“ΙΔΙΟΙ ΚΑΙ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΙ ΜΙΑ ΠΑΡΕΑ ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ “

2ος Κύκλος Εργαστηρίων Δεξιοτήτων 

Θεματική Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ

Κοινωνική συναίσθηση και ευθύνη

Υποθεματική Ενσυναίσθηση –Αλληλοσεβασμός -Διαφορετικότητα
Τίτλος «Ίδιοι και διαφορετικοί μια παρέα όλοι μαζί

IMG 20221123 111018

Η διαφορετικότητα του καθενός μας, μας κάνει να είμαστε τόσο ξεχωριστοί και να χαράζουμε τα δικά μας μονοπάτια στη ζωή…

Άλλωστε εκεί κρύβεται όλη η λάμψη ,η γοητεία και η μαγεία!

Γιατί το μυστικό της επιτυχίας στη ζωή, είναι να είσαι διαφορετικός από τους άλλους…

1ο Εργαστήριο “Μοιάζουμε διαφορετικοί αλλά είμαστε ίδιοι”

Η εισαγωγή στο θέμα της διαφορετικότητας γίνεται με αφορμή το παραμύθι  “Μοιάζουμε διαφορετικοί αλλά είμαστε ίδιοι”

Τα παιδιά κατανοούν τις ομοιότητες και τις διαφορές  μεταξύ  των ανθρώπων, αρχικά στα εξωτερικά χαρακτηριστικά στις συνήθειες στις διαφορετικές κουλτούρες και πολιτισμικά χαρακτηριστικά, στα συναισθήματα, στις προτιμήσεις  και στο τέλος κατανοούν ότι κάθε άνθρωπος είναι ξεχωριστός και μοναδικός όπως τα χρώματα του ουράνιου τόξου, αλλά όλοι μαζί όταν συνυπάρχουμε  μπορούμε  να σχηματίσουμε ένα υπέροχο ουράνιο τόξο!

Κόβουμε κορδέλες με τα χρώματα του ουράνιου τόξου και χορεύουμε στο ρυθμό της μουσικής ακούγοντας τραγούδι.IMG 20221122 114310IMG 20221122 114616IMG 20221122 114628IMG 20221122 115154

Έπειτα αποφασίζουμε να φτιάξουμε κι εμείς το δικό μας ουράνιο τόξο με χρώματα και πινέλα και   ζωγραφίζοντας παιδάκια από όλα τα μέρη του κόσμου…

γράφοντας το σύνθημα:  «Ίδιοι και διαφορετικοί μια παρέα όλοι μαζί »

IMG 20221122 112614 IMG 20221123 110934IMG 20221123 092014IMG 20221123 111529

2ο Εργαστήριο:Ίδιοι μα και διαφορετικοί..στο σχολείο όλοι μαζί!»

Μιλώντας  για  τον εαυτό μας…μέσα από εποπτικό υλικό εντοπίζουμε τις ομοιότητες και τις διαφορές μας..
Σε  τι μοιάζουμε;

IMG 20221128 094812

Έπειτα μιλάμε για όλα αυτά που μας κάνουν διαφορετικούς

IMG 20221128 094830

Όμως… όσες διαφορές και αν έχουμε..

Όλοι είμαστε μια παρέα στην ομάδα της τάξης μας !

ΔΙΑΒΑΖΟΥΜΕ ΤΟ ΠΟΙΗΜΑ

12294915 10206716241058103 2227691473578752570 n

Μη σε πιάνει πανικός που είσαι διαφορετικός!

Κράτα αυτό για συμβουλή και τραγούδα απ’ την αρχή:

«Τι κι αν είμαι διαφορετικός, είμαι ένας και μοναδικός!».

Αλλιώτικοι είναι όλοι, κάποιοι στο χρώμα και άλλοι στο μπόι!

Αυτό δε μας τρομάζει ούτε και μας νευριάζει

αφού όλοι μας πονάμε, ένα φίλο λαχταράμε!

«Φαγητό, σπίτι, νερό, τα χρειάζομαι και γω!».

Μη φοβάσαι λέω εγώ, θα ‘μαι πάντα κάπου εδώ

και μαζί θα περπατάμε, θα μιλάμε, θα γελάμε,

πάντοτε θα τραγουδάμε και ποτέ δε θα ξεχνάμε:

«Τι κι αν είμαι διαφορετικός, είμαι εγώ ξεχωριστός!»

Δεν μπορείς να περπατήσεις ή και λέξεις να μιλήσεις;

Κάποιοι άλλοι δεν μπορούν ούτε απλά να αγαπούν!

Πάντα έχεις κάποια αξία αν δική σου έχεις ουσία.

Να θυμάσαι πάντα κάτι, σε ένα παζλ είσαι κομμάτι

που σε κάνει ενδιαφέροντα και για μας τον πιο σπουδαίο!

«Τι κι αν είμαι διαφορετικός, είμαι εγώ μοναδικός!»

Ζωγραφίζουμε κάτι για τον εαυτό μας που αποτελεί ένα κομμάτι του παζλ της τάξης μου !

IMG 20221128 101758 IMG 20221128 102831

IMG 20221205 115425

Επίσης, μέσα από τις ζωγραφιές τους λένε διαφορετικά στοιχεία για τον εαυτό τους, όπως ότι τους αρέσει η βροχή, το χιόνι, οι γιορτές, η ζωγραφική, να κάνουν ποδήλατο, να κάνουν γυμναστική, να βοηθούν τη μαμά στο σπίτι, να ακούνε μουσική, να διαβάζουν βιβλία και παρατηρούμε ομοιότητες και διαφορές

Ομαδικό παιχνίδι

«Ο κατάσκοπος»

-Δίνεται η οδηγία στα παιδιά: «Περπατάς σαν κατάσκοπος με την εφημερίδα, κρύβοντας το πρόσωπό σου, με στόχο

να μην κοιτάς κανέναν /καμία και να μη σε βλέπει και κανείς / καμία». Με συνοδεία μουσικής τα παιδιά κινούνται στην τάξη.

IMG 20221125 095627 IMG 20221125 095629

Στο σταμάτημα του ήχου, τα παιδιά σταματούν να κινούνται και καλούνται «κατασκοπικά» να παρατηρούν τον/την διπλανό /ή τους , φορώντας τα γυαλιά της διαφορετικότητας που κατασκευάσαμε και να εντοπίζουν ομοιότητες και διαφορές ως προς τα εξωτερικά τους χαρακτηριστικά.

IMG 20221124 104509 1IMG 20221125 095830 IMG 20221125 095918

Ακολουθεί συζήτηση με βάση τις παρατηρήσεις τους.

Τα νήπια είπαν συγκεκριμένα:

Άλλος είναι κοντός ή ψηλός.

Άλλος έχει κοντά ή μακριά μαλλιά, άλλος καστανά ή ξανθά άλλος μεγάλα ή μικρά μάτια

όλοι όμως έχουμε , σώμα, κεφάλι, μαλλιά, μάτια, χέρια, πόδια κλπ

και καταλήξαμε στο συμπέρασμα ότι όλοι είμαστε ίδιοι αλλά και διαφορετικοί.

3ο Εργαστήριο : “Η Αργυρώ  γελάει”

D46758C6E2A0D0A40CB7E8F435DFE1B8

Στα πλαίσια των ατόμων με ειδικές ανάγκες μας δίνεται η ευκαιρία να γνωρίσουμε με τα παιδιά μας λίγο καλύτερα τα άτομα αυτά και να μάθουμε για τον τρόπο που ζουν.

