Εργαστήριο Δεξιοτήτων:
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΑΙ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΩ – ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΣΥΝΑΙΣΘΗΣΗ & ΕΥΘΥΝΗ
1. Ανθρώπινα δικαιώματα, Συμπερίληψη
Τίτλος: Κι αν ήμουν εγώ;
Ξεκινήσαμε το εργαστήριο δεξιοτήτων με τα παιδιά φτιάχνοντας το συμβόλαιο της τάξης με τους κανόνες του σχολείου μας. Οι κανόνες προέκυψαν από τα ίδια τα παιδιά μετά από συζήτηση στην ολομέλεια. Τα παιδιά συμφώνησαν για τους κανόνες που πρέπει να ακολουθούμε, τους ζωγράφισαν και όλοι βάλαμε την υπογραφή μας (μαθητές και νηπιαγωγοί).
Έπειτα μιλήσαμε για τον εαυτό μας, τον περιγράψαμε και ο καθένας ζωγράφισε τον αυτό του και τον παρουσίασε στους υπόλοιπους.
Φτιάξαμε και lapbooks με πληροφορίες για εμάς με τα αγαπημένα μας πράγματα, όπως το αγαπημένο μας παιχνίδι, χρώμα, φαγητό, βιβλίο κτλ. και τα παρουσιάσαμε στην τάξη.
Μιλήσαμε και είδαμε πόσο ίδιοι αλλά και πόσο διαφορετικοί είμαστε. Έτσι μιλήσαμε για τις ανάγκες που έχουν όλα τα παιδιά όσο διαφορετικά και αν είναι. Είπαμε για την ανάγκη να έχουμε νερό, τροφή, υγεία, αγάπη, φιλία, οικογένεια και φτιάξαμε ομαδική εργασία-αφίσα όπου τα παιδιά ζωγράφισαν, έκοψαν και κόλλησαν τον εαυτό τους κάτω από τον ήλιο με τα δικαιώματα των παιδιών.
Σε φύλλο εργασίας τα παιδιά ζωγράφισαν το φίλο τους και αυτό που νομίζουν ότι έχει περισσότερο ανάγκη.
Σε άλλο φύλλο εργασίας τα παιδιά διαχώρισαν τις ανάγκες τους από τις επιθυμίες τους. Έτσι στο πρώτο κουτάκι έκοψαν και κόλλησαν πράγματα που θα ήθελαν να έχουν και στο δεύτερο ό,τι έχουν πραγματικά ανάγκη για να ζήσουν.
Τέλος με τη βοήθεια της εφαρμογής wordart φτιάξαμε το δικό μας συννεφόλεξο με τα δικαιώματα των παιδιών.
Τα βραβεία μας για τη συμμετοχή μας στο εργαστήριο δεξιοτήτων.
Εργαστήριο Δεξιοτήτων:
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΖΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ – ΕΥ ΖΗΝ
1. Υποθεματική
ΥΓΕΙΑ: Διατροφή και Άσκηση
Οι ντετέκτιβ ανακαλύπτουν το μυστικό για σώμα γερό και μυαλό δυνατό
Το εργαστήριο δεξιοτήτων ξεκίνησε με το μήνυμα που μας έστειλε στο mail του σχολείο μας ο Ντετέκτιβ Βανς ο οποίος ζητάει τη βοήθειά μας στο πρόβλημα που αντιμετωπίζει. Για να τον βοηθήσουμε θα γίνουμε ντετέκτιβ και θα αναζητήσουμε στοιχεία.
Φτιάξαμε και κονκάρδες που θα τις φοράμε και θα γίνουμε και εμείς μικροί ντετέκτιβ.
Στη συνέχεια με τη συνοδεία μουσικής μυστηρίου τα νήπια περπάτησαν στο χώρο με παραγγέλματα που παραπέμπουν στη φυσική δραστηριότητα και στην ενέργεια που μας δίνει το φαγητό. Π.χ. «περπατάμε αργά, είμαστε κουρασμένοι από την αναζήτηση στοιχείων», «έχουμε φάει καλό πρωινό, περπατάμε με μικρά και γρήγορα βήματα», «είμαστε νηστικοί, περπατάμε με γυρτούς ώμους σαν άρρωστοι» κλπ. Στον κύκλο γίνεται συζήτηση εστιάζοντας στο γεγονός ότι η σωστή διατροφή παρέχει «καύσιμα» για να λειτουργήσουμε.
