“Χάρισε ένα βιβλίο, δυνάμωσε το φως”

416210957 3443921605828328 4440872962490169412 n

Μια πολύ όμορφη δράση διοργανώθηκε από το #elniplex.com και τους Συμβούλους Εκπαίδευσης Ροδόπης σύμφωνα με το έγγραφο:

https://blogs.sch.gr/nipnkallist/files/2024/01/01-12-2023_ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ_-συμμετοχής-σε-Δράση-εκδήλωση_signed.pdf

στην οποία συμμετείχε και νηπιαγωγείο μας. Σύμφωνα με τον τίτλο κληθήκαμε να κάνουμε δραστηριότητες προώθησης της φιλαναγνωσίας εμπλέκοντας γονείς, κηδεμόνες και όλη την τοπική κοινωνία.

Η δράση μας χωρίστηκε σε τρία μέρη:

α΄ μέρος

“Ημερολόγιο ανάγνωσης αντίστροφης μέτρησης μέχρι τα Χριστούγεννα.”

Η νηπιαγωγός του πρωινού τμήματος, κάθε μέρα, μέσα από ένα χριστουγεννιάτικο και υποβλητικό περιβάλλον, διάβαζε ένα παραμύθι κάθε μέρα από το βιβλίο:

411693722 376639294748310 7847316291680298614 n

416210963 3676434816008961 4021207976471753598 n 418914225 1118067865868533 2934298431329077043 n

β) δράση

“Η γιαγιά διαβάζει παραμύθια και λέει ιστορίες.”

Η γιαγιά της Ευ. προσκλήθηκε να μας διαβάσει ένα παραμύθι και να μας πει ιστορίες από τα παλιά χρόνια. Καθώς ο χώρος του Νηπιαγωγείου μας δεν επαρκεί, πήγαμε στην αίθουσα του Συλλόγου Γυναικών Ν. Καλλίστης η οποία μας παραχωρήθηκε. Ευχαριστούμε πολύ την κ. Αθανασία Πεχλιβάνη, πρόεδρο του Συλλόγου η οποία με μεγάλη χαρά μας πρότεινε να χρησιμοποιούμε τον χώρο όσες φορές τον χρειαζόμαστε. Μετά την ανάγνωση η γιαγιά Ευαγγελία μας χάρισε και το παραμύθι που διάβασε. Την ευχαριστούμε πολύ

416098295 398445805980920 8503883349953689424 n 420518004 326837230330874 2992896928945756159 n 420903653 1076198173500889 2679646950959229208 n

420720082 231352550025473 4325952764002473297 n 418722596 1345853729257534 1290337021527673652 n

γ) δράση

“Η πομπή με τα φαναράκια.”

Πριν τη θεατρική παράσταση για τη γιορτή των Χριστουγέννων τα παιδιά μπήκαν στην αίθουσα κρατώντας φαναράκια φτιαγμένα από βάζα καφέ και ένα παιδί (Β.) μας απάγγειλε τον ύμνο του βιβλίου του Ε. Τριβιζά.

393118606 2472374966304350 8520861883016702900 n 403625841 914834846902612 8465915994015616926 n 418867251 296309043427690 901870684819071306 n 420585518 754989999860349 3569205648264345364 n

Μια πολύ όμορφη δράση, που ενθουσίασε τα παιδιά έλαβε τέλος, ελπίζοντας να επαναλειφθεί την επόμενη χρονιά.

Κατά τη διάρκεια της δράσης οι γονείς μας ζήτησαν να προτείνουμε βιβλία τα οποία θα μπορούσαν να αγοράσουν για να ενισχύσουν τη βιβλιοθήκη του σχολείου μας. Μετά από αναζήτηση καταλήξαμε στα παρακάτω βιβλία συναισθημάτων κατά βάσει.

1712598227722

Τους ευχαριστούμε πολύ.

