Κατασκευές για τη γιορτή της μητέρας!!!
Έπαινος για τη συμμετοχή του σχολείου μας στο δημιουργικό διαγωνισμό του προγράμματος Αστέρι της Ευχής
Πασχαλινές δράσεις!!!
‘’Είμαστε παιδιά, έχουμε δικαιώματα!»
Στα πλαίσια του Προγράμματος Σπουδών Δράσεις Ενεργού Πολίτη ασχοληθήκαμε με τα δικαιώματα των παιδιών.
Αρχικά, μέσα από το παιχνίδι με τον καθρέφτη “γνωρίσαμε” και παρουσιάσαμε τον μοναδικό και ξεχωριστό εαυτό μας!
Εξηγήσαμε ότι μπορεί να είμαστε διαφορετικοί αλλά όλοι έχουμε τα ίδια δικαιώματα…
Τι σημαίνει όμως η λέξη «δικαιώματα»;
Δημιουργούμε αραχνόγραμμα: Τι σημαίνει δικαίωμα;
«Δικαιώματα» είναι όσα χρειαζόμαστε, όσα πρέπει να έχουμε για να ζούμε καλή ζωή. «Δικαιώματα» είναι οι ανάγκες μας.
Τι χρειάζεται ένα ζωάκι για να ζήσει; Τι χρειάζεται ένα παιδάκι για να ζήσει ; Kαταγράφουμε τις ιδέες των παιδιών
Παρακολουθήσαμε σχετικό βίντεο https://youtu.be/4434n3xeLWw?feature=shared ώστε να ενεργοποιήσουμε τους μαθητές/τριες να σκεφτούν όλα αυτά που έχουν ανάγκη για να μεγαλώνουν αρμονικά, υγιή και να νιώθουν ευτυχισμένα. Όσα ανέφεραν τα συνδέσαμε με τα δικαιώματά τους, τα οποία είναι ίδια για όλου του κόσμου τα παιδιά, όπου κι αν ζουν, όπως κι αν ζουν!
Τα παιδιά μαθαίνουν για τη Σύμβαση των παιδικών δικαιωμάτων και για τις βασικές ελευθερίες που κανένα παιδί δεν πρέπει να στερείται
Ποιος είναι υπεύθυνος ώστε όλα τα παιδάκια να έχουν αυτά τα δικαιώματα και να είναι υγιή, ευτυχισμένα και ασφαλή;
Γνωρίζουν τη unicef και άλλες οργανώσεις που σχετίζονται με τα δικαιώματα του παιδιού(ΕΛΕΠΑΠ, ΧΑΜΟΓΕΛΟ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ, ΜΑΚΕ Α WΙSΗ) ώστε να αναπτύξουν συναισθήματα αλληλεγγύης, κοινωνικής προσφοράς και εθελοντισμού
–UNICEF
Αφήγηση παραμυθιού «Η ζωή στη λουλουδούπολη»
Αφηγηθήκαμε ένα παραμύθι με πρωταγωνιστές την unicef και την Αντιδικαιωματούλα . Η Αντιδικαιωματούλα έκλεψε τα δικαιώματα των παιδιών τα φυλάκισε σε ένα μακρινό κάστρο , αλλά τα παιδιά μαζί με τη Unicef,τον φύλακα άγγελό τους, ελευθέρωσαν τα δικαιώματα των παιδιών για να είναι χαρούμενα.
Έτσι γνωρίσαμε τη unicef και τη Σύμβαση των Δικαιωμάτων του παιδιού.(πηγή Τάνια Μάνεση) https://sway.office.com/J9Uo81uG85OFiqPy?ref=Link
-Βλέπουμε το βιντεάκι της unicef: youtube.com/watch?v=19RMZ96r3EM
–ΕΛΕΠΑΠ: Ελληνική Εταιρεία Προστασίας και Αποκατάστασης Αναπήρων: μιλήσαμε για το έργο της ΕΛΕΠΑΠ, την διαφορετικότητα και την αναπηρία
–Χαμόγελο του παιδιού: Φιλανθρωπική οργάνωση για την αντιμετώπιση των καθημερινών αναγκών των παιδιών και δράσεις για την πρόληψη και αντιμετώπιση συγκεκριμένων φαινομένων που απειλούν τα παιδιά. (Γνωστή στα παιδιά γιατί έχει γίνει συλλογή και αποστολή τροφίμων για τις γιορτές των Χριστουγέννων).
–MAKE A WISH: Oργάνωση που φέρνει ένα παιδικό όνειρο πιο κοντά στην πραγματικότητα και βοηθά δίνοντας δύναμη στα παιδιά με σοβαρές ασθένειες. (Γνωστή στα παιδιά αφού κάναμε κι εμείς δωρεά ώστε να πραγματοποιηθεί το όνειρο ενός παιδιού και συμμετοχή στον διαγωνισμό αφίσας « Αστέρι της ευχής»).
Ξεφυλλίσαμε το βιβλίο της UNICEF «Μια ζωή σαν τη δική μου» και συνειδητοποιήσαμε πως, παρότι σε όλο τον κόσμο τα παιδιά ζουν με εντελώς διαφορετικό τρόπο, οι ανάγκες τους είναι κοινές! Ανάγκες που συνδέονται με τα δικαιώματά τους, τα οποία έχουν κατοχυρωθεί νομοθετικά δεσμεύοντας όλες τις χώρες να τα τηρούν.
Αποφασίζουμε όλα αυτά τα δικαιώματα να τα καταγράψουμε στο ψηφιακό εργαλείο https://wordart.com επιλέγοντας την εικόνα της γης για να μας θυμίζει ότι οι ανάγκες όλων των παιδιών είναι κοινές σε όποιο μέρος του κόσμου κι αν ζουν.
Τα δικαιώματα του παιδιού σε πίνακες ζωγραφικής.
Μέσα από το βιβλίο της Unicef «Μια ζωή σαν τη δική μου», τα παιδιά κατάλαβαν πως οι ανάγκες που ανέφεραν είναι ίδιες για όλα τα παιδιά του κόσμου όπου και όπως κι αν ζουν όμως, δυστυχώς τα δικαιώματα αυτά δε γίνονται παντού σεβαστά και δεν τα απολαμβάνουν όλα τα παιδιά πάνω στη Γη. Εκτυπώσαμε εικόνες από το βιβλίο και ταξινομήσαμε σε δύο ομάδες τις εικόνες που δείχνουν παιδιά είτε να απολαμβάνουν τα δικαιώματά τους είτε να καταπατούνται.
Όλα αυτά έγιναν ακόμη πιο κατανοητά μέσα από την ιστορία της μικρής Μαλάλα από το Πακιστάν, η οποία αγωνίζεται για το δικαίωμα των κοριτσιών στην εκπαίδευση στη χώρα της. Τα παιδιά προβληματίστηκαν από την ιστορία και εξέφρασαν τα συναισθήματα που τους προκάλεσε δίνοντας απαντήσεις στα ερωτήματα που αφορούσαν στις ανάγκες που έχει η μικρή Μαλάλα και σε όσα χρειάζεται για να μεγαλώνει αρμονικά και να νιώθει ευτυχισμένη και εκείνη και όλα τα παιδιά της χώρας της.
Στη συνέχεια, τα παιδιά χωρισμένα σε ζευγάρια ζωγραφίζουν τα δικαιώματα
Αποφασίζουμε με τα παιδιά όλα όσα μάθαμε να τα μοιραστούμε με τα παιδιά ενός άλλου σχολείου. Έτσι στα πλαίσια των Κοινοτήτων Μάθησης οργανώνουμε διαδικτυακή συνάντηση με το Νηπιαγωγείο Αγιάσου ώστε να γνωριστούμε με τα παιδιά και να μοιραστούμε μαζί τους όλα όσα μάθαμε για τα δικαιώματα των παιδιών όλου του κόσμου. Για να τους υποδεχτούμε διαδικτυακά στην τάξη μας ακούσαμε και προσπαθήσαμε να μάθουμε το τραγούδι για την Παγκόσμια Ημέρα Δικαιωμάτων του Παιδιού : «Θέλω κάτι να σου πω» της Μαρίας Θεοχάρη
https://youtu.be/9H_IEHu0Q1Q?feature=shared .
Με τις ζωγραφιές των δικαιωμάτων και το συννεφόλεξό μας δημιουργούμε ομαδική αφίσα με τίτλο ¨Όλοι είμαστε διαφορετικοί – όλοι έχουμε τα ίδια δικαιώματα ¨. Συγχρόνως με τη δημιουργία αφίσας συμμετέχουμε στον διαγωνισμό για μαθητές Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ‘’Όλοι ίσοι όλοι διαφορετικοί-αμοιβαίος σεβασμός στη δημοκρατική ΕΕ’’ που συνδιοργανώνεται από το Εσπερινό Γυμνάσιο Μυτιλήνης με Λ.Τ. και το 4ο Γενικό Λύκειο Μυτιλήνης στο πλαίσιο του προγράμματος «Σχολεία Πρέσβεις του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου».
Τέλος διανύοντας τις μέρες της Αγίας και Μεγάλης Τεσσαρακοστής υποδεχτήκαμε στο σχολείο μας με πολύ μεγάλη χαρά τον Παναγιώτη Τηνιακό, Ιεραπόστολο της Ελληνορθόδοξης Ιεραποστολής Μυτιλήνης ο οποίος μας μίλησε για το ιεραποστολικό και φιλανθρωπικό έργο της Ορθόδοξης Εκκλησίας προς τα παιδιά που ζουν στις χώρες της Αφρικής. Μέσα από την συζήτησή μας μαζί του αλλά και ένα μικρό ντοκιμαντέρ που παρακολουθήσαμε, μας δόθηκε η ευκαιρία να κατανοήσουμε πως αυτά που σε εμάς φαίνονται αυτονόητα όπως η πρόσβαση σε καθαρό νερό, φαγητό, το δικαίωμα στην εκπαίδευση, στο παιχνίδι κλπ για τα παιδιά που ζουν στις χώρες αυτές είναι μια συνεχής μάχη της καθημερινότητας τους.
Μέσω της παρουσίας και της εισήγησης των δράσεων της Ιεραποστολής τόσο στη χώρα της Κένυας όσο και στη Ζιμπάμπουε διδαχτήκαμε αξίες, όπως η αγάπη, η αλληλεγγύη στον συνάνθρωπο και η ανιδιοτελής προσφορά οι οποίες αποτελούν βασικό μέτρο αξιολόγησης του χαρακτήρα και της συμπεριφοράς μας μέσα στο κοινωνικό σύνολο.
Ολοκληρώνοντας το Πρόγραμμά μας έγινε διάχυση των δράσεων μας στους γονείς
Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου
Η Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου είναι μια γιορτή που γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 2 Απριλίου. Καθιερώθηκε από τη τη Διεθνή Οργάνωση Βιβλίων για τη Νεότητα , το 1966, ημέρα των γενεθλίων του γνωστού Δανού παραμυθά Χανς Κρίστιαν Άντερσεν (2 Απριλίου 1805) και σκοπός της είναι να εμπνεύσει στα παιδιά την αγάπη για το διάβασμα και να κατευθύνει την προσοχή στο παιδικό βιβλίο.
Στο πλαίσιο του εορτασμού της Παγκόσμιας Ημέρας Παιδικού Βιβλίου και αφού γνωρίσαμε τον σπουδαίο παραμυθά Χανς Κρίστιαν Άντερσεν, έπειτα με ερωτήσεις προσπαθήσαμε να εισάγουμε τα παιδιά στο θέμα μας
-Γιατί διαβάζουμε βιβλία;
-Τι μας προσφέρουν;(εννοιολογικός χάρτης)
-Ποιο είναι το αγαπημένο σας βιβλίο, ο αγαπημένος σας ήρωας;
Μάθαμε ποια είναι τα μέρη του βιβλίου: εμπροσθόφυλλο και τι περιλαμβάνει, οπισθόφυλλο, ράχη ,συγγραφέας, εκδόσεις, εικονογράφος.
-Τι είναι ο αναγνώστης και ποιοι οι κανόνες για να τα προσέχουμε; Ανατρέχουμε στη βιβλιοθήκη μας για να τους ξαναθυμηθούμε.
![]()
-Πού μπορούμε να βρούμε βιβλία;(βιβλιοπωλείο, βιβλιοθήκη, δανειστική βιβλιοθήκη, ηλεκτρονικό βιβλίο)
Στη συνέχεια διαβάσαμε το παραμύθι ¨Το τικ και το Τακ¨ το οποίο μας διδάσκει την ενσυναίσθηση, την ικανότητα δηλαδή να μπαίνουμε στη θέση των άλλων, να κατανοούμε και να αισθανόμαστε πράγματα με τον ίδιο τρόπο που τα βιώνει ένα άλλο άτομο προάγοντας την συναισθηματική νοημοσύνη των μαθητών/τριων μας.
Αφού το διαβάσαμε, συζητήσαμε, βρήκαμε: συγγραφέα, εικονογράφο, εκδόσεις.
Ακούσαμε το τραγούδι ¨Το τικ και το Τακ¨
Έπειτα, στα πλαίσια των Κοινοτήτων Μάθησης ακολούθησε η προγραμματισμένη διαδικτυακή μας συνάντηση με το Νηπιαγωγείο Αγιάσου όπου τα παιδιά αφού μας είχαν προτείνει και είχαν διαβάσει και εκείνα το ίδιο παραμύθι, μας παρουσίασαν τις πολύ όμορφες ζωγραφιές τους με σκηνές από τον Μένιο και τους άλλους ήρωες της ιστορίας.
Τέλος, δεν παραλείψαμε να φτιάξουμε και τους σελιδοδείκτες μας για να μας συντροφεύουν στο διάβασμα μας.


































































