Χειμωνιάτικες πινελιές στα τζάμια !!!
ΟΜΑΔΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ “ΧΕΙΜΩΝΑΣ”
ΧΕΙΜΩΝΙΑΤΙΚΟ ΚΑΔΡΑΚΙ
Το πρόγραμμα σε μια ταινία …
2ος Κύκλος Εργαστηρίων Δεξιοτήτων
| Θεματική | Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ
Κοινωνική συναίσθηση και ευθύνη |
Υποθεματική | Ενσυναίσθηση –Αλληλοσεβασμός -Διαφορετικότητα |
| Τίτλος | «Ίδιοι και διαφορετικοί μια παρέα όλοι μαζί |
Η διαφορετικότητα του καθενός μας, μας κάνει να είμαστε τόσο ξεχωριστοί και να χαράζουμε τα δικά μας μονοπάτια στη ζωή…
Άλλωστε εκεί κρύβεται όλη η λάμψη ,η γοητεία και η μαγεία!
Γιατί το μυστικό της επιτυχίας στη ζωή, είναι να είσαι διαφορετικός από τους άλλους…
1ο Εργαστήριο “Μοιάζουμε διαφορετικοί αλλά είμαστε ίδιοι”
Η εισαγωγή στο θέμα της διαφορετικότητας γίνεται με αφορμή το παραμύθι “Μοιάζουμε διαφορετικοί αλλά είμαστε ίδιοι”
Τα παιδιά κατανοούν τις ομοιότητες και τις διαφορές μεταξύ των ανθρώπων, αρχικά στα εξωτερικά χαρακτηριστικά στις συνήθειες στις διαφορετικές κουλτούρες και πολιτισμικά χαρακτηριστικά, στα συναισθήματα, στις προτιμήσεις και στο τέλος κατανοούν ότι κάθε άνθρωπος είναι ξεχωριστός και μοναδικός όπως τα χρώματα του ουράνιου τόξου, αλλά όλοι μαζί όταν συνυπάρχουμε μπορούμε να σχηματίσουμε ένα υπέροχο ουράνιο τόξο!
Κόβουμε κορδέλες με τα χρώματα του ουράνιου τόξου και χορεύουμε στο ρυθμό της μουσικής ακούγοντας τραγούδι.



Έπειτα αποφασίζουμε να φτιάξουμε κι εμείς το δικό μας ουράνιο τόξο με χρώματα και πινέλα και ζωγραφίζοντας παιδάκια από όλα τα μέρη του κόσμου…
γράφοντας το σύνθημα: «Ίδιοι και διαφορετικοί μια παρέα όλοι μαζί »
2ο Εργαστήριο:Ίδιοι μα και διαφορετικοί..στο σχολείο όλοι μαζί!»
Μιλώντας για τον εαυτό μας…μέσα από εποπτικό υλικό εντοπίζουμε τις ομοιότητες και τις διαφορές μας..
Σε τι μοιάζουμε;
Έπειτα μιλάμε για όλα αυτά που μας κάνουν διαφορετικούς
Όμως… όσες διαφορές και αν έχουμε..
Όλοι είμαστε μια παρέα στην ομάδα της τάξης μας !
ΔΙΑΒΑΖΟΥΜΕ ΤΟ ΠΟΙΗΜΑ
Μη σε πιάνει πανικός που είσαι διαφορετικός!
Κράτα αυτό για συμβουλή και τραγούδα απ’ την αρχή:
«Τι κι αν είμαι διαφορετικός, είμαι ένας και μοναδικός!».
Αλλιώτικοι είναι όλοι, κάποιοι στο χρώμα και άλλοι στο μπόι!
Αυτό δε μας τρομάζει ούτε και μας νευριάζει
αφού όλοι μας πονάμε, ένα φίλο λαχταράμε!
«Φαγητό, σπίτι, νερό, τα χρειάζομαι και γω!».
Μη φοβάσαι λέω εγώ, θα ‘μαι πάντα κάπου εδώ
και μαζί θα περπατάμε, θα μιλάμε, θα γελάμε,
πάντοτε θα τραγουδάμε και ποτέ δε θα ξεχνάμε:
«Τι κι αν είμαι διαφορετικός, είμαι εγώ ξεχωριστός!»
Δεν μπορείς να περπατήσεις ή και λέξεις να μιλήσεις;
Κάποιοι άλλοι δεν μπορούν ούτε απλά να αγαπούν!
Πάντα έχεις κάποια αξία αν δική σου έχεις ουσία.
Να θυμάσαι πάντα κάτι, σε ένα παζλ είσαι κομμάτι
που σε κάνει ενδιαφέροντα και για μας τον πιο σπουδαίο!
«Τι κι αν είμαι διαφορετικός, είμαι εγώ μοναδικός!»
Ζωγραφίζουμε κάτι για τον εαυτό μας που αποτελεί ένα κομμάτι του παζλ της τάξης μου !
Επίσης, μέσα από τις ζωγραφιές τους λένε διαφορετικά στοιχεία για τον εαυτό τους, όπως ότι τους αρέσει η βροχή, το χιόνι, οι γιορτές, η ζωγραφική, να κάνουν ποδήλατο, να κάνουν γυμναστική, να βοηθούν τη μαμά στο σπίτι, να ακούνε μουσική, να διαβάζουν βιβλία και παρατηρούμε ομοιότητες και διαφορές
Ομαδικό παιχνίδι
«Ο κατάσκοπος»
-Δίνεται η οδηγία στα παιδιά: «Περπατάς σαν κατάσκοπος με την εφημερίδα, κρύβοντας το πρόσωπό σου, με στόχο
να μην κοιτάς κανέναν /καμία και να μη σε βλέπει και κανείς / καμία». Με συνοδεία μουσικής τα παιδιά κινούνται στην τάξη.
