1ο Εργαστήριο: “Δεξιότητες στόχευσης του προγράμματος. Ενδυνάμωση ομάδας – έναυσμα ενδιαφέροντος. Το σκάκι”
- Παρακολουθήσαμε το βίντεο “Μια φορά κι έναν καιρό ήταν το σκάκι” δίνοντας στα παιδιά την ευκαιρία να έρθουν σε μια πρώτη επαφή με το σκάκι. Συζητήσαμε σχετικά με την ιστορία που παρακολουθήσαμε και μιλάμε για τις φιγούρες του παιχνιδιού
- Δείξαμε στα παιδιά μια παρουσίαση που περιλαμβάνει τις φιγούρες που έχει το σκάκι και συζητήσαμε για τα ονόματά τους και τα χαρακτηριστικά τους που τις διαφοροποιούν (ο βασιλιάς έχει σταυρό στο κεφάλι ενώ η βασίλισσα κορώνα). Στο τέλος της παρουσίασης υπήρχε παιχνίδι ερωτήσεων σχετικά με τις φιγούρες
- Ζητήσαμε από τα παιδιά να ζωγραφίσουν την αγαπημένη τους φιγούρα -πιόνι.


2ο Εργαστήριο: “Σχεδίαση σκακιέρας. Βιωματική επαφή των μαθητών”
- Δείξαμε στα παιδιά εικόνες με σκακιέρες και συζητήσαμε για τη μορφή τους (σχήματα και χρώματα που υπάρχουν στη σκακιέρα) .
- Σε ένα φύλλο εργασίας όπου υπήρχε ένα κενό πλέγμα, παροτρύναμε τα παιδιά να κολλήσουν χρωματιστά χαρτάκια ώστε να σχηματιστεί μια σκακιέρα.
3ο Εργαστήριο: “Εκμάθηση κανόνων σκακιού”
- Παρακολουθήσαμε το βίντεο “η Κάτια και ο Άρης μας μαθαίνουν σκάκι” και συζητήσαμε για τις ονομασίες και τις κινήσεις που μπορούν να κάνουν τα πιόνια
- Δώσαμε στα παιδιά ένα φύλλο εργασίας στο οποίο ήταν αποτυπωμένη μια σκακιέρα με τα πιόνια στη μια πλευρά. Τους ζητήσαμε να κολλήσουν στην απέναντι πλευρά του σκακιού τα αντίστοιχα πιόνια ώστε να στηθεί η σκακιέρα (άσκηση συμμετρίας) .
4ο Εργαστήριο: “Κατασκευή σκακιστικών κομματιών. Εικαστικές δημιουργίες με θέμα το σκάκι”
- Δημιουργήσαμε ένα εικαστικό έργο που μας θυμίζει το σκάκι. Με υγρή κόλλα ή πιστόλι σιλικόνης σχεδιάσαμε πλέγματα όπως αυτά που έχει το σκάκι και ζητήσαμε από τα παιδιά να τα χρωματίσουν με κηρομπογιές χρησιμοποιώντας όποιο χρώμα τους αρέσει
- Εκθέσαμε τα έργα των παιδιών σε κάποιο σημείο της τάξης και ζητήσαμε από κάθε παιδί να μας παρουσιάσει το δικό του έργο.
5ο Εργαστήριο: “Παίζουμε σκάκι σε σκακιέρες, σε ομάδες με τους συμμαθητές μας”
Χρησιμοποιήσαμε το bee-bot ώστε να αναπαράγουμε τις κινήσεις που κάνουν τα πιόνια στο σκάκι. Επάνω στη ρομποτική μέλισσα τοποθετήσαμε καρτέλες με τα πιόνια και τα παιδιά προγραμμάτισαν τη “μέλισσα” ώστε να κινηθεί με τα σωστά βήματα επάνω στη σκακιέρα
- Καλέσαμε τα παιδιά της Ε’ και Στ’ Δημοτικού, από το Δημοτικό σχολείο Παπαδατών σε ένα παιχνίδι σκάκι. Παίξαμε σκάκι σε ομαδικό κλίμα με δύο αντιπάλους: Παιδιά του Νηπιαγωγείου εναντίον παιδιά του Δημοτικού .
![]() |
![]() |


















