Χριστούγεννα, μια γιορτή μικρών και μεγάλων

Τα Χριστούγεννα είναι η χαράτων παιδιών και των εκπαιδευτικών με την πληθώρα των κατασκευών που μπορούμε να κάνουμε

Κατασκευή ξωτικού

420582636 1046021690549489 2444424355437440180 n

Κατασκευή αη Βασίλη

405919481 384736337354818 7115595892529708804 n

Στολίζουμε το δέντρο

403419869 392046543258476 1208804626379477274 n 386891746 671188601767829 6395705771689217860 n

Χριστουγεννιάτικο δέντρο με παλάμες το οποίο έγινε και ημερολόγιο αντίστροφης μέτρησης

371521012 1753487005116848 6759409453399750889 n 370279429 1356217091682393 6948691079410243016 n 400553131 3185876115040732 812423384647590781 n

“Βοήθεια! Η στολή του Αη Βασίλη χάθηκε” Με τη συγκεκριμένη δραστηριότητα συμμετείχαμε σε συμμαχία στο #EU Code Week.

https://codeweek.eu/view/595989/boitheia-h-stoli-toy-ai-basili-khathike

418940059 1558196931634588 982977583033282301 n 1 418937443 696150839035261 2466117945955047504 n 1418729502 1798918200624460 6920594199014709319 n416139500 366059266132160 3165102566186372092 n 1 409738452 1499072260938146 3105533286756282920 n 1 416148615 3598312100423788 7721050300361194559 n 1

Κατασκευή κάρτας με θέμα αφιερωμένο στο θεατρικό μας με τίτλο “Ο κρυφολιχούδης και τα γλυκά των Χριστουγέννων”

416143371 1324494304878381 8189196436909214039 n

Κατασκευή κάρτας για τα παιδιά του Δημοτικού σχολείου

393081143 392758593107474 8269171438274262736 n

Δέντρο με σχήματα

420878256 823432146207987 8972858253459909238 n 420548750 1069602490946109 3600446308059477708 n 416180937 405147498523522 4778403422604593026 n

Τα γούρια μας

370212058 1361224014764560 7832596005459865918 n

Συμμετέχουμε στη Δράση του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων με την κατασκευή στολιδιών.

404861214 1389491044987922 7519221527229249502 n

Με την επιστροφή μετά τις διακοπές ο Σύλλογος γονέων και κηδεμόνων μας έφερε Βασιλόπιτα και βασιλοπιτάκια να μοιραστούν στα παιδιά. Τυχερή η Ζεκιέ.

Και του Χρόνου

416069177 1073480357250818 7509743732336540019 n 1 1 416199291 1493815907829755 5866201705235953340 n 1 420523942 363604149627597 650821075865249567 n 1

Μαθαίνω τα σχήματα παίζοντας

Τα σχήματα είναι η αγαπημένη ενότητα των παιδιών. Μέσα από τις κατασκευές και τις τρισδιάστατες ζωγραφιές μαθαίνουν να ξεχωρίζουν και να αναγνωρίζουν τα βασικά σχήματα.

Ζωγραφίζω με σχήματα και λέω τι ζωγράφισα και στο τραπέζι αλλά και κάτω στο χαλί.

 

393102135 873712911115533 8189358392999010061 n 1 403606976 304590682537043 2149808982749022097 n 1 403611505 1477305746163797 7599110666773006402 n 1

387467501 1347168712570158 6974574991310683588 n 387519442 1724163848095095 1634447620499911649 n 393135875 285793624461859 4315384736064320825 n 403434109 757628899740884 3527321873584609702 n

στις ελεύθερες δραστηριότητες (κοίτα κυρία έκανα μια πόλη)

416126912 1059704635148373 1356255043051264497 n 1 418864170 403687305445146 4231729663054867104 n

Μαθαίνοντας τον Π. Μοντριάν

387335622 362439786465411 8705979787970008565 n 1 403608482 2499729916874539 9041366542302040409 n 403611486 1420457162157368 202979834716654122 n 1 403632681 313622691489443 4195271778353858699 n 1

393905256 669303995041577 8570358993552924301 n 1

 

Κουκλοθέατρο με σχηματοφιγούρες

370218294 295104766831689 6948170073346016397 n 1 393059689 926753618783217 6242349289609591373 n 1

3 Δεκεμβρίου-Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με αναπηρία”

