Θεατρική παράσταση “Ο Φιλάργυρος του Μολιέρου”

Το νηπιαγωγείο μας είχε την ευκαιρία να παρακολουθήσει τη θεατρική παράσταση “Ο Φιλάργυρος του Μολιέρου”. Το συγκεκριμένο έργο περνάει στα παιδιά πολλά διδάγματα και αξίες όπως η αλληλεγγύη, η αγάπη , η ελευθερία , η ειρήνη, ο αλληλοσεβασμός, η αλήθεια, η προστασία του περιβάλλοντος.

bb1ccf78 287a 436e 879d 8743810cdc9f 1d5fc5f4 8911 445b bab0 37fa5aabe055 3b6088dd 355d 452c b796 dde4437e3660 74b7e7e4 04fe 4099 a39f d66402b84f87 81b22400 45ec 46a0 93f8 346b4f703c72 84a031f5 beff 40b4 966c f71f6eea7e04

Πασχαλινές δράσεις!!!

Τις Άγιες μέρες του Πάσχα προετοιμαστήκαμε για να υποδεχτούμε στο νηπιαγωγείο μας μέσα από διάφορες δραστηριότητες που βοήθησαν τα παιδιά να γνωρίσουν τη Ζωή , τα Πάθη και την Ανάσταση του Χριστού αλλά και μέσα από διάφορα παιχνίδια και κατασκευές που τους χαροποίησαν ιδιαίτερα !!!

 

IMG 6108.jpg IMG 6111.jpg

 

LOGIKH SEIRA 1 LOGIKH SEIRA 2

prostheseis abgon 6IMG 6150

      bafh abgon 7 bafh abgon 8

bafh abgon 3bafh abgon 4bafh abgon 2

KALATHAKIA 1 KALATHAKIA 2

IMG 20250402 122616 IMG 20250402 135149 IMG 20250406 152749 IMG 20250407 151816 IMG 20250407 144439

KYNHGI ABGON 1 KYNHGI ABGON 2 KYNHGI ABGON 3  KYNHGI ABGON 4

 

 

‘’Είμαστε παιδιά, έχουμε δικαιώματα!»

Στα πλαίσια του Προγράμματος Σπουδών Δράσεις Ενεργού Πολίτη ασχοληθήκαμε με τα δικαιώματα των παιδιών.
Αρχικά, μέσα από το παιχνίδι με τον καθρέφτη “γνωρίσαμε” και παρουσιάσαμε τον μοναδικό και ξεχωριστό εαυτό μας!
Εξηγήσαμε ότι μπορεί να είμαστε διαφορετικοί αλλά όλοι έχουμε τα ίδια δικαιώματα…

1741782850936.jpg

Τι σημαίνει όμως η λέξη «δικαιώματα»;

 Δημιουργούμε αραχνόγραμμα: Τι σημαίνει δικαίωμα;

1741784672638.jpg

«Δικαιώματα» είναι όσα χρειαζόμαστε, όσα πρέπει να έχουμε για να ζούμε καλή ζωή.  «Δικαιώματα» είναι οι ανάγκες μας.

Τι χρειάζεται ένα ζωάκι για να ζήσει; Τι χρειάζεται ένα παιδάκι για να ζήσει ; Kαταγράφουμε τις ιδέες των παιδιών

   1741784672628.jpg

Παρακολουθήσαμε σχετικό βίντεο https://youtu.be/4434n3xeLWw?feature=shared   ώστε να ενεργοποιήσουμε τους μαθητές/τριες να σκεφτούν όλα αυτά που έχουν ανάγκη για να μεγαλώνουν αρμονικά, υγιή και να νιώθουν ευτυχισμένα. Όσα ανέφεραν τα συνδέσαμε με τα δικαιώματά τους, τα οποία είναι ίδια για όλου του κόσμου τα παιδιά, όπου κι αν ζουν, όπως κι αν ζουν!

1741782850950.jpg

 

Τα παιδιά μαθαίνουν  για τη Σύμβαση των παιδικών δικαιωμάτων και  για τις βασικές ελευθερίες που κανένα  παιδί δεν πρέπει  να στερείται

1744201194368

Ποιος είναι υπεύθυνος ώστε όλα τα παιδάκια να έχουν αυτά τα δικαιώματα και να είναι υγιή, ευτυχισμένα και ασφαλή;

Γνωρίζουν τη unicef  και άλλες οργανώσεις που σχετίζονται με τα δικαιώματα του παιδιού(ΕΛΕΠΑΠ, ΧΑΜΟΓΕΛΟ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ, ΜΑΚΕ Α WΙSΗ) ώστε να αναπτύξουν συναισθήματα αλληλεγγύης, κοινωνικής προσφοράς και εθελοντισμού

UNICEF

 Αφήγηση παραμυθιού «Η  ζωή στη λουλουδούπολη»

Αφηγηθήκαμε  ένα παραμύθι με πρωταγωνιστές την unicef και την Αντιδικαιωματούλα . Η Αντιδικαιωματούλα έκλεψε τα δικαιώματα των παιδιών τα φυλάκισε σε ένα μακρινό κάστρο , αλλά τα παιδιά μαζί με τη Unicef,τον φύλακα άγγελό τους, ελευθέρωσαν τα δικαιώματα των παιδιών για να είναι χαρούμενα.

Έτσι γνωρίσαμε τη unicef και τη Σύμβαση των Δικαιωμάτων του παιδιού.(πηγή Τάνια Μάνεση) https://sway.office.com/J9Uo81uG85OFiqPy?ref=Link

-Βλέπουμε το βιντεάκι της unicef: youtube.com/watch?v=19RMZ96r3EM

LOYLOYDOYPOLH 1

ΕΛΕΠΑΠ: Ελληνική Εταιρεία Προστασίας και Αποκατάστασης Αναπήρων: μιλήσαμε για το έργο της ΕΛΕΠΑΠ, την διαφορετικότητα και την αναπηρία

IMG 5992.jpg

Χαμόγελο του παιδιού: Φιλανθρωπική οργάνωση για την αντιμετώπιση των καθημερινών αναγκών των παιδιών και δράσεις για την  πρόληψη και αντιμετώπιση συγκεκριμένων φαινομένων που απειλούν τα παιδιά. (Γνωστή στα παιδιά γιατί έχει γίνει συλλογή και αποστολή τροφίμων για τις γιορτές των Χριστουγέννων).

IMG 5995.jpg

MAKE A WISH: Oργάνωση που φέρνει ένα παιδικό όνειρο πιο κοντά στην πραγματικότητα και βοηθά δίνοντας  δύναμη στα παιδιά με σοβαρές ασθένειες. (Γνωστή στα παιδιά αφού κάναμε κι εμείς δωρεά ώστε να πραγματοποιηθεί το όνειρο ενός παιδιού και συμμετοχή στον διαγωνισμό αφίσας « Αστέρι της ευχής»).

IMG 5996.jpg

Ξεφυλλίσαμε το βιβλίο της UNICEF «Μια ζωή σαν τη δική μου» και συνειδητοποιήσαμε πως, παρότι σε όλο τον κόσμο τα παιδιά ζουν με εντελώς διαφορετικό τρόπο, οι ανάγκες τους είναι κοινές!   Ανάγκες που συνδέονται με τα δικαιώματά τους, τα οποία έχουν κατοχυρωθεί νομοθετικά δεσμεύοντας όλες τις χώρες να τα τηρούν.

1744200945019

Αποφασίζουμε όλα αυτά τα δικαιώματα να τα καταγράψουμε στο ψηφιακό εργαλείο https://wordart.com επιλέγοντας την εικόνα της γης για να μας θυμίζει ότι οι ανάγκες όλων των παιδιών είναι κοινές σε όποιο μέρος του κόσμου κι αν ζουν.

1741782850910.jpg

 

Τα δικαιώματα του παιδιού σε πίνακες ζωγραφικής.

IMG 6004 003.jpg

IMG 6009 003.jpg

 

Μέσα από το βιβλίο της Unicef «Μια ζωή σαν τη δική μου», τα παιδιά κατάλαβαν πως οι ανάγκες που ανέφεραν είναι ίδιες για όλα τα παιδιά του κόσμου όπου και όπως κι αν ζουν όμως, δυστυχώς τα δικαιώματα αυτά δε γίνονται παντού σεβαστά και δεν τα απολαμβάνουν όλα τα παιδιά  πάνω στη Γη.  Εκτυπώσαμε εικόνες από το βιβλίο και ταξινομήσαμε σε δύο ομάδες τις εικόνες που δείχνουν παιδιά είτε να απολαμβάνουν τα δικαιώματά τους είτε να καταπατούνται.

1741782850894.jpg

Όλα αυτά έγιναν ακόμη πιο κατανοητά μέσα από την ιστορία της μικρής Μαλάλα από το Πακιστάν, η οποία αγωνίζεται για το δικαίωμα των κοριτσιών στην εκπαίδευση στη χώρα της. Τα παιδιά προβληματίστηκαν από την ιστορία και εξέφρασαν τα συναισθήματα που τους προκάλεσε δίνοντας απαντήσεις στα ερωτήματα που αφορούσαν στις ανάγκες που έχει η μικρή Μαλάλα και σε όσα χρειάζεται για να μεγαλώνει αρμονικά και να νιώθει ευτυχισμένη και εκείνη και όλα τα παιδιά της χώρας της.

1744200224816

Στη συνέχεια, τα παιδιά χωρισμένα σε ζευγάρια ζωγραφίζουν τα δικαιώματα

     1744198777767.jpg  1744198777778.jpg   IMAG0114

1744200078237 1744200224775 1744200224795 1744200224786 1744200078202 1744200078214 1 1744200078222 1744200078228

1744200604290 1 1744200604301

Αποφασίζουμε με τα παιδιά όλα όσα μάθαμε να τα μοιραστούμε με τα παιδιά ενός άλλου σχολείου. Έτσι στα πλαίσια των Κοινοτήτων Μάθησης οργανώνουμε διαδικτυακή συνάντηση με το Νηπιαγωγείο Αγιάσου ώστε να γνωριστούμε με τα παιδιά και να μοιραστούμε μαζί τους όλα όσα μάθαμε για τα δικαιώματα των παιδιών όλου του κόσμου.  Για να τους υποδεχτούμε διαδικτυακά στην τάξη μας ακούσαμε και προσπαθήσαμε να μάθουμε  το τραγούδι για την Παγκόσμια Ημέρα Δικαιωμάτων του Παιδιού : «Θέλω κάτι να σου πω» της Μαρίας Θεοχάρη

https://youtu.be/9H_IEHu0Q1Q?feature=shared .

1741951719501.jpg        1741951719510.jpg

 

Με τις ζωγραφιές των δικαιωμάτων και το συννεφόλεξό μας δημιουργούμε ομαδική αφίσα με τίτλο ¨Όλοι είμαστε διαφορετικοί – όλοι έχουμε τα ίδια δικαιώματα ¨. Συγχρόνως με τη δημιουργία αφίσας συμμετέχουμε στον διαγωνισμό για μαθητές Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ‘’Όλοι ίσοι όλοι διαφορετικοί-αμοιβαίος σεβασμός στη δημοκρατική ΕΕ’’ που συνδιοργανώνεται από το Εσπερινό  Γυμνάσιο Μυτιλήνης με Λ.Τ. και το 4ο Γενικό Λύκειο Μυτιλήνης στο πλαίσιο του προγράμματος «Σχολεία Πρέσβεις του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου».

IMG 20250328 124849

Τέλος διανύοντας τις μέρες της Αγίας και Μεγάλης Τεσσαρακοστής υποδεχτήκαμε στο σχολείο μας με πολύ μεγάλη χαρά τον Παναγιώτη Τηνιακό, Ιεραπόστολο της Ελληνορθόδοξης Ιεραποστολής Μυτιλήνης ο οποίος μας μίλησε για το ιεραποστολικό και φιλανθρωπικό έργο της Ορθόδοξης Εκκλησίας προς τα παιδιά που ζουν στις χώρες της Αφρικής. Μέσα από την συζήτησή μας μαζί του αλλά και ένα μικρό ντοκιμαντέρ που παρακολουθήσαμε, μας δόθηκε η ευκαιρία να κατανοήσουμε πως αυτά που σε εμάς φαίνονται αυτονόητα όπως η πρόσβαση σε καθαρό νερό, φαγητό, το δικαίωμα στην εκπαίδευση, στο παιχνίδι κλπ για τα παιδιά που ζουν στις χώρες αυτές είναι μια συνεχής μάχη της καθημερινότητας τους.

Μέσω της παρουσίας και της εισήγησης των δράσεων της Ιεραποστολής τόσο στη χώρα της Κένυας όσο και στη Ζιμπάμπουε διδαχτήκαμε αξίες, όπως η αγάπη, η αλληλεγγύη στον συνάνθρωπο και η ανιδιοτελής προσφορά οι οποίες αποτελούν βασικό μέτρο αξιολόγησης του χαρακτήρα και της συμπεριφοράς μας μέσα στο κοινωνικό σύνολο.

1743168031139.jpg

Ολοκληρώνοντας το Πρόγραμμά μας έγινε διάχυση των δράσεων μας στους γονείς

1748865851364.jpg

 

Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου

Η Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου είναι μια γιορτή που γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 2 Απριλίου. Καθιερώθηκε από τη τη Διεθνή Οργάνωση Βιβλίων για τη Νεότητα , το 1966, ημέρα των γενεθλίων του γνωστού Δανού παραμυθά Χανς Κρίστιαν Άντερσεν (2 Απριλίου 1805) και σκοπός της είναι να εμπνεύσει στα παιδιά την αγάπη για το διάβασμα και να κατευθύνει την προσοχή στο παιδικό βιβλίο.

Στο πλαίσιο του εορτασμού της Παγκόσμιας Ημέρας Παιδικού Βιβλίου και αφού γνωρίσαμε τον σπουδαίο παραμυθά Χανς Κρίστιαν Άντερσεν, έπειτα με ερωτήσεις προσπαθήσαμε να εισάγουμε τα παιδιά στο θέμα μας

-Γιατί διαβάζουμε βιβλία;

-Τι μας προσφέρουν;(εννοιολογικός χάρτης)

-Ποιο είναι το αγαπημένο σας βιβλίο, ο αγαπημένος σας ήρωας;

Μάθαμε ποια είναι τα μέρη του βιβλίου: εμπροσθόφυλλο και τι περιλαμβάνει, οπισθόφυλλο, ράχη ,συγγραφέας, εκδόσεις, εικονογράφος.
-Τι είναι ο αναγνώστης και ποιοι οι κανόνες για να τα προσέχουμε; Ανατρέχουμε στη βιβλιοθήκη μας για να τους ξαναθυμηθούμε.

KANONES GIA TON ANAGNOSTH
-Πού μπορούμε να βρούμε βιβλία;(βιβλιοπωλείο, βιβλιοθήκη, δανειστική βιβλιοθήκη, ηλεκτρονικό βιβλίο)

Στη συνέχεια διαβάσαμε το παραμύθι  ¨Το τικ και το Τακ¨ το οποίο μας διδάσκει την ενσυναίσθηση, την ικανότητα δηλαδή να μπαίνουμε στη θέση των άλλων, να κατανοούμε και να αισθανόμαστε πράγματα με τον ίδιο τρόπο που τα βιώνει ένα άλλο άτομο προάγοντας την συναισθηματική νοημοσύνη των μαθητών/τριων μας.
Αφού το διαβάσαμε, συζητήσαμε, βρήκαμε: συγγραφέα, εικονογράφο, εκδόσεις.

IMG 6123.jpg

Ακούσαμε το τραγούδι ¨Το τικ και το Τακ¨

 

Έπειτα, στα πλαίσια των Κοινοτήτων Μάθησης ακολούθησε η προγραμματισμένη διαδικτυακή μας συνάντηση με το Νηπιαγωγείο Αγιάσου όπου τα παιδιά αφού μας είχαν προτείνει και είχαν διαβάσει και εκείνα το ίδιο παραμύθι, μας παρουσίασαν τις πολύ όμορφες ζωγραφιές τους με σκηνές από τον Μένιο και τους άλλους ήρωες της ιστορίας.

DIADIKTYAKH 5

Τέλος, δεν παραλείψαμε να φτιάξουμε και τους σελιδοδείκτες μας για να μας συντροφεύουν στο διάβασμα μας.

SELIDODEIKTES me kalymmena prosopa