023-2024
Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας
Αγίας Τριάδας
Εισαγωγή
Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας του Σχολείου (άρθρο 37, Ν.4692/2020)επιδιώκει να εξασφαλίσει τις προϋποθέσεις και τις συνθήκες που είναι απαραίτητες για να πραγματοποιείται όσο καλύτερα γίνεται το έργο του σχολείου και να επιτυγχάνονται όσο γίνεται καλύτερα οι στόχοι που θέτουμε κάθε φορά ως σχολική κοινότητα (μαθητές, εκπαιδευτικοί, βοηθητικό προσωπικό ,γονείς/ κηδεμόνες).Κύριοι στόχοι του είναι:
-
Η μεθοδική και αποτελεσματική λειτουργία του Νηπιαγωγείου
-
η συνεργασία, η επικοινωνία και οι σχέσεις εμπιστοσύνης μεταξύ γονέων, μαθητών και όλων των εμπλεκομένων στη σχολική κοινότητα φορέων, και σχολείου
Ο Κανονισμός, περιλαμβάνει όρους και κανόνες, κατανομή αρμοδιοτήτων και ευθυνών, δικαιωμάτων και υποχρεώσεων, για όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας ,πλήρως εναρμονισμένος με την ισχύουσα νομοθεσία έτσι ώστε να διαμορφώνεται στο σχολείο ένα παιδαγωγικό και διδακτικό κλίμα που διευκολύνει την , εύρυθμη και αποτελεσματική λειτουργία του. Ταυτόχρονα οι δυσκολίες και τα προβλήματα που προκύπτουν να αντιμετωπίζονται από τα μέλη της σχολικής κοινότητας ως προκλήσεις και ευκαιρίες βελτίωσης, ανάπτυξης και ενδυνάμωσης παιδαγωγικών, διδακτικών, και άλλων πρακτικών.
Σύνταξη, έγκριση και τήρηση του Κανονισμού.
Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας συντάσσεται ύστερα από εισήγηση της Προϊσταμένης του Νηπιαγωγείου, με τη συμμετοχή όλων των μελών του Συλλόγου Διδασκόντων, των μελών του Διοικητικού Συμβουλίου του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων καθώς και εκπροσώπου του Δήμου/ Δημοτικής κοινότητας. Εγκρίνεται από την Σύμβουλο εκπαίδευσης που έχει την παιδαγωγική ευθύνη του σχολείου καθώς και από το την Διευθύντρια Εκπαίδευσης.
Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας με την έναρξη του σχολικού έτους κοινοποιείται με κάθε πρόσφορο μέσο στους γονείς/κηδεμόνες, των μαθητών -τριών.
Η ακριβής τήρησή του αποτελεί ευθύνη και υποχρέωση όλων των μελών της σχολικής κοινότητας :της Διεύθυνσης του Νηπιαγωγείου, των εκπαιδευτικών και του βοηθητικού προσωπικού, των μαθητών, των γονέων και κηδεμόνων.
Ο Κανονισμός, όταν κριθεί αναγκαίο, αναπροσαρμόζεται, μέσω της προβλεπόμενης από τον νόμο συμμετοχικής διαδικασίας όλων των μελών της σχολικής κοινότητας ,έτσι ώστε να συμπεριλαμβάνει νέες νομοθετικές ρυθμίσεις, να ανταποκρίνεται στις αλλαγές των συνθηκών λειτουργίας του σχολείου και τις, κατά καιρούς, αποφάσεις των αρμόδιων συλλογικών οργάνων του.
Ωρολόγιο Πρόγραμμα του Σχολείου
Το Νηπιαγωγείο μας εφαρμόζει το Εβδομαδιαίο Ωρολόγιο Πρόγραμμα Διδασκαλίας (ΕΩΠΔ) που συντάσσεται σύμφωνα με την παρ. 3 άρθρο 11 κεφ. ΒΠΔ 79/2017(Α΄109),όπως τροποποιήθηκε και ισχύει με τοάρθρο23,ν.4559/2018(Α’142)και με το άρθρο 54 του ν.4807/2021(Α΄96).Επίσης το άρθρο1 του ν.4692/2020 (Α’111) αντικαταστάθηκε με το άρθρο 52 του ν. 4807/2021(Α΄96) και η περ. γ’ της παρ. 9 του άρθρου 3 του ν. 1566/1985 αντικαταστάθηκε με το άρθρο 53 του ν. 4807/2021 (Α΄96) και εξειδικεύεται από τον Σύλλογο Διδασκόντων με ευθύνη της Προϊσταμένης του Νηπιαγωγείου και υποβάλλεται προς έγκριση στον Προϊστάμενο/Προϊσταμένη εκπαιδευτικών θεμάτων της οικείας Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Από το σχολικό έτος 2021-2022και σύμφωνα με το άρθρο 52 του ν. 4807/2021 (Α΄96) εισήχθη στο πρόγραμμα σπουδών και στο Εβδομαδιαίο Ωρολόγιο Πρόγραμμα μας η διδακτική ενότητα με τίτλο «Εργαστήρια Δεξιοτήτων». Για τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων έχουν εκδοθεί οι υπ.αρ.πρωτ.94236/ΓΔ4/2021(Β΄3567),Φ.31/94185/Δ1/2021(Β΄3791) Υ.Α. και 94189/Δ3/03-08-2021 ( Β’3540) Υ.Α. Επίσης, σύμφωνα με το άρθρο53 του ν. 4807/2021(Α’96) εισήχθη στο υποχρεωτικό πρόγραμμα των Νηπιαγωγείων της χώρας δράση για τη δημιουργική ενασχόληση των μαθητών/τριών με την αγγλική γλώσσα μέσω της οργάνωσης και υλοποίησης δραστηριοτήτων κατά τη διάρκεια των οποίων οι μαθητές /τριες αλληλεπιδρούν με τον εκπαιδευτικό κλάδου ΠΕ06 Αγγλικής Φιλολογίας παρουσία της νηπιαγωγού.