Ιδιαίτερη ημέρα η σημερινή. Προσπαθώντας να εισάγουμε τα παιδιά στην έννοια της αναπηρίας και να απαντήσουν στο ερώτημα “Ποιος θεωρείται ανάπηρος;” παρακολούθησαν τα παρακάτω βίντεο που το κάθε ένα από αυτά δείχνει και μια διαφορετική “αναπηρία”. Οι μαθητές παρακολούθησαν με μεγάλη προσοχή και περιέργεια μερικές φορές την κάθε κατάσταση του ήρωα, εκφράζοντας απορίες και προβληματισμούς. Οι ταινίες που προβλήθηκαν είναι οι εξής:

α) Το δώρο (μιλάει για το δώρο που έλαβε ένα παιδί με αναπηρία, ένα σκυλάκι με το ίδιο πρόβλημα)

β) Τα σκοινιά (ένα κορίτσι που γίνεται φίλη με ένα παιδί με εγκεφαλική παράλυση και το πώς προσπαθεί να το κάνει να συμμετέχει στο παιχνίδι)

γ) το κάτι άλλο (μια ιστορία για το πόσο σκληροί μπορεί να είμαστε μπροστά στο διαφορετικό)

Οι μικρές αυτές ταινίες έδωσαν αφορμή για πλήθος ερωτήσεων από τους μικρούς μαθητές. Πώς θα αισθανόσουν εσύ; Τι θα έκανες; Τι θα περίμενες να κάνουν οι άλλοι για σένα; Πώς θα έγραφες ή ζωγράφιζες; Και πολλές πολλές άλλες

393145347 1119637536085699 8329599595867261651 n 393910029 1062544691864704 5471406002379497488 n 394019000 1007617163655243 4489724680772782161 n 403621572 389116146872644 6616472179722767057 n 403633555 670096481989871 1639561430484741558 n 403636724 1560925774442821 6805872428545618492 n

Στην πορεία τα παιδιά έμαθαν ότι υπάρχουν άνθρωποι με έλλειψη όρασης και ακοής. Και ότι αυτό δεν είναι κακό, απλά βρίσκουν διαφορετικούς τρόπους επικοινωνίας, όπως να χρησιμοποιούν τα χέρια τους για να επικοινωνήσουν και να μάθουν με τους άλλους ανθρώπους. Έμαθαν για την κώφωση και για την τύφλωση χρησιμοποιώντας το νοηματικό αλφάβητο και τη γραφή Μπράιγ. Να επισημάνουμε ότι η υπεύθυνη Νηπιαγωγός του πρωινού τμήματος κ. Καμπάκη είναι γνώστης του νοηματικού αλφάβητου και η κ. Μανίτσα παρακολουθεί τα μαθήματα της γραφής Μπράιγ οπότε και οι δύο είναι γνώστες των παραπάνω αλφαβήτων. Έτσι τα παιδιά ήρθαν σε επαφή με αυτή τη γραφή και δοκίμασαν τις δυνάμεις τους στο να αποκωδικοποιήσουν το όνομά τους.

Γραφή Μπράιγ

393088676 329225139889338 133370156688585407 n 393162463 887854825902319 1843164832563424284 n 393803958 669295395052433 1051183789530413468 n 393907743 335281569140731 4660653463204162088 n 394021975 3233702316934457 2296786548652718515 n 403604180 1102117391143261 7612888566347357659 n 403611476 1409940426227189 1025083566975708471 n

Νοηματικό αλφάβητο

317953383 1878242619211762 5192795480608552714 n

Περπατώ με τα μάτια κλειστά

Τα παιδιάπροσπαθώντας να έρθουν στη θέση ενός ατόμου με προβλήματα όρασης και χρησιμοποιώντας μπαστούνι δοκίμασαν να περπατήσουν ανάμεσα σε εμπόδια.

386447287 812972157297349 9077950248022282055 n 393110006 168004763069473 968359858343768365 n 403391370 918067426406011 3198395417532564229 n 403406876 884438376720736 3022079646604581888 n

Κατά τη διάρκεια του ολοήμερου τμήματος τα παιδιά άκουσαν και είδαν το βίντεο “Η Αργυρώ γελάει”. Ένα κατά τα άλλα “κανονικό” παιδί σαν κι αυτά που κάνει και αισθάνεται ό,τι και αυτά αλλά μιά μικρή διαφορά: η Αργυρώ τα κάνει όλα αυτά καθισμένη στο αναπηρικό της καροτσάκι.

Προσπαθώντας να μπουν στη θέση του, έκατσαν στα καρεκλάκια τους και προσπάθησαν να τρέξουν, να πιάσουν τα παιχνίδια τους, ή να πάνε τουαλέτα. Στο τέλος ζωγράφισαν τις εντυπώσεις τους.

Η Αργυρώ παίζει μπάσκετ

1701891714135

Η Αργυρώ πηγαίνει βόλτα με τη μαμά

1701891714126

Outdoor Classroom Day 2023

Η φετινή μέρα υπαίθριου μαθήματος #Outdoor Classroom Day γιορτάστηκε στις 2 Νοεμβρίου. Εκείνη τη μέρα οι μαθητές πήγαν ΕΚΔΡΟΜΗ!!!! Μάθημα λοιπόν έξω. Και τι δεν είδαν εκείνη τη μέρα! Δέντρα, φύλλα, έντομα, φρούτα λουλούδια, χρώματα. Χρώματα φθινοπωρινά. Και Μελέτη περιβάλλοντος έκαναν και μαθηματικά έκαναν και γλώσσα έκαναν. Τι υπέροχη μέρα, τι χαμόγελα ήταν αυτά.

393924320 381619407536108 3546482436947565880 n   393218168 1064801647881905 6974426299007108968 n 387451831 354845820259245 8229290403398631761 n

387325348 723093213015266 631626187602919711 n 387327508 193463127145291 3863776944234752677 n 387342448 807859357762715 2682036005984097612 n  387495477 312267161753629 6245845847882178408 n387327566 726981182149460 7815079080651283849 n 387334390 927561508733396 3277064775521890291 n 393156691 1056323175413411 7997225361565454520 n 403606941 366972282397927 137132496088476635 n

και στο τέλος έκαναν τα φυσικά τους βραχιολάκια

403632011 1081697206597965 2146660971303836704 n

Εδώ Πολυτεχνείο

Το φετινό αφιέρωμα στην επέτειο του Πολυτεχνείου ξεκίνησε με τι άλλο; Με την αγαπημένη Ντενεκεδούπολη της Ευγενίας Φακίνου. Παραμύθι αγαπημένο και ειδικά το κουκλοθέατρο. Το παρακολουθήσαμε εδώ:

Κατόπιν συζητήσαμε για τη συμπεριφορά του Λαδένιου, γιατί δεν ήταν σωστή και αν ήταν δίκαιο αυτό που του έκαναν στο τέλος τα τενεκεδάκια αποφασίσαμε να κάνουμε τις φιγούρες και να το παίξουμε κι εμείς. Κάθε παιδί διάλεξε ποιον ήρωα ήθελε να κάνει, είχαμε βέβαια δύο ΟΚ Μπαμ Μπαμ ξαναείδαμε το έργο και την επόμενη μέρα ήμασταν έτοιμοι.

Κάθε παιδί έπρεπε να βγαίνει μπροστά και να συστήνεται (δύο παιδάκια δεν ήθελαν να συμμετέχουν, ήταν απλοί θεατές)

Ο ήλιος συστήνει την Ντενεκεδούπολη

1700164889679

Ο Λαδένιος μπαίνει στη σκηνή και αρχίζει να φωνάζει

   1700164889694 Τα Ντενεκεδάκια ξεσηκώνονται για να τον διώξουν. Ο Ήλιος παρακολουθεί από ψηλά

1700164889701 Πέφτουν όλα επάνω του και αρχίζουν να φωνάζουν Πίτα Πίτα

1700164889684  1700164889689

1700218481077

Ο ΚΥΡΙΟΣ ΔΗΜΟΣ ΚΑΙ Ο ΚΥΡΙΟΣ ΤΥΡΑΝΝΗΣ

Ένα παραμύθι της κ. Εύης Καρέλλα, το οποίο διδάσκει με απλό και εύκολο τρόπο τις έννοιες της Δημοκρατίας και της Δικτατορίας. Το παραμύθι εκτός από την ηλεκτρονική μορφή του, το βρήκαμε και εδώ

Μέσα από την ανάλυση των δύο χαρακτήρων, οι μικροί μαθητές μπόρεσαν να αντιληφθούν ότι όταν κάποιος είναι κακός ή κάνει άσχημες πράξεις δεν έχει κανέναν φίλο και δεν τον αγαπάει κανείς. Κατόπιν κολλήσαμε τα συναισθήματα που τους προξένησε ο κάθε κύριος σε δύο στήλες

1700164889612 1700164889617 1700164889648 1700164889663

1700164889671Με αυτόν τον τρόπο κατάλαβαν ότι όποιος είναι σωστός και δίκαιος άνθρωπος, κάνει πάντα το καλό, τον αγαπούν όλοι και έχει πολλούς φίλους.

Το παραμύθι αυτό μας έδωσε την “πάσα” να μιλήσουμε για τα πραγματικά γεγονότα του Πολυτεχνείου και να δούμε μερικά στιγμιότυπα από εκείνη την περίοδο. Αναλύσαμε το βασικό σύνθημα “Ψωμί-Παιδεία-Ελευθερία” και ζωγραφίσαμε την αφίσα μας.

1700164889517

1700164889529 1700164889537

Κλείνοντας το αφιέρωμα μάθαμε το τραγούδι “Τα παιδιά ζωγραφίζουν στον τοίχο”

και το ζωγραφίσαμε

storage emulated 0 Android data com.miui .gallery cache SecurityShare 1700217869052

 

Ευρωπαϊκή εβδομάδα Κώδικα 2023

391605380 10230788209879900 5992622873293314338 n

Συμμετέχουμε κι εμείς για ακόμη μία φορά στην ευρωπαϊκή εβδομάδα κώδικα EU CODEWEEK. Η εβδομάδα κώδικα σκοπό έχει να κάνει τον ψηφιακό εγγραμματισμό προσιτό σε όλους. Μαθαίνοντας να αποκωδικοποιούν και να κωδικοποιούν τα παιδιά θα καταλάβουν τον γρήγορα αναπτυσσόμενο κόσμο γύρω τους, θα επεκτείνει τη γνώση τους στο πώς λειτουργεί η τεχνολογία και θα τα βοηθήσει να αναπτύξουν νέες δεξιότητες και ικανότητες. Φέτος το Νηπιαγωγείο συμμετέχει σε δύο συμμαχίες.

Η πρώτη συμμαχία της @Argiro Tsitsirigou   #EUCodeWeek, #codeweek2023 #coding είχε τίτλο “Σπάσε τον κώδικα και ανακάλυψε ένα σημαντικό μήνυμα!” και αφορούσε τη δημιουργία κώδικα και την αποκρυπτογράφησή του για να βρουν τα παιδιά το κρυμμένο μήνυμα

1η δραστηριότητα: βρες την κρυμμένη φράση. Τα παιδιά προσπαθούν να ανακαλύψουν τα γράμματα που κρύβονται στις αντίστοιχες εικόνες και να συμπληρώσουν τη φράση (ο κύκλος του νερού)

394264978 10160760547327660 6459938870216566154 n

380188631 1818275368588505 8768721386679107836 n 380266155 1006715603881744 1782121386399146580 n 380593441 836284698176957 7628094171305208375 n 385527885 1766924220423928 8201609991299796832 n

2η δραστηριότητα: βρες την κρυμμένη εικόνα. Τα παιδιά προσπαθούν να βρουν τον κώδικα που κρύβεται στην εικόνα και να τη βάψουν σύμφωνα με τα χρώματα που δίνονται (σταγόνα νερού)

1697801515949

368561745 314194234742246 8420546896420731718 n 370329401 1128816631321345 5581080884826174506 n

380486838 1409207773345377 7958536310277346667 n 380547669 376441091478368 3695508594711771212 n

Στη δεύτερη συμμαχία που συμμετείχαμε τα παιδιά έπρεπε να βάψουν “Μαγικές εικόνες” με θέμα “Μαγικό Φθινόπωρο”. Φθινοπωρινές εικόνες που έπρεπε να βαφτούν συνδυάζοντας αριθμό και χρώμα.

380297809 1198896431066480 7401831574523425989 n 380370472 880977689707513 5372477967041157365 n 380394636 353625987238114 6709127781093812846 n 380469580 1470351777143565 5765819945444447344 n 380687823 330371589583093 1595435503674828977 n 384547540 216864907973661 1670089511908423553 n

Μαθαίνοντας τα χρώματα

Τα χρωματιστά κοράκια

Το παραμύθι του Ευγένιου Τριβιζά μας εισάγει στην ομορφιά των χρωμάτων αλλά έχει και ένα άλλο “μήνυμα”: να μην απογοητευόμαστε ποτέ, γιατί θα έρθει η στιγμή που ο καθένας θα βρει το δρόμο του ακόμη κι αν όλα δείχνουν το αντίθετο.

Ο Λάκης Κουνελάκης μεγάλωσε και ψάχνει να βρει τι επάγγελμα θα ακολουθήσει. Μετά από “δοκιμασίες” γίνεται ο ζωγράφος όλων των κορακιών και έτσι εκπληρώνει και το “θέλω” του και ξεδιπλώνει το ταλέντο του.

Μέσα από ένα συνεργατικό φύλλο κάθε νήπιο ζωγραφίζει το μέρος του Μαυρίκιου Μαυρούλη που θέλει με ό,τι χρώμα θέλει.

1695965799663 1695965799677 1695965799689 1695965799694 1695965799699 1695965799715 1695965799720 1695965799726

και φτάνουμε στο τέλος όπου ο Μαυρίκιος Μαυρούλης γίνεται Πολυχρωμούλης.

1695965799671

Παιχνίδια με τα χρώματα

κόκκινο, μπλε, κίτρινοι πύργοι, ποιος πύργος είναι ο μεγαλύτερος;

380101945 306062712120542 390559171693730047 n  380251025 1774196869749592 7068284761088031260 n 379633136 1301302860523000 6858157527954287671 n

379921347 835406318282830 4850574085642538659 n Αντιγραφή 384570187 335884398892809 6255784501286489880 n

380007286 1346733359579858 8714742057140662968 n

πηδάω στο σωστό χρώμα

380197457 277154911912151 1602724279018201667 n 380740260 227048240054407 3521580942952329040 n

 

διαλέγω από το σωρό, το χρώμα για να βρω

380210083 649205397333798 2066380157146014434 n 384501171 164602860031596 1866545836508604724 n 384520196 349079080794586 45915391329710111 n 384561554 173815869095788 3008371231665347811 n  1695965799731 1695965799735

Το όνομά μου

Το όνομά μου είναι η ταυτότητά μου. Τα παιδιά μέσα από διάφορες δραστηριότητες προσπαθούν να μάθουν να αναγνωρίζουν το δικό τους μοναδικό όνομα. Φέτος δεν έχουμε ίδια ονόματα οπότε πραγματικά το καθένα είναι μοναδικό.

Το γράφω με πλαστελίνη

379342044 2559425097554913 1395417516927545087 n 379426198 1006803173855289 5780909719860387507 n 379631736 286681340894056 3647023804712521908 n 379637825 1562566781218531 4966229833578857819 n 379639633 1226263404711229 5400874396019707346 n 380162808 849941510074837 6003794756248746254 n 380482407 1354322675433366 3681134201643438354 n

Ανασύσταση ονόματος

379395499 1354420208616479 2296102225894743381 n 379404342 7058005587543433 3811049416442939989 n 379418318 677736017614532 281523534868484370 n 379452962 309394458351681 3975694654760716885 n

Το όνομά μου δρόμος (εισαγωγή στα εργαστήρια δεξιοτήτων)

1695965799593 1695965799605 1695965799614 1695965799626 1695965799635 1695965799646 1695965799655

Ανακαλύπτω το όνομά μου μέσα από τις δύο ομάδες.

1696260452727 1696260452814 1696260452914 1696260452997

Ενώνω το όνομά μου με το αρχικό μου με κορδέλα

1696260453079 1696260453518 1696260453400

Το φετινό μας παρουσιολόγιο και ημερολόγιο είναι και ψηφιακό. Τα παιδιά, με drag and drop,τοποθετούν τη φωτογραφία τους στο σωστό παράθυρο (σπίτι – σχολείο).

380111371 1748166502276693 8185611869760026544 n  380661563 876113490765205 6304657042351823235 n