Σχέδιο Δράσης

year-2020-school-9350179-form-3-synopsis

Το σχέδιο δράσης που εκπονεί η σχολική μονάδα κατά τα οριζόμενα στο άρθρο 33 του ν.4692/2020

 

Σχολική Μονάδα: ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΣΟΥΡΠΗ – 9350179

Στόχος Βελτίωσης:

Ο τίτλος της δράσης μας “Όλοι μαζί παρέα περνάμε πιο ωραία…”έχει ως στόχο την ενδυνάμωση της ομάδας μεταξυ των παιδιών.

Η διαδικασία αποτύπωσης της μονάδας μας εκανε να προβληματιστούμε σχετικά με κάποιες συμπεριφορές “κλίκας” που υπαρχουν σε κάποια παιδια αλλα και της ενδοπαρεϊστικης χειριστικής συμπεριφοράς κάποιων παιδιων προς άλλα, και να αποφασίσουμε να ασχολήθουμε με την ενταξη όλων των παιδιων σε μια όμαδα , αυτή του σχολείου, στην συνεργασια αναμεσα σε όλα τα παιδια και στην αντιμετώπιση μη επιθυμητων συμπεριφορών και πως αυτές θα μπορούσαν να διορθωθουν. Επίσης , θεωρούμε ότι πρέπει να δοθεί ιδιαίτερη προσοχή σε παιδιά απομονωμένα που δυσκολεύονται να παίξουν.

Μετά από διάφορες συναντήσεις με την συνάδελφο εκπαιδευτικό αποφασίσαμε να επέμβουμε βελτιωτικά σε αυτό το κομμάτι που ήδη έχουμε δουλέψει  και νιώθουμε ότι είμαστε επαρκείς να υποστηρίξουμε.

Σχέδιο Δράσης: Όλοι μαζί παρέα περνάμε πιο ωραία….

Άξονας: Σχέσεις μεταξύ μαθητών / μαθητριών

Συντονιστής Δράσης: ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ ΒΑΣΙΛΙΚΗ – 047618939

 

Αναγκαιότητα-στόχοι:

Οι συγκρούσεις και οι αντιπαραθέσεις στο χώρο του σχολείου στην νηπιακή ηλικία μπορεί να είναι συνηθισμένο φαινόμενο, δημιουργεί ωστόσο πρόβλημα στην μαθησιακή διαδικασία.

Θέσαμε  λοιπόν ως στόχο της συγκεκριμένης δράσης «Όλοι μαζί παρέα περνάμε πιο ωραία»   την γνωριμία και εξοικείωση των μαθητών/-τριών του σχολείου και συγκεκριμένα την  ενίσχυση και υποστήριξη της συνεργασίας μεταξύ τους καθώς και τη  διαμόρφωση κλίματος αλληλοσεβασμού και  εμπιστοσύνης ώστε να δημιουργηθεί ένα ασφαλές, ευχάριστο και δημιουργικό περιβάλλον μάθησης!

 

Την κύρια ευθύνη για την υλοποίηση της δράσης έχει ο σύλλογος διδασκόντων σε συνεργασία με τους μαθητές και τους γονείς, μιας και δεν υπάρχει οργανωμένος σύλλογος γονέων και κηδεμόνων στο σχολείο μας. Σημαντική επίσης θα είναι η επικουρική βοήθεια ειδικών επιστημόνων όπως π.χ “Η πρόταση ζωής” από τον οργανισμό ΟΚΑΝΑ που θα πραγματοποιήσουν βιωματικές παρεμβάσεις με τα παιδιά.

Ενέργειες & χρονοδιάγραμμα υλοποίησης

Νοέμβριος: Πραγματοποιείται σύλλογος διδασκόντων για τον ορισμό συντονιστή και τη σύσταση ομάδας εργασίας της δράσης.

Αποφασίζεται το θέμα. Ύστερα από παρατήρηση κατ’ εξακολούθηση συγκρούσεων ενδοπαρεΪστικων και όχι μόνο  αποφασίζουμε να δουλέψουμε στη βελτίωση των σχέσεων μεταξύ μαθητών/τριων και στην δημιουργία κλίματος αποδοχής και σεβασμού της διαφορετικότητας. Καταγράφεται ο τίτλος της δράσης του σχολείου “Όλοι μαζί παρέα περνάμε πιο ωραίỨ.

Συγκεντρώνουμε τα τηλέφωνα και τα email των γονιών του σχολείου και συζητάμε για τους τρόπους επικοινωνίας (τηλεφωνική, μέσω email, μέσα από τον ιστότοπο του σχολείου) και ενημέρωσής τους.

Επιλέγουμε τους ειδικούς επιστήμονες (κοινωνικούς λειτουργούς, παιδαγωγούς, φορείς) με τους οποίους μπορούμε να συνεργαστούμε για τη δράση μας.

Δουλεύουμε τις αρχές συνεργασίας στη τάξη μας και καταγράφουμε μαζί με τους μαθητές μας το συμβόλαιο συνεργασίας που εμπεριέχει τους κανόνες της τάξης μας!

Παράλληλα εμπλουτίζουμε τη σχολική βιβλιοθήκη με βιβλία που προωθούν το πνεύμα συνεργασίας και αποδοχής της διαφορετικότητα.

Μέσα από την παιδική λογοτεχνία και πιο συγκεκριμένα τα βιβλία «Οι λέξεις δεν είναι για να πληγώνουμε»

«Τα χέρια δεν είναι για να χτυπάμε» και «Οι δυο ουρές» διαπραγματευόμαστε τον σεβασμό στον άλλο και την

έννοια της συνεργασίας.

 

Δεκέμβριος: Μέσα από το e-twinning πρόγραμμα του σχολείου “κόκκινη κλωστή δεμένη δεξιότητες γυρεύει” δουλεύουμε πάνω στα δικαιώματα των παιδιών και δημιουργούμε ομαδοσυνεργατικά το δεντράκι με τα δικαιώματα των παιδιών με κολάζ φωτογραφιών από παιδικά παραμύθια! Συμμετέχουμε στο διαγωνισμό του “make a wish” και ζωγραφίζουμε ένα αστέρι ομαδικά με ευχές των παιδιών.

Ιανουάριος: Διαπραγματευόμαστε την έννοια της συνεργασίας μέσα από το παραμύθι «Του σχοινιού τα μανταλάκια» και  τα παιχνίδια που προτείνει για δέσιμο της ομάδας.

Φεβρουάριος: Συμμετοχή των μαθητών στην δράση του Χαμόγελο του παιδιού ΜΙΛΑ ΤΩΡΑ και παραγωγή συνεργατικής αφίσας.

Παιχνίδια ενδυνάμωσης και συνεργασίας μέσα απο το προγραμμα των εργαστηρίων δεξιοτήτων, πριν απο την εναρξη της νέας θεματικής ενότητας “Φροντίζω το περιβάλλον”

Μάρτιος – Απρίλιος: Συνεργασία με το πρόγραμμα “Πρόταση ζωής” του ΟΚΑΝΑ και συνεργασία με κοινωνική λειτουργό και ψυχολόγο για βιωματική δράση με θέμα τις συγκρούσεις ανάμεσα στα παιδιά.

Μάϊος: Ενημερωνόμαστε για την εκστρατεία της unicef “Μαζί, για όλα τα παιδιά”

Ιούνιος: Διάχυση του σχεδίου δράσης ( π.χ συνθέτουμε ένα ομαδικό ποίημα, ή ένα μικρό βιβλίο με τις δράσεις όλου του χρόνου κ.τ.λ)

Πόροι – μέσα – ερευνητικά εργαλεία

To ανθρώπινο δυναμικό είναι: Οι  νηπιαγωγοί του σχολείου , η εκπαιδευτικός αγγλικής γλώσσας, το μαθητικό δυναμικό 22 παιδιά. Επίσης υπάρχει η συνεργασία με τους αντίστοιχους γονείς των παιδιών και η επικουρική βοήθεια και εποπτεία  από τη συντονίστρια του ΠΕΚΕΣ. Ακόμη υπάρχει η δυνατότητα συμβουλευτικής σε θέματα διαχείρησης συγκρούσεων από ψυχολόγο και κοινωνικό λειτουργό από το πρόγραμμα Πρόταση Ζωής του ΟΚΑΝΑ.

Χρόνος: H δράση εκτείνεται σε όλη τη διάρκεια του σχολικού έτους και η πορεία της καταγράφεται στα πρακτικά του συλλόγου διδασκόντων του σχολείου, στο ημερολόγιο σχολικής ζωής καθώς και στο ιστολόγιο όπου κοινοποιούνται οι δράσεις του σχολείου.

