Σας ευχόμαστε Καλό Πάσχα με το τραγούδι μας και τις πασχαλινές δημιουργίες μας !
Μιας και η Άνοιξη μπήκε για τα καλά και ο ανοιξιάτικος καιρός μας ανεβάζει τη διάθεση για να ομορφύνουμε τις αυλές και τα μπαλκόνια μας με χρώματα λουλουδιών, ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων του νηπιαγωγείου μας, οργάνωσε σήμερα, 10 Απριλίου 2022 ΑΝΘΟΕΚΘΕΣΗ, με μεγάλη ποικιλία εποχιακών λουλουδιών, στην κεντρική πλατεία για τους κατοίκους του χωριού!
Σήμερα λοιπόν τα λουλούδια είχαν την τιμητική τους καθώς πολλοί κάτοικοι έσπευσαν να τα αγοράσουν ! Για όσους δεν πρόλαβαν η ανθοέκθεση θα συνεχιστεί και την επόμενη Κυριακή 17 Απριλίου.
Συγχαρητήρια για άλλη μια φορά στον Σύλλογο για την οργάνωση αλλά και στους κατοίκους που στήριξαν αυτήν την προσπάθεια !!!
Ένα υπέροχο βιωματικό εργαστήρι κηπουρικής για μικρούς και μεγάλους έλαβε χώρα στις 8 Απριλίου 2022, στο Νηπιαγωγείο Στανού στα πλαίσια σχεδίου δράσης του ΙΕΠ που ανέλαβε να υλοποιήσει φέτος η σχολική μας μονάδα, με θέμα την αναδιαμόρφωση του αύλειου χώρου του Νηπιαγωγείου μας !
Ο Σύλλογος Γονέων σε συνεργασία με τις εκπαιδευτικούς και την πρόεδρο της Σχολικής Επιτροπής Δήμου Αριστοτέλη έγιναν μια ομάδα και ανέλαβαν δράση για να ξεκινήσει η υλοποίηση του σχεδίου.
Με την αμέριστη και εθελοντική προσφορά τους αφιέρωσαν προσωπικό χρόνο και κόπο για να βελτιώσουμε την αυλή του νηπιαγωγείου μας αισθητικά και λειτουργικά ώστε να αποτελέσει μέσο αγωγής, μάθησης και διδασκαλίας και να μετατραπεί σε ένας ελκυστικός χώρος ευχάριστης και δημιουργικής απασχόλησης για τα νήπια μας !
Παραθέτουμε περιγραφικά της πορείας του σχεδίου μέχρι την ημέρα πραγματοποίησης του εργαστηρίου.
Αρχικά διενεργήθηκε έρευνα με μορφή ερωτηματολογίου για τη διερεύνηση των απόψεων των παιδιών αναφορικά με την αυλή του σχολείου μας και τις αλλαγές που προτείνουν προκειμένου να τους είναι πιο ευχάριστο και δημιουργικό το καθημερινό τους παιχνίδι.
ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΥΛΗ ΤΟΥ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ
Τα συμπεράσματα όπως προέκυψαν από την έρευνα είναι τα εξής :
Τα παιδιά στην συντριπτική τους πλειοψηφία απάντησαν ότι πράγματι τους αρέσει η αυλή μας αλλά όλα τους πρότειναν αλλαγές. Πρώτη και βασική έλλειψη που επισήμαναν τα 14 από τα 16 παιδιά (87% του συνόλου των παιδιών) είναι το ανύπαρκτο σημείο για να παίζουν με το χώμα. Τόνισαν ότι τους αρέσει πολύ να παίζουν με τα κουβαδάκια αλλά δυστυχώς δεν υπάρχει μέρος για να ευχαριστιούνται το παιχνίδι τους. Επιπλέον, 10 από τα 16 παιδιά (62,5% του συνόλου των παιδιών), εξέφρασαν την επιθυμία να προστεθεί πράσινο στην αυλή μας με δέντρα, φυτά και λουλούδια. Τέλος, 15 από τα 16 παιδιά (93,75% του συνόλου των παιδιών), επιθυμούν να προστεθούν στην αυλή μας παιχνίδια για να μπορούν να παίζουν όπως κούνιες, τραμπάλες, τσουλήθρες, κουβαδάκια, φτυαράκια, αμμοδόχο.
Συνεπώς, τα παιδιά εκφράζουν ότι η σχολική μας αυλή χρήζει βελτιώσεων και πολλών προσθηκών καθώς η μεγάλη έκταση της ευνοεί για παιχνίδι και δημιουργική δραστηριότητα.
Στη συνέχεια πραγματοποιήθηκαν προγραμματισμένες συναντήσεις με τα μέλη της σχολικής και τοπικής κοινότητας (Σύλλογος Γονέων , εκπαιδευτικοί , προέδρος της Σχολικής Επιτροπής, πρόεδρος της Τοπικής Κοινότητας ) όπου σε κλίμα εποικοδομητικού διαλόγου και ανταλλαγής απόψεων και λαμβάνοντας υπόψη τις απαντήσεις των παιδιών στο ερωτηματολόγιο, προτάθηκαν οι καλύτεροι δυνατοί τρόποι καθώς και η συμβολή του κάθε φορέα, για την επίτευξη των στόχων του σχεδίου, σύμφωνα με τον αρχικό σχεδιασμό του!
Ο κύβος ερρίφθη ! Οι αποφάσεις λήφθηκαν και είναι οι εξής:
Οι εργασίες ξεκίνησαν….
Όργωμα και προετοιμασία χώματος για την φύτευση
Κατασκευή οριοθετημένης αμμοδόχου
η οποία μόλις ολοκληρώθηκε, αξιοποιήθηκε δημιουργικά από τα παιδιά, την επόμενη ημέρα !!!
Τα φυτά μας έφτασαν στο σχολείο μας με τη βοήθεια γονέα που τα μετέφερε και της Προέδρου Σχολικής Επιτροπής κ. Ε. Γιαννούση όπου κάλυψε το κόστος τους.
Την ευχαριστούμε πολύ !
Η συμμετοχή των παιδιών για την προετοιμασία του εργαστηρίου ήταν επίσης σημαντική :
Φιλοτέχνησαν αφίσες για την προστασία του δάσους και την δεντροφύτευση με περιβαλλοντικά μηνύματα, οι οποίες στόλισαν την αυλή μας, την ημέρα του εργαστηρίου.
Επιπρόσθετα διακόσμησαν την αφίσα για την ανθοέκθεση που οργάνωσε ο Σύλλογος Γονέων, την ημέρα του εργαστηρίου .
Η δράση μας σκεφτήκαμε να πλαισιωθεί και με εκπαιδευτικό περιβαλλοντικό πρόγραμμα του ΚΠΕ Αρναίας με θέμα : «Φτιάχνω τον δικό μου κήπο καλλιεργώντας βότανα»
Αποστείλαμε πρόσκληση στο ΚΠΕ Αρναίας για να παρουσιάσει το πρόγραμμα στο σχολείο μας !
Η κ. Μπίνιου Ευαγγελία δέχτηκε με χαρά την πρόσκληση και την ευχαριστούμε πολύ !
Η ημερομηνία της επίσκεψης και η διεξαγωγή του εργαστηρίου ορίστηκε η 8η Απριλίου 2022!
Αποστείλαμε πρόσκληση σε όλους γονείς μας, στον Αντιδήμαρχο κ. Νίκο Αυγερινό και στη σύμβουλό μας κ. Αθηνά Καγιαδάκη.
Οι μέρες πλησιάζουν και οι προετοιμασίες συνεχίζονται πυρετωδώς !
Γονείς του Συλλόγου βρίσκονται καθημερινά στο σχολείο μας ανταποκρινόμενοι με προθυμία σε κάθε μας προτροπή, σε κάθε μας κάλεσμα για βοήθεια, αφήνοντας τις δουλειές τους να περιμένουν, αψηφώντας τη σωματική κούραση και αφιερώνοντας καθημερινά προσωπικό χρόνο και από την οικογένεια τους, για να σταθούν δίπλα σε εμάς, στα παιδιά μας, δίνοντας τον καλύτερό τους εαυτό για να είναι όλα πανέτοιμα την ημέρα του εργαστηρίου !
Οι μανούλες του συλλόγου ετοιμάζουν εδέσματα για να προσφέρουμε στους καλεσμένους μας !
Πώς γίνεται να μην αναγνωρίσουμε και εκτιμήσουμε αυτήν τη συλλογική ανιδιοτελή προσφορά ; Πώς γίνεται τα σχολεία μας να μην βελτιώνονται όταν έχουμε τέτοιους γονείς αρωγούς και συνοδοιπόρους ;
Μα φυσικά δεν γίνεται, γιατί με τέτοιους γονείς μπορούμε μόνο να μεγαλουργούμε !!!
Αγαπητοί μας γονείς εγκάρδια σας ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ !!!
Η ημέρα του εργαστηρίου έφτασε !
8 Απριλίου 2022
Όλοι ήμασταν εκεί από το πρωί ! Η Σ.Ε.Ε. Προσχολικής Αγωγής κυρία Καγιαδάκη Αθηνά και ο Αντιδήμαρχος κύριος Νικόλαος Αυγερινός μας τίμησαν με την παρουσία τους.
Τα παιδιά παρακολούθησαν με αμείωτο ενδιαφέρον το εκπαιδευτικό πρόγραμμα του Κ.Π.Ε . και χάρισαν ένα όμορφο βιβλίο με τις ζωγραφιές τους , στην κυρία Ευαγγελία που το παρουσίασε.
Στη συνέχεια βγήκαμε στην αυλή, εκεί που η γνώση συνδυάστηκε βιωματικά με την πράξη!!
Φυτέψαμε αρωματικά φυτά : λεβάντα , θυμάρι , δεντρολίβανο
Καλλωπιστικά φυτά και λουλούδια : τριανταφυλλιές , πυξάρια , πικροδάφνες , καμέλια, κόκκινες φωτίνες, αγγελική
Δέντρα: κερασιά , αμυγδαλιά, πλατανομουριά
και το πιο συναρπαστικό από όλα!!!
Φραουλόκηπος σε βαρέλι !
Αυτοσχέδια κατασκευή την όποια επιμελήθηκε ο Αντιπρόεδρος του Συλλόγου Γονέων κ . Δημήτρης Τριανταφυλλίδης με πολύ μεράκι και περισσή διάθεση !
Η χαρά των παιδιών που φυτέψαμε φράουλες , δεν περιγράφεται !!!!
Η αυλή μας μύρισε ανοιξη !!!
Ο λαμπερός ήλιος φώτιζε τα πρόσωπα όλων μας ! Έτσι φωτεινή και έκδηλη ήταν και η διάθεσή μας ! Η αυλή μας πλημμύρισε με χρώματα κι αρώματα από τα αρωματικά φυτά, λουλούδια και βότανα !
Πάρτε μια μικρή γεύση μέσα από τις φωτογραφίες !!!
Από την παρουσίαση του προγράμματος
Από το βιωματικό εργαστήρι κηπουρικής στην αυλή μας
Ήταν μια υπέροχη εμπειρία που απολαύσαμε όλοι, μικροί και μεγάλοι ! Το χαμόγελο και η χαρά στα μάτια των παιδιών μας, ήταν η ανταμοιβή μας !! Χίλια ευχαριστώ προς τον Σύλλογο Γονέων μας, είναι πολύ λίγα για να εκφράσουμε την αμέριστη και εθελοντική προσφορά τους για την υλοποίηση της δράσης ! Ευχαριστούμε πολύ και όλους τους γονείς, την Σ.Ε.Ε. κ. Αθηνά Καγιαδάκη, τον Αντιδήμαρχο κ. Νίκο Αυγερινό για τη συμμετοχή τους στη δράση, την πρόεδρο της Σχολικής επιτροπής για τη συνεργασία και οικονομική στήριξη καθώς και το ΚΠΕ Αρναίας για το όμορφο πρόγραμμα που μας παρουσίασε!
“Η ισχύς εν τη ενώσει” λοιπόν και συνεχίζουμε όλοι μαζί δυναμικά με νέες δράσεις!!!
Έπεται η συνέχεια…..
Με εκτίμηση
Οι νηπιαγωγοί του σχολείου.
Οι εγγραφές για το σχολικό έτος 2022-2023 πραγματοποιούνται από Τρίτη 1 Μαρτίου 2022 έως την Κυριακή 20 Μαρτίου 2022. Εγγραφές μετά την 20η Μαρτίου 2022 θεωρούνται εκπρόθεσμες και χρειάζονται την έγκριση του/της Διευθυντή/τριας Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Για το σχολικό έτος 2022-2023 εγγράφονται οι μαθητές/τριες που έχουν γεννηθεί τα έτη 2017 (νήπια) και 2018 (προνήπια).
Η φοίτηση των προνηπίων είναι υποχρεωτική.
Η εγκύκλιος για εγγραφή στα Νηπιαγωγεία
Οι αιτήσεις εγγραφών στα δημόσια Νηπιαγωγεία και τη φετινή χρονιά θα πραγματοποιηθούν ηλεκτρονικά στην πλατφόρμα του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης. Την ηλεκτρονική αίτηση εγγραφής υποβάλλουν οι γονείς/κηδεμόνες για το Νηπιαγωγείο που ανήκει το προνήπιο/νήπιο.
Για να κάνετε την ηλεκτρονική αίτηση εγγραφής μπορείτε να χρησιμοποιήστε την παρακάτω εφαρμογή. Η ηλεκτρονική εγγραφή αφορά τα παιδιά που για πρώτη φορά θα φοιτήσουν σε δημόσιο νηπιαγωγείο και τα οποία δεν είναι ήδη εγγεγραμμένα σε άλλη σχολική μονάδα.
https://proti-eggrafi.services.gov.gr/
Παρατίθενται οι οδηγίες για την αίτηση ηλεκτρονικής εγγραφής.
(Ατομικό Δελτίο Υγείας μαθητή/τριας)
Tηλέφωνο επικοινωνίας 2372061455 τις ώρες 12:00-13:00 και στο email – mail@nip-stanou.chal.sch.gr
Η προϊσταμένη
Σιώμου Αργυρή
Με μεγάλη χαρά γιορτάσαμε φέτος την Τσικνοπέμπτη στο νηπιαγωγείο μας !
Τα παιδιά λόγω της ημέρας ντύθηκαν Ινδιάνοι και χόρεψαν στο ρυθμό της μουσικής !
Με πρωτοβουλία του Συλλόγου Γονέων ετοιμάστηκε η ψησταριά στην αυλή μας. Ευτυχώς ο καιρός ευνόησε και τα σουβλάκια ψήθηκαν και προσφέρθηκαν στους μαθητές ! Ήταν πεντανόστιμα !
Ευχαριστούμε θερμά τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων του νηπιαγωγείου μας για την προσφορά του!
Σας ευχόμαστε όλους Καλή Αποκριά και του χρόνου να είμαστε καλά!
Μια μικρή αλλά εξίσου σημαντική δράση Αγάπης πραγματοποίησε το νηπιαγωγείο Στανού σε συνεργασία με τα μέλη της σχολικής κοινότητας ( εκπαιδευτικοί , μαθητές και γονείς).
Στα πλαίσια των εργαστηρίων δεξιοτήτων για τα δικαιώματα των παιδιών που υλοποιήσαμε στο σχολείο μας, προσπαθήσαμε να προσεγγίσουμε τις έννοιες του εθελοντισμού, της αγάπης, της αλληλεγγύης και της ένδειξης σεβασμού προς τους συνανθρώπους μας .
Για τον παραπάνω σκοπό αποφασίσαμε να οργανώσουμε κι εμείς τη δική μας εθελοντική δράση Αγάπης, απευθυνόμενη στη Στέγη Γερόντων του Ιδρύματος Αγάπης Αρναίας.
Οι μαθητές μας σε συνεργασία με τους γονείς τους αγόρασαν είδη πρώτης ανάγκης και τα συγκέντρωσαν στο σχολείο μας .
Τα πακέτα Αγάπης ετοιμάζονται…
Ομαδοποιήσαμε τα τρόφιμα, συζητήσαμε για τη χρησιμότητα, τον τρόπο παρασκευής , κατανάλωσής και τη διάρκεια συντήρησής τους.
Τοποθετήσαμε τα τρόφιμα ανάλογα με το είδος τους σε ξεχωριστά κουτιά και σφραγίσαμε το δέμα μας , για να μεταφερθεί ασφαλές .
Τα πακέτα αγάπης ήταν έτοιμα πια να παραδοθούν, μαζί με τις υπέροχες ζωγραφιές των παιδιών μας, που δημιούργησαν με μεγάλο ενθουσιασμό και χαρά για τους φιλοξενούμενους ηλικιωμένους του Ιδρύματος .
Τα πακέτα Αγάπης φθάνουν στον προορισμό τους !
Το Σάββατο 19/2/2022, δύο μαθητές με τους γονείς τους ανέλαβαν να παραδώσουν τα πακέτα με ασφάλεια, στο Ίδρυμα Αγάπης.
Η Δράση ολοκληρώθηκε με επιτυχία και μας γέμισε όλους χαρά και ικανοποίηση!
Ευχαριστούμε θερμά όλους τους γονείς που ανταποκρίθηκαν πρόθυμα και συντέλεσαν στο να βιώσουν έμπρακτα οι μικροί μας μαθητές αξίες τόσο σημαντικές που αν μυηθούν σε αυτές από την παιδική τους ηλικία, θα αποτελέσουν γερές βάσεις που θα τους ακολουθούν στη μετέπειτα ζωή τους, προκειμένου να αντιμετωπίζουν παρόμοιες καταστάσεις με τα μάτια τη ψυχής τους .
Γιατί κάθε μικρή ατομική προσπάθεια
μετατρέπεται αυτόματα σε μεγάλη
όταν γίνεται συλλογικά!!!
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΑΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ
Θεματική: Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ
Υποθεματική :Ανθρώπινα δικαιώματα & Συμπερίληψη
Τίτλος «Τι κι αν είμαι παιδί, έχω κι εγώ φωνή»
1ο Εργαστήριο
Τίτλος «Ας γνωριστούμε καλύτερα»
Κάθε παιδί πήρε στα χέρια του το μαγικό «κουτί» και μαζί το «δικαίωμα» λόγου. Με τη βοήθεια ενός καθρέπτη, ανακάλυψε ένα μοναδικό και ξεχωριστό πρόσωπο, που κλήθηκε να παρουσιάσει. Ανέσυρε πληροφορίες για το όνομά του, τα στοιχεία της οικογενειακής κατάστασης αλλά και κάποια επιτεύγματα του («τι καταφέρνω σήμερα που δεν μπορούσα την προηγούμενη σχολική χρονιά»).
Έπειτα, τα παιδιά χωρίστηκαν σε ζευγάρια όπου ο ένας παρουσίασε τον εαυτό στον άλλο/η, ο οποίος έπρεπε να συγκρατήσει όλες αυτές τις πληροφορίες για τον άλλο. Στη συνέχεια άλλαξαν ρόλους. Τέλος, παρουσίασαν ο ένας τον άλλο στην παρεούλα.
2ο Εργαστήριο
Τίτλος «Το χρειάζομαι ή μήπως απλά το θέλω;»
Στην παρεούλα έγινε η ερώτηση ¨Τι πιστεύετε ότι χρειάζεται ο άνθρωπος για να ζήσει¨; Οι απαντήσεις τους καταγράφηκαν προκειμένου να χρησιμοποιηθούν ως εικόνα αναφοράς για να δούμε τη διαφοροποίηση της κατά την εξέλιξη της θεματικής ενότητας. Μετά την ιδεοθύελλα τα παιδιά χωρίστηκαν σε ζευγάρια και πήραν ένα φύλλο εργασίας που απαντά στην ερώτηση «τι είναι αναγκαίο για να ζήσει ο άνθρωπος», τα παιδιά κλήθηκαν να χρωματίσουν τα πλαίσια των αναγκών και των επιθυμιών με διαφορετικά χρώματα. Στη συνέχεια τα παιδιά σε δυάδες ζωγράφισαν αυτή την επιθυμία που πιστεύουν ότι είναι η σημαντικότερη και παρουσίασαν τη ζωγραφιά τους στην ολομέλεια αιτιολογώντας την επιλογή τους. Ακολούθησε συζήτηση καλώντας το κάθε παιδί να αναφέρει τη σημαντικότερη επιθυμία του.
30 Εργαστήριο
Τίτλος: «Η χάρτα των δικαιωμάτων»
Επιλέξαμε εικόνες με ανθρώπους που διαβιώνουν σε περιβάλλον φτώχειας, χωρίς φαγητό, στέγη, ασφάλεια κλπ (τόσες όσες και τα παιδιά ) και τις τοποθετήσαμε στη μέση του κύκλου. Τα παιδιά επέλεξαν μια εικόνα και στη συνέχεια την περιέγραψαν στην ολομέλεια. Επικεντρωθήκαμε στις θεματικές που συσχετίζονται με τα Ανθρώπινα Δικαιώματα. Έπειτα Παρουσιάσουμε την Οικουμενική Διακήρυξη Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων εν συντομία από τη «Σύμβαση των Ηνωμένων Εθνών για τα Δικαιώματα του Παιδιού-Μια φιλική για παιδιά Προδημοτικής και Δημοτικής Εκπαίδευσης παρουσίαση της Σύμβασης σε εικόνες εστιάζοντας στο ότι:
Στη συνέχεια έγινε ανάγνωση του παραμυθιού: «Ένας καλύτερος κόσμος: Τα δικαιώματα του παιδιού» και έπειτα από το site του Συνηγόρου του Παιδιού παρουσιάσαμε εικονογραφημένα τα Δικαιώματα του Παιδιού και τους ζητήσαμε να τα αναγνωρίσουν και να μιλήσουν για τη σημαντικότητά τους. Τέλος, τα παιδιά ανέλαβαν να ζωγραφίσουν σε ένα μπαλόνι ένα από τα βασικά δικαιώματα που πιστεύουν ότι είναι σημαντικό και το παρουσίασαν στην ολομέλεια αιτιολογώντας την επιλογή τους.
Στη συνέχεια σχεδιάσαμε και βάψαμε με τέμπερα ένα αγόρι κι ένα κορίτσι σαν κι εμάς και τους βάλαμε να κρατούν στα χέρια τους τα μπαλονάκια με τα δικαιώματά μας ! Έτσι τα δικαιώματά μας μπορούν να ταξιδέψουν σε όλο τον κόσμο….
4ο Εργαστήριο
Τίτλος «Όλοι ίσοι μα και τόσο διαφορετικοί»
Τα παιδιά κάθισαν σε κύκλο και αφαιρέσαμε μια καρέκλα. Αρχίσαμε λέγοντας «να αλλάξουν θέση όσοι έχουν…. π.χ ξανθά μαλλιά, παίζουν ποδόσφαιρο, αγαπούν τα ζώα κλπ. για να αναδειχτούν ομοιότητες και διαφορές μεταξύ τους. Αυτός/ή που δεν έπιανε καρέκλα στην αλλαγή παρέμενε στον κύκλο και επέλεγε ποιοι θα αλλάξουν. Στη συνέχεια, τα παιδιά κάθισαν σε κύκλο και εμείς γράψαμε ως τίτλο στον πίνακα τη φράση: «Φεύγω για διακοπές, αλλά πρώτα πρέπει να καθαρίσω το δωμάτιό μου». Ένα παιδί άρχισε το παιχνίδι λέγοντας τη φράση: «Φεύγω για διακοπές, αλλά πρώτα πρέπει να καθαρίσω το δωμάτιό μου και ταυτόχρονα δείχνει με παντομίμα πώς «καθαρίζει το δωμάτιο του/της». Στη συνέχεια κάθε παιδί επαναλάμβανε αυτά τα αρχικά λόγια και την κίνηση, και μετά πρόσθετε κάτι δικό του με μία ανάλογη κίνηση. Στο τέλος, όλη η ομάδα επανέλαβε τη σειρά φράσεων και κινήσεων μαζί. Κλείνοντας, υπογραμμίσαμε το νόημα του να αποδεχόμαστε και να αλληλοσυμπληρωνόμαστε, αν και διαφορετικοί.
Έπειτα προβάλλαμε στα παιδιά το βίντεο: «Τα γυαλιά της διαφορετικότητας» και στη συνέχεια συζητήσαμε μαζί τον ορισμό της διαφορετικότητας, δίνοντας έμφαση στο ότι η διαφορετικότητα δεν αποκλείει τις ομοιότητες, ότι δε σημαίνει ανισότητα και ότι είναι χρήσιμη, γιατί μας προσθέτει γνώσεις και εμπειρίες, δηλαδή μας κάνει πιο πλούσιους. Για το κλείσιμο δόθηκε ένα φύλλο εργασίας με αντιστοίχηση ενός πίνακα ζωγραφικής με ένα δικαίωμα παιδιού.
5ο Εργαστήριο
Τίτλος «Γίνομαι φίλος της Μαλάλα»
Διαβάσαμε το παραμύθι «Το μαγικό μολύβι της Μαλάλα» και έπειτα το προβάλλαμε στο https://www.youtube.com/watch?v=TP0xnA6it-8&t=2s . Στη συνέχεια συζητήσαμε με τα παιδιά για την ισότητα μεταξύ ανθρώπων διαφορετικών φυλών, την προσπάθεια κατανόησης ενός τόπου και ανθρώπων διαφορετικής κουλτούρας, καθώς και τη συνεργασία και αλληλοβοήθεια μεταξύ ανθρώπων για την επίτευξη ενός στόχου. Στη συνέχεια έγινε ο διαχωρισμός σε ομάδες και ακολούθησε συζήτηση σχετικά με τη σκηνή της ιστορίας που επιθυμούν να σχεδιάσουν. Μετά την υλοποίηση του σχεδίου ακολούθησε αφήγηση του σχεδίου τους και καταγραφή της ερμηνείας τους. Όταν όλες οι ομάδες τελείωσαν έβαλαν τα σχέδια τους σε χρονική σειρά με σκοπό να δημιουργήσουμε μια ψηφιακή ιστορία μέσω μιας εφαρμογής βίντεο. Επιπλέον, επιλέξαμε ένα ντοκιμαντέρ με πρόσφυγες και την προβάλλαμε στα παιδιά με κλειστό ήχο. Καλέσαμε τα παιδιά, να «βάλουν» τους δικούς τους διαλόγους στα πρόσωπα. Στη συνέχεια τα παιδιά άκουσαν τους πραγματικούς διαλόγους και τους σύγκριναν με τους δικούς τους. Τέλος, δραματοποίησαν την ιστορία.
“Το μαγικό μολύβι της Μαλάλα ”
αφηγούνται και εικονογραφούν τα παιδιά του νηπιαγωγείου μας
6ο Εργαστήριο
Τίτλος «Τα παιδιά του κόσμου χρειάζονται..»
Στην ολομέλεια ζητήσαμε από τα παιδιά να κάνουν μια ανασκόπηση και να θυμηθούν τα δικαιώματα και τις ανάγκες των παιδιών. Στη συνέχεια ζητήσαμε από τα παιδιά να δώσουν δικαιώματα παιδιών που τα είχαν ανάγκη (στις εικόνες που είχαν μοιραστεί στο 3ο εργαστήριο) μέσω διαδικτυακής εφαρμογής https://wheelofnames.com/el/728-a6r όπου ενεργοποιείται το «ρολόι των δικαιωμάτων». Τα παιδιά παρακινήθηκαν «να προσφέρουν» το δικαίωμα –που επέλεξαν με το γύρισμα του τροχού- σε όποιο παιδί (από τις εικόνες που επεξεργάστηκαν) θεωρούν ότι του είναι αναγκαίο για την αξιοπρεπή διαβίωσή του.
Στη συνέχεια, τα παιδιά χωρίστηκαν σε δυάδες και έφτιαξαν τα παζλ των δικαιωμάτων των παιδιών.
Τέλος, συζητήσαμε με τα παιδιά και αποφασίσαμε να «προσφέρουμε» και στην πράξη, δημιουργώντας τη δική μας εθελοντική δράση με τα είδη και τα προϊόντα που θέλουμε να προσφέρουμε, με σκοπό να τα χαρίσουμε σε άτομα που τα έχουν ανάγκη.
Η αφίσα των δικαιωμάτων των παιδιών όπως δημιουργήθηκε στο μάθημα των Αγγλικών
7ο Εργαστήριο
Τίτλος: «Αν όλα τα παιδιά της γης..»
Τα παιδιά κάθισαν σε κύκλο και συζητήσαμε ομαδικά για την εμπειρία συμμετοχής τους σε αυτό τον κύκλο εργαστηρίων. Είναι σημαντικό να μιλήσουν όλοι και να εκφράσουν την άποψή τους.
Ενδεικτικές ερωτήσεις που ακούστηκαν:
Έπειτα, σταθήκαμε όλοι όρθιοι σε κύκλο, και πιασμένοι χέρι-χέρι, τραγουδήσαμε το τραγούδι «Αν όλα τα παιδιά της γης», κοιτάξαμε τους άλλους προσεκτικά έναν έναν. Στη συνέχεια κλείσαμε τα μάτια μας και φέραμε στο μυαλό μας ένα ένα όλα τα πρόσωπα. Πού βρίσκονται; Τι φοράνε; Ποιοι είναι δίπλα τους; Ποιοι απέναντι τους; Ανοίξαμε τα μάτια και τους ξανακοιτάξαμε όλους/όλες.
Τέλος, τα παιδιά ζωγράφισαν την αξιολόγησή τους σε χαρτί.
Αποτίμηση 2ου κύκλου εφαρμογής
| Ο δεύτερος κύκλος εφαρμογής ολοκληρώθηκε με επιτυχία. Τα παιδιά μετά τον 2ο κύκλο των εργαστηρίων έμαθαν να αναγνωρίζουν βασικές έννοιες και ελλείψεις των ανθρώπων του κόσμου. Οι εκπαιδευτικοί του Νηπιαγωγείου εργάστηκαν με πολύ ενδιαφέρον καθότι επρόκειτο για μια θεματική ενότητα που και οι ίδιοι αισθάνονται βαρυσήμαντη. Τα παιδιά έμαθαν να αναγνωρίζουν τα βασικά δικαιώματα και τις πανανθρώπινες αξίες που στο μέλλον θα τους βοηθήσουν να αποκτήσουν ενσυναίσθηση καθώς θα βλέπουν γύρω τους και θα αντιλαμβάνονται τις καταστάσεις με τα μάτια της ψυχής τους. Επιπλέον, η εθελοντική δράση που έλαβε χώρα στο νηπιαγωγείο μας, γέμισε τα παιδιά με χαρά και ευχαρίστηση καθώς βίωσαν έμπρακτα την αίσθηση της προσφοράς. Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι πλέον τα παιδιά παρατηρούν τον κόσμο γύρω τους και διαρκώς μας αναφέρουν για ανθρώπους που τους λείπουν τα βασικά τους δικαιώματα και προσπαθούν μόνοι τους να σκεφτούν τρόπους για να τους βοηθήσουν. Αυτό από μόνο του συνεπάγεται ότι τα παιδιά απολαμβάνουν τις γνώσεις που απέκτησαν αλλά συνάμα και ότι προβληματίζονται σχετικά με αυτές. |
Πρόγραμμα Καλλιέργειας δεξιοτήτων
Θεματική- Ζω Καλύτερα Ευ ζην
Υποθεματική: Οδική Ασφάλεια
Τίτλος: «Είμαι υπεύθυνος .Κυκλοφορώ με ασφάλεια»
Η εισαγωγή στο θέμα προέκυψε αβίαστα με αφορμή την γιορτή των Αρχαγγέλων που είναι προστάτες της αεροπορίας μας . Ξεκινήσαμε λοιπόν να μιλάμε για μέσα μεταφοράς του αέρα αρχικά και κατόπιν της στεριάς και της θάλασσας . Τα αναγνωρίσαμε, τα κατονομάσαμε, τα κατηγοριοποιήσαμε, τα ζωγραφίσαμε και τα παίξαμε …
Τα μέσα μεταφοράς ή συγκοινωνίας με τα οποία ταξιδεύουμε και μας βοηθούν στις μεταφορές μας. Ξέρουμε όμως να ταξιδεύουμε σωστά ; Ποιοι είναι οι κανόνες που μας βοηθούν να κυκλοφορούμε σωστά στο δρόμο ως οδηγοί και ως επιβάτες;
Έτσι αποφασίσαμε να γνωρίσουμε τον φίλο μας τον κύριο Κ.Ο.Κ. που θα μας μάθει τους κανόνες και θα μας βοηθήσει να τους τηρούμε για να είμαστε ασφαλείς στο δρόμο.
1o Εργαστήριο-Με τον Σταμάτη σταματώ με τον Γρηγόρη προχωρώ
Συζήτηση στην ολομέλεια -Ανίχνευση γνώσεων και εμπειριών των παιδιών για το θέμα της οδικής κυκλοφορίας και ασφάλειας.
Το ιστόγραμμα όπως διαμορφώθηκε από τις απαντήσεις των παιδιών
Τι ξέρουμε όμως εμείς για την συμπεριφορά μας στο δρόμο;
Και τι θέλουμε να μάθουμε ;
Διαβάσαμε μια ιστορία με τον Σταμάτη και τον Γρηγόρη , τα δύο ανθρωπάκια ,που πήγαν στον πόλη να σώσουν τους ανθρώπους από τα αυτοκίνητα . Τους έφτιαξαν σπιτάκια να μην κρυώνουν και να προστατεύονται από την βροχή και παραμένουν πάντα εκεί στη θέση τους πολύτιμοι βοηθοί για τους οδηγούς και τους πεζούς . Σταμάτης κόκκινο ανθρωπάκι σημαίνει σταματάμε . Γρηγόρης πράσινο ανθρωπάκι- περνάμε ….
Τα παιδιά εξέφρασαν τις εμπειρίες τους από φανάρια που έχουν δει στα ταξίδια τους με τους γονείς και διακρίναμε την διαφορά στην απεικόνιση μεταξύ των δύο: φανάρι για τα αυτοκίνητα και τους πεζούς . Χαρακτηριστική ήταν η παρατήρηση ενός παιδιού, ότι εμείς δεν έχουμε φανάρια στο χωριό αλλά υπάρχουν στο διπλανό χωριό και τα συναντάμε στις πόλεις όπου υπάρχουν πολλοί άνθρωποι και αυτοκίνητα .
Κατόπιν συζητήσαμε για τις λευκές λωρίδες που υπάρχουν στο δρόμο τις διαβάσεις. Ακούστηκαν οι απόψεις των παιδιών και οι εμπειρίες τους .
Στη συνέχεια αποφασίσαμε να φτιάξουμε κι εμείς τα δικά μας φανάρια για τους πεζούς και τα αυτοκίνητα να σχηματίσουμε διαβάσεις και να παίξουμε μέσα στην τάξη μας, διαδραστικό παιχνίδι ρόλων. Επιλέξαμε ρόλους: φανάρια, αυτοκίνητα, πεζοί και κυκλοφορούσαμε ανάλογα με την ένδειξη του φωτεινού σηματοδότη . Το παιχνίδι άρεσε πολύ στα παιδιά το διασκέδασαν, ζητούσαν να το επαναλαμβάνουμε συνεχώς και επιτεύχθηκαν οι στόχοι που θέσαμε με βιωματικό τρόπο .
Στην ερώτηση :
Τι γίνεται όταν δεν λειτουργούν τα φανάρια; Ποιος ρυθμίζει την κυκλοφορία στο δρόμο ;
Τα παιδιά δεν απάντησαν γιατί δεν γνώριζαν τον τροχονόμο.
Σκεφτήκαμε λοιπόν να καλέσουμε τροχονόμο στην τάξη μας να τον γνωρίσουμε από κοντά, να μας μιλήσει για τη δουλειά του αλλά και να μας δώσει συμβουλές για τους κανόνες του Κ.Ο.Κ που μας αφορούν.
Η επίσκεψη θα προετοιμαστεί σε επόμενο εργαστήριο
2ο Εργαστήριο – Μαθαίνω για τον φίλο μου τον Κ.Ο.Κ
Διαβάσαμε το παραμύθι «Καλώς τον κύριο Κ.Ο.Κ» και μάθαμε σήματα που συναντάμε συχνά και την χρησιμότητά τους .
Τα κατηγοριοποιήσαμε ανάλογα με τη σχήμα, το χρώμα και τη σημασία τους
Κόκκινος κύκλος -απαγορεύεται
Μπλε κύκλος- επιτρέπεται
Κόκκινο Τρίγωνο – κίνδυνος
Στη συνέχεια, δόθηκαν αντίστοιχα μαύρα χαρτονάκια στο σχήμα της εκάστοτε πινακίδας και τα παιδιά έπρεπε να τοποθετήσουν στη σωστή σκιά το σωστό σχήμα. Τέλος, μοιράστηκαν τα σήματα οδικής κυκλοφορίας τα οποία ήταν κομμένα σε τέσσερα κομμάτια και τα παιδιά έπρεπε να τα ενώσουν και έπαιξαν παζλ ταυτοποίησης των σημαντικότερων σημάτων του ΚΟΚ για να αντιστοιχηθεί η έγχρωμη με την ασπρόμαυρη εικόνα.
3o Εργαστήριο –«Το ποδήλατό μου οδηγώ με ασφάλεια κυκλοφορώ»
Στο 3ο εργαστήριο διαβάσαμε το παραμύθι: Ο Φίλος μου ο Ποδηλατάκιας. Το παραμύθι αποτέλεσε αφόρμηση για να κάνουμε εννοιολογικές προεκτάσεις και να διατυπώσουμε ερωτήματα όπως «Τι πρέπει να κάνουμε όταν οδηγούμε ποδήλατο;», «Ποιόν εξοπλισμό πρέπει να έχουμε;». Τα παιδιά διηγήθηκαν προσωπικές τους ιστορίες με το ποδήλατο και κάναμε ανασύνθεση της λέξης «Π Ο Δ Η Λ Α Τ Ο». Έπειτα, ακολούθησε μέσα από εικόνες , επεξήγηση των σημαντικών μερών του ποδηλάτου και η ονομασία τους. Τα παιδιά κλήθηκαν να ζωγραφίσουν το ποδήλατο τους με τα σημαντικότερα μέρη του (πετάλια, τιμόνι, ρόδες, φρένα, αλυσίδα, σκελετός).
Τέλος δημιουργήθηκε αφίσα με τις χρυσές συμβουλές για τον ποδηλάτη
4ο Εργαστήριο- «Τη ζώνη μου ποτέ δε ξεχνώ , στο αμάξι μου σαν μπω»
Στο 4ο εργαστήριο στην ολομέλεια ξεκινήσαμε συζήτηση για την απαραίτητη χρήση της ζώνης ασφάλειας. Οι νηπιαγωγοί έδειξαν εικόνες και εκπαιδευτικά βίντεο. Με ερωτήσεις ανοικτού τύπου στοχεύσαμε έτσι ώστε τα παιδιά να εκφράσουν τους λόγους που κάνουν απαραίτητη τη χρήση ειδικού καθίσματος στα μικρά παιδιά στο αυτοκίνητο και τη χρήση της ζώνης ασφάλειας σε κάθε τους μετακίνηση.
Στη συνέχεια τοποθετήθηκαν στο κέντρο της αίθουσας πέντε καρέκλες σε διάταξη καθισμάτων αυτοκινήτου: 2 μπροστά (η μία δίπλα στην άλλη) και τρεις πίσω (η μία δίπλα στην άλλη). Έπειτα ζητήθηκε από τα παιδιά να παραστήσουν τους επιβάτες, τους οδηγούς ή τους συνοδηγούς που φορούν τη ζώνη ασφάλειας και κινούνται με αυτή σε υποτιθέμενη ομαλή πορεία του αυτοκινήτου, σε υποτιθέμενο φρενάρισμα και σε υποτιθέμενο τρακάρισμα. Στο τέλος της βιωματικής δραστηριότητας οι μαθητές κλήθηκαν να διηγηθούν πώς ένιωσαν.
5o Εργαστήριο- «Με ηρεμία κυκλοφορώ , σπίτι πάντα ασφαλής γυρνώ»
Στο 5ο εργαστήριο παρουσιάσαμε στην ολομέλεια της τάξης, εικόνες οδικών ατυχημάτων και καλέσαμε τα παιδιά να σκεφτούν και να εκφράσουν την εκδοχή τους για το πώς μπορεί να προκλήθηκαν. Αναρωτηθήκαμε κατά πόσο μπορούν τα ατυχήματα να προκληθούν επειδή κάποιος από τους εμπλεκόμενους είχε ένα συγκεκριμένο συναίσθημα.
«Πώς μπορούν τα συναισθήματα να επηρεάζουν την συμπεριφορά ενός οδηγού/πεζού/ποδηλάτη;»
«Τι συνέβη τότε; Γιατί νομίζεις ότι συνέβη;», «Αναρωτιέμαι τι θα συνέβαινε εάν….». Ακολούθησε θεατρικό παιχνίδι: τα παιδιά χωρίστηκαν σε μικρές ομάδες και ανέλαβαν να παρουσιάσουν ένα τροχαίο ατύχημα μέσα από την μίμηση ρόλων. Στην συνέχεια αναρωτήθηκαν και αποφάσισαν για το τι έπρεπε να έχει γίνει για να μην συμβεί το ατύχημα, ξαναπαρουσίασαν τη σκηνή ώστε να αποφευχθεί το τροχαίο ατύχημα. Έπειτα, συζητήσαμε για τη σημασία που έχει να φοράμε ζώνη ασφαλείας και τα παιδιά να κάθονται στα πίσω καθίσματα των αυτοκινήτων. Τονίστηκε ότι είναι σημαντικό οι πεζοί να χρησιμοποιούν με σωστό τρόπο τις διαβάσεις, να λαμβάνουν υπόψη τους τα φανάρια και να γίνεται η χρήση των πεζοδρομίων, οι ποδηλάτες απαιτείται να χρησιμοποιούν τον ποδηλατόδρομο και να προφυλάσσουν τον εαυτό τους με το σωστό εξοπλισμό.
Προετοιμασία επίσκεψης τροχονόμου στο σχολείο μας .
1Ο Βήμα : Να τον καλέσουμε
Πως ; -Να τον πάρουμε τηλέφωνο
Πήραμε λοιπόν τηλέφωνο στο αστυνομικό τμήμα της Αρναίας και στείλαμε και επίσημο έγγραφο πρόσκλησης από το σχολείο .
Το αίτημα μας έγινε δεκτό και η επίσκεψη προγραμματίστηκε την Παρασκευή 26/11/2021
2ο Βήμα
Τι θα ρωτήσουμε όμως στον τροχονόμο ; Ετοιμάσαμε τις ερωτήσεις μας
και ένα δώρο με τις ζωγραφιές μας για να τον ευχαριστήσουμε.
3ο Βήμα
Επίσκεψη τροχονόμου στο σχολείο .
Τηρώντας όλα προβλεπόμενα μέτρα ο τροχονόμος κατέφθασε στην τάξη μας . Τα παιδιά τον περίμεναν με ανυπομονησία !!
Παρατήρησαν τη στολή του, εξέφρασαν τις ερωτήσεις τους και νέες απορίες που γεννήθηκαν. Ο τροχονόμος τους μίλησε για τους κανόνες της οδικής συμπεριφοράς που πρέπει να προσέχουν ιδιαίτερα τα παιδιά, τον ρόλο του, τις κινήσεις που κάνει με τα χέρια του για να ρυθμίζει την κυκλοφορία, τον σχολικό τροχονόμο και τη χρήση του φωσφορούχου γιλέκου και απάντησε πρόθυμα σε όλες τις ερωτήσεις των παιδιών.
Στο τέλος τον ευχαριστήσαμε θερμά και του προσφέραμε ένα βιβλίο με ζωγραφιές των παιδιών !
6ο Εργαστηρίο – «Το καλό σου Θέλω, άρα σε παρατηρώ και σε κατασκοπεύω»
Συζητάμε για τα οχήματα που πρέπει να δίνουμε προτεραιότητα όταν τα συναντούμε στο δρόμο και τους τηλεφωνικούς αριθμούς έκτακτης ανάγκης.
Τα παιδιά ενθαρρύνονται να ξεκινήσουν να παρατηρούν την οδηγική συμπεριφορά του κόσμου που κινείται γύρω τους. Να αναγνωρίζουν και να εντοπίζουν διάφορες παραβατικές συμπεριφορές.
Στο σημείο αυτό, δόθηκαν στα παιδιά εικόνες με σωστή και λάθος συμπεριφορά στο δρόμο και αφού τις περιγράψαμε κληθήκαμε να τις τοποθετήσουμε στη σωστή στήλη.
Στη συνέχεια, δόθηκε ένα φύλλο εργασίας στα παιδιά με τη συμπλήρωση των τηλεφωνικών αριθμών έκτακτης ανάγκης και να ζωγραφίσουν τα παιδιά τα οχήματα που δίνουμε προτεραιότητα στους δρόμους (αστυνομία, πυροσβεστική, ασθενοφόρο).
Τέλος, οργανώνεται περίπατος στους δρόμους του χωριού προκειμένου να εντοπίσουν τα παιδιά πιθανές ελλείψεις πινακίδων, διαβάσεων και σηματοδοτών. Τα παιδιά εντοπίζουν τα σημεία που πρέπει να δημιουργηθούν διαβάσεις και να μπουν πινακίδες, τουλάχιστον στα σημεία του χωριού στα οποία γίνεται καθημερινά η διέλευση των μαθητών για να πάνε σχολείο έτσι ώστε να τους προσέχουν οι οδηγοί. Στεκόμαστε σε σταυροδρόμι , διαπιστώνουμε ποιος έχει προτεραιότητα ανάλογα με τη θέση που βρίσκεται και περνάμε το δρόμο με ασφάλεια εφαρμόζοντας όλα όσα μάθαμε στην τάξη.
7ο Εργαστήριο «Το Πρόγραμμα αξιολογώ να δείξω τι έμαθα στο λεπτό»
Τελικό αποτέλεσμα του προγράμματός μας η κατασκευή μακέτας κυκλοφοριακής αγωγής .
Τα παιδιά κατασκευάζουν μια μακέτα από φελιζόλ και δημιουργούνται δρόμοι, διαβάσεις, σηματοδότες και πινακίδες. Μέσα σε αυτήν εισάγονται διάφορα μεταφορικά μέσα όπως αυτοκίνητα, ποδήλατα, φορτηγάκια αλλά και μικρά πλαστικά ανθρωπάκια και playmobil συνθέτοντας έναν μικρόκοσμο. Τα παιδιά μπορούν να απασχοληθούν με τη μακέτα και να εφαρμόσουν βιωματικά όλες τις γνώσεις που αποκόμισαν.
Πορεία κατασκευής μακέτας
Ακολουθεί συζήτηση και παρουσίαση των αποτελεσμάτων.
Αξιολόγηση αποτελεσματικότητας του προγράμματος
-Τι μάθαμε;
– Πόσο πιο ενημερωμένοι και ασφαλείς αισθανόμαστε;
Τέλος τα παιδιά ζωγραφίζουν την αξιολόγησή τους σε χαρτί
Αξιολόγηση του προγράμματος
| Η ολοκλήρωση του πρώτου κύκλου πραγματοποιήθηκε φέρνοντας ουσιαστικά αποτελέσματα στο σχολικό μας περιβάλλον και στην κουλτούρα του. Πιο συγκεκριμένα, η ομάδα των εκπαιδευτικών που υλοποίησε τον 1ο θεματικό κύκλο εργάστηκε με αφοσίωση στη διάρκεια της επιμόρφωσης και πέτυχε τους στόχους της, επιδεικνύοντας πνεύμα φιλομάθειας και αυτενέργειας. Το πιο σημαντικό στοιχείο ήταν πως κατάφεραν να εμπλέξουν και άλλους φορείς όπως την Τροχαία, προκειμένου τα παιδιά να μυηθούν στον ενδεδειγμένο τρόπο μετακίνησης και στην τήρηση των κανόνων οδικής ασφάλειας. Είμαστε σίγουρες ότι τα παιδιά μετά το πέρας του προγράμματος έχουν αποκτήσει νέες ουσιώδεις γνώσεις, πλέον παρατηρούν πινακίδες, διαβάσεις, χώρους στάθμευσης ΑΜΕΑ, φανάρια, ποδηλατοδρόμους, φορούν ζώνες ασφαλείας και άλλα πολλά τα οποία μας αναφέρουν καθημερινά. Επιπλέον, παίζουν συνεχώς με τη μακέτα που έφτιαξαν και τηρούν τα σήματα και τα φανάρια που τα ίδια τοποθέτησαν. |
Χριστούγεννα χωρίς χρυσόσκονη , ασημόσκονη πινέλα , χρώματα , χαρτόνια , φαντασία και δημιουργική διάθεση δε γίνεται … Έτσι οι μικροί μας καλλιτέχνες σε κλίμα Χριστουγέννων δημιουργήσαν …
Θαυμάστε κάποια από τα έργα μας …
Μετράμε το χρόνο περιμένοντάς τα Χριστούγεννα και προσθέτοντας κάθε μέρα κι ένα βαμβακάκι στη γενειάδα του Αϊ -Βασίλη …
Ημερολόγιο αντίστροφης μέτρησης
και παράλληλα με το ατομικό μας ημερολόγιο ο χρόνος άρχισε να μετράει αντίστροφα και στην τάξη μας… Η σκάλα του Αϊ- Βασίλη ετοιμάστηκε και κάθε μέρα κατεβαίναμε κι ένα αριθμημένο σκαλοπάτι, λύνοντας τον γρίφο της ημέρας, ζωγραφίζοντας τον, και δίνοντας ως επιβράβευση ένα σοκολατάκι στο παιδί που έδινε τη σωστή απάντηση. Στο τέλος δημιουργήσαμε το λεξικό των Χριστουγέννων και όλα τα παιδιά πήραν το σοκολατάκι τους !!
η φάτνη μας …
τα στολισμένα δεντράκια μας
στολιδάκια για το δέντρο από γύψο με μπόλικη χρυσόσκονη
αγγελάκια στολίδια για το δέντρο
ευχετήριες κάρτες με μηνύματα αγάπης
τα όμορφα προσωπάκια μας φορώντας κόκκινο καπελάκι μπήκαν σε μπαλίτσες και έγιναν στολιδάκια που στόλισαν το δέντρο του σχολείου μας !!
ημερολόγια ντεκουπάζ σε ξύλο -φτιαγμένα από τις κυρίες , ως δωράκι στα παιδιά για τη νέα χρονιά !
Δεν έλειψαν βέβαια και τα τραγούδια, οι ιστορίες , τα παραμύθια , τα έθιμα και οι παραδόσεις μας, τα παιχνίδια, καθώς και η προετοιμασία για τη Χριστουγεννιάτικη γιορτή μας την οποία δεν στερήσαμε από τους μικρούς μας μαθητές.
Έτσι φορέσαμε τα γιορτινά μας ,γίναμε Χριστουγεννιάτικα στολίδια που χορεύουν και τραγουδούν και ανεβήκαμε στη σκηνή να δώσουμε την παράστασή μας !!!
Οι μικροί μας ηθοποιοί το διασκέδασαν και ήταν πραγματικά υπέροχοι . Τους αξίζουν πολλά συγχαρητήρια!!!
Ως ανταμοιβή τους, το δώρο που τους δόθηκε από τον Αη-Βασίλη …και τους γέμισε με έκδηλο ενθουσιασμό και χαρά!!
Παρόλο που η γιορτή έγινε χωρίς την παρουσία γονέων λόγω των ιδιαίτερων συνθηκών, υποσχόμαστε στους γονείς ότι θα έχουν την ευκαιρία να απολαύσουν τα αγγελούδια τους στο βίντεο που θα τους δοθεί.
Έτσι όμορφα αποχαιρετίσαμε το 2021 !!!
Καλές γιορτές σε όλους !