευτικό προτάσεις και το υπόδειγμα του σχεδίου διδασκαλίας. Για τη φετινή χρονιά οι δειγματικές πραγματοποιούνται μετά την ολοκλήρωση των Επιμορφωτικών Σεμιναρίων και Δραστηριοτήτων με θέμα διδακτικά σενάρια Διερευνητικής και Ομαδοσυνεργατικής μάθησης, με πρότυπα αυτά του Μείζονος Προγράμματος Επιμόρφωσης. Οι Δειγματικές βασίζονται στη χρήση νέων τεχνολογιών – ΤΠΕ ή/και στη χρήση κλασικού εργαστηρίου και τα διδακτικά σενάρια είναι Διερευνητικού και Συνεργατικού χαρακτήρα. Μετά τις δειγματικές ακολουθούν Επιμορφωτικές συναντήσεις – Σεμινάρια για την αξιολόγηση – αυτοαξιολόγηση και ανατροφοδότηση των δειγματικών βάσει συγκεκριμένων κριτηρίων όπως (Στόχοι διδασκαλίας, έναρξη διδασκαλίας, επίτευξη των στόχων, επιλογή υλικών και μέσων διδασκαλίας (ΤΠΕ – κλασικά πειράματα κά, επιλογή τεχνικών και μεθόδων, μορφών διδασκαλίας, τήρηση του χρόνου, συμπεριφορά διδάσκοντος, σχέδιο διδασκαλίας, λήξη διδασκαλίας). Παρακάτω παρατίθεται το επιμορφωτικό υλικό του ΜΠΕ στις Φυσικές Επιστήμες καθώς και τα κριτήρια αξιολόγησης των δειγματικών:
- Σενάρια Ομαδοσυνεργατικής και Διερευνητικής μάθησης του ΜΠΕ – τόμος Β ΠΕ04
- Αξιολόγηση Δειγματικής διδασκαλίας – Ενδεικτικά κριτήρια αξιολόγησης – αυτοαξιολόγησης
- Φύλλο αξιολόγησης δειγματικής διδασκαλίας
07- 04 – 2014 Δειγματική διδασκαλία στο εργαστήριο ΦΕ ΓΕΛ Νάουσας Πάρου, σε καθηγητές ΠΕ04 σχολικών μονάδων ΔΕ Πάρου-Αντιπάρου (και μέσω oovoo Κέας, Κύθνου), του φυσικού κ. Βοσινάκη Θεόφιλου, σε τμήμα μαθητών Γ΄Λυκείου ΓΕΛ Νάουσας Πάρου, στο κεφάλαιο: Φυσική Γ΄Κατ/νσης – Ταλάντωση-Εξαναγκασμένη ταλάντωση-Συντονισμός, με τίτλο «Ποσοτική μελέτη εξαναγκασμένης ταλάντωσης – Συντονισμού», μια διερευνητική διδακτική πρόταση ομαδοσυνεργατικής μάθησης, ανακεφαλαίωσης των ταλαντώσεων, με χρήση ΤΠΕ (βίντεο, προσομοίωσης phet, excel) και πειραμάτων κλασικού εργαστηρίου.
- Σχέδιο Μαθήματος_Συντονισμός_Βοσινάκης
- Φύλλο Εργασίας_ Συντονισμός_Βοσινάκης
- Δες φωτό: watch?v=v1N2HUxpfbk
- Δες βίντεο: Βίντεο αφόρμηση-Phet1 Συντονισμός-excel + Συντονισμός με phet2 + Κλασικό Πείραμα με κινητήρα/ελατήριο/μάζα-Τέλος
18-03-2014 – Δειγματική Διδασκαλία στο Εργαστήριο ΦΕ του Γυμνασίου Θήρας και Επιμορφωτική δραστηριότητα σε συνεργασία με το ΕΚΦΕ Θήρας, με εκπαιδευτικούς κλ. ΠΕ04 σχολικών μονάδων ΔΕ Θήρας-Θηρασιάς (και μέσω oovoo Ανάφης, Σικίνου, Φολεγάνδρου. ΔΕΙΓΜΑΤΙΚΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ σε σενάριο Διερευνητικής/Ανακαλυπτικής και Συνεργατικής μάθησης, με χρήση κλασικού εργαστηρίου και ΤΠΕ, του καθηγητή φυσικού Στέλιου Γρινιεζάκη, στη Φυσική Β΄Γυμνασίου, σε τμήμα μαθητών Β’ τάξης του Γυμνασίου Θήρας, με τίτλο: «Υδροστατική Πίεση – Παράγοντες από τoυςς οποίους εξαρτάται».
