Christmas Pixel Art

C

Eνα xριστουγεννιάτικο δέντρο με στολίδια  αποκαλύφθηκε με τη βοήθεια του δυαδικού κώδικα των υπολογιστών, δηλαδή τα ψηφία 0 και 1 . Οι μαθητές /τριες του νηπιαγωγείου μας, χρωμάτισαν με πράσινο χρώμα τα εικονοστοιχεία (pixels) που είχαν τον αριθμό 1 και με κόκκινο χρώμα τα εικονοστοιχεία που είχαν τον αριθμό 0 .

Ο σκαντζόχοιρος

thumbnail IMG 8371

Οι μαθητές/τριες  του νηπιαγωγείου μας δημιούργησαν μια πολύ όμορφη ιστορία απαντώντας στα ερωτήματα: Ποιός; Που; Πότε; Τι θέλει; Ποιο είναι το πρόβλημα; Ποιά είναι η λύση;

εικόνα Viber 2024 12 14 18 56 46 824

Για τις εικόνες του βιβλίου χρησιμοποιήθηκαν υλικά απο τη φύση , απο την αυλή του σχολείου μας. Αυτή είναι η 2η αποστολή  μας για  το σχέδιο δράσης του του e Twinning με τίτλο ΄΄Physis lab΄΄ . Μπορείτε να διαβάσετε την ιστορία μας ανοίγοντας τον παρακάτω σύνδεσμο :

https://read.bookcreator.com/LIoMzuzfK8Y7lSj5WXQTOP1YDdJ3/ErBeZQ6oTo6-pPXaab4Z4A

 

Βιωματικό Εργαστήριο για γονείς

Το Σάββατο 14 Δεκεμβρίου 2024, στον χώρο του Νηπιαγωγείου Ροδόπολης η κα Νάντια Γιάνναρη, Υπαρξιακή Ψυχοθεραπεύτρια, θα πραγματοποιήσει βιωματικό σεμινάριο με τίτλο: “Δουλεύοντας με τα όρια και τη γονεική ενοχή”.

Το σεμινάριο απευθύνεται στους γονείς των μαθητών/τριών του Νηπιαγωγείου Ροδόπολης καθώς και στους γονείς και κηδεμόνες των μαθητών/τριών της Α’ Τάξης του Δημοτικού Σχολείου Ροδόπολης.

Η διάρκεια του είναι 2 ώρες και συγκεκριμένα από τις 17.30-19.30.

Ένα βιωματικό σεμινάριο με πολύ ενδιαφέρον που θα είναι μία αφορμή για σκέψη αλλά και για διαμοιρασμό αποριών και ανησυχιών.

Peach Green and Purple Creative Open Admission Poster 2

 

Ο Paul Klee στο νηπιαγωγείο

O Paul Klee πίστευε ιδιαίτερα στην τέχνη των παιδιών, εικαστικοί σε όλο τον κόσμο μέσα από τα έργα του διδάσκουν τις εικαστικές αξίες(τελεία, γραμμή κτλ) στους μαθητές. Κάθε γραμμή είναι μια τελεία που πήγε περίπατο και δημιουργεί άλλοτε μορφές και σχήματα και άλλοτε αφηρημένες εικόνες που μοιάζουν με ανθρώπινες φιγούρες και σύμβολα.

Το βάζο της φύσης

Η πρώτη μας αποστολή για το σχέδιο δράσης με τίτλο ΄΄Physis lab΄΄του eTwinning ολοκληρώθηκε. Οι μαθητές δημούργησαν το βάζο της φύσης, συλλέγοντας φυσικά υλικά απο την αυλή του σχολείου . Έπειτα τα ομαδοποίησαν και τα μέτρησαν.

Βιώσιμες λύσεις….με βροχή

Οι  μαθητές μας στο νηπιαγωγείο συμμετείχαν με ενθουσιασμό σε μια υπέροχη βιωματική δράση με θέμα τη συλλογή και επαναχρησιμοποίηση του νερού της βροχής!

Ξεκινήσαμε με τη συλλογή βρόχινου νερού σε καθαρά δοχεία από την αυλή μας. Τα παιδιά παρατήρησαν πώς μαζεύεται το νερό και συζητήσαμε γιατί είναι σημαντικό να μην το σπαταλάμε.

Στη συνέχεια, το νερό καθαρίστηκε με τη βοήθεια φίλτρου και μιας παλιάς καφετιέρας, που μετατράπηκε σε μικρό εργαστήριο καθαρισμού! Τα παιδιά είδαν στην πράξη πώς μπορούμε να φιλτράρουμε το νερό ώστε να το επαναχρησιμοποιήσουμε με ασφάλεια – όχι για κατανάλωση, αλλά για το πότισμα.

Αφού είχαμε καθαρό νερό, ήρθε η ώρα για… φύτεμα! Μαζί φυτέψαμε σπόρους από μυρωδικά φυτά όπως βασιλικό και δυόσμο, αλλά και λαχανικά όπως φασολάκια. Τα παιδιά φρόντισαν κάθε γλαστράκι τους με προσοχή και αγάπη.

Για το πότισμα χρησιμοποιήσαμε σύριγγες, ώστε να μάθουν τα παιδιά πώς ρίχνουμε λίγο και ελεγχόμενο νερό, χωρίς σπατάλη. Έμαθαν με τον πιο πρακτικό τρόπο ότι κάθε σταγόνα μετράει!

Μέσα από αυτή τη δράση, τα παιδιά ήρθαν σε επαφή με έννοιες όπως:

  • η προστασία του περιβάλλοντος,

  • η ανακύκλωση και επαναχρησιμοποίηση,

  • η σημασία του νερού στη ζωή,

  • και η φροντίδα των φυτών.

Μια μικρή πράξη, αλλά με μεγάλο περιβαλλοντικό και παιδαγωγικό αντίκτυπο! 🌱💧

Κυκλαδίτικα ειδώλια ΄΄Οι Αρπιστές΄΄

Η γνωριμία με  την άρπα ,ένα μελωδικό μουσικό όργανο οδήγησε τους  μαθητές/τριες του Νηπιαγωγείου μας  στη δημιουργία κυκλαδίτικων αγαλμάτων .  Οι αρπιστές των μαθητών/τριων  ζωντάνεψαν μέσα απο τις ιστορίες και την μουσική.

Η φύση σε ένα…βάζο;Ανακαλύπτοντας τη Φύση στην Αυλή μας – Γνωριμία PhysisLab

Η πρώτη εναρκτήρια δραστηριότητα γνωριμίας με τα συνεργαζόμενα σχολεία του ευρωπαϊκού eTwinning έργου “PhysisLab: The Art of Nature Around the World” ξεκίνησε με έναν δημιουργικό και ερευνητικό περίπατο στην αυλή του σχολείου μας στη Ροδόπολη.

📖 Ως έναυσμα, διαβάσαμε το υπέροχο βιβλίο “Μέσα σε ένα βάζο” της Deborah Marcero, το οποίο μας ενέπνευσε να παρατηρήσουμε και να “συλλέξουμε” στοιχεία της φύσης που μας περιβάλλει.

🧐 Κατά τη διάρκεια του περιπάτου μας, τα παιδιά εντόπισαν και συγκέντρωσαν σε ένα φανταστικό “βάζο” μικρούς φυσικούς θησαυρούς της αυλής: κίτρινα φύλλα, σαλιγκάρια, χώμα, δεντρολίβανο, λεβάντα, και πολλά ακόμα όμορφα στοιχεία του τοπικού φυσικού περιβάλλοντος.

🎨 Στη συνέχεια, κάθε παιδί αποτύπωσε αυτά τα στοιχεία στο δικό του φύλλο εργασίας, σχεδιάζοντας και “γεμίζοντας” το δικό του βάζο με ό,τι παρατήρησε και αγάπησε.

📹 Το βιβλίο είναι διαθέσιμο και σε μορφή βίντεο, ώστε να μπορούν να το διαβάσουν και να εμπνευστούν και τα υπόλοιπα συνεργαζόμενα σχολεία του προγράμματος.

🌍 Μια όμορφη αρχή για το PhysisLab που ενώνει παιδιά από διαφορετικές χώρες μέσα από τη μαγεία της φύσης και της τέχνης!

Το βιβλίο είναι διαθέσιμο προς ανάγνωση στα αγγλικά κάνοντας κλικ εδώ ή στην εικόνα του βιβλίου

544988

 

🌿 Discovering Nature in Our Schoolyard – 1st Activity of PhysisLab

As the opening activity of our eTwinning project “PhysisLab: The Art of Nature Around the World,” the children from our kindergarten in Rodopoli, Dionysos Municipality, explored the natural elements in their schoolyard.

📖 Inspired by the book “In a Jar” by Deborah Marcero, the children went on a nature walk and “collected” beautiful local treasures such as yellow leaves, snails, soil, rosemary, lavender, and more.

🎨 Each child then illustrated their findings on a worksheet, filling their own imaginary jar with what they had observed.

📹 The storybook is also available as a video so that partner schools can enjoy and use it too.

A wonderful way to begin our shared journey through nature and art! 🌍✨

Η 28η Οκτωβρίου

Η θεματική της εθνικής επετείου προσεγγίστηκε κυρίως μέσα από το παραμύθι “Η πόλη που έδιωξε τον πόλεμο” με έμφαση στην ειρήνη και στις αξίες που αυτή πρεσβεύει. Μέσα από εφημερίδες και φωτογραφικό υλικό της εποχής οι μαθητές και οι μαθήτριες επεξεργάστηκαν το έπος του 1940 και μελέτησαν ντοκουμέντα της εποχής εκείνης.