Στο σταμάτημα του ήχου, τα παιδιά σταματούν να κινούνται και καλούνται «κατασκοπικά» να παρατηρούν τον/την διπλανό /ή τους , φορώντας τα γυαλιά της διαφορετικότητας που κατασκευάσαμε και να εντοπίζουν ομοιότητες και διαφορές ως προς τα εξωτερικά τους χαρακτηριστικά.
Ακολουθεί συζήτηση με βάση τις παρατηρήσεις τους.
Τα νήπια είπαν συγκεκριμένα:
Άλλος είναι κοντός ή ψηλός.
Άλλος έχει κοντά ή μακριά μαλλιά, άλλος καστανά ή ξανθά άλλος μεγάλα ή μικρά μάτια
όλοι όμως έχουμε , σώμα, κεφάλι, μαλλιά, μάτια, χέρια, πόδια κλπ
και καταλήξαμε στο συμπέρασμα ότι όλοι είμαστε ίδιοι αλλά και διαφορετικοί.
3ο Εργαστήριο : “Η Αργυρώ γελάει”
Στα πλαίσια των ατόμων με ειδικές ανάγκες μας δίνεται η ευκαιρία να γνωρίσουμε με τα παιδιά μας λίγο καλύτερα τα άτομα αυτά και να μάθουμε για τον τρόπο που ζουν.
Διαβάζουμε λοιπόν το βιβλίο “η Αργυρώ γελάει” , βλέπουμε τις εικόνες, συζητάμε με τα παιδιά για τις απόψεις τους όσον αφορά αυτά που διαβάσαμε και είδαμε!
Η Αργυρώ γελάει, τραγουδάει, κάνει κούνια κι όλο μας χαμογελάει. Η Αργυρώ είναι θυμωμένη, είναι ευχαριστημένη, είναι χαρούμενη ή είναι λυπημένη. Η Αργυρώ δε διαφέρει σε τίποτα από τα άλλα παιδιά…
Στην τελευταία σελίδα διαπιστώνουμε ότι η Αργυρώ είναι ένα κοριτσάκι που κάθεται σε αναπηρικό καροτσάκι … επειδή προφανώς έχει κάποια αναπηρία, αυτό όμως δεν την εμποδίζει να ζει ή να βρίσκει τρόπους να ζει όπως τα υπόλοιπα παιδιά γιατί κι αυτή έχει τα ίδια δικαιώματα με τους άλλους !
Συζητάμε στην ολομέλεια και με τη χρήση εποπτικού υλικού, τι μπορούμε με κάνουμε εμείς με τα παιδιά που παρουσιάζουν κάποια ιδιαίτερη ανάγκη ή ικανότητα.
Πως θα αντιμετωπίζαμε έναν συμμαθητή μας με ιδιαίτερες ικανότητες στην τάξη μας ;
Προσπαθούμε να μπούμε στη θέση τους ! Να σκεφτούμε και να νιώσουμε πως αισθάνονται
Παίζουμε παιχνίδια ρόλων !
Δένουμε τα μάτια κάποιων παιδιών τα οποία πρέπει να κινηθούν στο χώρο χωρίς βοήθεια ή με τη βοήθεια κάποιου φίλου τους.
Τι συναισθήματα τους δημιουργήθηκαν? Πως ένιωσαν?
Τα παιδιά ζωγραφίζουν, με το δικό τους μοναδικό τρόπο, άλλα παιδάκια με ιδιαίτερες ικανότητες
Μαθαίνουμε το σήμα των αναπήρων και συζητάμε για το σεβασμό που πρέπει να δείχνουμε σε αυτήν την σήμανση. Δημιουργούμε με το σώμα μας και υλικά της τάξης το σήμα των αναπήρων και φωτογραφιζόμαστε.
Δείχνουμε στα παιδιά πίνακες ζωγραφικής που έγιναν με το στόμα ή το πόδι
Βλέπουμε βίντεο ανθρώπων που ζωγραφίζουν με αυτόν τον τρόπο και διαπιστώνουμε τη δυσκολία, θαυμάζουμε όμως το ταλέντο και την τεράστια δύναμη ψυχής αυτών των ανθρώπων!
Ζωγραφίζουμε με το στόμα (κινητική αναπηρία).- Ενσυναίσθηση
Για να διαπιστώσουμε κι εμείς πόσο δύσκολο είναι να ζωγραφίσουμε χωρίς χέρια, το δοκιμάζουμε:
Χωρίζουμε το χαρτί σε δύο στήλες, και ζωγραφίζουμε στην μία πλευρά, έχοντας το μαρκαδόρο στο στόμα και τα χέρια πίσω στην πλάτη, και στην άλλη πλευρά κανονικά . Συγκρίνουμε τις ζωγραφιές μας και συζητάμε για τις δυσκολίες που αντιμετωπίσαμε.
Γνωρίζω τη νοηματική Γλώσσα
ΓΝΩΡΙΖΩ ΤΟ ΑΛΦΑΒΗΤΟ ΣΤΗ ΝΟΗΜΑΤΙΚΗ ΚΑΙ ΠΡΟΣΠΑΘΩ ΝΑ ΚΑΝΩ ΤΟ ΟΝΟΜΆ ΜΟΥ ΜΕ ΚΙΝΗΣΕΙΣ

Απαντάμε στο ερώτημα:
3 Δεκεμβριου -Παγκόσμια ημέρα ατόμων με αναπηρία
Βλέπουμε το βίντεο της ημέρας για τα άτομα με ιδιαίτερες ικανότητες
Συζητάμε για την προσπάθεια να συγκεντρώνουμε καπάκια για να βοηθήσουμε να αγοραστούν αναπηρικά καροτσάκια
Κάνουμε ομαδική κατασκευή με καπάκια που έφεραν τα παιδιά γράφοντας κι εμείς το δικό μας σύνθημα της ημέρας !
Και καταλήγουμε όλοι μαζί ότι στα άτομα με ειδικές ικανότητες εμείς προσφέρουμε
ΣΕΒΑΣΜΟ – ΑΠΟΔΟΧΗ – ΦΙΛΙΑ
40 Εργαστήριο “Το παραμύθι της μουσικής “
Διαβάσαμε το παραμύθι της μουσικής
Μπήκαμε στο ρόλο της Θεοδώρας .Κλείσαμε τα μάτια για να καταλάβουμε καλύτερα την διαφορετικότητα της ηρωίδας του παραμυθιού
Κλείσαμε τα μάτια και προσπαθήσαμε να βρούμε ποιο μουσικό όργανο παίζει
Είδαμε και ακούσαμε τα μουσικά όργανα που υπήρχαν στο παραμύθι
Τέλος παίξαμε θέατρο το παραμύθι.
Στόχοι του εργαστηριου: Να καταλάβουν τα παιδιά ότι τα άτομα με ειδικές ικανότητες μπορούν να κάνουν πάρα πολλά με διαφορετικό τρόπο.
Να αποκτήσουν το σεβασμό γι αυτά τα άτομα, μέσα από το θέατρο να αποκτήσουν μεγαλύτερη ενσυναίθηση, να πιστέψουν ότι το διαφορετικό μπορεί να εξελιχθεί με την αγάπη και την βοήθεια όλων μας.
50 Εργαστήριο:«Έλμερ, ο παρδαλός ελέφαντας-Η αξία της διαφορετικότητας»
Αφήγηση του παραμυθιού : “Έλμερ, ο παρδαλός ελέφαντας”
Ερωτήσεις επεξεργασίας του παραμυθιού:
Πως ήταν ο Έλμερ;
Πως ένιωθε;
Πως του συμπεριφέρονταν οι άλλοι ελέφαντες;
Τι αποφάσισε να κάνει;
Ήταν σωστό που ήθελε να αλλάξει την εμφάνισή του;
Τι πρόβλημα του δημιούργησε η βροχή;
Τι έκαναν οι άλλοι ελέφαντες για να του δείξουν ότι τον αγαπούν;
Δημιουργούμε κατάσταση προβληματισμού και ενθαρρύνουμε τα νήπια να εκφράσουν τις απόψεις τους. Στη συνέχεια ζωγραφίζουν τον Έλμερ χρησιμοποιώντας τα χρώματα που εκείνα επιθυμούν.
Παρατηρούμε τα έργα μας ! Όλοι οι ελέφαντες είναι όμορφοι! Κανένας δεν είναι ίδιος!
Καθένας έχει φτιάξει τον δικό του ξεχωριστό, μοναδικό, διαφορετικό αλλά υπέροχο Έλμερ χάρη στη διαφορετικότητα και μοναδικότητά των στοιχείων του εαυτού του που τον κάνουν να ξεχωρίζει!
– Εικαστική δράση σε ζευγάρια: Η νηπιαγωγός κόβει τον ελέφαντα στη μέση με τόσους διαφορετικούς τρόπους όσα είναι και τα ζευγάρια. Το κάθε ζευγάρι ψάχνει και προσπαθεί να ενώσει τα σωστά κομμάτια ώστε να δημιουργηθεί το παζλ του Έλμερ. Μετά ζωγραφίζουν από ένα κομμάτι του παζλ- ελέφαντα και τα ενώνουν-κολλούν σε ένα χαρτόνι που υπάρχει προσχεδιασμένο το περίγραμμα του παρδαλού ελέφαντα.
Επέκταση της δραστηριότητας: Με τη βοήθεια του ψηφιακού εργαλείου jigsawpuzzle οι μαθητές (ανά δύο) συνθέτουν το puzzle του Έλμερ.
60 Εργαστήριο– Τίτλος «Η αξία της φιλίας- το ΣΧΟΛΕΙΟ της συμπερίληψης
Στοχευόμενες δεξιότητες : Επικοινωνία , Συνεργασία
Οι στόχοι είναι να κατανοήσουν τα παιδιά την έννοια της φιλίας, να αναγνωρίσουν πως η έννοια της φιλίας δεν είναι συνώνυμη της συμφωνίας ή της έλλειψης διαφωνιών και συγκρούσεων και να αναγνωρίσουν πως η αποδοχή της διαφορετικότητας συνδέεται με την ανάπτυξη φιλικών σχέσεων.
Διαβάσαμε το βιβλίο “ο Βάτραχος είναι ήρωας” και συνειδητοποιήσαμε την αξία της φιλίας αλλά και την αυτοθυσία του ήρωα (βατράχου) για να σώσει τους φίλους του!
Μιλήσαμε για το πόσο σημαντικό είναι να έχουμε φίλους
Πώς πρέπει να συμπεριφερόμαστε στους φίλους μας;
Πώς θα ήταν η ζωή μας χωρίς φίλους -εκφράζουμε τις απόψεις μας
Ξεκινήσαμε με βιωματικές δράσεις αποδοχής και συνεργασίας, που οδηγούν στη δημιουργία σχέσεων εμπιστοσύνης.
Κόψαμε καρδούλες διαφορετικού χρώματος στη μέση, τις σκορπίσαμε στην τάξη μας και τα παιδιά κινούνταν με την μουσική ανάμεσα στις καρδούλες. Στο σταμάτημα της μουσικής έπαιρναν από το πάτωμα το μισό μιας καρδούλας και προσπαθούσαν να βρουν τον φίλο τους που κρατούσε το άλλο μισό για να ενώσουν την καρδούλα τους. Με το ξεκίνημα της μουσικής χόρευαν παρέα με τον φίλο τους και ενωμένη την καρδούλα τους.
Φουσκώνουμε μπαλόνια και προσπαθούμε να τα μετακινήσουμε σε ζευγάρια χωρίς να μας πέσει ή και σε ομάδες 3 ατόμων περπατώντας και διατηρώντας το μπαλόνι στην πλάτη μας.
Σε φύλλο αξιολόγησης και μετά από συζήτηση και καταγραφή απόψεων, τα παιδιά απαντάνε:
Τι σου αρέσει να κάνεις με τους φίλους σου;
ΦΥΛΛΟ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ 1
Αν μαλώσεις με τον φίλο σου, σκέψου έναν τρόπο ώστε να συμφιλιωθείτε ξανά
Παίζουμε ένα ομαδικό παιχνίδι και τονίζουμε την έννοια της ομάδας.
Φύλλο αξιολόγησης 2. Πως αισθάνομαι όταν βλέπω ένα παιδί να είναι μόνο του; Γιατί; Τι μπορώ να κάνω γι’ αυτό;
7ο Εργαστήριο : “Χέρια σαν κι αυτά”
Τα παιδιά σε κύκλο συζητούν ομαδικά για την εμπειρία συμμετοχής τους στα Εργαστήρια. Είναι σημαντικό όλοι να εκφράσουν την άποψή τους.
Ενδεικτικές ερωτήσεις:
Τραγουδάμε όλοι μαζί και χορεύουμε το τραγούδι των Locomondo “Χέρια σαν κι αυτά “
Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε την Κυριακή 27/11/2022, η προγραμματισμένη εκδήλωση που διοργανώθηκε με πρωτοβουλία του Συλλόγου Γονέων του Νηπιαγωγείου μας!
Η εκδήλωση ξεκίνησε με καλωσόρισμα από τον πρόεδρο του Συλλόγου κ. Δημήτριο Κασαμπαλή και ακολούθησε χαιρετισμός από τον σεβαστό πατέρα- Κωνσταντίνο πρεσβύτερο της ενορίας μας.
Στη συνέχεια ο λόγος δόθηκε στην επίσημη προσκεκλημένη μας κα. Χάρη Δημητρακούδη με θέμα: «Τα παιδιά μας, ένας άγνωστος κόσμος!» Ένας τίτλος με μεγάλη σημασία, που ανέπτυξε πολύ εύστοχα η κα. Δημητρακούδη και άγγιξε τις καρδιές μας, με τον προσεγμένο και γεμάτο αγάπη λόγο της, που απευθυνόταν σε κάθε γονέα!
Σε μια λοιπόν ζεστή γιορτινή ατμόσφαιρα με νότες Χριστουγέννων, διεξήχθη η εν λόγω εκδήλωση, με τη συμμετοχή μεγάλου αριθμού γονέων και κατοίκων του χωριού που μας τίμησαν με την παρουσία τους!
Με το πέρας της ομιλίας οι παρευρισκόμενοι είχαν την ευκαιρία να περάσουν από το Χριστουγεννιάτικο μπαζάαρ που δημιουργήθηκε με χειροποίητες κατασκευές από τις μανούλες του Συλλόγου μας!
Όπως επίσης κι από τον μπουφέ που ετοιμάστηκε γενναιόδωρα με τη συνεισφορά όλων των γονέων μας!
Ήταν μια εξίσου ευχάριστη και ωφέλιμη για όλους μας εκδήλωση !
Ευχαριστούμε θερμά την κα. Δημητρακούδη για την εξαιρετική παρουσίαση!
Πολλά Συγχαρητήρια στον Σύλλογο μας για την αρίστη διοργάνωση!
Ευχαριστούμε όλους τους γονείς μας που στήριξαν με τη συνδρομή και παρουσία τους την εκδήλωση!
Σας ευχόμαστε Καλά Χριστούγεννα με υγεία, αγάπη, γαλήνη, αρμονία και ψυχική ηρεμία στις οικογένειες σας!
Παραθέτουμε φωτογραφικό υλικό από την εκδήλωση:
Κατά τη φάση προετοιμασίας του μπαζάαρ:
Την ημέρα της εκδήλωσης:
Το Δ.Σ του Συλλόγου μας
Ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων του Νηπιαγωγείου Στανού, διοργανώνει ομιλία- συζήτηση την Κυριακή 27 Νοεμβρίου 2022, στην αίθουσα εκδηλώσεων της Αγίας Χάιδως και ώρα 5:00μ.μ.
Επίσημη προσκεκλημένη ομιλήτρια : κ. Χάρη Δημητρακούδη
Το θέμα απευθύνεται σε γονείς και έχει τίτλο :
“Τα παιδιά μας, ένας άγνωστος κόσμος”
Καλείστε όλοι οι γονείς να προσέλθετε στην εκδήλωση η οποία πλαισιώνεται κι από Χριστουγεννιάτικο Βazaar με χειροποίητες κατασκευές, που φιλοτέχνησαν με πολύ μεράκι οι μανούλες του Συλλόγου, προσδίδοντας στην εκδήλωση έναν τόνο εορταστικής ατμόσφαιρας, εν όψει της προετοιμασίας για τη Μεγάλη Εορτή των Χριστουγέννων !
Πλούσιος μπουφές με χειροποίητα εδέσματα που ετοιμάστηκαν από όλες τις μανούλες των μαθητών μας θα προσφερθούν με αγάπη στους παρευρισκόμενους !
Ελάτε όλοι να ακούσουμε και να επωφεληθούμε από πολύτιμες συμβουλές για τα ομορφότερα πλάσματα στη ζωή όλων μας ! Τα παιδιά μας !
“Ο γίγαντας και ο νάνος” Μια ιστορία σαν παραμύθι, που αφηγηθήκαμε στα παιδιά για να τους εισαγάγουμε στο κλίμα των γεγονότων της 28ης Οκτωβρίου.
1η Θεματική -Ευ ζην
Υποθεματική : Υγεία και Διατροφή
Περίοδος υλοποίησης: Οκτώβριος 2022
Τίτλος : Η Ροδούλα η Διατροφούλα μας δίνει συμβουλές για υγιεινές τροφές!
1ο Εργαστήριο
Τίτλος: «Η μαγική συνταγή της υγείας»
| Η εισαγωγή στο θέμα της Υγιεινής Διατροφής πραγματοποιήθηκε με μία κούκλα, τη Ροδούλα τη Διατροφούλα, που καταγόταν από μια πολύ όμορφη και μακρινή χώρα, τη χώρα της υγείας και επισκέφτηκε το νηπιαγωγείο μας, για να διηγηθεί στα παιδιά πόσο όμορφη είναι η ζωή στο χωριό της και γιατί όλοι οι κάτοικοι εκεί είναι πάντα τόσο υγιείς, δραστήριοι, δυνατοί και κεφάτοι!
Ποιος κρατάει στα χέρια του το μυστικό; Αυτό καταφέρνουν να ανακαλύψουν τα παιδιά μέσα από την αφήγηση η οποία συνοδεύεται κι από εικόνα με την βοήθεια του Η/Υ Κατά τη διάρκεια της αφήγησης τα παιδιά συμμετείχαν σε διαδραστικές ερωτήσεις που κλήθηκαν να απαντήσουν ανακαλύπτοντας εύκολα στο μυστικό της υγείας ! Μια μυστική συνταγή υπάρχει για να ζουν ευτυχισμένοι οι άνθρωποι στη χώρα της Υγείας! Να τρέφονται σωστά και ισορροπημένα! |
Ποιες όμως τροφές αποτελούν τα συστατικά της συνταγής της υγείας;
Ο παππούς Ιπποκράτης μας τα είπε όλα και η Ροδούλα μας βοήθησε να τα μάθουμε ….
| Τα παιδιά με τη βοήθεια της Ροδούλας, θυμήθηκαν ονόματα από φρούτα , λαχανικά, ξηρούς καρπούς ,όσπρια ,δημητριακά, γαλακτοκομικά, ψάρια, και κρεατικά που γνώριζαν και τα ξεχώρισαν μέσα από εικόνες .
Όσα από αυτά είχαμε στην τάξη μας, τα βρίσκαμε και τα βάζαμε σε ξεχωριστά καλαθάκια! Έτσι τα παιδιά έμαθαν εύκολα τη συνταγή της υγείας . Η αφήγηση συνεχίζεται ... Όμως ενώ κυλούσαν όλα αρμονικά στο χωρίο της υγείας, μια μέρα ήρθε ένας παράξενος κύριος και έδωσε στους κατοίκους να τρώνε μόνο ανθυγιεινά φαγητά γιατί λέει ήταν πιο γευστικά … Τα παιδιά λένε ονόματα μη υγιεινών φαγητών ! Τι λέτε να έπαθαν οι κάτοικοι του χωριού; Τα παιδιά έκαναν υποθέσεις ! Ποιος τους έσωσε από τον μυστήριο κύριο ; Μα φυσικά ο παππούς Ιπποκράτης με τη μυστική συνταγή της υγείας που την έγραψαν σε μια μεγάλη πινακίδα για να μην την ξεχάσουν ποτέ ! Το ίδιο κάναμε κι εμείς παιδιά ! Γράψαμε και εικονογραφήσαμε τη μυστική συνταγή της υγείας όπως τη μάθαμε από το παραμύθι και την τοποθετήσαμε στην τάξη μας ! |
Τέλος δόθηκε στα παιδιά ατομικό φύλλο εργασίας και τους ζητήθηκε να ζωγραφίσουν τη χώρα της υγείας όπως την φαντάζονται και την γνώρισαν μέσα από το παραμύθι!
2ο Εργαστήριο
| Τίτλος «Τα ναι και τα όχι της διατροφής» |
| Η Ροδούλα η εγγονή του παππού Ιπποκράτη ήθελε να μάθει τα πάντα για την υγιεινή διατροφή και σπούδασε διατροφολόγος ! Δίνει λοιπόν στα παιδιά τις παρακάτω συμβουλές, με μια παρουσίαση μέσα από εικόνες:
Το σώμα μας, για να λειτουργήσει σωστά, για να νιώθει καλά και να μην αρρωσταίνει, χρειάζεται διάφορα θρεπτικά συστατικά! Χάρη σ’ αυτά τα θρεπτικά συστατικά μπορούμε να είμαστε δυνατοί… να έχουμε ενέργεια και όρεξη για δουλειά και παιχνίδι… να μην κουραζόμαστε εύκολα… και να μην αρρωσταίνουμε… Κανένα τρόφιμο δεν περιέχει όλα τα θρεπτικά συστατικά που χρειαζόμαστε… Καθένα έχει τα δικά του καλά ! Γι’ αυτό είναι πολύ σημαντικό να τρώμε απ’ όλα τα υγιεινά φαγητά ακόμα κι αν κάποια από αυτά δεν μας αρέσουν… Δεν είναι όλα τα φαγητά υγιεινά. Κάποια τρόφιμα, παρόλο που είναι πεντανόστιμα, περιέχουν κακά λίπη ή πολλή ζάχαρη.. κι αντί για καλό, τελικά μας κάνουν κακό. Δεν χρειάζεται να μην τα τρώμε ποτέ…απλά να τρώμε λίγο από αυτά και όχι πολύ συχνά…
|
| Τα παιδιά με τη βοήθεια της Ροδούλας της Διατροφουλας που τους έδωσε τις παραπάνω συμβουλές έπρεπε τώρα να επιλέξουν ποιες τροφές είναι καλό να τρώνε και ποιες όχι, και να τοποθετήσουν σε δύο στεφάνια υγιεινές και μη .
Η Ροδούλα επίσης τους μίλησε για τις βιταμίνες που έχουν οι υγιεινές τροφές, πόσο καλό κάνουν στον οργανισμό μας, και διαβάσαμε ένα εικονογραφημένο ποίημα για τις βιταμίνες. Αντιθέτως τους εξήγησε πόσο κακό κάνουν η ζάχαρη, τα λίπη και τα περιττά κιλά που προσθέτουν στον οργανισμό μας οι ανθυγιεινές τροφές ! Τραγουδήσαμε και μάθαμε το πολυαγαπημένο τραγούδι : Στις σαλάτες λέμε ναι… https://www.youtube.com/watch?v=cEg41_P5PfI Τέλος για εμπέδωση της νέας γνώσης, δόθηκε στα παιδιά φύλλο εργασίας που απεικόνιζε σε δύο στήλες ένα χαρούμενο και λυπημένο προσωπάκι και τα παιδιά έπρεπε να κολλήσουν στη σωστή στήλη τις ανάλογες τροφές, υγιεινές και μη .
|
3ο Εργαστήριο
| Τίτλος «Τα σπιτάκια των τροφών» |
| Οι τροφές χωρίζονται σε ομάδες όπως μας έμαθε και στο μυστικό της υγείας, ο παππούς Ιπποκράτης.
Για να έχουμε δύναμη πολλή όμως πρέπει να τρώμε από όλες τις ομάδες Ας μάθουμε πληροφορίες για την κάθε ομάδα χωριστά: Δείχνουμε στα παιδιά σε παρουσίαση τις ομάδες των τροφών (Δημητριακά, φρούτα λαχανικά , γαλακτοκομικά, Πουλερικά-Ψάρια-Κρέατα-Αυγά- Λίπη-Γλυκά-Καρποί και τα θρεπτικά συστατικά που περιέχει κάθε ομάδα, βιταμίνες, υδατάνθρακες, πρωτεΐνες, ασβέστιο, καθώς και τα προϊόντα που παράγονται από αυτές τις ομάδες. Στη συνέχεια φτιάξαμε κι εμείς τα δικά μας σπιτάκια με τις οικογένειες των τροφίμων. Ακούσαμε τα τραγούδια Φρούτα, φρούτα, φρούτ… Για τα πα τα https://www.youtube.com/watch?v=OEWHfHFKm8c&ab_channel=GeorgiaKokkinaki Ο χορός των μπιζελιών και το δραμματοποιήσαμε https://www.youtube.com/watch?v=W8QegBVmWEo&ab_channel=EllinikaMeagapi ο Πρίγκιπας Λεμόνης |
https://www.youtube.com/watch?v=6Eqe3djo–cg&ab_channel=TzeniSkorda
Ο Πρίγκιπας Λεμόνης μας άρεσε πολύ, διαβάσαμε το παραμύθι, το εικονογραφήσαμε και δημιουργήσαμε το δικό μας βιβλίο με την ιστορία, για τη βιβλιοθήκη μας !
4ο Εργαστήριο
Τίτλος : “Φρούτα και λαχανικά μπείτε στη σειρά”
| Συζητήσαμε με τα παιδιά πόσο σημαντικά είναι τα φρούτα και τα λαχανικά στη διατροφή μας και ιδιαίτερα στην ανάπτυξη των μικρών παιδιών
Θέσαμε ερωτήσεις του τύπου:
Εξίσου και για τα λαχανικά Μαθαίνουμε παρακολουθώντας μια παρουσίαση στον Η/Υ για τα φρούτα και τα λαχανικά γνωρίσαμε τα ονόματά τους, τις βιταμίνες που περιέχουν, και ότι είναι οι σωματοφύλακες της υγείας μας . Γνωρίσαμε τα λαχανικά που τρώμε ωμά και μαγειρεμένα, όσα τρώμε τους καρπούς τους, τις ρίζες του, τα φύλλα τους. Δώσαμε κατόπιν στα παιδιά, ένα εβδομαδιαίο Ερωτηματολόγιο-Πίνακας κατανάλωσης φρούτων και λαχανικών το οποίο τους ζητήθηκε να συμπληρώσουν με τη βοήθεια των γονέων τους και να το επιστρέψουν στο σχολείο, για να συζητήσουμε και να εξάγουμε τα συμπεράσματα μας για τη συχνότητα κατανάλωσης φρούτων και λαχανικών από τα παιδιά. Βραβεύσαμε με το βασιλικό στέμμα τις φίλες μας που κατανάλωσαν τα περισσότερα φρούτα και λαχανικά σε μια εβδομάδα !!! Τονίσαμε τη μεγάλη τους αξία στη διατροφή μας και αποφασίσαμε να ορίσουμε ημέρα φρούτου στο σχολείο μας . Συζητήσαμε τις προτάσεις μας, ψηφίσαμε και επιλέξαμε την ημέρα με τους περισσότερους ψήφους . Ιδού τα αποτελέσματα: Και για να θυμόμαστε πάντα αυτή την ημέρα κατασκευάσαμε τη χρωματιστή φρουτιέρα με την τεχνική του αποτυπώματος από φρούτα που είχαν φέρει τα παιδιά και την τοποθετήσαμε σε εμφανές σημείο στην τραπεζαρία μας. Ποια είναι όμως τα φθινοπωρινά φρούτα που μας αρέσουν πιο πολύ ; |
Ζητήσαμε από τα παιδιά να φέρουν στο σχολείο ένα αγαπημένο φρούτο. Παρατηρήσαμε τα φθινοπωρινά φρούτα από κοντά, παίξαμε παιχνίδια γεύσεων και αναγνώρισης φρούτων με τις αισθήσεις μας.
Και για να πάρουμε και λίγες βιταμίνες φτιάξαμε με τα φρούτα μας φρουτοσουβλάκια
και τα φάγαμε με πολλή όρεξη στο δεκατιανό μας !!!
Τραγουδώντας παράλληλα το ποιημάτακι…
Ένα μήλο την ημέρα τον γιατρό τον κάνει πέρα…
άμα φας λοιπόν και τρία έεε θα σκάσεις από υγεία…
Θα ‘σαι δυνατός κι ωραίος, έξυπνος, μοναδικός
πάντοτε θα νιώθεις νέος, πολλά μήλα άμα τρως!!!
ΚΑΙ
Βιταμίνες κάθε μέρα τον γιατρό τον κάνουν πέρα
Α,Β,C και D ψάξτες στον τσελεμεντέ!!!
Κι όσο για τα λαχανικά μας … τα αξιοποιήσαμε ακόμη πιο δημιουργικά …
Καλό το μαρουλάκι για την σαλάτα … αλλά και με λίγη φαντασία μπορεί να γίνει ένας υπέροχος φθινοπωρινός πίνακας ζωγραφικής !
Δείτε πως και θαυμάστε το έργο μας !!
5ο Εργαστήριο
| Τίτλος «Το πιο υγιεινό πιάτο» |
| Παρακολουθήσαμε το βίντεο «το Υγιεινό Πιάτο», το συζητήσαμε, είδαμε τι ποσότητες πρέπει να έχει από κάθε ομάδα και καταλήξαμε στο συμπέρασμα ότι : το πιο υγιεινό πιάτο είναι και το πιο χρωματιστό.
Στη συνέχεια δόθηκε στα παιδιά φύλλο εργασίας όπου έπρεπε να ζωγραφίσουν το αγαπημένο τους πιάτο Είδαμε όλα τα πιάτα και αποφασίσαμε να ψηφίσουμε το πιο υγιεινό-χρωματιστό πιάτο. Το πιάτο του Στέφανου ψηφίστηκε ως το πιο υγιεινό : είχε ποικιλία τροφών : λαχανικά, κρέας, ψάρι και ρύζι!
Για σώμα δυνατό δεν ξεχνάμε ποτέ το πρωινό Τονίζουμε την αξία του πρωινού γεύματος που προσφέρει στον οργανισμό δύναμη, διάθεση και ενέργεια για να ξεκινήσει δυναμικά η μέρα μας . Συζητήσαμε για τις υγιεινές επιλογές ενός πρωινού και αποφασίσαμε να οργανώσουμε κοινό υγιεινό δεκατιανό στο νηπιαγωγείο μας . Επιλέξαμε τις τροφές με τις περισσότερες προτιμήσεις πχ Ψωμί με βούτυρο και μαρμελάδα ή μέλι και βραστό αβγό . Έπειτα δόθηκε στα παιδιά φύλλο εργασίας που εικονίζεται ένα άδειο πιάτο και καλούνται να ζωγραφίσουν ή να επιλέξουν υγιεινές τροφές για το πρωινό τους Τα 5 σημαντικά γεύματα ενός παιδιού |
Συζητάμε ότι πρέπει να τρώμε 5 φορές την ημέρα και μικρά γεύματα
| τις τροφές που μπορεί να περιλαμβάνει κάθε γεύμα και δίνεται στα παιδιά φύλλο εργασίας που πρέπει να ζωγραφίσουν τι μπορούν να φάνε σε κάθε γεύμα πρωί – μεσημέρι –απόγευμα-βράδυ
Διατροφή και άθληση Για να έχουμε σώμα γερό και δυνατό εκτός από σωστή και ισορροπημένη διατροφή πρέπει να αθλούμαστε ! Η άθληση είναι υγεία και σε συνδυασμό με υγιεινές διατροφικές συνήθειες μας βοηθάει να νιώθουμε ευεξία. Γίνεται αναφορά στην Αρχαία Ελλάδα, τι έτρωγαν οι Αρχαίοι Έλληνες και μαθαίνουμε το ρητό «Παν μέτρον άριστον» |
Διασκεδάζουμε ψυχοκινητικά τραγούδια, Χόκι – Πόκι, Φρουτομπασκετ, μουσικές φρουτοπαρέες-λαχανοπαρέες, παρέλαση των φρούτων και λαχανικών!
Αλλά και με παιχνίδια που έπαιζαν οι Αρχαίοι Έλληνες !
-Διελκυστίνδα –
Ένα παιχνίδι που παίζονταν στην Αρχαία Ελλάδα έλαβε χώρα και στην αυλή το νηπιαγωγείου μας, μία ηλιόλουστη μέρα του Φθινοπώρου …. εκτελέστηκε με επιτυχία και άρεσε πολύ στους μικρούς μας μαθητές !
6ο Εργαστήριο
Τίτλος: «Από πού προέρχονται τα τρόφιμα που τρώμε ;»
| Προέλευση τροφών.
Με αφορμή το παραμύθι η σουσουράδα και η ουρά της γίνεται συζήτηση στην ολομέλεια για την προέλευση των τροφίμων. Ενδεικτικές ερωτήσεις: Από που παίρνουμε το γάλα; Το κρέας; Τα δημητριακά; Ομαδοποιούμε τις τροφές σε ζωικές, φυτικές και επεξεργασμένες. Τα παιδιά συμπληρώνουν και ανάλογο φύλλο εργασίας Ακούμε το τραγούδι σουσουράδα . Το φαγητό δεν το πετάμε» Τα παιδιά μαθαίνουν μέσα από το παιχνίδι ότι όταν πετάμε το φαγητό, στην πραγματικότητα δεν πετάμε μόνο μερικές μπουκιές αλλά και τους φυσικούς πόρους και την ενέργεια που χρειάστηκε για να παραχθεί. Πέρα από περιβαλλοντικό, αυτό είναι και ένα ηθικό θέμα καθώς, αν και αναγκαία, η τροφή δεν είναι δεδομένη για όλους. |
7ο Εργαστήριο
Τίτλος : “Η πυραμίδα της Διατροφής”
| Βλέπουμε το βίντεο « η πυραμίδα της διατροφής»
Εξηγούμε στα παιδιά πως η Πυραμίδα της Μεσογειακής Διατροφής, (η οποία είναι ένα εικονικό πρότυπο ομάδων και τροφίμων που μας ενημερώνει πόσο συχνά πρέπει να καταναλώνουμε συγκεκριμένες τροφές),θα μας βοηθήσει να μάθουμε να τρεφόμαστε σωστά. Ζητάμε από τα παιδιά να συλλέξουν διαφημιστικά φυλλάδια από σούπερ μάρκετ και να τα φέρουν στο σχολείο. Σκοπός μας είναι η ομαδοποίηση των εικόνων, συζήτηση των τροφών που προάγουν την υγεία και πρέπει να καταναλώνονται συχνότερα και η δημιουργία της δικής μας ομαδικής πυραμίδας. Κατασκευή ατομικού σουπλά με τους κανόνες της σωστής διατροφής και διακοσμημένο με εικόνες που συγκέντρωσαν τα παιδιά. Τέλος για τη συμμετοχή μας στο πρόγραμμα αλλά και για την υιοθέτηση υγιεινών διατροφικών συνηθειών αξίζει σε όλους το μετάλλιο της καλής διατροφής που τους απονέμει η Ροδούλα η διατροφούλα γιατί έμαθαν τη μυστική συνταγή της υγείας! ΠΡΟΕΚΤΑΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ Οργανώνουμε την γωνιά μανάβικου -μπακάλικου στην τάξη μας Συλλέγουμε άδειες καθαρές συσκευασίες από προϊόντα διατροφής Τις τοποθετούμε κατά ομάδα στα ράφια- συζητάμε και βγάζουμε τιμές για κάθε είδος Ομαδοποιούμε τα φρούτα και τα λαχανικά στα καλαθάκια Φτιάχνουμε τιμοκατάλογο Επιλέγουμε ένα όνομα για το μαγαζάκι μας –διακοσμούμε την επιγραφή Προμηθευόμαστε ταμειακή μηχανή και χρήματα και είμαστε έτοιμοι να ανοίξουμε το μαγαζάκι μας !
|
Με μεγάλη χαρά γιορτάσαμε και φέτος την ημέρα σχολικού αθλητισμού στο νηπιαγωγείο μας !
Το πρόγραμμα μας ξεκίνησε με την διερεύνηση των απόψεων των παιδιών για την άθληση !
Τι είναι η άθληση ;
Τι μας προσφέρει;
Ποια αθλήματα γνωρίζουν και ποιο είναι το αγαπημένο τους άθλημα;
Στη συνέχεια ακολούθησε παρουσίαση για τα Ολυμπιακά αθλήματα και τους Ολυμπιακούς αγώνες . Μιλήσαμε για την Ολυμπιακή σημαία, τι συμβολίζει και ζωγραφίσαμε τους πέντε κύκλους στο χαρτί μαζί με Ολυμπιακά αθλήματα που μας αρέσουν πιο πολύ !
Έτοιμη η αφίσα μας για την ημέρα του αθλητισμού ! Την τοποθετήσαμε στην τάξη μας και είπαμε όλοι μαζί το μήνυμα της ημέρας!
Έπειτα σχηματίσαμε το σύμβολο των Ολυμπιακών αγώνων με χρωματιστά στεφάνια
Δεν τελειώσαμε όμως εδώ … συνεχίσαμε με αθλητικές δράσεις στην αυλή …
Τρέξιμο …
Άλμα εις μήκος…
Σκυταλοδρομία…
Διαδρομές με εμπόδια…
Παιχνίδια στην αυλή και από την κυρία των Αγγλικών
Και στο τέλος η απονομή των μεταλλίων …..
ΌΛΟΙ ΚΕΡΔΙΣΑΜΕ ΕΝΑ ΧΡΥΣΟ ΜΕΤΑΛΛΙΟ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΜΑΣ ΣΤΟΥΣ ΑΓΩΝΕΣ ΜΑΖΙ ΜΕ ΕΝΑ ΚΛΑΔΑΚΙ ΕΛΙΑΣ- ΣΥΜΒΟΛΟ ΝΙΚΗΣ ΟΠΩΣ ΕΚΑΝΑΝ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ!
ΜΠΡΑΒΟΟ ΣΕ ΟΛΟΥΣ!!!
Ποιο καρτελάκι γράφει το δικό μου όνομα;
Αναζητώ και αναγνωρίζω το όνομά μου στο καρτελάκι !
Πόσες συλλαβές έχει το όνομά μου; Σε κάθε φωνούλα πηδώ και ένα στεφανάκι! Αφήνω το όνομά μου εκεί που τελειώνουν οι φωνούλες !
Ποια ονόματα έχουν τις περισσότερες φωνούλες;
Ποια τις λιγότερες ;
Ήρθε η ώρα να μαγειρέψουμε ! Ας φάμε όλοι από ένα τηγανητό αβγό ! ΤΟ ΔΙΚΟ ΜΑΣ ΑΒΓΟ!
Γραμματάκια στη σειρά το όνομά μου συνθέτω με χαρά !
Μια κάμπια, μα ποια κάμπια ; Μια κάμπια διαφορετική αλλά και για τον καθένα τόσο μοναδική !
Το σύννεφο που βρέχει ονόματα !
Άρχισε να ψιχαλίζει…
Η βροχή δυνάμωσε …
Που πήγαν τα ονόματα;
Ψάξτε να τα βρείτε και προσοχή να μην βραχείτε!!!