- Senario didaskalias_Ydrostatiki_Griniezakis
- Fyllo ergasias_Ydrostatiki_Griniezakis
- Δες φωτό: watch?v=zVgM6RQBRzA&feature=youtu.be
- Δες βίντεο: Εισαγωγή/Πείραμα1-2 + Πείραμα3-4/Διερεύνηση + Πείραμα5/Συμπεράσματα/Καθημερινότητα/Τέλος
18-03-2014 – Δειγματικές Διδασκαλίες (Συνδιδασκαλίες κας Ν.Κάτσενου εκπαιδευτικού και Σχολικού Συμβούλου) στα πλαίσιο της εφαρμογής των Νέων Προγραμμάτων Σπουδών της Φυσικής για Πιλοτική Εφαρμογή(1/2014) στο Εργαστήριο ΦΕ του Γυμνασίου Μεσαριάς Θήρας . ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ σε σενάρια διαμορφωμένα σύμφωνα με το νέο ΠΣ (πιλοτική εφαρμογή) – Διερευνητικής και Συνεργατικής μάθησης, με χρήση κλασικού εργαστηρίου και ΤΠΕ, της καθηγήτριας φυσικού Νίκης Κάτσενου:
1. στη Φυσική Β΄Γυμνασίου, σε τμήμα μαθητών Β’ τάξης του Γυμνασίου Μεσαριάς Θήρας, με τίτλο: «Θερμότητα – Διαστολή υγρών και αερίων – Κίνηση αερίων μαζών στη μετεωρολογία» και
- Fyllo ergasias – Diastoli Ygron_Aerion_Anodika Reymata
- Sxedio didaskalias – Diastoli reyston_Anodika reymata
- Diastoli_Anodika Reymata_Anemos (ppt)
- Δες φωτό: watch?v=Uz6EoNhLrAo
- Δες βίντεο: watch?v=bCidWgoUaFE
2. στη Φυσική Γ΄Γυμνασίου, σε τμήμα μαθητών Γ’ τάξης του Γυμνασίου Μεσαριάς Θήρας, με τίτλο: «Κύματα – χαρακτηριστικά τους και Ιδιότητες Ηχητικών κυμάτων»
- Fyllo ergasias_Xaraktiristika Kymatos_Hxhtika Kymata
- Senario didaskalias_Xaraktiristika Kymatos-Hxos_Hxhtika Kymata
- Xaraktiristika Kymatos_Hxhtika Kymata
- Δες φωτό-βίντεο: watch?v=kRfNj4LG2BQ
13-03-2014 – Δειγματική Διδασκαλία στο Εργαστήριο ΦΕ του ΓΕΛ Σύρου και Επιμορφωτική δραστηριότητα σε συνεργασία με το ΕΚΦΕ Σύρου και Άνδρου, με εκπαιδευτικούς κλ. ΠΕ04 σχολικών μονάδων ΔΕ Σύρου (και μέσω oovoo Άνδρου). ΔΕΙΓΜΑΤΙΚΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ σε σενάριο Διερευνητικής/Ανακαλυπτικής και Συνεργατικής μάθησης, των καθηγητών Σομπόνη Καλλιρόη & Πρίντεζη Γεωργίου, στη Χημεία Α΄Λυκείου, σε τμήμα μαθητών Α’ τάξης του ΓΕΛ Σύρου, με τίτλο: «Το moℓ, μονάδα ποσότητας ουσίας στο SI».
- Φύλλο εργασίας & ppt (το mol μονάδα ποσότητας ουσίας στο SI)
- Mol_Σενάριο διδασκαλίας σε pdf_Mol_Senario
- Δες φωτό: http://youtu.be/wahlr0N9nIw
- Δες βίντεο: Έναρξη-Εισαγωγή στην έννοιa mol + Εφαρμογές-Υπολογισμοί-Ανατροφοδότηση
12- 2 – 2014 Δειγματική διδασκαλία στο εργαστήριο ΦΕ ΓΕΛ Τήνου σε καθηγητές σχολικών μονάδων ΔΕ Τήνου (και μέσω oovoo Σύρου), του χημικού Κουταλά Γεωργίου σε τμήμα μαθητών Β΄Λυκείου ΓΕΛ Τήνου, στο κεφάλαιο: Χημεία Β΄Κατ/νσης – Χημική Ισορροπία, με τίτλο «Αρχή Le Chatelier- Παράγοντες που επηρεάζουν τη θέση Χημικής Ισορροπίας», μια διερευνητική/ανακαλυπτική διδακτική πρόταση ομαδοσυνεργατικής μάθησης, με χρήση πειραμάτων κλασικού εργαστηρίου.
- Δειγματική Κουταλά Γιώργου – Αρχή LE CHATELIER – Φύλλο εργασίας
- Σχέδιο διδασκαλίας – Αρχή LE CHATELIER – Παράγοντες που επηρεάζουν τη θέση ΧΙ
- Δες φωτό: http://youtu.be/O2h3En10aVI
- Δες βίντεο: Εισαγωγή-Επίδραση Θερμ. (CuCl2+HCl) + Επίδραση C (Σιδηροκυανούχου Αμμωνίου+ΝΗ4Cl) και Πίεσης (ΝΟ+Ο2=ΝΟ2) + Ανακεφαλαίωση-Τέλος
11- 2 – 2014 Δειγματική διδασκαλία στο εργαστήριο ΦΕ Γυμνασίου Μυκόνου σε καθηγητές ΠΕ04 σχολικών μονάδων ΔΕ Μυκόνου (και μέσω oovoo Δονούσας, Αμοργού, Σχοινούσας, Ηρακλειάς, Σικίνου) του φυσικού κ. Σδράλλη Ιωάννη σε τμήμα μαθητών Β΄Γυμνασίου Μυκόνου, στο κεφάλαιο: Φυσική Β΄Νόμοι Νεύτωνα, με τίτλο «Η δύναμη και η μάζα στους δύο πρώτους νόμους του Newton», σενάριο διερευνητικής μάθησης με χρήση ΤΠΕ.
- Φύλλο Εργασίας – N. Newton
- Σενάριο διδασκαλίας – Σχέδιο μαθήματος_Sdrallis
- Δες φωτό: http://youtu.be/z8AnAEMrHOI
- Δες βίντεο: Διελκυστίδα
- βίντεο 2 : Αδράνεια
11- 2 – 2014 Δειγματική διδασκαλία στο εργαστήριο ΦΕ Γυμνασίου Μυκόνου του χημικού κ. Τσεχπενάκη Αναστασίου, σε καθηγητές ΠΕ04 σχολικών μονάδων ΔΕ Μυκόνου, σε τμήμα μαθητών Β΄Γυμνασίου Μυκόνου, στο κεφάλαιο: Χημεία Β” : παρ.2.6. Διάσπαση Νερού – Χημικές ενώσεις και χημικά στοιχεία, με τίτλο «Ηλεκτρόλυση Νερού – Μόρια Χημικών Ενώσεων vs Μόρια Χημικών Στοιχείων», σενάριο διδασκαλίας συνεργατικής μάθησης με χρήση κλασικού εργαστηρίου και ΤΠΕ/βίντεο – σύνδεση με καινοτόμες τεχνολογικές, περιβαλλοντικές και ενεργειακές εφαρμογές.
