4ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων:
” Τα επαγγέλματα”
Στον κύκλο των συνολικά 6 εργαστηρίων θα δοθεί έμφαση στην γνωριμία των παιδιών με τα επαγγέλματα
Επιμέρους στόχοι:
- Να γνωρίσουν μια ποικιλία επαγγελμάτων, τόσο παραδοσιακά όσο
και σύγχρονα και να κατανοήσουν τη σημασία τους στην κοινωνία. - Να αναπτύξουν βασικές έννοιες όπως η εργασία, η παραγωγή, η
υπηρεσία, η συνεργασία και η αλληλεξάρτηση των ανθρώπων. - Να εμπλουτίσουν το λεξιλόγιό τους με νέες λέξεις που σχετίζονται με
τα επαγγέλματα και τα εργαλεία που χρησιμοποιούνται σε αυτά.
Γνωριμία με τα επαγγέλματα
Επισκέψεις:
4. Στο εργαστήριο κεραμικών του χωριού
Η επίσκεψη αυτή
3. Στο cafe μητέρας μαθητή μας
Τα παιδιά είδαν τον όμορφο χώρο του cafe και κεράστηκαν παγωτό από τη μητέρα του μαθητή μας.
2. Στο φαρμακείο του χωριού
Τα παιδιά πήραν πληροφορίες για τη δουλειά του φαρμακοποιού, έφτιαξαν μια κρέμα , ανέβηκαν στη ζυγαριά να δουν το βάρος τους.
- Στο εργαστήριο ζυμαρικών του χωριού :Αγνές γεύσεις
Τα παιδιά είχα την ευκαιρία να δουν πως γίνονται τα ζυμαρικά και να ρωτήσουν για το επάγγελμα του παραγωγού ζυμαρικών τον ιδιοκτήτη του εργαστηρίου κ. Παπαδόπουλου.
Ο κ. Παπαδόπουλος απάντησε στις ερωτήσεις των παιδιών για το πως έμαθε τις συνταγές ώστε να φτιάχνει αυτά τα αγνά και νόστιμα ζυμαρικά ( τραχανά , πέτουρα κλπ) , είπε πως πήρε τις συνταγές από τη γιαγιά του και πως η δουλειά του αν και είναι κουραστική την αγαπάει.
Τα παιδιά πήραν ένα κους κους σαν δώρο από το εργαστήριο .
3ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων:
”Οι ευγενείς ιππότες της στρογγυλής τάξης σε επικίνδυνες αποστολές”
Στον κύκλο των συνολικά 6 εργαστηρίων θα δοθεί έμφαση στην καλλιέργεια δεξιοτήτων όπως :
- να μάθουν τα παιδιά να συνεργάζονται σε ομάδες, να μοιράζονται υλικά και να σέβονται τις απόψεις των άλλων, να συνεργάζονται για να επιτύχουν τους στόχους τους
- να αναπτύξουν τις επικοινωνιακές τους δεξιότητες, εκφράζοντας τις σκέψεις και τα συναισθήματά τους με σεβασμό και ευγένεια
- να κατανοήσουν τα συναισθήματα των άλλων και να αναπτύξουν την ικανότητα να μπαίνουν στη θέση τους.
Αφόρμηση για να ξεκινήσουμε το εργαστήριο αποτέλεσε το παρακάτω βιβλίο που διαβάσαμε
Θέλουμε να μιμηθούμε τον ήρωα του παραμυθιού και να γίνουμε ιππότες. Αυτό όμως δεν είναι καθόλου εύκολο. Για να γίνει κάποιος ιππότης πρέπει να φέρει εις πέρας κάποιες αποστολές και να κερδίσει πόντους.