Οικονομικά μέσα: Για την υλοποίηση του σχεδίου δράσης δεν απαιτούνται επιπλέον οικονομικοί πόροι από την τακτική  επιχορήγηση  του σχολείου αλλά γίνεται προσπάθεια συνεργασίας με δημόσιους φορείς και επίσης στηριζόμαστε αρκετά στην εθελοντικά βοήθεια των γονέων οι οποίοι είναι πολύ πρόθυμοι και ανταποκρίνονται οι περισσότεροι σε ό,τι ζητήσουμε.

Υλικοτεχνική υποδομή: H υπάρχουσα υλικοτεχνική υποδομή του σχολείου (υπολογιστές, φωτοτυπικό μηχάνημα, εκτυπωτής, βιντεοπροβολέας) είναι επαρκή για την υλοποίηση της δράσης.

Ίσως χρειαστεί εμπλουτισμός της βιβλιοθήκης με βιβλία που αναφέρονται στο θέμα.

Μέσα-ερευνητικά εργαλεία: Ημερολόγιο καταγραφής ενεργειών, ημερολόγιο σχολικής ζωής του σχολείου, καταγραφές από το βιβλίο πράξεων του συλλόγου διδασκόντων  ,παρατήρηση των  μαθητών συμβάλλουν στην δημιουργία μια ολοκληρωμένης θεωρούμε εικόνας αναφορικά με την στοχοθεσία της δράσης.

Κριτήρια επιτυχίας της Δράσης:

  • Αύξηση του βαθμού κοινών δραστηριοτήτων μαθητών/-τριών
  • Περιορισμός των συγκρούσεων/αντιπαραθέσεων κάθε μορφής μεταξύ των μαθητών/-τριών
  • διαρκής παρακολούθηση του σχεδίου δράσης σε όλα του τα στάδια του και  συνεχής  ανατροφοδότηση
  • Παρατήρηση της βελτίωσης του κλίματος μεταξύ των μαθητών /τριών και του τρόπου επικοινωνίας μεταξύ τους.

Διαδικασίες αξιολόγησης της Δράσης:

Παρατήρηση της επικοινωνίας και της συνεργασίας των μαθητών/ητριών στην τάξη και στον ευρύτερο χώρο του σχολείου και σχετικές καταγραφές ανά τακτά διαστήματα σε ημερολόγιο καταγραφής .

Ενημέρωση και επιμόρφωση εκπαιδευτικών ( πρόγραμμα ΕΔΙΒΕΑ με θέμα «συνεργατικά περιβάλλοντα μάθησης» )

Καταγραφή των δράσεων στο ημερολόγιο σχολικής ζωής του σχολείου ,στο ιστολόγιο και αναστοχασμός  για την συμμετοχή αλλά και την πορεία της δράσης ώστε να υπάρξει επαναπροσδιοριμός των δράσεων αν αυτό κριθεί αναγκαίο.

 

Σχέδιο δράσης 2022–2023 

Με ένα βιβλίο στο τιμόνι το ταξίδι δεν τελειώνει

Στόχος Βελτίωσης:
Στα πλαίσια της εσωτερικής αξιολόγησης της σχολικής μονάδας παρατηρήσαμε ότι τα παιδιά χωλαίνουν στον
προφορικό λόγο τόσο στην έκφραση όσο και στην κατανόηση απλών ιστοριών, στην δημιουργική έκφραση και
φαντασία , στην αναδιήγηση ιστοριών, ενώ πολλά απο αυτά δεν έδειχναν το ανεμενόμενο ενδιαφέρον για τα
βιβλία κάτι που αποδόθηκε, απο μια σύντομη έρευνα ,στην υπερβολική επαφή με κινητά και τάμπλετ.
Όλα τα παραπάνω μας οδήγησαν στην απόφαση να ασχοληθούμε με το θέμα της φιλαναγνωσίας.
Με το συγκεκριμένο σχέδιο δράσης στοχεύουμε στην δημιουργία μιας σταθερότερης σχέσης των παιδιών με τη
λογοτεχνία , την ανάπτυξη μιας κριτικής αναγνωστικής συμπεριφοράς και στην εδραίωση μιας φιλικής σχέσης
των νηπίων με το βιβλίο ως βάση για την ολόπλευρη ανάπτυξη της προσωπικότητάς τους.
Σχέδιο Δράσης: Με ένα βιβλίο στο τιμόνι , το ταξίδι δεν τελειώνει..
Άξονας: Διδασκαλία, μάθηση και αξιολόγηση

Α. Σχεδιασμός της Δράσης
Αναγκαιότητα – Στόχοι
Στην προσχολική ηλικία το παραμύθι αποτελεί βασικό διδακτικό εργαλείο και κατέχει εξέχουσα θέση στο
ημερήσιο σχολικό πρόγραμμα καθώς εκτός από τον ηθικοπλαστικό ρόλο που επιτελεί, αποτελεί για τα παιδιά
μέσο έκφρασης και καλλιέργειας της φαντασίας τους. Βασικός σκοπός της φιλαναγνωσίας αποτελεί αρχικά η
εξοικείωση του μικρού αναγνώστη με το βιβλίο και στη συνέχεια η εδραίωση μιας φιλικής σχέσης με αυτό.
Με το παρόν σχέδιο δράσης με τίτλο ” Με ένα βιβλίο στο τιμόνι το ταξίδι δεν τελειώνει…”, το οποίο ανήκει στον
άξονα “Διδασκαλία,μάθηση και αξιολόγηση” στοχος μας είναι λογω και των προβληματων που προαναφέρθηκαν
να καλλιεργήσουν τα παιδια την προσωπική τους ταυτότητα, να αναπτύξουν τις κοινωνικές και τις
επικοινωνιακές τους δεξιότητες.
Επιμέρους στόχοι της ανάπτυξης του σχεδίου δράσης της φιλαναγνωσίας είναι:
1. να καλλιεργήσουν την προσεκτική ακρόαση
2. να αναπτύξουν δεξιότητες κατανόησης και αναδιήγησης ιστοριών
3. να αναπτύξουν την ενσυναίσθηση μεσα απο τα παραμύθια ταυτιζόμενα με τους
ήρωες των ιστοριών.
4. να καλλιεργήσουν το λεξιλόγιο τους
5. να καλλιεργηθούν οι σχέσεις των γονέων, τόσο με τα παιδιά όσο και με το
σχολείο.
Ενέργειες & χρονοδιάγραμμα υλοποίησης
Οκτώβριος: Συνηλθε σε συνεδρίαση ο Σύλλογος διδασκόντων και αξιολογώντας το περσινό σχέδιο δράσης
αλλα και την εικόνα των μαθητών διαπίστωσε πολλά προβλήματα όσον αφορά την εκφραση, το λεξιλόγιο ακομη
και την απλή περιγραφή καταστάσεων, εικόνων ,προσώπων κ.τ.λ.
Αποφασίστηκε λοιπον η ενασχόληση με το θέμα της Φιλαναγνωσίας προκειμένου να βοηθήσουμε τα παιδια να
καλλιεργήσουν τον λόγο περα απο το σχολείο, μεσα απο το σχολείο.Επίσης συμφωνήσαμε να εντάξουμε και τους
γονείς ενεργά στο σχέδιο δράσης του νηπιαγωγείου ώστε να ενδυναμωθούν οι σχέσεις με τα παιδια και τις
εκπαιδευτικούς.Δόθηκε ο τίτλος “Με ένα βιβλίο στο τιμόνι , το ταξίδι δεν τελειώνει…”και αρχισε ο σχεδιασμός
της δράσης. Επίσης δηλώσαμε συμμετοχή στον 4ο Μαραθώνιο ανάγνωσης που διοργανώνεται απο τις εκδόσεις
Μεταίχμιο καθώς και στο πρόγραμμα «Βιβλία σε ρόδες».
Νοέμβριος.Ενημερώση γονέων για την δράση φιλαναγνωσίας και διαμοιρασμός “υποχρεώσεων”.Οι γονείς
αναλαμβανουν να φέρουν απο ένα παραμύθι στο σχολείο που θα το έχει επιλέξει το παιδί προκειμένου να
δημιουργηθεί ένα απόθεμα αλλα κυρίως να καλλιεργηθεί ενα αίσθημα ευθύνης αλλα και δέσμευσης προς την
δράση.Επίσης καθε 15 μέρες ένας γονέας ή κηδεμόνας ,θα έρχεται στο σχολείο και θα διαβάζει ο ίδιος ένα
παραμύθι στα παιδιά.Στην συνέχεια τα παιδια θα το ζωγραφίζουν.
Συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε επιμορφωτικό σεμινάριο του Ιδρύματος Λαμπράκη σχετικό με την δράση , με
