Σας παραθέτουμε τις εργασίες που κάναμε κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς στα πλαίσια της φιλαναγνωσίας και με βάση τα έργα του συγγραφέα Βαγγέλη Ηλιόπουλου και τις στατηγικές κατανόησης κειμένου.
Ξεκινήσαμε με το υπέροχο βιβλίο του
Φτιάξαμε το ιστόγραμμά μας
Ξεχωρίσαμε τα στοιχεία της ιστορίαςΚάναμε τα μαθηματικά μας και αναδιηγηθήκαμε την ιστορία μαςΕ, φτιάξαμε και τα πειρατάκια μαςΈπειτα, ήρθαν τα Χριστούγεννα και διαβάσαμε
Αρχικά με κρυμμένο τον τίτλο του βιβλίου κάναμε τις προβλέψεις μας και φτιάξαμε το δικό μας βιβλίο προβλέψεων
Έπειτα, φωτοτυπήσαμε εικόνες από το βιβλίο και τις βάλαμε στη σωστή σειρά χρησιμοποιώντας λέξεις σύνδεσης. Έπειτα, με τη βοήθεια των λέξεων αυτών αναδιηγηθήκαμε το κομμάτι της ιστορίας στο οποίο αναφερόταν οι εικόνες αυτές.
Το ίδιο κάναμε με τις εικόνες από την ιστορία μας τις οποίες ζωγραφίσαμε μόνοι μας. Φτιάξαμε την ανεμόσκαλά μας με την οποία ο Μανόλης κατέβηκε στο καλικαντζαροχωριό. Δεξιά βάλαμε πάλι τις λέξεις σύνδεσης και στα σκαλοπάτια τις εικόνες μας με τη σωστή σειρά . Ξέρετε πόσο εύκολα είπαμε στη συνέχεια την ιστορία του καλοκάντζαρου;
Φτιάξαμε και τις καρτούλες μας με τον καλοκάντζαρό μας που τις γεμίσαμε με τις πιο θερμές ευχές μας
Έπειτα διαβάσαμε και το βιβλίο
Φτιάξαμε το παζλ το σχετικό με τις προσπάθειες του Θέμου να λύση το πρόβλημά του
Φτιάξαμε και ένα υπέροχο επιτραπέζιο με τους ήρωες των παραμυθιών του Θέμου που κατεβάσαμε από το διαδίκτυο!!
Οι ερωτήσεις του επιτραπέζιου ήταν ερωτήσεις κατανόησης του κειμένου αλλά και ερωτήσεις σχετικές με τα συναισθήματα του Θέμου
Με αυτό το επιτραπέζιο παίζαμε κατά την ώρα των ελεύθερων δραστηριοτήτων μας.
Έπειτα διαβάσαμε και απολαύσαμε τον Τριγωνοψαρούλη
Ε, αυτός πια τι να σας πούμε… Μας πήρε την καρδιά…Αρχικά τον φτιάξαμε σε κούτα και τον κάναμε πολύ πολύ μεγάλο…Και πηγαίναμε κοντά του και του μιλούσαμε συνέχεια…Ύστερα τον κάναμε μέσα στο βυθό παρέα με τ΄ άλλα ψαράκια και τη δασκάλα του την κ. Σουπιά. Γράψαμε και σε ταμπέλα το μήνυμα του συγγραφέα
Το πιο ωραίο όμως απ΄όλα ήταν όταν είπαμε στην κυρία μας να τον παίξουμε θέατρο. Τον παίξαμε και τον ξαναπαίξαμε …Όμως επειδή ξεχνούσαμε συνέχεια τα λόγια μας η κυρία μας μας πρότεινε να γράψουμε τον Τριγωνοψαρούλη σε στιχάκια που να μην τον ξεχνάμε. Ότι και κάναμε…
Έπειτα ζωγραφίσαμε τις πιο βασικές σκηνές και φτιάξαμε το βιβλίο του Τριγωνοψαρούλη διασκευασμένο από εμάς και με εικονογράφηση δική μας…Για να το δείτε πληκτρολογήστε στο διαδίκτυο :
Τα στιχάκια μας τα μάθαμε σχεδόν αμέσως. Μάθαμε και τα στιχάκια των άλλων παιδιών. Διασκεδάζοντας…Καλέσαμε και τα παιδιά της Α΄ και Β΄ τάξης του Δημοτικού να παίξουν μαζί μας. Και πράγματι ήταν πολύ όμορφα.Παίζαμε θέατρο και διασκεδάζαμε. Όλοι μαζί, σε συνεργασία.Ε, και είπαμε δεν το παίζουμε και στο τέλος του χρόνου που πλησιάζει να μας δούνε κι οι γονείς μας; Οι παππούδες κι οι γιαγιάδες; Οι φίλοι μας;; Συμφωνήσαμε και αρχίσαμε να ψάχνουμε για σκηνικά, κουστούμια κι όλα τ΄ άλλα τα σχετικά…
ΠΟΛΥ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΣΑ Η ΔΟΥΛΕΙΑ ΣΑΣ! ΜΠΡΑΒΟ ΣΑΣ!
ΜΟΛΙΣ ΣΑΣ ΑΝΑΚΑΛΥΨΑ!!!
ΚΑΛΗ ΑΡΧΗ ΚΑΙ ΚΑΛΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ!
Σας ευχαριστώ για τα καλά σας λόγια.Καλή σχολική χρονιά και σε σας.