Λειτουργία του Σχολείου
Η έναρξη, η λήξη, η διάρκεια μαθημάτων του βασικού υποχρεωτικού προγράμματος και τα διαλείμματα, ο χρόνος διδασκαλίας ανά διδακτική ώρα καθώς και η έναρξη και λήξη του διδακτικού έτους καθορίζονται από τις κείμενες διατάξεις και αποφάσεις του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού. Ανακοινώνονται στους γονείς με την έναρξη του διδακτικού έτους. Για το σχολικό έτος 2023-2024, θα λειτουργήσει ένα τμήμα πρωϊνό με εκπαιδευτικό – προσωρινή Προϊσταμένη την κ κ:Χριστίνα Μαγγουρέτσιου, και το πρόγραμμα του σχολείου μας διαμορφώνεται ως εξής: Υποχρεωτικό -πρωϊνό πρόγραμμα: Υποδοχή των μαθητών και των μαθητριών στο σχολείο: 8:15- 8:30. Λήξη υποχρεωτικού προγράμματος-αποχώρηση μαθητών και μαθητριών:13:00. Η διδασκαλία της Αγγλικής γλώσσας θα γίνεται δύο μέρες την εβδομάδα, ένα διδακτικό δίωρο την ημέρα, παρουσία της εκπαιδευτικούΠ.Ε60:Μαγγουρέτσιου Χριστίνας και τα Εργαστήρια δεξιοτήτων από την Νηπιαγωγό Χριστίνα Μαγγουρέτσιου.(3 διδακτικές ώρες την εβδομάδα στο Ε.Ω.Π.
Προσέλευση– παραμονή στο σχολείο και αποχώρηση.
Η πραγματοποίηση του διδακτικού έργου και η εύρυθμη λειτουργία του σχολείου, είναι στενά συνδεδεμένη με την έγκαιρη προσέλευση και την ασφαλή και οργανωμένη αποχώρηση των μαθητών. Παραλαμβάνουμε τους μαθητές και τις μαθήτριες από την είσοδο της τάξης, σύμφωνα με την απόφαση του Συλλόγου διδασκόντων, και οι γονείς/κηδεμόνες-συνοδοί αποχωρούν. Για λόγους ασφαλείας των μαθητών/μαθητριών αλλά και για την ομαλή λειτουργία του προγράμματος η είσοδος/οι είσοδοι του σχολείου κλείνουν στις 8:30 ώστε να μην παρακωλύεται το παιδαγωγικό έργο του σχολείου. Οι μαθητές και οι μαθήτριες σε καμία περίπτωση δεν αποχωρούν από το σχολείο πριν τη λήξη του ωραρίου. Εάν κάποιος γονέας/κηδεμόνας χρειαστεί, για ειδικό λόγο να πάρει το παιδί του πριν τη λήξη των μαθημάτων, χρειάζεται να ενημερώσει εγκαίρως τη Διεύθυνση του Σχολείου και να συμπληρώσει σχετικό έντυπο όπου θα αναγράφονται οι λόγοι (υπεύθυνη δήλωση). Η λειτουργία του Νηπιαγωγείου μας ,καθορίζεται και από τ η ν υπ αριθμ: Αρ Πρωτ:Φ31.2/11718/2/10/2023, εγκύκλιο του Υπουργείου.
Κατά τη διάρκεια του χρόνου προσέλευσης των μαθητών/μαθητριών δεν παρευρίσκεται κανένας Επισκέπτης χωρίς άδεια ,στον χώρο του σχολείου. Οι γονείς/κηδεμόνες προσέρχονται έγκαιρα για την παραλαβή των μαθητών και των μαθητριών, χωρίς να παρεμποδίζουν τη διαδικασία αποχώρησης.
Σχολική και Κοινωνική Ζωή Φοίτηση
Η φοίτηση των μαθητών/μαθητριών στα Νηπιαγωγεία είναι υποχρεωτική και εποπτεύεται από τηνεκπαιδευτικό της τάξης, η οποία καταγράφει τις καθημερινές απουσίες και από την, Προϊστάμενη που τις καταχωρίζει στο πληροφοριακό σύστημα του ΥΠΑΙΘΑ. Η ελλιπής φοίτηση και μάλιστα χωρίς σοβαρό λόγο ,δυσχεραίνει τόσο το σχολικό έργο όσο και την πρόοδο των μαθητών/μαθητριών. Την ουσιαστική αλλά και την τυπική ευθύνη απέναντι στο σχολείο και την πολιτεία για τη φοίτηση των μαθητών, φέρουν κατά το νόμο οι γονείς/ κηδεμόνες τους.
Σχολικοί χώροι
Κοινός στόχος όλων είναι ο σεβασμός του σχολικού χώρου. Ο σεβασμός στα περιουσιακά στοιχεία του Νηπιαγωγείου, τις υποδομές, τον εξοπλισμό αλλά και το φυσικό περιβάλλον του σχολείου αποτελεί βασική υποχρέωση όλων των μελών της σχολικής κοινότητας. Με το ίδιο σκεπτικό υπάρχει φροντίδα για την τάξη και την καλαισθησία στις σχολικές αίθουσες, καθώς είναι ο ιδιαίτερος χώρος, όπου παραμένουν και εργάζονται μαθητές/μαθήτριες και εκπαιδευτικοί πολλές ώρες. Φροντίδα όλωνείναιναδιατηρούνταιοιχώροικαθαροί.Τεράστιασυμβολήσεαυτόέχεικαιηυπεύθυνηκαθαριότητας του Νηπιαγωγείου.
Διάλειμμα
Κατά τη διάρκεια του διαλείμματος οι μαθητές/μαθήτριες βγαίνουν στο προαύλιο χώρο, όπως έχει Καθοριστεί από το Ωρολόγιο Πρόγραμμα.
Σε περίπτωση κακοκαιρίας ορίζονται από την εκπαιδευτικό οι προκαθορισμένοι χώροι Παραμονής των μαθητών και μαθητριών.
Το διάλειμμα είναι χρόνος παιχνιδιού και ανάπτυξης κοινωνικών σχέσεων όπου οι μαθητές και οι μαθήτριες αλληλεπιδρούν, παίζουν αρμονικά και για οποιοδήποτε πρόβλημα ή δυσκολία αντιμετωπίζουν απευθύνονται στην εκπαιδευτικό που βρίσκεται στο προαύλιο.
Κατά τη διάρκεια του διαλείμματος δεν επιτρέπεται κανένας ανήλικος ή ενήλικος να παρακολουθεί, να συνομιλεί ή να δίνει αντικείμενα σε μαθητές και μαθήτριες του σχολείου από τα κάγκελα του προαύλιου χώρου.
Σχολικό πρόγραμμα
Η φοίτηση στο Νηπιαγωγείο αποτελεί το πιο σημαντικό βήμα στη ζωή του παιδιού για τη μάθηση, την προσωπική ανάπτυξη και κοινωνικοποίησή του. Οι μαθητές και μαθήτριες παρακολουθούν και συμμετέχουν ενεργά στην καθημερινή εκπαιδευτική διαδικασία σεβόμενοι τους κανόνες του σχολείου, όπως διαμορφώνονται από τους ίδιους και την εκπαιδευτικό της τάξης ,όπως και το δικαίωμα των συμμαθητών και συμμαθητριών τους για μάθηση.
Τα παιδιά μαθαίνουν να συν-εργάζονται, να δημιουργούν, να αλληλεπιδρούν, να αυτενεργούν και να είναι υπεύθυνα. Η συνεργασία μεταξύ γονέων/κηδεμόνων και εκπαιδευτικών έχει κοινό στόχο την υγιή ανάπτυξη παιδιών με ολοκληρωμένη προσωπικότητα.
Συμπεριφορά-Δικαιώματα –Υποχρεώσεις
Η Προϊσταμένη
-
Συμβάλλει στη δημιουργία κλίματος δημοκρατικής συμπεριφοράς των διδασκόντων/διδασκουσών και των μαθητών/μαθητριών και είναι υπεύθυνη, σε συνεργασία με
τους εκπαιδευτικούς, για την ομαλή λειτουργία του σχολείου.
-
Ενημερώνει τα μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας για την εκπαιδευτική νομοθεσία ,τις εγκυκλίους και τις αποφάσεις που αφορούν τη λειτουργία του Σχολείου και τις αρμοδιότητες του Συλλόγου Διδασκόντων.
-
Λαμβάνει μέριμνα για την εξασφάλιση παιδαγωγικών μέσων και εργαλείων, την καλή χρήση τους στη σχολική τάξη, τη λειτουργικότητα και την αντικατάστασή τους, σε περίπτωση φθοράς.
-
Είναι υπεύθυνη, μαζί με τους/τις εκπαιδευτικούς, για την καθαριότητα και αισθητική των χώρων του Νηπιαγωγείου, καθώς και για την προστασία της υγείας και ασφάλειας των μαθητών/μαθητριών.
-
Έχει την ευθύνη για τη διαμόρφωση θετικού κλίματος στο σχολείο, για την ανάπτυξη αρμονικών σχέσεων ανάμεσα στα μέλη της σχολικής κοινότητας.
Οι εκπαιδευτικοί
-
Εκπαιδεύουν τους μαθητές και τις μαθήτριες, σύμφωνα με τους σκοπούς και τους στόχους της προσχολικής εκπαίδευσης και μέσα στο πλαίσιο της εκπαιδευτικής πολιτικής και με την καθοδήγηση των Στελεχών της Εκπαίδευσης.
-
Προετοιμάζουν καθημερινά και οργανώνουν την εκπαιδευτική διαδικασία, εφαρμόζοντας σύγχρονες και κατάλληλες μεθόδους διδασκαλίας, με βάση τις ανάγκες και ιδιαιτερότητες των μαθητών/μαθητριών.
-
Συνεργάζονται με τους μαθητές/μαθήτριες, σέβονται την προσωπικότητά τους, καλλιεργούν και εμπνέουν σ αυτούς, κυρίως με το παράδειγμά τους ,δημοκρατική συμπεριφορά.
-
Μεριμνούν για τη δημιουργία κλίματος αρμονικής συνεργασίας και συνεχούς και αμφίδρομης επικοινωνίας με τους γονείς/κηδεμόνες των μαθητών/ μαθητριών, και τους ενημερώνουν για τη φοίτηση, τη συμπεριφορά και την εξέλιξη των παιδιών τους.
-
Φροντίζουν για την πρόοδο όλων των μαθητών/μαθητριών τους και τους προσφέρουν παιδεία διανοητική, ηθική και κοινωνική.
-
Συμβάλλουν στην εμπέδωση ενός ήρεμου, θετικού, συνεργατικού, συμπεριληπτικού, εποικοδομητικού σχολικού κλίματος.
-
Ενδιαφέρονται για τις συνθήκες ζωής των μαθητών/μαθητριών τους στην οικογένεια και στο ευρύτερο κοινωνικό περιβάλλον, λαμβάνουν υπόψη τους παράγοντες που επηρεάζουν την πρόοδο και συμπεριφορά των μαθητών/μαθητριών , και υιοθετούν κατάλληλες παιδαγωγικές ενέργειες ,ώστε να αντιμετωπισθούν πιθανά προβλήματα.
-
Ενθαρρύνουν τους μαθητές/μαθήτριες να συμμετέχουν ενεργά στη διαμόρφωση και λήψη αποφάσεων για θέματα που αφορούν τους ίδιους και το σχολείο και καλλιεργούν τις αρχές και το πνεύμα αλληλεγγύης και συλλογικότητας.
-
Συνεργάζονται με τους εκπαιδευτικούς ειδικής αγωγής προκειμένου να υποστηριχθούν οι μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες καθώς και οι οικογένειές τους.
-
Συνεργάζονται με την Προϊσταμένη, τους γονείς και τα αρμόδια Στελέχη Εκπαίδευσης για την καλύτερη δυνατή παιδαγωγική αντιμετώπιση προβλημάτων συμπεριφοράς, σεβόμενοι την προσωπικότητα και τα δικαιώματα των μαθητών/μαθητριών.
-
Ανανεώνουν και εμπλουτίζουν τις γνώσεις τους, σχετικά με τις επιστήμες της αγωγής τόσο μέσω των διάφορων μορφών επιμόρφωσης, που παρέχονται θεσμικά από το σύστημα της οργανωμένης εκπαίδευσης, όσο και μέσω της ενδοσχολικής επιμόρφωσης ή και της αυτοεπιμόρφωσης.
Οι μαθητές/μαθήτριες
-
Επιδεικνύουν σεβασμό, με τη στάση τους, προς κάθε μέλος της σχολικής κοινότητας.
-
Κατά τη διάρκεια των μαθημάτων τηρούν τους κανόνες της τάξης, συμμετέχουν ενεργά συνδιαμορφώνοντας την καθημερινή εκπαιδευτική διαδικασία.
-
Απευθύνονται στους/στις εκπαιδευτικούς και στη Διεύθυνση του Σχολείου και ζητούν τη βοήθειά τους, για κάθε πρόβλημα που τους απασχολεί και τους δημιουργεί εμπόδιο στη σχολική ζωή.
-
Προσέχουν ώστε να διατηρούν καθαρούς όλους τους χώρους και δείχνουν ενδιαφέρον για την υλική περιουσία του σχολείου.
-
Αποφεύγουν ρητά την άσκηση οποιασδήποτε μορφής βίας(σωματική, λεκτική ή ψυχολογική).
-
Προσπαθούν να λύνουν τις αντιθέσεις ή διαφωνίες με διάλογο. Σε περιπτώσεις που γίνονται αποδέκτες ή παρατηρητές βίαιης λεκτικής, ψυχολογικής ή και σωματικής συμπεριφοράς, ενεργούν άμεσα και ακολουθούν τα παραπάνω βήματα Συζητούν άμεσα και ειρηνικά με ό ποιον έχουν διαφορά.
-
Απευθύνονται στην υπεύθυνη εκπαιδευτικό τμήματος.
-
Απευθύνονται στη Προϊσταμένη του Νηπιαγωγείου.
-
-
Συμβάλλουν στην υιοθέτηση αειφορικών πρακτικών, όπως η ανακύκλωση υλικών.
-
Στις σχολικές εκδηλώσεις και γιορτές αλλά και στις διδακτικές επισκέψεις εκτός Νηπιαγωγείου ακολουθούν τους συνοδούς εκπαιδευτικούς και συμπεριφέρονται με ευγένεια και ευπρέπεια.
Γονείς και κηδεμόνες
-
Φροντίζουν ώστε το παιδί να έρχεται έγκαιρα και ανελλιπώς στο σχολείο και να ενημερώνουν σε περίπτωση απουσίας του.
-
Διαβάζουν προσεκτικά όλες τις ανακοινώσεις, έντυπες ή ηλεκτρονικές, ώστε να ενημερώνονται για θέματα λειτουργίας του Σχολείου.
-
Συνεργάζονται αρμονικά σε προσωπικό επίπεδο αλλά και μέσω του Συλλόγου Γονέων με τη Διεύθυνση και τον Σύλλογο των Διδασκόντων για θέματα που αφορούν τους μαθητές/μαθήτριες.
-
Ενημερώνουν έγκαιρα και προσκομίζουν τα σχετικά έγγραφα, αν υπάρχουν, για κάθε ειδικό θέμα που αντιμετωπίζουν τα παιδιά τους – θέματα υγείας, ειδικές εκπαιδευτικές ικανότητες ή ανάγκες, θέματα οικογενειακής και κοινωνικής κατάστασης – τα οποία μπορούν να επηρεάσουν την επίδοση, τη φοίτηση και συμπεριφορά του παιδιού και ζητούν τη συνδρομή του σχολείου.
Πρόληψη βίας και Σχολικού εκφοβισμού
Στο σχολείο μας αποφεύγεται ρητά η άσκηση οποιασδήποτε μορφής βίας(σωματική, λεκτική ή ψυχολογική). Οι μαθητές προσπαθούν να λύνουν τις αντιθέσεις ή διαφωνίες πρώτιστα με διάλογο. Σε περιπτώσεις που γίνονται αποδέκτες ή παρατηρητές βίαιης λεκτικής, ψυχολογικής ή και σωματικής συμπεριφοράς, ενεργούν άμεσα και ακολουθούν τα παρακάτω βήματα:
-
Συζητούν άμεσα και ειρηνικά με όποιον έχουν διαφορά.
-
Απευθύνονται στον στην εκπαιδευτικό του τμήματος.
-
Απευθύνονται στην Προϊσταμένη, ώστε να επιτευχθεί άμεσα η αντιμετώπιση τους.
Σε περίπτωση που η συμπεριφορά (γνωστική, κινητική, κοινωνική ,συναισθηματική, προβλήματα λόγου) των νηπίων χρήζει διάγνωσης/υποστήριξης από ειδικούς επιστήμονες, οι εκπαιδευτικοί του σχολείου μας κατευθύνουν/συμβουλεύουν τους γονείς/κηδεμόνες για την καλύτερη και αποτελεσματικότερη παροχή βοήθειας σε αυτούς.
Εν κατακλείδι αν διαπιστωθεί ότι υφίστανται φαινόμενα σχολικής βίας και εκφοβισμού, οργανώνονται και υλοποιούνται άμεσα ,από το σχολείο μας προγράμματα αντιμετώπισης και έκλειψης των φαινομένων, σε συνεργασία με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς.
Παιδαγωγικός έλεγχος
Η συνεργασία μεταξύ γονέων και κηδεμόνων με τους εκπαιδευτικούς του τμήματος, την Προϊσταμένη της σχολικής μονάδας, το Σύλλογο Διδασκόντων και την Σύμβουλο Εκπαίδευσης, θεωρείται άκρως απαραίτητη για ζητήματα μη αποδεκτής συμπεριφοράς των μαθητών στο σχολείο μας και για την αντιμετώπισή τους. Σε κάθε περίπτωση και πριν από οποιαδήποτε απόφαση, λαμβάνεται υπόψη η βασική αρχή του σεβασμού της προσωπικότητας και των δικαιωμάτων του κάθε παιδιού. Οι μαθητές/τριες μαθαίνουν ότι κάθε πράξη τους έχει συνέπειες και αναλαμβάνουν την ευθύνη των επιλογών τους ώστε να καταστούν στο μέλλον υπεύθυνοι πολίτες. Οι γονείς/κηδεμόνες ενημερώνονται από το Σχολείο και τις εκπαιδευτικούς για την όποια μη αποδεκτή συμπεριφορά των παιδιών τους. Η στενή συνεργασία σχολείου-γονέων/κηδεμόνων είναι πάντα αναγκαία και επιβεβλημένη.
Σχολικές δράσεις και δραστηριότητες
Για το σχολικό έτος 2023-2024,για την υλοποίηση προγραμμάτων, δράσεων και εκδηλώσεων καθώς και για την παρουσία ειδικών επιστημόνων, καλλιτεχνών κλπ. στα σχολεία, στο πλαίσιο της σχολικής ζωής και του πολιτισμού, ισχύουν τα αναφερόμενα στο άρθρο 16 του ΠΔ 79/2017 (Α΄109 ) όπως τροποποιήθηκε και ισχύει από το άρθρο 23, ν. 4559/2018 (Α΄142) , το άρθρο 204 του ν.4610/2019(Α΄70) και το άρθρο 87 του ν 4823/2021 (Α΄136). Η Προϊστάμενη της σχολικής μονάδας, με δική της πρωτοβουλία, δύναται να αποφασίζει τη σύναψη συμφωνιών συνεργασίας με κάθε φορέα που κρίνει σκόπιμο, με σκοπό τη συμμετοχή της σχολικής μονάδας σε προγράμματα και δράσεις πολιτιστικού, αθλητικού, κοινωνικού ή εκπαιδευτικού ενδιαφέροντος σύμφωνα με τις προϋποθέσεις και τα οριζόμενα στο άρθρο 87 του 4823/2021(Α΄136).Ειδικότερα εντός του σχολείου και κατά την διάρκεια του διδακτικού ωραρίου πραγματοποιούνται δράσεις με σκοπό την υλοποίηση προγραμμάτων και δραστηριοτήτων που προάγουν την εκπαιδευτική διαδικασία παρ.2 άρθρο16, ΠΔ 79/2017 (Α΄109 ). Στο πλαίσιο αυτών των δράσεων η παρουσία τρίτων προσώπων προϋποθέτει τη σύμφωνη γνώμη του Συλλόγου Διδασκόντων και την ενημέρωση του Προϊσταμένου Εκπαιδευτικών Θεμάτων παρ. 12 άρθρο 16ΠΔ79/2017 (Α΄109 ) όπως τροποποιήθηκε και ισχύει με το άρθρο 23, ν. 4559/2018(Α΄142). και σύμφωνα με το άρθρο 16 του Π.Δ 79/2017 (ΦΕΚ109Α) όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο23,ν.4559/2018(ΦΕΚ142Α), το άρθρο204του ν.4610/2019 (ΦΕΚ 70Α) και το άρθρο 49 του ν. 4653/2020 (ΦΕΚ 12Α) .Υλοποιούνται τα Εργαστήρια δεξιοτήτων καθώς και η διδασκαλία της Αγγλικής γλώσσας. Για τις μετακινήσεις των μαθητών/-τριών και των εκπαιδευτικών ισχύουν όσα προβλέπονται από το ΦΕΚ Αρ, Φύλλου2888, με θέμα: «Εκπαιδευτικές επισκέψεις μαθητών και μαθητριών και μετακινήσεις εκπαιδευτικών Δημόσιων και Ιδιωτικών σχολείων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης εντός και εκτός της χώρας», και σχετικά έγγραφα από την Πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Οι σχολικές δραστηριότητες και εκδηλώσεις που θα πραγματοποιηθούν θα βασίζονται κύρια στους στόχους του Διαθεματικού Ενιαίου Πλαισίου Προγραμμάτων σπουδών (Δ.Ε.Π.Π.Σ) και του Νέου προγράμματος σπουδών, με προτεραιότητες την σύσταση και ποικιλομορφία της τάξης καθώς και τα πραγματικά ενδιαφέροντα και τις ανάγκες των μαθητών. Οι δραστηριότητες θα μπορούν να λάβουν την μορφή , θεματικών προσεγγίσεων, Σχεδίων εργασίας, ή και διαθεματικών οργανωμένων δραστηριοτήτων. Στην εξέλιξη του προγράμματος, το παιχνίδι (ελεύθερο ή οργανωμένο), θα κατέχει πρωτεύοντα λόγο, ως κυρίαρχο μέσο ανάπτυξης, μάθησης και κοινωνικοποίησης των μαθητών. Η διοργάνωση ενδοσχολικών εκδηλώσεων ή συναθροίσεων που συνδέονται με ευρεία προσέλευση γονέων/κηδεμόνων, θα πραγματοποιούνται στο πλαίσιο που θα καθορίζεται από τις ισχύουσες κάθε φορά νομοθετικές διατάξεις και αναλόγως του διαθέσιμου χώρου.