θέμα “Βουτιά στον κόσμο του Βιβλίου”.
Παρακολούθηση θεατρικής παραστασης “Ο μικρός Πριγκιπας” του Αντουαν Ντε Σαιντ Εξυπερύ
Δεκέμβριος: Διαβαζουμε το παραμύθι “Ο δαγκωμένος κουραμπιές” και το επεξεργαζόμαστε έτσι ώστε να
οδηγήσει στην Χριστουγεννιάτικη θεατρική μας παράσταση.Ταυτόχρονα συνεχίζεται ο δανεισμός βιβλίων κάθε
Παρασκευή όπως έχει οριστεί αλλά και η ανάγνωση παραμυθιών απο γονείς κάθε 15 ημέρες.
Συμμετοχή στην διαδυκτιακή εκδήλωση μεσω της πλατφόρμας Zoom με τον συγγραφέα του βιβλίου “Ο ραφτάκος
των λέξεων” ,Αντώνη Παπαθεοθούλου και την εικονογράφο Ιριδα Σαμαρτζή
Εκδήλωση που διοργανώνεται από τις εκδόσεις Μεταίχμιο.
Ιανουάριος: Συμμετοχή στον 4ο Μαραθώνιο ανάγνωσης των εκδόσεων Μεταίχμιο με θέμα Ο μαγικός
περίπατος της Άλκης Ζέη.
Στόχοι του προγράμματος είναι:
Να καλλιεργήσουν τα παιδιά μια φιλική σχέση με τη λογοτεχνία και την
ανάγνωση βιβλίων και να γνωρίσουν το έργο της Άλκης Ζέη, που ξεχωρίζει για
την εξαιρετική λογοτεχνικότητα, την καλοδουλεμένη πλοκή και το διάσπαρτο
χιούμορ.
Να μπουν στη θέση των ηρώων, να αφουγκραστούν τα συναισθήματά τους, να
ακούσουν τις εμπειρίες τους και να εκφράσουν τα δικά τους συναισθήματα και
βιώματα.
Να δημιουργούν προσωπικές σχέσεις, να αλληλεπιδρούν θετικά μεταξύ τους
και να συνεργάζονται.
Να ασκηθούν σε βιωματικές διαδραστικές προφορικές αναδιηγήσεις, αφηγήσεις
παραμυθιών και ιστοριών, φανταστικών και πραγματικών.
Βιβλία που θα δουλευτούν: 1) Γατοκουβέντες 2)Μια Κυριακή του Απρίλη 3) Τα παπούτσια του Αννίβα
Φεβρουάριος- Μάρτιος Συνεχίζονται οι δραστηριότητες όπως περιγράφονται παραπάνω.
Απρίλιος : Με αφορμή την παγκόσμια ημέρα παιδικού βιβλίου γίνεται ένα αφιέρωμα στον μεγάλο συγγραφέα
Χανς Κρίστιαν Άντερσεν ενώ αν σταθεί εφικτό μπορεί να κληθεί και κάποιος συγγραφέας στο σχολείο.
Μάιος: Καταφθάνει στο σχολείο μας μία βαλίτσα γεμάτη παραμύθια και βιβλία!!!!! Το πρόγραμμα «Βιβλία σε
ρόδες» ξεκινά και επεξεργαζόμαστε τα καινούρια παραμύθια που έφθασαν στο σχολείο μας.
Ιούνιος :Ολοκληρώνεται το πρόγραμμα πιθανώς με κάποια θεατρική παρασταση ενως απο τα τόσα βιβλία που
μας ταξίδεψαν όλο το χρόνο…..
Πόροι – μέσα – ερευνητικά εργαλεία
Ανθρώπινοι πόροι: Οι νηπιάγωγοι του σχολείου ,τα παιδιά αλλά και οι γονείς που αγκάλιασαν την δράση.
Χρόνος: Η δράση εκτείνεται σε όλη τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς και η πορεία της καταγράφεται στα
πρακτικά του συλλόγου των διδασκόντων του σχολείου, στο ημερολόγιο σχολικής ζωής καθώς και στο ιστολόγιο
όπου κοινοποιούνται οι δράσεις του σχολείου.
Οικονομικά μέσα: Για την υλοποίηση του σχεδίου δράσης θα αξιοποιηθούν οι οικονομικοί πόροι από την
