🌻 Vincent van Gogh & η Φύση στην Τέχνη του

Στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού eTwinning έργου μας “PhysisLab: The Art of Nature Around the World”, οι μαθητές και οι μαθήτριες γνώρισαν το έργο του σπουδαίου Ολλανδού ζωγράφου Vincent van Gogh και επικεντρώθηκαν στον τρόπο με τον οποίο αποτύπωνε τη νεκρή φύση, και ιδιαίτερα τα φρούτα.

🖌️ Αφού παρατήρησαν και συζήτησαν για τα χαρακτηριστικά της τεχνικής του (έντονα χρώματα, παχιές πινελιές, συναισθηματική απόδοση), τα παιδιά χωρίστηκαν σε 4 ομάδες.

🍇🍋 Κάθε ομάδα επέλεξε έναν πίνακα νεκρής φύσης με φρούτα από το έργο του Van Gogh και ανέλαβε να τον ανασυνθέσει με ρεαλιστικά υλικά:
φρούτα, πιατέλες, πετσέτες, γάντια, ξύλινα τραπέζια και άλλα αντικείμενα καθημερινής χρήσης.

📷 Αφού διαμόρφωσαν το σκηνικό, τα παιδιά φωτογράφισαν τη δημιουργία τους, αναδημιουργώντας με φαντασία και ακρίβεια τους πίνακες που μελέτησαν.

Η δραστηριότητα αυτή βοήθησε τους μαθητές να:
✅ κατανοήσουν την έννοια της νεκρής φύσης στην τέχνη,
✅ παρατηρήσουν λεπτομέρειες και χρώματα,
✅ συνεργαστούν σε ομάδες με δημιουργικό τρόπο,
✅ και να έρθουν σε επαφή με ένα σημαντικό κεφάλαιο της ευρωπαϊκής καλλιτεχνικής κληρονομιάς.

Η τέχνη έγινε ζωντανή εμπειρία, και οι μικροί μας καλλιτέχνες έγιναν «συνεργάτες» του Van Gogh για μια μέρα!

Ανακυκλώσιμες χριστουγεννιάτικες γιρλάντες

Είναι σημαντικό να αλλάξουμε την οπτική στα παιδιά για το τι θεωρείται “σκουπίδι” και άχρηστο υλικό και τι μπορεί να επαναχρησιμοποιηθεί και να γίνει κάποιο καλλιτεχνικό δημιούργημα στο πλαίσιο της ανακύκλωσης και της Trash Art. Χρησιμοποιήσαμε πλαστικά πιάτα που είχαν περισσέψει για να ζωγραφίσουμε πάνω χριστουγεννιάτικά δέντρα, ρολά από χαρτί υγείας στα οποία κολλήσαμε και διακοσμήσαμε με χαρτιά χειροτεχνίας που έμεινα από τις κατασκευές και έτσι δημιουργήσαμε στοιχεία για τις γιρλάντες. Το αλουμινόχαρτο αποτέλεσε το σημείο σύνδεσης των στολιδιών ώστε να δημιουργηθεί η κάθε γιρλάντα με μοναδικό σχέδιο για να χρησιμοποιηθεί πάνω στο χριστουγεννιάτικό δέντρο της τάξης. Στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα eTwinning PhysisLAb the art of nature οι μαθτές/τριες γνώρισαν διαφορετικούς τρόπους φιλικούς προς το περιβάλλον για ν δημιουργήσουν χριστουγεννιάτικα στολίδια με φυσικά αλλά και ανακυκλώσιμα υλικά.

Recycled Garland

Χριστουγεννιάτικες επισκέψεις

Πριν κλείσουμε για τις γιορτές των Χριστουγέννων, σε συνεργασία με την εκπαιδευτικό της Α΄Δημοτικού  κα. Γιαννακοπούλουτου Δ.Σ. Ροδόπολης, οι μαθητές και μαθήτριες της Α’ Δημοτικού επέστρεψαν στο πρώτο τους σχολείο, προκειμένου να ανταλλάξουν ευχές και να τραγουδήσουν μαζί τα κάλαντα.

Επιπλέον, επισκέφθηκαν το Νηπιαγωγείο οι μαθητές και οι μαθήτριες του Δημοτικού Παιδικού Σταθμού Ροδόπολης που την επόμενη σχολική χρονιά θα εγγραφούν στο Νηπιαγωγείο σε συνεργασία με τη Διευθύντρια του Παιδικού Σταθμού κα Ντέμου.

Τα Χριστούγεννα είναι μέρες αγάπης και ανταλλαγής ευχών και με αυτό τον τρόπο κύλησε όμορφα η τελευταία σχολική μέρα του 2024.

