Ένα μάθημα αλλιώτικο από τα άλλα είχαν την ευκαιρία να ζήσουν οι μαθητές μας στο μαγευτικό καστανοδάσος του Άνω Κερασόβου.
Ένα μάθημα ζωής: για την καλλιέργεια του κάστανου, τη φιλοξενία, την ευγένεια, την επικοινωνία και, πάνω απ’ όλα, τη σημασία της προστασίας του φυσικού περιβάλλοντος. Δάσκαλοι σε αυτό το μοναδικό «σχολείο» ήταν το ίδιο το δάσος και οι δραστήριοι, φιλόξενοι και εμπνευσμένοι κάτοικοι του Άνω Κερασόβου.
Την Τετάρτη 15 Οκτωβρίου, το σχολείο μας (Δημοτικό Σχολείο και Νηπιαγωγείο) πραγματοποίησε περιβαλλοντική εκπαιδευτική επίσκεψη στο καστανοδάσος της περιοχής. Τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να ξεναγηθούν στο χώρο από την κυρία Γιώτα Καλογεράκη και την κυρία Μιχαλοπούλου Κλεάνθη, να συμμετάσχουν στο τίναγμα της καστανιάς και να συλλέξουν κάστανα. Ενημερώθηκαν για την καλλιέργεια και τη διατροφική αξία του καρπού, εμβαθύνοντας έτσι στη γνώση μέσα από την εμπειρία.
Ακολούθησε περίπατος μέχρι το Άνω Κεράσοβο, όπου επισκεφτήκαμε το Πνευματικό Κέντρο και τον Ιερό Ναό της Κοίμησης της Θεοτόκου. Η επίσκεψη ολοκληρώθηκε με γευστικά γλυκίσματα από κάστανο!
Ευχαριστούμε θερμά όλους για την ανοιχτή αγκαλιά, τη ζεστή υποδοχή και την αυθεντική φιλοξενία που μας προσέφεραν!
![]() |
![]() |
ΑΓΙΑΣΜΟΣ-ΕΝΑΡΞΗ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ 2025-26
Σας ενημερώνουμε πως την Πέμπτη 11 Σεπτεμβρίου 2025 και ώρα 8.30 π.μ. θα γίνει ο Αγιασμός για τη Νέα Σχολική Χρονιά 2025-26 στο προαύλιο του σχολείου μας. Μετά τον αγιασμό, αφού ακολουθήσει σύντομη ενημέρωση από την προϊσταμένη του Νηπιαγωγείου , τα παιδιά θα αποχωρήσουν.
Καλή αρχή με υγεία , χαρά και καλή πρόοδο στα παιδιά μας!
Ενεργός Πολίτης
Τίτλος δάσης:« Μνημεία και γειτονιά χωρίς σκουπίδια»
Επίπεδο: Νηπιαγωγείο
Θεματικό επίπεδο: 3,4,11, 17
Σύντομη περιγραφή της δράσης
Η δράση μας αφορούσε μια έρευνα και παρατήρηση σχετικά με την καθαριότητα, την
απομάκρυνση σκουπιδιών και την σωστή διαχείρισή τους μέσα από προγράμματα
ανακύκλωσης. Η δράση έλαβε χώρα εντός της σχολικής μας μονάδας, προαύλιο,
αλλά και στην ευρύτερη γειτονιά όπως στο πάρκο πλησίον του σχολείου.
Μάθημα ή τομέας του Εργαστηρίου Δεξιοτήτων που εντάσσεται:
Η δράση μας πραγματοποιήθηκε σε συνδυασμό με το εργαστήριο δεξιοτήτων με τίτλο
”Προστατέψτε το δάσος, είναι πηγή ζωής”, από την θεματική ενότητα “Φροντίζω το
περιβάλλον, Κλιματική αλλαγή-Φυσικές καταστροφές, Πολτική Προστασία”.
Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα
• Να αντιληφθούν οι μαθητές την επικινδυνότητα που έχει η ρίψη σκουπιδιών
στο φυσικό περιβάλλον
• Να είναι σε θέση οι μαθητές να προτείνουν λύσεις για την αντιμετώπιση της
απόρριψης σκουπιδιών σε δημόσιους χώρους ή τους χώρους ενδιαφέροντος
όπως η αυλή του σχολείου
• Να είναι σε θέση οι μαθητές να ενημερώνουν άτομα του οικείου
περιβάλλοντός τους (οικογένεια, γείτονες) για τα προβλήματα που
προκύπτουν από την απόρριψη σκουπιδιών και για την σημαντικότητα της
διατήρησης της καθαριότητας
Πεδίο υλοποίησης
Το σχέδιο δράσης υλοποιήθηκε σε χώρους όπου κινούνται οι μαθητές και
συγκεκριμένα, στο προαύλιο του σχολείου και στο κοντινό πάρκο με δέντρα
Φάσεις υλοποίησης
Διερεύνηση
Η φάση της διερεύνησης κράτησε περίπου 2 διδακτικές ώρες. Η εισήγηση στο θέμα
της δράσης έγινε μέσα από την ανάγνωση του παιδικού βιβλίου “Πρασινοσκουφίτσα”,
το οποίο περιέγραφε τις συνέπειες της ρίψης σκουπιδιών μέσα σε ένα δάσος. Εδώ
κάναμε αναφορά και στο βιβλίο “Οι περιπέτειες μιας σακούλας στο δάσος” το οποίο
είχαμε διαβάσει σε προηγούμενο διάστημα και προσπαθήσαμε να παροτρύνουμε τα
παιδιά να βγάλουν τα συμπεράσματά τους.
Προετοιμασία /Σχεδιασμός
Αρχικά προσπαθήσαμε να εμπλέξουμε τα παιδιά σε συζήτηση ώστε να περιγράψουν
ορισμούς (τι είναι τα σκουπίδια; πως παράγονται; ) και να οριοθετήσουν τους
χώρους όπου συναντάμε σκουπίδια. Έπειτα, συμφωνήθηκε ο χώρος όπου θα
πραγματοποιούσαμε τις δράσεις μας ο οποίος ήταν το προαύλιο του σχολείου και το
κοντινό πάρκο. Τέλος, έγινε προετοιμασία των υλικών καταγραφής. Σχεδιάσαμε ένα
φύλλο παρατήρησης όπου τα παιδιά θα κατέγραφαν τις ποσότητες και τα είδη των
σκουπιδιών που θα βρίσκανε κατά την υλοποίηση της δράσης στο προαύλιο
Υλοποίηση
Η πρώτη δραστηριότητα ήταν να πραγματοποιήσουν οι μαθητές μια αυτοψία στον
προαύλιο χώρο του σχολείου. Συνέλλεξαν υλικό από σκουπίδια που βρήκαν
διασκορπισμένα και κατέγραψαν στο φύλλο παρατήρησης τι είδους σκουπίδια
βρίσκουμε συχνά στην αυλή. Ακόμη συζητήσαμε και για το αν μπορούν αυτά τα
σκουπίδια να χρησιμοποιηθούν με άλλο τρόπο, π.χ. εικαστική δημιουργία, ή να
ανακυκλωθούν.
Μια ακόμα δραστηριότητα ήταν η δημιουργία μιας ενημερωτικής αφίσας σχετικά με
το πως μπορούμε να μειώσουμε τα καθημερινά σκουπίδια μέσα από χρήση σκευών
πολλαπλών χρήσεων.
Η τρίτη δραστηριότητα που εντάξαμε στη δράση σχετιζόταν με την αξιοποίηση
σκουπιδιών όπως πλαστικών μπουκαλιών για τη δημιουργία ενός νέου χρηστικού
αντικειμένου. Με τα παιδιά δημιουργήσαμε ταΐστρες για πουλιά χρησιμοποιώντας
πλαστικά μπουκάλια.
Η τελευταία δραστηριότητα ήταν η φύτευση ενός νέου φυτού στο προαύλιο του
σχολείου και είχε στόχο να ευαισθητοποιήσει τα παιδιά σχετικά με την
σημαντικότητα της φροντίδας του περιβάλλοντος.
Επικοινωνία – Διάχυση
Η επικοινωνία της δράσης μας έγινε με την ανάρτηση της αφίσας που δημιούργησαν
τα παιδιά στον εξωτερικό του κοινοτικού γραφείου του χωριού μας.
Αναστοχασμός
Η δράση μας ολοκληρώθηκε με μια συζήτηση που κάναμε με τους μαθητές σχετικά
με το αν παρατήρησαν αλλαγές στην αυλή του σχολείου μετά το πέρας της δράσης.
Στόχος μας ήταν να διερευνήσουμε το κατά πόσο τα παιδιά ένιωσαν την ανάγκη να
φροντίζουν περισσότερο τον οικείο χώρο του σχολείου.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Σχέδιο Δράσης: Φιλαναγνωσία-Ταξιδεύοντας με ένα βιβλίο…
Β. Υλοποίηση
Η πρώτη επαφή των παιδιών με τα βιβλία ξεκίνησε από τις πρώτες μέρες του σχολείου. Την πρώτη εβδομάδα, διαβάσαμε το παραμύθι «Η πρώτη μου μέρα στο σχολείο».
Δράση: Συζήτηση για τα χαρακτηριστικά των συμμαθητών και για το πώς αισθανόμαστε τις πρώτες μέρες στο σχολείο.
Στόχος: Να περιγράφουν τα παιδιά τα ατομικά τους χαρακτηριστικά. Να εκφράσουν τα συναισθήματά τους.
Οκτώβριος:
- Δημιουργία του συμβολαίου της τάξης με τους κανόνες της σωστής χρήσης των βιβλίων.
- Διαμόρφωση της γωνιάς της βιβλιοθήκης. Επιλογή βιβλίων, προγραφικό υλικό και οργάνωση ατομικών φακέλων.
Γνωριμία με τα βασικά στοιχεία του βιβλίου, εξώφυλλο, εσώφυλλο, οπισθόφυλλο, καθώς και τους δημιουργούς των βιβλίων, συγγραφέας, εικονογράφος, εκδοτικός οίκος.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Παραμύθι : Η τελεία – Reynolds H. Peter ( you tube)
Δράση: Ζωγραφική μιας τελείας και οι μορφές που μπορεί να πάρει.
Στόχος: Να διακρίνουν τα παιδιά είδη γραμμών και σχημάτων στο περιβάλλον και στα έργα τέχνης .
![]() |
![]() |
![]() |
Παραμύθι :Έλμερ – Ντειβιντ ΜακΚι
Δράση: Ανάγνωση της ιστορίας του Έλμερ και εικαστική αποτύπωσή του. Συζήτηση για τη διαφορετικότητα, το σεβασμό, την αποδοχή.
Στόχος: α) Αναδιήγηση και περιγραφή της ιστορίας με λογική σειρά και συνέπεια
β) Να εκτιμήσουν τα παιδιά την μοναδικότητα των άλλων
γ) Αποδοχή του εαυτού μου.
Νοέμβριος:
- Δόθηκαν ερωτηματολόγια στα παιδιά με εικονογραφημένες τις πιθανές απαντήσεις για διερεύνηση των πρότερων γνώσεών τους σχετικά με την παιδική λογοτεχνία.
![]() |
Παραμύθι : Άουτς!
Εικαστικά: Ζωγραφίζω ότι μου άρεσε από το παραμύθι.
![]() |
![]() |
![]() |
Η Κυρά Δημοκρατία – Αρμενiάκου Κωνσταντίνα
Δράση: Δημιουργία αφίσας όπου αποτυπώθηκαν οι διαφορές της “Δημοκρατίας” από την “Δικτατορία”.
Στόχος: Να διακρίνουν τα παιδιά καταστάσεις που δημιουργούν θετικά ή αρνητικά συναισθήματα.
Δεκέμβριος:
- Στάλθηκε αίτημα στο library4all για δωρεά βιβλίων ώστε να εμπλουτιστεί η βιβλιοθήκη μας.
- ερωτηματολόγια σε γονείς για καταγραφή των απόψεών τους για το παιδικό βιβλίο.
Παραμύθι :Ένας πιγκουίνος…όχι και τόσο τέλειος
Δράση: α) Κατασκευή εικαστικής δημιουργίας (πιγκουίνος)
Στόχος: Να κάνουν τα παιδιά υποθέσεις και να ερμηνεύουν τα συναισθήματα των άλλων .