Τα παιδιά θεσπίζουν τους κανόνες του κάστρου. Ο βασικότερος κανόνας των ιπποτών είναι η ΕΥΓΕΝΕΙΑ
Η αποστολή που μας δυσκόλεψε πιο πολύ ήταν η τήρηση των κανόνων
Κάθε παιδί φτιάχνει το δικό του κάστρο
Ζωγραφίζουμε στιγμές από τη ζωή των ιπποτών
Κατασκευάζουμε ένα κάστρο μέσα στο οποίο υπάρχει το τραπέζι του διαλόγου όπου παίρνονται όλες οι αποφάσεις με σεβασμό και διάλογο
Φτιάχνουμε οικόσημα
Αφού τα παιδιά πέρασαν με επιτυχία όλες τις αποστολές γίνεται η τελετή απονομής του τίτλου του” Ιππότη της ευγένειας”
Σερ…για τα αγόρια και Λαίδη….για τα κορίτσια
Κατασκευάζουμε τον εξοπλισμό των ιπποτών: σπαθί ,ασπίδα ,κράνος. Οι ιππότες χρησιμοποιούν τον εξοπλισμό τους μόνο για να βοηθούν και να προστατεύουν… ΠΡΟΤΑΣΣΟΥΝ ΠΑΝΤΑ ΤΗΝ ΕΥΓΕΝΕΙΑ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΤΗΣ ΒΙΑΣ
Αφού γίναμε ιππότες ξεκινάμε τις τρεις επικίνδυνες αποστολές που μας αναθέτει ο βασιλιάς
Για να μπούμε στο κάστρο πρέπει να πατήσουμε πάνω στους σωστούς κανόνες
Δίνουμε τον όρκο της ΟΜΑΔΑΣ
1η αποστολή: Να συνετίσουμε τον αγενή δράκο που γκρεμίζει το κάστρο και κάνει πολλές ζημιές
2η αποστολή: Να αποτρέψουμε το παρδαλό σκουλήκι που παίρνει τις σκέψεις των ανθρώπων και δεν τους αφήνει να επικοινωνούν
3η αποστολή: Να πείσουμε την αγενή μάγισσα που βρίζει άσχημα να σταματήσει
Οι αποστολές στέφθηκαν με πλήρη επιτυχία και ο βασιλιάς τους δίνει ένα βραβείο
2ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων:
“Διαφορετικότητα και φιλαναγνωσία”
Στο σύνολο των συνολικά 6 εργαστηρίων βασικός σκοπός μας είναι η καλλιέργεια της φιλαναγνωσίας
Επιμέρους στόχοι:
Να αναπτύξουν τα παιδιά μια θετική στάση απέναντι στις διαφορές μεταξύ των ανθρώπων, όπως η φυλή, το φύλο, η θρησκεία, η αναπηρία, η οικογενειακή κατάσταση κ.λπ.
Να μπορούν τα παιδιά να κατανοήσουν και να μοιραστούν τα συναισθήματα των άλλων, ανεξάρτητα από τις διαφορές τους.
Να γνωρίσουν και να χρησιμοποιούν λέξεις που περιγράφουν τη διαφορετικότητα με θετικό τρόπο.
Να μπορούν να αναλύσουν τις ιστορίες που ακούνε και να εντοπίζουν τα στοιχεία που σχετίζονται με τη διαφορετικότητα.
Να αναγνωρίζουν και να εκτιμούν τη δική τους μοναδικότητα.
Να κατανοήσουν ότι όλοι οι άνθρωποι έχουν τα ίδια δικαιώματα και αξίζουν τον ίδιο σεβασμό.
Μάιος 2025
Στα πλαίσια της φιλαναγνωσίας προσκαλέσαμε γονείς να αφηγηθούν το αγαπημένο βιβλίο των παιδιών τους.
Τα αγαπημένα παραμύθια των παιδιών στο σπίτι ήταν:
- Τα τρία γουρουνάκια
- “Ε, Και;” της Γιολάντα Τσορώνη-Γεωργιάδη
- “Ένα σποράκι ταξιδεύει” του Eric Carl
- “Ο Μπάμπι το ελαφάκι”
Μετά τις αφηγήσεις δημιουργήθηκαν ατομικές και ομαδικές κατασκευές από τα παιδιά και τους γονείς τους.
Δικαίωμα στη διαφορετικότητα
“Ο Έλμερ”
Μετά την αφήγηση της ιστορίας τα παιδιά δημιουργούν το δικό τους εξώφυλλο για το βιβλίου του Έλμερ
“‘Η Αργυρώ γελάει”
Μετά την παρακολούθηση του βίντεο τα παιδιά συμπληρώνουν το φύλλο εργασία σχετικά με το τι τους άρεσε από την ιστορία που παρακολούθησαν.
Πρόσκληση συγγραφέα στο νηπιαγωγείο
Αφήγηση της ιστορίας από τη συγγραφέα Σεβαστή Κωνσταντινίδου
“Μυστικοί πράκτορες σε δράση” στο νηπιαγωγείο μας!

Μια μικρή ιστορία για τα δύσκολα που γίνονται λίγο πιο εύκολα όταν ο ένας στέκεται δίπλα στον άλλον.
Πρόσκληση συγγραφέα στη νηπιαγωγείο

Προσκαλέσαμε τη συγγραφέα Αρχοντία Σπαχίδου η οποία μας αφηγήθηκε το βιβλίο της “Ένας αλλιώτικος σπόρος”.
Μια ιστορία για την επιμονή και το θάρρος ενός μικρού σπόρου που στο τέλος καταφέρνει παρά τα εμπόδια που συναντά, να πραγματοποιήσει τα όνειρά του.
Μέσα από το μεγάλο ταξίδι που που ξεδιπλώνεται στο παραμύθι τα παιδιά έρχονται σε επαφή με διάφορα μέρη του κόσμου και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά τους.
