Σήμερα στο Νηπιαγωγείο μας γιορτάσαμε τη Δημοκρατία!

Eikona1

Η τάξη μας μετατράπηκε σε ένα μικρό εκλογικό κέντρο και τα παιδιά γνώρισαν στην πράξη τις αξίες της Δημοκρατίας, της ισότητας, της συμμετοχής και του σεβασμού στη γνώμη του άλλου.

Αρχικά, κατασκευάσαμε τις εκλογικές μας ταυτότητες και την κάλπη, ενώ οι υποψήφιοι δημιούργησαν τις δικές τους «παρατάξεις», επιλέγοντας όνομα και έμβλημα με το αγαπημένο τους ζωάκι για τα ψηφοδέλτια. Στη συνέχεια συγκροτήθηκε η Εφορευτική Επιτροπή, η οποία ανέλαβε με υπευθυνότητα την οργάνωση της εκλογικής διαδικασίας.

Οι υποψήφιοι παρουσίασαν τις ιδέες και τις προτάσεις τους για το σχολείο μας, μιλώντας για την καθαριότητα, τη συνεργασία, τα παιχνίδια, τη φιλία και όσα θα ήθελαν να κάνουν ώστε το Νηπιαγωγείο μας να γίνει ακόμη καλύτερο.

Ακολούθησε ο προεκλογικός αγώνας και στη συνέχεια πραγματοποιήθηκε η μυστική ψηφοφορία, με το παραβάν να βρίσκεται πίσω από το καβαλέτο ζωγραφικής. Κάθε παιδί ψήφισε ελεύθερα και με υπευθυνότητα, βιώνοντας μια αυθεντική δημοκρατική διαδικασία.

Μετά το τέλος της ψηφοφορίας, η Εφορευτική Επιτροπή προχώρησε στην καταμέτρηση των ψήφων μπροστά σε όλους τους μαθητές, ανακοινώνοντας τα αποτελέσματα με διαφάνεια και δικαιοσύνη.

Μέσα από αυτή τη βιωματική δράση, τα παιδιά κατανόησαν ότι στη Δημοκρατία όλοι έχουμε φωνή, όλοι συμμετέχουμε και όλες οι γνώμες αξίζουν σεβασμό. Έμαθαν πως οι αποφάσεις που αφορούν μια ομάδα λαμβάνονται συλλογικά και πως η συνεργασία, η υπευθυνότητα και ο διάλογος αποτελούν τα θεμέλια μιας δημοκρατικής κοινωνίας.

       

Γιατί η Δημοκρατία δεν διδάσκεται με λόγια.

Καλλιεργείται μέσα από εμπειρίες!