cropped 20240528 120633

Αγιασμός Σχ. Έτος 2025-2026

AGIASMOS 2025 1

Η αυλή μας γέμισε χρώμα! Μια τοιχογραφία φτιαγμένη με αγάπη

Η αυλή του νηπιαγωγείου μας έγινε φέτος λίγο πιο χαρούμενη, λίγο πιο φωτεινή και πολύ πιο όμορφη, χάρη στην πρωτοβουλία του Συλλόγου Γονέων, ο οποίος δημιούργησε μια μοναδική τοιχογραφία στον μεγάλο, άδειο τοίχο του προαύλιου χώρου!

Με πολύ μεράκι, εθελοντική δουλειά και αγάπη για τα παιδιά, οι γονείς σχεδίασαν και ζωγράφισαν ένα έργο γεμάτο χρώματα, ζωντάνια και παιδικά όνειρα. Η τοιχογραφία όχι μόνο ομορφαίνει τον χώρο, αλλά και προσφέρει αφορμές για παιχνίδι, φαντασία και δημιουργική συζήτηση με τα παιδιά.

Ευχαριστούμε θερμά τον Σύλλογο Γονέων για τη στήριξη, τη διάθεση και τη φροντίδα που δείχνει καθημερινά για το σχολείο μας!

IMG 41a05385a9e312602720f56386596c58 V

Συμμετοχή στο Εθνικό Θεματικό Δίκτυο: Διατροφή, Περιβάλλον και Υγεία

Κατά τη φετινή σχολική χρονιά, το νηπιαγωγείο μας συμμετείχε στο Εθνικό Θεματικό Δίκτυο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης του ΚΕΠΕΑ Ιεράπετρας–Νεάπολης, με τίτλο «Διατροφή, Περιβάλλον και Υγεία».

Η συμμετοχή μας συνδέθηκε οργανικά με τη θεματική των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων, αλλά και με τη Δράση Ενεργού Πολίτη με τίτλο:
«Οι ντετέκτιβ ανακαλύπτουν το μυστικό για σώμα γερό και μυαλό δυνατό!»

Μέσα από ερωτηματολόγια, έρευνα, δράσεις ενημέρωσης και δημιουργία ψηφιακού βιβλίου, τα παιδιά εστίασαν:

  • στις υγιεινές διατροφικές συνήθειες,

  • στη σωματική άσκηση,

  • και στη σχέση της υγείας με το περιβάλλον.

Η εμπλοκή των γονέων ήταν ουσιαστική, και το παραγόμενο υλικό αποτέλεσε έναν όμορφο καρπό της κοινής μας προσπάθειας.

Bebaiosh Diktyoy KEPEA Ierapetras 2024 2025 Nhpiagogeio Xhrophgadoy page 0001


🔗 Μπορείτε να δείτε το e-book της δράσης μας εδώ.

Επιμόρφωση Νηπιαγωγών: «Αναγνωρίζω – Προστατεύω»

POSTER PROGRAMMATOS 1 600x600 1

Πρόληψη και Αντιμετώπιση Παιδικής Παραμέλησης και Κακοποίησης

Στο Νηπιαγωγείο μας, βασική μας επιδίωξη είναι η δημιουργία ενός ασφαλούς και προστατευτικού περιβάλλοντος για όλα τα παιδιά. Στο πλαίσιο αυτό, οι εκπαιδευτικοί μας συμμετείχαν σε εξ αποστάσεως επιμορφωτικό πρόγραμμα με τίτλο:
«Αναγνωρίζω – Προστατεύω: Πρόγραμμα Νηπιαγωγών για την Πρόληψη της Παραμέλησης και Κακοποίησης του Παιδιού».

Το πρόγραμμα απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς προσχολικής αγωγής και έχει στόχο την ενίσχυση των γνώσεών τους σε θέματα παιδικής προστασίας, καθώς και την καλύτερη κατανόηση του ρόλου τους όταν υπάρχουν ενδείξεις ή υποψίες κακοποίησης ή παραμέλησης.

 Το πρόγραμμα σχεδιάστηκε από τον οργανισμό Eliza – Εταιρεία κατά της Κακοποίησης του Παιδιού, υπό την επιστημονική καθοδήγηση του:

  • Δρ. Γιώργου Νικολαΐδη, Διευθυντή Διεύθυνσης Ψυχικής Υγείας και Κοινωνικής Πρόνοιας του Ινστιτούτου Υγείας του Παιδιού,

  • Δρ. Λήδας Αναγνωστάκη, Επίκουρης Καθηγήτριας ΤΕΑΠΗ Ε.Κ.Π.Α.,

  • και της Δρ. Ηλέκτρας Κουτσούκου, Νομικού – Διδάκτορος Δικαιωμάτων του Παιδιού.

