Εργαστήρια Δεξιοτήτων

Μάι 202328

Η στοχοθεσία των προγραμμάτων έχει προσδιοριστεί βάσει των λεγόμενων δεξιοτήτων του 21ου αιώνα: δεξιότητες της ζωής (life skills), ήπιες δεξιότητες (soft skills) και δεξιότητες τεχνολογίας και επιστήμης. Ενδεικτικά, οι σύγχρονες δεξιότητες περιλαμβάνουν την κριτική σκέψη, τη δημιουργικότητα, τη συνεργασία, την επικοινωνία, την ευελιξία και την προσαρμοστικότητα, την πρωτοβουλία, την οργανωτική ικανότητα, την ενσυναίσθηση και τις κοινωνικές δεξιότητες, την επίλυση προβλημάτων, τον ψηφιακό και τεχνολογικό γραμματισμό.

2ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων

Θεματική: Ενδιαφέρομαι & Ενεργώ-Κοινωνική Συναίσθηση & Ευθύνη / Υποθεματική: Ανθρώπινα Δικαιώματα

Τίτλος: “Εγώ, εσύ, αυτός… εμείς μαζί”

Κατά την υλοποίηση των δραστηριοτήτων του 2ου Εργαστηρίου Δεξιοτήτων τα παιδιά μας ήρθαν σε επαφή με τη Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Παιδιού  και κατανόησαν πως ενστικτωδώς  γνωρίζουν τα δικαιώματα τους, κάνοντας τη σύνδεση με τις ανθρώπινες ανάγκες. Παρακολούθησαν εκπαιδευτικά βίντεο, παρατήρησαν και περιέγραψαν εικόνες, συζήτησαν, εξέφρασαν τις σκέψεις, τις εμπειρίες και τα συναισθήματά τους. Ζωγράφισαν εικόνες με τα δικαιώματα των παιδιών, δημιούργησαν παζλ, έπαιξαν και έκαναν κολάζ.

Εστιάσαμε στο δικαίωμα στην οικογένεια. Τα παιδιά έφεραν φωτογραφίες της οικογένειάς τους, παρουσίασαν τα μέλη της, μίλησαν γι’ αυτά, περιέγραψαν τις αγαπημένες τους οικογενειακές δραστηριότητες, και ζωγράφισαν την οικογένειά τους. 

Συνεχίσαμε με το δικαίωμα στην εκπαίδευση. Στόχος μας ήταν τα παιδιά να ανακαλύψουν τις δικές τους ικανότητες και γνώσεις, να αναγνωρίσουν τους τρόπους, τόπους και τις πηγές μάθησης, να προσπαθήσουν να έρθουν στη θέση εκείνων των παιδιών, των οποίων το δικαίωμα στη μόρφωση καταπατείται. Συζητήσαμε για το σχολείο, τι προσφέρει στα παιδιά, ποιες είναι οι αγαπημένες τους δραστηριότητες σε αυτό. Αφηγηθήκαμε το παραμύθι ” Η κούκλα που ταξίδευε στον κόσμο”, συζητήσαμε για την κατανόηση της ιστορίας του βιβλίου, για το δικαίωμα στη μόρφωση και τα παιδιά ζωγράφισαν ότι τους έκανε εντύπωση από το παραμύθι.

Δικαίωμα στην ταυτότητα. Τα προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα ήταν  τα παιδιά (μέσα από πλούσιο εποπτικό υλικό, εκπαιδευτικά βίντεο, παιχνίδι και συζήτηση) να κατανοήσουν ότι υπάρχουν χαρακτηριστικά που κάνουν τον καθέναν μας μοναδικό και ξεχωριστό καθώς και στοιχεία τα οποία είναι κοινά σε όλους τους ανθρώπους. Να αντιληφθούν το χαρακτήρα της ταυτότητας, να εξοικειωθούν με διαφορετικά φυσικά και φυλετικά χαρακτηριστικά, να αναγνωρίσουν τις αξίες που μοιραζόμαστε με άλλους και πώς αυτές σχετίζονται με τις αξίες που στηρίζουν το πλαίσιο των ανθρωπίνων δικαιωμάτων. Φυσικά δημιούργησαν και τις δικές τους ταυτότητες.

Οι δράσεις μας συνεχίστηκαν έτσι ώστε τα παιδιά να αρχίσουν να συνειδητοποιούν ότι ενώ είμαστε διαφορετικοί, είμαστε μοναδικοί και όλοι ίσοι. Να αντιληφθούν τις έννοιες της διαφορετικότητας και της ανεκτικότητας, να αναπτύξουν ενσυναίσθηση, ομαδικότητα και συνεργασία.

Μιλήσαμε για τα παιδιά του κόσμου… Οι μικροί μαθητές μας διερεύνησαν  τις ομοιότητες όλων των παιδιών- ανεξάρτητα από την εθνικότητα ή το φύλο- αλλά και τις διαφορές (έρευνα στο διαδίκτυο φωτογραφιών και πληροφοριών για τους ανθρώπους που ζουν στην Ευρώπη, την Αμερική, την Αφρική, την Ασία). Στόχος ήταν τα παιδιά να κατανοήσουν ότι οι διαφορές εμπλουτίζουν και διευρύνουν τη ζωή και ότι υπάρχει ανάγκη για αμοιβαίο σεβασµό και ανοχή, ότι όλα τα παιδιά έχουν τις ίδιες ανάγκες, 

Όλα τα παιδιά έχουν δικαιώματα!!!

Ενδεικτικές φωτογραφίες από τις δράσεις του εργαστηρίου.

Collage 2023 10 30 10 37 51

 

από κάτω από: Χωρίς κατηγορία| | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Εργαστήρια Δεξιοτήτων    

Τα σχόλια είναι κλειστά.



Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων