Τα παιδάκια του Νηπιαγωγείου μας έκαναν ένα όμορφο περιβαλλοντικό περίπατο. Είχαν την ευκαιρία να επισκεφτούν το φυτώριο που βρίσκεται κοντά στο σχολείο μας, στο Βαθύ, ώστε να μάθουν χρήσιμες πληροφορίες για τα διάφορα φυτά και λουλούδια, αλλά και τον τρόπο που τα φροντίζουμε.
Ξεναγηθήκαμε στο χώρο, και είδαμε από κοντά, με τη βοήθεια του Κυρίου Γιώργου Καρύπη, πως είναι ένα θερμοκήπιο. Αγγίξαμε, μυρίσαμε και απολαύσαμε πολλά λουλούδια και φυτά. Έμαθαν αρκετά είδη λουλουδιών και δέντρων. Συζητήσαμε για όλα όσα χρειάζονται για να μεγαλώσουν και να διατηρηθούν όσο γίνεται περισσότερο. Θυμηθήκαμε τα στάδια ανάπτυξης τους αλλά και ότι για να παραμείνουν ζωντανά χρειάζονται νερό, οξυγόνο, ήλιο, και φυσικά αγάπη.
Ο Κύριος Γιώργος μας πρόσφερε από ένα ωραίο γλαστράκι, ώστε να το φυτέψουμε , να το φροντίσουμε, και να μυρίσει υπέροχα με αρώματα το σπίτι μας. Τον ευχαριστούμε πολύ!!!
Ο Μάιος είναι ο τρίτος μήνας της Άνοιξης. Η πρώτη μέρα του Μάη είναι γνωστή ως Πρωτομαγιά. Η Άνοιξη έφερε μαζί της τη γιορτή των λουλουδιών αλλά και των εργατών.
Τι ξέρω για την Πρωτομαγιά; το έχω ξανακούσει;
Γιατί φτιάχνουμε στεφάνι;
Συζητήσαμε τη διττή σημασία της Πρωτομαγιάς. Η ημέρα αυτή δεν είναι μόνο γιορτή της φύσης αλλά και της εργατικής τάξης.
Ο εορτασμός της Πρωτομαγιάς δηλώνει τη χαρά για την άνοιξη. Γι΄αυτό και φτιάχνουμε μαγιάτικο στεφάνι που στολίζει την πόρτα των σπιτιών για καλοτυχία και υγεία. Το έθιμο αυτό έρχεται από τα πολύ παλιά χρόνια και τηρείται ακόμη και σήμερα. Το έθιμο δεν είναι μόνο ελληνικό. Πολλές χώρες, κυρίως μεσογειακές φτιάχνουν μαγιάτικο στεφάνι από λουλούδια του αγρού και συμβολίζει την αναγέννηση της φύση με την άνοιξη που θέλουμε να φέρουμε και στο σπίτι μας.
Η ημέρα αυτή ονομάζεται και Εργατική Πρωτομαγιά (Παγκόσμια Ημέρα των Εργατών) αφού τιμώνται οι αγώνες του εργατικού κινήματος. Σαν σήμερα 1η Μάϊου 1886 οι εργάτες στο Σικάγο ξεσηκώθηκαν διεκδικώντας τα εργατικά τους δικαιώματα.
Παρακολουθήσαμε το παρακάτω βίντεο:
Στο νηπιαγωγείο μας καλωσορίσαμε την Άνοιξη με τον πιο όμορφο τρόπο!
Αφού θυμηθήκαμε τι συμβαίνει στη φύση την Άνοιξη στα λουλούδια, τα δέντρα και τα πουλιά, ακούσαμε την “Ανοιξη” του Βιβάλντι.
και παίξαμε το μουσικοκινητικό παιχνίδι “Η φύση ξυπνάει”.
Παίξαμε στον υπολογιστή
αναγραμματισμό..
και βρες τα ζευγάρια..
