από την/ον ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΠΡΟΑΣΤΙΟΥ·Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΠΑΙΔΙΚΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ
Η Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 2 Απριλίου,
ημέρα των γενεθλίων του μεγάλου Δανού παραμυθά Χανς Κρίστιαν Άντερσεν.
Η γιορτή αυτή καθιερώθηκε το 1966 από την Ι.Β.Β.Υ. – τη Διεθνή Οργάνωση Βιβλίων για τη Νεότητα – με σκοπό
να εμπνεύσει στα παιδιά την αγάπη για το διάβασμα και να κατευθύνει την προσοχή των μεγαλυτέρων στο παιδικό βιβλίο.
Αφού γνωρίσαμε τον σπουδαίο παραμυθά Χανς Κρίστιαν Άντερσεν, διαβάσαμε το μήνυμα για την Παγκόσμια Ημέρα Βιβλίου
που αποτυπώνεται στην αφίσα που ανέλαβε φέτος να φιλοτεχνήσει το αντίστοιχο τμήμα Ι.Β.Β.Υ. της Ολλανδίας.
Και καθώς το παραμύθι έχει την τιμητική του, είδαμε πώς φτιάχνεται ένα βιβλίο και γνωρίσαμε τους συντελεστές του.
Συζητήσαμε για τη δομή και τα στοιχεία που έχει μία ιστορία. Οι νηπιαγωγοί του σχολείου κα Ακρίβου Μαρία που έχει κάνει συγγραφή βιβλίου
με τα λαϊκά παραμύθια της περιοχής μας και εικονογράφηση νηπίων με τίτλο “Λαϊκά παραμύθια από τη Θεσσαλία”, όπως και η κα Λάππα Μαλβίνα που έγραψε το παραμύθι
“Η Ρούλα η Ζουμερούλα και η Φούλα η Διατροφούλα” με εικονογράφηση νηπίων στο πλαίσιο των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων με θέμα την “Υγιεινή Διατροφή”,
μας παρουσίασαν τα βιβλία τους και συζητήσαμε σχετικά με τον τρόπο δημιουργίας των.
Είδαμε και μάθαμε τις οδηγίες του μικρού αναγνώστη.
Φτιάξαμε ομαδική εργασία, γράφοντας ποίημα χαϊκού με τίτλο “Θέλω βιβλία”.
Έπειτα είπαμε να γίνουμε κι εμείς παραμυθάδες και να “σκαρώσουμε” τη δική μας ιστορία
με αρχή, μέση και τέλος. Διαλέξαμε τα “υλικά” για να την υλοποιήσουμε, επιλέγοντας ήρωες, τόπο, πρόβλημα και λύση.
Το θέμα μας ήταν σχετικό με τα “βότανα” που ασχολούμαστε αυτή την περίοδο στο Εργαστήριο Δεξιοτήτων.
Χωριστήκαμε σε ομάδες και άλλοι ασχολήθηκαν με τη συγγραφή, άλλοι με την εικονογράφηση και άλλοι με τη φιλοτέχνηση του εξωφύλλου.
Δουλέψαμε την ομοιοκαταληξία και το παραμύθι μας απέκτησε έμμετρη μορφή. Έπειτα το υλοποιήσαμε και σε ψηφιακή μορφή.
Στο τέλος δημιουργήσαμε πολύχρωμους σελιδοδείκτες για τα βιβλία μας, ώστε να βρίσκουμε εύκολα τη σελίδα που σταματήσαμε το διάβασμα.
Η γιορτή της 25ης Μαρτίου στο νηπιαγωγείο είναι μια μοναδική ευκαιρία να γνωρίσουν τα μικρά παιδιά
την έννοια της ελευθερίας, της πατρίδας και των ηρώων μέσα από δημιουργικές και βιωματικές δραστηριότητες.
Με ποιήματα, θεατρικά δρώμενα, τραγούδια και εικαστικές δημιουργίες
τα παιδιά του Νηπιαγωγείου Προαστίου αποτύπωσαν τον αγώνα των Ελλήνων για την ελευθερία!
Με μια ιστορική αναδρομή γνώρισαν τους σπουδαίους ήρωες της επανάστασης του 1821,
μέσα από πλούσιο εποπτικό υλικό και παραμύθια αντιλήφθηκαν τη σπουδαιότητα της δράσης
των ανθρώπων που αγωνίστηκαν για να απολαμβάνουμε σήμερα την ελεύθερη Πατρίδα μας!
Είδαμε βίντεο σχετικά με το τι γιορτάζουμε την 25η Μαρτίου.
Κάναμε φύλλα εργασίας και αναζητήσαμε την ημερομηνία της επανάστασης και τα σύμβολα της 25ης Μαρτίου ανάμεσα σε άλλα,
μάθαμε να γράφουμε τη λέξη “ΤΣΑΡΟΥΧΙ” και τα ονόματα των ηρώων της ελληνικής επανάστασης, μετρήσαμε σύμβολα της 25ης Μαρτίου, αντιστοιχίσαμε και γράψαμε το σωστό αριθμό στο ανάλογο πλαίσιο.
Μετρήσαμε τις παραδοσιακές φορεσιές και βάλαμε το σωστό αριθμό στο ανάλογο πλαίσιο.
Μάθαμε τα μέρηκαι τα χρώματα της στολής του τσολιά. Αντιστοιχίσαμε τις λέξεις της ενδυμασίας του
και φτιάξαμε τους δικούς μας τσολιάδες με τα αντίστοιχα χρώματα.
Φτιάξαμε τους ήρωες της ελληνικής επανάστασης.
Είδαμε εικόνες με το λάβαρο που σήκωσε ο Παλαιών Πατρών Γερμανός
και κάναμε κρυπτόλεξα με τις λέξεις “ΣΤΕΦΑΝΙ”, “ΛΑΒΑΡΟ”, “ΣΗΜΑΙΑ” αναζητώντας σ’ αυτά τα γράμματά των λέξεων.
Συνθέσαμε την ημερομηνία της ελληνικής Επανάστασης.
Μιλήσαμε και είδαμε εικόνες για το Κρυφό Σχολειό και μάθαμε το τραγουδάκι που έλεγαν τα μικρά ελληνόπουλα, όταν πήγαιναν τα βράδια στην εκκλησία για να μάθουν γράμματα ” Φεγγαράκι μου λαμπρό”.
Παίξαμε με το Beebot και το ρυθμίσαμε ώστε να ακολουθήσει τη σωστή διαδρομή για να βρει τους ήρωες και τα σύμβολα της επανάστασης.
Είδαμε σε βίντεο το παραμύθι “Τα ελληνάκια” και ζωγραφίσαμε ό,τι μας άρεσε από την ιστορία.
Παίξαμε παιχνίδια on line σχετικά με την 25η Μαρτίου στον διαδραστικό πίνακα.
Μάθαμε τους στίχους του Θούριου του Ρήγα Φεραίου και φιλοτεχνήσαμε αντίστοιχο στεφάνι.
Ακούσαμε το ποίημα μελοποιημένο σε μορφή εικονόλεξου.
Φτιάξαμε τα καράβια της ελληνικής επανάστασης, μάθαμε το ποίημα “Το θυμωμένο καράβι”
και μετρήσαμε τις γραμμές της ελληνικής σημαίας που έχει πάνω το καράβι με τις 9 συλλαβές “Ε-ΛΕΥ-ΘΕ-ΡΙ-Α ‘Η ΘΑ-ΝΑ-ΤΟΣ”.
Φτιάξαμε τα ηρωικά παιδιά της Ελλάδας και τα στεφανώσαμε.
Έπειτα κάναμε ομαδική εργασία την Ελλάδα που έχει στην αγκαλιά της τα ηρωικά παιδιά της.
Μιλήσαμε για τον Ευαγγελισμό της Θεοτόκου και για τον Άγγελο Γαβριήλ που έδωσε τον κρίνο
στην Παρθένο Μαρία και τον ζωγραφίσαμε με την τεχνική ποπ αρτ.
Κάναμε κρυπτόλεξο με τη λέξη “ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟΣ” και αναζητήσαμε σε αυτό τα γράμματα της λέξης.
Είδαμε τις περιοχές της Ελλάδας που πρωταγωνίστησαν στην Επανάσταση, τις τοποθετήσαμε και φτιάξαμε το χάρτη της Ελλάδας.
Ετοιμάσαμε κονκάρδες με τα μέρη της Ελλάδας που πρωταγωνίστησαν στην ελληνική επανάσταση και αναφέρονται στο ένα από τα θεατρικά σκετς της γιορτής.
.
Μάθαμε τραγούδια για την γιορτή μας.
Στο χώρο του σχολείου μας έγινε η γιορτή με θεατρικά σκετς, τραγούδια και παραδοσιακούς χορούς.
από την/ον ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΠΡΟΑΣΤΙΟΥ·Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΚΟΥΚΛΟΘΕΑΤΡΟ Ο ΕΓΩΙΣΤΗΣ ΓΙΓΑΝΤΑΣ
Σήμερα επισκέφθηκε το σχολείο μας η κυρία Αναστασία Ξηρομερίτου μαζί με τις κούκλες της και την υπέροχη σκηνή τους!
Μας έπαιξε κουκλοθέατρο την ιστορία του “Εγωιστή Γίγαντα”, μία πολύ ωραία και συγκινητική ιστορία!
Αρχικά, οι κούκλες θέλανε να μας γνωρίσουνε…
Έπειτα, θέλανε να παίξουν λίγο μαζί μας…
και όταν μας είχαν πια ξεσηκώσει για τα καλά, μας έπαιξαν την ιστορία…
“…Κάθε απόγευμα τα παιδιά μαζεύονταν για παιχνίδι στον μεγάλο και πανέμορφο κήπο του γίγαντα. Αυτό όμως ενοχλούσε το γίγαντα που έδιωξε τα παιδιά
και γέμισε τον κήπο με ταμπέλες που απαγόρευαν την είσοδο. Όμως, ο εγωισμός του γίγαντα δεν του βγήκε σε καλό, γιατί κατέληξε σε βαθιά μοναξιά.
Ευτυχώς, τα θετικά συναισθήματα της φιλίας, της αποδοχής, της χαράς, της ομαδικότητας στο τέλος νίκησαν τον κακό εγωισμό του γίγαντα
και έτσι και τα παιδιά ξαναγύρισαν στον κήπο του για παιχνίδι και εκείνος βρήκε τη χαρά μαζί τους…”
Μέσα από αυτήν την ιστορία μας δόθηκε η δυνατότητα να γνωρίσουμε τις έννοιες της “διαφορετικότητας” και της “αποδοχής”,
να αναγνωρίσουμε τις διάφορες εκφράσεις του εγωισμού και τις αρνητικές συνέπειές του,
να καλλιεργήσουμε την ενσυναίσθησή μας και να αντιληφθούμε για άλλη μία φορά πως όταν υπάρχουν η φιλία και η αποδοχή είμαστε όλοι ευτυχισμένοι!
Στη συνέχεια ζωγραφίσαμε ό,τι μας έκανε εντύπωση από την ιστορία,
φτιάξαμε τον κήπο του γίγαντα και βάλαμε μέσα σ΄ αυτόν τους εαυτούς μας, αφού ο γίγαντας μας αφήνει να παίζουμε εκεί!
Στο πλαίσιο της σύσφιξης των σχέσεων μας επισκέφθηκαν και οι μαθητές του Νηπιαγωγείου Αγίας Τριάδας
και παρακολουθήσαμε την παράσταση όλοι μαζί! Έτσι, διασκεδάσαμε και κάναμε και νέους φίλους!
Ευχαριστούμε την κυρία Αναστασία Ξηρομερίτου για την υπέροχη παράσταση κουκλοθέατρου και ανυπομονούμε να μας παρουσιάσει κι άλλες!
από την/ον ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΠΡΟΑΣΤΙΟΥ·Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο 6 ΜΑΡΤΙΟΥ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ
Η 6η Μαρτίου έχει καθιερωθεί από το Υπουργείο Παιδείας ως Πανελλήνια Ημέρα κατά της σχολικής βίας και του εκφοβισμού.
Σήμερα μιλήσαμε στα παιδιά για τη βία και τον εκφοβισμό στο σχολείο.
Συζητήσαμε για το ποιες είναι οι μορφές του εκφοβισμού και αντιληφθήκαμε πως είναι πολλές,
αλλά είναι όλες εξίσου ταπεινωτικές και προσβλητικές για το θύμα.
Καλλιεργήσαμε την ενσυναίσθησή μας προσπαθώντας να καταλάβουμε τα συναισθήματα που νιώθει το θύμα του σχολικού εκφοβισμού, ώστε να μη γίνουμε ποτέ οι ίδιοι θύτες.
Εξηγήσαμε ακόμη, πως είναι σημαντικό αν συμβεί σε εμάς ή αν δούμε να συμβαίνει σε άλλο παιδί, αμέσως να το αναφέρουμε.
Έπειτα, γράψαμε σχετικά συνθήματα σε χρωματιστές καρδιές και δημιουργήσαμε με αυτές την αφίσα μας
για την αγάπη, τη φιλία, την εμπιστοσύνη και τη χαρά μέσα στο σχολείο μας.
Στα Νηπιαγωγεία, για το σχολικό έτος 2025-2026, εγγράφονται μαθητές/τριες γεννημένοι/ες το 2021.
Η εγγραφή πρoνηπίου στο δεύτερο έτος του Νηπιαγωγείου γίνεται αυτεπάγγελτα.
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΑΙΤΗΣΗ ΕΓΓΡΑΦΗΣ
Για την εγγραφή του νηπίου/προνηπίου οι γονείς/ κηδεμόνες πρέπει να ακολουθήσουν τα εξής βήματα:
—Χρήση κωδικών: Οι γονείς/κηδεμόνες, κατά την είσοδό τους στην ηλεκτρονική Υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr)
αυθεντικοποιούνται με τη χρήση των κωδικών- διαπιστευτηρίων της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης
του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης (taxisnet).
— Είσοδος στη σελίδα της εφαρμογής (https://proti-eggrafi.services.gov.gr/) και επιλογή του Νηπιαγωγείου στο οποίο ανήκει σύμφωνα με τη διεύθυνση κατοικίας του.
– Συμπλήρωση στοιχείων επικοινωνίας: Κατά την είσοδό του στο σύστημα, ο γονέας/κηδεμόνας συμπληρώνει τα στοιχεία ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (προαιρετικά)
και κινητού τηλεφώνου μέσω του οποίου θα ενημερώνεται για την πορεία της αίτησής του.
Για την υποβολή της αίτησης οι γονείς/κηδεμόνες συμπληρώνουν διαδοχικά τα ακόλουθα :
α)τα στοιχεία του νηπίου/προνηπίου για το οποίο αιτούνται την εγγραφή. Το σύστημα διαλειτουργεί με το Μητρώο Πολιτών και το Πληροφοριακό Σύστημα myschool
και παρέχει στους γονείς/κηδεμόνες κατάλογο των τέκνων που είναι εγγεγραμμένα στην οικογενειακή τους μερίδα. Τα στοιχεία των τέκνων είναι συμπληρωμένα
και οι γονείς/κηδεμόνες επιλέγουν το/τα τέκνο/α για το/τα οποίο/α επιθυμούν να υποβάλουν αίτηση.
β) τη διεύθυνση μόνιμης κατοικίας τους, την οποία τεκμηριώνουν αναρτώντας σε ψηφιακή μορφή εγγράφου σχετικό αποδεικτικό, όπως λογαριασμό ΔΕΚΟ, μισθωτήριο συμβόλαιο,
ή άλλο δημόσιο πρόσφατο έγγραφο από το οποίο να προκύπτει ρητά η διεύθυνση κατοικίας.
γ)τα στοιχεία άλλου/ων τέκνου/ων, που φοιτά/ούν στην ίδια ή σε συστεγαζόμενη σχολική μονάδα, εφόσον υπάρχει/χουν και για το/τα οποίο/α θα χρειαστεί να προσκομίσει
Βεβαίωση Φοίτησης από τον/την Διευθυντή/τρια της συστεγαζόμενης σχολικής μονάδας.
δ) εάν επιθυμούν τη φοίτηση του νηπίου/προνηπίου στο Προαιρετικό Ολοήμερο πρόγραμμα ή/και στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής,
ε)τα στοιχεία των συνοδών των νηπίων/προνηπίων κατά την προσέλευση και αποχώρηση τους από τη σχολική μονάδα ενώ παράλληλα επιλέγουν τη δήλωση:
«Υποβάλλοντας αυτή την αίτηση, αναλαμβάνω την ευθύνη για την ασφαλή προσέλευση και αποχώρηση του νηπίου/προνηπίου».
Οι γονείς/κηδεμόνες ενημερώνονται από την ηλεκτρονική υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) για τα παραστατικά που θα απαιτηθεί να προσκομίσουν κατά την επίσκεψή τους στη σχολική μονάδα.
ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΡΟΣΚΟΜΙΣΕΤΕ:
–Αίτηση εγγραφής, εάν επιθυμείτε το προαιρετικό ολοήμερο πρόγραμμα ή/και το τμήμα πρόωρης υποδοχής.
-Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή (ΑΔΥΜ).
–Βιβλιάριο υγείας του/της μαθητή/τριας, ή άλλου στοιχείου, από το οποίο αποδεικνύεται ότι έγιναν τα εμβόλια που προβλέπονται
και είναι ενταγμένα στο Εθνικό Πρόγραμμα Εμβολιασμών.
-Υπεύθυνη δήλωση συναίνεσης έτερου γονέα.
-Γνωμάτευση από ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. εφόσον υπάρχει, σε περίπτωση μαθητή/τριας με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
Πριν την τελική υποβολή της αίτησης (οριστικοποίηση) απαιτείται η έγγραφη συναίνεση του έτερου γονέα/κηδεμόνα με υπεύθυνη δήλωση του.
Μετά την υποβολή της αίτησης, (παρ. 5 του άρθρου 2 της ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 (Β΄ 1767), οι γονείς/κηδεμόνες λαμβάνουν ενημερώσεις
στο κινητό τηλέφωνο που έχουν δηλώσει κατά την ηλεκτρονική υποβολή της αίτησής τους για την πορεία της.
Εφόσον απαιτηθούν διορθώσεις η αίτησή τους επιστρέφεται από το Νηπιαγωγείο στους γονείς/ κηδεμόνες
προκειμένου να γίνουν οι διορθώσεις και να ολοκληρωθεί η υποβολή της μέσω της ηλεκτρονικής υπηρεσίας
«Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr). Έπειτα από τις σχετικές διορθώσεις, η αίτηση γίνεται αποδεκτή.
Στοιχεία επικοινωνίας:email: mail@nip-proast.kar.sch.gr
τηλ: 2441051110 κινητό: 6974630484
Ώρες επικοινωνίας για πληροφορίες και ραντεβού: 5-24 Μαρτίου, 12:10– 13:00 μ.μ
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.ΕντάξειΔιαβάστε περισσότεραΜη αποδοχή