Τα παιδιά είδαν στον υπολογιστή της ιστορία με το στρουμπουλό τερατάκι και έπειτα στην παρεούλα μας κουβεντιάσαμε για τα οφέλη της υγιεινής διατροφής και της άσκησης και ζωγράφισαν το τερατάκι σε Α4.
Έπειτα τα νήπια χωρίστηκαν σε ομάδες. Κάθε ομάδα επέλεξε ένα φρούτο, για να το περιγράψει στις υπόλοιπες, συζήτησε και συμφώνησε ως προς τα στοιχεία που θα δώσει. Στην ολομέλεια κάθε ομάδα έδωσε το πρώτο στοιχείο για το φρούτο που επέλεξε π.χ είναι στρογγυλό, μετά το δεύτερο κλπ. και οι υπόλοιπες προσπάθησαν να μαντέψουν το φρούτο.
Τα νήπια έκοψαν και κόλλησαν σε σχετικό φύλλο εργασίας τις τροφές που τρώνε το μεσημέρι και τις παρουσίασαν στην ολομέλεια.
Σε συνεργασία με τους γονείς, δόθηκαν ένα ενημερωτικό σημείωμα και ένα φύλλο καταγραφής των διατροφικών συνηθειών των παιδιών τους διάρκειας μιας εβδομάδας, ώστε να δούμε τη συχνότητα, την ποσότητα και την ποιότητα των τροφών που καταναλώνουν.
Στη συνέχεια ακούσαμε το μήνυμα του Ντετέκτιβ βανς με το γρίφο για την πυραμίδα της διατροφής. Τα παιδιά βρήκαν τη λύση στο γρίφο αφού τους δείξαμε εικόνες στον υπολογιστή από την Αίγυπτο. Έτσι μαντέψαμε ότι υπάρχει και άλλη πυραμίδα που αφορά τα τρόφιμα. Παρακολουθήσαμε στο youtube εκπαιδευτικό βίντεο με τον egg όπου μας εξήγησε για την πυραμίδα της διατροφής και για το πόσο συχνά πρέπει να τρώμε τα διάφορα τρόφιμα. Συζητήσαμε με τα παιδιά και συγκρίναμε τα φύλλα καταγραφής που έφεραν από το σπίτι τους με τις διατροφικές τους συνήθειες. Είδαμε λοιπόν πόσο συχνά τρώμε ζυμαρικά, όσπρια, τυρί, γλυκά και άλλα και ποια είναι η σωστή συχνότητα που θα έπρεπε να καταναλώνουμε τις διάφορες τροφές. Τέλος τα νήπια έκοψαν και κόλλησαν εικόνες και έφτιαξαν τις δικές τους πυραμίδες διατροφής.
Ακούσαμε το μήνυμα του Ντετέκτιβ βανς για την πυραμίδα της σωματικής άσκησης. Είδαμε εικόνες με δραστηριότητες φυσικής αγωγής, αθλήματα και συζητήσαμε για το πόσο συχνά κάνουμε και εμείς κάποια άσκηση ή δραστηριότητα σαν και αυτές. Έτσι άλλο παιδί είπε ότι πηγαίνει κάθε μέρα στην παιδική χαρά, άλλο ότι παίζει ποδόσφαιρο, άλλο ότι κάνει συχνά ποδήλατο κτλ. Είπαμε ότι είναι σημαντικό για τον άνθρωπο να βρίσκεται συνέχεια σε κίνηση γιατί όποιος κάθεται «σκουριάζει». Έτσι πρέπει να είμαστε λίγη ώρα μπροστά στην τηλεόραση, σε οθόνες και τάμπλετ γιατί το σώμα μας χρειάζεται κίνηση για να είναι γερό! Όλοι μαζί φτιάξαμε την πυραμίδα της άσκησης και κολλήσαμε τις δραστηριότητες ανάλογα με τη συχνότητα που τις χρειαζόμαστε στη ζωή μας.
Σώμα Γερό: Με τη βοήθεια των στεφανιών παίξαμε παιχνίδια, κάναμε γυμναστική και είδαμε πόσο βοηθάει το σώμα μας να διατηρείται γερό και δυνατό.