Διαβάζουμε  λοιπόν το βιβλίο “η Αργυρώ γελάει” , βλέπουμε τις εικόνες, συζητάμε  με τα παιδιά για τις απόψεις τους όσον αφορά αυτά που διαβάσαμε και είδαμε!

Η Αργυρώ γελάει, τραγουδάει, κάνει κούνια κι όλο μας χαμογελάει. Η Αργυρώ είναι θυμωμένη, είναι ευχαριστημένη, είναι χαρούμενη ή είναι λυπημένη. Η Αργυρώ δε διαφέρει σε τίποτα από τα άλλα παιδιά…

Στην τελευταία σελίδα διαπιστώνουμε ότι η Αργυρώ είναι ένα κοριτσάκι που κάθεται σε αναπηρικό καροτσάκι … επειδή προφανώς έχει κάποια αναπηρία, αυτό όμως δεν την εμποδίζει να ζει ή να βρίσκει τρόπους να ζει όπως τα υπόλοιπα παιδιά  γιατί κι αυτή έχει τα ίδια δικαιώματα με τους άλλους !

Συζητάμε στην  ολομέλεια και με τη χρήση εποπτικού υλικού, τι μπορούμε με κάνουμε  εμείς με  τα παιδιά που παρουσιάζουν κάποια ιδιαίτερη ανάγκη ή ικανότητα.

Πως θα αντιμετωπίζαμε έναν συμμαθητή μας  με ιδιαίτερες ικανότητες στην τάξη μας ;

Προσπαθούμε να μπούμε στη θέση τους ! Να σκεφτούμε και να νιώσουμε πως αισθάνονται

Παίζουμε παιχνίδια ρόλων !

Δένουμε τα μάτια κάποιων παιδιών τα οποία πρέπει να κινηθούν στο χώρο χωρίς βοήθεια ή με τη βοήθεια κάποιου φίλου τους.

IMG 20221123 102013 IMG 20221123 102227

Τι συναισθήματα τους δημιουργήθηκαν? Πως ένιωσαν?

Τα παιδιά ζωγραφίζουν, με το δικό τους μοναδικό τρόπο, άλλα παιδάκια με ιδιαίτερες ικανότητες

Μαθαίνουμε το σήμα των αναπήρων και συζητάμε για το σεβασμό που πρέπει να δείχνουμε σε αυτήν την σήμανση. Δημιουργούμε με το σώμα μας και υλικά της τάξης το σήμα των αναπήρων και φωτογραφιζόμαστε.

IMG 20221123 112718 IMG 20221123 112740

Δείχνουμε στα παιδιά πίνακες ζωγραφικής που έγιναν με το στόμα ή το πόδι

Βλέπουμε βίντεο ανθρώπων που ζωγραφίζουν με αυτόν τον τρόπο και διαπιστώνουμε τη δυσκολία, θαυμάζουμε όμως το ταλέντο και την τεράστια δύναμη ψυχής  αυτών των ανθρώπων!

Ζωγραφίζουμε με το στόμα (κινητική αναπηρία).- Ενσυναίσθηση

Για να διαπιστώσουμε κι εμείς πόσο δύσκολο είναι να ζωγραφίσουμε χωρίς χέρια, το δοκιμάζουμε:

IMG 20221124 113316 IMG 20221124 113310

Χωρίζουμε το χαρτί σε δύο στήλες, και ζωγραφίζουμε στην μία πλευρά, έχοντας το μαρκαδόρο στο στόμα και τα χέρια πίσω στην πλάτη, και στην άλλη πλευρά κανονικά . Συγκρίνουμε τις ζωγραφιές μας και συζητάμε για τις δυσκολίες που αντιμετωπίσαμε.

Γνωρίζω τη νοηματική Γλώσσα

ΓΝΩΡΙΖΩ  ΤΟ ΑΛΦΑΒΗΤΟ ΣΤΗ ΝΟΗΜΑΤΙΚΗ ΚΑΙ ΠΡΟΣΠΑΘΩ ΝΑ ΚΑΝΩ ΤΟ ΟΝΟΜΆ ΜΟΥ ΜΕ ΚΙΝΗΣΕΙΣ

Γνωρίζω τη γραφή Braile

  •  Συζητάμε για τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν τα άτομα με προβλήματα όρασης.
  • Προσπαθούμε να χτίσουμε με οικοδομικό υλικό έχοντας κλειστά τα μάτια.
  • Χτίζουμε αρχικά έναν πύργο με ανοιχτά μάτια και μετά προσπαθούμε να χτίσουμε τον ίδιο με κλειστά μάτια

IMG 20221123 115930 IMG 20221123 122214 IMG 20221123 122336

  • Κλείνουμε τα μάτια και αναγνωρίζουμε συμμαθητές μας από τη φωνή τους.
  • Γνωρίζουμε τη γραφή Braile μέσα από κουτιά φαρμάκων και συζητάμε πόσο σημαντικό είναι να μπορούν να διαβάζουν όλοι τα φάρμακα τους.
  •  Συνεργασία με την οικογένεια.Οι μαθητές αναζητούν τη γραφή Braile στα φάρμακα του σπιτιού.
  • Φτιάχνουμε ανάγλυφες καρτέλες με τα αρχικά γράμματα των ονομάτων των μαθητών. Προσπαθούμε να μαντέψουμε με την αφή το αρχικό μας γράμμα. Δουλεύουμε ατομικά και σε μικρές ομάδες.
  • Βλέπουμε  σε καρτέλα το αλφάβητο στη γραφή Braile.
  • IMG 20221124 111737

Απαντάμε στο ερώτημα:

  • Πώς βρίσκουν οι άνθρωποι που δεν βλέπουν τα αντικείμενα τους στο σπίτι;
  • Προσπαθούμε να αναγνωρίσουμε αντικείμενα με την αφή.

IMG 20221123 122714

3 Δεκεμβριου -Παγκόσμια ημέρα ατόμων με αναπηρία 

Βλέπουμε το βίντεο της ημέρας για τα άτομα με ιδιαίτερες ικανότητες

Συζητάμε για την προσπάθεια να συγκεντρώνουμε καπάκια για να βοηθήσουμε να αγοραστούν αναπηρικά καροτσάκια

Κάνουμε ομαδική κατασκευή με καπάκια που έφεραν τα παιδιά  γράφοντας κι εμείς το δικό μας σύνθημα της ημέρας !

IMG 20221205 104752 IMG 20221205 105024 IMG 20221205 110729 IMG 20221205 111102

 

Και καταλήγουμε όλοι μαζί ότι στα άτομα με ειδικές ικανότητες εμείς προσφέρουμε

ΣΕΒΑΣΜΟ – ΑΠΟΔΟΧΗ – ΦΙΛΙΑ

 

40 Εργαστήριο “Το παραμύθι της μουσικής “

Διαβάσαμε το παραμύθι της μουσικής

Viber 2022 12 08 13 46 03 305

Μπήκαμε στο ρόλο της Θεοδώρας .Κλείσαμε τα μάτια για να καταλάβουμε καλύτερα την διαφορετικότητα της ηρωίδας του παραμυθιού

Viber 2022 12 08 13 47 38 378

Κλείσαμε τα μάτια και προσπαθήσαμε να βρούμε ποιο μουσικό όργανο παίζει

Viber 2022 12 08 13 52 26 070 Viber 2022 12 08 13 49 31 256

Είδαμε και ακούσαμε τα μουσικά όργανα που υπήρχαν στο παραμύθι

Viber 2022 12 08 13 50 06 061 Viber 2022 12 08 13 50 07 026 Viber 2022 12 08 13 50 07 436

Τέλος παίξαμε θέατρο το παραμύθι.