Ακούσαμε το τραγούδι “Πρωτομαγιά”…
Μάθαμε παροιμίες…
Διαβάσαμε το ποίημα “Η Απεργία των Λουλουδιών”
Η ΑΠΕΡΓΙΑ ΤΩΝ ΛΟΥΛΟΥΔΙΩΝ
Τα πιο όμορφα στολίδια
τα λουλούδια του αγρού ,
απεργία αποφασίσαν
και τα πέταλα τους κλείσαν,
πρώτη μέρα του Μαγιού!!
Μα τι είναι η απεργία
και εχάθη των χρωμάτων η μαγεία;
Τούτη η Πρωτομαγιά,
δεν θα χει της άνοιξης την ευωδιά;;
Απαιτούν πολύ φροντίδα,
καλό χώμα και νερό,
το περιβάλλον να αγαπάμε,
όλοι και μαζί και εγώ!!
Τότε η απεργία θα λήξει,
όταν ο κόσμος θα ξυπνήσει
και αρχίσει να φροντίζει,
ότι η φύση του χαρίζει!!!
Όλα τα παιδιά μπορούμε,
στους μεγάλους να το πούμε,
πως χωρίς χρώμα δε ζούμε,
τα λουλούδια αγαπούμε!!.
Και με την οικολογία,
θα λυθεί και η απεργία,
όλη η γη θα λουλουδίσει,
πίνακας θα μοιάζει η φύση!!,
Τα λουλούδια και τα δέντρα,
ομορφαίνουν τη ζωή,
χρωματίζουν τη ματιά μας,
γαληνεύουν την ψυχή!!
(Ελένη Τσούση 2012)
και αναγνωρίσαμε μέσα από φύλλα εργασίας τα γράμματα του Μάϊου και της Πρωτομαγιάς!
Πολλές δημιουργικές δραστηριότητες γέμισαν το σχολείο μας με χρώματα από λουλούδια και πεταλούδες…
Φτιάξαμε και εμείς στεφάνια…
Στη συνέχεια, βγήκαμε στην αυλή και με τα χελιδόνια μας στο χέρι χορέψαμε και τραγουδήσαμε τα χελιδόνια.
Ήταν μέρες γεμάτες χαρά, χρώματα και ανοιξιάτικη διάθεση!
Η Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου γιορτάζεται στις 2 Απριλίου, αφού την ημέρα αυτή είχε τα γενέθλια του ο μεγάλος παραμυθάς Χανς Κρίστιαν Άντερσεν. Η Διεθνή Οργάνωση Βιβλίων για τη Νεότητα καθιέρωσε το 1966 αυτή τη γιορτή ώστε να αναγνωρίσουν οι γονείς και τα παιδιά την αξία του βιβλίου.
Συζητήσαμε τα στοιχεία που απαρτίζουν ένα βιβλίο. Εξηγήσαμε πως το εξώφυλλο περιλαμβάνει τον τίτλο, δηλαδή την ονομασία του βιβλίου. Επίσης, εμπεριέχονται τα στοιχεία ταυτότητας ενός βιβλίου, όπως τον συγγραφέα και τον εικονογράφο. Τα βιβλία της βιβλιοθήκης μας βοήθησαν να αναγνωρίσουμε αν τα ονόματα είναι ελληνικά ή ξένα.
Έτσι καταγράψαμε όλα όσα χρειαζόμαστε για να γράψουμε ένα παραμύθι…
Τέλος φτιάξαμε τους δικούς μας σελιδοδείκτες για τα βιβλία μας!
Είμαστε έτοιμοι να η χάνουμε σελίδα από το διάβασμά μας!
Η Ανάσταση του Κυρίου αποτελεί τη μεγαλύτερη γιορτή της Χριστιανοσύνης.
Στο Νηπιαγωγείο μας, στα πλαίσια της θεματικής για το Πάσχα, βάψαμε αυγά, το παλαιότερο έθιμο του ελληνικού Πάσχα που συμβολίζει τη γέννηση της δημιουργίας και της ζωής. Δημιουργήσαμε πολύχρωμα αυγά. Τα παιδιά αποτυπώσανε με διάφορα χρώματα σ’ ένα χαρτί κουζίνας, μια ζωγραφιά. Τυλίξαμε το αυγό με το χαρτί και το βρέξαμε με νερό. Το αφήσαμε να στεγνώσει…
Την ίδια διαδικασία αλλά με κόκκινο γκοφρέ χαρτί ακολουθήσαμε και για το κόκκινο αυγό, μιας και το κόκκινο χρώμα δηλώνει το αίμα του Χριστού.
και ιδού το αποτέλεσμα..
Στολίσαμε τα πασχαλινά μας καλαθάκια και φτιάξαμε αυγοθήκες.
Φτιάξαμε παραδοσιακά κουλουράκια με τη βοήθεια της μαμάς ενός μαθητή μας.
τα ζυμώσαμε…
Έτοιμα!
Φτιάξαμε φαναράκια….
Κατασκευάσαμε κάρτες και ευχηθήκαμε «Καλή Ανάσταση και Καλό Πάσχα» στα αγαπημένα μας πρόσωπα.
Κατά τη διάρκεια προβληματιστήκαμε… Γιατί η εβδομάδα των Παθών ονομάζεται και “Μεγάλη Εβδομάδα”. Γιατί νηστεύουμε, δηλαδή δεν τρώμε καθόλου κρέας, ψάρι και τυρί;
Παρακολούθησε το παρακάτω βίντεο και συζητήσαμε για τη Μεγάλη Εβδομάδα. Συζητήσαμε για τα ήθη και τα έθιμα.
Το Σάββατο πριν από την Μεγάλη Εβδομάδα γιορτάζουμε την “Ανάσταση του Λαζάρου”, του καλύτερου φίλου του Χριστού. Έτσι, την ημέρα αυτή φτιάχνουμε τα «Λαζαράκια» και τα παιδιά λένε «τα κάλαντα του Λαζάρου», τα οποία ακούσαμε και τραγουδήσαμε.
Μετά το Σάββατο του Λαζάρου, ακολουθεί η Κυριακή των Βαΐων. Την ημέρα αυτή ξεκινά και η Μεγάλη Εβδομάδα! Οι Εκκλησίες στολίζονται με βάγια, τα οποία μοιράζονται στους χριστιανούς. Μόνο εκείνη την ημέρα, επιτρέπεται όσοι νηστεύουν να φάνε ψάρι!
“Βάγια, βάγια των βαγιών,
Τρώνε ψάρι και κολιό”
Αναλύοντας τα γεγονότα της Μεγάλης Εβδομάδας αναφερθήκαμε στο μύθο της παπαρούνας, στα λουλούδια της άνοιξης που φυτρώνουν το Πάσχα! Μάθαμε πως ζουν όμως μόνο μια μέρα αφού ανθίσουν. Την επόμενη αρχίζουν να πέφτουν τα φύλλα της! Αυτό συμβαίνει γιατί σύμφωνα με τον μύθο
ένα μικρό άσπρο λουλούδι είχε ανθίσει κάτω από το Σταυρό. Στάλες από το αίμα του Χριστού έπεσαν πάνω στο λευκό λουλούδι!
Γι’ αυτό και τα πέταλα της παπαρούνας έχουν κόκκινο χρώμα!
Φτιάξαμε καδράκια..
Κοτοπουλάκια…
Αλλά και άλλες κατασκευές και ζωγραφιές…
Ευχαριστούμε το Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων για τις υπέροχες λαμπάδες…
Στο Νηπιαγωγείο μας μιλήσαμε για τη μεγάλη, διπλή γιορτή της 25ης Μαρτίου. Προσπαθήσαμε να ξετυλίξουμε το νήμα της ιστορίας, τα γεγονότα και τους ήρωες του 1821 μέσα από βίντεο, βιβλία και εποπτικό υλικό. Μάθαμε πως η 25η Μαρτίου είναι γιορτή διπλή, εθνική και θρησκευτική. Ο ελληνισμός τιμά τους προγόνους του γιορτάζοντας την έναρξη της επανάστασης του 1821 ενάντια στον τουρκικό ζυγό. Έπειτα από 400 χρόνια σκλαβιάς οι Έλληνες φώναξαν “Ελευθερία ή Θάνατος” και πολέμησαν για την ελευθερία της Πατρίδας μας! Ταυτόχρονα τιμά την ορθόδοξη πίστη. Γιορτάζεται ο Ευαγγελισμός της Θεοτόκου, όπου ο Αρχάγγελος Γαβριήλ παρουσιάστηκε στην Παναγία με ένα λευκό κρίνο για να της αναγγείλει τη γέννηση του Υιού του Θεού, του Χριστού.
Χρησιμοποιήσαμε υλικό από τη Ζήση Ανθή
Παράλληλα κάναμε τις κατασκευές μας αλλά και πρόβες για τη γιορτή μας.
Φτιάξαμε Το σύμβολο της Ειρήνης στα χρώματα της Ελληνικής σημαίας…
Τσαρούχια…
Κατασκευάσαμε το κάδρο με τον τσολιά και την Ελληνοπούλα
Τους Ήρωες της Επανάστασης..
Και φυσικά τον Ευαγγελισμό της Θεοτόκου…
Τη Δευτέρα 24 Μαρτίου 2025, στο νηπιαγωγείο μας τιμήσαμε με περηφάνια την επέτειο της 25ης Μαρτίου.
Στη γιορτή μας εκτός από τα ποιήματα, τα παιδιά τραγούδησαν και χόρεψαν με σεβασμό και συναίσθημα για την Πατρίδα και την Ελευθερία της!
Ο Μάρτιος ήρθε και μαζί του έφερε και την άνοιξη. Μιλήσαμε για τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της άνοιξης και τους τρεις μήνες της μέσα από διάφορες δραστηριότητες.
Αρχικά γνωρίσαμε τα γράμματα του Μάρτη!
Αναφερθήκαμε στις παροιμίες του Μάρτη και ιδιαίτερα στην παροιμία «Μάρτης είναι, νάζια κάνει, πότε κλάει, πότε γελάει» και στην ερμηνεία της μέσα από το μύθο του Μάρτη.
Ακούσαμε το τραγούδι «Ο Μάρτης και η μάνα του»
Αναφερθήκαμε στο έθιμο με το βραχιολάκι του Μάρτη (μαρτάκι) και συζητήσαμε για τα χρώματα, τον συμβολισμό τους και τον λόγο που το φοράμε την 1η του Μάρτη.
Φτιάξαμε κι εμείς τα δικά μας “μαρτάκια” για να μη μας κάψει ο ήλιος…
Τα παιδιά υποδέχτηκαν την άνοιξη με το τραγούδι τα «Χελιδονίσματα», «τα κάλαντα της άνοιξης» ή «τα κάλαντα του Μάρτη»
Το έθιμο της χελιδόνας, είναι ένα έθιμο που συνδέεται με την άφιξη των χελιδονιών. Τα χελιδόνια επιστρέφουν από τις ζεστές χώρες την Άνοιξη, όταν αρχίζει να ζεσταίνει ο καιρός… επιστροφή η οποία σηματοδοτεί και τον ερχομό της άνοιξης!
Τι άλλο όμως συμβαίνει στη φύση την Άνοιξη: Καταγράψαμε τις πληροφορίες σε ένα λουλούδι.
Δημιουργήσαμε λουλούδια χρησιμοποιώντας τέμπερες και το κοτσάνι ενός μαρουλιού…
Η Δωδεκάνησος γιορτάζει κάθε χρόνο την Ενσωμάτωση της με την Ελλάδα. Ο λαός μας, τιμά τη μνήμη των προγόνων του, που στα χρόνια της σκλαβιάς, διατήρησαν αλώβητη την εθνική μας συνείδηση και ταυτότητα και άσβεστη τη φλόγα για ελευθερία και ένωση με την πατρίδα. Κατάφεραν με θυσίες και αγώνες να ενσωματωθούν στον Εθνικό Κορμό.
Στο νηπιαγωγείο μας μάθαμε και συζητήσαμε για το μεγάλο αυτό γεγονός.
Στα πλαίσια του εορτασμού ο Βαθύς Καλύμνου τίμησε την 77η επέτειο της Ενσωμάτωσης της Δωδεκανήσου. Την παραμονή της 7ης Μαρτίου, το νηπιαγωγείο μας συμμετείχε στις εκδηλώσεις (κατάθεση στεφάνων και παρέλαση) που πραγματοποιήθηκαν με τη συμμετοχή μαθητών του νηπιαγωγείου και δημοτικού σχολείου, τοπικών φορέων και πολιτών, τιμώντας τη μεγάλη αυτή ημέρα για την ιστορία του νησιού και ολόκληρης της Δωδεκανήσου.
Το Υπουργείο Παιδείας καθιέρωσε την 6η Μαρτίου ως πανελλήνια Ημέρα κατά της σχολικής βίας και του εκφοβισμού.
Την ημέρα αυτή οργανώσαμε δραστηριότητες ώστε οι μικροί μας μαθητές και μαθήτριες να κατανοήσουν τις έννοιες αυτές, να ευαισθητοποιηθούν, να προβληματιστούν και να αποκτήσουν γνώσεις για τη διαχείριση αντίστοιχων καταστάσεων.
Παρακολουθήσαμε το παρακάτω βίντεο:
Συζητήσαμε για το φαινόμενο αυτό και διευκρινίσαμε σημαντικές έννοιες όπως: Τι σημαίνει βία; Τι είναι ο εκφοβισμός; Είναι σωστό να κάνουμε τον άλλον να φοβάται ή να ασκούμε βία;
Παίξαμε ένα κινητικό παιχνίδι, το φανάρι αντιμετώπισης της σχολικής βίας.
Ακούσαμε και μάθαμε το τραγούδι «Όπου υπάρχει αγάπη»
Στη συνέχεια φτιάξαμε μια ομαδική αφίσα, στην οποία καταγράψαμε όλα όσα συζητήσαμε!
Τα παιδιά μέσα στο σχολικό περιβάλλον χρειάζονται ασφάλεια ηρεμία και σεβασμό!!
Σημαντικός στόχος είναι να δημιουργήσουμε μια κοινωνία όπου η διαφορετικότητα είναι σεβαστή και οφείλουμε να εκτιμάμε και να ενθαρρύνουμε την αξιοπρέπεια του ανθρώπου.
Επιστροφή στο σχολείο μας μετά από το τριήμερο της Αποκριάς και είχαμε τόσα πολλά να συζητήσουμε! Μοιραστήκαμε στην παρεούλα το πως περάσαμε την Καθαρά Δευτέρα και τι φάγαμε. Έτσι μας δόθηκε η ευκαιρία να μιλήσουμε για την Κυρά Σαρακοστή.
Ποια είναι η Σαρακοστή;
Μάθαμε για τα έθιμα και τις παραδόσεις
Η κυρα Σαρακοστή είναι ένα παλιό έθιμο. Πρόκειται για ένα ημερολόγιο, φτιαγμένο με ζυμάρι. Η Κυρά Σαρακοστή είχε εφτά πόδια που αντιστοιχούσαν στις εφτά εβδομάδες της σαρακοστής. Κάθε εβδομάδα λοιπόν έκοβαν ένα ποδαράκι μέχρι να έρθει η Πασχαλιά. Μετρούσαν τις ημέρες με τα πόδια της τα εφτά. Έτσι υπολόγιζαν πόσος καιρός μένει μέχρι την Ανάσταση.