Το πρόγραμμα υλοποιείται με τη στρατηγική συνεργασία της Τράπεζας Πειραιώς, στο πλαίσιο της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης «EQUALL – Για μια Κοινωνία Ισότιμων Ανθρώπων», και ειδικότερα στον πυλώνα «Μέριμνα για τα Παιδιά».

Γιατί είναι σημαντική αυτή η επιμόρφωση;

Η προσχολική ηλικία είναι καθοριστική για τη συναισθηματική ασφάλεια του παιδιού. Ο ρόλος των νηπιαγωγών είναι κρίσιμος όχι μόνο στην εκπαίδευση, αλλά και στην έγκαιρη αναγνώριση ενδείξεων κινδύνου, σε περιπτώσεις παραμέλησης ή κακοποίησης. Η επιμόρφωση αυτή ενισχύει την ετοιμότητα, ευαισθησία και υπευθυνότητα των νηπιαγωγών απέναντι σε τέτοια ευαίσθητα ζητήματα.

Μέσα από το πρόγραμμα:

  • Δόθηκαν πρακτικά παραδείγματα για τον εντοπισμό ενδείξεων,

  • Αναλύθηκαν νομικά και παιδαγωγικά θέματα,

  • Ενισχύθηκε η κατανόηση των υποστηρικτικών μηχανισμών που υπάρχουν.

nhpiagogeio Xhrophgadoy 1

Η συμμετοχή μας στο πρόγραμμα αυτό αποτελεί ακόμη ένα βήμα ευθύνης και πρόληψης, στο πλαίσιο του παιδαγωγικού μας έργου, και ενισχύει τον στόχο μας για ενεργή στήριξη των παιδιών και των οικογενειών τους.

Το Αστέρι της Ημέρας – Συνεντεύξεις γονέων στο Νηπιαγωγείο μας

Στο πλαίσιο της φετινής μας δράσης «Κάνουμε βήματα ζωής, παιδιά, δασκάλες και γονείς!», υλοποιήθηκε στο νηπιαγωγείο μας μια ξεχωριστή δραστηριότητα που αγκάλιασε κάθε παιδί ξεχωριστά και ανέδειξε τη σημασία της οικογένειας στην εκπαιδευτική διαδικασία.

Κάθε μέρα, ένα παιδί της τάξης μας είχε τη χαρά να γίνει το “Αστέρι της Ημέρας” – το τιμώμενο πρόσωπο που λάμβανε αγάπη, προσοχή και όμορφα λόγια από συμμαθητές και γονείς. Η σειρά με την οποία τα παιδιά έγιναν αστέρια καθορίστηκε με χαρούμενη κλήρωση από την ομάδα υπηρεσίας, και οργανώθηκε σε ένα ειδικό ημερολόγιο τοίχου, ώστε κάθε οικογένεια να γνωρίζει την ημερομηνία της δικής της συμμετοχής.

Το πρωί της κάθε «αστερένιας» ημέρας, ο γονέας του παιδιού έφερνε στο σχολείο φωτογραφίες από σημαντικές στιγμές της ζωής του παιδιού – τη βάπτισή του, στιγμές από διακοπές, οικογενειακά στιγμιότυπα γεμάτα αγάπη. Οι φωτογραφίες τοποθετούνταν από την εκπαιδευτικό σε έναν ειδικό πίνακα-καβαλέτο, δημιουργώντας τον Πίνακα του Αστεριού, που έμενε αναρτημένος όλη την ημέρα στην τάξη.

Αργότερα μέσα στην ημέρα, ο γονέας επισκεπτόταν την τάξη και, μπροστά σε όλους τους συμμαθητές, το παιδί παρουσίαζε τις φωτογραφίες του και μοιραζόταν τις αναμνήσεις του. Στη συνέχεια, όλα τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να ρωτήσουν τον γονέα για πράγματα που τους ενδιέφεραν σχετικά με τον/την φίλο/η τους:

  • ποιο είναι το αγαπημένο του φαγητό,

  • τι παιχνίδια παίζει στο σπίτι,

  • αν έκανε σκανταλιές όταν ήταν μικρός…

Στο τέλος, κάθε παιδί έκανε μια φιλοφρόνηση στο αστέρι της ημέρας – κάτι όμορφο, αληθινό και ενδυναμωτικό. Η εκπαιδευτικός κατέγραφε όλες τις φιλοφρονήσεις και, με αυτές, δημιουργούσαμε ένα προσωπικό “Δίπλωμα” σε χαρτί Α3, το οποίο το παιδί έπαιρνε στο σπίτι του για να θυμάται αυτή τη μοναδική ημέρα.