Viber 2022 12 08 14 02 11 392 Viber 2022 12 08 14 02 11 880 Viber 2022 12 08 14 02 12 244 Viber 2022 12 08 14 02 12 558 Viber 2022 12 08 14 02 12 975

Στόχοι του εργαστηριου: Να καταλάβουν τα παιδιά ότι τα άτομα με ειδικές ικανότητες μπορούν να κάνουν πάρα πολλά με διαφορετικό τρόπο.

Να αποκτήσουν το σεβασμό γι αυτά τα άτομα, μέσα από το θέατρο να αποκτήσουν μεγαλύτερη ενσυναίθηση, να πιστέψουν ότι το διαφορετικό μπορεί να εξελιχθεί με την αγάπη και την βοήθεια όλων μας.

 

50 Εργαστήριο:«Έλμερ, ο παρδαλός ελέφαντας-Η αξία της διαφορετικότητας»

Αφήγηση του παραμυθιού : “Έλμερ, ο παρδαλός ελέφαντας”

Ερωτήσεις επεξεργασίας του παραμυθιού:

 Πως ήταν ο Έλμερ;

 Πως ένιωθε;

 Πως του συμπεριφέρονταν οι άλλοι ελέφαντες;

 Τι αποφάσισε να κάνει;

 Ήταν σωστό που ήθελε να αλλάξει την εμφάνισή του;

 Τι πρόβλημα του δημιούργησε η βροχή;

 Τι έκαναν οι άλλοι ελέφαντες για να του δείξουν ότι τον αγαπούν;

Δημιουργούμε  κατάσταση προβληματισμού και ενθαρρύνουμε  τα νήπια να εκφράσουν τις απόψεις τους. Στη συνέχεια ζωγραφίζουν τον Έλμερ χρησιμοποιώντας τα χρώματα που εκείνα επιθυμούν.

IMG 20221128 123239 IMG 20221128 123404

Παρατηρούμε τα έργα μας ! Όλοι οι ελέφαντες είναι όμορφοι! Κανένας δεν είναι ίδιος!

Καθένας έχει φτιάξει τον δικό του ξεχωριστό, μοναδικό, διαφορετικό αλλά υπέροχο  Έλμερ χάρη στη διαφορετικότητα και μοναδικότητά των στοιχείων του εαυτού του που τον κάνουν να ξεχωρίζει!

Εικαστική δράση σε ζευγάρια: Η νηπιαγωγός κόβει τον ελέφαντα στη μέση με τόσους διαφορετικούς τρόπους όσα είναι και τα ζευγάρια. Το κάθε ζευγάρι ψάχνει και προσπαθεί να ενώσει τα σωστά κομμάτια ώστε να δημιουργηθεί το παζλ του Έλμερ. Μετά ζωγραφίζουν από ένα κομμάτι του παζλ- ελέφαντα και τα ενώνουν-κολλούν σε ένα χαρτόνι που υπάρχει προσχεδιασμένο το περίγραμμα του παρδαλού ελέφαντα.

Επέκταση της δραστηριότητας: Με τη βοήθεια του ψηφιακού εργαλείου jigsawpuzzle οι μαθητές (ανά δύο) συνθέτουν το puzzle του Έλμερ.

 

60 Εργαστήριο– Τίτλος «Η αξία της φιλίας- το ΣΧΟΛΕΙΟ της συμπερίληψης

Στοχευόμενες δεξιότητες : Επικοινωνία , Συνεργασία

Οι στόχοι είναι να κατανοήσουν τα παιδιά την έννοια της φιλίας, να αναγνωρίσουν πως η έννοια της φιλίας δεν είναι συνώνυμη της συμφωνίας ή της έλλειψης διαφωνιών και  συγκρούσεων και να αναγνωρίσουν πως η αποδοχή της διαφορετικότητας συνδέεται με την ανάπτυξη φιλικών σχέσεων.

Διαβάσαμε το βιβλίο “ο Βάτραχος είναι ήρωας” και συνειδητοποιήσαμε την αξία της φιλίας αλλά και την αυτοθυσία του ήρωα (βατράχου) για να σώσει τους φίλους του!

C907EB7D7D57A3B6D2BB457BA9175890

Μιλήσαμε για το πόσο σημαντικό είναι να έχουμε φίλους

Πώς πρέπει να συμπεριφερόμαστε στους φίλους μας;

Πώς θα ήταν η ζωή μας χωρίς φίλους -εκφράζουμε τις απόψεις μας

Ξεκινήσαμε με βιωματικές δράσεις αποδοχής και συνεργασίας, που οδηγούν στη δημιουργία σχέσεων εμπιστοσύνης.

Κόψαμε καρδούλες  διαφορετικού χρώματος στη μέση, τις σκορπίσαμε στην τάξη μας και τα παιδιά κινούνταν με την μουσική ανάμεσα στις καρδούλες. Στο σταμάτημα της μουσικής έπαιρναν από το πάτωμα το μισό μιας καρδούλας και προσπαθούσαν να βρουν τον φίλο τους που κρατούσε το άλλο μισό για να ενώσουν την καρδούλα τους. Με το ξεκίνημα της μουσικής χόρευαν παρέα με τον φίλο τους και ενωμένη την καρδούλα τους.

IMG 20221202 104629 IMG 20221202 104712 IMG 20221202 104715

Φουσκώνουμε μπαλόνια και προσπαθούμε να τα μετακινήσουμε σε ζευγάρια χωρίς να μας πέσει ή και σε ομάδες 3 ατόμων  περπατώντας και διατηρώντας το μπαλόνι στην πλάτη μας.

IMG 20221202 105414 IMG 20221202 110020IMG 20221202 105808

Σε φύλλο αξιολόγησης και μετά από συζήτηση και καταγραφή απόψεων, τα παιδιά απαντάνε:

Τι σου αρέσει να κάνεις με τους φίλους σου;

ΦΥΛΛΟ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ 1

Αν μαλώσεις με τον φίλο σου, σκέψου έναν τρόπο ώστε να συμφιλιωθείτε ξανά

Το σχολείο της συμπερίληψης

Συζήτηση στην ολομέλεια για τις έννοιες της συμπερίληψης και του αποκλεισμού

Παίζουμε ένα ομαδικό παιχνίδι και τονίζουμε την έννοια της ομάδας.

     Φύλλο αξιολόγησης 2. Πως αισθάνομαι όταν βλέπω ένα παιδί να είναι μόνο του; Γιατί; Τι μπορώ να κάνω γι’ αυτό; 

Φύλλο αξιολόγησης 3 .Ζωγραφίζω ένα σχολείο για όλους!

IMG 20221202 113009 IMG 20221202 113124

 

7ο Εργαστήριο : “Χέρια σαν κι αυτά” 

Τα παιδιά σε κύκλο συζητούν ομαδικά για την εμπειρία συμμετοχής τους στα Εργαστήρια. Είναι σημαντικό όλοι να εκφράσουν την άποψή τους.

Ενδεικτικές ερωτήσεις:

  • Τι μου άρεσε από το πρόγραμμα;
  • Τι δε μου άρεσε;
  • Πώς ένιωσα όλο αυτό τον καιρό;
  • Πώς θα αξιοποιήσω τα όσα έμαθα;
  • Έπειτα, βάφουμε τις παλάμες μας με χρώματα διαφορετικά κάθε δάχτυλο, κάνουμε το αποτύπωμα στο χαρτί και σχηματίζουμε με όλα τα χεράκια έναν κόσμο χρωματιστό που τους χωράει όλους και γράφουμε μηνύματα αποδοχής, σεβασμού συμπερίληψης στη διαφορετικότητα.

Τραγουδάμε όλοι μαζί και χορεύουμε το τραγούδι των Locomondo “Χέρια σαν κι αυτά “

IMG 20221205 094954IMG 20221205 111947

IMG 20221205 111746IMG 20221205 115539 IMG 20221205 115555 IMG 20221205 115602

 

“Τα παιδιά μας, ένας άγνωστος κόσμος”- Πραγματοποίηση Εκδήλωσης 27/11/2022

Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε την Κυριακή 27/11/2022, η προγραμματισμένη εκδήλωση που διοργανώθηκε με πρωτοβουλία του Συλλόγου  Γονέων του Νηπιαγωγείου μας!

Η εκδήλωση ξεκίνησε με καλωσόρισμα από τον πρόεδρο του Συλλόγου κ. Δημήτριο Κασαμπαλή και ακολούθησε χαιρετισμός από τον σεβαστό πατέρα- Κωνσταντίνο πρεσβύτερο της ενορίας μας.

Στη συνέχεια ο λόγος δόθηκε στην επίσημη προσκεκλημένη μας κα. Χάρη Δημητρακούδη με θέμα: «Τα παιδιά μας, ένας άγνωστος κόσμος!»  Ένας τίτλος με μεγάλη σημασία, που ανέπτυξε πολύ εύστοχα η κα. Δημητρακούδη και άγγιξε τις καρδιές μας, με τον προσεγμένο και γεμάτο αγάπη λόγο της, που απευθυνόταν σε κάθε γονέα!

 Σε μια λοιπόν ζεστή γιορτινή ατμόσφαιρα με νότες Χριστουγέννων, διεξήχθη η εν λόγω  εκδήλωση, με τη συμμετοχή μεγάλου αριθμού γονέων και κατοίκων του χωριού που μας τίμησαν με την παρουσία τους!

Με το πέρας της ομιλίας οι παρευρισκόμενοι είχαν την ευκαιρία να περάσουν από το Χριστουγεννιάτικο μπαζάαρ που δημιουργήθηκε με χειροποίητες κατασκευές από τις μανούλες του Συλλόγου μας!

Όπως επίσης  κι από τον μπουφέ που ετοιμάστηκε γενναιόδωρα με τη συνεισφορά όλων των γονέων μας!

Ήταν μια εξίσου ευχάριστη  και ωφέλιμη για όλους μας εκδήλωση !

Ευχαριστούμε θερμά την κα. Δημητρακούδη για την εξαιρετική  παρουσίαση! 

Πολλά Συγχαρητήρια στον Σύλλογο μας για την αρίστη διοργάνωση!

Ευχαριστούμε όλους τους γονείς μας που στήριξαν  με τη συνδρομή και παρουσία τους την εκδήλωση!

Σας ευχόμαστε Καλά Χριστούγεννα με υγεία, αγάπη, γαλήνη, αρμονία  και ψυχική ηρεμία στις οικογένειες σας!

Παραθέτουμε φωτογραφικό υλικό από την εκδήλωση:

Κατά τη φάση προετοιμασίας του μπαζάαρ:

IMG 20221114 174601 IMG 20221116 181441 IMG 20221116 181502 IMG 20221118 180321 IMG 20221118 190405

Την ημέρα της εκδήλωσης:

DSC 0001 DSC 0006 DSC 0007 DSC 0009 DSC 0012 DSC 0013 DSC 0015 DSC 0016

Το Δ.Σ του Συλλόγου μας


IMG 20221127 165524

DSC 0055DSC 0058DSC 0051 DSC 0061 1 DSC 0067 1 DSC 0072

DSC 0026IMG 20221127 185208DSC 0029

 

 

 

 

 

ΔΙΟΡΓΑΝΩΣΗ ΕΚΔΗΛΩΣΗΣ ΣΤΟ ΣΤΑΝΟ

Ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων του Νηπιαγωγείου  Στανού, διοργανώνει ομιλία- συζήτηση  την Κυριακή 27 Νοεμβρίου  2022, στην αίθουσα  εκδηλώσεων της Αγίας Χάιδως  και ώρα 5:00μ.μ.

Επίσημη προσκεκλημένη ομιλήτρια : κ. Χάρη Δημητρακούδη

Το θέμα απευθύνεται σε γονείς και έχει τίτλο : 

“Τα παιδιά μας, ένας άγνωστος κόσμος”

Καλείστε όλοι οι γονείς να προσέλθετε στην εκδήλωση η οποία  πλαισιώνεται κι από Χριστουγεννιάτικο Βazaar με χειροποίητες κατασκευές, που φιλοτέχνησαν  με πολύ μεράκι οι μανούλες του Συλλόγου, προσδίδοντας  στην εκδήλωση έναν τόνο εορταστικής ατμόσφαιρας, εν όψει  της προετοιμασίας για τη Μεγάλη Εορτή  των Χριστουγέννων ! 

Πλούσιος μπουφές με χειροποίητα εδέσματα που ετοιμάστηκαν από όλες τις μανούλες των μαθητών μας θα  προσφερθούν με αγάπη στους παρευρισκόμενους ! 

Ελάτε όλοι να ακούσουμε και να επωφεληθούμε από  πολύτιμες συμβουλές για τα ομορφότερα πλάσματα στη ζωή όλων μας ! Τα παιδιά μας !

Viber 2022 11 12 22 16 22 941

 

28η Οκτωβρίου 1940 -Δραστηριότητες για το μεγάλο “ΟΧΙ”

Ο γίγαντας και ο νάνος” Μια ιστορία σαν παραμύθι, που αφηγηθήκαμε στα παιδιά για να τους εισαγάγουμε στο κλίμα των γεγονότων της 28ης Οκτωβρίου.

