Paulo Coelho : Ένα παιδί μπορεί να διδάξει 

c spring h

«Ένα παιδί μπορεί να διδάξει σε έναν ενήλικο τρία πράγματα: να είναι ευτυχισμένος χωρίς ιδιαίτερο λόγο, να είναι πάντα απασχολημένος με κάτι και να ξέρει να απαιτεί με όλη του τη δύναμη αυτό που θέλει».

Το δέντρο της ομάδας μας

Τα παιδιά σχεδιάζουν το περίγραμμα του χεριού τους και μέσα σ’ αυτό ζωγραφίζουν τι τους αρέσει. Στη συνέχεια το κολάνε στο δέντρο για φύλλα 00ba2cda 95c1 4c92 b563 25a65691fb88 0f574452 340f 4c0e ac05 ffc7744204c4 1a30c2b4 6e4f 47f4 96ba 6374d9fd5c5b 1d24d79f 9bd8 4956 a818 24dbf322e295 1f88293c faf9 4717 ac1f 1e9173e031f9 9e49abf3 f1d6 49cc 8499 f284365e75c6 26a01237 b7e2 4206 9692 6753d835856f 1 45b2042c 92ab 490e 8182 48ede9936a83 72bc2346 dbca 4f62 adb5 49a5b1617d6f 821ee243 279b 4846 a94d c6c431e0118b 890d14d7 0519 4a42 86cb 9a06295b67c3και σχηματίζουν το δέντρο της ομάδας μας.

 

Εργαστήρια δεξιοτήτων : Αλληλοσεβασμός και διαφορετικότητα 3b5cdace 5926 440d 8c00 c9209d28ecab 7b3ee4e4 44bd 4615 bbbb cfbd7806ceb9 16a1be82 50d1 4fe0 bf9d 6d0408482026 7b3ee4e4 44bd 4615 bbbb cfbd7806ceb9 1 297e4909 1147 43c2 82f8 37cb4f0c5603στο νηπιαγωγείο 2024-2025.

Το πρόγραμμα με τίτλο: “Αλληλοσεβασμός και διαφορετικότητα” εντάσσεται στον Γ΄ θεματικό κύκλο :”ΕΝΔΙΑΦΈΡΟΜΑΙ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΏ:ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΣΥΝΑΙΣΘΗΣΗ ΚΑΙ ΕΥΘΥΝΗ” .Πιο συγκεκριμένα ανήκει στην επιμέρους θεματική ενότητα της προώθησης του αλληλοσεβασμού και της διαφορετικότητας . Σκοπός του προγράμματος είναι να προωθήσει το σεβασμό στον Εαυτό και στον Άλλον, καθώς και την έννοια και την αξία της διαφορετικότητας.

1ο εργαστήριο :  Αισθησιοκινητικές δράσεις για το δέσιμο της ομάδας και το ζέσταμα του σώματος: Μέσα από διάφορα μουσικοκινητικά και ομαδικά παιχνίδια τονώσαμε τους δεσμούς της ομάδας.

 

462690526 1020397190097477 5815132304121582419 n

Επιστημονικά άρθρα

Οι περισσότεροι γονείς έχουν την τάση να μην αφήνουν το παιδί τους να ολοκληρώσει ουσιαστικά αυτό που λέει και σπεύδουν να του προσφέρουν  τις συμβουλές τους ή να διατυπώνουν τις παρατηρήσεις τους θεωρώντας ότι έτσι το βοηθούν . Αποτέλεσμα αυτής της τακτικής είναι το παιδί να μη σας εμπιστεύεται και να αποφεύγει να συζητά μαζί σας τα θέματα που το απασχολούν, μια και η ανταποκρισή σας δεν το ικανοποιεί. Είναι λοιπόν , απαραίτητο να μάθετε να ακούτε και να επεξεργάζεστε αυτά που λέει, αλλά και να σέβεστε τα συναισθήματά του.

Επιμέλεια άρθρου: Σοφία Λειβαδίτη

Η μίμηση

iStock 000008979658XSmallΆραγε, τι μας έρχεται στο μυαλό όταν ακούμε τη λέξη «μίμηση»; Τι άλλο, από το απλό «Κάνω ό,τι κάνεις!». Έτσι ακριβώς λειτουργεί η μίμηση.
Γιατί είναι τόσο σημαντική η μίμηση;
Γιατί αποτελεί μία από τις βασικότερες λειτουργίες μάθησης! Η μίμηση αποτελεί ένα σημαντικό μηχανισμό απόκτησης νέας γνώσης. Πιο απλά, μέσω της μίμησης τα παιδιά μαθαίνουν! Μαθαίνουν να επικοινωνούν, να μιλάνε, να κινούνται, να χρησιμοποιούν αντικείμενα κ.α.
Αναλογιστείτε, πόσες φορές έχετε ακούσει το μικρό σας να επαναλαμβάνει κάτι που είπατε εσείς, πόσες φορές σιγοτραγουδούσε ένα τραγουδάκι που άκουσε στο διαδίκτυο, πόσες φορές μιμούνταν την καθημερινότητά σας στο παιχνίδι του; Φανταστείτε τι επίδραση έχει η μίμηση στην ανάπτυξή τους!
Πότε ξεκινάει να αναπτύσσεται η μίμηση;
Η μίμηση αποτελεί ένα μεγάλο κομμάτι της παιδικής ηλικίας. Ήδη από τη βρεφική ηλικία, αναπτύσσονται οι πρώτες δεξιότητες μίμησης. Σύμφωνα με έρευνες, τα βρέφη είναι σε θέση να μιμηθούν εκφράσεις των γονιών τους ήδη από τις πρώτες κιόλας μέρες της ζωής τους.
Από τις πρώτες χειρονομίες που παρατηρούνται στα μωρά (περίπου στην ηλικία των 8 μηνών) είναι τα παλαμάκια και ο χαιρετισμός, τις οποίες κατακτούν μέσω της μίμησης των γονέων. Μέχρι την ηλικία των 18 μηνών, τα μικρά παιδιά θα ξεκινήσουν να μιμούνται απλές ενέργειες, όπως το σκούπισμα ενός τραπεζιού, το ανακάτεμα του φαγητού κ.α. Όσο περισσότερο χρησιμοποιούμε παρόμοιες ενέργειες προς το παιδί, τόσο πιο πιθανόν είναι να τις μιμηθεί και κατ’ επέκταση να τις εκτελέσει. Προχωρώντας προς τη νηπιακή ηλικία, παρατηρείται το μιμητικό παιχνίδι και η μίμηση λεκτικών εκφράσεων. Τα νήπια αντιγράφουν το ένα το άλλο και σταδιακά, κάνει την εμφάνισή του και το συμβολικό παιχνίδι.
Τι συμβαίνει όταν απουσιάζει η μίμηση;
Η έλλειψη μίμησης μπορεί να συνδέεται με κάποια αναπτυξιακή διαταραχή. Τα παιδιά που βρίσκονται στο φάσμα των διάχυτων αναπτυξιακών διαταραχών δυσκολεύονται με τις δεξιότητες μίμησης. Ακόμη, ένα παιδί που παρουσιάζει καθυστέρηση στην ανάπτυξη του λόγου ή/ και της ομιλίας συχνά, δεν έχει ανεπτυγμένη την μίμηση σε ικανοποιητικό βαθμό.
Σε περιπτώσεις απουσίας της μίμησης, σημαντικό είναι να αξιολογηθούν η ακοή και η όραση του παιδιού, καθώς, αποτελούν τις βασικότερες αισθήσεις για την ανάπτυξη της μίμησης.
Πως μπορούν οι γονείς να ενισχύσουν την μίμηση των παιδιών;
Παίξτε, μιμούμενοι απλές πράξεις με τη χρήση αντικειμένων. Π.χ. τσουλήστε ένα αμαξάκι και κάντε τον ήχο του, κουνήστε μία κουδουνίστρα.
Κάντε αστείες γκριμάτσες μπροστά στον καθρέφτη. Μιμηθείτε εκφράσεις προσώπου, χειρονομίες, συναισθήματα.
Παίξτε με ζωάκια και τους ήχους τους.
Ενθαρρύνετε την μίμηση, δείχνοντας ενθουσιασμό, όταν το παιδί σας μιμείται στιγμιαία κάποια χειρονομία.
Χτίστε πύργους με τα τουβλάκια με τα ίδια χρώματα.
Μιμηθείτε κινήσεις σώματος, χορέψτε, κάντε γυμναστική με απλές κινήσεις.
Τραγουδήστε τραγούδια. Ξανά και ξανά.
Αντί να προσπαθείτε μόνο να κάνετε το παιδί να μιμηθεί εσάς, αντιστρέψτε ρόλους και μιμηθείτε εσείς αυτό. Μιμηθείτε εκφράσεις του προσώπου του ή τις πράξεις του.
Παίξτε συμβολικό παιχνίδι ή θεατρικά παιχνίδια.