Καλώς Ήρθατε

Με τον όρο Προσχολική Αγωγή περιγράφεται η γνωσιακή και κοινωνική εκπαίδευση που δίνεται στον άνθρωπο πριν την υποχρεωτική εκπαίδευση στην ηλικία δηλαδή των 5-6 ετών, ενώ μπορεί να ξεκινά ήδη και από την ηλικία των δυο ετών. Ωστόσο, στην Ελλάδα η υποχρεωτική δίχρονη προσχολική αγωγή ξεκινά από την ηλικία των 4 ετών, μετά τον νέο νόμο Γαβρόγλου Ν.4521-18, με την φοίτηση των παιδιών στο νηπιαγωγείο. Σύμφωνα με τη σύγχρονη θεωρία της Παιδαγωγικής, τα πρώτα χρόνια της ζωής του παιδιού έχουν ζωτική σημασία για τη σωματική, διανοητική και κοινωνική του ανάπτυξη. Για τον λόγο αυτό, χρειάζεται να δοθεί ιδιαίτερη έμφαση στην καλλιέργεια των αισθήσεων του παιδιού και την απόκτηση εμπειριών που ενθαρρύνουν την εντύπωση, την έκφραση και την επικοινωνία. Σε αυτές τις βάσεις δημιουργήθηκε η Προσχολική Αγωγή, η οποία είναι η διαδικασία του προσανατολισμού του παιδιού σε αξίες, στάσεις, δεξιότητες και γνώσεις με σκοπό την κοινωνική και συναισθηματική του ανάπτυξη.

Χριστουγεννιάτικη γιορτή 2025

Μέσα σε ένα ζεστό και χαρούμενο κλίμα πραγματοποιήθηκε η χριστουγεννιάτικη γιορτή μας, “Η γέννηση του Χριστού”.

Το σκηνικό μας είναι έτοιμο να υποδεχθεί τους μικρούς μας πρωταγωνιστές! Τα παιδάκια μας γέμισαν τις καρδιές μας με ζεστασιά και περηφάνια!

Είπαν τα ποιήματα τους, τραγούδησαν την “Άγια Νύχτα”, τα κάλαντα των Δωδεκανήσων και ένα χριστουγεννιάτικο αγγλικό τραγούδι που έμαθαν με την δασκάλα των Αγγλικών!

Και φυσικά στο τέλος της γιορτής ήρθε ο Άι Βασίλης να μοιράσει χαμόγελα και δώρα!

γιορτή 2 γιορτή 3

AF4F18F3 4DEE 4F5A B3C0 A0C386D9D4A8

Και του χρόνου!!

Καλές γιορτές και Καλή Χρονιά σε όλους με Υγεία και Αγάπη!

2025-2026 Εκπαιδευτικοί

 

Βακασίρη Ευαγγελία (Υπεύθυνη βασικού υποχρεωτικού τμήματος – Προϊσταμένη)

Νυστάζου Νίκη (Υπεύθυνη ολοήμερου τμήματος)

Μαλλιά Ελπίδα (Εκπαιδευτικός Παράλληλης Στήριξης)

Κανέτση Διονυσία ( Εκπαιδευτικός αγγλικής γλώσσας)

Πρώτες μέρες -παιχνίδια γνωριμίας.

Ξεκινήσαμε γνωρίζοντας τους συμμαθητές μας μέσα από διάφορα παιχνίδια γνωριμίας και δράσεις που μας έκαναν να νιώσουμε πιο άνετα μέσα στην τάξη μας. Στο πλαίσιο της νέας παρέας μας, μάθαμε τα ονόματα των φίλων μας και σταδιακά ήρθαμε σε επαφή βήμα-βήμα με το πρόγραμμα, που θα λαμβάνει χώρα καθημερινά στην τάξη μας, αναρτώντας το και σε οπτικοποιημένη μορφή. Στη συνέχεια παίξαμε στην παρεούλα το ακόλουθο επιτραπέζιο παιχνίδι, προσπαθώντας να ανιχνεύσουμε τις γνώσεις των παιδιών σχετικά με την αναγνώριση των αριθμών και το κατά πόσο μπορούν να κατανοήσουν το πλήθος στο οποίο αντιστοιχεί τo κάθε ψηφίο, που θα τύχουν στην πορεία τους με το ζάρι. Ο νικητής του συγκεκριμένου παιχνιδιού είναι αυτός που ουσιαστικά φτάνει πρώτος στο σχολείο μας.

eikona Viber 2025 12 19 09 21 39 057 1

πηγή παιχνιδιού: https://www.fotland.gr/dwrean-epitrapezio-nipiagwgeio/

 

eikona Viber 2025 12 18 12 17 00 898 1

πηγή οπτικοποποιημένου προγράμματος: Ανδρομάχη Καλλιβρούση – big_mama_paidagogoi

 

 

Αγιασμός νέας σχολικής χρονιάς!

Η νέα σχολική χρονιά ξεκίνησε!

 Και κάπως έτσι ξεκίνησε και η φετινή μας σχολική χρονιά, σε μια μέρα ηλιόλουστη γεμάτη με χαμόγελα, χαρούμενες φωνούλες και πολύ ενθουσιασμό, ζεστασιά και αισιοδοξία για την όμορφη περιπέτειά μας που ξεκινά. Μαζευτήκαν στην όμορφη αυλή μας τα παιδιά συνοδευόμενα από τους γονείς τους και παρακολούθησαν με προσμονή τον ιερέα να μας ευλογεί για τη νέα σχολική αρχή.

eikona Viber 2025 12 09 22 58 44 562

 

Καλή σχολική χρονιά σε όλους!!!

 

 

Ο κύκλος του νερού-η σημασία της σωστής διαχείρισης του νερού

Ο κύκλος του νερού-η σημασία της σωστής διαχείρισης του νερού

ΘΕΜΑΤΙΚΗ: Φροντίζω το Περιβάλλον

ΥΠΟΘΕΜΑΤΙΚΗ: : Αειφόρος Ανάπτυξη, Οικολογική Συνείδηση

Στόχοι του εργαστηρίου με θέμα κύκλος του νερού, είναι τα παιδιά :

  • Να κατανοήσουν ότι το νερό είναι το πολυτιμότερο στοιχείο στη φύση και στην ανθρώπινη ζωή και ότι το συναντούμε σε διαφορετικές καταστάσεις (στερεά , υγρή, αέρια).
  • Να μάθουν τον κύκλο του νερού σταδιακά (βήμα- βήμα).
  • Να μάθουν σε τι χρησιμεύει το νερό.
  • Να συνειδητοποιήσουν τις συνέπειες που έχει η απώλεια νερού.
  • Να επινοήσουν τρόπους οικονομίας του νερού.
  • Να ευαισθητοποιηθούν στην υιοθέτηση πρακτικών που συμβάλλουν στη βελτίωση της ποιότητας της ζωής.

Στόχοι δεξιοτήτων:

  • Να αναπτύξουν τον προφορικό τους λόγο.
  • Να αναπτύξουν την κριτική τους σκέψη.
  • Να καλλιεργήσουν επιστημονικές δεξιότητες (παρατήρηση- διατύπωση υποθέσεων).
  • Να καλλιεργήσουν επιστημονικές δεξιότητες, όπως η παρατήρηση, το πείραμα.
  • Να αναγνωρίζουν ότι μπορούν να παρέμβουν και να τροποποιήσουν τις ιδιότητές του νερού από την υγρή του στην αέρια και τη στερεά του μορφή.
  • Να ενθαρρύνονται, επιστρατεύοντας τις αισθήσεις τους, να κάνουν τις παρατηρήσεις τους, να καταγράψουν δεδομένα, να πειραματιστούν, να εντοπίσουν προβλήματα, να κάνουν προβλέψεις και να εξάγουν συμπεράσματα που βασίζονται στον επιστημονικό λόγο καλλιεργώντας τη δημιουργική αναστοχαστική και κριτική τους σκέψη.

Εργαστήριο 1

Δραστηριότητα 1η:

Παρουσιάσαμε το θέμα με διαφάνειες, προσπαθώντας να ανακαλύψουμε τις πρότερες γνώσεις των παιδιών και το σχετικό λεξιλόγιο που διαθέτουν.

-Ζητήσαμε από τους μαθητές να μας διηγηθούν δικές τους εμπειρίες που έχουν σχέση  με το νερό.              -Προβληματιστήκαμε που υπάρχει το νερό και που το χρησιμοποιούμε και γιατί.                                              -Σκέφτηκαν λέξεις που έχουν σχέση με το νερό.
-Σκεφτήκαμε σύνθετες λέξεις με τον λέξη νερό.

Στη συνέχεια καταγράψαμε τι θα ήθελαν να μάθουν οι μαθητές.

Δραστηριότητα 2η

Διερευνήσαμε τις γνώσεις των παιδιών για τα σύννεφα και τη βροχή, Πως δημιουργούνται τα σύννεφα; Από πού προέρχονται; Πως σχηματίζεται η βροχή;

Παρακολουθήσαμε για το ταξίδι της σταγόνας

Εργαστήριο 2

Δραστηριότητα 1η

Επεξεργαστήκαμε και παρατηρήσαμε τις εικόνες του βιβλίου «Το ταξίδι του νερού». Ανταλλάξαμε απόψεις για το πόσο πολύτιμο αγαθό είναι το νερό για τον άνθρωπο και το γύρω του κόσμου, ώστε να νιώσουν και την ανάγκη της προστασίας του.

Δραστηριότητα 2η

Θεατρική αναπαράσταση του κύκλου του νερού. Ένα παιδί έγινε ο ήλιος και τα άλλα παιδιά τα σύννεφα, οι σταγόνες, η θάλασσα …

  1. Μπήκαν στη θέση της σταγόνας και μας διηγήθηκαν το δικό τους ταξίδι.
  2. Βάλαμε  ήχους της βροχής, πότε δυνατή βροχή και πότε αργή και τα παιδιά κινούνταν στον χώρο ανάλογα με τον ήχο (αργά ή γρήγορα).
  3. Δημιουργήσαμε με πλαστελίνη ένα μοντέλο της γης που να φαίνεται το νερό και ένα χωρίς νερό.

Δραστηριότητα 3η

Δόθηκε στους μαθητές φύλλο εργασίας σχετικά με το θέμα.

“Κόβω και κολλώ τις εικόνες για να σχηματίσω τον κύκλο του νερού. Ξεκινώ από την κουκίδα”

Τα παιδιά ζωγράφισαν τις εικόνες και κατόπιν τις έκοψαν και τις κόλλησαν στο φύλλο με τους κύκλους.

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 3

Δραστηριότητα 1η

Υλοποιήσαμε το Πείραμα:  «Σύννεφο σε βάζο». 

Δραστηριότητα 2η

Παρατηρήσαμε πίνακες ζωγραφικής με θέμα τη βροχή και έπειτα κάθε παιδί αποτύπωσε ελεύθερα τον πίνακα που του άρεσε.

Δραστηριότητα 3η

Ακούσαμε το τραγούδι «Σταγονίτσα τόση δα»

Κάναμε αναπαράσταση του φαινομένου της υγροποίησης. Γίναμε σταγονίτσες και διασκεδάσαμε με μουσική.

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 3

Δραστηριότητα 1ο

Κάναμε πειράματα με υλικά που βυθίζονται και επιπλέουν.

Nero 11

Δραστηριότητα 2η

Πραγματοποιήσαμε το πείραμα : «Ο κύκλος του νερού» Συσσώρευση –  Εξάτμιση – Συγκέντρωση -Κατακρήμνιση (βροχή)

Δραστηριότητα 3η

Παρακολουθήσαμε βίντεο με θέμα «Νερό η πηγή της ζωής» και συζητήσαμε.

https://youtu.be/0ZU4OHO-nXY

Τα παιδιά δημιούργησαν αφίσα- ζωγραφική με μηνύματα για το νερό, το πολύτιμο αγαθό.

Nero 9 Nero 10

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 4

Δραστηριότητα 1η

Διαβάσαμε το παραμύθι «Το σύννεφο που έβαλε τα κλάματα», παρατηρήσαμε τις εικόνες, συζητήσαμε και τα παιδιά αποτύπωσαν ελεύθερα ότι τους άρεσε από την ιστορία.

Δραστηριότητα 2η

Κάναμε ατομική κατασκευή για τον κύκλο του νερού.

 

Nero 2 Nero 3 Nero 6 Nero 7 Nero 5

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 5

Δραστηριότητα 1η

Συζητήσαμε για τις τρεις καταστάσεις του νερού: το υγρό, το στέρεο και το αέριο μέσα από εικόνες αναφοράς και παρακολούθηση βίντεο.

Δραστηριότητα 2η

Τα παιδιά μαθαίνουν για τις καταστάσεις του νερού μέσω πειραμάτων και παρατηρήσεων, όπως η τήξη (πάγος – νερό) και η πήξη (νερό -πάγος).

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 6

Δραστηριότητα 1η

Αξιοποιήσαμε τις Νέες Τεχνολογίες (Τ.Π.Ε.) και παίξαμε διαδικτυακό παιχνίδι με τις τρεις μορφές του νερού. Ταξινομήσαμε κάθε στοιχείο στη σωστή ομάδα.

Δραστηριότητα 2η

Ασχοληθήκαμε με φύλλο εργασίας για τις τρεις μορφές του νερού. Χρησιμοποιήσαμε γκοφρέ χαρτί για να αποτυπώσουμε τη στερεή κατάσταση, γλασέ στην υγρή και τη ζωγραφική στην αέρια μορφή.

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 6

Δραστηριότητα 1η

Ποιηματάκι «Από πού είσαι ποταμάκι»

Δραστηριότητα 2η

Παίξαμε μαζί με τη μελισσούλα και κατανοήσαμε το ταξίδι του νερού. Προγραμματίσαμε το beebot και με τη χρήση εικόνων ταξίδεψε σε ένα ποτάμι, εξατμίστηκε από τον ήλιο,  έγινε σύννεφο και μετά βροχή.

Το παράπονο των Ζώων/Ζώα υπό εξαφάνιση

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ :  ΤΟ ΠΑΡΑΠΟΝΟ ΤΩΝ ΖΩΩΝ/ΖΩΑ ΥΠΟ ΕΞΑΦΑΝΙΣΗ

Υποθεματική : οικολογική συνείδηση, φιλοζωία, τα δικαιώματα των ζώων

Στόχοι του εργαστηρίου με θέμα το παράπονο των ζώων, είναι οι μαθητές και οι μαθήτριες :

  • Να γνωρίσουν τα κυριότερα ζώα που απειλούνται με εξαφάνιση στην Ελλάδα, καθώς και τους κινδύνους από τους οποίους απειλούνται.
  • Να κατανοήσουν πως τα ζώα έχουν ανάγκες και δικαιώματα και να αποκτήσουν ενσυναίσθηση.
  • Να ευαισθητοποιηθούν στο θέμα της προστασίας των ζώων που απειλούνται υπό εξαφάνιση.
  • Να υιοθετήσουν φιλικές συμπεριφορές προς όλα τα ζώα και να τα προστατεύουν.
  • Να μάθουν να ξεχωρίζουν τις φωνές των ζώων.
  • Να κατανοήσουν την ανάγκη ύπαρξης των ζώων για την ομαλή εξέλιξη της ζωής του ανθρώπου και της ισορροπίας του πλανήτη.

Στόχοι Δεξιοτήτων :

  • Να αναπτύξουν την παρατηρητικότητα, τη φαντασία και την κριτική τους σκέψη.
  • Να αναπτύξουν την ικανότητά τους να εργάζονται ομαδικά, να συνεργάζονται και να επιχειρηματολογούν.
  • Να σέβονται τις διαφορετικές απόψεις και να ενθαρρύνουν τους συμμαθητές τους να μιλήσουν για προσωπικές εμπειρίες με ζώα ή για τα κατοικίδιά τους.
  • Να υιοθετήσουν θετικές στάσεις και αξίες απέναντι στο περιβάλλον.
  • Να τονώσουν την αυτοπεποίθηση και την αυτοεκτίμησή τους.

Εργαστήριο 1ο

Δραστηριότητα 1η

Στην ολομέλεια της τάξης ανιχνεύσαμε τις πρότερες γνώσεις των παιδιών για τα ζώα υπό εξαφάνιση στην Ελλάδα. Οι μαθητές γνώρισαν μέσα από φωτογραφίες τα ζώα που απειλούνται στη χώρα μας.

Εξέφρασαν τη γνώμη τους και προβληματίστηκαν  σχετικά με τις αιτίες απειλής της εξαφάνισης των ζώων. Γνώρισαν τα ζώα στο φυσικό τους περιβάλλον, τι τρώνε και πώς αυτά απειλούνται από την ανθρώπινη δραστηριότητα και τι μέτρα έχουν ληφθεί για την προστασία τους.

Δραστηριότητα 2η

Κατηγοριοποίησαν τα ζώα, ανάλογα με το περιβάλλον τους.

Εργαστήριο 2ο

Δραστηριότητα 1η

Ο τόπος διαμονής των μαθητών/τριών της σχολικής μονάδας στάθηκε η αφορμή για αναζήτηση πληροφοριών, μέσα από το βιβλίο «Τα πουλιά της Δωδεκανήσου» για τον αιγαιόγλαρο, το θαλασσοπούλι του Αιγαίου σύμβολο των νησίδων, το οποίο απειλείται περισσότερο από κάθε άλλο θαλασσοπούλι της Ελλάδας.  Πληροφορηθήκαμε τις διαφορές του συγκεκριμένου είδους από τα υπόλοιπα είδη της κατηγορίας και τους λόγους για τους οποίους κινδυνεύει υπό εξαφάνιση. Επιπλέον γνωρίσαμε τα πιο σημαντικά πουλιά της δωδεκανήσου και παίξαμε σχετικά  παιχνίδια με το θέμα μας. 

archeio lhpshs

Δραστηριότητα 2η

Συζητήσαμε για δύο ακόμη σημαντικά ζώα στη χώρα μας τα οποία βρίσκονται σε κίνδυνο. Γνωρίσαμε τη μεσογειακή φώκια Monachus monachus. Προβληματιστήκαμε και αναζητήσαμε στο διαδίκτυο τις αιτίες της δραματικής μείωσης του πληθυσμού της.

archeio lhpshs 2

Επίσης, πληροφορηθήκαμε για την Καφέ Αρκούδα και τη χαρακτηρίσαμε: ” Ένας γίγαντας υπό εξαφάνιση”. Καταγράψαμε τις αιτίες απειλής της αρκούδας.

archeio lhpshs 1

Εργαστήριο 3ο

Δραστηριότητα 1η

Ακούσαμε το τραγούδι «Μια αρκούδα ξαφνικά»

Έπειτα με μουσική υπόκρουση, ανάλογα με την ένταση του παιχνιδιού, τα παιδιά αποκτούν τα ρόλο της αρκούδας ακολουθώντας τις οδηγίες. Τα παιδιά παροτρύνονται να σηκωθούν από τις θέσεις τους και να κινηθούν  υπό τον ήχο της μουσικής.

Δραστηριότητα 2η

Τα παιδιά σε ομάδες δουλεύουν τις ιστορίες των ζώων. Οι ιστορίες βασίζονται στην εναλλαγή ρυθμών και καταστάσεων.  Χρησιμοποιούμε το σώμα, σε διάφορες στάσεις και εκφράσεις. Παροτρύνθηκαν να γίνουν κάποιο ζώο. Για παράδειγμα, φανταστήκαμε ότι είμαστε μεγάλες φώκιες, ότι κοιμόμαστε στις φωλιές μας και αρχίζουμε σιγά σιγά να ξυπνάμε, τεντωνόμαστε, χασμουριόμαστε,  κουνάμε τα πτερύγιά μας και το κεφάλι μας για να ξεπιαστούμε.  Κάνουμε μια βόλτα στη θάλασσα και παίζουμε με το νερό. Κολυμπάμε άλλοτε αργά, άλλοτε πιο γρήγορα. Παρατηρούμε το βυθό, όμως στη θέα των διχτυών των ψαράδων απομακρυνόμαστε και επιστρέφουμε ξανά για φαγητό! Ώρα για χαλάρωση!

Με τον ίδιο τρόπο γίναμε αρκούδες και αιγαιόγλαροι!

Εργαστήριο 4ο

 Δραστηριότητα 1η

 Ακούσαμε τους ήχους των ζώων, προσπαθήσαμε να καταλάβουμε σε ποιο ζώο ανήκε ο καθένας.  Παίξαμε παιχνίδια με τους ήχους των ζώων. Ακούμε κάθε ήχο, τον σταματώ και τα προτρέπω να απαντήσουν με τον ίδιο τρόπο στον φίλο τους. Εναλλακτικά, ρωτώ πρώτα πως ακούγονται ή πως θα μπορούσαν να ακούγονται τα διάφορα ζώα και αφού μου απαντήσουν τα παιδιά, επιβεβαιώνω.

 Δραστηριότητα 2η

Ομαδική κατασκευή

Exafanish 3 Exafanish 4 Exafanish 5 Exafanish 1

Εργαστήριο 5ο

Δραστηριότητα 1η

 Οι μαθητές ασχολήθηκαν με φύλλα εργασίας σχετικά με το θέμα. Μέσα από το κρυπτόλεξο ανακαλύψαμε τα ονόματα των ζώων που κινδυνεύουν στην Ελλάδα. Επίσης, κόψαμε και κολλήσαμε τα ονόματα των επτά απειλούμενων ζώων στη χώρα μας.

Δραστηριότητα 2η

 Αφού μελετήσαμε τα ζώα τα οποία απειλούνται με εξαφάνιση στην Ελλάδα, προβληματιστήκαμε για το αν υπάρχουν ζώα που κινδυνεύουν γενικά στον πλανήτη μας. Αφού ενημερωθήκαμε από το διαδίκτυο, ζωγραφίσαμε έναν παγκόσμιο χάρτη με τις  Ηπείρους, τις χρωματίσαμε, τις ονομάσαμε και κολλήσαμε ενδεικτικά κάποια ζώα που ζουν σε καθεμιά από αυτές και κινδυνεύουν να εξαφανιστούν.

Exafanish 12 Exafanish 11 Exafanish 10 Exafanish 7 Exafanish 6 Exafanish 8

Πρότυπο Ανάπτυξης Δράσεων Ενίσχυσης της Ενεργού Πολιτειότητας

Τίτλος Δράσης : Νοιαζόμαστε για τα ζώα! Φροντίζουμε τα αδέσποτα!

Επίπεδο : Νηπιαγωγείο

Θεματικό Πεδίο : 4. Ποιοτική Εκπαίδευση

                                11. Βιώσιμες πόλεις και κοινότητες

                                15. Ζωή στη στεριά

                                17. Συνεργασία για τους Στόχους

Σύντομη περιγραφή της Δράσης

Σκοπός της δράσης είναι η ευαισθητοποίηση των παιδιών σε θέματα που αφορούν στα αδέσποτα ζώα. Πιο συγκεκριμένα, οι μαθητές/τριες να ενημερωθούν για θέματα που αφορούν στην πρόληψη, την προστασία και την υιοθεσία αδέσποτων ζώων, ενώ παράλληλα να έρθουν σε επαφή με κτηνίατρο για να ενημερωθούν για την φροντίδα των ζώων, αδέσποτων και συντροφιάς, να αναπτύξουν αίσθημα υπευθυνότητας και να ενημερωθούν για τη δράση του Φιλοζωικού Σύλλογου Καλύμνου .

Μάθημα ή τομέας του Εργαστηρίου Δεξιοτήτων που εντάσσεται:

Θεματική Ενότητα: Φροντίζω το Περιβάλλον

Τομέας : Παγκόσμια και τοπική πολιτιστική κληρονομιά

Προσδοκώμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα:

Τα παιδιά να μπορούν να:

  • αναγνωρίζουν τα αδέσποτα ζώα, άτομα και φορείς που τα υποστηρίζουν,
  • προβληματίζονται για τους λόγους για τους οποίους ζώα βρίσκονται στους δρόμους,
  • αναζητούν τρόπους προστασίας και υποστήριξης των αδέσποτων ζώων,
  • παίρνουν πρωτοβουλίες για την υποστήριξη του έργου φορέων που το έργο τους σχετίζεται με τα αδέσποτα ζώα.

Πεδίο Υλοποίησης

Η αυλή και η αίθουσα εκδηλώσεων του σχολείου.

Φάσεις Υλοποίησης Δράσης

Διερεύνηση – 2 ώρες

Δύο μικρά γατάκια εμφανίστηκαν στην αυλή μας και αυτό αποτέλεσε αφόρμηση για τη συγκεκριμένη δράση. Αφού κατακλυστήκαμε από ενθουσιασμό καθώς είδαμε τα γατάκια, τα παρατηρήσαμε διακριτικά για να μην τα τρομάξουμε κι έτσι τις επόμενες μέρες αποτέλεσαν αντικείμενο συζήτησης στην τάξη μας. Καθώς, δημιουργήθηκαν απορίες για το πώς βρέθηκαν τα γατάκια στην αυλή μας και για το πού μπορεί να βρίσκεται η μαμά τους, οι μαθητές/τριες δηλώνουν αν έχουν στο σπίτι κάποιο ζώο συντροφιάς (π.χ. σκύλο, γάτα, ψάρι, καναρίνι). Ανακοινώνουν πώς απέκτησαν αυτό το ζώο και πώς το φροντίζουν. Εισάγουμε την έννοια του «αδέσποτου ζώου» και τα παιδιά επιχειρούν να δώσουν έναν ορισμό τι σημαίνει αδέσποτο ζώο. Οι μαθητές/τριες συζητούν τις δικές τους εμπειρίες από ζώα αδέσποτα. Συναποφασίζουν τι θα ήθελαν περισσότερο να μάθουν και σε τι δραστηριότητες θα μπορούσαν να εμπλακούν σχετικές με τα αδέσποτα ζώα.

Προετοιμασία/Σχεδιασμός – 3 ώρες

Οι μαθητές/τριες σκέφτονται πώς θα μπορούσαν να μάθουν περισσότερα για τα αδέσποτα, ποιοι άνθρωποι και φορείς θα μπορούσαν να τους δώσουν πληροφορίες για τα αδέσποτα ζώα. Τα παιδιά έφεραν τροφή για τα γατάκια, τους βάλαμε νερό, ήθελαν να τα πάρουν στο σπίτι τους να τα φροντίζουν. Όμως μερικές μέρες μετά τα γατάκια δεν ξαναήρθαν στο σχολείο και όλα τα παιδιά αναρωτήθηκαν που μπορεί να είναι. Έτσι, ξεκινήσαμε την αναζήτηση για τα αδέσποτα, προσπαθώντας να μάθουμε όσα περισσότερα μπορούμε.

Παρακολουθήσαμε το παρακάτω βίντεο και συλλέξαμε ορισμένες πληροφορίες

https://youtu.be/bAMp9vpt4eA

Ταυτόχρονα όμως μας δημιουργήθηκαν κι άλλες απορίες!

Έτσι, αποφασίσαμε να συγκεντρώσουμε όλες μας τις ερωτήσεις για να μας τις λύσουν οι ειδικοί.

Για ποιους λόγους μπορεί να υπάρχουν αδέσποτα ζώα στις γειτονιές. Πώς γίνεται να μην καταλήγουν ζώα συντροφιάς αδέσποτα.

Ακούσαμε το παρακάτω τραγούδι, συζητήσαμε τα συναισθήματα που μας προκαλεί και προσπαθήσαμε να το μάθουμε.

Οι μαθητές/τριες διαπιστώνουν ότι τα αδέσποτα δεν έχουν ποιότητα ζωής. Σκέφτονται πόσο ευτυχισμένα θα ήταν όλα τα ζωάκια αν υπήρχε ένα ζεστό σπίτι για αυτά, όπως τα γατάκια που ήθελαν να πάρουν στο σπίτι τους. Οργανώνεται συζήτηση/συνέντευξη με κτηνίατρο και επίσκεψη στο σχολείο μας της Προέδρου του Φιλοζωικού Συλλόγου Καλύμνου προκειμένου να μας ενημερώσουν για τα αδέσποτα,  για τις δυσκολίες που αυτά αντιμετωπίζουν, για το έργο που προσφέρεται στα καταφύγια αδέσποτων ζώων.

Υλοποίηση – 2 ώρες

Οι μαθητές/τριες θέτουν τις ερωτήσεις τους στην κτηνίατρο, κα. Λάμπα Βασιλική, η οποία μας λύνει όποια απορία υπάρχει γύρω από την φροντίδα και την υγιεινή των ζώων, για τη διαδικτυακή συνάντηση.

Επίσης, καλωσορίζουν με ενθουσιασμό την πρόεδρο του Φιλοζωικού Συλλόγου Καλύμνου, κα Τσάταρου Σεβαστή και την κα Ειρήνη, μέλος του συλλόγου, συζητούν και θέτουν τα ερωτήματά τους σχετικά με τη δράση του συλλόγου, τους λόγους ύπαρξης τόσων αδέσποτων ζώων, τη φροντίδα που παρέχεται στα ζώα και εκτός αυτού, τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν τα ζώα έχοντας χάσει τους ανθρώπους που τα φρόντιζαν, καθώς και δυσκολίες που τυχόν υπάρχουν στη λειτουργία του καταφυγίου.

zoa gzoa bzoa a

Οι μαθητές/τριες βλέπουν φωτογραφίες από αδέσποτα ζώα και από ζώα συντροφιάς που έχουν σπίτι. Συζητούν στην τάξη τις διαφορές που παρατηρούν ανάμεσα στα αδέσποτα ζώα και στα ζώα που έχουν ένα σπίτι, μια ασφάλεια. Συζητούν για τα συναισθήματα των ζώων, για το τί μπορεί να τους λείπει, για τις ανάγκες που χρειάζονται να καλύψουν. Έτσι, φτιάχνουν και αναρτούν αφίσα, στην οποία αποτυπώνουν τις ανάγκες που έχουν τα αδέσποτα ζώα.

Energos poliths 3Energos Poliths 1

Επικοινωνία-Διάχυση – 2 ώρες

Τα παιδιά δημιουργούν ένα ταμπλό σε κεντρικό χώρο του σχολείου, το οποίο είναι χωρισμένο στα δύο (2). Στη μία πλευρά υπάρχουν ζωγραφιές των παιδιών που παρουσιάζουν ζώα συντροφιάς συνοδευόμενα από τα συναισθήματα που μπορεί αυτά να νιώθουν, έτσι όπως τα σκέφτηκαν τα παιδιά. Από την άλλη πλευρά υπάρχουν ζωγραφιές των παιδιών που απεικονίζουν ζώα αδέσποτα συνοδευόμενα από σκέψεις και σύντομες περιγραφές των προβλημάτων που αντιμετωπίζουν. Στόχος η ευαισθητοποίηση της ευρύτερης σχολικής κοινότητας σε θέματα που αφορούν στα αδέσποτα ζώα.

zoa

Επιπρόσθετα, στην ιστοσελίδα του σχολείου αναρτώνται όλες οι δράσεις και οι εργασίες των παιδιών για το συγκεκριμένο θέμα.

Αναστοχασμός – 1 ώρα

Με την ολοκλήρωση της δράσης, σε κύκλο οι μαθητές/τριες επιλέγουν να μιλήσουν με τη φωνή ενός αδέσποτου ζώου, εκφράζοντας τις σκέψεις του ξεκινώντας με τη φράση «Αν ήμουν ένα αδέσποτο…».

Αναστοχάζονται και συζητούν με αφορμή όσα συνέβησαν στο πλαίσιο της δράσης.

ΕΥΧΑΡΙΣΤΗΡΙΑ

Θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε θερμά :

  • Τους γονείς των μαθητών μας, κ. Κουλιανό Ιωσήφ και κα. Τρουμουλιάρη Νομική για την περιποίηση και τον καθαρισμό του αύλειου χώρου του σχολείου μας από τα χόρτα
  • Τις μητέρες μαθητών μας για την προσφορά υλικών και την παρουσία τους για την εκτέλεση συνταγών για τη βασιλόπιτα και τα πασχαλινά κουλουράκια κα. Κουτελλά Κυραψηλή και κα. Φρατζέσκου Ευδοκία
  • Τη μητέρα μαθητή μας κα. Πλόχωρου Ευαγγελία, για την προσφορά φαρμακευτικών ειδών για την ενίσχυση του σχολικού φαρμακείου
  •   farmakeio 1 farmakeio 2
  • Την κα. Τρουμουλιάρη Νομική, εκπρόσωπο Γονέων και Κηδεμόνων της σχολικής μονάδας για τα παιχνίδια αυλής και την αγορά μικροφώνου και καλωδίου για τις σχολικές εκδηλώσεις.paichnidia 1 paichnidia 2 paichnidia 3 paichnidia 4 paichnidia 5
  • Τους γονείς μαθητών/τριών για τη συντήρηση των τοίχων της περίφραξης της αυλής
  • Τέλος, την Πυρόσβεση Καλύμνου για την προσφορά της αναγόμωσης πυροσβεστήρων
  • Το Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων του Δημοτικού Σχολείου Βαθέος για τα πασχαλινά δωράκια και τα γλαστράκια για τη γιορτή της Μητέρας προς τους μαθητές του νηπιαγωγείου.syllogos
  • Το Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων του νηπιαγωγείου για την συνεχή στήριξη και συμβολή του καθ’ όλη τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς και ιδιαίτερα κατά την διεξαγωγή των σχολικών εκδηλώσεων (χριστουγεννιάτικη και καλοκαιρινή  εκδήλωση).

Ευχαριστήρια Επιστολή προς το Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων

Θα θέλαμε να εκφράσουμε τις θερμές μας ευχαριστίες στο Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων  του νηπιαγωγείου μας, καθώς δώρισαν στο σχολείο μας έναν προτζέκτορα και ένα πανί προβολής τοίχου. Μια κίνηση η οποία βοηθά και ενισχύει το εκπαιδευτικό μας έργο, και εξελίσσει τον τεχνολογικό εξοπλισμό του σχολείου μας. Ακόμη, ευχαριστούμε για την συνεχή υποστήριξη και την άμεση βοήθεια στην επίλυση των εκάστοτε προβλημάτων λειτουργίας του σχολείου μας.

protzektoras 1 protzektoras 2 protzektoras 3IMG 1443