Το αποτέλεσμα; Χαμόγελα, ενίσχυση της αυτοεκτίμησης, ενσυναίσθηση, σύνδεση με την οικογένεια, και –πάνω απ’ όλα– η δημιουργία ενός κλίματος βαθιάς αποδοχής και ζεστασιάς μέσα στην τάξη μας.

Ευχαριστούμε θερμά όλους τους γονείς για την ανταπόκριση και την ενεργή τους συμμετοχή. Μέσα από αυτή τη δράση, αποδείχθηκε για ακόμη μια φορά πως όταν σχολείο και οικογένεια συνεργάζονται, τα παιδιά ανθίζουν!

Εκπαιδευτική Επίσκεψη στο Λαογραφικό Μουσείο Ευπαλίου και στο Παραδοσιακό Κουρείο

Μια ξεχωριστή εμπειρία είχαν οι μικροί μαθητές μας κατά την επίσκεψή τους στο Λαογραφικό Μουσείο Ευπαλίου, όπου ταξίδεψαν νοερά στο παρελθόν και γνώρισαν στοιχεία της τοπικής παράδοσης και της καθημερινής ζωής των ανθρώπων του τόπου μας.

Η επίσκεψη πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία με τα Νηπιαγωγεία 4ο Ναυπάκτου και Αφροξυλιάς, σε ένα ζεστό και φιλόξενο κλίμα συνεργασίας και χαράς.

Την ξενάγηση ανέλαβε με αγάπη και γνώση η κα Γιάννα Κατσαρού, η οποία μας μίλησε για τα εκθέματα του μουσείου — παραδοσιακά αντικείμενα, φορεσιές εποχής και ιστορικά στοιχεία γύρω από το 1821. Τα παιδιά παρατήρησαν με ενδιαφέρον τα αντικείμενα, έκαναν ερωτήσεις και έδωσαν τις δικές τους ερμηνείες, με αφοπλιστική παιδική ματιά.

Στη συνέχεια, επισκεφθήκαμε και ένα παραδοσιακό κουρείο στο Ευπάλιο, το οποίο έχει μετατραπεί σε μικρό μουσείο κουρέματος! Εκεί τα παιδιά κάθισαν στις παλιές καρέκλες, είδαν από κοντά τα εργαλεία και τα αντικείμενα του παλιού κουρέα, και συζητήσαμε πώς ήταν κάποτε οι καθημερινές δουλειές και τα επαγγέλματα.

Ήταν μια επίσκεψη γεμάτη παρατηρήσεις, χαμόγελα και πολλές μικρές απορίες — σημάδι ότι τα παιδιά μαθαίνουν, ρωτούν και συνδέουν το παρελθόν με το παρόν με τον πιο φυσικό τρόπο.

Επιμορφωτική διάλεξη για γονείς με θέμα: “Οριοθέτηση ανώριμων συμπεριφορών στην προσχολική ηλικία”

IMG 69e4a66c4fb1d74026c51041a102bfa5 V

Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε στο νηπιαγωγείο μας η ομιλία για γονείς με θέμα: «Οριοθέτηση ανώριμων συμπεριφορών σε παιδιά προσχολικής ηλικίας». Η συνάντηση με ομιλητή τον εργοθεραπευτή κο. Μιχάλη Λιβιτσιάνη έγινε σε ζεστό και υποστηρικτικό κλίμα, με στόχο την ενδυνάμωση του γονεϊκού ρόλου και την ενίσχυση της συνεργασίας σχολείου – οικογένειας.

Η ομιλία εστίασε σε ζητήματα όπως:

  • η σημασία των σταθερών ορίων στην προσχολική ηλικία,

  • η διαφορά ανάμεσα στην ανώριμη και στην προβληματική συμπεριφορά,

  • τρόποι ενίσχυσης της αυτορρύθμισης στα μικρά παιδιά.

Το ενδιαφέρον των γονέων ήταν έντονο και η συμμετοχή τους ενεργή, τόσο με ερωτήσεις όσο και με προσωπικές τοποθετήσεις, γεγονός που εμπλούτισε τη συζήτηση και ανέδειξε την κοινή αγωνία όλων για τη στήριξη των παιδιών μας με σεβασμό και συνέπεια.

20250402 181538

Ευχαριστούμε θερμά όλους τους γονείς που παραβρέθηκαν και συνέβαλαν με την παρουσία και το ενδιαφέρον τους στην επιτυχία της δράσης. Τέτοιες συναντήσεις μας δίνουν την ευκαιρία να προσεγγίσουμε ουσιαστικά θέματα της παιδαγωγικής καθημερινότητας και να ενισχύσουμε τους δεσμούς εμπιστοσύνης ανάμεσα σε εκπαιδευτικούς και οικογένεια.

Δράση στοματικής υγιεινής στο νηπιαγωγείο μας

Την Πέμπτη, είχαμε τη χαρά και την τιμή να φιλοξενήσουμε στο νηπιαγωγείο μας τον οδοντίατρο και την επισκέπτρια του Κέντρου Υγείας Ναυπάκτου, στο πλαίσιο δράσης για την πρόληψη και την προαγωγή της στοματικής υγείας.

Οι επισκέπτες μας ενημέρωσαν τα παιδιά με απλό και κατανοητό τρόπο για τη σημασία της στοματικής υγιεινής, τη σωστή φροντίδα των δοντιών και τη σωστή χρήση της οδοντόβουρτσας. Μέσα από διαδραστικό διάλογο και εποπτικό υλικό, τα παιδιά έμαθαν πότε και πώς πρέπει να βουρτσίζουν τα δόντια τους, καθώς και ποιες τροφές βοηθούν ή βλάπτουν τα δοντάκια τους.

Στη συνέχεια πραγματοποιήθηκε οδοντιατρικός έλεγχος σε όλα τα παιδιά, με ιδιαίτερη φροντίδα και σεβασμό προς τις ανάγκες και την ιδιοσυγκρασία κάθε παιδιού.

Ευχαριστούμε θερμά το Κέντρο Υγείας Ναυπάκτου για την άψογη συνεργασία και την πολύτιμη συμβολή του στην υγεία και την αγωγή των παιδιών μας.

Εγγραφές μαθητών στα νηπιαγωγεία για το σχ. έτος 2025-2026

IMG 681cd2fe32a2c0b378c55237a014432b V

 

 

  • Οι εγγραφές για το νέο σχολικό έτος θα πραγματοποιηθούν από 5 έως 24 Μαρτίου 2025.
  • Οι αιτήσεις εγγραφών γίνονται ηλεκτρονικά από τους γονείς/κηδεμόνες των νηπίων, για το Νηπιαγωγείο που ανήκει το παιδί, βάσει της διεύθυνσης κατοικίας τους, σύμφωνα με τα όρια της σχολικής περιφέρειας του Νηπιαγωγείου, στην ηλεκτρονική διεύθυνση: https://proti-eggrafi.services.gov.gr/
  • Στα Νηπιαγωγεία, για το σχολικό έτος 2025-2026, θα εγγραφούν παιδιά γεννημένα το 2021.

ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΕΓΓΡΑΦΗΣ

  1. Είσοδος στη σελίδα της εφαρμογής (https://proti-eggrafi.services.gov.gr/) με κωδικούς taxis και επιλογή του Νηπιαγωγείου στο οποίο ανήκει σύμφωνα με τη διεύθυνση κατοικίας του.
  2. Συμπλήρωση στοιχείων επικοινωνίας: e-mail και κινητό τηλέφωνο μέσω του οποίου θα ενημερώνεστε για την πορεία της αίτησής του.

 

ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΠΟΥ ΘΑ ΧΡΕΙΑΣΤΕΙΤΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΓΓΡΑΦΗ

α) τα στοιχεία του παιδιού για το οποίο αιτείται εγγραφή,

β) τη διεύθυνση μόνιμης κατοικίας, η οποία τεκμηριώνεται αναρτώντας σε ψηφιακή μορφή σχετικό αποδεικτικό, όπως λογαριασμό ΔΕΚΟ, μισθωτήριο συμβόλαιο, ή άλλο δημόσιο πρόσφατο έγγραφο από το οποίο να προκύπτει ρητά η διεύθυνση κατοικίας,

γ) εάν επιθυμείτε τη φοίτηση του νηπίου/προνηπίου στο Προαιρετικό Ολοήμερο πρόγραμμα ή/και στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής,

δ) τα στοιχεία των συνοδών των νηπίων/προνηπίων κατά την προσέλευση και αποχώρηση τους από τη σχολική μονάδα.

 

ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ ΠΟΥ ΠΡΟΣΚΟΜΙΖΟΝΤΑΙ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ

α) η αίτηση εγγραφής  για το προαιρετικό ολοήμερο πρόγραμμα ή/και το τμήμα πρόωρης υποδοχής (σας τη δίνουμε εμείς)

β) Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή, (Α.Δ.Υ.Μ.) (σας το δίνουμε εμείς) και θα συμπληρώσει ο παιδίατρος

γ) Βιβλιάριο υγείας του παιδιού, από το οποίο αποδεικνύεται ότι έγιναν τα εμβόλια που προβλέπονται.