Ζωγραφίσαμε τη δική μας Κυρά Σαρακοστή…
Δημιουργήσαμε ομαδικά την κυρά Σαρακοστή για να την αξιοποιήσουμε ως ημερολόγιο και να μετράμε τις μέρες μέχρι το Πάσχα…
Περιμένει ώστε να βγάζουμε ένα ποδαράκι κάθε εβδομάδα…
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ : ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΑΙ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΩ – ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΣΥΝΑΙΣΘΗΣΗ ΚΑΙ ΕΥΘΥΝΗ
Υποθεματική : ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ – ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ
Στόχοι του εργαστηρίου με θέμα τα δικαιώματα των παιδιών, είναι οι μαθητές και οι μαθήτριες :
Να γνωρίσουν και να κατανοήσουν σταδιακά την έννοια του δικαιώματος
Να δουν και να γνωρίσουν την Σύμβαση των Ηνωμένων Εθνών για τα δικαιώματα των Παιδιών
Να κατανοήσουν ότι κάθε παιδί έχει ανάγκες
Να αντιληφθούν ότι όλα τα παιδιά είναι ίσα και έχουν τα ίδια δικαιώματα
Να αναπτύξουν δημοκρατική κουλτούρα κατά τη διάρκεια συμμετοχής τους σε ομαδικές δραστηριότητες με άλλα παιδιά
Να διακατέχονται από πνεύμα συνεργασίας και επικοινωνίας
Να μπορούν να αναγνωρίζουν την αξία της ύπαρξης των δικαιωμάτων και την απόλαυση των δικαιωμάτων από όλα τα παιδιά
Στόχοι Δεξιοτήτων :
Να αναπτύξουν αισθήματα ευθύνης, ενσυναίσθησης και ευαισθησίας
Να καλλιεργήσουν το αίσθημα υπευθυνότητας
Να μπορούν να συνεργάζονται αρμονικά μεταξύ τους και με τον/την εκπαιδευτικό
Να μπορούν να επιλύουν ομαλά τις μεταξύ τους συγκρούσεις
Να ενισχύσουν τη δημιουργικότητά τους
Να αποδέχονται την διαφορετικότητα του άλλου
Να ενισχύσουν το αίσθημα αυτοπεποίθησής τους
Να αντιληφθούν τη μοναδικότητα του κάθε παιδιού και το πόσο σημαντική αυτή είναι
Εργαστήριο 1ο
Δραστηριότητα 1η
Τα παιδιά έρχονται σε επαφή με μία νέα λέξη, τη λέξη «δικαίωμα». Αρχικά, γράψαμε τη λέξη, είδαμε τα γράμματά της, τα μετρήσαμε, χτυπήσαμε παλαμάκια τις συλλαβές της μετρώντας τες. Κι έπειτα τα παιδιά έγραψαν κι αυτά «ΔΙΚΑΙΩΜΑ». Μέσα από συζήτηση που ακολούθησε στην ολομέλεια της τάξης, τα παιδιά σκέφτηκαν τί μπορεί να σημαίνει αυτή η λέξη. Ακούστηκαν πολλές σκέψεις και ιδέες για τη λέξη αυτή.
Δραστηριότητα 2η
Τι σημαίνει τελικά η λέξη «δικαιώματα»;
Εξηγήσαμε λοιπόν ότι «δικαιώματα» είναι όλα αυτά που χρειάζεται ένα παιδί για να μπορεί να ζει με αξιοπρέπεια, να είναι ευτυχισμένο και να χαμογελά. Παρακολουθήσαμε ένα βίντεο το οποίο μας δείχνει όλα αυτά που ένα παιδί έχει ανάγκη προκειμένου να είναι υγιές, χαρούμενο και να νιώθει ασφάλεια.
Εργαστήριο 2ο
Δραστηριότητα 1η
Γνωριζόμαστε καλύτερα!! Τα παιδιά παρουσιάζουν τον εαυτό τους στην ολομέλεια της τάξης. Ακολουθεί συζήτηση μέσω της οποίας ανακαλύπτουμε τη μοναδικότητά μας και το πόσο πολύτιμη αυτή είναι! Έπειτα, καταγράφουμε όλοι μαζί τί έχουμε ίδιο και τί διαφορετικό με τους φίλους μας!
