Εργαστήρια Δεξιοτήτων: 2ος Θεματικός Κύκλος “Φροντίζω το Περιβάλλον” (2023-2024)

0

Συγγραφέας: Νηπιαγωγείο Πλαταμώνα | Κατηγορία Εργαστήρια Δεξιοτήτων | , στις 28-03-2024

Στο Νηπιαγωγείο μας από τις 10 Φεβρουαρίου ως και τα τέλη Μαρτίου δουλέψαμε και ολοκληρώσαμε με επιτυχία τον 2ο Θεματικό Κύκλο των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων (Φροντίζω το Περιβάλλον).

Ο τίτλος του Σχεδίου Δράσης του 2ου Θεματικού Κύκλου ήταν: «Η βροχούλα που έγινε πλημμύρα. Το βροχόμετρο!» με υποθεματική την Κλιματική Αλλαγή – Φυσικές Καταστροφές, Πολιτική Προστασία.

Το εκπαιδευτικό υλικό του προγράμματος βασίστηκε στο πρόγραμμα του ΚΕΠΕΑ Πεταλούδων Ρόδου.

Στόχοι του προγράμματος (ανάμεσα σε άλλους) ήταν να γνωρίσουν οι μαθητές/τριες τον κύκλο του νερού και να κατανοήσουν τα στάδιά του, να μπουν σε καταστάσεις προβληματισμού και να προσπαθήσουν να εξηγήσουν ένα φαινόμενο/γεγονός, να κατασκευάσουν ένα λειτουργικό όργανο από απλά υλικά και να πραγματοποιήσουν μετρήσεις, καθώς και να διακρίνουν τη σωστή από τη λανθασμένη συμπεριφορά σε περίπτωση πλημμύρας και να είναι σε θέση να υιοθετήσουν υπεύθυνη στάση.

Στον κύκλο αυτό καλλιεργήθηκαν στοχευόμενα Δεξιότητες Μάθησης του 21ου αιώνα (4cs: Επικοινωνία / Communication, Συνεργασία / Collaboration, Δημιουργικότητα / Creativity, Κριτική Σκέψη / Critical Thinking), Δεξιότητες της Τεχνολογίας, της Μηχανικής και της Επιστήμης (Πληροφορικός γραμματισμός, Ψηφιακός γραμματισμός, Δεξιότητες δημιουργίας και διαμοιρασμού ψηφιακών δημιουργημάτων, Δεξιότητες ανάλυσης και παραγωγής περιεχομένου σε έντυπα και ηλεκτρονικά μέσα, Δεξιότητες διεπιστημονικής και διαθεματικής χρήσης των νέων τεχνολογιών) και Δεξιότητες του Νου (επίλυση προβλημάτων, κατασκευές).

*************************************

2η Θεματική: Φροντίζω το Περιβάλλον

Υποθεματική: Κλιματική Αλλαγή – Φυσικές Καταστροφές, Πολιτική Προστασία

Τίτλος: “Η βροχούλα που έγινε πλημμύρα. Το βροχόμετρο!”

 

Εργαστήριο 1: Από πού έρχεσαι, βροχή; (Ο κύκλος του Νερού)

Εργαστήριο 2: Καλό μου συννεφάκι σταμάτα και λιγάκι, μη βρέχεις άλλο πια, μας έκανες παπιά!

Εργαστήριο 3: Το βροχόμετρο – Κατασκευή με υλικά καθημερινής χρήσης

Εργαστήριο 4: Οδήγηση και πλημμύρες #1

Εργαστήριο 5: Οδήγηση και πλημμύρες #2

Εργαστήριο 6: Οδήγηση και πλημμύρες #3

Εργαστήριο 7: Αναστοχασμός – Αξιολόγηση

 

*************************************

Ενδεικτικές φωτογραφίες από τις δραστηριότητές μας

στα πλαίσια των Εργαστηρίων αυτού του Κύκλου

 (κάντε κλικ στις φωτογραφίες για μεγέθυνση):

 

1   2

3   4

6   10

7   8

5



Λήψη αρχείου

9

 

Δραστηριότητες του Φεβρουαρίου

0

Συγγραφέας: Νηπιαγωγείο Πλαταμώνα | Κατηγορία Δ.Θ.Δ. "Ασφάλεια στο Διαδίκτυο", Δραστηριότητες, Επισκέψεις, Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου (SID), Προγράμματα, Σχέδιο Δράσης Ομαλής Μετάβασης | , στις 29-02-2024

Ο Φεβρουάριος ήταν γεμάτος από διάφορες εικόνες, γνώσεις και ερεθίσματα: τα νήπια και τα προνήπια συμμετείχαν σε πολλές και διαφορετικές δραστηριότητες, επισκέψεις και δράσεις.

Στις αρχές του μήνα, στα πλαίσια της ετήσιας δράσης μας με τίτλο: «Η Κινηματογραφική Προβολή του Μήνα» παρακολουθήσαμε για το μήνα Φεβρουάριο την ταινία μικρού μήκους “Thought of You” του Ryan Woodward. Την αναλύσαμε, τη συζητήσαμε και κάναμε μια σχετική εργασία.

