Περνάνε οι μέρες και η χαρά είναι μεγάλη να ανακαλύψουμε όσο περισσότερα πράγματα γίνεται μεγάλη ..
Οι στόχοι μας αυτή την εβδομάδα ανακαλύπτοντας τα χρώματα και τα σχήματα είναι:
- αναγνώριση χρωμάτων και της σημασίας τους στη ζωή μας
- πειραματισμοί με μείξεις χρωμάτων- δημιουργία συμπληρωματικών χρωμάτων
- εντοπισμός χρωμάτων και σχημάτων σε έργα τέχνης
- παρατήρηση, περιγραφή των ιδιοτήτων και προσδιορισμός των χαρακτηριστικών βασικών σχημάτων
- εντοπισμός σχημάτων μέσα και έξω από το περιβάλλον του σχολείου
- κατασκευή σχημάτων με χρήση διαφόρων υλικών.
Αφιερωθήκαμε εξ ολοκλήρου, στο να γνωρίσουμε αυτά, τους συνδυασμούς τους, τις μίξεις τους και να γνωρίσουμε γνωστούς ζωγράφους, να δούμε τα έργα τους και να ζωγραφίσουμε κάποια από αυτά…
μέσα από βιβλία αυτήν εβδομάδα, «ο Ελμερ και το ουράνιο τόξο» και το «Παραμύθι με τα χρώματα» ήρθαμε σε επαφή και με εικόνες ασπρόμαυρες, μουντές κ στενάχωρες… και εκφράσαμε τα συναισθήματα μας, συμφωνώντας πως τα ΧΡΏΜΑΤΑ στη ζωή μας μας κάνουν να χαμογελάμε!!!!
Φτιάξαμε σχήματα στο πάτωμα, τα αναγνωρίσαμε και παίξαμε παιχνίδι μνήμης ατομικά αλλά και όλοι μαζί. Στη συνέχεια συγκεντρώσαμε όσα αντικείμενα της τάξης μπορούσαμε τα οποία φυσικά είχαν σχήμα κύκλου, τετραγώνου, τριγώνου και ορθογωνίου παραλληλόγραμμου.
Ταξιδέψαμε στον μαγικό κόσμο της τέχνης και προσεγγίσαμε τα χρώματα και τα σχήματα αλληλεπιδρώντας με τα έργα των μεγάλων ζωγράφων. Παρατηρήσαμε, περιγράψαμε και συζητήσαμε έργα τέχνης σημαντικών ζωγράφων του 20ου αιώνα για να εντοπίσουν τα παιδιά τα χρώματα, τα γεωμετρικά σχήματα, τις ευθείες, καμπύλες, κάθετες και παράλληλες γραμμές που κρύβονται σε αυτά και, στη συνέχεια, να δημιουργήσουν τα δικά τους καλλιτεχνικά έργα με παρόμοιο τρόπο που τα δημιούργησαν οι σημαντικοί πρωτοπόροι καλλιτέχνες.
Μάθαμε για τη ζωή και το έργο του Ρώσου ζωγράφου Wassily Κandinsky και επεξεργαστήκαμε πίνακες ζωγραφικής του ( «Τετράγωνα με Ομόκεντρους Κύκλους», «Κύκλοι στον κύκλο») ως προς τα σχήματα, τις γραμμές, τα χρώματα και την τεχνοτροπία.
Παρατηρώντας τον πίνακα “Τετράγωνα με Ομόκεντρους Κύκλους” θελήσαμε να κάνουμε κι εμείς κάτι παρόμοιο, δημιουργώντας τα δικά μας έργα.
Ένας άλλος μεγάλος καλλιτέχνης που χρησιμοποιεί έντονα τα γεωμετρικά σχήματα στα έργα του είναι ο Γερμανο-Ελβετός Paul Klee. Μάθαμε για τη ζωή του και μελετήσαμε πίνακές του
Ολοκληρώσαμε το ταξίδι μας στον κόσμο της τέχνης γνωρίζοντας το έργο του Ολλανδού καλλιτέχνη Piet Mondrian, ο οποίος είναι γνωστός για τους πίνακες του τους οποίους ονόμαζε «συνθέσεις» και αποτελούνται από ένα πλέγμα από μαύρες κάθετες και οριζόντιες γραμμές με ορθογώνια και τετράγωνα διάφορων μεγεθών σε χρώμα άσπρο, μαύρο, κόκκινο, κίτρινο και μπλε.
Τα παιδιά δοκίμασαν την τεχνική του Mondrian και συμμετείχαν στη δημιουργία παρόμοιων συνθέσεων.