Άλλα θέματα
Εμβολιασμός μαθητών/μαθητριών
Σύμφωνα με την γνωμοδότηση της Εθνικής Επιτροπής Εμβολιασμών υποχρεωτικά είναι όλα εκείνα τα εμβόλια που είναι ενταγμένα στο Εθνικό Πρόγραμμα Εμβολιασμών. Ένα από τα δικαιολογητικά εγγραφής, στο σχολείο μας, αποτελεί και η επίδειξη του Βιβλιαρίου Υγείας ή άλλο στοιχείο από το οποίο αποδεικνύεται ότι έγιναν τα προβλεπόμενα εμβόλια.
Συνεργασία σχολείου –οικογένειας- Συλλόγου γονέων και κηδεμόνων
Η συνεργασία με τους γονείς των μαθητών/τριες και με τον Σύλλογο γονέων και κηδεμόνων αποτελεί έναν από τους σημαντικότερους παράγοντες για την ομαλή λειτουργία του σχολείου μας. Για οτιδήποτε τους απασχολεί, οι γονείς/ κηδεμόνες απευθύνονται στους εκπαιδευτικούς της τάξης .Οι συναντήσεις για ενημέρωση των γονέων/κηδεμόνων ,προγραμματίζονται με απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων στην αρχή του διδακτικού έτους, όπου λαμβάνει χώρα μια πρώτη γενική ενημέρωση για ζητήματα που αφορούν στην εύρυθμη λειτουργία τους σχολείου. Μια φορά τουλάχιστον το μήνα σε προκαθορισμένη από την εκπαιδευτικό του τμήματος ημέρα και ώρα,για θέματα που αφορούν στην αγωγή και πρόοδο των μαθητών/μαθητριών. Κατά την ενημέρωση προόδου με το τέλος κάθε τριμήνου ,όπου πραγματοποιείται συνάντηση των εκπαιδευτικών της τάξης με τους γονείς/κηδεμόνες των μαθητών/μαθητριών, προκειμένου να ενημερωθούν για την πρόοδο των παιδιών τους. Η είσοδος των γονέων κηδεμόνων στο σχολικό χώρο επιτρέπεται μόνο κατά τις προβλεπόμενες ώρες συναντήσεων με τους εκπαιδευτικούς της τάξης. Τα στοιχεία των γονέων( τηλέφωνα mails κλπ), επικαιροποιούνται σε τακτά χρονικά διαστήματα για κάθε αλλαγή, ώστε το Νηπιαγωγείο να έχει τη δυνατότητα να αποστείλλει ενημερωτικά σημειώματα ή/και υπεύθυνες δηλώσεις για την πραγματοποίηση εκπαιδευτικών επισκέψεων/δράσεων/εκδηλώσεων κ.λπ. Επίσης, οι γονείς θα πρέπει να αξιοποιούν κάθε πρόσφορο μέσο επικοινωνίας που παρέχεται από το Νηπιαγωγείο και να ενημερώνονται για τα θέματα που το αφορούν. Ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων είναι ένας σημαντικός θεσμός ,αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της Σχολικής Κοινότητας και για αυτό είναι σημαντική η συμμετοχή όλων των γονέων/κηδεμόνων. Ο Σύλλογος γονέων του σχολείου μας βρίσκεται σε άμεση και άριστη συνεργασία με την Προϊστάμενη, τον Σύλλογο Διδασκόντων του σχολείου, αλλά και με τον Πρόεδρο της Σχολικής Επιτροπής του οικείου Δήμου.
Σχολικό Συμβούλιο
Στη σχολική μας μονάδα, λειτουργεί το Σχολικό Συμβούλιο, στο οποίο συμμετέχουν ο Σύλλογος Διδασκόντων το Διοικητικό Συμβούλιο του Συλλόγου Γονέων & Κηδεμόνων και ο εκπρόσωπος της τοπικής αυτοδιοίκησης. Έργο του Σχολικού Συμβουλίου είναι η συμβολή του στη διασφάλιση της εύρυθμης λειτουργίας της σχολικής μονάδας. Το Σχολικό Συμβούλιο λειτουργεί συνεργατικά και προτείνει παρεμβάσεις για την επίλυση θεμάτων που αφορούν στην υγιεινή, στην ασφάλεια και στην πρόληψη ατυχημάτων στον σχολικό χώρο καθώς και σε ζητήματα βελτίωσης της υλικοτεχνικής υποδομής του Νηπιαγωγείου μας.
Πολιτική του σχολείου προστασίας από πιθανούς κινδύνους Αντιμετώπιση έκτακτων αναγκών
Για την προστασία από σεισμούς και άλλα επικίνδυνα φυσικά φαινόμενα επικαιροποιείται το Σχέδιο Μνημονίου Ενεργειών, για τη διαχείριση του Σεισμικού Κινδύνου στην αρχή της σχολικής χρονιάς από το Νηπιαγωγείο μας, και υλοποιούνται ασκήσεις ετοιμότητας κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους. Ο Σύλλογος Διδασκόντων, του σχολείου μας που για το σχολικό έτος 2023- 2024,αποτελείται από την κ.κ: Χριστίνα Μαγγουρέτσιου, προβαίνει σε όλες τις απαιτούμενες ενέργειες που προβλέπονται για την αντιμετώπιση των έκτακτων αναγκών εντός του σχολικού χώρου. Επίσης, ενημερώνονται οι εκπαιδευτικοί, μαθητές/μαθήτριες για τους βασικούς κανόνες και τρόπους αντίδρασης κατά την εκδήλωση των φαινομένων αυτών. Διευκρινίζεται ότι σε περίπτωση κρίσης οι μαθητές/μαθήτριες παραδίδονται μόνο στους γονείς/κηδεμόνες τους ή στα πρόσωπα που οι γονείς/κηδεμόνες έχουν ορίσει γραπτώς για την παραλαβή των μαθητών/τριών από τη σχολική μονάδα. Τέλος, σε καταστάσεις ακραίων-επικίνδυνων φαινομένων οι εκπαιδευτικοί ,οι μαθητές/μαθήτριες και γονείς/κηδεμόνες, ακολουθούν ρητά τις οδηγίες που εκδίδουν οι εκάστοτε αρμόδιοι φορείς/ υπηρεσίες :π.χ. ΕΟΔΥ, ΥΠΑΙΘΑ, Υπουργείο Πολιτικής Προστασίας, για την εύρυθμη λειτουργία της σχολικής μονάδας και την ασφάλεια των μελών της.
Παρακάτω προσάπτεται ένα σχετικό διάγραμμα του χώρου καταφυγής των μαθητών σε περίπτωση εκτάκτου ανάγκης.
Η ποιότητα του σχολικού χώρου
Κύριος στόχος μας είναι να είναι το σχολείο μας ένας χώρος ζεστός, οικείος φιλόξενος και ασφαλής για όλους μας, με σαφείς κανόνες λειτουργίας όπου οι μαθητές θα βοηθηθούν στην ισόρροπη και ολόπλευρη ανάπτυξή τους σωματικά, νοητικά, κοινωνικά και συναισθηματικά..Η επίτευξη του στόχου μας αυτού έχει ως απαραίτητη προϋπόθεση την συνεργασία όλων των μελών της εκπαιδευτικής κοινότητας: μαθητών/μαθητριών, εκπαιδευτικών, Προϊσταμένης, Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων, Σχολικής Επιτροπής, Τοπικής Αυτοδιοίκησης, προκειμένου να επιτύχει στην αποστολή του. Κοινός στόχος όλων μας είναι και ο σεβασμός του σχολικού χώρου. Σεβασμός στα περιουσιακά στοιχεία του Νηπιαγωγείου, τις υποδομές, τον εξοπλισμό αλλά και το φυσικό περιβάλλον του σχολείου. Για τον ίδιο λόγο θα πρέπει να υπάρξει μέριμνα για την τάξη και καλαισθησία στις σχολικές αίθουσες, καθώς είναι ο ιδιαίτερος χώρος, όπου παραμένουν και εργάζονται μαθητές/ μαθήτριες και οι εκπαιδευτικοί πολλές ώρες. Φροντίδα όλων είναι να διατηρούνται οι χώροι καθαροί και καλαίσθητοι.
Τεράστια συμβολή σε αυτό έχει και η υπεύθυνη καθαριότητας του Νηπιαγωγείου. Με την πεποίθηση ότι όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς, θα σεβαστούμε τον συνταχθέντα Εσωτερικό κανονισμό και τους κανόνες που τον διέπουν, ευελπιστούμε να επιτύχουμε την ομαλή και χωρίς προβλήματα λειτουργία της σχολικής μας μονάδας, για το σχολικό έτος 2023-2024.
2 Οκτωβρίου 2023
Η
Προϊσταμένη
Χριστίνα Μαγγουρέτσιου