από την/ον ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΠΡΟΑΣΤΙΟΥ·Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ: Εγώ, είμαι εγώ, εσύ είσαι εσύ και μαζί προχωράμε στην τάξη αυτή!
Στο πλαίσιο του Σχεδίου Δράσης με τίτλο
«Εγώ, είμαι εγώ, εσύ είσαι εσύ και μαζί προχωράμε στην τάξη αυτή»
που υλοποιήθηκε τη φετινή σχολική χρονιά στο σχολείο μας,
ασχοληθήκαμε με την ενότητα «Βελτίωση σχέσεων μεταξύ των μαθητών».
Οι σχέσεις μεταξύ των μαθητών επηρεάζουν καθοριστικά την ποιότητα της σχολικής ζωής,
καθώς και τη λειτουργία της μαθησιακής διαδικασίας. Γι’ αυτό και η υγιής αλληλεπίδραση των μαθητών,
η οποία επιτυγχάνεται μέσω της ενίσχυσης των μεταξύ τους σχέσεων,
μπορεί να έχει ως αποτέλεσμα ένα ακόμα πιο ασφαλές και δημιουργικό περιβάλλον μάθησης.
Σκοπός του συγκεκριμένου σχεδίου δράσης ήταν η βελτίωση των σχέσεων μεταξύ των μαθητών,
μέσω της ενίσχυσης της επικοινωνίας, της συνεργασίας, της αλληλεγγύης και της εμπιστοσύνης.
Έτσι, κατά τη διάρκεια όλης της σχολικής χρονιάς,
αφού διασφαλίσαμε την ενεργή συμμετοχή όλων των μαθητών/τριών
υλοποιήσαμε δημιουργικές δραστηριότητες, μέσω παιχνιδιών γνωριμίας, ομαδικών εργασιών,
κινητικών και ομαδικών παιχνιδιών, δράσεων φιλαναγνωσίας με σκοπό την ανάπτυξη ικανοτήτων αλληλεπίδρασης
και συνεργασίας, την καλλιέργεια και ενίσχυση του αυτοσεβασμού και του σεβασμού των άλλων,
τη βελτίωση των κοινωνικών σχέσεων και γενικότερα του κλίματος της τάξης,
την αποδοχή και την τήρηση κανόνων καλής συμπεριφοράς και την απόκτηση βασικών δεξιοτήτων επικοινωνίας
και επίλυσης συγκρουσιακών καταστάσεων με ειρηνικό τρόπο.
Αρχικά έγινε ενημέρωση των γονέων/κηδεμόνων της σχολικής μονάδας σχετικά με το Σχέδιο Δράσης,
για τους λόγους υλοποίησης του Σχεδίου, για τους βασικούς στόχους που θέλουμε να πετύχουμε μ’ αυτό
και το παιδαγωγικό όφελος που πιστεύουμε ότι θα αποκομίσουν οι μαθητές μετά το πέρας των ενεργειών του Σχεδίου.
Συμπληρώθηκαν ερωτηματολόγια από τους γονείς σχετικά με την συμπεριφορά των παιδιών τους στα πλαίσια της ενδοοικογενειακής τους συνύπαρξης,
αλλά και στο πλαίσιο των εξωσχολικών δραστηριοτήτων. Συλλέχθηκαν πληροφορίες από τα ερωτηματολόγια.
Δραστηριότητες σχετικά με τη γνωριμία των μελών παιδιών της τάξης (παιχνίδια γνωριμίας, συνεντεύξεις παρουσίασης του εαυτού, τροχός γνωριμίας, παζλ πορτρέτο).
Αποτυπώθηκε εικαστικά το αρχικό γράμμα του ονόματος των παιδιών της ομάδας και «χτύπησαν» τις φωνούλες των ονομάτων τους.
Θεσπίστηκαν κανόνες μέσα στη σχολική τάξη για τη διαφύλαξη της ομαλής συνύπαρξης και αλληλεπίδρασης μεταξύ των παιδιών.
Οι κανόνες προέκυψαν με τη βοήθεια των ίδιων των παιδιών στο πλαίσιο της προσπάθειας να παίξουν,
να συζητήσουν και να συμμετέχουν, σε ομαδικές δραστηριότητες του τμήματος.
Διαμορφώθηκε το Συμβόλαιο της Τάξης και φιλοτεχνήσαμε βιβλιαράκια με τίτλο «Οι κανόνες της τάξης μου».
Διαβάσαμε το παραμύθι «Τα χέρια δε χτυπάνε, τα χέρια αγαπάνε» και το αξιοποιήσαμε διδακτικά.
Κάναμε ομαδική εργασία προτείνοντας και γράφοντας καλές πράξεις που κάνουν τα χεράκια μας.
Δημιουργήσαμε το «βάζο με τις ευγενικές λέξεις» και το γεμίσαμε με λέξεις που δείχνουν σεβασμό,
αλληλοεκτίμηση και διάθεση για ειρηνική συνύπαρξη με τους «γύρω» μας, όπως «ευχαριστώ», «συγγνώμη», «παρακαλώ».
Κάναμε ομαδική εργασία «τη Νεράιδα Ευγενία και τα ευγενικά λογάκια», βάζοντας στο φουστάνι της αστεράκια με ευγενικές εκφράσεις,
όπως «Μπορείς σε παρακαλώ να μου μιλάς ευγενικά;», «Μου δίνεις σε παρακαλώ αυτό το παιχνίδι;».
Διαβάσαμε το παραμύθι “Οι λέξεις δεν είναι για να πληγώνουμε” και το αξιοποιήσαμε διδακτικά.
Κάναμε ομαδική εργασία με τις λέξεις που πληγώνουν (σε μισώ, δε σε αγαπάω, δε σε παίζω) και τις λέξεις που γλυκαίνουν
και μας ευχαριστούν (σ΄ αγαπώ, σ’ έχω φίλο, συγγνώμη) έτσι ώστε να μπορεί να υπάρχει αλληλεπίδραση ανάμεσα σε όλα τα παιδιά
προσεγγίζοντας με αυτόν τον τρόπο τα κριτήρια επιτυχίας του συγκεκριμένου σχεδίου δράσης.
Αναγνώσαμε παραμύθια στην ολομέλεια και παρακολουθήσαμε διαδικτυακή αφήγηση παραμυθιών
με θέμα την αποδοχή του διαφορετικότητας και τη συμπόρευση με άτομα διαφορετικά από εμάς.
Οι ιστορίες αξιοποιήθηκαν διδακτικά με εικαστική αποτύπωση και θεατρικό παιχνίδι.
«Έλμερ», «Ο άσπρος κότσυφας και ο μαύρος γλάρος», «Ένας για όλους και όλοι για έναν».
Παίξαμε παιχνίδια σύνδεσης της ομάδας. Μουσικοκινητικά παιχνίδια με το σώμα, με κορδέλες,
με στεφάνια και παίξαμε ομαδικά παιχνίδια (το μαντηλάκι, περνά-περνά η μέλισσα, σκυταλοδρομίες).
Προσκαλέσαμε την συγγραφέα Σταυρούλα Βενιέρη και παρακολουθήσαμε την διαδικτυακή αφήγηση παραμυθιού
με τίτλο «Πατουσάκια ευγενικά ίσα μα και διαφορετικά», που σχετίζεται με την αποδοχή της διαφορετικότητας,
συμμετείχαμε σε βιωματικό εργαστήρι σχετικό με τη δράση και τα παιδιά αποτύπωσαν εικαστικά την ιστορία.
Φτιάξαμε καρτελάκια με εικόνες (κουκουβάγια, καμηλοπάρδαλη, κάμπια) για τη συνοχή της ομάδας,
τα οποία φορούσαμε όταν χωριζόμασταν σε ομάδες για να ξέρουμε σε ποια ανήκουμε.
Υλοποιήσαμε διαφορετικές ομαδικές δράσεις στο πλαίσιο της συνεργασίας
(Δημιουργία Βοτανικού Κήπου, Φυτολόγια, Βιβλίο για βότανα, παραμύθι για βότανα,
βιβλιαράκι για τα Ανθρώπινα Δικαιώματα και για τα Δικαιώματα των Παιδιών).
Υλοποιήθηκε ενδοσχολική επιμόρφωση από την κοινωνική λειτουργό Τσιάκα Φωτεινή
με θέμα τη διαχείριση των ορίων στη συμπεριφορά των παιδιών τόσο στη σχολική, όσο και στην εξωσχολική ζωή
και την καλλιέργεια προσωπικών και κοινωνικών δεξιοτήτων για ένα ποιοτικό περιβάλλον μάθησης.
Υλοποιήθηκε βιωματικό εργαστήριο από την κοινωνική λειτουργό σχετικό με την αποδοχή της διαφορετικότητας.
Τα παιδιά καλλιτέχνησαν το πορτρέτο τους και στη συνέχεια τα ενώσαμε και φτιάξαμε την ομάδα μας με σύνθημά μας
«Εγώ, είμαι εγώ!!! Εσύ είσαι εσύ!!! Και όλοι μαζί μια ομάδα δυνατή!!!».
Φτιάξαμε τη βαλίτσα της τάξης μας με τα εφόδια που θα μας βοηθήσουν στη σύσφιξη των σχέσεών μας.
Δημιουργήθηκε Δίκτυο Νηπιαγωγών με όμορα νηπιαγωγεία στο πλαίσιο του οποίου υλοποιήθηκαν ενδοσχολικές επιμορφώσεις και ανταλλαγές απόψεων
σχετικά με διάφορα θέματα που απασχολούν τις σχολικές μονάδες, ένα εκ των οποίων και οι τρόποι σύσφιξης σχέσεων των μαθητών και η διαχείριση του θυμού.
Παρακολουθήσαμε διαδραστική/βιωματική παράσταση κουκλοθεάτρου προσκαλώντας και όμορο νηπιαγωγείο
με θέμα “Ο εγωιστής γίγαντας” και καλλιτεχνήσαμε τον κήπο του.
Δημιουργήσαμε και απονέμαμε βραβεία στα παιδιά που έδειχναν σεβασμό και αλληλεγγύη τους άλλους, είχαν ευγενική παρουσία
και διαπραγματεύονταν ειρηνικά ενδεχόμενες συγκρούσεις με συμμαθητές, επιτυγχάνοντας με αυτόν τον τρόπο την ομαλότερη επίλυση των μεταξύ τους διαφορών.
Χρήση της σκάλας της επιβράβευσης. Τα παιδιά κατεβαίνουν σκαλιά,
όταν δεν έχουν αποδεκτή συμπεριφορά και ανεβαίνουν, όταν δείχνουν θετική συμπεριφορά.
Δημιουργήσαμε τη γωνιά της διαπραγμάτευσης και προσπαθήσαμε να επιλύσουμε τις διαφορές με ειρηνικό τρόπο.
Εφαρμόσαμε την τεχνική των δύο καρεκλών «ακούω – μιλάω» και το φανάρι του θυμού «στάσου – σκέψου – πράξε»,
ώστε να καθόμαστε ήρεμα και να συζητάμε τις διαφωνίες μας.
Στο τέλος της χρονιάς, κάναμε γιορτούλα που είχε ως θέμα τη φιλία με σχετικά ποιήματα, μουσικοκινητικές δραστηριότητες, ομαδικά παιχνίδια και τραγούδια.
Έγινε παρουσίαση/ έκθεση των ομαδικών εργασιών της σχολικής χρονιάς.
από την/ον ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΠΡΟΑΣΤΙΟΥ·Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΒΡΑΒΕΙΑ Bravo Schools 2025
Το Νηπιαγωγείο μας βραβεύτηκε για τη συμμετοχή του στο Bravo Schools 2025!
Με ιδιαίτερη χαρά και περηφάνια παραλάβαμε τις βεβαιώσεις συμμετοχής, την ευχαριστήρια επιστολή
και τον έπαινο για τη συμμετοχή του σχολείου μας στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα Bravo Schools 2025.
Το Νηπιαγωγείο Προαστίου συγκαταλέγεται πλέον ανάμεσα στους Πρεσβευτές των 17 Παγκόσμιων Στόχων και τιμάται για τις εξαιρετικές δράσεις των μαθητών/τριών και των εκπαιδευτικών του που εργάστηκαν με αφοσίωση και έμπνευση.
Παράλληλα, η διάκριση αυτή σηματοδοτεί και την ένταξη του σχολείου μας στο Δίκτυο των “in action SDG Schools Club”.
Με την ένταξή μας στο Δίκτυο καλούμαστε να καταγράψουμε και να κοινοποιήσουμε την καλή πρακτική μας
στο παγκόσμιο δίκτυο του “World’s Largest Lesson”, ενισχύοντας με τον τρόπο αυτό
τη σύνδεση της εκπαίδευσης με τους 17 Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης.
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.ΕντάξειΔιαβάστε περισσότεραΜη αποδοχή