 

Χριστουγεννιάτικα στολίδια στο PhysisLab

Add a heading1   εικόνα Viber 2024 12 26 21 25 04 720

Οι γιορτές των Χριστουγέννων θα τελειώσουν οχι όμως και οι ”νοστιμιές”. Δημιουργήσαμε στολίδια απο φυσικά υλικά για την αποστολή μας στο eTwinning project ”  PhysisLab The art of nature” . Ομορφύναμε  τα Χριστουγεννιάτικα δέντρα με τα στολίδια μας και ανυπομονούμε να τα δοκιμάσουμε!

Coding@Christmas: Το μυστικό μονοπάτι του μικρού ποντικού

Kαθώς πλησιάζει η εορταστική περίοδος, η Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού προσκαλεί εκπαιδευτικούς και μαθητές σε όλη την Ευρώπη να αγκαλιάσουν το εορταστικό πνεύμα με τον συναρπαστικό διαγωνισμό Coding@Christmas. Η επόμενη δραστηριότητα που διοργάνωσε το σχολείο μας είχε επίκεντρο το ρομποτάκι Beeboot. Οι μαθητές και οι μαθήτριες διάβασαν το παραμύθι ” Ο Ποντικούλης που έσωσε τα Χριστούγεννα”. Μπορείτε να το ακούσετε στον σύνδεσμο https://www.youtube.com/watch?v=AuPS8IBG7Lo.

Ανώνυμο σχέδιο 6

Η ευχή του μικρού ποντικού ήταν να βρει ένα φίλο, ο Άγιος Βασίλης του έδωσε ένα χάρτη για να τον ακολουθήσει και να βρει το δώρο του. Μέσα από το χιονισμένο μονοπάτι, το άλσος, και το δέντρο με τη φωλιά βρήκε το δώρο του, τον φίλο του, ένα μικρό σπουργίτι που μαζί πλέον θα κάνανε παρέα. Αυτή τη διαδρομή αποτύπωσαν τα παιδιά με τους βασικούς σταθμούς και στη συνέχεια αλλάζοντας τους σταθμούς αυτούς προγραμμάτιζαν τη μελισσούλα Beeboot και οδηγούσαν τον ποντικά κάθε φορά από άλλη διαδρομή.

 

Coding@Christmas with santatracker

 

Οι μαθητές/τριες του νηπιαγωγείου μας , μέσω της εφαρμογής https://santatracker.google.com/codeboogie.html βοήθησαν τα ξωτικά να προγραμματίσουν τις χορευτικές τους κινήσεις προκειμένου να δημιουργήσουν ένα πρωτότυπο χορευτικό. Έπειτα οι μαθητές/τιες χόρεψαν με το ζευγάρι τους το χορευτικό που δημιούργησαν, αξιοποιώντας τις εντολές προγραμματισμού.

Coding@Christmas 2024

Αυτές τις γιορτές, οι μαθητές και οι μαθήτριες μας συμμετείχαν στο εορταστικό πνεύμα με τον διαγωνισμό Coding@Christmas της Εβδομάδας Κώδικα της ΕΕ!

Ως διοργανωτής το νηπιαγωγείο μας σε μία από τις αποστολές τους ήταν να αποκρυπτογραφήσουν τον κώδικα του χρώματος και έμμεσα να εισαχθούν στο δυαδικό κώδικα 0,1 των υπολογιστών. Στη συνέχεια έπρεπε να χρωματίσουν το υπόλοιπο μισό πρόσωπο του Rudolf ώστε να υπάρχει συμμετρία.

Coding@Christmas

Δουλεύοντας με τα όρια και τη γονεική ενοχή

Το Σάββατο 14 Δεκεμβρίου 2024, στον χώρο του Νηπιαγωγείου Ροδόπολης η κα Νάντια Γιάνναρη, Υπαρξιακή Ψυχοθεραπεύτρια, πραγματοποίησε βιωματικό σεμινάριο με τίτλο: “Δουλεύοντας με τα όρια και τη γονεϊκή ενοχή”. 

Το σεμινάριο απευθύνονταν στους γονείς και κηδεμόνες του Νηπιαγωγείου Ροδόπολης και στους γονείς και κηδεμόνες της Α΄Δημοτικού του Δ.Σ. Ροδόπολης. Η διάδραση αυτή και η κοινή διοργάνωση σχετίζεται με τις δράσεις ομαλής μετάβασης που προγραμματίζονται καθ΄ όλη τη διάρκεια του σχολικού έτους.

IMG 20241214 184849 HDR2