τακτική επιχορήγηση του σχολείου αλλά και δωρεές απο τους γονείς οι οποίοι προθυμοποιήθηκαν να
συμμετάσχουν στον εμπλουτισμό της βιβλιοθήκης του σχολείου.
Υλικοτεχνική υποδομή: Η υπάρχουσα υλικοτεχνική υποδοχή του σχολείου μας (σχολική βιβλιοθήκη, Η/Υ,
φωτοτυπικό μηχάνημα, εκτυπωτής) είναι επαρκή για την υλοποίηση του σχεδίου δράσης. Επίσης, υπάρχει η
δυνατότητα για την αγορά επιπλέον βιβλίων και παραμυθιών για τον εμπλουτισμό και την ανανέωση της
σχολικής βιβλιοθήκης.
Ερευνητικά εργαλεία: Προκειται να αξιοοιηθούν το ημερολόγιο σχολικής ζωής και τα πρακτικά του
Συλλόγου.Επίσης η παρατήρηση ως προς την ανταπόκριση στο σχέδιο δράσης αλλα και φύλλα αξιολόγησης κατα
την διαρκεια και με την ολοκλήρωση του προγράμματος τόσο από τα παιδιά όσο και από τους γονείς.
Κριτήρια επιτυχίας της Δράσης
Η οργάνωση της σχολικής βιβλιοθήκης με τρόπο δελεαστικό για τα παιδια.Καινούργια βιβλία, καναπεδακια όπου
μπορουν να τα ξεφυλιζουν κ.τ.λ
Δράσεις ανάγνωσης αλλά και με παιγνιώδη χαρακτήρα π.χ δραματοποίησεις, ντόμινο, memory με τα εξωφυλλα
των βιβλίων , δημιουργική αφήγηση που μπορει να οδηγησει στην παραγωγή βιβλίων και εικονογράφηση αυτών .
Συνεχής παρατήρηση της “κίνησης” στην βιβλιοθήκη και της ανταπόκρισης στον δανεισμό βιβλίων.
Δράσεις πέρα απο τον δανεισμό και την αναγνωση όπως Θεατρικές παραστάσεις που βασίζονται σε βιβλία
,συναντηση-γνωριμία με συγγραφείς.κ.α
Επιμορφωτικές συναντήσεις και η ενημέρωση των γονέων με στόχο κυρίως την αξιοποίηση της σχολικής
βιβλιοθήκης και την αξιοποίηση των βιβλίων/ παραμυθιών που διαθέτουν στο σπίτι.
Διαδικασίες αξιολόγησης της Δράσης
Οργανωνεται συστημα καταγραφής της δανειστικής κινητικότητας.Πιο συγκεκριμένα:
Καθε παιδι εχει μια προσωπική καρτα δανεισμού την οποία επικολλά καθε φορά στην αντιστιχη θέση ενω οι
νηπιαγωγοι διατηρουν φόρμα καταγραφής με τα ονόματα των παιδιών και τα βιβλία που δανείζονται.
Επίσης για κάθε βιβλίο υπάρχει φύλλο αξιολόγησης του παραμυθιού ( τιτλος ,ημερομηνία , αν τους άρεσε ή όχι
το βιβλίο, ζωγραφική)
Καταγραφή των δράσεων που πραγματοποιήθηκαν στο σχολείο μέσα από το ημερολόγιο σχολικής ζωής,
ιστολόγιου του σχολείου και αναστοχασμός για την ευρεία συμμετοχή των μαθητών ή και των γονέων στις
δράσεις αυτές και την επιτυχία τους ή την ανάγκη επαναπροσδιορισμού και αλλαγής των δράσεων.
Συντομα ερωτηματολόγια όπου καταγράφονται κατα την διαρκεια της δράσης οι εντυπώσεις , οι προσδοκίες
αλλά και οι διαφωνίες και οι προτάσεις των παιδιών αλλά και των γονέων, για την εξέλιξη του σχεδίου δράσης.
Τελικά ερωτηματολόγια – αξιολόγηση της δράσης απο παιδιά και γονείς.