Δραστηριότητα 2η
Ακούμε το τραγούδι «Εγώ είμαι εγώ» και σιγά σιγά το μαθαίνουμε και το τραγουδάμε κι εμείς! Οι μαθητές ενισχύουν την αυτοπεποίθησή τους και κατανοούν με ευχάριστο τρόπο ότι καθένας είναι εντελώς ξεχωριστός και μοναδικός!! Αποφασίσαμε να το χορέψουμε και να διασκεδάσουμε!
Εργαστήριο 3ο
Δραστηριότητα 1η
Όλοι μας λοιπόν είμαστε ξεχωριστοί και μοναδικοί. Σκεφτόμαστε και ενεργούμε τόσο διαφορετικά! Όμως όλοι μας έχουμε ένα σκοπό, θέλουμε όλοι μας να είμαστε χαρούμενοι! Έτσι βάλαμε το μυαλό μας να σκεφτεί πολύ καλά πώς θα μπορούσαμε να πετύχουμε κάτι τέτοιο! Και τα παιδιά σκέφτηκαν μια πολύ ωραία ιδέα! Όλα τα παιδιά θα πρέπει να συμφωνήσουν πώς θα λειτουργούν στην τάξη. Και κάπως έτσι φτιάξαμε το Συμβόλαιο της τάξης μας!
Δραστηριότητα 2η
Συγκεντρώσαμε όλα τα δικαιώματα που έχουν αναφερθεί στις παραπάνω δραστηριότητες και με τη βοήθεια εποπτικού υλικού τα είδαμε όλα μαζί. Συζητήσαμε τα δικαιώματα των παιδιών, εξηγήσαμε αυτά τα οποία μας δυσκόλευαν για να τα αντιληφθούμε και κάθε παιδί επέλεξε ένα δικαίωμα που το εντυπωσίασε και το αποτύπωσε σε μια ζωγραφιά.
Όσα ανέφεραν τα συνδέσαμε με τα δικαιώματά τους, τα οποία είναι ίδια για όλου του κόσμου τα παιδιά, όπου κι αν ζουν, όπως κι αν ζουν! Μάθαμε, ακόμη, για τη δράση της Unicef, της οργάνωσης του ΟΗΕ για τα παιδιά, που υπερασπίζεται τα δικαιώματά τους προσπαθώντας να βελτιώσει τη ζωή τους, ώστε να υπάρχει ένα καλύτερο μέλλον για κάθε παιδί.
Εργαστήριο 4ο
Δραστηριότητα 1η
Αφού κάναμε κτήμα μας τα δικαιώματά μας φτιάξαμε μια ομαδική αφίσα. Σχεδιάσαμε τις παλάμες των χεριών μας σε χαρτί, τις κόψαμε, γράψαμε ένα δικαίωμα που επέλεξε ο καθένας μας και τις κολλήσαμε γύρω από μια υδρόγειο σφαίρα σε ένα μεγάλο χαρτόνι.
Εργαστήριο 5ο
Δραστηριότητα 1η
Θέλοντας να εντάξουμε τα δικαιώματά μας στη χριστουγεννιάτικη ατμόσφαιρα των ημερών, φτιάξαμε το δικό μας ατομικό χριστουγεννιάτικο δέντρο, γράφοντας σε αυτό και τα δικαιώματά μας. Σε χαρτόνι Α4 κολλήσαμε λωρίδες με λέξεις που αφορούν στα δικαιώματα, σχηματίζοντας χριστουγεννιάτικο έλατο και το στολίσαμε όπως ο καθένας το ήθελε.
Δραστηριότητα 2η
Ακούσαμε και μάθαμε το τραγούδι ΄΄Αν όλα τα παιδιά της γης΄΄, μοιράσαμε ρόλους και το δραματοποιήσαμε.
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.ΕντάξειΔιαβάστε περισσότεραΜη αποδοχή