Φθινόπωρο και πάλι στου χρόνου την αγκάλη!

Οι καρδούλες με τις ευχές των γονέων ζωγραφισμένες με  χρώματα του φθινοπώρου από τα παιδιά διακόσμησαν το φθινοπωρινό μας δέντρο στην είσοδο του σχολείου μας !

Viber 2022 09 30 14 18 53 031 1

Φθινοπωρινός στολισμός στα τζάμια

IMG 20220923 090520 IMG 20220923 090528 Viber 2022 09 30 14 18 16 608 Viber 2022 09 30 14 18 17 022 Viber 2022 09 30 14 18 17 457 Viber 2022 09 30 14 18 17 828 Viber 2022 09 30 14 18 18 631

Φθινοπωρινά δεντράκια με πινέλο και φελλό  από τους μικρούς μας φίλους στόλισαν την τάξη μας !

IMG 20220930 081949 IMG 20220930 082015 IMG 20220930 082021IMG 20220930 082015 1

 

 

 

Αγιασμός και οι πρώτες μέρες στο Νηπιαγωγείο Στανού !

Ευλογημένη και χαρούμενη η έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς με την τέλεση του καθιερωμένου Αγιασμού από τον αξιοσέβαστο πατήρ Κωνσταντίνο Αγούλα . 

λήψης

Μας τίμησαν με την παρουσία τους  και μας έδωσαν χαρά και αισιοδοξία οι γονείς μας.

Μετά το πέρας του Αγιασμού ακολούθησε ενημέρωση γονέων  για τη  γενικότερη λειτουργία του Νηπιαγωγείου

Οι γονείς μας ευχήθηκαν με ένα ξεχωριστό τρόπο γράφοντας τις ευχές τους σε πολύχρωμες καρδούλες οι οποίες θα διακοσμηθούν μετέπειτα από τα παιδιά και θα τοποθετηθούν στην τάξη μας, για να μας συντροφεύουν και να μας δίνουν δύναμη  στο ξεκίνημα της νέας σχολικής χρονιάς.

 Όμορφα μικρά δωράκια από τις νηπιαγωγούς  καλωσόρισαν τους μικρούς μας φίλους!

IMG 20220909 105514

Κι έτσι ξεκίνησε!  Δημιουργικά, γλυκά και με πολλά χαμόγελα!

Ευχή όλων μας,  το χαμόγελο των παιδιών μας να αποτελεί  πηγή έμπνευσης και δημιουργίας  για μια ανέφελη κι ευφάνταστη σχολική χρονιά! 

Γονείς και παιδιά ξεναγήθηκαν στο χώρο μας για μια πρώτη γνωριμία μιας και φέτος η τάξη μας ανανεώθηκε με νέες γωνιές δημιουργικής απασχόλησης

Νέα γωνιά παρεούλας όμορφα διαμορφωμένη με καναπεδάκια και μοκέτα

IMG 20220907 121937 IMG 20220907 121946IMG 20220912 103537

Νέα γωνιά μανάβικου με πάγκο και ράφια για το μαγαζάκι

IMG 20220804 115011

Οι παραπάνω κατασκευές πραγματοποιήθηκαν με έσοδα από τις δράσεις του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων σχολικού έτους 2021-2022

Ευχαριστούμε θερμά τον Σύλλογο Γονέων για αυτή του την προσφορά στο νηπιαγωγείο μας  καθώς και όλους τους γονείς που στηρίζουν τις δράσεις το Συλλόγου.

Την επόμενη κιόλας μέρα ανανεώθηκε και το χώμα στη αμμοδόχο μας ! Είναι πλέον έτοιμη για παιχνίδι από τα παιδιά!

Ευχαριστούμε θερμά τον νέο πρόεδρο του Δ.Σ κ. Δημήτριο Κασαμπαλή καθώς και τον κ. Αστέριο Χαλκιά για την πολύτιμη βοήθειά τους!

 

Viber 2022 09 17 14 05 06 223Viber 2022 09 17 14 05 06 108Viber 2022 09 17 14 05 05 981

Στο διάλειμμα  είναι φανερή  η  χαρά των παιδιών από το δημιουργικό παιχνίδι με την άμμο !

Viber 2022 09 30 14 18 52 216 Viber 2022 09 30 14 18 53 880

 

Το πρώτο μας παιχνίδι γνωριμίας «Η αραχνούλα»

Viber 2022 09 30 14 19 09 023 Viber 2022 09 30 14 19 09 415

Καθόμαστε σε κύκλο μαζί με τα νήπια. Τυλίγουμε την άκρη της κλωστής στο δάκτυλό μας και λέμε:  «Με λένε….. Είμαι μια αραχνούλα, είμαι μοναχούλα    και θέλω να αποκτήσω φίλους.

Θα απλώσω τον ιστό μου και θα αγκαλιάσω τους φίλους μου». 

    Με τη συνέχεια του κουβαριού τυλίγουμε  το δακτυλάκι ενός νηπίου και ρωτάμε:  «Θέλεις να γίνουμε φίλοι;    Με λένε…… εσένα πως σε λένε;».    Συνεχίζουμε με τον ίδιο τρόπο ακόμα τυλίγοντας     με την κλωστή του κουβαριού τα δακτυλάκια  όλων των παιδιών. 

Και για να είμαστε όλοι χαρούμενοι στην τάξη μας μάθαμε τους κανόνες παρέα με τον φίλο μας τον Άλβιν τον ελέφαντα και συμφωνήσαμε να τους τηρούμε , βάζοντας την υπογραφή μας !

IMG 20220923 112634 IMG 20220923 112452 IMG 20220923 113147

 

 

 

ΕΝΑΡΞΗ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΤΟΥΣ 2022-2023

Μια νέα σχολική χρονιά ξεκινά ! Ένα καινούριο ταξίδι στον κόσμο της γνώσης και των εμπειριών! Ευχόμαστε καλή  σχολική χρονιά γεμάτη  υγεία και ευχάριστες δημιουργικές στιγμές !!!

σχολική χρονιά Σελίδα 21

Ο  Αγιασμός για την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς θα τελεστεί τη Δευτέρα 12 Σεπτεμβρίου στις 9:30 στο προαύλιο του νηπιαγωγείου. Εν συνεχεία θα ακολουθήσει σύντομη ενημέρωση γονέων για θέματα που αφορούν στην εφαρμογή του ωρολογίου προγράμματος και στη γενικότερη λειτουργία του σχολείου. 

ΓΙΟΡΤΗ ΛΗΞΗΣ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΤΟΥΣ- 14 ΙΟΥΝΙΟΥ 2022

Άλλη μια σχολική χρονιά ολοκλήρωσε τον κύκλο της σήμερα και έφτασε στο τέλος της!

Μ’ ένα ταξίδι στον κόσμο του νηπιαγωγείου παρέα με τις αναμνήσεις μιας υπέροχης σχολικής χρονιάς μας ταξίδεψαν σήμερα οι μαθητές και οι μαθήτριες του νηπιαγωγείου Στανού και με ανάμεικτα συναισθήματα συγκίνησης, νοσταλγίας και χαράς να κατακλύζουν το μυαλό και την καρδιά μας, αποχαιρετήσαμε τη σχολική χρονιά που πέρασε και υποδεχτήκαμε το καλοκαίρι που έρχεται! 

Πάρτε μια γεύση!

IMG 20220614 093410

Η γιορτή μας συνεχίστηκε στην αυλή με ψυχοκινητικά παιχνίδια και χορό!

IMG 20220614 093718 IMG 20220614 100251 IMG 20220614 100408

Η έκπληξη της ημέρας !!!

Μαλλί της γριάς και ποπ-κορν!

IMG 20220614 101608

προσφορά από γονέα του συλλόγου !

IMG 20220614 101701 IMG 20220614 101715 IMG 20220614 101735

ΚΑΛΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ !!!

Με πολλή πολλή αγάπη οι κυρίες σας  

κ. Αργυρή – κ. Μαρία

IMG 20220614 103526 1

 

 

“Με τέχνη και δημιουργία στην αυλή διάθεση αλλάζω στη στιγμή”- 2ο Εργαστήρι κατασκευής επιδαπέδιων παιχνιδιών! 12 Μαΐου 2022

To σχέδιο δράσης για την αισθητική και λειτουργική βελτίωση του αύλειου χώρου  συνεχίζεται με την κατασκευή επιδαπέδιων παιχνιδιών!

1ο στάδιο υλοποίησης

Προετοιμασία και καθαρισμός  πλακιδίων εξωτερικού χώρου 

Με την συνδρομή  γονέων του συλλόγου που διέθεσαν τον πιεστικό τους μηχάνημα και την προσωπική εθελοντική εργασία, έλαμψαν κυριολεκτικά οι πλάκες του σχολείου μας, οι όποιες είχαν μαυρίσει από την πολυκαιρία και την υγρασία ! 

λήψηςλήψης 3

Τα αποτελέσματα εντυπωσιακά !

λήψης 2

Ευχαριστούμε θερμά τους γονείς μας που αφιέρωσαν προσωπικό χρόνο και κόπο για να ολοκληρώσουν αυτή την πραγματικά δύσκολη  εργασία!

2ο  στάδιο υλοποίησης

Είμαστε έτοιμοι για το επόμενο βήμα !

Φορέσαμε  άνετα καθημερινά ρούχα, και με πινέλα , χρώματα φαντασία και έντονη καλλιτεχνική διάθεση συγκεντρωθήκαμε στην αυλή του νηπιαγωγείου μας,  για να ζωγραφίσουμε !

Πέμπτη 12 Μαίου  2022, στις 10:00  το πρωί είμαστε όλοι εκεί!

Χρώματα στην αυλή του σχολείου μας! Χρώματα που συνθέτουν όμορφα παιχνίδια στο δάπεδο του Νηπιαγωγείου μας!

Γονείς και παιδιά ζωγραφίζουν και ομορφαίνουν το σχολείο δημιουργώντας τα παρακάτω επιδαπέδια παιχνίδια :κουτσό, φιδάκι, διαδρομές ,γκρινιάρης, τρίλιζα, κουτσό πύραυλος, καθρέφτης

Η διάθεση μας : φανερά δημιουργική

Ο ενθουσιασμός: έκδηλος

Το ενδιαφέρον: αμείωτο

Και τα αποτελέσματα: Απλά υπέροχα!!!

λήψης 1

λήψης 4

λήψης 5

Κι αφού  τα χρώματα μας περίσσεψαν … χρωματίσαμε περιμετρικά και την αμμοδόχο μας!

λήψης 8

και με το μπλε που ήταν αρκετό … μετατρέψαμε την βρύση μας σε βυθό….και σχεδιάσαμε ψαράκια με στένσιλ !

λήψης 9

λήψης 10

Τις επόμενες ημέρες συνεχίσαμε με τις λεπτομέρειες, σχεδιάζουμε αριθμούς με στένσιλ στα κουτσό και στο φιδάκι μας ….

λήψης 12 1

Ένα  όμορφο ουράνιο τόξο που φιλοτεχνήθηκε από αγιογράφο μητέρα κοσμεί την είσοδο του νηπιαγωγείου μας και καλωσορίζει τους επισκέπτες μας !

λήψης 13

Ευχαριστούμε θερμά την μανούλα μας που ανέλαβε να σχεδιάσει και να ολοκληρώσει  την όμορφη διακόσμηση!

Κι επειδή οι γονείς μας θέλουν να τα κάνουν όλα τέλεια …..

νύχτωσε κι ακόμη είμαστε εδώ …..γιατί θέλουμε… να ολοκληρώσουμε το περίγραμμα από το κουτσό και το φιδάκι!

λήψης 14

 

Τελικό στάδιο

Η τοποθέτηση εντυπωσιακής επιτοιχίας επιγραφής με την επωνυμία του σχολείου  δεσπόζει στην είσοδο του νηπιαγωγείου μας !

λήψης 15

IMG 20220611 203458

και δεν σταματάμε εδώ ….

Τα φυτά  μας  που έχουν μεγαλώσει πια, χρειάζονται φροντίδα και τους καλοκαιρινούς μήνες! Σε συνεργασία λοιπόν με την Σχολική  Επιτροπή  και τον Δήμο Αριστοτέλη  που  διέθεσε τα υλικά,  γονέας του συλλόγου μας  ανέλαβε να ολοκληρώσει τις εργασίες για  να λειτουργεί το αυτόματο πότισμα στα φυτά μας.

Επιπλέον τοποθετήθηκε ειδικό προστατευτικό κάλυμμα  για τα χόρτα.

λήψης 11

Έτσι τα φυτά μας θα διατηρηθούν υγιή και θα αναπτύσσονται στη διάρκεια του καλοκαιριού.

Ευχαριστούμε θερμά τον γονέα που αφιέρωσε προσωπικό χρόνο και εργάστηκε εθελοντικά για  το παραπάνω αποτέλεσμα.

Τόσο όμορφη η αυλή μας που ομόρφυνε η ζωή μας!

 

IMG 20220705 210013

IMG 20220517 201904IMG 20220512 120349IMG 20220517 122745IMG 20220705 210056IMG 20220606 120712IMG 20220512 120309 IMG 20220512 120325IMG 20220512 120337  IMG 20220519 123517

Η αυλή  μας μεταμορφώθηκε σε ένα πανέμορφο και ευχάριστο περιβάλλον δημιουργικής, διασκεδαστικής και ευχάριστης απασχόλησης για τα παιδιά κατά τη διάρκεια του διαλείμματος !

λήψης 6

λήψης 7

Θερμές ευχαριστίες από όλους εμάς, εκπαιδευτικούς, γονείς και παιδιά οφείλουμε να απευθύνουμε  στην πρόεδρο της σχολικής επιτροπής του Δήμου Αριστοτέλη κ. Ευγενία Γιαννούση, για την άψογη συνεργασία, που στέκεται πάντα στο πλευρό των εκπαιδευτικών -μαθητών και προσπαθεί  κάνοντας το καλύτερο για την εξέλιξη των σχολείων μας. Η πρόεδρος από την πρώτη στιγμή στήριξε την όλη προσπάθεια υλοποίησης του σχεδίου και κάλυψε το οικονομικό κόστος της.

Συγκεκριμένα:

  • τα φυτά και δέντρα που φυτέψαμε στην αυλή μας
  • τα υλικά κατασκευής της αμμοδόχου
  • τα χρώματα για τη ζωγραφική των παιχνιδιών μας
  • τα υλικά για το αυτόματο πότισμα 
  • η επιτοιχια επιγραφή «ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΣΤΑΝΟΥ»

χορηγήθηκαν από τη σχολική επιτροπή.

Τίποτα όμως από όλα τα παραπάνω δεν θα καταφέραμε να υλοποιήσουμε χωρίς την καθοριστική συμβολή των γονέων μας,  την ανιδιοτελή προσφορά τους, τον υπερβάλλοντα ζήλο τους, την πρόθυμη ανταπόκριση τους, την αμέριστη στήριξη και συμπαράσταση τους σε κάθε μας βήμα ! Μαζί συνοδοιπόροι προχωρήσαμε χέρι-χέρι, βήμα –  βήμα και σήμερα όλοι μαζί, απολαμβάνουμε και νιώθουμε απεριόριστη χαρά και ικανοποίηση με τα αποτελέσματα της προσωπικής και συλλογικής μας  προσπάθειας!

ΤΕΛΙΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΣΧΕΔΙΟΥ ΔΡΑΣΗΣ

Tο  σχέδιο δράσης που επιλέξαμε φέτος ήταν μια υπέροχη εμπειρία που απολαύσαμε όλοι, μικροί και μεγάλοι! Καταφέραμε  χάρη στην κοινή  συλλογική προσπάθεια να βελτιώσουμε τον περιβάλλοντα χώρο του νηπιαγωγείου μας αισθητικά,  λειτουργικά και παιδαγωγικά ώστε να  αξιοποιηθεί δημιουργικά και ευχάριστα από τα παιδιά στο καθημερινό τους παιχνίδι. Καλλιεργήσαμε ατομική ευθύνη και περιβαλλοντική συνείδηση στους μαθητές μας, κάτι που το δείχνουν καθημερινά με την προθυμία να φροντίζουν και να αγαπούν τα φυτά που έσπειραν τα ίδια, με τα χεράκια τους! Τα φροντίζουμε, παρατηρούμε τη ανάπτυξή τους αλλά, απολαμβάνουμε και γευόμαστε κυριολεκτικά τους καρπούς των κόπων μας -Τρώμε φράουλες από τον φραουλόκηπο μας!

Απασχολούμαστε δημιουργικά με την άμμο! Φτιάχνουμε κάστρα, πύργους και παλάτια… Διασκεδάζουμε και μαθαίνουμε γλώσσα, αριθμητική, ισορροπία, τεχνική, λεπτή κινητική, αυτοσχεδιασμό, μίμηση, οπτικό συντονισμό, πνεύμα ομαδικότητας συνεργασίας και φιλίας, ενδυνάμωση της σκέψης και του νου, καλλιέργεια της φαντασίας και της δημιουργικότητας, προαγωγή της φυσικής άσκησης και της άθλησης, επικοινωνία και ψυχαγωγία καθώς απασχολούμαστε με τα επιδαπέδια παιχνίδια.

Αναπτύχθηκαν και ενδυναμώθηκαν οι σχέσεις συνεργασίας, αλληλοβοηθείας, προσφοράς μεταξύ των γονέων για την επιτυχία ενός κοινού σκοπού.

Περάσαμε ισχυρά μηνύματα στα παιδιά όπως αυτό του ¨σπόρου¨ του εθελοντισμού συμβάλλοντας στη διαμόρφωση μιας μελλοντικής νοοτροπίας συλλογικής ευθύνης.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΑΝΤΑΜΟΙΒΗ ΓΙΑ ΕΜΑΣ  ΑΠΟ ΤΟ ΧΑΜΟΓΕΛΟ ΚΑΙ ΤΗ ΧΑΡΑ ΣΤΑ ΜΑΤΙΑ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΜΑΣ!

ΑΥΤΟ ΚΑΙ ΜΟΝΟ ΑΞΙΖΕΙ ΝΑ ΠΡΟΣΠΑΘΟΥΜΕ  ΑΚΟΜΗ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ…

 

 

«Το δάσος, μας χρειάζεται. Μπορούμε να το προστατεύσουμε;»

Εργαστήρια Δεξιοτήτων 

4ος Θεματικός κύκλος- φροντίζω το περιβάλλον 

1ο Εργαστήριο

Τίτλος: «Ομάδα δημιουργώ και ξεκινώ για το δάσος να μαθαίνω στο λεπτό»

Μέσα από την συζήτηση με την ολομέλεια της τάξης ανιχνεύσαμε τις γνώσεις και τις εμπειρίες των παιδιών για το δάσος. Ο ρόλος μας ήταν εμψυχωτικός και συντονιστικός, προσπαθώντας μέσα από τις ερωτήσεις που υποβάλαμε στην ομάδα να προκύψουν απορίες που όμως δεν δώσαμε την απάντηση εμείς, αλλά ωθήσαμε τα παιδιά να σκεφτούν και να αναζητήσουν με ποικίλους τρόπους την απάντηση.

Τίθεται ο αρχικός προβληματισμός.

Ενδεικτικές ερωτήσεις:

-Τι εννοούμε όταν λέμε δάσος;

-Τι υπάρχει εκεί;

-Άραγε το δάσος βοηθά τα ζωάκια να επιβιώνουν; Με ποιο τρόπο;

-Τι σημαντικό μας δίνει το δάσος;

-Σκεφτείτε πως θα ήταν η γη μας χωρίς αυτό.

Ακολούθως, δημιουργήθηκαν ομάδες των παιδιών (τετραμελείς ή τριμελείς), με αυτή την ομάδα που επέλεξαν θα φτάσουμε εις πέρας τον συγκεκριμένο κύκλο εργαστηρίων. Η κάθε ομάδα παιδιών έδωσε όνομα στην ομάδα τους.

2ο Εργαστήριο

Τίτλος «Δάση, δασάκια, δέντρα, δεντράκια.. είναι όλα ίδια;»

Στην ολομέλεια ρωτήσαμε εάν τα παιδιά έχουν επισκεφθεί κάποιο από τα δάση της Ελλάδας. Ακολούθησε συζήτηση και στη συνέχεια προβάλαμε τον δασικό χάρτη της Ελλάδας https://www.geogreece.gr/dasos.php και παρατηρήσαμε τα διαφορετικά είδη δασών (βάσει της βλάστησης). Επίσης προβάλαμε και τους χάρτες με τους Εθνικούς Δρυμούς, τα Εθνικά Πάρκα, τα Αισθητικά Δάση και ακολούθησε συζήτηση μέσα από την οποία θα αποσαφηνιστήκαν οι παραπάνω όροι και αναδείχθηκε η ανάγκη προστασίας των δασικών οικοσυστημάτων. Σε κάθε χάρτη έγινε εστίαση στα δάση που υπάρχουν στον νομό Χαλκιδικής. Στη συνέχεια μιλήσαμε για την κατηγοριοποίηση των δέντρων, τα μέρη του δέντρου και τα φυλλοβόλα και αειθαλή δέντρα. Ακολούθησε φύλλο εργασίας για τον κατάλληλο χρωματισμό των φυλλοβόλων και αειθαλή δέντρων. Τέλος, παίξαμε παιχνίδι με τα παιδιά να γίνονται είτε φυλλοβόλα είτε αειθαλή δέντρα (ανάλογα με την εντολή μας) και σε περίπτωση που φωνάζαμε «Γίνε φυλλοβόλο δέντρο» έπεφταν όλα στο πάτωμα, ενώ, σε περίπτωση που φωνάζαμε «Γίνε αειθαλές δέντρο» τότε παρέμεναν αγαλματάκια.

1648792728042 1648792728048 1648792728051 1648792728057 1648792728066 1648792767562

3ο Εργαστήριο

Τίτλος «Ζωάκια του δάσους»

Στην ολομέλεια διαβάσαμε και προβάλαμε το διαδραστικό παραμύθι «Ποιος άλλος μένει εδώ;» (http://kpe-kastor-old.kas.sch.gr/secrets_forest/contents.htm). Με αφορμή το παραμύθι διερευνήσαμε τις γνώσεις των παιδιών σχετικά με τα ζωάκια που ζουν στο δάσος. Στη συνέχεια παρακολουθήσαμε το βίντεο «ΤΑ ΖΩΑ ΤΟΥ ΔΑΣΟΥΣ» https://www.youtube.com/watch?v=hSAn6B1psaU και μιλήσαμε για τα ζωάκια και τη σημασία του δάσους για τη ζωή τους. Στη συνέχεια, τους μοιράσαμε φύλλο εργασίας για να χρωματίσουν με τα κατάλληλα χρώματα μόνο τα ζωάκια που ζουν στο δάσος. Τέλος, τους μοιράσαμε φύλλο εργασίας με τα ζωάκια που ζούνε στο δάσος και μαθηματικά, έτσι ώστε να μετρήσουν και να γράψουν πόσα ζωάκια βλέπουν σε κάθε εικόνα.1648793097342 1648793097348 1648793097353 1648793097357

4ο Εργαστήριο 

Τίτλος «Γνωρίζω το δέντρο από κοντά»

Στην ολομέλεια ξεκίνησε συζήτηση για τα δέντρα και την χρησιμότητα τους. Τι μπορούμε να φτιάξουμε από τα δέντρα; Πως μπορούμε να δούμε την ηλικία ενός δέντρου; Γνωρίζουν ότι το δέντρο έχει καρδιά και αναπνέει οξυγόνο; Οργανώσαμε εκδρομή στο κοντινότερο δασάκι. Τα παιδιά παρατήρησαν τα δέντρα, βρήκαμε κομμένο κορμό και μετρήσαμε την ηλικία του. Έπειτα, προσπαθήσαμε να τους εισάγουμε στη σημασία του ανθρώπου για την προστασία του δάσους και την αποφυγή σκουπιδιών λόγω της μόλυνσης του περιβάλλοντος αλλά και της επικινδυνότητας για πυρκαγιά λόγω της θερμότητας τους ζεστούς μήνες. Παρατηρήσαμε γύρω μας και συζητήσαμε για το τι βλέπουμε. Συλλέγουμε εμπειρίες και τέλος παίξαμε το παιχνίδι «Το κλαδί του δέντρου». Τα παιδιά χωρίστηκαν σε δύο ομάδες και ο ένας παίκτης από την μια ομάδα κρατούσε στα χέρια του ένα κλαδί δέντρου. Η αντίπαλη ομάδα προσπαθούσε να φτάσει στο σπίτι της ομάδας με το κλαδί για να πιάσουν τον παίκτη που το κρατά. Το παιχνίδι συνεχίστηκε μέχρι να κρατήσουν όλοι οι παίκτες το κλαδί.

1649053025749 1649053025754 1649053025760 1649053025765 1649053025774

Κατασκευή  με τους θησαυρούς της φύσης που συλλέξαμε από την εξόρμηση μας στο  κοντινό δασάκι

165003759759416500375976031650037597584

5ο Εργαστήριο

Τίτλος «Υγεία για να έχω, το δάσος προστατεύω»

Στην ολομέλεια είδαμε εικόνες με πυρκαγιές και με σκουπίδια πεταμένα στα δάση. Ακολούθησε συζήτηση για το πολύτιμο οξυγόνο που μας χαρίζει αλλά και τη σημασία των πλημμυρών. Έπειτα, γίνεται ο εντοπισμός του δάσους του Αμαζονίου στην υδρόγειο σφαίρα και στον υπολογιστή με τη χρήση της εφαρμογής του προγράμματος γραφικής απεικόνισης της Γης Google Earth και παρακολουθήσαμε το βίντεο https://www.youtube.com/watch?v=zeCrWvm8Umg&t=67s το οποίο δείχνει εικόνες από τη φωτιά στον Αμαζόνιο. Ακολούθησαν ερωτήσεις:

Τι βλέπετε να έχει συμβεί στο δάσος του Αμαζονίου;

– Τι λέτε να προκάλεσε αυτές τις πυρκαγιές;

– Τι συναισθήματα σας προκάλεσε αυτό που είδατε;

Τέλος, προβάλαμε μια αφίσα από το εκπαιδευτικό υλικό του WWF Eλλάς «Η φωτιά σε αφορά» που παρουσιάζει τι πρέπει να κάνουμε και τι να μην κάνουμε ώστε να μειώσουμε τον κίνδυνο ξεσπάσματος πυρκαγιάς https://contentarchive.wwf.gr/areas/forests/i-fotia-se-afora. Ακολούθησε συζήτηση για κάθε μια εικόνα και λεζάντα της αφίσας ώστε να γίνουν κατανοητοί οι λόγοι που προτείνονται οι συγκεκριμένες ενέργειες και τέλος ζωγραφίσαμε χωρισμένοι σε ομάδες τι πρέπει να κάνουμε σε περίπτωση πυρκαγιάς.

1649145704976

6ο Εργαστήριο 

Τίτλος «Ας αναλάβουμε επιτέλους δράση»

Στην ολομέλεια θέσαμε τον προβληματισμό:. «Τι μπορούμε να κάνουμε εμείς για να προστατεύσουμε το δάσος;». Με την τεχνική της ιδεοθύελλας τα παιδιά αποφάσισαν να προβούν σε μια καμπάνια με στόχο να ενημερώσουν τους γονείς τους, τα παιδιά άλλων νηπιαγωγείων και την τοπική κοινωνία για τους τρόπους προστασίας του δάσους ώστε να ευαισθητοποιηθούν για την αλλαγή κάποιων συνηθειών που δημιουργούν κινδύνους στο δάσος. Τα παιδιά δούλεψαν σε ομάδες και η κάθε ομάδα επέλεξε να ζωγραφίσει ό,τι θεωρεί πιο σημαντικό. Έπειτα, μιλήσαμε για τη σημαντικότητα των δέντρων, για την πολύτιμη σκιά τους αλλά και για τα οφέλη που μας χαρίζουν και αποφάσισαν να ζητήσουν τη συνδρομή των γονέων για να φυτέψουν δενδράκια και λουλούδια στην αυλή του σχολείου. Ακολούθησε ανακεφαλαίωση για τα είδη των δέντρων και κλείσαμε το εργαστήριο δημιουργικά με ένα παιχνίδι αινιγμάτων.

1649145704986 1649145704992 1649145705002 1649145705008 1649145739493 1649145739498

1649145739506

7ο Εργαστήριο

Τίτλος «Το πρόγραμμα αξιολογώ, να δείξω τι έμαθα στο λεπτό»

Τα παιδιά μέσω της ομαδοσυνεργατικής μεθόδου κατασκεύασαν μια αφίσα για το δάσος και την προστασία του. Ζωγράφισαν τους τρόπους προστασίας του δάσους και έπειτα έγραψαν την επεξήγηση της ζωγραφιάς τους που τόνιζε τι πρέπει να προσέχουμε.

Στη συνέχεια, η αφίσα παρουσιάστηκε στους γονείς από τα ίδια τα παιδιά.

Ακολούθησε συζήτηση και παρουσίαση των αποτελεσμάτων. Τέλος, έγινε η αξιολόγηση της αποτελεσματικότητας του προγράμματος με τα παιδιά να ζωγραφίζουν την αξιολόγησή τους σε χαρτί.

1649145704971    IMG 20220406 115543

 

Αποτίμηση 4ου κύκλου εφαρμογής του προγράμματος 

Η ολοκλήρωση του 4ου κύκλου πραγματοποιήθηκε με επιτυχία και η αποτίμηση του μας φέρνει ευχάριστα αποτελέσματα. Στον εν λόγω κύκλο είχαμε την ευκαιρία να γνωρίσουμε τη φύση από κοντά και να κάνουμε εξόρμηση στο δάσος της περιοχής μας. Τα παιδιά έμαθαν για τις επιπτώσεις των ανθρώπινων συμπεριφορών στη φύση και στο περιβάλλον γενικότερα. Επέδειξαν ιδιαίτερο ενδιαφέρον όταν είδαν τις πυρκαγιές που έλαβαν χώρα στον Αμαζόνιο αλλά και σε διάφορα μέρη της Ελλάδας. Επιπλέον, είδαμε σε βίντεο πλημμύρες που δημιουργήθηκαν στην Ελλάδα μετά από τις πυρκαγιές οπότε αντιλήφθηκαν ότι η κάθε ανθρώπινη ενέργεια δημιουργεί αλυσιδωτές συνέπειες. Επιπλέον, στον 4ο κύκλο υλοποιήσαμε δράση που εμπλέξαμε τους γονείς αλλά και την τοπική κοινότητα καθώς πραγματοποιήσαμε δενδροφύτευση, φύτεμα λουλουδιών και διάφορων αρωματικών φυτών στην αυλή του σχολείου μας. Έτσι, καταφέραμε να συνεργαστούμε όλοι μαζί άρτια και εποικοδομητικά και θεωρούμε ότι αυτή η συνεργασία μας απέδωσε καρπούς, αφενός, διότι τα παιδιά έμαθαν χρήσιμα πράγματα για τη φύση, αφετέρου, διότι είδαν στην πράξη τον τρόπο σποράς των λουλουδιών. Αυτό συνεπάγεται ότι η καθημερινή τους εμπειρία δίπλα στα δέντρα και τα φυτά που έσπειραν αλλά και η φροντίδα και ο ενθουσιασμός που θα επιδείξουν όταν τα φυτά αρχίσουν να μεγαλώνουν, θα συμβάλλουν έτσι ώστε τα παιδιά να αποκτήσουν βιωματικές εμπειρίες που θα τους συντροφεύουν για πολλά χρόνια.

 

“Ταξίδεψε μαζί μου πέρα από τ’ αστέρια!”

Εργαστήρια δεξιοτήτων  3ου Θεματικού κύκλου

Δημιουργώ και Καινοτομώ  –  Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία

1ο Εργαστήριο

Τίτλος: «Το διαστημικό μας ταξίδι ξεκινά.. βάλτε ζώνες..3..2..1.. ΦΥΓΑΜΕ»

Μέσα από την συζήτηση με την ολομέλεια της τάξης ανιχνεύσαμε τις γνώσεις και τις εμπειρίες των παιδιών για το διάστημα δημιουργώντας έναν εννοιολογικό χάρτη με το τι γνωρίζουν. Έπειτα, με το τι θα ήθελαν να μάθουν. Ο ρόλος μας ήταν εμψυχωτικός και συντονιστικός, προσπαθώντας μέσα από τις ερωτήσεις που υποβάλλαμε στην ομάδα να προκύψουν απορίες που όμως δεν θα δώσουμε την απάντηση εμείς, αλλά θα ωθήσουμε τα παιδιά να σκεφτούν και να αναζητήσουν με ποικίλους τρόπους την απάντηση.

Τέθηκε ο αρχικός προβληματισμός με ενδεικτικές ερωτήσεις όπως:

-Τι γνωρίζετε για τους πλανήτες;

-Ξέρετε τι είναι ο ήλιος;

-Το φεγγάρι μας είναι πλανήτης;

-Οι αστροναύτες μπορούν να επιβιώσουν έξω από τη Γη;

-Γιατί νυχτώνει άραγε;

Ακολούθως, παρακολουθήσαμε το βίντεο «To Ηλιακό Σύστημα»  της National Geographic στο YouTube https://www.youtube.com/watch?v=xOUOZ_CY3VE&t=97s και ακολούθησε συζήτηση με τις απορίες που τους δημιουργήθηκαν.

16461185615681646118561561

2ο Εργαστήριο

Τίτλος «Ήλιε μου, Ηλιάτορα και Φεγγαράκι μου λαμπρό, είστε φίλοι εσείς οι δυο;;»

Στην ολομέλεια έγινε ανάγνωση του Μύθου του Φαέθωνα, γιο του Ήλιου και της Κλυμένης και συζητήσαμε με τα παιδιά για τις συνέπειες όταν ο Ήλιος είναι πολύ κοντά ή πολύ μακριά από τη Γη. Σε εκείνο το σημείο συνδέσαμε την υπερβολική θερμότητα από τον Ήλιο με την υπερθέρμανση του Πλανήτη κάνοντας αναφορά στα περιβαλλοντικά προβλήματα και έγινε  η σύνδεση με την ζωή στο Πλανήτη μας και το νερό. Έπειτα επισκεφτήκαμε την ιστοσελίδα της NASA https://solarsystem.nasa.gov/solar-system/sun/overview/ για να βρούμε πληροφορίες για τον Ήλιο και να δούμε διάφορα βίντεο προσομοίωσης του. Ακολούθησε συζήτηση για τον δορυφόρο της Γης, τη Σελήνη, το φεγγαράκι μας και παρακολουθήσαμε το βίντεο «Η ΣΕΛΗΝΗ ή ΤΟ ΦΕΓΓΑΡΙ στο Νηπιαγωγείο» https://www.youtube.com/watch?v=jJcrAZi1JV8 ενώ βοηθήσαμε τα παιδιά να αναρωτηθούν αν η Σελήνη φωτίζει μόνη της. Μιλήσαμε για την έκλειψη της Σελήνης και πότε συμβαίνει. Άραγε η Σελήνη βρίσκεται ποτέ με τον Ήλιο;

1646118561572

3ο Εργαστήριο

Τίτλος «Πλανήτες και αστέρια του ουρανού»

Στην ολομέλεια παρουσιάσαμε εικόνες με το ηλιακό μας σύστημα. Θέσαμε διάφορες ερωτήσεις στα παιδιά προκειμένου να προάγουμε τη γνωστική δραστηριότητα. Οι ερωτήσεις ήταν όπως: Πόσοι είναι οι πλανήτες; Τι σχήμα έχουν; Τι χρώμα έχουν; Σε τι μοιάζουν και σε τι διαφέρουν; Βλέπετε ή παρατηρείτε κάτι ιδιαίτερο σε κάποιους πλανήτες που να τους διαφοροποιεί; Πως κινούνται; Που βρίσκεται ο Ήλιος; Που είναι ο δικός μας πλανήτης, η ΓΗ; Ποιος είναι ο πιο κοντινός πλανήτης στο δικό μας; Ποιος είναι ο πιο μακρινός πλανήτης από τον δικό μας; Μπορούμε άραγε να ζήσουμε στους άλλους Πλανήτες; Στη συνέχεια παρακολουθούμε το εκπαιδευτικό βίντεο “Ηλιακό σύστημα / Διάστημα” https://www.youtube.com/watch?v=zrT4jLRsHUI . Στη συνέχεια τους μοιράσαμε ένα φύλλο εργασίας που έπρεπε τα παιδιά να συμπληρώσουν την τροχιά των πλανητών και να τους χρωματίσουν ανάλογα με το χρώμα που έχει ο κάθε πλανήτης. Aκολούθως επισκεφθήκαμε την ιστοσελίδα της NASA και γνωρίσαμε τον κάθε πλανήτη από κοντά https://solarsystem.nasa.gov/planets/overview/

Έπειτα κληθήκαμε να δημιουργήσουμε την κυκλική τροχιά των πλανητών με βιωματικό τρόπο. Κάποιο παιδί γίνεται ο Ήλιος και γύρω του περιφέρονται 8 παιδιά με το όνομα του κάθε πλανήτη. Προσπάθησαν να κινηθούν ανάλογα με το πόσο γρήγορα μάθαμε ότι κινούνται οι πλανήτες γύρω από τον Ήλιο. Επαναλάβαμε τη διαδικασία μέχρι που πήραν  ρόλους όλα τα παιδιά. Στο τέλος, επισκεφθήκαμε  το https://wordwall.net/el/resource/10906103/%CF%80%CE%BB%CE%B1%CE%BD%CE%AE%CF%84%CE%B5%CF%82 για να παίξουμε ένα κουίζ με ερωτήσεις για τους πλανήτες. Τι σκορ θα σημειώσουν άραγε;;

1646118561544 1646118561551 1646118561555 1646118561558

4ο Εργαστήριο

Τίτλος «Η μέρα μου με κέφι ξεκινά και το βραδάκι το φεγγαράκι μου γυρνά»

Στην ολομέλεια ξεκίνησε συζήτηση για την περιστροφή της Γης παρατηρώντας το site της NASA https://spaceplace.nasa.gov/all-about-earth/en/  και συζητήσαμε για τις αλλαγές που πιστεύουν ότι φέρει αυτή η περιστροφή. Στόχος μας ήταν  να αντιληφθούν την έννοια της ημέρας και της νύχτας. Παρακολουθήσαμε το εκπαιδευτικό βίντεο «Μέρα, νύχτα – Eκπαιδευτικό video picou picou» https://www.youtube.com/watch?v=b4nABvE6cAE και έπειτα κάναμε πείραμα με φακό και τη Γη (Υδρόγειος σφαίρα) για κατανόηση της εναλλαγής μέρας και νύχτας που προκαλείται από την περιστροφή της Γης γύρω από τον άξονά της. Ακολούθησε συζήτηση για τις δραστηριότητες που ακολουθούμε την ημέρα και τη νύχτα. Στη συνέχεια τους δίνουμε ένα παζλ για να αντιστοιχήσουν τις δραστηριότητες της μέρας και της νύχτας, στον ήλιο ή το φεγγάρι. Στη συνέχεια, επισκεφτήκαμε  την ιστοσελίδα της NASA https://spaceplace.nasa.gov/moon-phases/en/ και είδαμε  τις φάσεις της Σελήνης. Διαβάσαμε το παραμύθι «Φεγγαροσκεπαστής» του Puybaret Eric και παράχθηκε συζήτηση με τα παιδιά για τις φάσεις της Σελήνης. Τέλος, τους μοιράσαμε φύλλο εργασίας με τη Γη χωρισμένη στη μέση με μέρα και νύχτα και τα παιδιά έπρεπε να την χρωματίσουν με τα κατάλληλα χρώματα.

1646118481360 1646118528281 1646118528287 1646118481357

5ο Εργαστήριο

Τίτλος «Οι εποχές του Χρόνου και η θέση τους στον Ήλιο»

Παρουσιάσαμε στην ολομέλεια της τάξης, εικόνες των τεσσάρων εποχών του χρόνου. Στη συνέχεια ξεκινήσαμε συζήτηση σχετικά με το ποιες είναι οι εποχές του Χρόνου. Παρακολουθήσαμε το σύντομο βίντεο προβολής του Πλανητάριου που δείχνει την κίνηση της Γης γύρω από τον Ήλιο και τις εποχές. https://youtu.be/vDgUmTq4a2Q

Τι γνωρίζουν τα παιδιά για τις εποχές; Πως τις ξεχωρίζουν; Παρακολουθήσαμεε το βίντεο «Τέσσερις εποχές» του Πλανητάριου που επεξηγεί τον λόγο ύπαρξης των τεσσάρων εποχών. Στη συνέχεια τα παιδιά κλήθηκαν να ζωγραφίσουν την αγαπημένη τους εποχή και να παρουσιάσουν τη ζωγραφιά τους στην ολομέλεια εξηγώντας τους λόγους που τους αρέσει περισσότερο η εποχή που προτιμούν.

Στη συνέχεια παρακολουθήσαμε  το παραμύθι «Ο ήλιος που ήθελε να φάει ένα παγωτό» https://www.youtube.com/watch?v=oOFzn4S8Gqo . Συζητήσαμε  με τα παιδιά για την επιθυμία του Ήλιου. Πιστεύουν ότι μπορεί να πραγματοποιηθεί; Τέλος, τους μοιράσαμε ένα φύλλο εργασίας με εικόνες των τεσσάρων εποχών και τα παιδιά έπρεπε να ενώσουν τη λέξη με την εποχή που ταιριάζει και έπειτα να την αντιγράψουν.

1647414057520 1647414003305 1647414003310 1647414003315 1647414003317 1647414057512

6ο Εργαστήριο

Τίτλος «Μα τι συμβαίνει εκεί έξω;;»

Στην ολομέλεια ξεκινήσαμε συζήτηση για το διάστημα και τα διαστημικά ταξίδια. Μέχρι που έχει ταξιδέψει ο άνθρωπος; Δείξαμε στα παιδιά πραγματικές εικόνες από το ταξίδι του ανθρώπου στο Διάστημα. Συζητήσαμε για τα μελλοντικά σχέδια του ανθρώπου να φτάσει έως τον Άρη και συγκεκριμένα τα σχέδια της NASA να πραγματοποιήσουν την επιθυμία της Alyssa Carson η οποία θέλει να είναι η πρώτη που θα «πατήσει» στον πλάνητη το 2033. Ο πατέρας της ήταν αστροναύτης και έτσι και εκείνη μεγάλωσε μέσα στην αστρονομική εταιρεία. Τους δείξαμε πραγματικές φωτογραφίες στο άρθρο: https://www.ladylike.gr/women-today/alyssa-carson-i-proti-ginaika-pou-tha-patisei-ston-ari-apofoita-apo-kathe-akadimia-tis-nasa-sta-19-tis-koritsi-apo-allo-planiti/

Στη συνέχεια, συζητήσαμε για τους αστροναύτες και για τα ταξίδια τους στο διάστημα. Παρακολουθήσαμε το βίντεο «Ραντεβού στο …διάστημα: Η καθημερινότητα του… – space» https://www.youtube.com/watch?v=Kp2LHRJCWsM στο οποίο τα παιδιά μπόρεσαν να παρακολουθήσουν τη ζωή και την καθημερινότητα του αστροναύτη, επίσης, είδαν το βίντεο με τίτλο: Αστροναύτες-Πώς ζουν στο διάστημα!!! https://www.youtube.com/watch?v=RwvLm7UmlY8 για να αντιληφθούν την έλλειψη βαρύτητας και τις δυσκολίες της καθημερινότητάς τους. Έπειτα, ακολούθησε  φύλλο εργασίας για να ενώσουν τους αριθμούς, να σχηματιστεί ένα διαστημόπλοιο και να το χρωματίσουν.

1647414003288

7ο Εργαστήριο

Τίτλος «Το πρόγραμμα αξιολογώ, να δείξω τι έμαθα στο λεπτό»

Από όλη τη διαδικασία που ακολουθήσαμε, θέλαμε να αποτυπώσουμε τις γνώσεις των παιδιών από την αρχή του προγράμματος μέχρι τώρα. Έτσι, δημιουργήσαμε έναν νέο εννοιολογικό χάρτη με τίτλο: Τι έμαθα από το ταξίδι μου πέρα από τα αστέρια;

Τα παιδιά μέσω της ομαδοσυνεργατικής μεθόδου κατασκεύασαν μια μακέτα με το ηλιακό μας σύστημα το οποίο αποτελεί ένα επιτραπέζιο παιχνίδι για την ενίσχυση της βιωματικής τους μάθησης.  Στη συνέχεια, η μακέτα παρουσιάστηκε στους γονείς από τα ίδια τα παιδιά.

Πορεία κατασκευής επιτραπέζιου παιχνιδιού

IMG 20220415 174926IMG 20220328 132452 IMG 20220328 133258 IMG 20220328 154332 IMG 20220328 154538IMG 20220328 155024 IMG 20220329 135117 1 IMG 20220329 135736 IMG 20220329 135954

Ακολούθησε συζήτηση και παρουσίαση των αποτελεσμάτων αλλά και αξιολόγηση αποτελεσματικότητας του προγράμματος με τα παιδιά να ζωγραφίζουν την αξιολόγησή τους σε χαρτί.

1647414344498

Αποτίμηση 3ου κύκλου εφαρμογής του προγράμματος 

Ο 3ος κύκλος  εργαστηρίων  έφτασε στο τέλος του και τα παιδιά έχουν πλέον ενισχύσει τις γνώσεις και τις εμπειρίες του αναφορικά με το ηλιακό σύστημα, τη μέρα και τη νύχτα, τις εποχές αλλά και το διάστημα. Καθ’ όλη τη διάρκεια του εν λόγω κύκλου τα παιδιά συμμετείχαν ενεργά και με ενθουσιασμό γεγονός που φάνηκε από τις ερωτήσεις αλλά και από το ενδιαφέρον που έδειχναν για οτιδήποτε νέο αναδύθηκε. Οι κύριοι στόχοι του κύκλου εφαρμογής υλοποιήθηκαν καθώς με μεθόδους διερευνητικής μάθησης τα παιδιά αντιλαμβάνονται πλέον ότι οι πλανήτες δεν είναι απομονωμένοι ο ένας από τον άλλον, αλλά αλληλοεξαρτώμενοι καθώς η Σελήνη περιστρέφεται γύρω από τη Γη και η Γη περιστρέφεται γύρω από τον Ήλιο. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον όμως επέδειξαν και για τους αστροναύτες αλλά και για την Alyssa Carson η οποία σύμφωνα με τα σχέδια της Nasa θα είναι η πρώτη που θα πατήσει στον Άρη το 2033. Αξίζει ωστόσο να σημειωθεί ότι ο 3ος κύκλος εφαρμογής μας ενθουσίασε και εμάς διότι βρήκε όλα τα παιδιά να συνδράμουν και να απολαμβάνουν τις γνώσεις που αποκτούν. Αυτό μας γέμισε με τη χαρά της δημιουργίας ενός κατάλληλου και πλούσιου περιβάλλοντος μάθησης με το οποίο μπορούσαν συνεχώς να αλληλεπιδρούν τα παιδιά.