SafeInternet4kids

Safer Internet Day 2025 banner SIC logo placehoder 1   Screenshot 2025 02 16 195718

Και φέτος το Νηπιαγωγείο μας είναι ανάμεσα στους Υποστηρικτές της Ημέρας ασφαλούς Διαδικτύου. Η Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου προσφέρει την ευκαιρία να αναδείξουμε τις θετικές χρήσεις της ψηφιακής τεχνολογίας και να διερευνήσουμε το ρόλο που όλοι διαδραματίζουμε συμβάλλοντας στη δημιουργία μιας καλύτερης και ασφαλέστερης διαδικτυακής κοινότητας. #SID2025, #SaferInternetDay, #SaferInternetDay2025

Η Αφίσα μας

e3b2ee25 8dd5 4f9e af70 76894847dc68

Συγχρόνως παραλάβαμε και τους επαίνους μας για τη συμμετοχή μας στο Διαγωνισμό του Οργανισμού



Λήψη αρχείου

Χριστουγεννιάτικες Δημιουργίες

Το ημερολόγιο αντίστροφης μέτρησης και ο κύκλος των πρώτων Χριστουγέννων

1a75f8a6 a003 4849 9676 d45e02291bda 1eb5fccd 020d 4f4e ae29 7ea446ef88a2

τα ταρανδάκια μας

5c9a8b3e ff3d 434a 9a05 3db56989972a 1735333928931

ο σάκος και η μπότα του Αη Βασίλη

628fe03e 3de6 4216 ba1e c982711e8632 2479f8a2 18b5 47d7 a698 9003c4c8f6b4

Η κάρτα μας με QR Code τα παιδιά τραγουδούν τα κάλαντα

1734986011819 1735333928855

1735333928863

Η Γέννηση

b65bac99 ae45 4c2f b88d bd5d0270bc3c c5659714 5b37 455c 8190 892a3f45bdde

Ανασύσταση της λέξης Χριστούγεννα

cbbe5089 2946 4116 b42a 3b70e20b42e6 2baf1f64 8fc9 489a aed4 51ada7bdf239

Το Χριστουγεννιάτικο δέντρο με σχήματα

f44a8d56 b8ca 40ff 9abf 1cbafd9ba9c9 42dd2d20 73dc 4b52 aded b7b9b12c9332 ff7e1cc5 e5c7 428e afec a38435452045

Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με αναπηρία

3η Δεκεμβρίου: Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία

Η Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ, το 1992, ανακήρυξε την 3η Δεκεμβρίου ως Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία, δίνοντάς μας την ευκαιρία κατανόησης σε θέματα αναπηρίας και ευαισθητοποίησης για τα δικαιώματα και τις δυνατότητες των ατόμων με αναπηρία. Είναι μια μέρα που μας υπενθυμίζει την υποχρέωση διασφάλισης της ισότιμης πρόσβασης όλων των μαθητών στην εκπαίδευση, βασιζόμενοι στις  αρχές της ενταξιακής εκπαίδευσης.

Πάνω σ΄αυτό το πλαίσιο και συνδυάζοντάς το με το σχέδιο δράσης “σχέσεις μαθητών-μαθητριών” δουλέψαμε δύο παραμύθια: η Αργυρώ γελάει και το φτερωτό βαγονάκι. Αφού συζητήθηκαν διεξοδικά τα δύο παραμύθια τα παιδιά κλήθηκαν να μπουν στα “παπούτσια” ενός παιδιού με αναπηρία προκειμένου να συνειδητοποιήσουν με βιωματικό τρόπο τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει ένα τέτοιο άτομο ή ποια συναισθήματα το διακατέχουν όταν δεν μπορεί να συμμετέχει ισάξια σε μια ομάδα.

Ζωγραφίζω χωρίς χέρια

2f049c26 9742 4c7d 94f8 cbf9e06d757e7bf084e0 93c7 474c a653 0c6dc33c3b1fb916b22b 8171 4619 8c5c 5badb2535d29

Δεν ακούω και μαθαίνω τη νοηματική

660e09da 5f1c 4184 aeec 2059da9a3534 5fb5626b ff7b 4c2d 87d5 55683901d028

4193daca 82fe 46e2 b0da 6ffa4e019092  83165aa8 92f9 420d bbc2 740f3a9cf7a0

Δεν βλέπω αλλά έχω οδηγό

6f2fd58f 2bea 4a9d 8ca7 b4159fde3f4f c5000fc4 26d5 4f6b 8dcf e5c73b8f133e

Παίζουμε όλοι μαζί

1e1d01b1 2cb2 4a5f a7c8 21fb01f62d95 87757fda 25bb 430b a152 c0e5e0a98a46

Η αφίσα μας για το “Φτερωτό βαγονάκι”

1735333928942

1735333928947 1 1735333928963 1

Το Δέντρο των δικαιωμάτων ΙΙ

Με χαρά λάβαμε στα χέρια μας τη συλλεκτική έκδοση του Ημερολογίου 2025 την οποία επιμελήθηκε η Περιφερειακή Διεύθυνση Π/θμιας και Δ/θμιας Εκπ/σης Ροδόπης με τις συμμετοχές όλων των σχολείων που έλαβαν μέρος. Μπορεί να μην διακριθήκαμε αλλά η συμμετοχή είναι εξίσου σημαντική. Παρακάτω η παράθεση του ημερολογίου. Είμαστε στον Ιανουάριο.

Ημερολόγιο 2025_compressed (1)

«Χάρισε ένα βιβλίο, δυνάμωσε το φως VOL II»

Όπως την προηγούμενη χρονιά, έτσι και φέτος το Νηπιαγωγείο μας με μεγάλη χαρά ανταποκρίθηκε στην πρόσκληση των Συμβούλων Εκπαίδευσης να συμμετέχουμε στη δράση “Χάρισε ένα βιβλίο, δυνάμωσε το φως”. Η φετινή δράση είχε τα εξής χαρακτηριστικά:

 Διαλέγουμε ένα βιβλίο (με την τάξη μας/συνεργασία τάξεων/όλο το σχολείο) και επιλέγουμε από την ιστορία του βιβλίου τι θα «χαρίσουμε» (π.χ. από το βιβλίο του Αντώνη Παπαθεοδούλου «Ένα τελευταίο γράμμα» μπορούμε να χαρίσουμε: ένα ευχαριστώ, τον ήχο της θάλασσας, ένα γραμματόσημο, μια ασπρόμαυρη φωτογραφία κ.λπ.)
 Γράφουμε τη λέξη/φράση που θα «χαρίσουμε» σαν τίτλο στο επάνω μέρος ενός φύλλου Α4 και από κάτω με διάφορες τεχνικές (βλέπε συνημμένο αρχείο) δημιουργούμε μια ζωγραφιά.
 Ενώνουμε τις ζωγραφιές όλων των παιδιών σαν «τρενάκι/φιδάκι» δημιουργώντας μια μεγάλη «αλυσίδα δώρων»… χαρίζοντας τα δώρα των ιστοριών που είναι κρυμμένες στα βιβλία.
 Φωτογραφιζόμαστε (οι ζωγραφιές της αλυσίδας στα πρόσωπα των μαθητριών/μαθητών, ώστε να καλύπτονται) και ανεβάζουμε (έως 18-12-2024) τις φωτογραφίες στο padlet (με συνοδευτικές οδηγίες) που θα σταλεί σε όσες/όσους δηλώσουν συμμετοχή, έτσι ώστε να γίνει ένα «πίνακας-padlet» με τα «δώρα των βιβλίων που χαρίζουμε».

Αυτό που διαλέξαμε εμείς ήταν “Τα ξωτικά και ο Παπουτσής” .

Μέσα από τις σελίδες του παραδοσιακού παραμυθιού των εκδόσεων “Ψυχογιός”, τα παιδιά έμαθαν την αξία της ανιδιοτελούς προσφοράς προς τον συνάνθρωπο. Τα ξωτικά βοήθησαν τον παπουτσή να μπορέσει να συνεχίσει το έργο του χωρίς να περιμένουν ανταπόδοση και κάνοντάς το κρυφά. Από την άλλη ο παπουτσής και η γυναίκα του, θέλοντας να δείξουν την αγάπη τους, την ευγνωμοσύνη τους και την αναγνώριση της προσφοράς των ξωτικών, τους χάρισαν αυτό που μπορούσαν και τους έλειπε: ζεστά ρούχα. Τα παιδιά πρότειναν να χαρίσουν ένα ευχαριστώ, την αγάπη, μια αγκαλιά, ένα χριστουγεννιάτικο δέντρο, ένα πλεκτό πουλόβερ, ένα ζευγάρι παπούτσια.

1734555575394

1735333928896 1735333928911 1735333928904 1735333928896

    Ακολουθεί το αφιέρωμα του elniplex καθώς και το padlet με τις συμμετοχές όλων των σχολείων που έλαβαν μέρος στη δράση.

https://www.elniplex.com/30-%CF%83%CF%87%CE%BF%CE%BB%CE%B5%CE%AF%CE%B1-%CE%B4%CF%85%CE%BD%CE%B1%CE%BC%CF%8E%CE%BD%CE%BF%CF%85%CE%BD-%CF%84%CE%BF-%CF%86%CF%89%CF%82-%CF%83%CF%84%CE%B7%CE%BD-%CF%80%CF%81%CF%89%CF%84%CE%BF/

Φθινοπωρινές δραστηριότητες

Οutdoor activities και καλλιτεχνικές δημιουργίες. Παίζουμε με τα φθινοπωρινά φύλλα και δημιουργούμε εικόνες.

77a5e883 6ad6 43f3 9ef6 ac7adc5d1316 7ccfe2b0 7a34 4b06 b734 aed94bcd0385 storage emulated 0 Android data com.miui .gallery cache SecurityShare 1731959339597

Το δέντρο του Καντίνσκι (ή αλλιώς μαθαίνουμε σχήματα και κύκλους)

1731959339646 1731959339661 1731959339639

Κατασκευή φθινοπωρινού δέντρου (μαθαίνω τα χρώματα του φθινοώρου)

9702f5b8 ddd0 4a42 beb8 7c89f212c42b 7fe212a8 e088 4f6c ba75 8419cf430392

Φρούτα φθινοπωρινά (τρώμε φρουτοσαλάτα)

f1d8f27c da4f 4c60 a22d 962cb1dcce0f 4c4ec5b6 6ac8 4964 a138 4558d7e4d1ca b493bc70 a576 40d5 b94f 4a3be6582e2b

Αποδημητικά πουλιά (πελαργοί με παλάμες)

266dfa98 b99e 4148 9e62 a5c03d1d9f97  c1d79bec e3b7 4799 8715 e244eebeed62

Μαθαίνω να γράφω τη λέξη φθινόπωρο

abd56217 c060 4256 b931 311df74ed6ee

Πανελλήνιος Διαγωνισμός για την Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου 2025

Με αφορμή τον εορτασμό της Ημέρας Ασφαλούς Διαδικτύου 2025, το Ελληνικό Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου του Ιδρύματος Τεχνολογίας και Έρευναςπροκηρύσσει πανελλήνιο μαθητικό διαγωνισμό με διαφορετικά θέματα για την Πρωτοβάθμια και την Δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Το θέμα του διαγωνισμού για τους μαθητές/τριες της Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης είναι: «Λέμε ΟΧΙ στον Διαδικτυακό Εκφοβισμό: Μαθαίνουμε, Προστατευόμαστε, Στηρίζουμε!»

Μαθητές/τριες από την Πρωτοβάθμια εκπαίδευση ατομικά ή ομαδικά καλούνται να δημιουργήσουν υλικό σχετικό με τις μορφές του διαδικτυακού εκφοβισμού, τα μέτρα αυτοπροστασίας, τις επιλογές διαχείρισης που έχει κάποιος είτε είναι θύμα είτε μάρτυρας ενός περιστατικού.

Ο στόχος για τους μαθητές και τις μαθήτριες της Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης είναι:
  • Να μάθουν και να υιοθετήσουν ορθές συμπεριφορές διαδικτυακής χρήσης.
  • Να μάθουν να αναγνωρίζουν τις μορφές του διαδικτυακού εκφοβισμού και τους ορθούς τρόπους αντιμετώπισής του.
  • Να αναπτύξουν στρατηγικές απόκρισης στη διαδικτυακή βία, συμπεριλαμβανομένης της αναφοράς της (report) και του αποκλεισμού (block).
  • Να αποκτήσουν κριτική ικανότητα και ενσυναίσθηση στο διαδίκτυο.
  • Να καλλιεργήσουν δεξιότητες συνεργασίας και επικοινωνίας, υπευθυνότητα και κοινωνικές δεξιότητες.

Έτσι κι εμείς αφού γράψαμε τους κανόνες του Ιντερνετ, μάθαμε να τους τραγουδάμε και να τους φωνάζουμε δυνατά. Κατόπιν τα παιδιά ζωγράφισαν κάθε στίχο του και δημουργήθηκε το παρακάτω βίντεο:

“Το καλύτερο δέντρο των Δικαιωμάτων”

Το Νηπιαγωγείο μας με χαρά συμμετείχε στον Διαγωνισμό της Περιφερειακής Διεύθυνσης Π/θμιας και Δ/θμιας Εκπ/σης Αν. Μακ. & Θράκης με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα των Δικαιωμάτων του Παιδιού που γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 20 Νοεμβρίου με μία τρισδιάστατη αφίσα όπου τα παιδιά έγραψαν και φωτογραφήθηκαν με τα δικαιώματά τους και τοποθετήθηκκν σαν “καρποί” στο δέντρο.

02684f11 08da 4338 8376 27de370b8c0d

Καλή μας επιτυχία.

 

28η Οκτωβρίου

Γιορτή της σημαίας, γιορτή του ΟΧΙ, γιορτή της Ειρήνης αλλά γιορτή του Πολέμου. Η εθνική μας επέτειος είναι αφορμή για μεγάλα λόγια και μεγάλα έργα. Η σημαία, το μοναδικό σύμβολο κάθε κράτους, είναι αδιαπραγμάτευτη και κάθε πολίτης μικρός ή και μεγάλος πρέπει να γνωρίζει το δικό του σύμβολο. Έτσι οι δικές μας δραστηριότητες ξεκίνησας με την εκμάθηση της ελληνικής σημαίας.

Μπορώ να την αναγνωρίσω;

Μπορώ να την περιγράψω;

Μπορώ να την ανασυνθέσω;

Γιατί έχει τόσες γραμμές και πόσες είναι;

Γιατί έχει σταυρό;

Οι άλλες σημαίες τι έχουν;

Τι χρώματα έχουν οι άλλες σημαίες;

Αυτές και άλλες ερωτήσεις κληθήκαμε να απαντήσουμε στο πρώτο μας μάθημα. Μέσα από τις πολλές και διαφορετικές σημαίες τα παιδιά έπρεπε να βρουν την ελληνική, να κατηγοριοποιήσουν τις σημαίες ανάλογα με το χρώμα τους (ποιες έχουν κόκκινο χρώμα, μπλε, πράσινο κλπ), να βρουν σύμβολα και να ομαδοποιήσουν ίδια σύμβολα (σταυρός, αστέρια, κύκλοι, δέντρα κλπ), να ταυτοποιήσουν τις καρτέλες με τον πίνακα αναφοράς κλπ. Ν

1729879440433 1729879440441 1729879440452 1729879440467

Έπρεπε να μάθουν να την ανασυνθέτουν μέσα από το παζλ της ελληνικής σημαίας

380135066 665940768961754 7387792821768551627 n 1

Πόλεμος ή Ειρήνη; Αφού τα παιδιά είδαν στον Η/Υ εικόνες πολέμου και εικόνες ειρήνης ήρθε η ώρα να κατηγοριοποιήσουν καρτέλες ανάλογα με το θέμα τους. Ποιες εικόνες δείχνουν πόλεμο και ποιες ειρήνη;

 

311948556 864513491380469 488333241903055402 n

Ζωγραφίζω την ειρήνη

8dea4bc1 539c 4f7d 9b4d 3bb186f630a7

Οι Έλληνες είπαν ΟΧΙ

7f0e4ded 0943 40f8 aa3d d5401d83792f  1572362d 6f7b 4927 bd5b 6ca05c2011cb

Και οι στρατιώτες φώναζαν ΑΕΡΑ. Εμείς βέβαια το αποκωδικοποιήσαμε πρώτα σε δύο φύλλα εργασίας

1729879440184

1729879440323 1729879440371 1729879440347 1729879440339

Στο τέλος τα παιδιά δημιούργησαν ένα lapbook που συγκεντρώνει όλα όσα έμαθαν για την εθνική μας εορτή.

2db9b603 a478 4913 86c1 afca4265c526  9f3abc37 1f93 42a0 9948 d395ebe63992  9d5e90a7 f8ad 40e4 8f78 4296ef620be5

Την ημέρα της γιορτής όλα ήταν έτοιμα και όσα παιδιά ήρθαν είπαν δυνατά τα ποιήματα και τα τραγούδια τους.

1729879440314  1728146044437