Απαγγελία στίχων από το ποίημα του Γ. Ρίτσου «Ειρήνη»!
Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ποίησης οι μαθητές/ριες του Νηπιαγωγείου απαγγέλουν στίχους από το Ποίημα του Γ. Ρίτσου ΕΙΡΗΝΗ!
Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ποίησης οι μαθητές/ριες του Νηπιαγωγείου απαγγέλουν στίχους από το Ποίημα του Γ. Ρίτσου ΕΙΡΗΝΗ!
Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ποίησης τα σχολεία της Οικοσυμμαχίας συνεργάστηκαν σε μια όμορφη δράση! Δημιούργησαν ένα συνεργατικό βιβλίο με μικρά ποιήματα με θέμα« το φως της καρδιάς!» αποτυπώνοντας όμορφα συναισθήματα και ιδέες!
Συγκεντρωνόμαστε στην ολομέλεια, τοποθετούμε τα χαρτάκια κάτω από τις αντίστοιχες φωτογραφίες και μετράμε ποιες εικόνες θυμίζουν στους περισσότερους την αγάπη.
Ακολουθεί συζήτηση: Υπάρχουν εικόνες που δεν μας θυμίζουν αγάπη; Για ποιο λόγο;
Δημιουργούμε ένα κοινό αραχνόγραμμα με τίτλο «Πού κρύβεται η αγάπη;». Κάθε σχολείο καταγράφει μια ιδέα στον κοινό ιστό.
| Ο detective μας αναθέτει να εντοπίσουμε στοιχεία αγάπης στην παρακάτω εικόνα χρησιμοποιώντας την τεχνική “Beauty & Truth”.
“Τα μυστικά μιας ραγισμένης καρδιάς” Οι ανθρώπινες καρδιές «ραγίζουν» όταν ξεχνάμε να δείχνουμε αγάπη. Σαν αποστολή, οι μαθητές αναζητούν στο σχολείο παραδείγματα στιγμών όπου «χάνεται» η αγάπη Οι ιδέες καταγράφονται σε μικρά χαρτάκια και τοποθετούνται στη «ραγισμένη καρδιά» Στη συνέχεια, τα παιδιά βρίσκουν τρόπους να «επιδιορθώσουν» τα κομμάτια χρησιμοποιώντας «τσιρότα αγάπης – Χαρτάκια σε σχήμα τσιρότου» — δηλαδή πράξεις που ξαναφέρνουν την αγάπη πίσω! “Netiquette της αγάπης”Τα σχολεία σε ζευγάρια αποτυπώνουν μια σελίδα για το «Netiquette της Αγάπης», αποτυπώνοντας στιγμές κατά τις οποίες εμφανίζεται η αγάπη στο σχολείο.
Μαζί με το Νηπιαγωγείο Νεοχωρίου συναντιόμαστε διαδικτυακά και ζωγραφίζουμε μαζί μια καρδιά στο Colorillo, η οποία θα αποτελέσει στολίδι για το χριστουγεννιάτικο δέντρο της αγάπης. “Στην μικρή μου την καρδιά” Αφού διαβάσουμε το παραμύθι «Στη μικρή μου την καρδιά», κάθε σχολείο ζωγραφίζει μια καρδιά και μέσα τοποθετεί ένα στοιχείο που αποφασίζει σαν ομάδα ότι αντιπροσωπεύει την αγάπη. 2.“Ο χάρτης της καρδιάς μας” Τα σχολεία σχηματίζουν μια αλυσίδα. Το πρώτο σχολείο τοποθετεί την καρδιά στον χάρτη (αφετηρία) και στη συνέχεια το δεύτερο δημιουργεί μια διαδρομή και τοποθετεί σε κοντινό σημείο τη δικιά του. Το τρίτο συνεχίζει τη διαδρομή και τοποθετεί το δικό του στοιχείο, μέχρι όλες οι ομάδες να έχουν βάλει τα στοιχεία τους. Με αυτό τον τρόπο, δημιουργείται ο χάρτης της αγάπης, όπου οι καρδιές των σχολείων αποτελούν τα συστατικά της. |
Γέφυρα της Αγάπης»
Οι καρδιές που δημιούργησε το κάθε σχολείο τοποθετούνται σε έναν ψηφιακό τοίχο , και στη συνέχεια ενώνονται με κορδέλες, ώστε να δημιουργηθεί η «Γέφυρα της Αγάπης» της Οικοσυμμαχίας
2.Δανείζομαι το φως σου
α. Η δράση έγινε σε ζευγάρια σχολείων δείχνοντας πως χρησιμοποιούμε το φως και πως το προσφέρουμε .Το σχολείο μας συνεργάστηκε με το Νηπιαγωγείο Αγίου.
Στη συνέχεια φτιάξαμε το Φανάρι της Καλοσύνης!
Το Ουράνιο τόξο της οικοσυμμαχίας
Τα σχολεία ανά δύο αναλαμβάνουν ένα χρώμα του ουράνιου τόξου το οποίο συνδέεται με μια θεματική (συναίσθημα, πράξη, συνεργασία, ψηφιακή συμπεριφορά, πλανήτης).Στη συνέχεια με κολλάζ, ζωγραφική ή πλαστελίνη το αποτυπώνουν.
Το Νηπιαγωγείο μας συμμετέχει και φέτος στην πανελλαδική εκστρατεία «ΜΙΛΑ ΤΩΡΑ», που υλοποιεί «Το Χαμόγελο του Παιδιού» για 12η συνεχή χρονιά με αφορμή την 6η Μαρτίου – Πανελλήνια Σχολική Ημέρα Ενάντια στην Ενδοσχολική Βία και τον Εκφοβισμό. Με βασικό μήνυμα το «ΜΙΛΑ ΤΩΡΑ», τα σχολεία και οι μαθητές καλούνται να συμμετέχουν δημιουργικά και να στείλουν το δικό τους μήνυμα ενάντια στην ενδοσχολική βία.
Το Νηπιαγωγείο μας βραβεύεται για δεύτερη φορά με την Πράσινη Σημαία του Διεθνούς Δικτύου “Οικολογικά Σχολεία-Eco Schools”!Αισθανόμαστε ιδιαίτερη χαρά και περηφάνια που για δεύτερη φορά το νηπιαγωγείο μας θα βραβευτεί με την πράσινη σημαία! Μια σημαντική διάκριση που απονέμεται σε σχολικές μονάδες οι οποίες υλοποιούν συστηματικά δράσεις για την προστασία του περιβάλλοντος και την προώθηση της αειφορίας. Το νηπιαγωγείο μας μέσα από συλλογικές δράσεις για την προστασία του περιβάλλοντος όπως ανακύκλωση, επαναναχρησιμοποίηση, κομποστοποίηση, σχολικός κήπος κ.α στοχεύει στη διαμόρφωση οικολογικής συνείδησης των μαθητών/ριών Η απονομή της διάκρισης θα πραγματοποιηθεί στο πλαίσιο του 1ου Μαθητικού Φεστιβάλ Οικολογικών Σχολείων, στον χώρο της Τεχνόπολης του Δήμου Αθηναίων, την Παρασκευή 3 Απριλίου 2026.
Η Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου (SID) διοργανώνεται από το κοινό δίκτυο Insafe/INHOPE των Κέντρων Ασφαλούς Διαδικτύου στην Ευρώπη, με την υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, κάθε Φεβρουάριο για την προώθηση της ασφαλούς και θετικής χρήσης της ψηφιακής τεχνολογίας, ειδικά μεταξύ των παιδιών και των νέων. Κατά την Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου (10 Φεβρουαρίου 2026), εκατομμύρια άνθρωποι ενώνονται για να εμπνεύσουν θετικές αλλαγές στο διαδίκτυο, να ευαισθητοποιήσουν σε θέματα ασφάλειας στο διαδίκτυο και να συμμετάσχουν σε εκδηλώσεις και δραστηριότητες σε όλο τον κόσμο. Όπως πάντα, η Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου στοχεύει στη δημιουργία ενός ασφαλέστερου και ενός καλύτερου διαδικτύου, όπου όλοι έχουν τη δυνατότητα να χρησιμοποιούν την τεχνολογία με υπευθυνότητα, σεβασμό, κριτική και δημιουργικότητα. Γιορτάζοντας τη θετική δύναμη του διαδικτύου, το σύνθημα της Ημέρας Ασφαλούς Διαδικτύου «Μαζί για ένα καλύτερο Διαδίκτυο» ενθαρρύνει όλους να συμμετάσχουν στο κίνημα, να συμμετάσχουν και να αξιοποιήσουν στο έπακρο τις δυνατότητες του διαδικτύου για να φέρει κοντά τους ανθρώπους.
Την Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου στο νηπιαγωγείο μας, παρακολουθήσαμε βίντεο , μάθαμε για το πώς μπορούμε να πλοηγούμαστε στο διαδίκτυο με ασφάλεια, ευγένεια και υπευθυνότητα. Μέσα από συζήτηση, μάθαμε για τα προσωπικά δεδομένα, για την ευγένεια στο διαδίκτυο και σε ποιους απευθυνόμαστε όταν χρειαζόμαστε κάποια βοήθεια.
.Οι μικροί μαθητές έπαιξαν δια δραστικά κουίζ ,παιχνίδια καρτών μνήμης, μαθαίνοντας για τους κασόνες του διαδικτύου βιωματικά και ευχάριστα. Επίσης παίξαμε online παιχνίδια με άλλα σχολεία!
Στο τέλος παραλάβαμε και τα αναμνηστικά μας!