Ετοιμάστηκαν οι φάκελοι των παιδιών με περιεχόμενο όσα μας απασχόλησαν την τρέχουσα σχολική χρονιά!
Να οι καλοκαιρινές μας κάρτες!
Αποτελεί παράδοση πλέον η δημιουργία καλοκαιρινής χαρτοσακούλας από τα παιδιά!
Στα πλαίσια των δράσεων ενεργούς πολιτειότητας του νηπιαγωγείου μας αποφασίστηκε και με αφορμή και την Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος 5 Ιουνίου να αναλάβουμε συνεργατικά το σύνολο των παιδιών της τάξης τον καθαρισμό του περιβάλλοντος χώρου του νηπιαγωγείου. Αποφασίστηκε στην ολομέλεια της τάξης να διοργανώσουμε τη δική μας δράση. Να γίνουμε μικροί περιβαλλοντικοί ήρωες!
Κάνοντας την ανακύκλωση πράξη ετοιμάσαμε έναν ακόμη κάδο και τον τοποθετήσαμε στον αύλειο χώρο του νηπιαγωγείου για να συγκεντρώνουμε άμεσα τα σκουπίδια!
Σε σύμπραξη και με την δανειστική βιβλιοθήκη της τοπικής κοινότητας αποφασίστηκε να συνεχιστούν την Παγκόσμια ημέρα περιβάλλοντος ανάλογες δράσεις.Το απόγευμα της τρέχουσας ημέρας η υπεύθυνη της παιδικής βιβλιοθήκης κυρία Ντίνα Βλαχούτα προέβη στις παρακάτω δραστηριότητες: που τιτλοφορούνται “Αν ήμουν δέντρο! ”
Στα πλαίσια των δράσεων ζητήθηκε από τα παιδιά να περιγράψουν το αγαπημένο τους δέντρο, τονίστηκε η σημασία του δέντρου για τα πλάσματα γύρω του, και εντοπίστηκαν τυχόν ομοιότητες με το ανθρώπινο σώμα.Διαβάστηκαν αποσπάσματα από το βιβλίο της Λότης Πέτροβιτς Ανδρουτσοπούλου “Στον ίσκιο του παραμυθόδεντρου”, και έγινε κατανοητό πως τα δέντρα είναι ζωντανοί οργανισμοί που έχουν παρόμοιες ανάγκες και λειτουργίες με τον άνθρωπο.Οπότε προκύπτει η ανάγκη και υποχρέωση για την φροντίδα και προστασία όλων των έμβιων όντων του περιβάλλοντος.
Οι παρακάτω φωτογραφίες παρουσιάζουν το υλικό που προέκυψε από την υλοποίηση των περιβαλλοντικών δράσεων στην παιδική δανειστική βιβλιοθήκη Παλαιοκκλησίου! Ευχαριστούμε θερμά την κυρία Ντίνα Βλαχούτα για την άριστη συνεργασία!
Σύμφωνα με μια Εβραϊκή παροιμία ο Θεός δεν μπορούσε να είναι παντού, οπότε δημιούργησε τις μητέρες.Στην Ελλάδα η γιορτή της μητέρας και της μητρότητας γενικότερα, καθιερώθηκε να γιορτάζεται κάθε δεύτερη Κυριακή του Μαΐου.Στο νηπιαγωγείο γιορτάσαμε την γιορτή της μητέρας και επειδή γιόρταζαν οι μανούλες, φιλοτεχνήσαμε ευχετήριες κάρτες.
Επειδή όμως κάθε γιορτή θέλει το δώρο της.Τα δωράκια μας για τις μανούλες ήταν όμορφα χειροποίητα λουλούδια από πηλό για να τοποθετεί τα κοσμήματα της κάθε μαμά.
4ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων
Θεματικός άξονας: Φροντίζω το περιβάλλον, Οικολογία
Παγκόσμια και Τοπική Φυσική κληρονομιά
Υπόθεμα: Οικολογία Παγκόσμια και Τοπική Φυσική κληρονομιά
Τίτλος: « Τα φυτά του τόπου μου
Στην πρώτη συνάντηση στην ολομέλεια καταγράφηκαν οι πρότερες γνώσεις των παιδιών γύρω από τα φυτά και προχωρήσαμε στην καταγραφή όσων θέλαμε να διερευνήσουμε περισσότερο γύρω από το θέμα αυτό! Προκειμένου να γίνει βιωματική η μάθηση και με διερευνητικό τρόπο χρειαζόταν να δημιουργήσουμε το δικό μας “φυτώριο”για τον σκοπό αυτό ανακυκλώσαμε, επαναχρησιμοποιήσαμε κάποια αντικείμενα. Οι άδειοι κουβάδες των χρωμάτων από το περσινό βάψιμο του σχολείου έγιναν πολύχρωμες γλάστρες με την βοήθεια των παιδιών.
Στην δεύτερη συνάντηση μας ,”επί τω έργω” έγινε η σπορά και η φύτευση των μικρών φυτών και βολβών.Τα χάρτινα καφάσια από super market έγιναν κατόπιν στεγανοποίησης με γαιόπανο αυτοσχέδιες ζαρντινιέρες για την σπορά αρωματικών φυτών.
Συγκεκριμένα,στις μεγάλες γάστρες αφού φυτεύτηκαν μικρά φυτά και βολβοί τέθηκαν υπό την επίβλεψη και φροντίδα των παιδιών και των οικογενειών τους κατά το χρονικό διάστημα των πασχαλινών διακοπών και έτι περισσότερο. Με αυτόν τον ιδιαίτερο και ιδιόμορφο τρόπο επιμερίστηκε η ευθύνη και δημιουργήθηκε ένας “εναλλακτικός μικρός κήπος” από το σύνολο των παιδιών με σκοπό να καλύψει τους προσδοκώμενους παιδαγωγικούς στόχους.
Εδώ έγινε φύτευση σε επόμενο χρόνο!
Στην τρίτη μας συνάντηση έγινε λόγος για το “τί χρειάζονται τα φυτά για να αναπτυχθούν” καθώς και “ποιά είναι τα μέρη του φυτού” αφού έγιναν δράσεις με ποικίλο εποπτικό υλικό, δημιουργήθηκε το παρακάτω πάζλ και η ακόλουθη κατασκευή:
Στην τρίτη μας συνάντηση ζητήθηκε από τα παιδιά να διερευνήσουν και να ζωγραφίσουν να καταμετρήσουν τα φυτά που βρίσκονταν στο περιμετρικό χώρο του σχολείου
και να διερευνήσουν τα διαφορετικά είδη φυτών που βρισκόντουσαν στο χώρο του σπιτιού τους και να τα καταγράψουν επίσης με ζωγραφική αναπαράσταση ( η αριθμητική καταγραφή προέκυψε μετά κατά τη διάρκεια του εργαστηρίου δεξιοτήτων).
Από τα παιδιά ζητήθηκε να βρουν με την συνδρομή των γονιών τους ,να ζωγραφίσουν και να φέρουν στο νηπιαγωγείο κάποια από τα μυρωδικά ή βότανα που έχουν στα σπίτια τους.
Έγινε έρευνα στον υπολογιστή με την βοήθεια των παιδιών αντλήθηκαν πληροφορίες γύρω από τα αρωματικά φυτά και τα βότανα και μάθαμε και κάποιους αρχαίους Ελληνικούς μύθους και ιστορίες για κάποια από τα φυτά αυτά.
Στην επόμενη συνάντηση στα πλαίσια του εργαστηρίου δεξιοτήτων είχαμε πληθώρα αρωματικών φυτών στον χώρο του νηπιαγωγείου! Τα είδαμε τα αγγίξαμε,τα μυρίσαμε και αφού γράψαμε τα ονόματα τους συνθέσαμε έναν “ζωντανό αρωματικό πίνακα αναφοράς” ένα πίνακα φυτολόγιο και κάναμε αντιστοιχίσεις!
Στην πέμπτη συνάντηση μας παίξαμε το εκπαιδευτικό παιχνίδι «Βοτανομελισσοπαιχνιδίσματα» τα παιδιά χρειαζόταν να βρουν τα αινίγματα που αφορούσαν κάποια από τα αρωματικά φυτά για τα οποία μιλήσαμε και ήταν ένα παιγνιώδης και διασκεδαστικός τρόπος να αξιολογήσουμε γνώσεις που τυχόν αποκτήθηκαν νικητής αυτός έβρισκε τα αινίγματα και συγκέντρωνε τον μεγαλύτερο αριθμό καρτών! Από ότι διαφάνηκε βγήγαμε όλοι νικητές!
Επιπλέον, καλέσαμε την bee bot την μελισσούλα που την έστειλε το κάθε παιδί στο/στα αγαπημένα αρωματικά φυτά!
Στην έκτη μας συνάντηση συγκεντρώσαμε το σύνολο των φυτών μας που με περισσή φροντίδα αναπτύξαμε. Διαμορφώσαμε στην αυλή του σχολείου συνολικά έναν μικρό κήπο αποτελούμενο από λαχανικά στις γλάστρες!
Τα λαχανικά μας το μαρούλια και τα κρεμμυδάκια που φυτέψαμε ήταν έτοιμα για κατανάλωση ενώ η πατάτα που σπείραμε χρειάζεται τη φροντίδα μας ακόμη και μένει να ανακαλύψουμε τους καρπούς που θα δώσει εκεί γύρω στα μέσα Ιουνίου και αργότερα.Φροντίσαμε όμως και λουλουδάκια αγαπημένα φυτά που ομορφαίνουν τον κόσμο! Ενώ τα αγαπημένα μας σποράκια αναπτύχθηκαν και μας δόθηκε για ακόμα μια φορά η δυνατότητα να κάνουμε αντιστοιχίσεις!
Μετρήσαμε όμως και με διαφορετικές μονάδες μέτρησης με τα αγαπημένα lego, το ύψος των φυτών!
Αφού κάναμε τις συγκρίσεις μας βρήκαμε το πιο αναπτυγμένο φυτό σε ύψος και διαβάσαμε την σχηματική αναπαράσταση ,το συγκεκριμένο ραβδόγραμμα !
Στην τελευταία μας συνάντηση για το εργαστήριο δεξιοτήτων κάναμε την αξιολόγηση μας που περιελάμβανε το τί μάθαμε και αφού αναγνωρίσαμε το πόσο σημαντικά είναι τα φυτά για την ζωή μας, η συζήτηση περιστράφηκε γύρω από την κλιματική αλλαγή πόσο επηρεάζει την ζωή των φυτών, τί χρειάζεται να κάνουμε για την προστασία τους!
Υποστηριζόμενο από blogs.sch.gr & Θέμα βασισμένο στο Lovecraft από τον Anders Norén