Σε φύλλο αξιολόγησης τα νήπια κατέγραψαν πόσο συνεργάστηκαν, άκουσαν και επικοινώνησαν με τους άλλους και σκέφτηκαν από μόνοι τους λύσεις.
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΑΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ
Θεματική Ενότητα: Φροντίζω το περιβάλλον.
Υποθεματική: Κλιματική αλλαγή-Φυσικές καταστροφές, Πολιτική Προστασία
Τίτλος: Προστάτεψε το δάσος-είναι πηγή ζωής.
Το τρίτο εργαστήριο δεξιοτήτων ξεκίνησε με ένα ιστόγραμμα για την ανίχνευση των αρχικών γνώσεων των παιδιών σχετικά με το δάσος.
Είδαμε εικόνες σε βιβλία και στον υπολογιστή από δάση και μοιραστήκαμε εμπειρίες από βόλτες και εκδρομές στη φύση. Μιλήσαμε για τα χρώματα του δάσους, είπαμε τι δέντρα μπορούμε να δούμε σε ένα δάσος και ποια ζώα έχουν το σπίτι τους εκεί. Συζητήσαμε για το τι νομίζουν τα παιδιά ότι μας προσφέρει το δάσος και το ζωγραφίσαμε σε φύλλο εργασίας.
Διαβάσαμε το βιβλίο «Το δέντρο που έδινε» του Σελ Σιλβερστάιν και συνθέσαμε τον τίτλο σε φύλλο εργασίας.
Κόψαμε και κολλήσαμε το αγόρι στη σωστή χρονολογική σειρά όπως μεγάλωνε στην ιστορία.
Γράψαμε και εμείς τι θα θέλαμε να δώσουμε σε ένα αγαπημένο μας πρόσωπο, αν ήμασταν και εμείς σαν τη μηλιά που έδινε.
Παρακολουθήσαμε σε βίντεο «Το δάσος που αγαπάμε και προσέχουμε»: η χλωρίδα και η πανίδα του δάσους.
https://www.youtube.com/watch?v=ryEmAkssI18
Γνωρίσαμε τα ζώα του δάσους, παρακολούθηση του βίντεο: «ΤΑ ΖΩΑ ΤΟΥ ΔΑΣΟΥΣ»
https://www.youtube.com/watch?v=hSAn6B1psaU
και ακούσαμε τους ήχους των ζώων του δάσους.
https://www.youtube.com/watch?v=WoBt4uxG9SI
Σε φύλλο εργασίας ζωγραφίσαμε 2 είδη δέντρων που συναντάμε στα δάση και 2 ζώα που έχουν σπίτι τους το δάσος.
Μιλήσαμε για τους κινδύνους από τους οποίους το δάσος απειλείται και παρακολουθήσαμε το βίντεο «Το δάσος που αγαπάμε και προσέχουμε»: τι είναι το δάσος, κίνδυνοι οφέλη.
https://www.youtube.com/watch?v=ryEmAkssI18
Παρακολουθήσαμε βίντεο “Γιατί καίγεται το δάσος”.
https://youtu.be/-Q-hI3RW7Lk?si=Tme9EWdxjekMPvUC
Συζητήσαμε και προβληματιστήκαμε σχετικά με τις αιτίες που μπορεί να προκληθεί μία πυρκαγιά στο δάσος και για τα καταστροφικά της αποτελέσματα. Σε φύλλο εργασίας ζωγραφίσαμε το δικό μας δάσος και τους κινδύνους που το απειλούν.
Τέλος, αποστείλαμε στα mails των γονιών συνδέσμους με εκπαιδευτικά παιχνίδια στην πλατφόρμα e-me σχετικά με τα ζώα του δάσους, τα φυτά και τους καρπούς, για να παίξουν και να διασκεδάσουν με τους γονείς τους σε συνδυασμό με το σχέδιο δράσης που αφορά τη μάθηση στο σπίτι
Βρες τα ζευγαράκια
https://content.e-me.edu.gr/wp-admin/admin-ajax.php?action=h5p_embed&id=1450172
Μάντεψε το σωστό
https://content.e-me.edu.gr/wp-admin/admin-ajax.php?action=h5p_embed&id=1450179
Μάντεψε το σωστό
https://content.e-me.edu.gr/wp-admin/admin-ajax.php?action=h5p_embed&id=1450182