Μέσα από πλούσιο φωτογραφικό υλικό  μιλήσαμε για τις δυσκολίες του πολέμου, την πείνα, τις κακουχίες, τα συναισθήματα των ανθρώπων, τον ρόλο των γυναικών στον αγώνα, για τις έννοιες ΕΙΡΗΝΗ ΚΑΙ ΠΟΛΕΜΟ και τα αποτυπώσαμε με ζωγραφική  στο χαρτί!
IMG 20221024 114926 IMG 20221024 114935 IMG 20221024 114958
Γράψαμε το μεγάλο “ΟΧΙ” που βροντοφώναξαν οι Έλληνες στους Ιταλούς- ο νάνος στον γίγαντα  και το σχηματίσαμε   με πλαστελίνη
 IMG 20221018 085755 IMG 20221018 090529 IMG 20221018 091355
αλλά και με επανάληψη του μοτίβου μπλε-άσπρο με κυκλάκια,  σχηματίσαμε το μεγάλο “ΌΧΙ”αρχικά σε ομαδική κατασκευή  και έπειτα σε ατομική.
IMG 20221024 085447 IMG 20221024 085712
IMG 20221024 084929IMG 20221024 100434
Μιλήσαμε για το εθνικό μας σύμβολο –την ελληνική σημαία, τα χρώματα και τα σχήματα που την αποτελούν, προσπαθήσαμε να την συνθέσουμε και εξηγήσαμε τη σημασία  των χρωμάτων και των 9 λωρίδων της. Γνωρίσαμε και σημαίες άλλων χωρών, τις ομαδοποιήσαμε με κριτήριο  το σχήμα και το χρώμα και παίξαμε memmory  με κάποιες από αυτές.
IMG 20221018 095225 IMG 20221018 100500 IMG 20221018 101153
Στη συνέχεια τη χρωματίσαμε σωστά,  στολίσαμε την τάξη μας και την κάναμε σημαιάκι για την παρέλασή μας !
IMG 20221018 105254
Γνωρίσαμε τον βίο του μεγαλομάρτυρα Αγίου Δημητρίου προστάτη της Θεσσαλονίκης και διακοσμήσαμε  την εικόνα του με ψηφιδούλες!
IMG 20221019 103207 IMG 20221019 130458
Τραγουδήσαμε πατριωτικά τραγούδια,δραματοποιήσαμε σκηνές πολέμου, γίναμε φανταράκια που πολεμούν γενναία στα βουνά της Πίνδου και νοσοκόμες του Ερυθρού Σταυρού που προσφέρουν βοήθεια στους τραυματισμένους μας φαντάρους! (δυστυχώς από την δραμματοποίηση οι φωτογραφίες μας δεν βγήκαν)
Με αφορμή το τραγούδι γυναίκες Ηπειρώτισσες… μέσα στα χιόνια πάνε …
ζωγραφίσαμε την πορεία τους στο βουνό κατασκευάζοντας με πινέλα και με την τεχνική του κολλάζ,  έναν ομαδικό πίνακα ζωγραφικής!
IMG 20221108 131141
Πήραμε τ’ Αργυρόκαστρο και πάμε 
και πάμε παραπέρα…
Τύραννοι δε γλιτώνετε 
Α Ε Ρ Α, Α Ε Ρ Α, Α Ε Ρ Α…
IMG 20221021 105858 1 IMG 20221021 111236 1 IMG 20221021 111322 1 IMG 20221021 113125 1
Η ΕΛΛΑΔΑ  
όπως δημιουργήθηκε  από τα παιδιά στο μάθημα των Αγγλικών
Viber 2022 11 17 20 14 45 306 1
27 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2022 -Σχολική γιορτή με ποιήματα, τραγούδια και παρέλαση στην αυλή !
IMG 20221027 084750 IMG 20221027 084936IMG 20221025 120730
Χρόνια Πολλά ! Ζήτω η 28η Οκτωβρίου 1940
ΤΙΜΗ ΚΑΙ ΔΟΞΑ ΣΤΟΥΣ ΉΡΩΕΣ  ΑΓΩΝΙΣΤΕΣ ΤΟΥ 1940

Πρόγραμμα καλλιέργειας δεξιοτήτων -Ευ ζην-Διατροφή

1η Θεματική -Ευ ζην 

Υποθεματική : Υγεία και Διατροφή 

Περίοδος υλοποίησης: Οκτώβριος 2022

IMG 20221012 105910

Τίτλος : Η Ροδούλα η Διατροφούλα μας δίνει συμβουλές για υγιεινές τροφές!

1ο Εργαστήριο

Τίτλος«Η μαγική συνταγή της υγείας»

Η εισαγωγή στο θέμα της  Υγιεινής Διατροφής πραγματοποιήθηκε  με μία κούκλα, τη Ροδούλα τη Διατροφούλα, που καταγόταν  από  μια πολύ όμορφη και μακρινή χώρα, τη χώρα της υγείας και  επισκέφτηκε το νηπιαγωγείο  μας, για να διηγηθεί στα παιδιά πόσο όμορφη είναι η ζωή στο χωριό της  και γιατί όλοι οι κάτοικοι εκεί είναι πάντα τόσο υγιείς, δραστήριοι, δυνατοί και κεφάτοι!

IMG 20221025 123041

Ποιος κρατάει στα χέρια του το μυστικό;

Αυτό καταφέρνουν να ανακαλύψουν τα παιδιά μέσα από την αφήγηση η οποία συνοδεύεται  κι από εικόνα με την βοήθεια του Η/Υ

IMG 20221003 110329

Κατά τη διάρκεια της αφήγησης  τα παιδιά συμμετείχαν  σε  διαδραστικές ερωτήσεις που κλήθηκαν να απαντήσουν ανακαλύπτοντας εύκολα στο μυστικό της υγείας !

Μια μυστική συνταγή υπάρχει για να ζουν ευτυχισμένοι οι άνθρωποι στη χώρα της Υγείας!

Να τρέφονται σωστά και ισορροπημένα!

Ποιες όμως τροφές αποτελούν τα συστατικά της  συνταγής της υγείας;

Ο  παππούς Ιπποκράτης  μας τα είπε όλα και η Ροδούλα μας βοήθησε να τα μάθουμε ….

Τα παιδιά με τη βοήθεια της Ροδούλας, θυμήθηκαν  ονόματα από φρούτα , λαχανικά, ξηρούς  καρπούς ,όσπρια ,δημητριακά, γαλακτοκομικά, ψάρια, και  κρεατικά που γνώριζαν και τα ξεχώρισαν μέσα από εικόνες .

Όσα από αυτά  είχαμε στην τάξη μας, τα βρίσκαμε και τα βάζαμε σε ξεχωριστά καλαθάκια!

Έτσι τα παιδιά έμαθαν  εύκολα τη συνταγή της υγείας .

Η αφήγηση συνεχίζεται ...

Όμως ενώ κυλούσαν όλα αρμονικά στο χωρίο της υγείας,  μια μέρα ήρθε ένας παράξενος κύριος και έδωσε στους κατοίκους να τρώνε μόνο ανθυγιεινά φαγητά γιατί λέει ήταν πιο γευστικά …

Τα παιδιά λένε ονόματα μη υγιεινών φαγητών !

Τι λέτε να έπαθαν οι κάτοικοι του χωριού; Τα παιδιά έκαναν  υποθέσεις ! Ποιος τους έσωσε από τον μυστήριο κύριο ;

Μα φυσικά ο παππούς Ιπποκράτης με τη μυστική συνταγή της υγείας που την  έγραψαν σε μια μεγάλη πινακίδα για να μην την ξεχάσουν ποτέ !

Το ίδιο κάναμε  κι εμείς παιδιά !

Γράψαμε  και εικονογραφήσαμε  τη μυστική συνταγή της υγείας όπως τη μάθαμε  από το  παραμύθι και την τοποθετήσαμε  στην τάξη μας !

IMG 20221004 090137 IMG 20221004 090514 IMG 20221004 091207 IMG 20221004 091805

Τέλος  δόθηκε  στα παιδιά  ατομικό φύλλο εργασίας και τους ζητήθηκε  να ζωγραφίσουν τη χώρα της υγείας  όπως την φαντάζονται και την γνώρισαν μέσα από το παραμύθι!

IMG 20221003 115338 IMG 20221003 115428

2ο Εργαστήριο

Τίτλος «Τα ναι και τα όχι της διατροφής»

 

Η Ροδούλα η εγγονή του παππού Ιπποκράτη ήθελε να μάθει τα πάντα για την υγιεινή διατροφή και σπούδασε διατροφολόγος ! Δίνει  λοιπόν  στα παιδιά τις παρακάτω συμβουλές, με μια παρουσίαση μέσα από εικόνες:

IMG 20221010 100047

Το σώμα μας,  για να λειτουργήσει  σωστά, για να νιώθει καλά και να μην αρρωσταίνει, χρειάζεται διάφορα θρεπτικά  συστατικά!