Στο τέλος γνωρίζουν και τον κύκλο της ζωής ενός φυτού.
1ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων:
”Σχολικός Κήπος”
Άνοιξη
Σχολικός κήπος
Σπανακόπιτα
Με τα σπανάκια του σχολικού κήπου γιαγιά μαθητή μας έφτιαξε νοστιμότατη τραγανή σπανακόπιτα.
Τα λαχανικά μας έγιναν και τα παιδιά δοκίμασαν σαλάτα μαρούλι πήραν και για το σπίτι τους.
Ο σχολικός κήπος την Άνοιξη
Δεκέμβριος 2024
Οι ανάπτυξη των φυτών του σχολικού κήπου τα Χριστούγεννα
Τα φυτά μας αρχές Δεκέμβρη
Τι χρειάζονται τα φυτά για να μεγαλώσουν, παρατηρούμε τα φυτά και καταγράφουμε την ανάπτυξη τους συμπεραίνουμε πως χωρίς νερό και ήλιο δεν μπορεί να μεγαλώσει το φυτό .
4/11/2024
Σχολικός κήπος το Νοέμβριο
Παρατηρούμε την ανάπτυξη των φυτών
ΙΙΙΙ
Δημιουργία σχολικού κήπου
Πότισμα των σπόρων και των λουλουδιών
Φύτεμα λουλουδιών
Φύτεμα των σπόρων
Προεργασία του χώρου όργωμα και καθαρισμός από τα ζιζάνια
Πρόσκληση γονέα στο σχολείο, συζήτηση σχετικά με το φύτεμα των σπόρων
Χωρίζουμε τους σπόρους σε οικογένειες
Δημητριακά – Όσπρια – Λαχανικά – Λουλούδια
1/11/ 2024
ΙΙΙ
Ενότητα τα φυτά του τόπου μου
Κρόκος Κοζάνης

Ο κρόκος έχει ευρεία χρήση ως φάρμακο, μπαχαρικό, αιθέριο έλαιο, ακόμα και στη ζωγραφική ως χρωστική ουσία. Ο κρόκος Κοζάνης χρησιμοποιείται κυρίως στη μαγειρική και ως αφέψημα μόνος του ή σε μείγμα βοτάνων.
Τα παιδιά ζωγραφίζουν τον μύθο του Κρόκου και της Σμήλαιας
Κρόκος το “χρυσάφι της γης” Αφήγηση της ιστορίας : Κρόκος και Σμήλαια
30/10/2024
ΙΙ
Παρατηρούμε τους σπόρους τους συγκρίνουμε τους αναγνωρίζουμε.
Προετοιμασία εδάφους από τα παιδιά αφαιρούν τα ζιζάνια.
Φυτεύουμε σπόρους μέσα στην τάξη κάνουμε πείραμα (κρύβουμε στο ντουλάπι χωρίς το φως το ήλιου, και άλλο σποράκι βλέπει τον ήλιο αλλά δεν το ποτίζουμε ).
Δραματοποίηση ποιήματος : Ο σπόρος
29/10/2024
Η δημιουργία ενός σχολικού κήπου προσφέρει στα παιδιά μια
μοναδική ευκαιρία για μάθηση και ανάπτυξη. Είναι ένας χώρος όπου
τα παιδιά μπορούν να εξερευνήσουν, να πειραματιστούν, να
συνεργαστούν και να έρθουν σε επαφή με τη φύση.
Επιμέρους στόχοι:
Αναπτύσσουν δεξιότητες παρατήρησης, σύγκρισης, ταξινόμησης και
πειραματισμού.
Μαθαίνουν να φυτεύουν, να ποτίζουν, να φροντίζουν τα φυτά, να
χρησιμοποιούν εργαλεία κήπου.
Μαθαίνουν να συνεργάζονται με τους συμμαθητές τους για την
επίτευξη ενός κοινού στόχου.
Αναλαμβάνουν ευθύνες για τη φροντίδα του κήπου και μαθαίνουν τη
σημασία της συνέπειας.
Ι)Ανίχνευση γνώσεων
τι γνωρίζετε για τους σπόρους;
Παρακολούθηση βίντεο
Τραγούδι ο γεωργός πάει στον αγρό


































































































































Αφήγηση της ιστορίας του Μάη μήνα
