- Φύλλο εργασίας – Ηλεκτρόλυση Νερού
- Σχέδιο διδασκαλίας_Ηλεκτρόλυση Νερού
- Δες φωτό: http://youtu.be/zbrNWlmOIww
- Δες βίντεο: Εισαγωγή-Εναρξη: watch?v=RdyiIrlZ-Uc Συσκευή Ηλεκτρόλυσης: watch?v=Krx-5nvDq10
- χρήση ΤΠΕ/βίντεο: Κυψέλες καυσίμου: watch?v=8_cU8XjNTV0
Παρουσίαση – Σύνοψη Δειγματικών 2012-13
Οι δειγματικές διδασκαλίες τη σχολική χρονιά 2012-13 πραγματοποιούνται μετά από προσφορά εκπαιδευτικών ΠΕ04 των σχολικών μονάδων ΔΕ Κυκλάδων ή μετά από πρόσκλησή μου και την αποδοχή της από συνάδελφο. Στόχο έχουν την εξοικείωση σας με τη διαδικασία της δειγματικής σε κανονική μαθητική τάξη με διακριτική παρουσία στο βάθος της αίθουσας συναδέλφων από τις γειτονικές σχολικές μονάδες του νησιού σας. Τα θέματα των δειγματικών διδασκαλιών προτείνονται από εσάς και μετα από συνεργασία μαζί μου παρέχονται στον εκπαιδευτικό προτάσεις και το υπόδειγμα σχεδίου διδασκαλίας. Για τη φετεινή χρονιά οι δειγματικές καλό είναι να πραγματοποιούνται με σχέδια μαθήματος που βασίζονται στη χρήση νέων τεχνολογιών – ΤΠΕ ή στη χρήση κλασικού εργαστηρίου. Μετά τις δειγματικές ακολουθούν Επιμορφωτικές συναντήσεις – Σεμινάρια για την αξιολόγηση – αυτοαξιολόγηση και ανατροφοδότηση των δειγματικών βάσει συγκεκριμένων κριτηρίων όπως (Στόχοι διδασκαλίας, έναρξη διδασκαλίας, επίτευξη των στόχων, επιλογή υλικών και μέσων διδασκαλίας (ΤΠΕ – κλασικά πειράματα κά, επιλογή τεχνικών και μεθόδων, μορφών διδασκαλίας, τήρηση του χρόνου, συμπεριφορά διδάσκοντος, σχέδιο διδασκαλίας, λήξη διδασκαλίας). Παρακάτω παρατίθενται τα κριτήρια:
- Αξιολόγηση Δειγματικής διδασκαλίας – Ενδεικτικά κριτήρια αξιολόγησης – αυτοαξιολόγησης
- Φύλλο αξιολόγησης δειγματικής διδασκαλίας
21- 3 – 2012 Δειγματική διδασκαλία στο 1ο Γυμνάσιο Σύρου του γεωλόγου κ. Ξανθάκη Γιώργου σε τμήμα μαθητών Β΄ Γυμνασίου στο κεφάλαιο: Μηχανική Β΄ Γυμνασίου με τίτλο «ΔΥΝΑΜΗ, ΚΙΝΗΣΗ και ΕΝΕΡΓΕΙΑ με χρήση ΤΠΕ – προσομοιώσεων και διαδραστικού πίνακα».
- ΔΕΙΓΜΑΤΙΚΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ Γ.ΞΑΝΘΑΚΗ
- Υπόδειγμα σχέδιο διδασκαλίας
- Δες φωτό: http://www.youtube.com/watch?v=DVj_bSwwf9o&feature=youtu.be
21- 11 – 2012 Δειγματική διδασκαλία στο εργαστήριο ΦΕ ΓΕΛ Μήλου του φυσικού κ. Τρίμη Αντώνη σε τμήμα μαθητών Β΄ΓΕΛ Μήλου, στο κεφάλαιο: Φυσική Β΄ΓΕΛ ΓΠ – Στατικός Ηλεκτρισμός Β’ ΓΠ, με τίτλο «Στατικός ηλεκτρισμός – Νόμος Coulomb, μέσω πειραμάτων και με χρήση προσομοιώσεων». Με τηλεδιάσκεψη την παρακολούθησαν και οι συνάδελφοι ΠΕ04 των Γυμνασίων ΛΤ: Κύθνου – Σερίφου – Σίφνου)
28-11-2012 Δειγματική διδασκαλία στο εργαστήριο ΓΕΛ Σύρου του φυσικού κ. Ζορμπά Θανάση σε τμήμα μαθητών Α΄ΓΕΛ Σύρου, στο κεφάλαιο: Φυσική Α΄ΓΕΛ – Ορμή, με τίτλο «Ορμή – Αρχή Διατήρησης Ορμής – Κρούσεις – με χρήση νέων τεχνολογιών – βίντεο από διαδίκτυο και προσομοιώσεων». Με τηλεδιάσκεψη την παρακολούθησαν και οι συνάδελφοι ΠΕ04 των Γυμνασίων ΛΤ: Δονούσας, Σικίνου, Φολεγάνδρου και Ανάφης
- Ορμή – παρουσίαση – φύλλο εργασίας – βίντεο
- Σχέδιο διδασκαλίας – Ορμή
- Βίντεο διδασκλίας: βιντεο 1 (κεκλιμενο)
- βιντεο-2-μεταβιβαση-ορμης.wmv
- βιντεο 3 (ανομοιες μαζες)
- βιντεο 4 (κριαρια)
- βιντεο 5 (αντίθετες ορμες στο διαστημα)
- βιντεο-6-ακινησια-κεντρου-μαζας.wmv
- βιντεο 7 (επιδειξη αδο)
- βιντεο 8 (ανταλλαγη ταχυτητων σφαιριδιων)
- βιντεο-9-ανταλλαγη-ταχυτητων-στο-διαστημα.wmv
- βιντεο 10 (ανακρουση οπλου)
- βιντεο 11 (σπιρτα-πυραυλος)βιντεο
- 12 (τρενο αυτοκινητο)
- Δες φωτό: http://youtu.be/0ZoxM8yZRvs
20- 3 – 2013 Δειγματική διδασκαλία στο εργαστήριο ΦΕ 1ου Γυμνασίου Νάξου του φυσικού κ. Κορρέ Ανδρέα σε τμήμα μαθητών Γ ΄Γυμνασίου Νάξου, στο κεφάλαιο: Φυσική Γ΄Γυμνασίου – Ταλαντώσεις, με τίτλο «Νόμοι του Απλού Εκκρεμούς – μέσω πειραμάτων και με χρήση προσομοιώσεων». Με τηλεδιάσκεψη την παρακολούθησαν και οι συνάδελφοι ΠΕ04 Γυμνασίου ΛΤ Αμοργού, Ηρακλειάς, Σχοινούσας, Δονούσας και του ΕΠΑΛ Αμοργού.
27- 3 – 2013 Δειγματική διδασκαλία στο εργαστήριο ΦΕ ΓΕΛ Πάρου του χημικού κ. Κεφάλα Φραγκίσκου σε τμήμα μαθητών Γ΄Γυμνασίου Πάρου, στο κεφάλαιο: Χημεία Γ΄Γυμνασίου Οξέα-Βάσεις, με τίτλο «Εξουδετέρωση με χρήση πειραμάτων μακρο και μικροκλίμακας».
- ΔΕΙΓΜΑΤΙΚΗ ΚΕΦΑΛΑ ΦΡΑΓΚΙΣΚΟΥ
- Σχέδιο διδασκαλίας – Εξουδετέρωση
- Δες φωτό: watch?v=pWlRNBVg7Yk
- Δες βίντεο: watch?v=3tGHDGvh7Eg
11- 4 – 2013 Δειγματική διδασκαλία στο εργαστήριο ΦΕ Γυμνασίου ΛΤ Γαυρίου Άνδρου της χημικού κας. Γκίτζια Βασιλικής σε τμήμα μαθητών Γ΄Γυμνασίου Γαυρίου, στο κεφάλαιο: Χημεία Γ΄Γυμνασίου Οξέα-Βάσεις, με τίτλο «Εξουδετέρωση με χρήση πειραμάτων και ΤΠΕ». Με τηλεδιάσκεψη την παρακολούθησαν και οι συνάδελφοι ΠΕ04 Γυμνασίων, ΓΕΛ και ΕΠΑΛ: Τήνου και Μυκόνου.
- ΔΕΙΓΜΑΤΙΚΗ ΓΚΙΤΖΙΑ ΒΑΣΙΛΙΚΗ
- Σχέδιο μαθήματος – Εξουδετέρωση
- Δες φωτό: watch?v=v0Ou3Ty8vik
- Δες βίντεο: watch?v=Gm86ojpnETI
- Το απρόοπτο: Μικρά Αγγλία σκηνικό ταινίας Π. Βούλγαρη watch?v=aZKmEenr_3I
17- 4 – 2013 Δειγματική διδασκαλία στο εργαστήριο ΦΕ ΓΕΛ Θήρας του χημικού κ. Κουτσομπόγερα Παναγιώτη σε τμήμα μαθητών Β΄ΓΕΛ Θήρας, στο κεφάλαιο: Οργανική Χημεία Β΄ΓΕΛ ΓΠ, με τίτλο «Πολυμερή – κατηγορίες, παρασκευές, εφαρμογές, πειράματα πολυμερών – μια διαθεματική προσέγγιση». Με τηλεδιάσκεψη την παρακολούθησαν και οι συνάδελφοι ΠΕ04 Γυμνασίων ΛΤ: Ίου, Θηρασιάς, Σικίνου, Φολεγάνδρου και Ανάφης και ΕΠΑΛ Ίου.
- ΔΕΙΓΜΑΤΙΚΗ ΚΟΥΤΣΟΜΠΟΓΕΡΑ
- Σχέδιο Διδασκαλίας – Φύλλο εργασίας – Πολυμερή
- Δες φωτό: watch?v=mBWxuEsh0fk
- Βίντεο διδασκαλίας: watch?v=mWV8ZuesYYI
- Βίντεο DNA: watch?v=6DvV9W6EQbs
- Βίντεο κολλαγόνο: watch?v=5apw-3FsDjo
- Βίντεο πολυστυρόλιο: watch?v=6yvE4h4y5xU
- Βίντεο παρασκευή Nylon: watch?v=iRPzdT2xWzk
24 – 4 – 2013 Δειγματική διδασκαλία στο εργαστήριο ΦΕ Γυμνασίου Κιμώλου του φυσικού κ. Κατσιαμπάνη Κωνσταντίνου σε τμήμα μαθητών Γ΄ Γυμνασίου Κιμώλου, στο κεφάλαιο: Μηχανικά Κύματα – κεφ. 5.3. με τίτλο «Χαρακτηριστικά μεγέθη κύματος – με χρήση προσομοίωσης και λεκάνης κυματισμού». Την παρακολούθησαν οι συνάδελφοι ΠΕ04 σχολικών μονάδων ΔΕ Μήλου και Κιμώλου και με τηλεδιάσκεψη και οι συνάδελφοι ΠΕ04 Γυμνασίων ΛΤ: Κύθνου, Σίφνου, Σερίφου και ΕΠΑΛ Σίφνου.
- ΔΕΙΓΜΑΤΙΚΗ ΚΑΤΣΙΑΜΠΑΝΗ – Φύλλο εργασίας, phet, ppt, σχέδιο
- Σχέδιο Μαθήματος – Χαρακτηριστικά μεγέθη κύματος
- Δες φωτό: watch?v=mLFp9-JOHwE
- Βίντεο εξάρτηση ταχύτητας κύματος: watch?v=Qqqx_Oz1ubw
- Βίντεο πείραμα-δραστηριότητα προσδιορισμού ταχύτητας κύματος: watch?v=bYG_r8k2myQ
Αφήστε μια απάντηση