Χάρη  σ’ αυτά τα θρεπτικά συστατικά μπορούμε να είμαστε δυνατοί… να έχουμε ενέργεια και όρεξη για δουλειά και παιχνίδι… να μην κουραζόμαστε εύκολα… και να μην αρρωσταίνουμε…

Κανένα τρόφιμο δεν περιέχει όλα τα θρεπτικά συστατικά που χρειαζόμαστε…

Καθένα έχει τα δικά του καλά ! Γι’ αυτό είναι πολύ σημαντικό να τρώμε απ’ όλα τα υγιεινά φαγητά  ακόμα κι αν κάποια από αυτά δεν μας αρέσουν…

Δεν είναι όλα τα φαγητά υγιεινά. Κάποια  τρόφιμα, παρόλο που  είναι πεντανόστιμα, περιέχουν κακά λίπη ή πολλή ζάχαρη.. κι αντί για καλό, τελικά μας κάνουν κακό.

Δεν χρειάζεται να μην τα τρώμε ποτέ…απλά να τρώμε λίγο από αυτά και όχι πολύ συχνά…

 

Τα παιδιά με τη βοήθεια της Ροδούλας της Διατροφουλας  που τους έδωσε τις παραπάνω συμβουλές  έπρεπε τώρα να επιλέξουν ποιες τροφές είναι καλό να τρώνε και  ποιες όχι, και να τοποθετήσουν  σε δύο στεφάνια υγιεινές και μη .

IMG 20221004 094818 IMG 20221004 105238 IMG 20221004 105822 IMG 20221004 105927

Η Ροδούλα επίσης τους μίλησε για τις βιταμίνες που έχουν οι υγιεινές τροφές, πόσο καλό κάνουν στον οργανισμό μας, και διαβάσαμε  ένα εικονογραφημένο  ποίημα για τις βιταμίνες.

Αντιθέτως τους εξήγησε πόσο κακό κάνουν  η ζάχαρη, τα λίπη και τα περιττά κιλά που προσθέτουν στον οργανισμό μας οι ανθυγιεινές τροφές ! Τραγουδήσαμε   και μάθαμε το πολυαγαπημένο τραγούδι : Στις σαλάτες λέμε ναι…

https://www.youtube.com/watch?v=cEg41_P5PfI

IMG 20221004 104222 IMG 20221004 104233

Τέλος για εμπέδωση της νέας γνώσης, δόθηκε  στα παιδιά φύλλο εργασίας που απεικόνιζε σε δύο στήλες ένα χαρούμενο και λυπημένο προσωπάκι και τα παιδιά έπρεπε να κολλήσουν στη σωστή στήλη τις ανάλογες τροφές, υγιεινές και μη .

 

3ο Εργαστήριο

Τίτλος «Τα   σπιτάκια των τροφών»
Οι τροφές  χωρίζονται  σε ομάδες όπως μας έμαθε και στο μυστικό της υγείας, ο παππούς Ιπποκράτης.

Για να έχουμε δύναμη πολλή όμως πρέπει να τρώμε από όλες τις ομάδες

Ας μάθουμε  πληροφορίες για την κάθε ομάδα χωριστά:

Δείχνουμε στα παιδιά σε παρουσίαση τις ομάδες των τροφών  (Δημητριακά, φρούτα λαχανικά , γαλακτοκομικά, Πουλερικά-Ψάρια-Κρέατα-Αυγά- Λίπη-Γλυκά-Καρποί και τα θρεπτικά συστατικά που περιέχει κάθε ομάδα, βιταμίνες, υδατάνθρακες, πρωτεΐνες, ασβέστιο, καθώς και τα προϊόντα που παράγονται από αυτές τις ομάδες.

IMG 20221004 094818

Στη συνέχεια φτιάξαμε κι εμείς τα δικά μας σπιτάκια με τις οικογένειες των τροφίμων.

IMG 20221104 105119 IMG 20221104 105125

Ακούσαμε τα τραγούδια

Φρούτα, φρούτα, φρούτ…

Για τα πα τα

https://www.youtube.com/watch?v=OEWHfHFKm8c&ab_channel=GeorgiaKokkinaki

Ο χορός των μπιζελιών και το δραμματοποιήσαμε

https://www.youtube.com/watch?v=W8QegBVmWEo&ab_channel=EllinikaMeagapi

ο Πρίγκιπας Λεμόνης

https://www.youtube.com/watch?v=6Eqe3djocg&ab_channel=TzeniSkorda

Ο Πρίγκιπας Λεμόνης μας άρεσε πολύ, διαβάσαμε το παραμύθι, το εικονογραφήσαμε και  δημιουργήσαμε το δικό μας βιβλίο με την ιστορία, για τη βιβλιοθήκη μας !

4ο  Εργαστήριο

Τίτλος : “Φρούτα και λαχανικά μπείτε στη σειρά”

Συζητήσαμε με τα παιδιά πόσο σημαντικά είναι τα φρούτα και τα λαχανικά στη διατροφή μας και ιδιαίτερα στην ανάπτυξη των μικρών παιδιών

Θέσαμε ερωτήσεις του τύπου:

  • Σας αρέσουν τα φρούτα;
  • Τρώτε καθημερινά φρούτα; Πόσα φρούτα την ημέρα πρέπει να τρώμε ;
  • Ποιο είναι το αγαπημένο σας φρούτο ;

Εξίσου και για τα λαχανικά

Μαθαίνουμε παρακολουθώντας μια παρουσίαση στον Η/Υ για  τα φρούτα και τα λαχανικά γνωρίσαμε τα ονόματά τους, τις βιταμίνες που περιέχουν,  και ότι είναι οι σωματοφύλακες της υγείας μας . Γνωρίσαμε τα λαχανικά που τρώμε ωμά και μαγειρεμένα, όσα τρώμε τους καρπούς  τους, τις ρίζες του, τα φύλλα τους.

Δώσαμε κατόπιν στα παιδιά, ένα εβδομαδιαίο Ερωτηματολόγιο-Πίνακας κατανάλωσης φρούτων και λαχανικών το οποίο τους ζητήθηκε να συμπληρώσουν με τη βοήθεια των γονέων τους και να το επιστρέψουν στο σχολείο, για να συζητήσουμε και να εξάγουμε τα συμπεράσματα μας για τη συχνότητα κατανάλωσης φρούτων και λαχανικών από τα παιδιά.

IMG 20221014 124239 IMG 20221014 124246

Βραβεύσαμε με το βασιλικό στέμμα τις φίλες μας που κατανάλωσαν τα περισσότερα φρούτα και λαχανικά σε μια εβδομάδα !!!

IMG 20221012 102516 IMG 20221012 102635

Τονίσαμε τη μεγάλη τους αξία στη διατροφή μας και αποφασίσαμε να ορίσουμε ημέρα φρούτου στο σχολείο μας . Συζητήσαμε τις προτάσεις μας, ψηφίσαμε και επιλέξαμε την ημέρα με τους περισσότερους ψήφους .

Ιδού τα αποτελέσματα:

IMG 20221005 104754

Και για  να θυμόμαστε πάντα  αυτή την ημέρα κατασκευάσαμε τη χρωματιστή φρουτιέρα με την τεχνική του αποτυπώματος από φρούτα που είχαν φέρει τα παιδιά και την τοποθετήσαμε σε εμφανές σημείο στην τραπεζαρία μας.

.Viber 2022 10 12 14 52 45 565 Viber 2022 10 12 14 52 45 930 Viber 2022 10 12 14 52 46 314 Viber 2022 10 12 14 52 46 734

Ποια είναι όμως τα φθινοπωρινά φρούτα που μας αρέσουν πιο πολύ ;

Ζητήσαμε  από τα παιδιά να φέρουν  στο σχολείο ένα αγαπημένο φρούτο.  Παρατηρήσαμε τα φθινοπωρινά φρούτα από κοντά, παίξαμε παιχνίδια γεύσεων και αναγνώρισης φρούτων με τις αισθήσεις μας.

IMG 20221005 101734 1 IMG 20221005 095445

IMG 20221005 100509 IMG 20221005 103256

Και για να πάρουμε και λίγες βιταμίνες φτιάξαμε με τα φρούτα μας  φρουτοσουβλάκια

και τα φάγαμε με πολλή όρεξη στο δεκατιανό μας !!!

Τραγουδώντας παράλληλα το ποιημάτακι…

Ένα μήλο την ημέρα τον γιατρό τον κάνει πέρα…

άμα φας λοιπόν και τρία έεε θα σκάσεις από υγεία…

Θα ‘σαι δυνατός κι ωραίος, έξυπνος, μοναδικός

πάντοτε θα νιώθεις νέος, πολλά μήλα άμα τρως!!!

ΚΑΙ

Βιταμίνες κάθε μέρα τον γιατρό τον κάνουν πέρα

Α,Β,C και D ψάξτες στον τσελεμεντέ!!!

IMG 20221005 111422 IMG 20221005 112335

IMG 20221005 111557 IMG 20221005 111638 IMG 20221005 111702

Κι όσο για τα λαχανικά μας … τα αξιοποιήσαμε ακόμη πιο δημιουργικά …

Καλό το μαρουλάκι για την σαλάτα … αλλά και με  λίγη φαντασία μπορεί να γίνει ένας υπέροχος φθινοπωρινός πίνακας ζωγραφικής !

Δείτε πως και θαυμάστε το έργο μας !!

Viber 2022 10 17 17 55 14 257 Viber 2022 10 17 17 55 17 798Viber 2022 10 17 17 55 16 694 Viber 2022 10 17 17 55 17 064 Viber 2022 10 17 17 55 17 431

Viber 2022 10 17 17 55 18 130

5ο Εργαστήριο

Τίτλος «Το πιο υγιεινό πιάτο»
Παρακολουθήσαμε  το βίντεο «το Υγιεινό Πιάτο», το συζητήσαμε, είδαμε τι ποσότητες πρέπει να έχει από κάθε ομάδα και καταλήξαμε στο συμπέρασμα ότι : το πιο υγιεινό πιάτο είναι και το πιο χρωματιστό.

Στη συνέχεια δόθηκε στα παιδιά φύλλο εργασίας όπου έπρεπε να ζωγραφίσουν το αγαπημένο τους πιάτο

Είδαμε όλα τα πιάτα και αποφασίσαμε να ψηφίσουμε το πιο υγιεινό-χρωματιστό πιάτο.

Το πιάτο του Στέφανου ψηφίστηκε ως το πιο υγιεινό : είχε ποικιλία τροφών : λαχανικά, κρέας, ψάρι και ρύζι!

 

Viber 2022 10 12 14 49 56 848Viber 2022 10 12 14 49 57 861 2Viber 2022 10 12 14 49 58 685 2Viber 2022 10 12 14 49 59 259

Για σώμα δυνατό δεν ξεχνάμε ποτέ το πρωινό

Τονίζουμε την αξία του πρωινού γεύματος που προσφέρει στον οργανισμό δύναμη, διάθεση και ενέργεια για να ξεκινήσει δυναμικά η μέρα μας .

Συζητήσαμε για τις υγιεινές επιλογές ενός πρωινού και αποφασίσαμε να οργανώσουμε κοινό υγιεινό δεκατιανό στο νηπιαγωγείο μας . Επιλέξαμε τις τροφές με τις περισσότερες προτιμήσεις πχ Ψωμί με βούτυρο και μαρμελάδα ή μέλι και βραστό αβγό .

IMG 20221011 103915 IMG 20221011 103932

Έπειτα δόθηκε στα παιδιά φύλλο εργασίας που εικονίζεται  ένα άδειο πιάτο και καλούνται να ζωγραφίσουν ή να επιλέξουν υγιεινές τροφές για το πρωινό τους

Τα 5 σημαντικά γεύματα ενός παιδιού

Συζητάμε ότι πρέπει να τρώμε 5 φορές την ημέρα και μικρά γεύματα

τις τροφές που μπορεί να περιλαμβάνει κάθε γεύμα  και δίνεται στα παιδιά φύλλο εργασίας που  πρέπει να ζωγραφίσουν τι μπορούν να φάνε σε κάθε γεύμα πρωί – μεσημέρι –απόγευμα-βράδυ

IMG 20221103 235848

Διατροφή και άθληση

Για  να έχουμε σώμα γερό και δυνατό εκτός από σωστή και ισορροπημένη διατροφή πρέπει  να αθλούμαστε ! Η άθληση είναι υγεία και σε συνδυασμό με υγιεινές διατροφικές συνήθειες μας βοηθάει να  νιώθουμε ευεξία. Γίνεται αναφορά στην Αρχαία Ελλάδα, τι έτρωγαν οι Αρχαίοι Έλληνες και μαθαίνουμε  το ρητό «Παν μέτρον άριστον»

Διασκεδάζουμε ψυχοκινητικά τραγούδια, Χόκι – Πόκι, Φρουτομπασκετ, μουσικές φρουτοπαρέες-λαχανοπαρέες, παρέλαση των φρούτων και  λαχανικών!

IMG 20221010 104250 IMG 20221010 104748

IMG 20221012 114242 IMG 20221012 114251 IMG 20221012 114403

Αλλά και με παιχνίδια που έπαιζαν οι Αρχαίοι Έλληνες !

-Διελκυστίνδα – 

Ένα παιχνίδι που παίζονταν στην Αρχαία Ελλάδα έλαβε χώρα και στην αυλή το νηπιαγωγείου μας, μία ηλιόλουστη μέρα του Φθινοπώρου …. εκτελέστηκε με επιτυχία και άρεσε πολύ στους μικρούς μας μαθητές !

IMG 20221103 123838 IMG 20221103 123843

6ο  Εργαστήριο

Τίτλος: «Από πού προέρχονται τα τρόφιμα που τρώμε ;»

Προέλευση τροφών.

Με αφορμή το παραμύθι η σουσουράδα και η ουρά της γίνεται συζήτηση στην ολομέλεια για την προέλευση των τροφίμων.

Ενδεικτικές ερωτήσεις:

Από  που παίρνουμε το γάλα; Το κρέας; Τα δημητριακά;

Ομαδοποιούμε τις τροφές σε ζωικές, φυτικές και επεξεργασμένες. Τα παιδιά συμπληρώνουν και ανάλογο φύλλο εργασίας

Ακούμε το τραγούδι σουσουράδα .

Το φαγητό δεν το πετάμε»

Τα παιδιά μαθαίνουν μέσα από το παιχνίδι ότι όταν πετάμε το φαγητό, στην πραγματικότητα δεν πετάμε μόνο μερικές μπουκιές αλλά και τους φυσικούς πόρους και την ενέργεια που χρειάστηκε για να παραχθεί. Πέρα από περιβαλλοντικό, αυτό είναι και ένα ηθικό θέμα καθώς, αν και αναγκαία, η τροφή δεν είναι δεδομένη για όλους.

IMG 20221012 095026 IMG 20221012 095107 IMG 20221012 100055

7ο Εργαστήριο

Τίτλος : “Η πυραμίδα της Διατροφής”

Βλέπουμε το βίντεο « η πυραμίδα της διατροφής»

Εξηγούμε στα παιδιά πως η Πυραμίδα της Μεσογειακής Διατροφής, (η οποία είναι ένα εικονικό πρότυπο ομάδων και τροφίμων που μας ενημερώνει πόσο συχνά πρέπει να καταναλώνουμε συγκεκριμένες τροφές),θα μας βοηθήσει να μάθουμε να τρεφόμαστε σωστά.

Ζητάμε από  τα παιδιά να συλλέξουν διαφημιστικά φυλλάδια από σούπερ μάρκετ και να τα φέρουν στο σχολείο.

Σκοπός μας είναι η ομαδοποίηση των  εικόνων, συζήτηση των τροφών που προάγουν την υγεία και πρέπει να καταναλώνονται συχνότερα και η  δημιουργία της δικής μας ομαδικής  πυραμίδας.
Στο τέλος παρουσίαση της ” πυραμίδας της μεσογειακής διατροφής”, αναστοχασμός αντιλήψεων.

IMG 20221011 100812 IMG 20221011 100843 IMG 20221011 102338IMG 20221011 114315 IMG 20221011 114433IMG 20221012 105910

Κατασκευή  ατομικού σουπλά με τους κανόνες της σωστής διατροφής και διακοσμημένο με εικόνες που συγκέντρωσαν τα παιδιά.

Viber 2022 10 13 15 29 09 222 Viber 2022 10 13 15 29 09 662 Viber 2022 10 13 15 29 10 262 Viber 2022 10 13 15 29 11 600

Τέλος για τη συμμετοχή μας στο πρόγραμμα αλλά και για την υιοθέτηση υγιεινών διατροφικών συνηθειών αξίζει σε  όλους το μετάλλιο της καλής διατροφής που τους απονέμει η Ροδούλα η διατροφούλα γιατί  έμαθαν τη μυστική συνταγή της υγείας!

ΠΡΟΕΚΤΑΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

Οργανώνουμε την γωνιά  μανάβικου -μπακάλικου στην τάξη μας

Συλλέγουμε άδειες καθαρές συσκευασίες από προϊόντα διατροφής

Τις τοποθετούμε κατά ομάδα στα ράφια- συζητάμε και βγάζουμε τιμές για κάθε είδος

Ομαδοποιούμε τα φρούτα και τα λαχανικά στα καλαθάκια

Φτιάχνουμε τιμοκατάλογο

Επιλέγουμε ένα όνομα για το μαγαζάκι μας –διακοσμούμε την επιγραφή

Προμηθευόμαστε ταμειακή μηχανή και χρήματα και είμαστε έτοιμοι να ανοίξουμε το μαγαζάκι μας !

IMG 20221102 101532IMG 20221102 112748 IMG 20221102 113705 IMG 20221102 114300 1

IMG 20221104 092303 IMG 20221104 093415 IMG 20221104 101452 IMG 20221104 101507 IMG 20221104 101617 IMG 20221104 102434

 

30 Σεπτεμβρίου 2022- Πανελλήνια ημέρα σχολικού αθλητισμού

Με  μεγάλη χαρά γιορτάσαμε και φέτος την ημέρα σχολικού αθλητισμού στο νηπιαγωγείο μας !

Το πρόγραμμα μας ξεκίνησε με την  διερεύνηση των απόψεων των παιδιών για την άθληση !

Τι είναι η άθληση ;

Τι μας προσφέρει;

Ποια αθλήματα γνωρίζουν και ποιο είναι το αγαπημένο τους άθλημα;

Στη συνέχεια ακολούθησε παρουσίαση για τα Ολυμπιακά αθλήματα και τους Ολυμπιακούς αγώνες . Μιλήσαμε για την Ολυμπιακή σημαία, τι συμβολίζει και ζωγραφίσαμε τους πέντε κύκλους στο χαρτί μαζί με Ολυμπιακά αθλήματα που μας αρέσουν πιο πολύ !

IMG 20220930 105735 IMG 20220930 110043 IMG 20220930 111717

 

Έτοιμη η αφίσα μας για την ημέρα του αθλητισμού ! Την τοποθετήσαμε στην τάξη μας και είπαμε όλοι μαζί το μήνυμα της ημέρας!

IMG 20220930 112231 

 

Έπειτα σχηματίσαμε το σύμβολο των Ολυμπιακών αγώνων με χρωματιστά στεφάνια

IMG 20220930 113224 IMG 20220930 113320 IMG 20220930 113451 IMG 20220930 113703

Δεν τελειώσαμε όμως εδώ … συνεχίσαμε με αθλητικές δράσεις στην  αυλή …   

 Τρέξιμο …

IMG 20220930 120505 IMG 20220930 120638 IMG 20220930 120639 IMG 20220930 120740 IMG 20220930 120831 IMG 20220930 120842

Άλμα εις μήκος…

IMG 20220930 121307 IMG 20220930 121321 IMG 20220930 121349 IMG 20220930 121816

Σκυταλοδρομία…

IMG 20220930 122649 IMG 20220930 122704

Διαδρομές με εμπόδια…

IMG 20220930 123641 2 IMG 20220930 123703 IMG 20220930 123814

Παιχνίδια στην αυλή και από την κυρία των Αγγλικών 

Viber 2022 09 22 19 02 03 620 Viber 2022 09 22 19 02 29 459 Viber 2022 09 22 19 02 31 625

Και στο τέλος η απονομή των μεταλλίων …..

IMG 20220930 124443 IMG 20220930 124516 IMG 20220930 124824

ΌΛΟΙ ΚΕΡΔΙΣΑΜΕ ΕΝΑ ΧΡΥΣΟ ΜΕΤΑΛΛΙΟ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΜΑΣ ΣΤΟΥΣ ΑΓΩΝΕΣ ΜΑΖΙ ΜΕ ΕΝΑ ΚΛΑΔΑΚΙ ΕΛΙΑΣ- ΣΥΜΒΟΛΟ ΝΙΚΗΣ ΟΠΩΣ ΕΚΑΝΑΝ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ!

ΜΠΡΑΒΟΟ ΣΕ ΟΛΟΥΣ!!!

 

 

Παιχνίδια με τα ονόματα!

Ποιο καρτελάκι γράφει το δικό μου όνομα;

Αναζητώ και αναγνωρίζω το όνομά μου στο καρτελάκι !

IMG 20220926 100849

Πόσες συλλαβές έχει το όνομά μου; Σε κάθε φωνούλα  πηδώ και ένα στεφανάκι! Αφήνω το όνομά μου εκεί που τελειώνουν οι φωνούλες ! 

Ποια ονόματα έχουν τις περισσότερες φωνούλες;

Ποια τις λιγότερες ;

IMG 20220926 111843 IMG 20220926 112059

Ήρθε η ώρα να μαγειρέψουμε ! Ας φάμε όλοι από ένα τηγανητό αβγό ! ΤΟ ΔΙΚΟ ΜΑΣ ΑΒΓΟ!

IMG 20220927 095727 IMG 20220927 095854IMG 20220927 094643 IMG 20220927 095155 IMG 20220927 095401 IMG 20220927 095526 IMG 20220927 095727 1

Γραμματάκια στη σειρά το όνομά μου συνθέτω με χαρά !

IMG 20220927 105017 IMG 20220927 111746 IMG 20220927 112358

 

Μια κάμπια, μα ποια κάμπια ; Μια  κάμπια διαφορετική αλλά και για τον καθένα τόσο  μοναδική !

IMG 20220929 112035 IMG 20220929 112145 IMG 20220929 112147 IMG 20220929 112152

Το σύννεφο που βρέχει ονόματα ! 

Άρχισε να ψιχαλίζει… 

Η βροχή δυνάμωσε … 

Που πήγαν τα ονόματα;

Ψάξτε να τα βρείτε και προσοχή να μην βραχείτε!!!

IMG 20220927 114920 IMG 20220927 115024

IMG 20220927 115110IMG 20220927 115047