PLANETARIUM ON THE GO

Γυρνώντας στο σχολείο μετά τις διακοπές του Πάσχα μας περίμενε μια έκπληξη. Κατόπιν ενεργειών του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του Δημοτικού Σχολείου και Νηπιαγωγείου Νέας Καλλίστης και του Δημοτικού Σχολείου Νέας Καλλίστης στην κοινή αυλή του σχολείου “προσγειώθηκε” ο διαστημικός θόλος από το φορητό Πλανητάριο.

Το Φορητό Ψηφιακό Πλανητάριο είναι μια ειδική ημιμόνιμη φορητή κατασκευή σταθερού θόλου με καρέκλες για τους θεατές και ταξιδεύει σε όλη τη χώρα προσφέροντας μια μοναδική οπτικοακουστική διδακτική εμπειρία σε παιδιά αλλά και σε μεγάλους.

Περιττό να πούμε ότι τα παιδιά ξετρελλάθηκαν.

Θερμές ευχαριστίες στο Σύλλογο Γονέων αλλά και προσωπικές ευχαριστίες προς την κ. Σαχουλίδου Ελένη για την πρόσκληση.

339908906 952569265770347 3928889842964010409 n

340485806 618604000175595 470004725152570802 n       340953347 1221950884959520 4681370213888147021 n 1         340776182 6077900732303786 3817931033945572954 n

340278289 1602586306917242 5506181924893305182 n     340221928 1697043127392918 8904786035804322641 n

 

340392095 235852615692977 7997217328520530808 n 1   340800270 195180886189432 8691808838026175904 n   340114216 6332796820099139 8806752342666162988 n 1

340534084 1035291767450737 3428908878896025400 n           340336775 1245547169725454 218270639841111229 n

 

340261933 619644530027974 7058195821569269935 n        340211610 642292604386523 5369813723537787674 n 1

Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου

Την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου καθιέρωσε το Διεθνές Συμβούλιο Βιβλίων για την Νεότητα (IBBY), το 1966, την ημέρα των γενεθλίων του μεγάλου Δανού παραμυθά Χανς Κρίστιαν Άντερσεν (2 Απριλίου 1805), με σκοπό να εμπνεύσει στα παιδιά την αγάπη για το διάβασμα και να προκαλέσει την προσοχή των μεγαλυτέρων στο παιδικό βιβλίο.

Από τότε, κάθε χρόνο, ένα διαφορετικό εθνικό τμήμα της IBBY ετοιμάζει ένα μήνυμα και μία αφίσα, που διανέμονται σε όλο τον κόσμο. Το 2023, υπεύθυνο για το υλικό του εορτασμού είναι το τμήμα της Ελλάδας. Το μήνυμα της σημερινής Παγκόσμιας Ημέρας Παιδικού Βιβλίου με τίτλο «Είμαι ένα βιβλίο, διάβασέ με» υπογράφει ο καταξιωμένος έλληνας συγγραφέας Βαγγέλης Ηλιόπουλος (γ. 1964) και είναι το ακόλουθο:

Είμαι ένα βιβλίο.
Είσαι ένα βιβλίο.
Όλοι είμαστε βιβλία.

Η ψυχή μου είναι η ιστορία που αφηγούμαι.
Κάθε βιβλίο έχει τη δική του ιστορία να πει.

Μπορεί να φαινόμαστε εντελώς διαφορετικά –
άλλα μεγάλα, άλλα μικρά,
άλλα πολύχρωμα, άλλα μαυρόασπρα,
άλλα με λίγες σελίδες κι άλλα με πολλές.

Μπορεί να συμφωνούμε ή να λέμε εντελώς διαφορετικά πράγματα.
Όμως αυτή είναι η ομορφιά μας.
Θα ήταν πολύ βαρετό να ήμασταν όλα ίδια.

Καθένα μας είναι μοναδικό.
Και καθένα από εμάς έχει το δικαίωμα να το σέβεσαι,
να το διαβάζεις χωρίς προκαταλήψεις,
να έχει τη θέση του στη βιβλιοθήκη σου.

Μπορείς να έχεις τις απόψεις σου για εμένα.
Μπορείς να ερευνάς, να κρίνεις και να σχολιάζεις ό,τι διαβάζεις.

Μπορείς να με βάλεις πίσω στο ράφι
ή να με κρατήσεις σφιχτά στην αγκαλιά σου
και να ταξιδέψουμε μαζί πολύ μακριά.

Αλλά ποτέ μην αφήσεις κάποιον να με πετάξει
ή να με διώξει σε άλλο ράφι.
Ποτέ μη ζητήσεις την καταστροφή μου
ή μην επιτρέψεις σε κάποιον να με καταστρέψει.

Κι αν έρθει κάποιο βιβλίο από άλλο ράφι στο δικό σου,
γιατί κάποιος ή κάτι το έδιωξε μακριά,
κάνε χώρο.
Αν πας λίγο πιο κει, χωράει δίπλα σου.

Προσπάθησε να νιώσεις όπως νιώθει.
Κατάλαβέ το. Προστάτεψέ το.
Μπορεί να βρεθείς εσύ στη θέση του αύριο.

Γιατί κι εσύ είσαι ένα βιβλίο.
Όλοι είμαστε βιβλία.

Έλα, φώναξέ το δυνατά, ώστε να το ακούσουν όλοι.
«Είμαι ένα βιβλίο, διάβασέ με»

Στην Ελλάδα, την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου υποστηρίζει από το 1996, ο Κύκλος του Ελληνικού Παιδικού και Εφηβικού Βιβλίου, το ελληνικό τμήμα της IBBY, που τυπώνει στα ελληνικά την αφίσα και το φυλλάδιο με το μήνυμα και τα αποστέλλει σε ένα ευρύ δίκτυο σχολείων και σχολικών βιβλιοθηκών σε όλη την Ελλάδα, προτρέποντας έτσι και άλλους φορείς να οργανώσουν εκδηλώσεις για τον εορτασμό της Παγκόσμιας Ημέρας Παιδικού Βιβλίου.

Πηγή: https://www.sansimera.gr/worldays/13

© SanSimera.gr

Τη φετινή χρονιά η 2η Απριλίου ήταν Κυριακή, έτσι η φετινή μας εκδήλωση ορίστηκε για την Τρίτη 4 Απριλίου καθώς θέλαμε τη βοήθεια της κ. Φυλίζ Χατίπ την εκπαιδευτικό των Αγγλικών του σχολείου μας.

Η δράση μας περιλάμβανε την ανάγνωση ενός παραμυθιού σε τρεις γλώσσες, ελληνικά, αγγλικά και τουρκικά μιας και ο πληθυσμός της τάξης μας έχει τις δύο από τις τρεις μητρικές γλώσσες.

Το βιβλίο που διαλέξαμε είναι το “΄Ενα θαλασσινό γεφύρι” . Συγγραφέας είναι η Λεία Καραβία, τη μετάφραση έκανε η κ. Σερπάλ Ουράλ η οποία έκανε και την εικονογράφηση. Το κείμενο του παραμυθιού είναι σε τρεις γλώσσες: ελληνικά, τουρκικά, αγγλικά.

1680698274471

Με λίγα λόγια η ιστορία αναφέρεται σε δύο παιδιά ίδιας ηλικίας, τον Μάνο και τον Οσμάν, τα οποία μένουν κοντά σε μια λωρίδα θάλασσας που τα χωρίζει το ένα απέναντι από το άλλο, χωρίς να το γνωρίζουν. Την ημέρα των γενεθλίων τους παίρνουν από ένα δώρο: ο Οσμάν ένα καραβάκι και ο Μάνος μια χρωματιστή μπάλα που γίνεται το αγαπημένο τους παιχνίδι. Μια μέρα με αέρα παίζοντας στην ακρογιαλιά ο αέρας τους παίρνει το παιχνίδι μέσα στη θάλασσα και το πάει στην αντίθετη πλευρά, στα χέρια του άλλου παιδιού. Τα παιδιά μόλις που διακρίνουν το ένα το άλλο και παίρνουν το παιχνίδι του άλλου παιδιού.  Αρχίζουν και φωνάζουν το όνομά τους και καθώς ο άνεμος μεταφέρει τις φωνές τους, δεν μπορούσες να διακρίνεις ποιο όνομα ακουγόταν:

ΜΑΝ-ΟΣ ΜΑΝ-ΟΣ ΜΑΝ-ΟΣ ΜΑΝ-ΟΣ

1680698274091

Το συγκεκριμένο βιβλίο προωθεί την έννοια της φιλίας, της ισότητας, της αδελφοσύνης, της συνύπαρξης μεταξύ των παιδιών και φυσικά των λαών του κόσμου, έννοιες που είναι ενταγμένες και στο πρόγραμμα που εκπονούμε στα πλαίσια των Εργαστηρίων δεξιοτήτων.

Η προετοιμασία για τη συγκεκριμένη δράση κράτησε τέσσερις μέρες και συμμετείχαν όλοι οι εκπαιδευτικοί του σχολείου κατόπιν απόφασης του συλλόγου διδασκόντων.

Τη συγκεκριμένη μέρα δύο εκπαιδευτικοί του νηπιαγωγείου μας, η κ. Φυλίζ και η κ. Μαρία, διάβαζαν το παραμύθι, κομμάτι – κομμάτι στα ελληνικά και στα τουρκικά και έτσι το κατάλαβαν όλα τα παιδιά της τάξης μας.

338573123 683750907089073 4668084459149846490 n  339617559 6485074534849593 7269426440096197350 n 339728774 3697981400524728 3537685986486138508 n

Μετά από όλη την ανάλυση που ακολούθησε τα παιδιά έκαναν την παρακάτω ομαδική εργασία πάνω στο παραμύθι.

1680698274352

Η συγκεκριμένη δράση αποφασίστηκε να αναρτηθεί και στον διαγωνισμό Bravo Schools.

25η Μαρτίου

Παρασκευή 24 Μαρτίου, ημέρα γιορτής. Τα παιδιά είπαν τα ποιήματα μπροστά στο ταμπλό με τις δημιουργίες τους

1680289832334

και χόρεψαν παραδοσιακούς χορούς με τη βοήθεια των εκπαιδευτικών τους. Λόγω της στενότητας του χώρου δεν υπήρχαν καλεσμένοι.

1680289832149 1680289832229 1680289832465

ελληνική σημαία σε κώδικα

Μαθαίνουμε να βρίσκουμε τον κώδικα και να σχηματίζουμε την ελληνική σημαία με το πρόγραμμα zaplycode.it

Τα παιδιά πήραν το πλέγμα

Screenshot 2023 03 31 093310

καθώς και τον κώδικα σε δύο μορφές:

η πρώτη για τα νήπια 20230315T21 34 10

και η δεύτερη για τα προνήπια

20230315T21 11 53

Σκοπός τους ήταν να βρούν πόσα κουτάκια μπλε πρέπει να βάψουμε για να δημιουργήσουμε τη σημαία.

To αποτέλεσμα:

337097304 6348419541888390 1264922696894203427 n

336908898 899575811345780 2472085553872321890 n

Τα ελληνάκια

Μέσα από τις σελίδες του διαχρονικού βιβλίου της Ε. Φακίνου “τα ελληνάκια” τα παιδιά μαθαίνουν την ιστορία της τουρκοκρατίας και της επανάστασης του 1821.

Το παραμύθι το διαβάσαμε και το ακούσαμε εδώ

https://www.youtube.com/watch?v=mE2mE_fGmBQ&ab_channel=EiriniGerontiti

Έκαναν την ομαδική απεικόνιση του παραμυθιού

1679411372652

εστιάζοντας στα δυο αδέρφια: τον Γιώργη και τη Μαρία

1679411372505

καθώς και στα παλικάρια που κρατούσαν τα όπλα για να πολεμήσουν τον αφέντη τον Αγά.

1679411372795

Έμαθαν τι σημαίνει ήρωας και ποιους ήρωες έχουμε. Έβαψαν πορτραίτα ηρώων και τους τίμησαν με δάφνινο στεφάνι.

1681212741384

Ήρθαν σε επαφή με τη λαϊκή παράδοση και δημιούργησαν υφαντά. Είδαν τι σημαίνει λαϊκή παράδοση μέσα από ένα παλαιότερο πρόγραμμα που είχαμε δημιουργήσει:


Μετάβαση στο sway.office.com.

 

Έκαναν τσολιάδες και τσαρούχια. Και όλα αυτά θα γίνουν το ταμπλό της γιορτής μας.

Αποκριές

Μετά από καιρό ήρθε η ώρα να διασκεδάσουμε

τα παιδιά έκαναν μάσκες

331725380 3396438007295397 6014646890208512411 n 331814126 757347075915337 6905971040094922816 n

ντύθηκαν (όσα ήθελαν) μασκαράδες

332109131 1935976903407613 195837060346302730 n 326796909 748431620129591 4538162862139044219 n 331764962 898287574626744 1776510993523985535 n

Χόρεψαν (και οι κυρίες μαζί)

1678450661771 1678450661691 1678450661612

έπαιξαν στην αυλή

332734905 948327626616859 8852296100939413099 n 332521056 608413194432640 6725715754799636957 n 331672222 747729080007888 1873886299465363146 n

Η μέρα είχε και πλούσιο μπουφέ με τη φροντίδα των μαμάδων

332540832 1899560617068262 532221849520312511 n

και του χρόνου παιδιά!

Τα ζώα των πάγων

Χειμώνα συνέχεια και τα παιδιά μαθαίνουν για τα ζώα που ζουν στους πάγους και τα χιόνια μέσα από βίντεο και φωτογραφίες. Κατόπιν φτιάχνουν τα δικά τους ζώα και τα τοποθετούν πάνω στον χάρτη. Πού ανήκει άραγε ο πιγκουίνος; Στην Αρκτική ή στην Ανταρκτική;

325143434 1218634718759807 8838659293937613738 n 325263733 1278893442660263 879990616798792057 n

325577264 2906635729469468 4479801894008656010 n 1676029869616

SaferInternetDay 2023

SID 2023: 20 Χρόνια Ημέρας Ασφαλούς Διαδικτύου

Όπως πάντα, η Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου στοχεύει στη δημιουργία ενός ασφαλέστερου και ενός καλύτερου διαδικτύου, όπου όλοι έχουν τη δυνατότητα να χρησιμοποιούν την τεχνολογία με υπευθυνότητα, σεβασμό, κριτική και δημιουργικότητα. Η εκστρατεία στοχεύει να προσεγγίσει παιδιά και νέους, γονείς και φροντιστές, δασκάλους, εκπαιδευτικούς και κοινωνικούς λειτουργούς, καθώς και τη βιομηχανία, τους υπεύθυνους λήψης αποφάσεων και τους πολιτικούς, για να ενθαρρύνει όλους να παίξουν τον ρόλο τους στη δημιουργία ενός καλύτερου διαδικτύου. Γιορτάζοντας τη θετική δύναμη του διαδικτύου, το σύνθημα της Ημέρας Ασφαλούς Διαδικτύου «Μαζί για ένα καλύτερο Διαδίκτυο» ενθαρρύνει όλους να συμμετάσχουν στο κίνημα, να συμμετάσχουν και να αξιοποιήσουν στο έπακρο τις δυνατότητες του διαδικτύου για να φέρει κοντά τους ανθρώπους.

Στη φετινή Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου, θα αναλογιστούμε τη νέα European strategy for a better internet for kids (BIK+). Αυτή η νέα στρατηγική, που εγκρίθηκε τον Μάιο του 2022, στοχεύει να διασφαλίσει ότι τα παιδιά προστατεύονται, γίνονται σεβαστά και ενδυναμώνονται στο διαδίκτυο στη νέα Ψηφιακή Δεκαετία, σύμφωνα με τα European Digital Principles. Το όραμα είναι για ψηφιακές υπηρεσίες κατάλληλες για την ηλικία, με κάθε παιδί στην Ευρώπη να προστατεύεται, να ενδυναμώνεται και να γίνεται σεβαστό στο διαδίκτυο και κανένας να μην μένει πίσω. Οι συζητήσεις σχετικά με την Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου 2023 θα εξετάσουν πώς, συλλογικά, μπορούμε να το πετύχουμε αυτό.

Πηγή: https://saferinternet4kids.gr/sid-2023-info/

Διαβάσαμε τα παρακάτω βιβλία

https://blogs.sch.gr/nipnkallist/files/2023/02/Papaki3-1.pdf

https://blogs.sch.gr/nipnkallist/files/2023/02/paramuthi-athina-tablet-final.pdf

Μάθαμε για την ασφάλεια, τους κινδύνους και τους κωδικούς από το παρακάτω παραμύθι

https://blogs.sch.gr/nipnkallist/files/2023/02/Papakis-Kastro-Saferinternet4kids.pdf

Δημιουργήσαμε τους δικούς μας κωδικούς

1676029869965 1676029869835 1676029869729

Είδαμε την παρουσίαση του Ελληνικού κέντρου Ασαφαλούς διαδικτύου

https://blogs.sch.gr/nipnkallist/files/2023/02/γενική-παρουσίαση-για-μικρά-παιδιά-2023.pdf

Και δημιουργήσαμε την αφίσα μας

 

325397667 881423523003119 392652955517921352 n       325324982 728223958687319 344326029335605297 n

H Αφίσα του Νηπιαγωγείου μας για την Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου

1675942767702

 

Το Νηπιαγωγείο μας βρίσκεται στον χάρτη υποστηρικτών σχολείων. Γιατί τη Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου στις 7 Φεβρουαρίου μαθαίνουμε να σερφάρουμε με ασφάλεια και γνώση.

sid1 Screenshot 2023 02 04 214628

https://saferinternet4kids.gr/sid/sid-2023/xartis-yposthriktwn2023/?fbclid=IwAR1MuvklyVd3jiNFEXgv6qeYZxTKGH-Oj4WUP3pUrTOCPhy_RwlJhOhn5NE

https://saferinternet4kids.gr/?post_type=post&p=27762

#SID2023

#SaferInternetDay

#SaferInternetDay2023

Κάθε παιδί θα παραλάβει τον έπαινό του.

https://blogs.sch.gr/nipnkallist/files/2023/02/Έπαινος-Μαθητών-9-2-2-Νηπιαγωγείου.pdf

Σσσσς, η αρκούδα ροχαλίζει

https://blogs.sch.gr/nipnkallist/files/2023/02/Η-αρκούδα-ροχαλιζει.pdf

Ζωγράφισαν την αρκούδα -προσέξτε ότι αποτύπωσαν το ΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖ-

1675355204003 1675355203993

κόλλησαν τις λωρίδες από το χαρτί του μέτρου και έκοψαν την αρκούδα τους

1675355203988 1675355203984

κόλλησαν βαμβάκι

1675355203978 1675355203971

1675355203959

με μπατονέτα έκαναν δέντρα και χιόνι και κόλλησαν χιονονιφάδες και ιδού:

1675355203892    1675355203899   1675355203905

1675355203924

1675355203932    1675355203941

1675355203950

 

Το Γάντι

Το Γάντι, το μαγικό παραδοσιακό ουκρανικό παραμύθι, ενδείκνυται για άπειρες δραστηριότητες στο νηπιαγωγείο: ζώα του δάσους, χειμερία νάρκη, χειμώνας, φιλία, αλληλεγγύη, χειμωνιάτικα ρούχα.

Εμείς λοιπόν είδαμε αυτήν την εκδοχή από εδώ:

https://youtu.be/BuKOmMlU1vQ

Η συγκεκριμένη αρέσει πάρα πολύ στα παιδιά, λόγω της μουσικής. Το κάθε παιδί προσπαθεί να μαντέψει τι γίνεται ή τι συζητούν τα ζωάκια. Ειδικά στο τμήμα μας που είναι πολύγλωσσο είναι τους κρατά αμείωτο το ενδιαφέρον.

  • Ποια εποχή νομίζετε οτι είναι;
  • Πώς το καταλάβατε;
  • Είναι μέρα ή νύχτα;
  • Που βρίσκεται το γάντι;
  • Πώς βρέθηκε εκεί;
  • Ποια ζώα μπήκαν μέσα;
  • Με ποια σειρά μπήκαν;
  • Με ποια σειρά βγήκαν;
  • Τι τους τρόμαξε;
  • Γιατί φώναξε ο άνθρωπος;
  • Που πιστεύετε ότι πήγαν μετά τα ζωάκια;
  • Μόνα τους ή όλα μαζί;

Κατόπιν τα παιδιά έβαψαν και έκοψαν το δικό τους γάντι, κολλησαν τα ζωάκια σε ξυλάκι και έπαιξαν με αυτά.

Στο τέλος κάναμε και το γάντι της τάξης “για να μη φύγουν τα ζωάκια κυρία”.

1675355254729