δ) Γνωμάτευση από ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. εφόσον υπάρχει, σε περίπτωση παιδιού με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

(Η γνωμάτευση αυτή δεν αποτελεί προϋπόθεση εγγραφής στο Νηπιαγωγείο, διευκολύνει όμως την οργάνωση για την υποστήριξη μαθητών με ΕΕΑ).

Πριν την τελική υποβολή της αίτησης (οριστικοποίηση) απαιτείται η έγγραφη συναίνεση του έτερου γονέα/κηδεμόνα με υπεύθυνη δήλωση του.

Μετά την υποβολή της αίτησης οι γονείς/κηδεμόνες λαμβάνουν ενημερώσεις στο κινητό τηλέφωνο που έχουν δηλώσει. Εφόσον απαιτηθούν διορθώσεις η αίτησή τους επιστρέφεται από το Νηπιαγωγείο στους γονείς/ κηδεμόνες προκειμένου να γίνουν οι διορθώσεις και να ολοκληρωθεί η υποβολή της μέσω της ηλεκτρονικής υπηρεσίας «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr).

Σε περιπτώσεις γονέων/κηδεμόνων που αδυνατούν να κάνουν χρήση της ηλεκτρονικής υπηρεσίας «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr), η αίτηση μπορεί να υποβληθεί με παρουσία στο Νηπιαγωγείο. Για τον σκοπό αυτό η Προϊστάμενη του νηπιαγωγείου εισέρχεται στην ηλεκτρονική υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή» και καταχωρίζει την αίτηση σύμφωνα με τα δικαιολογητικά που του προσκομίζουν οι γονείς/κηδεμόνες.

Για την υποστήριξη μαθητών/τριών, των οποίων οι γονείς/κηδεμόνες ανήκουν σε ευάλωτες κοινωνικές ομάδες όπως: πολύτεκνοι / τρίτεκνοι / μονογονεϊκές οικογένειες, γονείς με χρόνιες παθήσεις ή ενταγμένοι σε πρόγραμμα απεξάρτησης ή φυλακισμένοι καθώς και πολίτες τρίτων χωρών που διαμένουν σε κέντρα ή σε δομές φιλοξενίας του ελληνικού κράτους ή της Ύπατης Αρμοστείας του Ο.Η.Ε., δίνεται η δυνατότητα καταχώρισης αίτησης, με όσα στοιχεία είναι διαθέσιμα από τον γονέα/κηδεμόνα.

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΜΕ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΙΣ ΕΓΓΡΑΦΕΣ

13.00-14.00

ΤΗΛ. 2634022579

E-MAIL: NIP-XIROP@AIT.SCH.GR

Καλέστε μας για οποιαδήποτε απορία ή για να κλείσετε ραντεβού.

Ημέρα κατά της Βίας: Μαθαίνουμε να διαχειριζόμαστε τα χέρια μας… με αγάπη

Στο νηπιαγωγείο μας, με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα κατά της Βίας, διαβάσαμε το υπέροχο βιβλίο «Τα χέρια δεν είναι για να δέρνουμε» της Martine Agassi, ένα τρυφερό και κατανοητό κείμενο που βοηθά τα παιδιά να κατανοήσουν τη χρήση των χεριών με θετικό και δημιουργικό τρόπο.

20200219105940 ta cheria den einai gia na dernoume

Μέσα από τη συζήτηση, τα παιδιά εξέφρασαν σκέψεις και συναισθήματα, και μοιράστηκαν ιδέες για το πώς μπορούν να χρησιμοποιούν τα χέρια τους για να χτίζουν, να βοηθούν, να αγκαλιάζουν και να δημιουργούν — όχι για να πληγώνουν.

Για να εμπλουτίσουμε την εμπειρία και να τη συνδέσουμε με τα ψηφιακά μέσα, χρησιμοποιήσαμε εκπαιδευτικά κουίζ στην πλατφόρμα Wordwall:

Σωστή ή Λάθος συμπεριφορά; (Σχολικός εκφοβισμός)

Anti-Bullying

 

Τα παιδιά απάντησαν, συζητήσαμε τις επιλογές τους και ξεκαθαρίσαμε τις διαφορές μεταξύ ασφαλών και μη συμπεριφορών, ενισχύοντας την ενσυναίσθηση και την επίγνωση των συναισθημάτων.

Σελίδα 1 από 6

Υποστηριζόμενο από blogs.sch.gr & Θέμα βασισμένο στο Lovecraft από τον Anders Norén

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση