Καθαρισμός ακτής

 

katharismos akths

Σε συνεργασία με την Ελληνική Ένωση Προστασίας Θαλασσίου Περιβάλλοντος HELMEPA, οι μαθητές και οι μαθήτριες, οι γονείς και οι εκπαιδευτικοί του Νηπιαγωγείου Ροδόπολης συμμετείχαν ενεργά σε δράση καθαρισμού ακτής σε παραλία της Γλυφάδας.

Μέσα από αυτή τη βιωματική εμπειρία, τα παιδιά  ευαισθητοποιήθηκαν σε θέματα προστασίας του θαλάσσιου περιβάλλοντος, συνειδητοποίησαν την αξία της ενεργής συμμετοχής και κατανόησαν τον αρνητικό αντίκτυπο των απορριμμάτων στις θάλλασες και τις ακτές.

Η κοινή δράση μαθητών, γονέων και εκπαιδευτικών ανέδειξε τη σημασία της συνεργασίας σχολείου και οικογένειας στην καλλιέργεια θετικών στάσεων για την προστασία του περιβάλλοντος. Όταν το σχολείο και η οικογένεια συμπορεύονται, δημιουργείται ένα ισχυρό πλαίσιο στήριξης που ενισχύει την εκπαιδευτική διαδικασία και συμβάλλει ουσιαστικά στη διαμόρφωση υπεύθυνων και ενεργών πολιτών.

Πρεσβευτές του περιβάλλοντος: Όχι Πλαστικά σε Θάλασσες και Ακτές!

Με σύνθημα «Όχι πλαστικά σε θάλασσες και ακτές!», οι μικροί μαθητές και μαθήτριες του νηπιαγωγείου μας, μαζί με τους γονείς τους, συμμετείχαν σε μια δράση καθαρισμού της παραλίας, στέλνοντας ηχηρό μήνυμα υπέρ της προστασίας της θάλασσας και των πλασμάτων της.

🤝 Μαζί, παιδιά και γονείς, συγκέντρωσαν απορρίμματα που βρέθηκαν στην ακτή — κυρίως πλαστικά, καλαμάκια, σακούλες και σκουπίδια που βλάπτουν σοβαρά τη θαλάσσια ζωή.

🎨 Οι μαθητές προετοιμάστηκαν με πανό και πλακάτ ζωγραφισμένα από τους ίδιους, γεμάτα χρώμα και περιβαλλοντικά μηνύματα!
Έφτιαξαν και τα δικά τους μπλουζάκια, ζωγραφίζοντάς τα με εικόνες και φράσεις που αφορούν:

  • την προστασία της θαλάσσιας ζωής,

  • την απειλή των πλαστικών,

  • και ειδικά την προστασία της θαλάσσιας χελώνας, που κινδυνεύει από τα πλαστικά που καταλήγουν στη θάλασσα.

🐢 Η εικόνα των παιδιών να φορούν τα χειροποίητα μπλουζάκια τους, κρατώντας τα πλακάτ τους στην παραλία, ήταν συγκινητική και πολύ δυνατή για τους λουόμενους, που παρακολουθούσαν με ενδιαφέρον και ενθουσιασμό.

📢 Με τη δράση αυτή, τα παιδιά:

  • Καλλιέργησαν οικολογική συνείδηση,

  • Έμαθαν τη σημασία της προστασίας της φύσης μέσα από την πράξη,

  • Και έγιναν μικροί πρεσβευτές του περιβάλλοντος, μεταδίδοντας το μήνυμα της ευαισθητοποίησης σε όλη την κοινότητα.

Επίσκεψη στο Κέντρο διάσωσης θαλάσσιων χελωνών.

episkepsh archelon

Οι μαθητές και μαθήτριες, οι γονείς και οι εκπαιδευτικοί του Νηπιαγωγείου Ροδόπολης είχαν τη χαρά να επισκεφθούν το Κέντρο Διάσωσης Θαλάσσιων Χελωνών του ΑΡΧΕΛΩΝ, όπου ξεναγήθηκαν στις δεξαμενές περίθαλψης των τραυματισμένων χελωνών.

Κατά τη διάρκεια της επίσκεψης, μάθαμε για την εξέλιξη και τη βιολογία του είδους, τους κινδύνους που απειλούν τις θαλάσσιες χελώνες, καθώς και για το πολύτιμο έργο περίθαλψης που επιτελείται στο Κέντρο. Επιπλέον, γνωρίσαμε τον κύκλο ζωής της θαλάσσιας χελώνας και ενημερωθήκαμε για τις δράσεις του ΑΡΧΕΛΩΝ στις παραλίες ωοτοκίας, που στόχο έχουν την προστασία και διατήρηση του είδους.

Η επίσκεψη έκλεισε με μια ευχάριστη έκπληξη: χάρη στη συμβολή μας, μας δόθηκε η δυνατότητα να «υιοθετήσουμε» μια θαλάσσια χελώνα Καρέττα-Καρέττα, τη Φοίβη, συμβάλλοντας έτσι ενεργά στην περίθαλψη και την αποκατάστασή της.

Η Νιρέττα η Καρέττα στο σχολείο μας

medassetΕπισκέφθηκε το σχολείο μας ο κύριος  Θωμόπουλος Κώστας  , Υπεύθυνος Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης και Εθελοντισμού της Medasset του Μεσογειακού συνδέσμου για τη σωτηρία των θαλάσσιων χελωνών προκειμένου να γνωρίσει στους μαθητές/τριες  τη θαλάσσια χελώνα Καρέττα Καρέττα . Το πρόγραμμα “Νιρέττα η Καρέττα” στοχεύει στην ευαισθητοποίηση των παιδιών για τις απειλούμενες με εξαφάνιση θαλάσσιες χελώνες, τους βιοτόπους τους και τις αρνητικές επιπτώσεις που έχει ο άνθρωπος στο περιβάλλον με έμφαση στα θαλάσσια απορρίμματα .

Κατά τη διάρκεια του προγράμματος, οι μαθητές και οι μαθήτριες είχαν την ευκαιρία να συμμετάσχουν σε μια ποικιλία εκπαιδευτικών και ψυχαγωγικών δραστηριοτήτων:

  • Ενημέρωση – Προβολή εκπαιδευτικού βίντεο
    Μέσα από ένα εκπαιδευτικό βίντεο και τη χρήση θεατρικού παιχνιδιού, τα παιδιά γνώρισαν τις θαλάσσιες χελώνες, ενημερώθηκαν για τους κινδύνους που τις απειλούν και έμαθαν τρόπους με τους οποίους μπορούν να συμβάλλουν στην προστασία τους.

  • Βιολογία της χελώνας
    Με τη βοήθεια της μασκότ του προγράμματος, της Νιρέττας, ο υπεύθυνος  του  MEDASSET εξήγησε στα παιδιά την ανατομία και τη βιολογία της θαλάσσιας χελώνας, αναδεικνύοντας τη μοναδικότητα και την ευαισθησία του είδους.

  • Βιωματικές δράσεις – Παιχνίδι
    Μέσα από διαδραστικές και βιωματικές δραστηριότητες, οι μικροί φίλοι της Νιρέττας ανακάλυψαν τη σημασία της προστασίας του θαλάσσιου περιβάλλοντος, συμμετέχοντας σε ομαδικά παιχνίδια.

  • Χορός – Τραγούδι
    Τα παιδιά διασκέδασαν και εξοικειώθηκαν με τη Νιρέττα μέσα από μουσική και χορευτικές δραστηριότητες, ενισχύοντας έτσι τη σύνδεσή τους με το μήνυμα του προγράμματος.


Εκπαιδεύοντας το ΑΙ


ai 1
Αξιοποιώντας την ψηφιακή εφαρμογή Occean AI, οι μαθητές και μαθήτριες του Νηπιαγωγείου Ροδόπολης εκππαίδευσαν  το ρομποτάκι ακολουθώντας μια σειρά βημάτων, με σκοπό να καθαρίσει τον βυθό από τα σκουπίδια. Μέσα από αυτή τη διαδικασία, ενίσχυσαν την περιβαλλοντική τους συνείδηση και ανέπτυξαν δεξιότητες συνεργασίας και επίλυσης προβλημάτων.

Σώσε τη μέλισσα

Στο νηπιαγωγείο μας γνωρίσαμε μια πολύτιμη μικρή φίλη: τη μέλισσα! Μέσα από παιχνίδι, παρατήρηση και όμορφες εικόνες, ανακαλύψαμε πόσο σπουδαία είναι για το περιβάλλον και τη ζωή μας.

Μάθαμε:

  • Πώς ζει μέσα στην κυψέλη 🐝

  • Πώς συνεργάζονται οι μέλισσες για να φτιάξουν το μέλι 🍯

  • Ποια φυτά προτιμούν 🌼

  • Και πώς εμείς μπορούμε να τις βοηθήσουμε!

📘 Με οδηγό το όμορφα εικονογραφημένο έντυπο «Η μέλισσα ΣΟΥ ΣΟΥ εξηγεί» (Παγκύπριος Σύνδεσμος Μελισσοκόμων – Κέντρο Μελισσοκομίας Κύπρου, Καλοκαίρι 2019), μιλήσαμε για τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι μέλισσες, αλλά και για το πώς μπορούμε να τις προστατεύσουμε.

💧 Μάθαμε πως, ιδιαίτερα τις ζεστές μέρες, είναι πολύ σημαντικό να αφήνουμε καθαρό νερό σε ένα ρηχό πιατάκι στο μπαλκόνι ή στην αυλή μας, με πετρούλες για να κάθονται οι μέλισσες χωρίς να κινδυνεύουν.

🌿 Κάναμε αυτοψία στον σχολικό μας κήπο και παρατηρήσαμε ποια φυτά έχουμε φυτέψει που είναι φιλικά προς τις μέλισσες. Καταγράψαμε τα ευρήματά μας και με χαρά ανακαλύψαμε ότι έχουμε ήδη φυτέψει λεβάντα, ένα από τα πιο αγαπημένα φυτά των μελισσών!

🌸 Στο τέλος της δράσης, τα παιδιά  έφτιαξαν μικρές γωνιές με νερό, φροντίζοντας να προσφέρουν ξεκούραση και βοήθεια στις πολύτιμες αυτές εργάτριες της φύσης.

Με πολλή φαντασία, ενδιαφέρον και περιβαλλοντική συνείδηση, τα παιδιά έκαναν ένα ακόμα βήμα για να γίνουν μικροί υπερασπιστές της φύσης! 🐝

Πρωτομαγιάτικο στεφάνι με… STEM και οικολογική συνείδηση!

Η κατασκευή του παραδοσιακού πρωτομαγιάτικου στεφανιού στάθηκε η αφορμή για έναν δημιουργικό συνδυασμό πειραματισμού, STEM δραστηριοτήτων και οικολογικής σκέψης στο νηπιαγωγείο μας.

Μέσα από την απλή αλλά μαγική διαδικασία της ανάμιξης χρωμάτων με νερό, τα παιδιά χρησιμοποίησαν μαρκαδόρους πάνω σε αλουμινόχαρτο, το οποίο στη συνέχεια βρέθηκε με νερό, ώστε να παρατηρήσουμε πώς “χορεύουν” και ενώνονται τα χρώματα. Ένα εντυπωσιακό εικαστικό αποτέλεσμα, που προκάλεσε ενθουσιασμό αλλά και… ερωτήματα!

Το στεφάνι μας, όμως, δεν ήταν απλώς χρωματιστό — ήταν και οικολογικό. Εμπνευσμένοι από το σύνθημα της Περιβαλλοντικής Επιτροπής του Νηπιαγωγείου, «Μείωση, Επαναχρησιμοποίηση, Ανακύκλωση» (ή αλλιώς τα γνωστά 3Rs: Reduce, Reuse, Recycle), δημιουργήσαμε στεφάνια χρησιμοποιώντας υλικά που είχαν περισσέψει από προηγούμενες κατασκευές: χαρτιά, ένα πλαστικό πιάτο ως βάση, ακόμα και το ίδιο το αλουμινόχαρτο.

Μέσα από αυτή τη δραστηριότητα, τα παιδιά όχι μόνο καλλιέργησαν τη φαντασία και τη δεξιοτεχνία τους, αλλά ήρθαν και σε επαφή με έννοιες όπως η αειφορία και ο σεβασμός στο περιβάλλον — με τρόπο βιωματικό, διασκεδαστικό και γεμάτο χρώματα.

Γιορτάζουμε την παγκόσμια εβδομάδα των δασών

Η αποστολη μας στο  eTwinning progect με τίτλο “Physis Lab”,επικεντρώθηκε στον εορτασμό της Εθνικής Εβδομάδας των Δασών. Μέσα από διαδραστικές και δημιουργικές δραστηριότητες, οι μαθητές ευαισθητοποιήθηκαν για τη σημασία των δασών και τη βιώσιμη διαχείρισή τους.

Οι μαθητές εξερεύνησαν τα είδη των δασών, άκουσαν ήχους που προέρχονται από φυσικά ηχοτοπία και αποτύπωσαν καλλιτεχνικά τους ήχους αυτούς μέσα από ζωγραφική. Παράλληλα τα  παιδιά συμμετείχαν ενεργά σε ομαδικές εργασίες, ερευνώντας θέματα σχετικά με τη χλωρίδα, την πανίδα και τους κινδύνους που απειλούν τα δάση, όπως η ρύπανση και η αποψίλωση. Στη συνέχεια, παρουσίασαν  τις εργασίες τους με διάφορους τρόπους, όπως εικαστικές δημιουργίες, εκφράζοντας τη δημιουργικότητά τους.

Μέσα από αυτές τις εκπαιδευτικές δραστηριότητες, τα παιδιά κατανόησαν σε βάθος την αξία της φύσης και ενθαρρύνθηκαν να αναλάβουν ενεργό ρόλο ως υπεύθυνοι πολίτες, προτείνοντας τρόπους προστασίας  του περιβάλλοντος.


Πασχαλιά… με φυσικά υλικά


paschalia

Γιορτάζουμε την Πασχαλιά στολίζοντας τα τζάμια του σχολείου και των σπιτιών μας με φυσικά υλικά απο την γωνιά της φύσης τα οποία συλλέξαμε απο την αυλή του σχολείου μας.