Ο μεγάλος χνουδωτός – Γιολάντα Τσορώνη Γεωργιάδη
Δράση: Πείραμα σχετικά με την τήξη και πήξη του νερού
Στόχος: Να κάνουν τα παιδιά διαπιστώσεις για τη φυσική μεταβολή των υλικών
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Ιανουάριος:
- Έναρξη δανειστικής βιβλιοθήκης.
- Συμφωνήθηκαν οι κανόνες δανεισμού και συντάχθηκε συμβόλαιο της τάξης.
- Με αφορμή και τα εργαστήρια δεξιοτήτων επεξεργαστήκαμε το παρακάτω βιβλίο.
Το σανταλάκι – Ελένη Αναστασοπούλου
Δράση: Δραματοποίηση σκηνών από την πλοκή του βιβλίου
Στόχος: Να βιώσουν τα παιδιά πραγματικές ή φανταστικές καταστάσεις και να
προσεγγίσουν τη θέση του άλλου μέσα από έναν ρόλο
![]() |
![]() |
![]() |
Φεβρουάριος:
Ο Γλεντζοφλέβαρος – Γιολάντα Τσορώνη Γεωργιάδη
Δράση: α) Εικαστική δημιουργία “Η Αμυγδαλιά”
β) Φύλλο εργασίας μαθηματικών
Στόχος: α) Να συνθέσουν τα παιδιά πρότυπα έργα συνδυάζοντας διαφορετικά υλικά
β) Να αντιληφθούν τα παιδιά ότι τα αριθμητικά σύμβολα καταδεικνύουν τις
ποσότητες αντικειμένων (σχέση ανάμεσα σε αριθμούς, σύνολα, σύμβολα)
![]() |
![]() |
![]() |
Παραμύθι : O Αρλεκίνος της Ζωρζ Σαρρή
Αφού διαβάσουμε το παραμύθι , φτιάχνουμε ένα ομαδικό κολάζ με το δικό μας Αρλεκίνο και μαθαίνουμε το ρόμβο.
Mάρτιος:
- Επίσκεψη στην Παπαστράτειο Παιδική Βιβλιοθήκη του Αγρινίου μαζί με το Δημοτικό Σχολείο και ενημέρωση για την διαδικασία δανεισμού βιβλίων.
![]() |
![]() |
![]() |
- Συμμετοχή στον 6ο Μαραθώνιο Ανάγνωσης που διοργάνωσαν οι Εκδόσεις Μεταίχμιο με θέμα «Οικογένεια: εκεί που μπορείς να είσαι ο εαυτός σου». Διαβάσαμε τα βιβλία «Μια μέρα στη θάλασσα» της Ορελί Βαλόν, « Μαμακίαση» της Μάρτα Πράδα και το «Γιατί δεν κοιμάσαι, μαμά;» του Μάκη Τσίτα και συζητήσαμε το περιεχόμενο των ιστοριών. Τέλος, τα παιδιά συμπλήρωσαν τα φύλλα εργασίας σε μορφή τετραδίου. Στο τέλος πήραμε και το αναμνηστικό μας!
![]() |
![]() |
![]() |
- Μιλήσαμε για την Ημέρα σχολικού εκφοβισμού διαβάσαμε το παρακάτω βιβλίο.
Τα χέρια δεν είναι για να δέρνουν – Μαρτίν Αγκάσι
Δράση: Δημιουργία αφίσας για την ημέρα σχολικού εκφοβισμού
Στόχος: Να ορίζουν τα παιδιά τον προσωπικό τους χώρο και τα όριά τους και να σέβονται το χώρο και τα όρια των άλλων
Απρίλιος:
- Συμμετοχή στο περιβαλλοντικό πρόγραμμα «Βιβλία σε ρόδες». Παραλάβαμε από τη Διεύθυνση Π.Ε Αιτ/νίας μια βαλίτσα με βιβλία, που είχαν θεματολογία σχετική με την ανακύκλωση, την προστασία του περιβάλλοντος. Στόχος του προγράμματος ήταν να αναπτύξουν τα παιδιά οικολογική συνείδηση.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
- Συμμετοχή στη δράση φιλαναγνωσίας «Διαβάζουμε μαζί» που οργάνωσε η ομάδα «Νηπιαγωγοί εν δράσει». Παίρνοντας έμπνευση από το βιβλίο «Πετά πετά η μέλισσα» του Kirsten Hall, συζητήσαμε για τη μέλισσα και τα παιδιά δημιούργησαν το δικό τους παραμύθι με τίτλο «το μυστικό της μέλισσας». Στη συνέχεια μέσα από το ψηφιακό εργαλείο storyjumper το μετατρέψαμε σε ψηφιακό e-book https://www.storyjumper.com/book/read/180810931/— και το ανεβάσαμε στο συνεργατικό padlet της δράσης στην κατηγορία «Δημιουργική Γραφή». https://padlet.com/chariklia84/padlet-hw2fkewmu9vynxc5 .
![]() |
![]() |
- Κατασκευή σελιδοδείκτη
Στο τέλος της δράσης , παραλάβαμε με μεγάλη μας χαρά και τα αναμνηστικά μας από την Κυψέλη!
Ο Ψεματούρης – Γιολάντα Τσορώνη Γεωργιάδη
Δράση: Συζήτηση για τις συνέπειες που έχουν τα ψέματα
Στόχος: Να αποκτήσουν τα παιδιά κριτική στάση στο περιεχόμενο των γραπτών κειμένων. Αντιπαραβολή με την ιστορία του Πινόκιο
Η γάτα Μαρμελάδα – Γιολάντα Τσορώνη Γεωργιάδη
Δράση: Παιχνίδι με το ρομποτάκι bee-bot
Στόχος: Να διακρίνουν τα παιδιά τις βασικές εντολές προγραμματισμού (π.χ εντολές κίνησης “εμπρός-πίσω”)
Μάιος:
- Επίσκεψη μιας γιαγιάς ενός μαθητή στο Νηπιαγωγείο, ανάγνωση παραμυθιού που διάβαζε η ίδια στα παιδιά της, συζήτηση για τα παραμύθια στα παλαιότερα χρόνια και σύγκριση αυτών με τα σημερινά παραμύθια.
![]() |
![]() |
-
- Προετοιμασίες για την προγραμματισμένη επίσκεψη συγγραφέα. Σε συνεργασία με την Στ’ τάξη του Δημοτικού σχολείου Παπαδατών διαβάσαμε το παραμύθι που θα μας παρουσίαζε η συγγραφέας, πραγματοποιήθηκε δραματοποίηση κάποιων κεφαλαίων του βιβλίου όπως και ομαδικές εργασίες.
- Δόθηκαν ερωτηματολόγια τελικής αξιολόγησης στους γονείς αναφορικά με τις δεξιότητες που κατέκτησαν τα παιδιά στο τέλος της δράσης Φιλαναγνωσίας.
Γ. Αποτίμηση της Δράσης
Προτάσεις για συνέχιση της Δράσης/ για νέες Δράσεις το επόμενο
Το Σχέδιο Δράσης αγκαλιάστηκε θερμά τόσο από τους εκπαιδευτικούς ,όσο και από τους μαθητές και τους γονείς τους. Από όλες τις δράσεις που πραγματοποιήσαμε, προέκυψε αυξημένο ενδιαφέρον για τη γωνιά της βιβλιοθήκης, καθώς τα παιδιά άρχισαν να την επισκέπτονται πιο συχνά και να διαβάζουν καθημερινά την ώρα των ελεύθερων δραστηριοτήτων. Ο συνδυασμός ανάγνωσης , γραφής και ζωγραφικής αποδείχτηκε αποτελεσματικός. Μέσα από συζητήσεις με τους γονείς ,όπως και μέσα από τα ερωτηματολόγια που συμπλήρωσαν στην αρχή και στο τέλος της δράσης, διαπιστώθηκε πως το πρόγραμμα αγαπήθηκε από τα παιδιά, βελτίωσε αρκετά τις γλωσσικές τους δεξιότητες, ενίσχυσε τη φαντασία και τη δημιουργικότητά τους, ενώ ταυτόχρονα αύξησε την αυτοπεποίθησή τους, βελτίωσε την επικοινωνία και τη συνεργασία τους με τα άλλα παιδιά. Τέλος, όλα τα παιδιά, σεβάστηκαν τους κανόνες του καλού αναγνώστη. Για όλους αυτούς τους λόγους τόσο οι μαθητές, όσο και οι γονείς, πρότειναν τη συνέχιση της δράσης και την επόμενη σχολική χρονιά.
Προτάσεις για αναγκαίες επιμορφώσεις στο πλαίσιο της δράσης
Επιμόρφωση εκπαιδευτικών για τη χρήση ψηφιακών εργαλείων.
Δημιουργική παρουσίαση σύγχρονης παιδικής λογοτεχνίας στην τάξη.
Επιμόρφωση γονέων για το ρόλο τους ως πρότυπο αναγνώστη και δημιουργία αναγνωστικής κουλτούρας στην οικογένεια.
Προτάσεις για αξιοποίηση των πρακτικών που αναπτύχθηκαν στο πλαίσιο της Δράσης
Παρουσίαση του υλικού που δημιουργήθηκε από τα παιδιά καθώς και η αξιολόγηση τόσο των θετικών όσο και αρνητικών στοιχείων από τη σχολική κοινότητα.
Συνεργασία με άλλες σχολικές μονάδες για ανταλλαγή καλών πρακτικών.
Σύνδεση της ανάγνωσης παιδικών λογοτεχνικών βιβλίων με δραστηριότητες που προάγουν τον ψηφιακό γραμματισμό.
Διαδικτυακή συνεργασία με συγγραφείς, βιβλιοπωλεία, ψηφιακές βιβλιοθήκες.
Επιμορφώσεις που τυχόν υλοποιήθηκαν στο πλαίσιο της Δράσης
Στα πλαίσια της δράσης για τη φιλαναγνωσία δεν υλοποιήθηκε καμία επιμόρφωση.
Υλικό που παρήχθη ή αξιοποιήθηκε
Το υλικό που αξιοποιήθηκε ή παρήχθη στα πλαίσια της δράσης μας, ήταν κατεξοχήν τα :
- βιβλία της βιβλιοθήκης μας, τα βιβλία της δανειστικής βιβλιοθήκης και κυρίως παιδικά βιβλία με πλούσια εικονογράφηση.
- Ζωγραφιές και χειροτεχνίες, εμπνευσμένες από ήρωες ή σκηνές των παραμυθιών που διαβάσαμε.
- Κουκλοθέατρο, βασισμένο σε ιστορίες που διαβάσαμε.
- Παιχνίδια ρόλων( δραματοποίηση) με θέμα τα βιβλία που διαβάσαμε.
- Ψηφιακές ζωγραφιές με το tuxpaint.
- Ο ηλεκτρονικός υπολογιστής της τάξης μας.
- Δημιουργία ψηφιακού βιβλίου e book μέσα από το
- Φύλλα δραστηριοτήτων.
- Εργασίες ατομικές και ομαδικές.
- Προφορικές βιβλιοπαρουσιάσεις μαθητών.
Δυσκολίες που παρουσιάστηκαν
Το σχέδιο δράσης είχε έναν πολύπλευρο χαρακτήρα καθώς η φιλαναγνωσία προσεγγίστηκε όχι μόνο ως μέσο καλλιέργειας της γλώσσας και της φαντασίας, αλλά και ως μέσο καλλιέργειας κοινωνικών δεξιοτήτων. Οι δραστηριότητες που επιλέχθηκαν ήταν πάρα πολλές και ο χρόνος για την υλοποίησή τους δεν ήταν αρκετός. Ωστόσο ,παρά την πίεση του χρόνου όλοι σχεδόν οι στόχοι που θέσαμε στην αρχή της δράσης επιτεύχθηκαν και τα θετικά αποτελέσματα της δράσης ήταν εμφανή σε όλους τους εμπλεκόμενους.
Παράμετροι που διευκόλυναν την επίτευξη των στόχων
Ένας σημαντικός παράγοντας που διευκόλυνε την επίτευξη των στόχων που αρχικά είχαμε θέσει, ήταν η διαμόρφωση της γωνιάς της βιβλιοθήκης μας σε ένα χώρο ελκυστικό για τα παιδιά, όπου η ανάγνωση συνδυάζεται με τη χαλάρωση και την ψυχαγωγία. Ο εμπλουτισμός της βιβλιοθήκης μας με νέα βιβλία, η συμμετοχή μας στο πρόγραμμα «βιβλία σε ρόδες», ενθουσίασαν όλους τους εμπλεκόμενους στο πρόγραμμα, μαθητές, γονείς, εκπαιδευτικούς. Τέλος , η αξιοποίηση όλων των διαθέσιμων πόρων, μέσων και εργαλείων ήταν καθοριστική για την επιτυχία της δράσης μας.
Αποτελέσματα της δράσης
Το Σχέδιο Δράσης της Φιλαναγνωσίας στο Νηπιαγωγείο μας είχε πολλά και σημαντικά οφέλη για τους μαθητές μας. Μέσα από τη δανειστική βιβλιοθήκη, και μέσα από την ακρόαση στο σχολείο παραμυθιών, τα παιδιά εμπλούτισαν το λεξιλόγιό τους και βελτίωσαν τον προφορικό τους λόγο μέσα από την αναδιήγηση ιστοριών. Η συγκέντρωσή τους και η προσοχή τους ενισχύθηκε , παρόλο που η πλειοψηφία των μαθητών ήταν προνήπια. Επίσης καλλιέργησαν τη φαντασία τους , τη δημιουργικότητά τους, την κριτική τους σκέψη, τις κοινωνικές τους δεξιότητες. Έμαθαν να συνεργάζονται, να σέβονται τη σειρά τους, να εκφράζουν απόψεις. Ανέπτυξαν τη συναισθηματική τους νοημοσύνη καθώς μέσα από τις ιστορίες κατανόησαν συναισθήματα, αξίες και κοινωνικές συμπεριφορές. Τέλος, καλλιέργησαν θετική στάση προς το διάβασμα .Τα παιδιά εξοικειώθηκαν με τα βιβλία, και τα συνδέουν με ευχάριστες εμπειρίες. Αυτό φαίνεται ξεκάθαρα και μέσα από το τελικό ερωτηματολόγιο που δόθηκε στους γονείς.
Εργαστήρια Δεξιοτήτων: «Προστάτεψε το δάσος-είναι πηγή ζωής »
1ο Εργαστήριο: Γνωρίζω το δάσος
- Συζητήσαμε με τα παιδιά για το τι είναι το δάσος, τι προσφέρει το δάσος στον άνθρωπο και τι μπορούμε να βρούμε στο δάσος αν το επισκεφτούμε
- Παρακολουθήσαμε τα βίντεο “το δάσος” και “βόλτα στο δάσος/forest walk” και συζητήσαμε με τα παιδιά για τα πλεονεκτήματα του δάσους
- Δημιουργήσαμε έναν εννοιολογικό χάρτη σχετικά τα ωφέλη που προσφέρει το δάσος
- Ζητήσαμε από τα παιδιά να ζωγραφίσουν σε ένα φύλλο εργασίας το δικό τους δάσος
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
2ο Εργαστήριο: Μικροί εξερευνητές
- Επισκεφτήκαμε ένα μικρό δασάκι κοντά στο το σχολείο μας και συλλέξαμε αντικείμενα που βρήκαμε όπως κλαδιά, κουκουνάρια, φύλλα αλλά και σκουπίδια
- Συζητήσαμε με τα παιδιά για το τι είναι φυσικό να υπάρχει σε ένα δάσος και τι είναι επικίνδυνο για το δάσος. Έπειτα χωρίσαμε τα υλικά που βρήκαμε σε αυτά που είναι βλαβερά για το δάσος και αυτά που είναι φυσικό να υπάρχουν σε ένα δάσος
- Δημιουργήσαμε ένα δεύτερο εννοιολογικό χάρτη με όσα αντικείμενα είναι επιβλαβή για το δάσος. Συγκρίναμε τους δύο εννοιολογικούς χάρτες που δημιουργήσαμε
- Τα παιδιά ζωγράφισαν σε ένα φύλλο εργασίας τι προσφέρει το δάσος στους ανθρώπους και στα ζώα
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
3ο Εργαστήριο: Το δάσος καίγεται
- Παρακολουθήσαμε με τα παιδιά τα βίντεο “Παραμύθια για παιδιά: φωτιά στο δάσος” και “Ο Παντελής Πουαρό και το μυστήριο του καπνού” και συζητήσαμε για τους κινδύνους που απειλούν το δάσος
- Ζητήσαμε από τα παιδιά να ζωγραφίσουν το δάσος πριν και μετά τη φωτιά
![]() |
![]() |
![]() |
4ο Εργαστήριο: Πρόσκληση στην Πυροσβεστική – Η δράση της Πυροσβεστικής
- Παρακολουθήσαμε τα βίντεο “Οι 12 άθλοι του Παντελή” και “Δασικές πυρκαγιές. Πως προστατευόμαστε; ”. Συζητήσαμε με τα παιδιά τους τρόπους προστασίας από τη φωτιά
- Παίξαμε στον υπολογιστή το παιχνίδι “Προλαβαίνω τη φωτιά”. Τα παιδιά, μέσα από ερωτήσεις που αφορούσαν τους κινδύνους που αντιμετωπίζει το δάσος, έπρεπε να επιλέξουν τις σωστές απαντήσεις
- Τα παιδιά ζωγράφισαν σε ένα φύλλο εργασίας τους παράγοντες που οδηγούν σε δασική πυρκαγιά
![]() |
![]() |
![]() |
5ο Εργαστήριο: Αναλαμβάνουμε δράση
- Αναλάβαμε δράση για την προστασία του δάσους φυτεύοντας φυτά στο κοντινό δάσος
Διδακτική επίσκεψη στο Βοτανικό Κήπο «Ζέλιος Γη»
Στα πλαίσια της δράσης του Ενεργού Πολίτη με τίτλο «Μνημεία και γειτονιά χωρίς σκουπίδια», πραγματοποιήθηκε διδακτική επίσκεψη στο Βοτανικό Κήπο «Ζέλιος Γη» την Τρίτη 20 Μαΐου. Η επίσκεψη οργανώθηκε σε συνεργασία με το Δημοτικό Σχολείο Παπαδατών, το Νηπιαγωγείο Ματαράγκας και είχε σκοπό να φέρει τα παιδιά κοντά στη φύση μέσα από μια ενδιαφέρουσα ξενάγηση στο χώρο. Τα παιδιά με την καθοδήγηση των υπεύθυνων, συμμετείχαν σε ένα δημιουργικό εργαστήρι κατασκευής κεριών, χρησιμοποιώντας φυσικά υλικά , όπως έλαια βοτάνων και μυρωδικά (κουρκουμάς).Ακόμη επισκεφτήκαμε τον πύργο του βοτανικού κήπου, που είναι κατασκευασμένος από ανακυκλώσιμα υλικά, όπως γυάλινα μπουκάλια πιστό αντίγραφο του Λευκού Πύργου της Θεσσαλονίκης. Επίσης τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να δουν και να ταΐσουν τα ελαφάκια του κήπου. Μέσα από αυτή μας την επίσκεψη, οι μικροί μας μαθητές ΄γνώρισαν το πόσο σημαντικό είναι να είμαστε κοντά στη φύση και να διατηρούμε το περιβάλλον μας καθαρό.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
«Βιβλία σε Ρόδες» με θέμα το Περιβάλλον
Τα ΒΙΒΛΙΑ ΣΕ ΡΟΔΕΣ® είναι ένα πρωτοποριακό πρόγραμμα που φέρνει μικρές, κινητές, θεματικές και δανειστικές βιβλιοθήκες μέσα στις τάξεις των δημόσιων δημοτικών σχολείων και νηπιαγωγείων. Σε συνεργασία με την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση Αιτωλοακαρνανίας ,τα «Βιβλία σε ρόδες» με θέμα το περιβάλλον επισκέφτηκαν την τάξη μας τέλη Μαρτίου.
Σκοπός του προγράμματος είναι να ενθαρρύνει τα παιδιά να ξεφυλλίσουν, να ακούσουν ή να διαβάσουν τα βιβλία και να «ταξιδέψουν» μαζί τους. Η ύπαρξη διαφορετικών βιβλίων γύρω από το ίδιο θέμα βοηθά τα παιδιά να αποκτήσουν ποικιλία πληροφοριών και ερεθισμάτων δίνοντάς τους τη δυνατότητα να αναπτύξουν κριτική σκέψη.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
































































