1 3   2 2

 

Στις 5/2/2024 στις 10.30 υποδεχτήκαμε στο χώρο του Νηπιαγωγείου μας την κα. Έφη Π. και την κα. Σούλα Σ. Οι δύο κυρίες συμμετέχουν στην ομάδα εθελοντών και γονέων του Νηπιαγωγείου & Δημοτικού Σχολείου Πλαταμώνα, η οποία έχει αναλάβει να διοργανώσει την αποκριάτικη παρέλαση 2024 με θέμα την Ανακύκλωση, που θα γίνει στον Πλαταμώνα. Το Νηπιαγωγείο μας υποστηρίζει την προσπάθειά τους και θα συνεργαστεί μαζί τους για το τελικό αποτέλεσμα.

Οι δύο κυρίες μάς παρουσίασαν τις παιδικές στολές της αποκριάτικης παρέλασης (σαλιγκάρι και σύννεφο), όπως έχουν αποφασιστεί από την ομάδα των διοργανωτών, μας τραγούδησαν τραγούδια και περάσαμε πολύ όμορφα. Παιδιά και νηπιαγωγοί υποσχεθήκαμε να αναλάβουμε να ετοιμάσουμε στο νηπιαγωγείο τα στεφανάκια των σαλιγκαριών για τις στολές.

Παρουσίαση αποκριάτικων στολών 5.2.2024

 

Έπειτα γιορτάσαμε την Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου (SID) 2024, σε συνεργασία με το Saferinternet4kids.gr. Υλοποιήσαμε μια εκδήλωση στις 6/2/2024, παρακολουθήσαμε μια τηλεδιάσκεψη στις 8/2/2024 και κάναμε διάφορες συζητήσεις και εργασίες για την Ασφάλεια στο Διαδίκτυο. Περισσότερα μπορείτε να διαβάσετε και στο σχετικό άρθρο μας, κάνοντας κλικ εδώ.

ΝΓ Πλαταμώνα SID 2024   ΝΓ Πλαταμώνα SID 2024 2

 

Γνωρίσαμε την αλκυόνα, συζητήσαμε για τις Αλκυονίδες ημέρες και στολίσαμε την τάξη μας με αλκυόνες…

3 2

 

Παίξαμε ομαδικά παιχνίδια στην αυλή και με τους φίλους μας ελεύθερα στην τάξη…

4 2  7 1

 

Γράψαμε γράμματα και λέξεις και δημιουργήσαμε…

   6 1 5 2

 

Συνεχίσαμε τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων, καθώς επίσης και το Πρόγραμμά μας Σχολικών Δραστηριοτήτων με τίτλο: “Από την Τελεία στη Γραμμή, ταξίδι στη Γραφή και τη Ζωγραφική” και κάναμε ποικίλες δραστηριότητες. Για το Πρόγραμμα πιο αναλυτικά μπορείτε να δείτε και να διαβάσετε στο σχετικό μας άρθρο, κάνοντας κλικ εδώ.

 

Την Παρασκευή 16/2/2024 υποδεχτήκαμε στο χώρο του σχολείου μας την κα. Χριστίνα Βράκα, ηθοποιό/αφηγήτρια και τον κ. Αλέξανδρο Κωνσταντίνου, μουσικό, για να παρακολουθήσουμε μια αφήγηση λαϊκών παραδοσιακών παραμυθιών από διάφορες χώρες του κόσμου με τη συνοδεία παραδοσιακού μουσικού οργάνου (κανονάκι) διάρκειας 60 λεπτών.

Αφήγηση 16.2.24

Ακούσαμε: 1. παραμύθι από την Αφρική και τη Μπουργκίνα Φάσο (Πώς απέκτησε ο ελέφαντας την προβοσκίδα του) και τραγουδήσαμε το τραγούδι “Το ελεφαντάκι” 2. παραμύθι από τη Ρωσία (Ο ψαράς γεράκος, η αλεπού και ο λύκος) και τραγουδήσαμε το τραγούδι “Για πού, για πού τραβάει η αλεπού” 3. παραμύθι από η Νότια Αμερική (Η νυχτερίδα και τα πουλιά) και τραγουδήσαμε το τραγούδι “Η κουκουβάγια” 4. παραμύθι από την Ιαπωνία/Κίνα (Η πετρόσουπα) και τραγουδήσαμε τον “Πρίγκιπα Λεμόνη και την όμορφη Κρεμμύδω” και ένα παραδοσιακό τραγούδι της Κάτω Ιταλίας. Περάσαμε τέλεια!

 

Την Τετάρτη 28/2/2024, στα πλαίσια του Προγράμματος Σχολικών Δραστηριοτήτων Πολιτιστικών Θεμάτων που υλοποιούμε τη φετινή σχολική χρονιά στο Νηπιαγωγείο μας με τίτλο: “Από την Τελεία στη Γραμμή, ταξίδι στη Γραφή και τη Ζωγραφική”, υποδεχτήκαμε την κα. Ιουλιάνα Μπάκα, γονέα του Δημοτικού Σχολείου Πλαταμώνα, η οποία φιλοτέχνησε τα εικαστικά έργα μεγάλης κλίμακας (τοιχογραφίες) στους κοινόχρηστους χώρους του Δημοτικού Σχολείου. 

Μέσω μιας μικρής ξενάγησης στους χώρους του Δημοτικού Σχολείου η κα. Μπάκα παρουσίασε στα προνήπια και νήπια τα έργα της, συζήτησε μαζί με τους/τις μαθητές/τριες σχετικά με τη δημιουργία των έργων της (πηγές έμπνευσης, εικαστικές τεχνικές, επιλογή χρωμάτων, ανάλυση των σχεδίων σε επιμέρους γραμμές και φόρμες) και συνέχισε ζωγραφικά ένα τμήμα ενός έργου της παρουσία των μαθητών/τριών. Έπειτα από την ξενάγηση και παρουσίαση, τα προνήπια και νήπια του Νηπιαγωγείου επέστρεψαν στην τάξη, όπου υλοποίησαν ατομικές εικαστικές δημιουργίες με χρήση μεικτών τεχνικών και με τη βοήθεια της κας Μπάκα και των νηπιαγωγών τους. 

Ευχαριστούμε θερμά την κα. Μπάκα για το χρόνο που μας αφιέρωσε και για την τόσο ενδιαφέρουσα ξενάγηση και παρουσίασή της. Μάθαμε πολλά για τα έργα της και για την τέχνη και περάσαμε πολύ δημιουργικά και όμορφα!

Παρουσίαση τοιχογραφιών ανάλυση 28.02.2024 1

Παρουσίαση τοιχογραφιών ανάλυση 28.02.2024 2   Παρουσίαση τοιχογραφιών ανάλυση 28.02.2024 3

Πρόγραμμα Σχολικών Δραστηριοτήτων Πολιτιστικών Θεμάτων: “Από την Τελεία στη Γραμμή, ταξίδι στη Γραφή και τη Ζωγραφική” (Μέρος 1ο)

0

Συγγραφέας: Νηπιαγωγείο Πλαταμώνα | Κατηγορία Προγράμματα | , στις 15-02-2024

Από το Νοέμβριο του 2023 έως και τον Απρίλιο του 2024, στα 3 Τμήματα του Νηπιαγωγείου μας και με διατμηματική συνεργασία (1ο και 2ο Τμήμα Βασικού Υποχρεωτικού Προγράμματος, Τμήμα Προαιρετικού Ολοήμερου Προγράμματος) υλοποιούμε ένα Πρόγραμμα Σχολικών Δραστηριοτήτων Πολιτιστικών Θεμάτων, με τίτλο:

Από την Τελεία στη Γραμμή, ταξίδι στη Γραφή και τη Ζωγραφική”

Καθ΄ όλη τη διάρκεια του Προγράμματος, στόχος μας είναι να εξερευνήσουμε τον κόσμο της Τελείας και της Γραμμής και μέσα από αυτές, να γνωρίσουμε καλύτερα τη Γραφή και τη Ζωγραφική.

Πιο αναλυτικά:

 

1ος και 2ος μήνας (Νοέμβριος-Δεκέμβριος) – Η Τελεία

Διδακτικές Ενότητες:

Η Τελεία στα Βιβλία: Πίτερ Ρέινολντς «Η Τελεία», ο Κύκλος, γραφισμοί, ασκήσεις εμπέδωσης, εικαστικές δημιουργίες με την τελεία κ.ά.
Η Τελεία στη Φύση και στο Δομημένο Περιβάλλον
Η Τελεία στην Τέχνη: Βασίλι Καντίνσκι, Ζωρζ-Πιερ Σερά και Πουαντιγισμός, Γιαγιόι Κουσάμα
Η Τελεία οδηγεί στη Γραμμή

******************

 

Φωτογραφίες από τις δραστηριότητές μας με την Τελεία

(κάντε κλικ στις φωτογραφίες για μεγέθυνση):

1 2   2 1

3 1   4 1

5 1   6

7   8

9   10

11   12

13   14

15   16

17   18

19   20

21   22

23  24

25   26

27   28

29   30

31   32

36   37

38   39

40   41

42   43

44  45

46   47

33. Ανταγωνιστικό παιχνίδι Ποιος θα μαζέψει πιο πολλές τελείες

Ανταγωνιστικό παιχνίδι: Ποιος θα μαζέψει πιο πολλές τελείες

 

34. Η τελεία με το σώμα μας

Η τελεία με το σώμα μας

 

35. Κυνήγι θησαυρού με τελείες

Κυνήγι θησαυρού με τελείες

 

(συνεχίζεται…)

Συμμετοχή του Νηπιαγωγείου μας στην Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου (SID) 2024

0

Συγγραφέας: Νηπιαγωγείο Πλαταμώνα | Κατηγορία Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου (SID) | , στις 12-02-2024

Και τη φετινή χρονιά, το Νηπιαγωγείο μας θέλοντας να αναδείξει τις θετικές χρήσεις της ψηφιακής τεχνολογίας, να ενημερώσει τα παιδιά για τους κινδύνους του Διαδικτύου και να συμβάλλει με αυτό τον τρόπο στη δημιουργία μιας καλύτερης και ασφαλέστερης διαδικτυακής κοινότητας, υλοποιεί δραστηριότητες σχετικές με την Ασφάλεια στο Διαδίκτυο και υποστηρίζει την Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου (SID) 2024.

SID2024 Save the date    Screenshot 2023 12 15 141210 1536x798 1

 

• Την Τρίτη 6/2/2024 (Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου) οι μαθητές/τριες συμμετείχαν στην εκδήλωση που υλοποίησε το Νηπιαγωγείο μας σε συνεργασία με το φορέα SaferInternet4kids.

Οι μαθητές/τριες του 1ου και 2ου Πρωινού Τμήματος παρακολούθησαν ένα βίντεο από το υλικό του saferinternet4kids.gr (και συγκεκριμένα από εδώ: https://saferinternet4kids.gr/video/asfaleia-sto-internet-2), συζήτησαν σχετικά και έπειτα έκαναν ατομικές εργασίες τις οποίες και πήραν μαζί τους στο σπίτι, ως μια υπενθύμιση για το τι πρέπει να προσέχουν όταν συνδέονται στο Διαδίκτυο.

ΝΓ Πλαταμώνα SID 2024

 

Οι μαθητές/τριες του Ολοήμερου Τμήματος διάβασαν μια ιστορία από το SaferInternet4kids (Η δύναμη της εικόνας) και έπειτα δημιούργησαν μια ομαδική εργασία με συμβουλές για την Ασφαλή Πλοήγηση. 

ΝΓ Πλαταμώνα SID 2024 2

 

• Την Πέμπτη 8/2/2024 οι μικροί μαθητές/τριες και των δύο πρωινών τμημάτων συμμετείχαν και παρακολούθησαν τη διαδικτυακή εκδήλωση για τα Νηπιαγωγεία που διοργάνωσε το SaferInternet4kids (10.00-11.00).

Στην εκδήλωση ο @Παπάκης ενημέρωσε τους/τις μαθητές/τριες για το τι πρέπει να προσέχουν στην επικοινωνία τους μέσω διαδικτύου. Μέσα από το παραμύθι «Ο διάσημος φίλος του @Παπάκη» και μια διαδραστική παρουσίαση, οι μικροί μαθητές έμαθαν πώς να επικοινωνούν μέσω διαδικτύου με ασφάλεια, ενημερώθηκαν για την προστασία των προσωπικών τους δεδομένων και για τον διαδικτυακό εκφοβισμό ενώ δόθηκε ιδιαίτερη έμφαση στο πως πρέπει να αντιδρούν στην περίπτωση που δουν κάτι στο διαδίκτυο που τους ανησυχεί/αναστατώνει/τρομάζει.

1 1

 



Λήψη αρχείου

Εργαστήρια Δεξιοτήτων: 3ος Θεματικός Κύκλος “Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ – Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη” (2023-2024)

0

Συγγραφέας: Νηπιαγωγείο Πλαταμώνα | Κατηγορία Εργαστήρια Δεξιοτήτων | , στις 07-02-2024

Στο Νηπιαγωγείο μας από τις αρχές Δεκέμβρη ως τις 07 Φεβρουαρίου δουλέψαμε και ολοκληρώσαμε με επιτυχία τον 3ο Θεματικό Κύκλο των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων (Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ – Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη).

Ο τίτλος του Σχεδίου Δράσης του 3ου Θεματικού Κύκλου ήταν: «Συνεργασία στο Νηπιαγωγείο» με υποθεματική την Συμπερίληψη: Αλληλοσεβασμός, Διαφορετικότητα.

Το εκπαιδευτικό υλικό του προγράμματος βασίστηκε στο υλικό της κας. Βασιλικής Μαντζουράτου.

Στόχοι του προγράμματος ήταν οι μαθητές/τριες να επικοινωνήσουν μέσα από την κίνηση και μη λεκτική επικοινωνία, να αναστοχαστούν και να αξιολογήσουν τις στρατηγικές επικοινωνίας και συνεργασίας που αξιοποιούν, να επικοινωνήσουν μέσα από διάφορες συμβάσεις με: κινήσεις, ήχους, γλώσσα του σώματος, ελεύθερους αυτοσχεδιασμούς χωρίς οπτική επαφή, να συνεργαστούν σε δυο επίπεδα (ανά ζεύγη / σε μικρές υποομάδες), να αναστοχαστούν και να συζητήσουν για τις συμπεριφορές που εμποδίζουν ή διευκολύνουν τη συνεργασία σε ομάδες, κ.ά.

Στον κύκλο αυτό καλλιεργήθηκαν στοχευόμενα Δεξιότητες Μάθησης του 21ου αιώνα (4cs), Δεξιότητες Ζωής (κοινωνικές δεξιότητες/ ενσυναίσθηση, προσαρμοστικότητα, υπευθυνότητα, πρωτοβουλία) και Δεξιότητες του Νου (Στρατηγική σκέψη, Επίλυση προβλημάτων, Μελέτη περιπτώσεων, Κατασκευές).

*************************************

3η Θεματική: Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ – Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη

Υποθεματική: Συμπερίληψη: Αλληλοσεβασμός, Διαφορετικότητα

Τίτλος: “Συνεργασία στο Νηπιαγωγείο”

 

Εργαστήριο 1: Ας γνωριστούμε παίζοντας

Εργαστήριο 2: Φτιάχνουμε τους κανόνες της ομάδας μας

Εργαστήριο 3: Η αρχική μου ιδέα!

Εργαστήριο 4: Ικανότητες επικοινωνίας

Εργαστήριο 5: Συνεργασία σε ομάδες

Εργαστήριο 6: Ενσυναίσθηση – Επίλυση συγκρούσεων

Εργαστήριο 7: Δραστηριότητες Αξιολόγησης – Τελικές ιδέες παιδιών

 

*************************************

Φωτογραφίες από τις δραστηριότητές μας στα

πλαίσια των Εργαστηρίων αυτού του Κύκλου

 (κάντε κλικ στις φωτογραφίες για μεγέθυνση):

1   2

3   4

20240202 5121149   5

 

Δραστηριότητες του Ιανουαρίου

0

Συγγραφέας: Νηπιαγωγείο Πλαταμώνα | Κατηγορία Δραστηριότητες, Σχέδιο Δράσης Ομαλής Μετάβασης | , στις 01-02-2024

Επιστρέφοντας ξεκούραστοι και πάλι στο Νηπιαγωγείο μας έπειτα από τις διακοπές των Χριστουγέννων, καλωσορίσαμε τη Νέα Χρονιά και το νέο μήνα Ιανουάριο, κάνοντας πολλές εργασίες και κατασκευές. 

 

1   2

3   5

6   7

28    29

4    12

 

Χαρήκαμε που ξαναβρεθήκαμε με τους φίλους μας και παίξαμε πολλά παιχνίδια μαζί τους!

14 25

 

Ξεκινήσαμε τη Δανειστική μας Βιβλιοθήκη: συζητήσαμε τους κανόνες λειτουργίας της, διαλέξαμε τα αγαπημένα μας παιδικά βιβλία και παραμύθια για να βάλουμε σε αυτή, τα καταγράψαμε, στολίσαμε τη Βιβλιοθήκη μας με κουκουβάγιες επηρεασμένες από το έργο του ζωγράφου Πιετ Μοντριάν και γίναμε μικροί αναγνώστες.

8   10

 

Συζητώντας για το έργο του Μοντριάν και τις απεικονίσεις του, βρήκαμε την ευκαιρία να γνωρίσουμε και δύο ακόμη γεωμετρικά σχήματα: το τετράγωνο και το ορθογώνιο παραλληλόγραμμο. (Πριν τα Χριστούγεννα είχαμε ήδη γνωρίσει τον κύκλο και το τρίγωνο). Έπειτα, συμπεριλάβαμε τα σχήματα που μάθαμε σε μια εργασία.

13

 

Στα πλαίσια του Σχεδίου Δράσης μας με τίτλο «Από το Νηπιαγωγείο ξεκινώ, μεγαλώνω, προχωρώ, πάω στο Δημοτικό!» (Θέμα: Ομαλή Μετάβαση των νηπίων στο Δημοτικό Σχολείο) τα νήπια κάλεσαν στο χώρο του Νηπιαγωγείου τους/τις μαθητές/τριες της Α’ Τάξης και τη δασκάλα τους για να παρακολουθήσουν και να συμμετέχουν σε ένα μάθημά μας, στις 10/01/2024.

Τα νήπια/προνήπια και οι μαθητές/τριες της Α’ Τάξης παρακολούθησαν τη βραβευμένη ταινία μικρού μήκους «Το κόκκινο μπαλόνι» (“Le ballon rouge” / Αλμπέρ Λαμορίς, Γαλλία, 1956), η προβολή της οποίας εντάσσεται στα πλαίσια της ετήσιας δράσης που υλοποιεί το Νηπιαγωγείο μας με τίτλο: «Η Κινηματογραφική Προβολή του Μήνα».

Το φιλμ «Το Κόκκινο Μπαλόνι» το οποίο βραβεύτηκε με το Όσκαρ Καλύτερου πρωτότυπου σεναρίου το 1957, αποτελούσε την ταινία που ήταν προγραμματισμένη να προβληθεί στο Νηπιαγωγείο μας για το μήνα Ιανουάριο.

Έπειτα από την προβολή ακολούθησε συζήτηση με τους/τις μαθητές/τριες και δόθηκε μια σχετική εργασία καλλιέργειας της φαντασίας. 

9

 

Στις 12/01/2024 παρακολουθήσαμε στο Νηπιαγωγείο ένα διαδικτυακό σεμινάριο για την ασφαλή χρήση του διαδικτύου για μαθητές Νηπιαγωγείου, από το Saferinternet4kids, διάρκειας 1 διδακτικής ώρας. 

Οι μικροί μας μαθητές και μαθήτριες ενημερώθηκαν με κατάλληλο για την ηλικία τους τρόπο, για την προστασία των προσωπικών δεδομένων, την υπερβολική ενασχόληση με το διαδίκτυο, το ασφαλές online gaming, το διαδικτυακό εκφοβισμό, τη θετική αλληλεπίδραση με φίλους στο διαδίκτυο και άλλα ζητήματα.

11

 

Συζητήσαμε για την εποχή του Χειμώνα και για τα χαρακτηριστικά της και έπειτα δημιουργήσαμε με βάση όσα είχαμε μάθει…

16   18

24   30 1

26   27

 

γνωρίσαμε κι άλλα γράμματα και κάναμε ασκήσεις με αυτά…

17

 

Στα Αγγλικά μάθαμε νέες λέξεις και με αυτές παίξαμε πολλά παιχνίδια. Παίξαμε επίσης παιχνίδια και στον ηλεκτρονικό υπολογιστή!

19

 

Στο τέλος του μήνα γνωρίσαμε τους 3 Ιεράρχες, συζητήσαμε για τη ζωή και για το έργο τους και τους τιμήσαμε με δημιουργίες μας, που πήραμε έπειτα μαζί μας στο σπίτι.

15   23

 

Στις 30 Ιανουαρίου κόψαμε τη βασιλόπιτά μας, η οποία ήταν προσφορά του Συλλόγου Γονέων & Κηδεμόνων Δημοτικού Σχολείου και Νηπιαγωγείου Πλαταμώνα. Ήταν πεντανόστιμη! Τα φλουριά συνοδεύονταν από όμορφα δωράκια για τα δύο τυχερά παιδιά. Τυχεροί ήταν η Ε. και ο Α.!

20    21

22

Πάντα τυχεροί να είστε παιδιά και πάντοτε έτσι χαρούμενοι και χαμογελαστοί!  

 

Ευχαριστούμε θερμά το Σύλλογο Γονέων & Κηδεμόνων

για την προσφορά του

και ευχόμαστε και του χρόνου με υγεία!

Ευχές

0

Συγγραφέας: Νηπιαγωγείο Πλαταμώνα | Κατηγορία Ευχές - Ευχαριστήριες Επιστολές | , στις 24-12-2023

 

Ευχές

Δραστηριότητες του Δεκέμβρη

0

Συγγραφέας: Νηπιαγωγείο Πλαταμώνα | Κατηγορία Δραστηριότητες, Σχέδιο Δράσης Ομαλής Μετάβασης | , στις 24-12-2023

Στην αρχή αυτού του μήνα και με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα ΑμεΑ (3 Δεκεμβρίου) συζητήσαμε για την ανθρώπινη διαφορετικότητα και ευαισθητοποιηθήκαμε. Μάθαμε να σεβόμαστε, να αγαπάμε, να στηρίζουμε και να βοηθάμε τα άτομα με αναπηρίες, μέσα από βιωματικά παιχνίδια.

Συνεχίσαμε την ετήσια δράση μας “Η Κινηματογραφική Προβολή του Μήνα” παρακολουθώντας για το μήνα Δεκέμβριο την παιδική ταινία μικρού μήκους “Pip”, συνδέοντάς τη με την Παγκόσμια Ημέρα ΑμεΑ. Συζητήσαμε την ταινία, κρίναμε το περιεχόμενο και το μήνυμά της και με βάση το τι έκανε ο Pip στην ταινία συζητήσαμε ότι του αξίζει ένα βραβείο. Σκεφτήκαμε τι θα θέλαμε να του δώσουμε ως βραβείο και το ζωγραφίσαμε. 

3 1

 

Μιας και ο Δεκέμβριος είναι μήνας γιορτινός, ξεκινήσαμε έπειτα τις χριστουγεννιάτικες προετοιμασίες μας.

Στολίσαμε τις τάξεις μας, μάθαμε χριστουγεννιάτικα τραγούδια, γνωρίσαμε έθιμα, γνωρίσαμε γράμματα και κάναμε πολλές χριστουγεννιάτικες δημιουργίες και κατασκευές, ατομικές και ομαδικές.

 

1 2   2 2

4 2   5 2

6 2   7 2

9   10

11  12

13   18

19  20

25   26

29

 

Γράψαμε το γράμμα μας στον Άγιο Βασίλη και το στείλαμε…

8

 

Ετοιμάσαμε αλατοζύμη, τη ζυμώσαμε, την κόψαμε με κουπ-πατ και φτιάξαμε στολίδια…

14

15   16

 

Κάναμε χριστουγεννιάτικη ρομποτική…

17

 

Στα πλαίσια του Σχεδίου Δράσης μας με τίτλο «Από το Νηπιαγωγείο ξεκινώ, μεγαλώνω, προχωρώ, πάω στο Δημοτικό!» (Θέμα: Ομαλή Μετάβαση των νηπίων στο Δημοτικό Σχολείο) είχαμε προγραμματίσει γι’ αυτό το μήνα μια χριστουγεννιάτικη δράση σε συνεργασία με την Α’ Τάξη του Δημοτικού Σχολείου. Όμως, εξαιτίας ενός σοβαρού οικογενειακού ζητήματος, η εκπαιδευτικός της Α’ Τάξης απουσίασε με άδεια τις περισσότερες μέρες του Δεκέμβρη και, παρόλο που το Νηπιαγωγείο προσπάθησε αρκετές φορές για να βρεθεί η χρυσή τομή ώστε να υλοποιηθεί η προγραμματισμένη δράση με τα παιδιά της Α’ Τάξης, με κάποιον άλλο/η εκπαιδευτικό και σε κάποια άλλη χρονική στιγμή, δυστυχώς αυτό δεν κατέστη εφικτό, καθώς δεν βρέθηκε η κατάλληλη ευκαιρία από την πλευρά του Δημοτικού Σχολείου.

Η δράση αρχικά είχε ως στόχο να καλέσουμε τα παιδιά της Α’ Τάξης και τη δασκάλα τους στο Νηπιαγωγείο, να συνεργαστούμε και να δημιουργήσουμε χριστουγεννιάτικα στολισμένα παλαμόδεντρα. Θα φτιάχναμε τρία παλαμόδεντρα, ένα για κάθε Τμήμα του Νηπιαγωγείου και ένα για την Α’ Τάξη του Δημοτικού.

Εφόσον η συνεργασία μεταξύ των τάξεων Νηπιαγωγείου και Δημοτικού δεν κατέστη τελικά εφικτή όπως είχε αρχικά σχεδιαστεί, τα παιδιά του Νηπιαγωγείου υλοποίησαν το δικό τους κομμάτι της δράσης δουλεύοντας σε ομάδες, έφτιαξαν και τα τρία παλαμόδεντρα και χάρισαν το ένα στα παιδιά της Α’ Τάξης για να στολίσουν την αίθουσά τους.

21  22

23

36   37

38

 

Έπειτα από όλα αυτά, αποφασίσαμε το περιεχόμενο της χριστουγεννιάτικης γιορτούλας μας και ετοιμάσαμε όλα όσα θα χρειαζόμαστε γι΄αυτή.

24

 

Η γιορτή μας φέτος αποτελούνταν από δύο μέρη:

• Στο πρώτο κομμάτι της, τα παιδιά παρουσίασαν ένα μικρό σκετς, τραγούδησαν τραγούδια στα ελληνικά και στα αγγλικά, χόρεψαν και έπειτα υποδέχτηκαν τον Άγιο Βασίλη, ο οποίος ήρθε με τους ταράνδους του και χάρισε τα δώρα του σε όλα τα παιδιά…

27   32

33 34

35

30

 

• Και στο δεύτερο μέρος, γονείς, εκπαιδευτικοί και παιδιά συνενωθήκαμε όλοι δημιουργικά και συνεργαστήκαμε με κέφι σε ένα Χριστουγεννιάτικο Εικαστικό Εργαστήρι, όπου κάθε παιδί με τη βοήθεια των μεγάλων δημιούργησε ένα Ξωτικό των Χριστουγέννων, το οποίο και πήρε έπειτα μαζί του στο σπίτι.

31

28

Περάσαμε όλοι υπέροχα!

 

Η Διεύθυνση και οι εκπαιδευτικοί του Νηπιαγωγείου ευχαριστούμε θερμά όλους τους γονείς για την όμορφη αυτή συνεργασία και για την πολύτιμη βοήθειά τους στη γιορτούλα των παιδιών! Σας ευχόμαστε

 

Καλές Γιορτές

με υγεία, αγάπη, ευτυχία και ευημερία!

 

Δραστηριότητες του Νοέμβρη

0

Συγγραφέας: Νηπιαγωγείο Πλαταμώνα | Κατηγορία Δραστηριότητες, Σχέδιο Δράσης Ομαλής Μετάβασης | , στις 03-12-2023

Το μήνα αυτό γνωρίσαμε λίγο καλύτερα την εποχή του Φθινοπώρου και τα χαρακτηριστικά της. Αφού συζητήσαμε σχετικά, βγήκαμε βόλτα στην αυλή και αναζητήσαμε το Φθινόπωρο στη φύση. Παρατηρήσαμε τον καιρό, τα φύλλα των δέντρων, τα χρώματά τους, τα αγγίξαμε…

1 1   2

 

… και έπειτα επιστρέψαμε στην τάξη και κάναμε διάφορες εργασίες, ενσωματώνοντας σε αυτές όσα είδαμε και μάθαμε.

4   5

6   7

8   9

28   29

10   11

12 15

20   22

 

Υποδεχτήκαμε και καλωσορίσαμε τον καινούριο δάσκαλό μας των Αγγλικών, τον κ. Δημήτρη… και παίξαμε πολλά παιχνίδια μαζί του.

16

23

 

Δημιουργήσαμε και εξασκηθήκαμε στις ελεύθερες δραστηριότητες…

25 27

30

 

Γιορτάσαμε τους Ταξιάρχες και την Πολεμική μας Αεροπορία…

13   17

18   19

 

Συνεχίσαμε την ετήσια δράση μας “Η Κινηματογραφική Προβολή του Μήνα” παρακολουθώντας για το μήνα Νοέμβριο την παιδική ταινία μικρού μήκους “Soar”. Τη συζητήσαμε, κρίναμε το περιεχόμενο και το μήνυμά της και με βάση το τι έκανε η Μάρα στην ταινία, εμείς ζωγραφίσαμε πώς θα κατασκευάζαμε το δικό μας αεροπλάνο και τι θα έπρεπε να έχει για να μπορεί να πετάει.

14

 

Γιορτάσαμε την επέτειο της 17 Νοέμβρη: συζητήσαμε για τα γεγονότα του Πολυτεχνείου και προσπαθήσαμε να αντιληφθούμε την έννοια και την αξία της Δημοκρατίας μέσα από παραμύθια, κουκλοθέατρο και άλλο υλικό. 

21   32

24   26

33  34

31

37

35  36

 

Στις 23 Νοεμβρίου παρακολουθήσαμε στο χώρο εκδηλώσεων του Δημοτικού Σχολείου την ψυχαγωγική κουκλοθεατρική παράσταση «Ο Τζακ και η φασολιά», ένα διαδραστικό παραμύθι / εικαστική performance με μουσική, κούκλες και με εμψυχώτρια την κα. Ξανθή Ταβουλαρέα.

Η δράση υλοποιήθηκε στα πλαίσια του Σχεδίου Δράσης μας με τίτλο «Από το Νηπιαγωγείο ξεκινώ, μεγαλώνω, προχωρώ, πάω στο Δημοτικό!» (Θέμα: Ομαλή Μετάβαση των νηπίων στο Δημοτικό Σχολείο) και με γνώμονα τη συνεχή συνεργασία μεταξύ των δύο σχολικών μονάδων. Με βάση το σχεδιασμό του Νηπιαγωγείου, την παράσταση παρακολούθησαν μαζί τα παιδιά του Νηπιαγωγείου, της Α’ Τάξης και της Β’ Τάξης του Δημοτικού. 

Η παράσταση ήταν καταπληκτική. Τα παιδιά συμμετείχαν πολύ στη ροή της ιστορίας και περάσαμε όλοι υπέροχα, κάτι που φάνηκε και στις ζωγραφιές μας έπειτα από την παράσταση!

38   39

40   41

42   43

 

Συμμετείχαμε επίσης στο Πρόγραμμα “Αστέρι της Ευχής” 2023, του Make A Wish Ελλάδος. Με τις δωρεές μας δώσαμε φως, χαρά και ελπίδα στις ζωές των παιδιών που νοσούν από σοβαρές ασθένειες και μάθαμε τι σημαίνει αλληλεγγύη, αγάπη και προσφορά. Στο τέλος του μήνα, δεχτήκαμε με χαρά τα αστέρια και τα βραχιολάκια μας από τον Οργανισμό.

44

 

Αυτό το μήνα επίσης ξεκινήσαμε το Πρόγραμμά μας Σχολικών Δραστηριοτήτων Πολιτιστικών Θεμάτων με τίτλο: «Από την Τελεία στη Γραμμή, ταξίδι στη Γραφή και τη Ζωγραφική», το οποίο πρόκειται να διαρκέσει 6 μήνες. (Σε επόμενη δημοσίευσή μας θα ενημερωθείτε σχετικά με τις δράσεις μας στα πλαίσια του Προγράμματος).

Εργαστήρια Δεξιοτήτων: 1ος Θεματικός Κύκλος “Ζω καλύτερα – Ευ Ζην” (2023-2024)

0

Συγγραφέας: Νηπιαγωγείο Πλαταμώνα | Κατηγορία Εργαστήρια Δεξιοτήτων | , στις 30-11-2023

Στο Νηπιαγωγείο μας από τις 10 Οκτώβρη ως τις 30 Νοέμβρη δουλέψαμε και ολοκληρώσαμε με επιτυχία τον 1ο Θεματικό Κύκλο των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων (Ζω καλύτερα – Ευ Ζην).

Ο τίτλος του Σχεδίου Δράσης του 1ου Θεματικού Κύκλου ήταν: «Τα παραμύθια της γιαγιάς πάνε σχολείο» με υποθεματική την Ψυχική και Συναισθηματική Υγεία – Πρόληψη. 

Το εκπαιδευτικό υλικό του προγράμματος βασίστηκε στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα: «Τα παραμύθια της γιαγιάς πάνε σχολείο» του Κέντρου Πρόληψης Π.Ε. Λάρισας – Ο.ΚΑ.ΝΑ.

Στόχοι του προγράμματος (ανάμεσα σε άλλους) ήταν να μάθουν τα παιδιά να αναγνωρίζουν τα συναισθήματά τους και να κατανοήσουν ότι δεν υπάρχουν θετικά και αρνητικά συναισθήματα αλλά αντιδράσεις – συμπεριφορές, να αναγνωρίσουν την αξία της επιμονής και της υπομονής προκειμένου να επιτύχουμε τους στόχους μας, να αναγνωρίσουν ότι οι επιλογές μας συνοδεύονται από συνέπειες, να αντιληφθούν ότι η μεγαλοψυχία και το καλό δικαιώνονται, να κατανοήσουν ότι είναι σημαντικό να μην ασχολούμαστε με το τι κάνουν οι άλλοι αλλά με αυτό που εμείς κάνουμε, να κατανοήσουν ότι μόνο αν παραμείνουμε επικεντρωμένοι, θα φτάσουμε στον προορισμό – στόχο μας, να αναγνωρίσουν την αξία της εργατικότητας, της επιμονής και της προσήλωσης στο στόχο, να αναγνωρίσουν την αξία της βοήθειας και της συνεργασίας κ.ά.

 

Στον κύκλο αυτό καλλιεργήθηκαν στοχευόμενα Δεξιότητες 21ου αιώνα (4cs), Δεξιότητες της Τεχνολογίας, της Μηχανικής και της Επιστήμης, Δεξιότητες Ζωής και Δεξιότητες του Νου, μέσα από 7 εργαστήρια με ποικίλη θεματολογία και διάφορες δραστηριότητες.

*************************************

1η Θεματική: Ζω καλύτερα – Ευ Ζην

Υποθεματική: Ψυχική και Συναισθηματική Υγεία – Πρόληψη

Τίτλος: “Τα παραμύθια της γιαγιάς πάνε σχολείο”

 

Εργαστήριο 1: Ο γεωργός και ο λύκος

Εργαστήριο 2: Το Δεσποινί

Εργαστήριο 3: Ο γέρος και τα τρία αδέρφια

Εργαστήριο 4: Οι τρεις καλές συμβουλές

Εργαστήριο 5: Τα δώδεκα αδέρφια που εγίνονταν πουλιά

Εργαστήριο 6: Η Λάμια

Εργαστήριο 7: Παιχνίδια αποφόρτισης – Αξιολόγηση

 

*************************************

Φωτογραφίες από τις δραστηριότητές μας στα

πλαίσια των Εργαστηρίων αυτού του Κύκλου

 (κάντε κλικ στις φωτογραφίες για μεγέθυνση):

 

1  2 1

3  6 1

4 1  5 1

8 1   9 1

7 1

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση