Βδομάδα…λίγο απ’ όλα!

Αυτή τη βδομάδα συνεχίσαμε την ενότητα της παράδοσης….Επίσκεψη λοιπόν στο Ασκύφου παρέα με τους φίλους μας απο τα όμορα Νηπιαγωγεία! Διπλή χαρά λοιπόν!

Δεινόσαυροι…!

Αγαπημένο θέμα των παιδιών οι δεινόσαυροι… Κανονισμένη λοιπόν απο καιρό, ήταν η επίσκεψη της κα. Μπορμπουδάκη απο την ομάδα archaeolab και το πρόγραμμα προσομοίωσης ανασκαφής δεινοσαύρων.

Παρεμβολή λοιπόν στην ενότητα της παράδοσης ήταν για Δευτέρα 04 και 05 Μαρτίου, η ενασχόληση μας με τους δεινόσαυρους

Παράδοση!

Σήμερα στην τάξη μας περίμενε ένα μικρό μπαούλο με μια λέξη πάνω, που ξεκινούσε με το π του Παναγιώτη μας. Αρχικά προσπαθήσαμε να ”διαβάσουμε” ή να μαντέψουμε τι μπορεί να γράφει!

Η λέξη ήταν ”παράδοση”. Τι σημαίνει παράδοση; Όταν κάποιος μας δίνει ένα πακέτο κυρία, ερμήνευσε ένα παιδί. Ανοίγοντας το, βρήκαμε μέσα διάφορα αντικείμενα, για τα οποία μοιραστήκαμε τις γνώσεις μας. Και κάπως έτσι ξεκινήσαμε τη δημιουργία της δικής μας παραδοσιακής γωνιάς. Τις επόμενες μέρες τα παιδιά κλήθηκαν να μας φέρουν κατόπιν έρευνας δικής τους, κάτι που μας έχει κληρονομήσει η παράδοση!

Την ερχόμενη εβδομάδα θα επισκεπτούμε  εργαστήρι κεραμικής με αργαλειό στο χώρο (θα μας μιλήσει η ιδιοκτήτρια για την χρήση και τον τρόπο λειτουργίας), αλλά και το μουσείο Μπικουβάρη στο χωριό Ασκύφου, το οποίο είναι διαμορφωμένο σαν ένα παραδοσιακό σπίτι της Κρήτης και το οποίο φιλοξενεί παραδοσιακές στολές.

Επίσης θα υποδεχτούμε στη τάξη μας συντοπίτη μας , ο οποίος θα μας φέρει και θα μας μιλήσει για τα παραδοσιακά μουσικά όργανα και όχι μόνο

Εγγραφές για το σχολικό έτος 2024-25

 

ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΠΡΟΝΗΠΙΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2024-2025
– Oι αιτήσεις εγγραφών στα δημόσια Νηπιαγωγεία Γενικής Παιδείας, για το σχολικό έτος 2024-2025 θα πραγματοποιηθούν από 1 έως 20 Μαρτίου 2024.
– Την Ηλεκτρονική Αίτηση Εγγραφής υποβάλλουν οι γονείς/κηδεμόνες για το Νηπιαγωγείο που ανήκει το προνήπιο, βάσει της διεύθυνσης κατοικίας τους , σύμφωνα με τα όρια της σχολικής περιφέρειας του Νηπιαγωγείου, μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, “ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ”, στην ηλεκτρονική διεύθυνση: https://proti-eggrafi.services.gov.gr/
– Τα όρια των σχολικών περιφερειών, οι γονείς μπορούν να τα αναζητήσουν στη διεύθυνση εδώ και υπάρχουν και στην ιστοσελίδα της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Χανίων.
– Στα Νηπιαγωγεία, για το σχολικό έτος 2024-2025, θα φοιτήσουν μαθητές/ριες που έχουν συμπληρώσει τη νόμιμη ηλικία εγγραφής, γεννημένοι/ες το 2020.
Α. Για την ηλεκτρονική εγγραφή οι γονείς/ κηδεμόνες πρέπει να ακολουθήσουν τα εξής βήματα:
Χρήση κωδικών: Οι γονείς/κηδεμόνες, κατά την είσοδό τους στην ηλεκτρονική Υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) αυθεντικοποιούνται με την χρήση των κωδικών διαπιστευτηρίων της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης (taxisnet).
Είσοδος στη σελίδα της εφαρμογής (https://proti-eggrafi.services.gov.gr/) και επιλογή του Νηπιαγωγείου στο οποίο ανήκει σύμφωνα με τη διεύθυνση κατοικίας του.
Συμπλήρωση στοιχείων επικοινωνίας: Κατά την είσοδό του στο σύστημα, ο γονέας/κηδεμόνας συμπληρώνει τα στοιχεία ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (προαιρετικά) και κινητού τηλεφώνου μέσω του οποίου θα ενημερώνεται για την πορεία της αίτησής του.
Β. Για την υποβολή της αίτησης οι γονείς/κηδεμόνες συμπληρώνουν διαδοχικά τα ακόλουθα:
α) τα στοιχεία του προνηπίου για το οποίο αιτούνται την εγγραφή.
β) τη διεύθυνση μόνιμης κατοικίας τους, την οποία τεκμηριώνουν αναρτώντας σε ψηφιακή μορφή εγγράφου σχετικό αποδεικτικό, όπως λογαριασμό ΔΕΚΟ, μισθωτήριο συμβόλαιο, ή άλλο δημόσιο πρόσφατο έγγραφο από το οποίο να προκύπτει ρητά η διεύθυνση κατοικίας,
γ) τα στοιχεία άλλου/ων τέκνου/ων, που φοιτά/ούν στην ίδια ή σε συστεγαζόμενη σχολική μονάδα, εφόσον υπάρχει/ουν
δ) εάν επιθυμούν τη φοίτηση του νηπίου/προνηπίου στο Προαιρετικό Ολοήμερο πρόγραμμα ή/και στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής,
ε) τα στοιχεία των συνοδών των νηπίων/προνηπίων κατά την προσέλευση και αποχώρηση τους από τη σχολική μονάδα ενώ παράλληλα επιλέγουν τη δήλωση: «Υποβάλλοντας αυτή την αίτηση, αναλαμβάνω την ευθύνη για την ασφαλή προσέλευση και αποχώρηση του νηπίου/προνηπίου».
Γ. Έγγραφα που πρέπει να προσκομίσετε στο νηπιαγωγείο:
Αίτηση εγγραφής  ΑΝ ΕΠΙΘΥΜΕΙΤΕ το Προαιρετικό Ολοήμερο πρόγραμμα (13:00 -16:00) ή στο Αναβαθμισμένο Πρόγραμμα Ολοήμερου (13:00 – 17:30) ή/και στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής.
Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή, (Α.Δ.Υ.Μ.), συμπληρωμένο από τον γιατρό του παιδιού
Βιβλιάριο Εμβολίων, του μαθητή/τριας, ή προσκόμιση άλλου στοιχείου,  από το οποίο αποδεικνύεται ότι έγιναν τα εμβόλια που προβλέπονται και είναι ενταγμένα στο Εθνικό Πρόγραμμα Εμβολιασμών. (παρ. 4, του άρθρου 6 του Π.Δ 79/2017 (Α ́ 109), όπως τροποποιήθηκε με την παρ. 4 α του άρθρου 44 του ν.4777/2021 (Α ́ 25).
Υπεύθυνη δήλωση συναίνεσης εγγραφής του ετέρου γονέα (αναμένεται διευκρίνιση)
Βεβαίωση Φοίτησης από τον/την Διευθυντή/ρια της συστεγαζόμενης σχολικής μονάδας εάν φοιτά σε αυτή άλλο τέκνο
Πιστοποιητικό γέννησης του/της μαθητή/τριας, επίσημα μεταφρασμένο (μόνο για τους αλλοδαπούς μαθητές).
Γνωμάτευση από ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. εφόσον υπάρχει, σε περίπτωση μαθητή/τριας με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Επισημαίνεται ότι η γνωμάτευση αυτή δεν αποτελεί προϋπόθεση εγγραφής του μαθητή/τριας στο Νηπιαγωγείο, διευκολύνει όμως την οργάνωση για την υποστήριξη μαθητών με ΕΕΑ.
Για οποιαδήποτε απορία μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί μας 
  Απαιτούμενα δικαιολογητικά για την εγγραφή στην Α΄ τάξη του δημοτικού σχολείου είναι τα εξής:
        1. Αίτηση εγγραφής που συμπληρώνεται στο σχολείο. 
       2.  Επίδειξη του Βιβλιαρίου Υγείας του Παιδιού (Β.Υ.Π.), ή προσκόμιση άλλου στοιχείου στο οποίο φαίνεται ότι έγιναν τα προβλεπόμενα εμβόλια.
        3. Το Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή (Α.Δ.Υ.Μ.)  
        4. Αποδεικτικό στοιχείο από το οποίο να αποδεικνύεται η διεύθυνση κατοικίας του μαθητή. (Λογαριασμός ΔΕΚΟ, Συμβόλαιο Ενοικίασης ή Αγοράς Κατοικίας, Έντυπο Ε1 Φορολογικής δήλωσης…)
       5.  Βεβαίωση φοίτησης νηπιαγωγείου 
        6. Πιστοποιητικό γέννησης Δήμου ή Κοινότητας. (Αναζητείται αυτεπάγγελτα από το σχολείο μας μέσω του Πληροφορικού Συστήματος myschool του Υ.ΠΑΙ.Θ)

Μέρα -Νύχτα

Σε συνέχεια του ηλιακού συστήματος αναφερθήκαμε και συζητήσαμε για την εναλλαγή μέρας και νύχτας.

Τι πιστεύουμε ότι συμβαίνει;Αναζητώ πληροφορίες! Παιχνίδια και κατασκευές! Μεγάλος ενθουσιασμός βεβαια επικράτησε με τη Beebot, την οποία δανειστήκαμε από όμορο νηπιαγωγείο

Με αφορμή ένα περιστατικό η εβδομάδα έκλεισε συζητώντας για τους ”ξένους”. Ποιο μπορώ να εμπιστευτώ, τι επιτρέπω και σε ποιόν…

Το ηλιακό σύστημα!

 

Το ηλιακό σύστημα είναι μια πολύ ενδιαφέρουσα ενότητα , η οποία κέντρισε αμέσως το ενδιαφέρον των μαθητών μας και ιδιαίτερα των αγοριών.

Ετσι λοιπόν ξεκινώντας απο τη παρέα μας, το σχολείο, το χωριό, το νησί, τη χώρα, τον πλανήτη γη..επεκταθήκαμε και ταξιδέψαμε απο πλανήτη σε πλανήτη αναφερόμενοι στο όνομα, την προέλευση του ονόματος αλλά και τα χαρακτηριστικά του καθενός.

Δημιουργήσαμε το δικό μας ηλιακό σύστημα, παίξαμε με τη σειρά των πλανητών ανάλογα με την απόσταση τους απο τον ήλιο. Παίξαμε και μεταμορφωθήκαμε σε αστροναυτες , κυριολέκτικα και μεταφορικά.

Κάναμε το δικό μας ταξίδι στο διαστημα και τέλος δημιουργήσαμε το δικό μας διαστημικό σταθμό!

Μια ξεχωριστή γωνιά που τα παιδάκια μας λάτρεψαν και δήλωσαν ότι δε θέλουν να αποχωριστούν ποτέ!

Υγιεινή Διατροφή

 

 

Τη βδομάδα που πέρασε ασχοληθήκαμε με την υγιεινή διατροφή!

Στο σχολείο μας λοιπόν, ήρθε η γιαγιά ΄΄Τζαμπιώ΄, φορτωμένη με καλούδια, υγιεινές επιλογές, συμβουλές αλλά και συνταγές, τις οποίες ακολουθήσαμε και στη συνέχεια δοκιμάσαμε!

Στη συνέχεια χωρίσαμε τις τροφές σε οικογένειες, τις τοποθετήσαμε στη πυραμίδα της διατροφής και ολοκληρώσαμε με το φανάρι της διατροφής!

 

 

Στοματική υγιεινή

Σε συνέχεια της ενότητας του σώματος, τη βδομάδα που πέρασε, ασχοληθήκαμε με τη στοματική υγιεινή και το σωστό και συχνό τρόπο βουρτσίσματος των δοντιών.

Ασφαλώς υπήρχε η απαραίτητη αναφορά στους προστάτες των γραμμάτων, τους 3 Ιεράρχες, την Τρίτη 30 Ιανουαρίου.

Η βδομάδα έκλεισε δίνοντας στα παιδιά μια “γεύση” της ερχόμενης εβδομάδας, φτιάχνοντας το ουράνιο τόξο της υγιεινής διατροφής!

 

 

Το ανθρώπινο σώμα

Και επιτέλους μαζευτήκαμε και ξεκινήσαμε να μοιραζόμαστε γνώσεις για το σώμα: εσωτερικά και εξωτερικά χαρακτηριστικά, πεπτικο, αναπνευστικό, νευρολογικό, κυκλοφοριακό, μυικό και σκελετικό σύστημα! Μεγάλος βοηθός αποδείχτηκε ο Κοκκαλιάρης, που μας έφερε στη τάξη ο μικρός μας μαθητής, Μύρωνας, ο οποίος μας έκανε και γυμναστική. Με μεγάλο ενδιαφέρον λοιπόν, μοιραστήκαμε γνώσεις που είχαμε, εκφράσαμε απορίες, ψάξαμε, μάθαμε και δημιουργήσαμε!

Με τον ερχομό του χειμώνα..ήρθαν και οι ιώσεις…

Πολλές ήταν οι απουσίες κατά την δεύτερη εβδομάδα επιστροφής μας απο τις διακοπές…Γι αυτό συνεχίσαμε να κινούμαστε στα πλαίσια του χειμώνα και των σχετικών δραστηριοτήτων! Ζώα σε χειμερία νάρκη, πολικά ζώα, χειμωνιάτικα ρούχα και μέσα θέρμανσης…

Επίσης, με αφορμή τη πασκόσμια ημέρα ιταλικής κουζίνας, δε χάσαμε την ευκαιρία να γίνουμε σεφ!Να ετοιμάσουμε και κυρίως να απολαύσουμε τη πιο νόστιμη πίτσα!!!